abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140996394
Hallo,

Ik ben er voor mezelf een tijd vrij zeker van dat een vriend van mij sociopatisch is.
Vrijwel alles wat ik hier lees, is volledig van toepassing op hem: http://mens-en-samenlevin(...)wij-daar-mee-om.html
Hij zit nou eenmaal in mijn klas en mijn vriendengroep(allemaal 16-17 jaar), dus vriendschap breken is niet een mogelijkheid. Eerlijk gezegt kan ik hem ook niet zien als een echte vriend, ookal ga ik met hem om.

Hij is altijd zo geweest, dus deze 'ontdekking' heeft geen verandering gebracht. De omgang met hem is natuurlijk niet eenvoudig. Ik hoop dat, nu ik deze informatie heb, iemand die iets dergelijks heeft wat tips kan geven hierover.

Alvast bedankt.
pi_140996476
Gewoon samen gezellig leuke meisjes kidnappen ^O^
-XOXO-
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:47:24 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_140996522
Grappig dat sociopathisch gedrag en puberaal gedrag zo op elkaar lijkt...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_140996592
Ha ts is 16!
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_140996761
Een leek als jij kan die diagnose niet stellen.
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:56:07 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140996790
Geef eens wat praktijkvoorbeelden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:56:37 #7
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_140996803
Sociopaten O+

pi_140996813
Wauw, hoelang heb je al een praktijk en heb je nog ruimte voor nieuwe patiënten?
Mokkel met stuntstok
pi_140996867
Samen dronken worden en sociopatische dingen doen.
pi_140997728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Een leek als jij kan die diagnose niet stellen.
Tuurlijk kan ik geen diagnose stellen. Alles wat ik echter lees over sociopaten match gewoon 100%. Het is zeker niet zo dat hij gewoon een brutale asociale zak is, en dit daarom maar roep.

quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:56 schreef Copycat het volgende:
Geef eens wat praktijkvoorbeelden.
Ik kan er genoeg geven. Hier een paar voorbeelden(die dus niet eenmalig, maar dagelijks voorkomen):
Hij scheld vaak zonder reden of doel, of random momenten mensen uit en kleineerd(op uiterlijk, maar ook willekeurige dingen als homo en autist) ze waar andere mensen bij staan. Hij geniet duidelijk van de verwarring en onzekerheid die deze acties veroorzaken. Dit doet hij bij iedereen(vriend of niet).

Een goed voorbeeld waarmee hij mesnen probeerd te manipuleren is het in de winkel zielig doen alsof hij geen geld bij zich heeft en veel honger heeft, en blijven aandringen tot je hem geld leent. Vervolgens zie je later dat hij gewoon geld bij zich had. Dit krijg je bij hem over het algemeen niet terug. Vervolgens volgt altijd 'chantage' zoals: als je dat doet krijg je morgen je geld terug.

Ik kan aan jullie niet bewijzen dat het zo is. Ik ben er 100% zeker van dat hij dit of een vergelijkbare stoornis heeft. Ik zou het dus erg waarderen als er reacties geschreven worden waar ik iets aan heb.
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:38:55 #11
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_140997806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:35 schreef wo00ow het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ik geen diagnose stellen. Alles wat ik echter lees over sociopaten match gewoon 100%.

[..]

Ik kan er genoeg geven. Hier een paar voorbeelden(die dus niet eenmalig, maar dagelijks voorkomen):
Hij scheld vaak zonder reden of doel, of random momenten mensen uit en kleineerd(op uiterlijk, maar ook willekeurige dingen als homo en autist) ze waar andere mensen bij staan. Hij geniet duidelijk van de verwarring en onzekerheid die deze acties veroorzaken. Dit doet hij bij iedereen(vriend of niet).

Een goed voorbeeld waarmee hij mesnen probeerd te manipuleren is het in de winkel zielig doen alsof hij geen geld bij zich heeft en veel honger heeft, en blijven aandringen tot je hem geld leent. Vervolgens zie je later dat hij gewoon geld bij zich had. Dit krijg je bij hem over het algemeen niet terug. Vervolgens volgt altijd 'chantage' zoals: als je dat doet krijg je morgen je geld terug.

Ik kan aan jullie niet bewijzen dat het zo is. Ik ben er 100% zeker van dat hij dit of een vergelijkbare stoornis heeft. Ik zou het dus erg waarderen als er reacties geschreven worden waar ik iets aan heb.
Heb je hem weleens op zijn gedrag aangesproken?
pi_140997861
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:38 schreef Krakimolo het volgende:

[..]

Heb je hem weleens op zijn gedrag aangesproken?
Dat heb ik meerdere malen gedaan. Reacties wisselen van lachen tot schelden en geïrriteerd sorry zeggen. Verandering treed hoe dan ook niet op.
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:52:33 #13
379033 Krakimolo
Het komt wel goed.
pi_140998172
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:41 schreef wo00ow het volgende:

[..]

Dat heb ik meerdere malen gedaan. Reacties wisselen van lachen tot schelden en geïrriteerd sorry zeggen. Verandering treed hoe dan ook niet op.
Hoe ervaren de andere betrokkenen zijn gedrag?

Dit gedrag is als leek natuurlijk moeilijk aan te pakken. Wat wil je op zijn minst bereiken? Heeft hij verder toegevoegde waarde in de vriendengroep?
  donderdag 12 juni 2014 @ 18:54:15 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140998222
Ik vind het vooral nog overkomen als irritant pubergedrag. Kijken hoe ver je kunt gaan. Zou hem iig geen geld lenen en publiekelijk op zijn plek zetten als hij zich weer zo simpel misdraagt.
pi_140998266

The Beggar's fuckin' psycho, man!
But he's a mate, so what can you do?
pi_140998931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:52 schreef Krakimolo het volgende:

[..]

Hoe ervaren de andere betrokkenen zijn gedrag?

Dit gedrag is als leek natuurlijk moeilijk aan te pakken. Wat wil je op zijn minst bereiken? Heeft hij verder toegevoegde waarde in de vriendengroep?
Je eerste vraag is een lastige. Zijn beste vrienden zeggen soms achter zijn rug 'wat een mongool' en dergelijke. Opvallend is dat het gedrag van veel mensen veranderd zodra hij in de buurt is. Met 2 van mn beste vrienden hebben we het er al eens over gehad dat er echt iets mis is met hem(dat hoor je meisjes soms ook zeggen) maar heb er toen verder niet bij stilgestaan. Toen ik over sociopaten las maakte ik direct de link.

Ondanks wat je, nu je zijn gedrag leest en nog minder als je zijn uiterlijk zou zien, zou verwachten, is het een erg populaire jongen. Hij heeft een bijzondere plek binnen de groep, wat ik niet echt kan uitleggen. De lachers zijn altijd op zijn hand, maar nooit met goede humor, altijd ten koste van iemand.

Ik wil zelf weten hoe ik met zijn gedrag om kan gaan. Hoewel hij 20 cm groter is dan ik, vrees ik fysiek niks van hem, ookal vertoond hij aggressief gedrag af en toe. Het publiekelijk uitschelden en vernederen van mensen, wat mij ook overkomt, stoort mij echter heel erg. Ook het constant op je hoede zijn dat je je niet laat ompraten in iets stoms(wat hem ten goede komt), is vervelend.
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 18:54 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het vooral nog overkomen als irritant pubergedrag. Kijken hoe ver je kunt gaan. Zou hem iig geen geld lenen en publiekelijk op zijn plek zetten als hij zich weer zo simpel misdraagt.
Ik begrijp dat je dit denkt, en deze oplossingen zijn niet moeilijk om te verzinnen. Dit zijn slechts 2 voorbeelden, die ik heb gekozen omdat ze vaak gebeuren. Er zijn veel meer dingen te noemen. Hij probeerd koste wat het kost overal zijn voordeel uit te trekken.
pi_140999022

[ Bericht 100% gewijzigd door wo00ow op 12-06-2014 19:18:31 ]
pi_140999463
Beeldvorming beïnvloed de waarneming.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:38:14 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140999666
Geef dan eens wat meer uitgesproken voorbeelden die niet voor puberaal gedrag door kunnen gaan.
pi_141003493
Wat ik mij afvraag is waarom mensen zich zo druk maken om dit soort zaken.
Breek lekker het contact.
Boeiend dat hij in de klas zit.
Je zit op school om te leren niet om te praten hoeveel piemels je in de kont hebt gehad.
pi_141006397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Beeldvorming beïnvloed de waarneming.
Ik ken hem 4 jaar voordat ik las over sociopathie. Toen ik de kenmerken las, herkende ik het meteen in hem. Dit geldt hier dus niet.
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:38 schreef Copycat het volgende:
Geef dan eens wat meer uitgesproken voorbeelden die niet voor puberaal gedrag door kunnen gaan.
Over elk voorbeeld dat gegeven kan worden, kan worden gezegt dat een normale puber dit kan doen. Tenzij we echt over moorden gaan praten.

Ik weet dat ook niet sociopaten andere mensen kleineren en kwetsen omdat ze dat leuk vinden. Niet elke pester is een sociopaat natuurlijk. Ik vind het echter een compleet andere zaak als iemand zijn eigen vrienden belachelijk gaat maken in een groep, en dan ook nog vrienden houd. Ik weet zeker dat als ik zelf opeens mijn vrienden ga lopen uitschelden uit het niks, ik niet veel vrienden over houd. Dat geld voor ieder persoon met normale vrienden.
pi_141006906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:43 schreef wo00ow het volgende:
Eerlijk gezegt kan ik hem ook niet zien als een echte vriend, ookal ga ik met hem om.

Je zegt het zelf al he....

Graag gedaan.
pi_141018192
Gewoon met z'n allen die gast uit jullie vriendengroet bonjouren. Zolang jullie dit accepteren, blijft hij hiermee doorgaan.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:55:53 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141022064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 21:49 schreef wo00ow het volgende:
Ik vind het echter een compleet andere zaak als iemand zijn eigen vrienden belachelijk gaat maken in een groep, en dan ook nog vrienden houd. Ik weet zeker dat als ik zelf opeens mijn vrienden ga lopen uitschelden uit het niks, ik niet veel vrienden over houd. Dat geld voor ieder persoon met normale vrienden.
Dit klinkt eerlijk gezegd meer als jaloezie over zijn onschendbare populariteit onder jullie gezamenlijke vrienden.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:02:44 #25
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_141022214
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit klinkt eerlijk gezegd meer als jaloezie over zijn onschendbare populariteit onder jullie gezamenlijke vrienden.
Dit. Hij is een klootzak, maar wel populair. Hij 95% van andere pubers die populair zijn. Als hij volwassen wordt zal hij daar spijt van krijgen:

http://www.today.com/heal(...)py-adults-2D79790436
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')