abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 juni 2014 @ 08:30:11 #1
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_141020517


SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over de Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van alle crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingsprijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal 2000,- storten als je geld wil storten.
bitstamp.net: handelen in Bitcoin
Mintpal en Cryptsy zijn de belangrijkste exchanges voor het traden van verschillende altcoins.

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
http://bitcoin.clarkmoody.com
www.preev.com

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

Wil je eigenlijk alleen proberen?

quote:
If you want to give Bitcoin a try for the first time or want somewhere to test out your trading strategies then we've made this site for you. There's no real money involved at all. Here you can buy and sell Bitcoin in the same way that you would on real exchanges. We have functionality for MtGox and Bitstamp with plans to add in more exchanges if there is enough interest. Using this site is 100% free with no plans to change that. Feedback is greatly appreciated!
https://www.bitsim.net/










quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:36 schreef Tourniquet het volgende:

Voor degenen die het interessant vinden, lange termijn analyse van de mogelijke BTC-prijs:
http://blackminer.com/longterm-technical-analysis-bitcoin-price/

Lap text. digitale anarchie:

http://www.telegraph.co.u(...)digital-anarchy.html
The best firms advertise the least...
pi_141020582
@rois: jij zat toch ook in BURN? De beruchte Iconic Expert is daar ingestapt met dezelfde poeha als bij cloak en XLB Voor mij reden om uit te stappen, mooie rit gemaakt van 90/120 naar 185 maar ik heb geen zin in al die drama. Mij te riskant. Kennelijk heb ik in een mooie Spike kunnen verkopen, is daarna toch aardig gezakt.

Ik heb t vermoeden dat Iconic zich laat betalen door devs van vage coins om ze te pumpen. Ik zie hem telkens dezelfde hype creëeren om theatraal uit te stappen nadat ie gedumpt heeft.
Op bitcointalk komen her en der ook weer nieuwe accounts die burn zitten te hypen met dezelfde teksten als IE gebruikt.....
  vrijdag 13 juni 2014 @ 08:41:56 #3
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_141020639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 04:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:
was dit al geplaatst?

http://www.usmarshals.gov/assets/2014/bitcoins/

te koop: 29,656.51306529 bitcoins
Weer een sterk staaltje "politiek verantwoorde" corruptie :N
The best firms advertise the least...
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 08:43:56 #4
42184 crew  DaMart
pi_141020661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:36 schreef edraket31 het volgende:
@rois: jij zat toch ook in BURN? De beruchte Iconic Expert is daar ingestapt met dezelfde poeha als bij cloak en XLB Voor mij reden om uit te stappen, mooie rit gemaakt van 90/120 naar 185 maar ik heb geen zin in al die drama. Mij te riskant. Kennelijk heb ik in een mooie Spike kunnen verkopen, is daarna toch aardig gezakt.

Ik heb t vermoeden dat Iconic zich laat betalen door devs van vage coins om ze te pumpen. Ik zie hem telkens dezelfde hype creëeren om theatraal uit te stappen nadat ie gedumpt heeft.
Op bitcointalk komen her en der ook weer nieuwe accounts die burn zitten te hypen met dezelfde teksten als IE gebruikt.....
Kunnen we die IE dan ook de schuld geven van de crash van Cloak van gisteren? :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 08:49:20 #5
42184 crew  DaMart
pi_141020723
Vannacht is trouwens mijn buy order voor SC voor 4K wel aangetikt. Nou hopen dat die coin wel leuke dingen gaat laten zien.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141020816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Kunnen we die IE dan ook de schuld geven van de crash van Cloak van gisteren? :P.
Combi van meerdere zaken die je hadden moeten opvallen als je er wat dichter op had gezeten.
Cloak is vanaf dat IE instapte gehyped als een malle zonder dat de dev echt iets leverde. Wel veel grote beloftes waarover al twijfels waren of dat haalbaar is in zo'n korte tijd.
Van alle kanten was er veel twijfel over cloak, dat is niet voor niets.
Afgelopen dagen ook veel kopers die ervan uit gingen dat mintpal zou komen, maar dat bleef uit. Je kunt je afvragen waarom. Daarbij de hectiek rond btc, IE die tweet dat ie is uitgestapt en een dev die niets van zich laat horen.....there you goooooooo

Ik heb gisteren nog wat trades kunnen doen in de waves van 260-290, maar ben uiteindelijk op 245 uitgestapt en had al afgebouwd.
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 09:00:23 #7
42184 crew  DaMart
pi_141020866
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:56 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Combi van meerdere zaken die je hadden moeten opvallen als je er wat dichter op had gezeten.
Cloak is vanaf dat IE instapte gehyped als een malle zonder dat de dev echt iets leverde. Wel veel grote beloftes waarover al twijfels waren of dat haalbaar is in zo'n korte tijd.
Van alle kanten was er veel twijfel over cloak, dat is niet voor niets.
Afgelopen dagen ook veel kopers die ervan uit gingen dat mintpal zou komen, maar dat bleef uit. Je kunt je afvragen waarom. Daarbij de hectiek rond btc, IE die tweet dat ie is uitgestapt en een dev die niets van zich laat horen.....there you goooooooo

Ik heb gisteren nog wat trades kunnen doen in de waves van 260-290, maar ben uiteindelijk op 245 uitgestapt en had al afgebouwd.
Dat Mintpal-verhaal had ik wel meegekregen, de rest inderdaad niet echt. Ik kreeg wel twijfels toen hij niet echt doorstootte tot ver boven de 29 en telkens terugviel naar 26, maar de sell-order die ik toen zette werd niet aangetikt. Vervolgens keek ik een paar uur niet en toen was het kwaad al geschied...

Maar ik denk dat ik nu beter gewoon mijn Cloak kan verkopen en de vrijgekomen BTC in SC kan stoppen. Ik zie Cloak niet snel teruggaan naar de 27 namelijk.

Lekker de opbrengt van 3 dagen traden op Bittrex in een klap weg dan :X.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141020884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:49 schreef DaMart het volgende:
Vannacht is trouwens mijn buy order voor SC voor 4K wel aangetikt. Nou hopen dat die coin wel leuke dingen gaat laten zien.
In de loop van zaterdag is het minen afgelopen, verkoopdruk wordt dan veel minder. Dus zeker tot zaterdag/zondag vasthouden is mijn advies.
Daarnaast: toevoeging op mintpal is een kwestie van tijd. Als mintpal t zelf niet doet, dan wel maandag via voting. Ze lopen enorm hard in op MYC waarin ook nauwelijks gehandeld wordt. 24u volume myc is 3btc op Bittrex, van SC 300 (en nog eens 200 op Polo)

[ Bericht 1% gewijzigd door edraket31 op 13-06-2014 09:08:46 ]
pi_141020914
Dubbel
pi_141020949
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:00 schreef DaMart het volgende:

[..]
Lekker de opbrengt van 7 dagen traden op Bittrex in een klap weg dan :X.
Been there, done that :Y Maar dat liever en alleen je winst in rook zien opgaan dan met verlies uit te stappen.
mag het weten
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 09:10:38 #11
42184 crew  DaMart
pi_141020987
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Been there, done that :Y Maar dat liever en alleen je winst in rook zien opgaan dan met verlies uit te stappen.
Uhm, ik ben dus met verlies uit Cloak gestapt he :P.

Op Bittrex sowieso nog niet erg gelukkig met handelen... begon met 0,05 BTC, is nog iets van 0,04 BTC van over...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141021052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:10 schreef DaMart het volgende:

[..]

Uhm, ik ben dus met verlies uit Cloak gestapt he :P.

Op Bittrex sowieso nog niet erg gelukkig met handelen... begon met 0,05 BTC, is nog iets van 0,04 BTC van over...
Ik las jouw bericht opbrengst weg dus geen winst maar ook geen verlies. Dan nog: liever winst weg dan verlies moeten accepteren. Liever een klein verlies accepteren dan halsstarrig hodlen en toch wegdoen tegen een groter verlies omdat je het niet meer kunt aanzien.
mag het weten
  Moderator vrijdag 13 juni 2014 @ 09:17:16 #13
42184 crew  DaMart
pi_141021134
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:14 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik las jouw bericht opbrengst weg dus geen winst maar ook geen verlies. Dan nog: liever winst weg dan verlies moeten accepteren. Liever een klein verlies accepteren dan halsstarrig hodlen en toch wegdoen tegen een groter verlies omdat je het niet meer kunt aanzien.
Ja, daarom nu Cloak weg en de opbrengst in SC gestopt.

Heb ik even geen BTC vrij daar, dus kan ik lekker wat anders gaan doen dan traden :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141021192
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:17 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, daarom nu Cloak weg en de opbrengst in SC gestopt.

Heb ik even geen BTC vrij daar, dus kan ik lekker wat anders gaan doen dan traden :P.
Zo heb ik nu definitief MYC weggedonderd en alles ook in SC gestopt. Ik heb sowieso nog 25 :') SC in een wallet liggen. Misschien maar mijn gekochte SC naar mijn wallet sturen en het laten staken. In afwachting van de komst op Mintpal. Dan kan ik ook eens wat anders doen dan traden :)
mag het weten
pi_141022169
BTC up :)
Net op 4360 weer SC gekocht.
Ik ben benieuwd wat de koersverloop is de komende dagen.

[ Bericht 31% gewijzigd door smiths op 13-06-2014 11:29:28 ]
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_141025816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:17 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, daarom nu Cloak weg en de opbrengst in SC gestopt.

Heb ik even geen BTC vrij daar, dus kan ik lekker wat anders gaan doen dan traden :P.
Dan heb je rond de bodem verkocht.....
Inmiddels speert ie omhoog na aankondiging Test Anon -O-
pi_141026340
BTC herstelt netjes :) Valt me niet tegen.
Forcefield City Bewoner
pi_141027160
Cryptcoin. 195000% up :') Wat :')
Forcefield City Bewoner
pi_141027270
Hee, wat is er met Cryptcoin gebeurd. dat was toch gewoon CRY?
Doorstart gemaakt of wat?
Forcefield City Bewoner
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:50:46 #20
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_141027289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:28 schreef edcetera het volgende:

[..]

Jankert! Vanavond voetbal kijken in de kroeg:

Hutje mutje met veel mensen op een kluitje met van die oranje kleuren.

Dat wordt pas een uitdaging!!!
Vanavond/vannacht werken -O-
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_141027294
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:47 schreef roislecxe het volgende:
Cryptcoin. 195000% up :') Wat :')
ticker gewijzigd van CRY naar CRYPT en dus weer vanaf 0 begonnen
Staat lager dan gisteren
pi_141027339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:50 schreef edraket31 het volgende:

[..]

ticker gewijzigd van CRY naar CRYPT en dus weer vanaf 0 begonnen
Staat lager dan gisteren
En lager dan de dag ervoor en ervoor :P
Ik hold stug vast hoor. Wil wel een beetje verlies nemen maar onder de 30 gaan ze niet weg.
Forcefield City Bewoner
pi_141027445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:50 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Vanavond/vannacht werken -O-
Je zal vast niet veel missen. Ik ga wel kijken bij vrienden thuis, maar voetbal :')
Gister Brazilie ook weer flink doorgestoken kaart als ik die reacties onder het bericht op de FP las. Maarja, Brazilie moet kampioen worden natuurlijk he :')

Zolang er geen gebruik wordt gemaakt van alle mogelijkheden die er zijn om het spel 99% eerlijk te maken, geef ik er niks om. Wie het hardst huilt en zeurt wint meestal.

[ Bericht 8% gewijzigd door roislecxe op 13-06-2014 13:04:48 ]
Forcefield City Bewoner
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:08:40 #24
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_141028015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:54 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Je zal vast niet veel missen. Ik ga wel kijken bij vrienden thuis, maar voetbal :')
Gister Brazilie ook weer flink doorgestoken kaart als ik die reacties onder het bericht op de FP las. Maarja, Brazilie moet kampioen worden natuurlijk he :')

Zolang er geen gebruik wordt gemaakt van alle mogelijkheden die er zijn om het spel 99% eerlijk te maken, geef ik er niks om. Wie het hardst huilt en zeurt wint meestal.
Ik geef er normaal ook niet zo veel om maar WK en EK is wel leuk om te kijken als Nederland moet spelen. Volgens mij kan ik bijna alle andere wedstrijden wel zien.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_141028049
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:08 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ik geef er normaal ook niet zo veel om maar WK en EK is wel leuk om te kijken als Nederland moet spelen. Volgens mij kan ik bijna alle andere wedstrijden wel zien.
Alle andere 2 :X
Forcefield City Bewoner
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')