Word Joop ondertussen niet een beetje een lachertje met zijn extremistische anti-racisme? Eerst het Zwarte Pieten gedoe en nu dit. Onder lobbydruk is racisme tot een misdrijf geworden. Als het dus aan het Joop-publiek lag dan werd de redacteur van de VK nu voor het gerecht gesleept wegens het propageren van 'obsceen racisme' in de media.quote:Woede om racistische Volkskrant-cover Balotelli
De zaterdagcover van de Volkskrant heeft veel boze reacties los gemaakt op Twitter. Op de cover staat de naakte, gespierde rug van de Italiaanse profvoetballer afgebeeld, met daarop de tekst "Dit is een Italiaan". De titel verwijst naar een interview met Balotelli waarin hij vertelt over zijn afkomst. De spits werd geboren in Palermo en geadopteerd. De combinatie van het feit dat Balotelli 'dit' wordt genoemd ipv 'hij', de voetballer afgebeeld wordt als een spierbonk zonder gezicht, en dat de Volkskrant zijn Italiaanse nationaliteit presenteert als iets bijzonders, schoot veel lezers in het verkeerde keelgat. Balotelli noemt zichzelf in het interview 'een Italiaan aan de buitenkant en een Afrikaan aan de binnenkant'.
Jaap Stronks:
"I'm just gonna call it, ik vind die VK-cover obsceen racistisch
'Dit is een Italiaan', zegt de Volkskrant; toch beetje gek, willen ze maar zeggen, want hij komt duidelijk uit Afrika
En dan ook het ontblote gespierde bovenlijf, om deze geboren Italiaan (Palermo, 1990) als een halve wilde te portretteren
Van alle racistische kenmerken had ik het verontmenselijkende 'dit' ivm 'hij' idd nog over het hoofd gezien"
Noor Labansdochter:
"Fotografeer die man als een zwarte berg spieren zonder kleren en zonder gezicht, graag"
@Esther_305:
"Wat de hel is dit, Volkskrant? Kuifje in Afrika-esque. Ga je schamen."
@GailtjeR:
"Beste #Volkskrant what the f*** is uw punt? Dit is een wereldburger. U bent een #racist"
Rob van Kan:
"Volkskrant niveautje Bep en Truus. 'Kijk, die 'neger' is een Italiaan! Dat kan toch allemaal maar hè, tegenwoordig.'
Stel je voor. Foto van Ruud Gullit. 'Dit is een Nederlander.' Dafuq?"
Ook het Belgische dagblad De Morgen, net als de Volkskrant onderdeel van de Persgroep, slaat dit weekend een modderfiguur:
http://www.joop.nl/media/(...)ant_cover_balotelli/
Naja, hij zei 'geen kleur'quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:10 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Met een kleurtje. Het klinkt zo heerlijk politiek correct. Laten we het anders gewoon pigment gehandicapt noemen.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:01 schreef ElderPledge het volgende:
Europa is van de Europeanen. Onze culturen, onze regels. Alles wat hier binnenkomt heeft zich maar te schikken. Klaar.
Mafkees.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:10 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Met een kleurtje. Het klinkt zo heerlijk politiek correct. Laten we het anders gewoon pigment gehandicapt noemen.
En hebben soms humor.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:15 schreef Trebo het volgende:
We moeten eens ophouden met racisme, ieder ras heeft zo z'n kwaliteiten.
Blanken zijn innovatief, vooruitstrevend en meesters in de wetenschap.
Negers daarentegen kunnen dan weer heel goed dansen en heel hard lopen.
Ik wel. Een deel van mijn familie is zwart.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:16 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af hoe veel van jullie hier nou werkelijk een voorliefde hebben voor negers of hoe veel van jullie eigenlijk net zo'n grote hekel hebben aan Gario en de rest als alle anderen, maar dolgraag politiek correct en niet racistisch over willen komen.
Laat me raden, ze hebben allemaal minstens een master, genieten van opera en ballet en lezen graag literatuur?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik wel. Een deel van mijn familie is zwart.
En basketballen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:15 schreef Trebo het volgende:
Niet direct. Maar de meeste zwarte mensen waar ik mee omga zijn wel aardig.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:18 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Laat me raden, ze hebben allemaal minstens een master, genieten van opera en ballet en lezen graag literatuur?
Dan ben je gewoon een hommotje.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:18 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
genieten van opera en ballet en lezen graag literatuur?
Mbo'er gespot.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een hommotje.
Heeft niks met kleur te maken.
In Afrika? Het zijn gewoon mensen met een baan over het algemeen. En ik betaal daar niets.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:19 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze aardig, ze weten dat jij degene bent die hun uitkering betaalt,
Jij hebt een hekel aan negers? Of zal je dat nooit hardop zeggen/ schrijven.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:16 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af hoe veel van jullie hier nou werkelijk een voorliefde hebben voor negers of hoe veel van jullie eigenlijk net zo'n grote hekel hebben aan Gario en de rest als alle anderen, maar dolgraag politiek correct en niet racistisch over willen komen.
De meeste zwarte mensen in Nederland die werken gewoon.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:19 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze aardig, ze weten dat jij degene bent die hun uitkering betaalt,
Hij is welquote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij hebt een hekel aan negers? Of zal je dat nooit hardop zeggen/ schrijven.
Ik heb geen hekel aan Gario, moet dat dan ?
Niet schrijven. Dan krijg je een hele discussie met Globali over wat je nou wel of niet geschreven hebt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:15 schreef Trebo het volgende:
Volgens mij hebben de negers bij mij in de stad altijd avonddienst, ik zie ze altijd tot een uur of 4 's nachts drugs dealen op de hoek van de straat.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 02:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De meeste zwarte mensen in Nederland die werken gewoon.
Maar je vindt dat ze moeten oprotten ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |