Weet ik, maar ik neem me dan voor: ok ik koop wealth of nations en dan zet ik me eraan. En tegen dat ik dat doorheb is er alweer iets helemaal nieuws...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Release is nog wel even, hoor. Paradox maakte voor deeltje 3 ook veeluitbreidingen.
Die volgen straks wel door de anderen.quote:
En wat ga je vervolgens met al dat geld doen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:18 schreef BurnaBoy het volgende:
De manier om rijk te worden trouwens, oorlog voeren met die kutlandjes in amerika, die hebben te lang gespaard en hebben allemaal 1500 gold ofzo.
Ik moest die 1000 kostende gebouwen nog bouwen. Jeweet voor diplomaat/free leaders enzo.Of mercenaries. Stapels troepen kosten klauwen met geld dus je moet wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En wat ga je vervolgens met al dat geld doen?
Oh ja, ik ook. Maar zijn zo duur.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik moest die 1000 kostende gebouwen nog bouwen. Jeweet voor diplomaat/free leaders enzo.
Vandaag nietquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:16 schreef JumJum het volgende:
Frankrijk weer wat gebieden verloren aan opperbaas Duitsland
quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik moest die 1000 kostende gebouwen nog bouwen. Jeweet voor diplomaat/free leaders enzo.Of mercenaries. Stapels troepen kosten klauwen met geld dus je moet wel.
Noobiesquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja, ik ook. Maar zijn zo duur.
Tja, melkkoetjes hequote:Op woensdag 18 juni 2014 00:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja, ik ook. Maar zijn zo duur.
Ik heb de meeste onderhand ook alquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:28 schreef Krediax het volgende:
[..]
[..]
Noobies! Al moet ik er ook nog 2 ofzo universiteit en admirality dacht ik.
Universiteit begon ik al mee.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:28 schreef Krediax het volgende:
[..]
[..]
Noobies! Al moet ik er ook nog 2 ofzo universiteit en admirality dacht ik.
Dat tikt lekker aan. Scheelt 30 punten per tech en nu al 15 techs ver stuk ver dus 450 MP per categoriequote:Op woensdag 18 juni 2014 00:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Universiteit begon ik al mee.
Heb hem ook meteen gekocht, levert zoveel MP op.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat tikt lekker aan. Scheelt 30 punten per tech en nu al 15 techs ver stuk ver dus 450 MP per categorie
Had ik et maar
En toch loop ik achter qua tech, dus wat doe ik fout.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat tikt lekker aan. Scheelt 30 punten per tech en nu al 15 techs ver stuk ver dus 450 MP per categorie
Had ik et maar
Omdat Frankrijk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En toch loop ik achter qua tech, dus wat doe ik fout.
Nee joh brandenburg lekker veel discipline! Heb quality bijna klaar wat betekend +13,5% discipline eztra en de beste generaals. Onverslaanbaar op land. Naja moeilijk te verslaanquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:39 schreef JumJum het volgende:
Daarom speel ik het liefst merchant republics, oneindig goud, mercenaries en gebouwen.
Veel corenquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En toch loop ik achter qua tech, dus wat doe ik fout.
Ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:41 schreef Krediax het volgende:
[..]
Nee joh brandenburg lekker veel discipline! Heb quality bijna klaar wat betekend +13,5% discipline eztra en de beste generaals. Onverslaanbaar op land. Naja moeilijk te verslaan
Totdat Venetie naar het oosten uitbreid en even zijn mercenary leger loslaat, dan maak je alles en iedereen af.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:41 schreef Krediax het volgende:
[..]
Nee joh brandenburg lekker veel discipline! Heb quality bijna klaar wat betekend +13,5% discipline eztra en de beste generaals. Onverslaanbaar op land. Naja moeilijk te verslaan
Al gezien dat je niet levensvatbaar meer bent?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:43 schreef JumJum het volgende:
[..]
Totdat Venetie naar het oosten uitbreid en even zijn mercenary leger loslaat, dan maak je alles en iedereen af.
Het maakt mij niet meer uit, aankomende twee weken ben ik er niet dus doe maar wat je wilt met Portugal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Al gezien dat je niet levensvatbaar meer bent?
Kost me wel wat prestige, maargoed.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:47 schreef Krediax het volgende:
[..]
Trouw haar met een random courtier die unlanded is. Uiteraard niet materlineair (ofzo).
Heb je ook de regeringstijd meegerekend?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:59 schreef Krediax het volgende:
Oke na grondig onderzoek!
Gemiddelde rulers:
Duitsland: 7,63 MP
Frankrijk: 10,33
Rusland: 8,25
Scandinavie: 8,82
Oman: 10,21
Ethiopie: 8,51
Dat verklaard wel een beetje waarom Oman en frankrijk koplopers qua tech zijn
Prima SOG projectje
Uiteraard, dit is allemaal gewogen naar regerings tijdquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je ook de regeringstijd meegerekend?
Ook rekening gehouden met de advisors?quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:06 schreef Krediax het volgende:
[..]
Uiteraard, dit is allemaal gewogen naar regerings tijd
aantal MP*(begin datum - eind datum+1). Daar een som van en dan delen door (1656-1444)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ook rekening gehouden met de advisors?En dan ook PP meenemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
3 lvl-3 advisors hier.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:02 schreef BurnaBoy het volgende:
Advisors doen een hoop ja, mijn basetax is niet zo hoog in puur scandinavie. Nu ik engeland en ierland heb begint het ergens op te lijken.
Ik heb heel lang op +1 gedraaid. Nu dan net +2 alleen op adm. Voor totaal 9/9/9 aan gain in MP
Dat klopt, maar jullie begonnen eenzaam. Ik ben de enige orthodoxe natie die is overgebleven.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ibadi en Coptic zijn ook eenzaam
* Luctor.et.Emergo wrijft in handenquote:Op woensdag 18 juni 2014 08:41 schreef JumJum het volgende:
[..]
Het maakt mij niet meer uit, aankomende twee weken ben ik er niet dus doe maar wat je wilt met Portugal.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
* Luctor.et.Emergo wrijft in handen![]()
Succes er meequote:The asking price is Ī750 million (Ģ600 million, US$906 million)
Gelukkig heb je een aardige buurman dir altijd kan helpenquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik ben mijn oorlogen in amerika alleen maar gaan voeren om mijn prestige weer omhoog te krikken. Die was namelijk dramatisch laag na die legitimacy events
Had namelijk even naar administrative monarchy gewisseld, ( MP genoeg en vassals had ik toch niet) dus toen raakte ik 50 legitimacy kwijt. En toen begonnen opeens de dobbelstenen te rollen
- Prestige events
- legitimacy events
en voor je het weet 50k aan rebellen in je land. Hiep hoi
Afgelopen sessie ging ik van +1 naar -3 in ee paar maandenquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:20 schreef JumJum het volgende:
Herkenbaar, ook altijd als je stability op 3 zit. Dan krijg je altijd wel weer events zoals ''Petition for red ress'' ''Unhappiness Among the Artisans'' en ''Unhappiness Among the Peasantry''
Ik heb het zelf al een keer zo erg gehad dat ik binnen 6 maanden van stab 3 naar 0 ging.
Production efficiency.png +10% Production efficiencyquote:
Nog meer koper dusquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:27 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Production efficiency.png +10% Production efficiency
Global tax modifier.png +5% National tax modifier
quote:
Maar ik heb meer koper provincies en die gaan niet zo hoog.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:31 schreef JumJum het volgende:
Koper, ivoor en chinaware zijn na goud de meest waardevolste goederen als ik het goed heb. Dus daarom is productie ook zo hoog in die provincie.
Kijk maar eens op deze map:
http://www.eu4wiki.com/File:Trade_good_map.png
Koffie en Specerijen man.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:31 schreef JumJum het volgende:
Koper, ivoor en chinaware zijn na goud de meest waardevolste goederen als ik het goed heb. Dus daarom is productie ook zo hoog in die provincie.
Kijk maar eens op deze map:
http://www.eu4wiki.com/File:Trade_good_map.png
Jep, cornwall, heeft zelfs al een manufactory staan zelfs, Die ga ik ook maar snel bouwen in daskalogen,quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:36 schreef JumJum het volgende:
Dat komt omdat je die zeker veroverd hebt? Kijk eens wat de modifiers zijn van die provincies, want die in Engeland heb je nog niet zo lang dus daar zal wel een dikke penalty opzitten.
Wat dacht je van: mijn superheir dood door hunting accident, geen legitieme heir en dan gaat je ruler dood? Vandaar dat mijn legitimacy ook fecking laag is. Dat gecombineerd met OE en religieuze shit overal was niet fijn voor Moedertje Rusland.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik ben mijn oorlogen in amerika alleen maar gaan voeren om mijn prestige weer omhoog te krikken. Die was namelijk dramatisch laag na die legitimacy events
Had namelijk even naar administrative monarchy gewisseld, ( MP genoeg en vassals had ik toch niet) dus toen raakte ik 50 legitimacy kwijt. En toen begonnen opeens de dobbelstenen te rollen
- Prestige events
- legitimacy events
en voor je het weet 50k aan rebellen in je land. Hiep hoi
Zag inderdaad toen ik naar je ruler keek dat ne dynastie was veranderd. Je was eerst habsburg!quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef AthCom het volgende:
[..]
Wat dacht je van: mijn superheir dood door hunting accident, geen legitieme heir en dan gaat je ruler dood? Vandaar dat mijn legitimacy ook fecking laag is. Dat gecombineerd met OE en religieuze shit overal was niet fijn voor Moedertje Rusland.
Jammer! Ik word dus gelijk tot rivaal gebombardeerd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef Krediax het volgende:
Hallo ik ben er zondag en dinsdag niet bij![]()
Dus JumJum als je wilt mag je als Duitsland spelen
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:02 schreef AthCom het volgende:
[..]
Jammer! Ik word dus gelijk tot rivaal gebombardeerd.
Met z'n drieën moet het toch wel lukken?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:40 schreef BurnaBoy het volgende:
Fortificeer de grens, recruit troops, Germany is not to be trusted anymore
Ik ben je ally dus de AI durft sowieso niks te flikken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Met z'n drieën moet het toch wel lukken?
oh ja, is waar.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik ben je ally dus de AI durft sowieso niks te flikken.
Dat is wel veiliger inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:33 schreef Krediax het volgende:
Scandinavie hoeft niet bang te zijnDat is een ally von zhe germans.
Chillste zou zijn als jumjum het over wilt en kan nemen aangezien luctor bij portugal op bezoek is geweest
Zondagavond kan ik misschien meedoen, maar dinsdag ben ik er ook niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef Krediax het volgende:
Hallo ik ben er zondag en dinsdag niet bij![]()
Dus JumJum als je wilt mag je als Duitsland spelen
Of je laat alles behalve mijn capital staan en dan verplaats ik die wel ergens anders naartoe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is wel veiliger inderdaad.
Ik hoef Portugal niet per se te hebben, heb liever het Portugese gebied in Afrika, zodra ik ook Marokko heb veroverd, zodat mijn land weer aaneengesloten is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:32 schreef JumJum het volgende:
[..]
Of je laat alles behalve mijn capital staan en dan verplaats ik die wel ergens anders naartoe.
Jo wacht even, ik heb dibs ouwe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik hoef Portugal niet per se te hebben, heb liever het Portugese gebied in Afrika, zodra ik ook Marokko heb veroverd, zodat mijn land weer aaneengesloten is.
Jij pakt maar mooi Zuid-Afrika en de drie gebieden erboven, maar dan moet Luctor er niet voor gaan zorgen dat ze hun capital naar Zuid-Afrika verplaatsen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Jo wacht even, ik heb dibs ouwe.
Ze?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:44 schreef JumJum het volgende:
[..]
Jij pakt maar mooi Zuid-Afrika en de drie gebieden erboven, maar dan moet Luctor er niet voor gaan zorgen dat ze hun capital naar Zuid-Afrika verplaatsen.
Jawull! zal je ff een DM sturenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:49 schreef JumJum het volgende:
[..]
Misschien zondag, had je nog plannen voor zhe great zherman empire?
Die save heb ik zelf ook nog wel als het goed is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:50 schreef Krediax het volgende:
[..]
Jawull! zal je ff een DM sturen
Wil je ook de safe hebben?
Ohw ik dacht dat je eerder weg ging:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:53 schreef JumJum het volgende:
[..]
Die save heb ik zelf ook nog wel als het goed is.
En wat als ze dat wel doen? Mag ik dan heel Iberia veroveren.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:44 schreef JumJum het volgende:
[..]
Jij pakt maar mooi Zuid-Afrika en de drie gebieden erboven, maar dan moet Luctor er niet voor gaan zorgen dat ze hun capital naar Zuid-Afrika verplaatsen.
Je gaat je gang maar, maar dan krijgt aldie het moeilijk. Er staan nu 0 troepen in heel Afrika.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En wat als ze dat wel doen? Mag ik dan heel Iberia veroveren.![]()
[ afbeelding ]
Dan heeft aldi het toch juist makkelijk?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:11 schreef JumJum het volgende:
Je gaat je gang maar, maar dan krijgt aldie het moeilijk. Er staan nu 0 troepen in heel Afrika.
Aldie is mijn ally, dus worden we samen groter.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:11 schreef JumJum het volgende:
[..]
Je gaat je gang maar, maar dan krijgt aldie het moeilijk. Er staan nu 0 troepen in heel Afrika.
Is Duitsland niet een ally van portugal?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Aldie is mijn ally, dus worden we samen groter.
jep. Klopt, maar ik verklaar enkel de oorlog van Castille, en dan doet Portugal mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:39 schreef Krediax het volgende:
[..]
Is Duitsland niet een ally van portugal?
De AI gaat dan alle troepen verplaatsen naar hun capital en daar heb je aldie met tech level 7 die kapot wordt gemaakt door Portugal.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:33 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dan heeft aldi het toch juist makkelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |