abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141431567
Weet niet of je het ondertussen al gehaald hebt, maar heb je al een andere instructeur/rijschool geprobeerd? Je geeft aan dat het niet aan jou ligt(.....) dus misschien wordt het je dan verkeerd aangeleerd..?

Automaat-rijbewijs zou ik sowieso niet doen. Dat is iets voor mensen met een fysieke beperking.
pi_141454569
Joh, gewoon doorbuffelen. Ik had 'm ook pas de 4e keer. 5e keer was toen nog staats, mocht je beginnen in een klein kutdorp en waren ze veel minder streng, daar rekende ik eigenlijk al op. :P Kreeg de 4e keer na 10min een ingreep, toen dacht ik echt dat ik gezakt was. Alle zenuwen weg, perfect gereden en alsnog geslaagd. Haal anders even een betablokker ofzo. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_141464432
Sowieso je rijbewijs niet in 1x halen :')
  maandag 23 juni 2014 @ 22:26:24 #55
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_141470363
Probeer eens een andere instructeur/rijschool. Mijn rij-instructeur kon na mijn 3e examen even geen lessen geven ivm een operatie. Zijn vervanger vroeg mij op de les voor mijn examen waarom ik niet geslaagd was de vorige keer. Zo'n boost van zelfvertrouwen kreeg ik er van dat ik spontaan beter reed dan ooit tevoren. Ik zat daar zelfverzekerd en was totaal niet nerveus.Ik had genoeg vertrouwen om een leuk ges[rek aan te knopen met de examinator, wat ook hielp de spanning laag te houden. In return, de examinator koos een makkelijkere route voor mij, om zo het gesprek gaande te kunnen houden, zonder mij nog meer stress te geven.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_141471326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:22 schreef Stoer het volgende:

[..]

Ik heb 2 x een klootzak van een examinator gekregen (hij staat er bekend om dat hij mensen graag laat zakken). De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doen ;(

Bedankt voor je advies!
1x kun je zakken door pech, bij 3x ligt het toch echt aan je rijstijl. Dus tsja, matsen... als er op jouw examen iemand voor jou vol in de ankers moet doe je echt iets niet goed...Dus zoek het bij je rijstijl, wat doe je nou eigenlijk niet goed en hoe kun je dat verbeteren?

Dus oefenen, oefenen, oefenen. Binnen, buiten, schouder etc. Niet goed kijken is voor zover ik weet het grotoste probleem. En als je dat niet zo goed kunt ga je echt niet ineens met een automaat wel slagen, je hebt al heel wat lessen in een schakelbak gehad tenslotte. Misschien een paar lessen van een andere instructeur, misschien helpt dat je meer.

Vervelend voor je dat het geld kost, maar fijn voor mij dat ze niet iedere debiel met een goed voornemen de weg op sturen. Succes ermee.

P.S. Ik heb al heel wat kilometers gemaakt en goed kijken en overzicht houden is echt het belangrijkste wat je moet doen. Dus ja, spiegels blijven checken en ALTIJD, ja ALTIJD je dode hoek als je een bocht neemt. Ik heb zo al heel wat fietsers en brommers ontweken.
Whatever...
pi_141477200
gewoon schakelbak, ik heb er ook 4x over gedaan..
3x de zelfde bromsnor van het CBR.. de 4de keer zou ik hem weer krijgen... heeft mn instructeur toch mooi even bezwaar gemaakt, kreeg ik een andere Examinator.. geslaagd zonder moeite, en ik weet zeker dat ik toen slechter reed dan de keren er voor :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:39:34 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141480657
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:41 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd in dit topic: er wordt tegenwoordig vaak gedacht dat een rijbewijs een recht is en dat, als je maar lang genoeg oefent, iedereen er eentje mag hebben. Ik zou er voorstander van zijn om na twee of drie gezakte examens, de mogelijkheid tot het afleggen van een examen voor twee jaar op te schorten. Dan maar geen rijbewijs: er is ook OV.
Ik kan het eens zijn dat mensen die niet kunnen rijden geen rijbewijs moeten krijgen, ook niet na 10 examens. Maar het is onzin om te zeggen dat iemand geen examen mag doen. Als hij kan rijden dan verdient hij een rijbewijs.

Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.

Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 10:05:40 #59
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141481205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik kan het eens zijn dat mensen die niet kunnen rijden geen rijbewijs moeten krijgen, ook niet na 10 examens. Maar het is onzin om te zeggen dat iemand geen examen mag doen. Als hij kan rijden dan verdient hij een rijbewijs.

Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.

Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
QFT! deze man weet!
pi_141481575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef twiFight het volgende:
Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.
Maar wat wil je dan?
Drie extra examinatoren op de achterbank voor een beter afgewogen oordeel?
De lesauto volhangen met camera's zodat het examen achteraf geanalyseerd kan worden?
quote:
Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
Daarom heeft de politie onopvallende surveillancewagens.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_141486338
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik kan het eens zijn dat mensen die niet kunnen rijden geen rijbewijs moeten krijgen, ook niet na 10 examens. Maar het is onzin om te zeggen dat iemand geen examen mag doen. Als hij kan rijden dan verdient hij een rijbewijs.

Het probleem zit hem in de grilligheid van de examens en de beoordeling daarvan. Iemand die niet kan rijden zou elk examen moeten falen en iemand die wel kan rijden zou moeten slagen. Helaas is dit niet altijd het geval. Ten eerste blijven het momentopnames en ten tweede is elke examinator weer anders. Het eerste kun je weinig aan doen, behalve misschien een minimumlengte/minimumaantal verkeerssituaties vereisen op een examen, het tweede is al sinds mensenheugenis kut bij het CBR. De een let niet eens op, de ander laat je zakken op een kleinigheidje. Al met al mist de consistentie, wat inhoudt dat, ook als je niet kunt rijden, je gewoon kunt blijven proberen totdat je een keer geluk hebt en je het rijbewijs krijgt.

Toch vang je daar maar een klein percentage mensen mee af. Het meerendeel doet zijn best op het examen, maar rijdt zodra het papiertje binnen is gewoon bewust als een egoistische narcistische kankerlijer. Daar kun je helaas geen examens voor maken.
Daar heb je wel een goed punt. Ik heb alleen zelf ook het idee dat de norm verschuift: als ik zie wat voor dweilen er op de weg rijden, vraag ik me wel eens af waar ze dat rijbewijs hebben gescoord.

In de vijfjaarlijkse herkeuring zie ik mogelijk wel iets, al loop je dan het risico dat veel mensen 'zakken' op hun aangeleerde rijstijl, die misschien prima veilig is maar niet helemaal aan de norm voldoet. Maar wat mogelijk ook een leuke optie is: geef na de lessen en het behaalde examen een voorlopig rijbewijs, geldig voor twee jaar. Dan moet een 'herexamen' plaatsvinden dat toets of de vaardigheden uit de theorie en praktijklessen voldoende gegeneraliseerd zijn naar de zelfstandige praktijk. Zo ja, dan een definitief rijbewijs.
Schip ahoy!
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 13:26:39 #62
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_141487057
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:06 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar heb je wel een goed punt. Ik heb alleen zelf ook het idee dat de norm verschuift: als ik zie wat voor dweilen er op de weg rijden, vraag ik me wel eens af waar ze dat rijbewijs hebben gescoord.

In de vijfjaarlijkse herkeuring zie ik mogelijk wel iets, al loop je dan het risico dat veel mensen 'zakken' op hun aangeleerde rijstijl, die misschien prima veilig is maar niet helemaal aan de norm voldoet. Maar wat mogelijk ook een leuke optie is: geef na de lessen en het behaalde examen een voorlopig rijbewijs, geldig voor twee jaar. Dan moet een 'herexamen' plaatsvinden dat toets of de vaardigheden uit de theorie en praktijklessen voldoende gegeneraliseerd zijn naar de zelfstandige praktijk. Zo ja, dan een definitief rijbewijs.
Mehh, hier ben ik het ook niet zo mee eens. Want hoe moet zo'n "herexamen" dan afgenomen worden? Ik neem aan door een examinator, en dus een mens van vlees en bloed. Met andere woorden, krijg je dan wéér die onderlinge verschillen, want elke examinator kijkt weer net ietsje anders naar zaken. En daarnaast heb je ook nog eens kans dat iemand een off-day kan hebben.

Ik heb het rijbewijs nu bijna een half jaar en de ene keer rijd ik super relaxed, goed oplettend, goed kijkend en praktisch foutloos. En de andere keer ben ik gaar/duf, let ik daardoor minder goed op, maak ik domme kleine foutjes etc etc.
Zo zou ik dus ook op zo'n "gare" dag waarschijnlijk gewoon kunnen zakken, maar dat betekent echt niet dat ik niet capabel genoeg ben of het rijbewijs niet waardig ben. Een examen blijft een momentopname en is in mijn ogen zelden 100% waterdicht.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:37:45 #63
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141487448
In feite irrelevant. 'Goed' of 'slecht' rijden is in die zin ook niet het argument. Je moet veilig rijden. En of je dan je afslag mist of dat je 23 keer moet steken voordat je de auto in het goede vak hebt zal eenieder een worst zijn. Zolang je het allemaal maar veilig doet en anderen niet in gevaar brengt.

Of jij eender welke dag of op een examen je dag niet hebt maakt dus niet uit. Elke seconde dat jij je op de weg begeeft moet je veilig rijden, ook als je je dag niet hebt. Als iemand duf is en daarom fouten maakt die anderen in gevaar (kunnen) brengen, dan moet je dus gewoon niet gaan rijden. Mensen die dat wel doen verdienen hun rijbewijs niet. Hetzelfde geldt voor aandacht op de weg houden. Van radiozender wisselen is geen probleem, maar als jij de goede frequentie van een zender op wil zoeken, dan heb je de aandacht niet op de weg en rij je dus onveilig. Op zo'n moment moet je dus gewoon even de auto still zetten. Dat is wat je moet weten en doen om een rijbewijs te mogen hebben.

Wat betreft de moeilijkheid om dat te kunnen beoordelen op een examen ben ik zeker met je eens, maar mijns inziens zijn er genoeg dingen die het CBR kan doen om het te verbeteren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141676560
Ik ben ook doodnerveus 20 jaar terug het lessen opgeven ,dit terwijl ik na 10 lessen het al kon aanvragen .
Deze oorzaak kwam mede door het cbr ,omdat ik bepaalde medicijnen had .
De huisarts verklaarde dat ik gewoon rijden kon en nog 4 onafhankelijke artsen ook .
Nadat ik 400 gulden al lichter geworden was door deze keuring van elk 20 minuten viel de 5e brief binnen hun wouden nog een keuring want ze hadden inmiddels weer een argument gevonden wat nergens opsloeg.
Toen gezegdt dat ze het rijbewijs van mijn part op een plek konden steken waar de zon nooit schijnt.
Nu 20 jaar verder heb ik heel veel motivatie en redenen om het wel te halen.
Ten eerste me zoon waarvoor ik 600 km per maand moet reizen.
tweede voor een rit naar kassel in oktober anders 11 uur in de trein met een kleine van nog geen 2 jaar.
Ook omdat de auto die ik graag wou voor me klaar staat straks inc onderhoudsbeurt en apk.
Ook ik ga straks automaat rijden ( Volvo 740 moet je juist met automaat en op lpg rijden )
Schakelen gaat bij ook nog niet zo als het moet.
Dit omdat deze auto (Dacia duster )de 1 en 2 heel dicht achter mekaar hebben met schakel moment en het schakelen al bij ong 1700 toeren moet gebeuren.
Ook heb ik een strenge instructeur die ondanks lol en andere ongein het je liever te streng leert dan simpel. Dit is vooral omdat ie graag wil dat je het liefst in 1 x slaagt .
Als je het er goed instampt en wat overdreven ,ga je automatisch na zoveel lessen de scan doen, je handen juist aan het stuur enz enz.
Als je de scan positie en ruimtekussen goed begrijpt en je de handelingen goed doet kom je al een heel eind zegt ie.
Naja het zal mij ook benieuwen .
Schakel is iets moeilijker ,maar mocht al schakelen bij de 2e les omdat ik het al uit mezelf deed onbewust en zonder te kijken ,kwestie van de hand goed zetten voor het overschakelen.
En ik weet dat ik straks ook ondanks dat ik een automaat rij ook dikwijls een versnellings auto zal rijden .
Gewoon op zijn moeilijkst rijden leren ,dus met schakelen
pi_141693484
kan je die rat invalidenbak van je niet opvoeren?
pi_141700906
Nee die is al lang weg
Er staat zo goed als een Volvo 740 gl uit 1985 klaar voor mij al
  maandag 30 juni 2014 @ 02:17:54 #67
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141712963
Die keuringsprocedure is wel flink gaar ja. Moet je je verplicht laten keuren door een arts (die daar geld voor kan vragen), kan het CBR daarna alsnog het advies van de arts naast zich neerleggen en een keuring bij hun eigen arts eisen. Helemaal de weg kwijt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141714410
Ik betaalde destijds 100 gulden per 20 min en dan 2 a 3 weken verder weer een uitvlucht van wat als .
Na ja vanaaf weer 2 uur lessen en woensdag weer ,maar ff wat tempo erin
  maandag 30 juni 2014 @ 08:39:09 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_141714469
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:17 schreef twiFight het volgende:
Die keuringsprocedure is wel flink gaar ja. Moet je je verplicht laten keuren door een arts (die daar geld voor kan vragen), kan het CBR daarna alsnog het advies van de arts naast zich neerleggen en een keuring bij hun eigen arts eisen. Helemaal de weg kwijt.
Dat is juist logisch, met name doordat die arts vaak helemaal niet onafhankelijk is, maar graag doet wat de betalende klant van hem wil.
censuur :O
  maandag 30 juni 2014 @ 13:31:27 #70
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141720854
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is juist logisch, met name doordat die arts vaak helemaal niet onafhankelijk is, maar graag doet wat de betalende klant van hem wil.
Ten eerste vind ik dat je hier een nogal botte statement geeft over artsen. Dat geld krijgt de arts niet zelf, maar gaat naar het ziekenhuis. Persoonlijk gewin is dus niet aan de orde. Daarnaast wordt, als een 'klant' bv. een ongeluk krijgt omdat het zicht niet goed is, dat ook weer teruggetraceerd naar de arts die de handtekening gezet heeft.

Ten tweede, als het CBR daar aan twijfelt dan moeten ze gewoon elke 'klant' direct naar de arts van het CBR laten gaan en niet eerst verplichten een test/consult bij een onafhankelijke arts te laten halen, om daarna alsnog een eigen arts in te schakelen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')