1x kun je zakken door pech, bij 3x ligt het toch echt aan je rijstijl. Dus tsja, matsen... als er op jouw examen iemand voor jou vol in de ankers moet doe je echt iets niet goed...Dus zoek het bij je rijstijl, wat doe je nou eigenlijk niet goed en hoe kun je dat verbeteren?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:22 schreef Stoer het volgende:
[..]
Ik heb 2 x een klootzak van een examinator gekregen (hij staat er bekend om dat hij mensen graag laat zakken). De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doen![]()
Bedankt voor je advies!
Ik kan het eens zijn dat mensen die niet kunnen rijden geen rijbewijs moeten krijgen, ook niet na 10 examens. Maar het is onzin om te zeggen dat iemand geen examen mag doen. Als hij kan rijden dan verdient hij een rijbewijs.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd in dit topic: er wordt tegenwoordig vaak gedacht dat een rijbewijs een recht is en dat, als je maar lang genoeg oefent, iedereen er eentje mag hebben. Ik zou er voorstander van zijn om na twee of drie gezakte examens, de mogelijkheid tot het afleggen van een examen voor twee jaar op te schorten. Dan maar geen rijbewijs: er is ook OV.
QFT! deze man weet!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik kan het eens zijn dat mensen die niet kunnen rijden geen rijbewijs moeten krijgen, ook niet na 10 examens. Maar het is onzin om te zeggen dat iemand geen examen mag doen. Als hij kan rijden dan verdient hij een rijbewijs.
Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.
Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
Maar wat wil je dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef twiFight het volgende:
Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.
Daarom heeft de politie onopvallende surveillancewagens.quote:Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
Daar heb je wel een goed punt. Ik heb alleen zelf ook het idee dat de norm verschuift: als ik zie wat voor dweilen er op de weg rijden, vraag ik me wel eens af waar ze dat rijbewijs hebben gescoord.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik kan het eens zijn dat mensen die niet kunnen rijden geen rijbewijs moeten krijgen, ook niet na 10 examens. Maar het is onzin om te zeggen dat iemand geen examen mag doen. Als hij kan rijden dan verdient hij een rijbewijs.
Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.
Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
Mehh, hier ben ik het ook niet zo mee eens. Want hoe moet zo'n "herexamen" dan afgenomen worden? Ik neem aan door een examinator, en dus een mens van vlees en bloed. Met andere woorden, krijg je dan wéér die onderlinge verschillen, want elke examinator kijkt weer net ietsje anders naar zaken. En daarnaast heb je ook nog eens kans dat iemand een off-day kan hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Daar heb je wel een goed punt. Ik heb alleen zelf ook het idee dat de norm verschuift: als ik zie wat voor dweilen er op de weg rijden, vraag ik me wel eens af waar ze dat rijbewijs hebben gescoord.
In de vijfjaarlijkse herkeuring zie ik mogelijk wel iets, al loop je dan het risico dat veel mensen 'zakken' op hun aangeleerde rijstijl, die misschien prima veilig is maar niet helemaal aan de norm voldoet. Maar wat mogelijk ook een leuke optie is: geef na de lessen en het behaalde examen een voorlopig rijbewijs, geldig voor twee jaar. Dan moet een 'herexamen' plaatsvinden dat toets of de vaardigheden uit de theorie en praktijklessen voldoende gegeneraliseerd zijn naar de zelfstandige praktijk. Zo ja, dan een definitief rijbewijs.
Dat is juist logisch, met name doordat die arts vaak helemaal niet onafhankelijk is, maar graag doet wat de betalende klant van hem wil.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:17 schreef twiFight het volgende:
Die keuringsprocedure is wel flink gaar ja. Moet je je verplicht laten keuren door een arts (die daar geld voor kan vragen), kan het CBR daarna alsnog het advies van de arts naast zich neerleggen en een keuring bij hun eigen arts eisen. Helemaal de weg kwijt.
Ten eerste vind ik dat je hier een nogal botte statement geeft over artsen. Dat geld krijgt de arts niet zelf, maar gaat naar het ziekenhuis. Persoonlijk gewin is dus niet aan de orde. Daarnaast wordt, als een 'klant' bv. een ongeluk krijgt omdat het zicht niet goed is, dat ook weer teruggetraceerd naar de arts die de handtekening gezet heeft.quote:Op maandag 30 juni 2014 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is juist logisch, met name doordat die arts vaak helemaal niet onafhankelijk is, maar graag doet wat de betalende klant van hem wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |