abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141004872
Ik ben al enige tijd opzoek naar nieuwe hardloopschoenen.
Kom er niet echt meer uit, ben bij verschillende zaken geweest, overal laten informeren.
Wordt er momenteel echt een beetje moedeloos van ....

Ik heb geen loop analyse laten doen, omdat ik eigenlijk nooit klachten heb en niet blessure gevoelig ben. Loop nu nog steeds op mijn asics van 6 jaar oud, die zijn zo goed als versleten

Ik heb een neutrale schoen nodig, heb ik mij laten vertellen door een verkoper van run2day.
Hij kon aan mij oude schoen zien en aan het stukje hardlopen ( zonder analyse ), dat ik een neutrale loper ben. Dus voor mij geen anti-pronatie etc.

Zit dus sterk te twijfelen om een sportschoen op te halen bij Aktiesport of Perry.
Want ik vraag mij echt af of dure hardloopschoenen nou wel echt nodig zijn.

Door het onderstaande filmpje, ben ik nog meer aan het twijfelen geraakt en geneigd om naar een goedkopere variant hardloopschoen te gaan.

Ik loop recreatief en soms wel lange afstanden. 2x per jaar hardloopevenement.
Mijn oog is in eerste instantie gevallen op deze schoen:
http://www.aktiesport.nl/nike-revolution-2-msl_200011710.html

Wat is jullie mening hierover? Iemand ervaring met goedkopere hardloopschoenen?
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:27:26 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_141005239
Precies, ik loop ook pijnvrij met normale voeten. Pik elke 2500 km een paar overjarige nike schoenen op. Gaat prima! Zeer tevreden!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_141005313
Nike is best ok.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:18:08 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141028312
Gewoon voor 25 euro bij de Lidl een paar ren-schoenen kopen, Zijn prima.
pi_141028561
Als je ze al 6 jaar hebt zit er weinig demping meer in. Voor jou maakt kennelijk niet veel uit wat voor schoen je aan hebt. Het enige waar je bij nieuwe op moet letten is dat die ineens veel meer demping hebben, dat kan even wennen zijn. Verder zou ik me er als ik jou was niet te druk over maken. Gewoon kopen wat lekker zit. Dus wel even mee op en neer rennen in de winkel.
pi_141030566
Wat vinden jullie van deze schoen? Het is een lichte uitvoering hardloopschoen.
Of is dat juist absoluut niet de bedoeling, geen free running maar licht er tussen in.

http://www.keller-sports.(...)fschuh-blau-wei.html
pi_141033338
Laat maar
pi_141034069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:19 schreef tjah1234 het volgende:
Wat vinden jullie van deze schoen? Het is een lichte uitvoering hardloopschoen.
Of is dat juist absoluut niet de bedoeling, geen free running maar licht er tussen in.

http://www.keller-sports.(...)fschuh-blau-wei.html
[ afbeelding ]
Zitten ze lekker?
pi_141038702
Ja, heb soortgelijk model in de winkel aangehad.
Alleen weet niet of ik door dit lichter model, klachten ga krijgen.
pi_141039482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:03 schreef tjah1234 het volgende:
Ik droeg eerst Asics van een euro of 90. Waren snel versleten en had nog wel eens last na het lopen.

Draag nu lichtgewicht Saucony-schoenen van 50 euro. Lopen een stuk beter, zijn lekker licht en heb eigenlijk nergens last meer van gehad. ^O^
pi_141054660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:03 schreef tjah1234 het volgende:
Welke jeb je dan in de winkel aangehad. De excel valt op zich wel mee wat lichtheid betreft. de lyte daarin tegen is wel behoorlijk wat minimaler. Daarbij kan je wel wat protesten van je kuiten verwachten in het begin?

Maar wat voor afstanden loop je eigenlijk? 5 km of marathon of meer kan aardig wat uitmaken in het soort schoenen.
pi_141065522
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 23:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Welke jeb je dan in de winkel aangehad. De excel valt op zich wel mee wat lichtheid betreft. de lyte daarin tegen is wel behoorlijk wat minimaler. Daarbij kan je wel wat protesten van je kuiten verwachten in het begin?

Maar wat voor afstanden loop je eigenlijk? 5 km of marathon of meer kan aardig wat uitmaken in het soort schoenen.
Ik ga toch voor een hardloop analyse en laat mij schoenen adviseren.
Ik kom er op deze manier echt niet meer uit, er is teveel keuze in modellen, types etc.

Kost ietsje meer, maar wil niet het gevoel hebben dat ik op schoenen loop die niet voor mij bestemd zijn.
pi_141066035
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:49 schreef tjah1234 het volgende:

[..]

Ik ga toch voor een hardloop analyse en laat mij schoenen adviseren.
Ik kom er op deze manier echt niet meer uit, er is teveel keuze in modellen, types etc.

Kost ietsje meer, maar wil niet het gevoel hebben dat ik op schoenen loop die niet voor mij bestemd zijn.
Goed plan.Let op het kan dan ook fout kan gaan, meestal kan je dan wel je schoenen weer inruilen.
pi_141074507
Ik ga denk ik toch voor de Excel 33 3, heb soortgelijk excel 33 aangehad. Alleen deze is iets anders.

Wil deze bestellen via zalando en kijken hoe het zit.
Ik loop zelf 15kilometer in de week verspreid over 2 dagen in de week.

Deze hardloopschoen heeft meer een natural feeling, is deze type schoen wel voor mij geschikt?
Of moet ik toch met meer demping etc.?
pi_141074790
Stap dus af van de loop analyse, omdat ik weet dat ik een neutrale schoen nodig heb.
pi_141076753
dat kan prima als je zeker weet wat je maat is en als je zeker weet dat jij ze lekker vind zitten. Zo niet kan het wel eens zijn dat je ze voor niets gekocht hebt.

de natural feeling valt van die excell wel mee. En het valt onmogelijk zo te zeggen of jij die extra demping nodig hebt, dat is voor iedereen weer anders. Er zijn mensen die makkelijk blootvoets marathons lopen.
pi_141076813
Ik kan de schoenen toch altijd opsturen en thuis even testen?

Hoe kan ik weten of ik extra demping nodig heb? De excel 33 beschikt toch over een algehele demping?

Pffff, wat een gedoe, je kan er wel gek van worden :D
pi_141077232
ik vermoed dat de demping van die excel nog wel redelijk is. Goed het is geen kayano maar ook weer geen minimalistisch schoeisel. Ik verwacht een iets mindere demping dan normaal maar niet echt schokkend.

En inderdaad om gek van te worden, daarom kan goed advies je het een stuk makkelijker maken.
pi_141077646
In hoeverre moet je die demping dootrekken dan?
Voldoet deze demping voldoende op deze schoen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')