Bedankt voor je advies man! Ik hoop ook dat ik het deze keer haal, anders kap ik er gewoon mee aangezien rijlessen nemen niks anders is dan een bodemloze put. Je blijft er geld in gooien, maar het zal nooit vol worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:57 schreef pl4kkie het volgende:
Ik zou dat niet doen, afrijden in een automaat. Tenzij je echt niet anders kan
http://www.rijksoverheid.(...)automaat-rijden.html
Edit; spuit 11. Het stond al in je OP![]()
Verder geen advies. Ik hoop dat je het nu wel haalt. Heb zelf m'n rijbewijs ook pas op m'n 4e examen gehaald.
Als een automaat werkt als een botsauto dan slaag ik gegarandeerd. Jouw kennis had gewoon mazzel, ik hoop ook dat er zo een ''fout'' bij mij gemaakt zal wordenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat valt er te leren in een automaat, je hebt toch ook weleens in een botsautootje gereden?
Een kennis van mij heeft ook gelest in een automaat, en kreeg van het CBR geen aantekening op haar rijbewijs. Dit soort fouten maken ze/of de gemeente meer.
Ik heb 2 x een klootzak van een examinator gekregen (hij staat er bekend om dat hij mensen graag laat zakken). De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:16 schreef Deetch het volgende:
Balen voor je. Ik dacht dat je na drie keer zakken al een speciaal examen kon aanvragen? Was het telkens dezelfde reden dat je zakte?
Ik zou toch voor schakel auto gaan, je zegt dat dat niet je zwakste punt is en een automaat aantekening is gewoon niet handig.
Heel veel succes met afrijden.
Na 4 keer zakken voor je rij-examen mag je een staatsexamen aanvragen bij het BNORquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:16 schreef Deetch het volgende:
Balen voor je. Ik dacht dat je na drie keer zakken al een speciaal examen kon aanvragen? Was het telkens dezelfde reden dat je zakte?
Ik zou toch voor schakel auto gaan, je zegt dat dat niet je zwakste punt is en een automaat aantekening is gewoon niet handig.
Heel veel succes met afrijden.
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:22 schreef Stoer het volgende:
[..]
Ik heb 2 x een klootzak van een examinator gekregen (hij staat er bekend om dat hij mensen graag laat zakken). De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doen![]()
Bedankt voor je advies!
Hier ga je al fout! De examinator ziet veel liever dat jijzelf je fouten ziet, en er veel meer kan opnoemen dan hijzelf heeft gezien, dan dat jij vindt dat je had moeten slagen, en dus nooit meer aan je fouten zal werken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:54 schreef Stoer het volgende:
Ik heb al 3 x praktijkexamen gedaan en ben 3 x voor mierenneukerige redenen gezakt (in mijn ogen).
Dat rijbewijs heb je dan dus vast ook niet nodig, want een auto kan je niet betalen...quote:Ik heb het ook niet breed en ga dus dit keer het geld moeten lenen van mijn ouders.
Nice! Ik hoop dat dat bij mij ook zal gebeurenquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:29 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.
Toen ik examen moest doen was ik telkens super zenuwachtig. Dan helpt een klootzak als examinator niet echt. Daardoor ging ik juist fouten maken. Gelukkig had ik de 4e x een hele aardige vrouw en was ik na een kwartiertje terug op het CBR en geslaagd
Nee, examinator 1 had mij 2 x laten zakken voor onzin: beweren dat ik niet vaak ging kijken in de spiegels, ik was niet nieuwsgierig volgens hem, de motor van de auto sloeg af, in plaats van knipperlicht naar rechts te geven, gaf ik knipperlicht naar links etc. Hij is gewoon de zuurpruim van het CBR. Daar staat hij bekend om. Examinator 2 was een stuk vriendelijker, flexibeler, maar hij gaf mij het nadeel van de twijfel omdat ik tijdens het invoegen een auto achter mij hard had laten remmen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ga je al fout! De examinator ziet veel liever dat jijzelf je fouten ziet, en er veel meer kan opnoemen dan hijzelf heeft gezien, dan dat jij vindt dat je had moeten slagen, en dus nooit meer aan je fouten zal werken.
[..]
Dat rijbewijs heb je dan dus vast ook niet nodig, want een auto kan je niet betalen...
Oftewel je kan niet invoegen, kan geen richting aangeven, kan de motor niet draaiende houden, kijkt niet in de spiegels, en het ligt allemaal aan de examinator... Juistemquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:41 schreef Stoer het volgende:
Nee, examinator 1 had mij 2 x laten zakken voor onzin: beweren dat ik niet vaak ging kijken in de spiegels, ik was niet nieuwsgierig volgens hem, de motor van de auto sloeg af, in plaats van knipperlicht naar rechts te geven, gaf ik knipperlicht naar links etc. Hij is gewoon de zuurpruim van het CBR. Daar staat hij bekend om. Examinator 2 was een stuk vriendelijker, flexibeler, maar hij gaf mij het nadeel van de twijfel omdat ik tijdens het invoegen een auto achter mij hard had laten remmen.
TS kan echt beter niet zelf gaan autorijden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel je kan niet invoegen, kan geen richting aangeven, kan de motor niet draaiende houden, kijkt niet in de spiegels, en het ligt allemaal aan de examinator... Juistem
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:54 schreef Stoer het volgende:
Ik heb al 3 x praktijkexamen gedaan en ben 3 x voor mierenneukerige redenen gezakt (in mijn ogen).
Ik weet niet waar ik om moetquote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:22 schreef Stoer het volgende:
[..]
De laatste keer had ik een vrij normale examinator, maar ik had niet goed gekeken tijdens het invoegen op de snelweg waardoor een auto achter mij hard moest remmen. Ondanks dat, kon hij mij wel matsen, maar hij wilde dat niet doen![]()
...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:41 schreef Stoer het volgende:
[..]
Nee, examinator 1 had mij 2 x laten zakken voor onzin: beweren dat ik niet vaak ging kijken in de spiegels, ik was niet nieuwsgierig volgens hem, de motor van de auto sloeg af, in plaats van knipperlicht naar rechts te geven, gaf ik knipperlicht naar links etc.
Ik geef toe dat ik verkeerd zat met het invoegen, dat had niet mogen gebeuren (3e rijexamen met een goede examinator). Maar wat betreft het kijken: ik kijk wel in de spiegels, dat de examinator dat niet zag is jammer (2e rijexamen met een zuurpruim van een examinator). Ik had geen zin in een welles nietes discussie. Dat de motor slechts 1 keer afsloeg kan gebeuren en dat zou niet zo zwaar moeten wegen. Het gebeurde ook niet midden op de weg en ik hinderde dus niet het verkeer. Richting geven, door de spanning slechts 1 keer fout gedaan en daarna dus niet meer (1e rijexamen met dezelfde zuurpruim).quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel je kan niet invoegen, kan geen richting aangeven, kan de motor niet draaiende houden, kijkt niet in de spiegels, en het ligt allemaal aan de examinator... Juistem
Ik vraag me dan af of het CBR wel vaardig genoeg is om mensen te beoordelen of ze wel of niet in het bezit mogen komen van een rijbewijs. Dat het CBR door een fout mensen een rijbewijs geeft terwijl ze gezakt zijn, zegt veel over het vaardige CBR.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
TS kan echt beter niet zelf gaan autorijden.
Als je niet kan schakelen ben je gewoon niet geschikt.
In deze maatschappij gaan we er klakkeloos vanuit dat IEDEREEN maar zijn/haar rijbewijs moet of mag of kan gaan halen.
Maar het is een VAARDIGHEID, heet niet voor niets Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen.
Sommige mensen bezitten de vaardigheid om veilig een auto te besturen niet.
Zie boven.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ik om moet'en. Niet vlot en niet veilig, en nog gaan zeiken dat het onterecht is. En daarbovenop nog gematst willen worden. En het ligt allemaal aan het CBR.
.
[..]
...
Vertel mij eens, wat is volgens jou eigenlijk geen onzin? Wanneer zou je volgens jou terecht zakken? Pas wanneer je daadwerkelijk een ongeluk hebt veroorzaakt?
Zo klinkt het misschien, maar dat is zeker niet het geval. Ik zie het als een fout dat ik de verkeerde richting aangaf, maar het was op dat moment geen gevaar voor niemand.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:37 schreef twiFight het volgende:
Klinkt voornamelijk alsof je gewoon heel graag het rijbewijs wilt hebben, maar niet alsof je heel graag goed wilt kunnen rijden. Autos kunnen dodelijk zijn. Vind je het ook onzinmiereneukerij als je een fietser doodrijdt omdat je knipperlicht naar links staat en de fietser dus denkt dat hij door kan fietsen, terwijl je naar rechts gaat?
Ik zou inderdaad af proberen te rijden in een automaat, dan een jaar te rijden en dan zorgen dat je in een schakel mag gaan rijden.quote:
Ontopic is vooral je probleem met het examen, niet met de auto. Ik heb er ook 4 keer over moeten doen maar dat kwam niet omdat ik de auto niet beheerste. Je hebt inderdaad zuurpruimen van examinators maar ook hele toffe mensen die je het idee geven dat je het haalt maar dan je met een lach op hun gezicht toch afwijzen (ervaring). Bovendien vind ik jouw 2000 euro in het niets vallen vergeleken met mijn ±3200.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |