Ik zou hem dood laten gaan, als je zijn titels revoked krijg je -20 opinion (of zoiets) met al jou vassalen, wat echt heel kut is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:51 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Primogeniture idd. Ik heb hem ook land gegeven. Hij zit nu gevangen, is het slim om zijn titels te revoken? Of ik kan hem dood laten gaan, en dan heb ik zijn titels weer.
Gelukkig stond hij alleen in de faction.
[ afbeelding ]
We hebben een winnaarquote:
Over 13 uur weet ik het..quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:02 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik zou hem dood laten gaan, als je zijn titels revoked krijg je -20 opinion (of zoiets) met al jou vassalen, wat echt heel kut is.
[..]
We hebben een winnaar![]()
Al wat gehoord van je examen? zal vandaag wat vlaggen hangen al.
Succes komt vast goedquote:
Waarom zou je al je in een independence war zit ook even de oorlog verklaren met ottomans etc?quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Probeer dit eens:
Verklaar War of Independence, Verklaar nu de oorlog aan Ottomans, Mamluks en Timurids.
Peace out met je overlord en kijk hoe hij wordt opgegeten door deze grootmachten
Ja, outpeacen met je overlord. Zodat je weer zijn vazal wordt en hij met 3 boze megalanden in oorlog is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:05 schreef Krediax het volgende:
[..]
Succes komt vast goed
[..]
Waarom zou je al je in een independence war zit ook even de oorlog verklaren met ottomans etc?
Edit: of dan gelijk je war of independence verliezen?
Dat is wel echt boosaardig!quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, outpeacen met je overlord. Zodat je weer zijn vazal wordt en hij met 3 boze megalanden in oorlog is.
Ja, dat lijkt me het beste. Maar dat kan nog wel ff duren denk ik, hij is 17quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:02 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik zou hem dood laten gaan, als je zijn titels revoked krijg je -20 opinion (of zoiets) met al jou vassalen, wat echt heel kut is.
[..]
Volgens mij kan je via plotten wel tyranny vrij counties revolken als je zelf de dutchies hebt, weet het niet zeker al een tijdje niet gespeeld.quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:15 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me het beste. Maar dat kan nog wel ff duren denk ik, hij is 17
Heb al een paar keer bij Plot gekeken, maar het staat er niet bij. We zien wel.quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:16 schreef Krediax het volgende:
[..]
Volgens mij kan je via plotten wel tyranny vrij counties revolken als je zelf de dutchies hebt, weet het niet zeker al een tijdje niet gespeeld.
Ik heb al aan the Mameluks en Timureds gevraagd of ze bij supporten en dat doen ze.quote:Op donderdag 12 juni 2014 00:43 schreef Krediax het volgende:
[..]
Kijken of je landen mee kan krijgen voor support independence (en uiteraard hem niet helpen met oorlog ed)
Ik sliep, zonder enige competitie kan ik ook wel winnen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:02 schreef Krediax het volgende:
[..]
[..]
Heb je het nog nooit eerder gespeeld?quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:09 schreef JumJum het volgende:
Ik ga vandaag ook eens een start maken met CK2, heb wat filmpjes gekeken en ik denk dat ik het wel begrijp hoe het in elkaar zit.
Nee ik heb CK2 een keer eerder gespeeld, maar toen snapte ik er niet veel van. Kwam meer omdat ik EU gewend was, maar CK2 is meer met je familie titels overnemen en trouwen in verschillende koninklijke en adellijke huizen om zo hun grondgebieden over te nemen. Ook op militair gebied met de hoeveelheid levies de je krijgt afhankelijk van de opinie van je vassalen snapte ik eerst vrij weinig van.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:27 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Heb je het nog nooit eerder gespeeld?
Offensive, je gaat heel veel landoorlogen voeren.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:23 schreef JumJum het volgende:
Iemand die nog een goed begin idea weet voor Brandenburg die later Pruissen wil worden? Ik zit zelf te denken aan economic of offensive ideas.
Viel best mee in ons MP spelquote:Op donderdag 12 juni 2014 12:24 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Offensive, je gaat heel veel landoorlogen voeren.
Ik heb nu Polen, Bohemia en Oostenrijk als ally dus dat komt wel goed, en zelfs nu ik Danzig heb is Polen nog steeds niet boos op mij.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Euribob het volgende:
Je moet juist voor Defensive en Innovative gaan, zeker als Pruissen.
VWO.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:55 schreef JumJum het volgende:
Gefeliciteerd, waarvoor ben je geslaagd?
Mooi man, voor mij alweer zo'n 4 jaar terug dat ik met de Havo klaar was. Als je voor 18:00 wordt gebeld dan ben je gezakt, en wie wordt er gebeld voor 18:00 ik. Blijkbaar vond mijn mentor het grappig om mij te gaan bellen terwijl ik wel was geslaagd, een soort van ''grapje'', ik vond het geen grapje.quote:
Gefeliciteerd man! Ik kan wel op zaterdag.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Euribob het volgende:
Ik ben geslaagd trouwens, vandaag zuipen en morgen voetbal. Kan het grut zaterdag?
gefeliciteerd broekiequote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Euribob het volgende:
Ik ben geslaagd trouwens, vandaag zuipen en morgen voetbal. Kan het grut zaterdag?
Gewoon zoveel mogelijk spelen toch?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:20 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
gefeliciteerd broekie
Zondag weer toch?
Wat is dat met die passieve instelling.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Euribob het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Euribob het volgende:
Offensive > defensive.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:44 schreef Euribob het volgende:
Die heeft een hoe heet dat ook al weer, hé. Guardian? Die regelen die shit.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:26 schreef DeHovenier het volgende:
Een bisschop van 47 jaar wordt gevangen genomen in opdracht van een jongetje van 5 jaar oud. Waar gaat het heen met deze wereld.
Regent is mijn gok.quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Die heeft een hoe heet dat ook al weer, hé. Guardian? Die regelen die shit.
En anders heb je nog de schemende moeders en familileden die dat soort zaken op zich nemen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:17 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Die ja, laatste keer CK2 is alweer een paar maanden geleden.
Ik heb een safe maar ben er zaterdag denk ik ook niet bij.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Zaterdag kijk ik de wedstrijden, dus ik doe niet mee. Heeft iemand de nieuwste save?
Voor mij is het niet te doen in eu4 constant safen zelfs als je een diplomaat stuurt. Heb het dus ook snel opgegeven. Misschien als ik ooit een noeuwe computer koop.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:24 schreef AntiChrist7 het volgende:
Nieuwste betapatch van CK2 heeft oa deze patch note:
- Ironman now autosaves once every 6 months rather than every month
Eindelijk. Die maandelijkse save werd zo'n pijn na pakweg 100 jaar. Hoe erg is dat eigenlijk in EU4?
Klopt inderdaad. EUIV saved inderdaad bij dat soort zaken.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef BurnaBoy het volgende:
EU4 doet volgens mij bij elke significante beslissing. En dan kan het heel snel irritant worden.
Events doet ie save, oorlog state switch save, en de meeste diplomaatacties ook ja. Plus dan nog het maandelijkse saven waarschijnlijk.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:58 schreef JumJum het volgende:
Sjonge jonge jonge, mijn Brandenbrug game om uiteindelijk Pruissen en dan Duitsland te gaan vormen gaat goed..... NOT!
Dit is al de 3e keer dat een coalitie van Denemarken, Litouwen, Polen en drie OPMs mij aanvallen. Natuurlijk heb ik Oostenrijk en Bohemia als ally en Teutonic Order als vassal maar elke keer zit ik net weer op het randje dat ik het kan afkopen voor +250 goud. Even nog volhouden totdat de Teutonic Order geannexeerd is en dan houden ze hopelijk wel op. Ben nu bezig The Hansa als ally te krijgen, die hebben tenminste een leger van ~18 divisies en een volle manpower pool.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 20:53 schreef BurnaBoy het volgende:
EU4 doet volgens mij bij elke significante beslissing. En dan kan het heel snel irritant worden.
Events doet ie save, oorlog state switch save, en de meeste diplomaatacties ook ja. Plus dan nog het maandelijkse saven waarschijnlijk.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:52 schreef Krediax het volgende:
[..]
Voor mij is het niet te doen in eu4 constant safen zelfs als je een diplomaat stuurt. Heb het dus ook snel opgegeven. Misschien als ik ooit een noeuwe computer koop.
Misschien wel zo'n mooie computer als bob
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Zaterdag kijk ik de wedstrijden, dus ik doe niet mee. Heeft iemand de nieuwste save?
quote:
Zondagavond 20.00? Iedereen kan weer?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:13 schreef AthCom het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man! Ik kan wel op zaterdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:
Sjonge jonge jonge, mijn Brandenbrug game om uiteindelijk Pruissen en dan Duitsland te gaan vormen gaat goed..... NOT!
Dit is al de 3e keer dat een coalitie van Denemarken, Litouwen, Polen en drie OPMs mij aanvallen. Natuurlijk heb ik Oostenrijk en Bohemia als ally en Teutonic Order als vassal maar elke keer zit ik net weer op het randje dat ik het kan afkopen voor +250 goud. Even nog volhouden totdat de Teutonic Order geannexeerd is en dan houden ze hopelijk wel op. Ben nu bezig The Hansa als ally te krijgen, die hebben tenminste een leger van ~18 divisies en een volle manpower pool.
[..]
Voor mij is het niet te doen in eu4 constant safen zelfs als je een diplomaat stuurt. Heb het dus ook snel opgegeven. Misschien als ik ooit een noeuwe computer koop.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:13 schreef AthCom het volgende:
[..]
quote:Op zondag 15 juni 2014 00:11 schreef Euribob het volgende:
FOK-EU4 lokroepquote:Zei je wat ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²

Vi Veri Veniversum Vivus Vici
quote:Op zondag 15 juni 2014 00:11 schreef Euribob het volgende:
FOK-EU4 lokroepquote:Ja, ik ben er.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moira. is tof. :7
Ik kan.quote:Op zondag 15 juni 2014 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Zondagavond 20.00? Iedereen kan weer?
Wordt het dan niet saai op een duur ... ? Ik stop meestal al gelijk met spelen wanneer ik een empire ben geworden.quote:Op zondag 15 juni 2014 01:16 schreef AntiChrist7 het volgende:
Samrat chakravatin geworden, rome, mecca en constantinopel bekeerd. Nu nog even een vazal king opsluiten en offeren aan kali.
Nutteloos om een sceenshot te nemen, met een rijk van rome tot aan de ganges, dat raakt er toch nooit in:p
Yep, ik normaal ook. Tis voor de achievements :p Die rebellen die opduiken zijn echt een plaag na een tijd. Gewoon omdat het zo lang duurt om je leger te verplaatsen. Nu ie gedaan is gaat deze game in de prullenbak.quote:Op zondag 15 juni 2014 09:59 schreef Rurik het volgende:
[..]
Wordt het dan niet saai op een duur ... ? Ik stop meestal al gelijk met spelen wanneer ik een empire ben geworden.
Allemaal (Scandinavië, Rusland en Frankrijk) tegelijk Duitsland aanvallen.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:42 schreef Krediax het volgende:
Ik ben later waarschijnlijk.
Ik hotjoin wel!
Niemand Duitsland aanvallen tot ik er ben :p
Waarom ben je zo gemeen voor mij en de HREquote:Op zondag 15 juni 2014 11:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Allemaal (Scandinavië, Rusland en Frankrijk) tegelijk Duitsland aanvallen.
Omdat HRE.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:28 schreef Krediax het volgende:
[..]
Waarom ben je zo gemeen voor mij en de HRE![]()
Daarom, oneerlijke concurrentie.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:32 schreef Krediax het volgende:
[..]
Geeft mij prestige, manpower en force limit. Mooi toch!
En de reforms diplomats geld alles!
HRE
Zegt degene met quantity +70 forcelimit had je toch? + Je bent de BBB!quote:Op zondag 15 juni 2014 11:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom, oneerlijke concurrentie.
+ 53 maar hoor. Ongeveer evenveel als wat Rusland al standaard heeft.quote:Op zondag 15 juni 2014 11:52 schreef Krediax het volgende:
[..]
Zegt degene met quantity +70 forcelimit had je toch? + Je bent de BBB!
Je had toch ook zo'n policy dat je nog meer kreeg?quote:Op zondag 15 juni 2014 11:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
+ 53 maar hoor. Ongeveer evenveel als wat Rusland al standaard heeft.
Of een advisor, waarschijnlijk.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Krediax het volgende:
[..]
Je had toch ook zo'n policy dat je nog meer kreeg?
quantity geeft 33, policy 20quote:Op zondag 15 juni 2014 12:20 schreef Krediax het volgende:
[..]
Je had toch ook zo'n policy dat je nog meer kreeg?
Za Rodinu!, als Duitse staat quantity ideas gebruiken, spreekt wel tegen.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Quantity nemen als je niet Rusland bent.
Ik heb het idee dat die optie niet helemaal correct werkt. Heb dat ook al eens gehad. Wellicht betekent het alleen dat je geen provincies kan verliezen in een oorlog doordat de AI dat bepaald of zo...quote:Op zondag 15 juni 2014 13:11 schreef JumJum het volgende:
[..]
Ik had nog wel het vakje aangetikt dat ik NIET provincies wil krijgen in de peace deal.
Moet je ook niet zo snel expanden.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:43 schreef JumJum het volgende:
Die coalities moeten ze eens aanpakken, het haalt het leuke echt uit het spel.
Dit is toch niet normaal meer
[ afbeelding ]
Vind het wel meevallen. Frankrijk en Castille vs Pruissen, Engeland en Novgorod.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:43 schreef JumJum het volgende:
Die coalities moeten ze eens aanpakken, het haalt het leuke echt uit het spel.
Dit is toch niet normaal meer
[ afbeelding ]
Je kan ook wachten totdat de coalitie weer afbreekt.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:54 schreef JumJum het volgende:
Dat valt reuze mee, een OPM als vassal maken in een oorlog? Hoppa 24 AE erbij, annexeer je die vassal na 10 jaar? Hoppa -25 opinion change erbij, daarna blobt het hele scherm vol met blabla join a coaltion against you blabla. Ik ben er een beetje klaar mee, voortaan ga ik geen Ironman meer spelen en cheat ik mij uit deze coaltie oorlogen.
Dan doe je toch echt iets foutquote:Op zondag 15 juni 2014 13:54 schreef JumJum het volgende:
Dat valt reuze mee, een OPM als vassal maken in een oorlog? Hoppa 24 AE erbij, annexeer je die vassal na 10 jaar? Hoppa -25 opinion change erbij, daarna blobt het hele scherm vol met blabla join a coaltion against you blabla. Ik ben er een beetje klaar mee, voortaan ga ik geen Ironman meer spelen en cheat ik mij uit deze coaltie oorlogen.
Of relations met je buren hooghouden, dan gaan ze al wat minder snel in een coalitie tegen je.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Je kan ook wachten totdat de coalitie weer afbreekt.
Bij +50 springen ze van outraged naar friendly en gaan ze uit de coalitie.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Of relations met je buren hooghouden, dan gaan ze al wat minder snel in een coalitie tegen je.
Ook dat.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Of relations met je buren hooghouden, dan gaan ze al wat minder snel in een coalitie tegen je.
Is het alleen zaak om niet al teveel AE te pakken. Maar die is echt zo weer naar beneden sinds de laatste patch.quote:Op zondag 15 juni 2014 13:58 schreef Krediax het volgende:
[..]
Bij +50 springen ze van outraged naar friendly en gaan ze uit de coalitie.
Dat is mijn ervaring tenmisnten.
Het is geen toeval dat JumJum 3 vrije diplomaten heeft.quote:
F11 voor sceenshot F10 voor map dacht ik.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe maak ik ook alweer screenshots? Zal ik even wat plaatjes schieten van mijn Nadj game.
Najd heeft wel een heerlijke conversiebonus, trouwens.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hoe maak ik ook alweer screenshots? Zal ik even wat plaatjes schieten van mijn Nadj game.
Dat wel inderdaad.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Najd heeft wel een heerlijke conversiebonus, trouwens.
thnx, alleen waar wordt dat opgeslagen.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:00 schreef Krediax het volgende:
[..]
F11 voor sceenshot F10 voor map dacht ik.
F13 gebruik ik meestal.
C:\Users\JOUW NAAM\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\Screenshotsquote:Op zondag 15 juni 2014 14:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
thnx, alleen waar wordt dat opgeslagen.
oh ja, gevonden.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:18 schreef Krediax het volgende:
[..]
C:\Users\JOUW NAAM\Documents\Paradox Interactive\Europa Universalis IV\Screenshots
Je gaat niet voor de Jihad-achievement mag ik hopen?quote:Op zondag 15 juni 2014 14:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Mijn game met Nadj. Intussen geen vazal meer van QQ. In de daaropvolgende oorlog met Hedjaz (zij verklaarden mij de oorlog), Medina op hen buitgemaakt.
Intussen in de tweede oorlog met hen, zij gaan nu winnen, want geen manpower meer.
[ afbeelding ]
Dat gaat niet lukken.quote:Op zondag 15 juni 2014 14:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je gaat niet voor de Jihad-achievement mag ik hopen?
Ik zou opnieuw beginnen. Straks zijn de Ottomans je buren en ben je nog verder van huis.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Oorlog is voorbij. Zware verliezen geleden. Nu opnieuw gebieden veroveren.
[ afbeelding ]
Was ik ook al van plan. Ottomanen zijn ook al 2 mil tech verder. Ook al 1 mil tech verder dan de meeste Europese landen.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik zou opnieuw beginnen. Straks zijn de Ottomans je buren en ben je nog verder van huis.
Er is ook een reden waarom de experts in het M-O gingen zitten en de rest voor Europa koos.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Was ik ook al van plan. Ottomanen zijn ook al 2 mil tech verder. Ook al 1 mil tech verder dan de meeste Europese landen.
quote:Op zondag 15 juni 2014 15:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er is ook een reden waarom de experts in het M-O gingen zitten en de rest voor Europa koos.
Ik zal het wel voor je zeggen hoor:quote:
Echte bazen gaan de hectiek van europa niet uit de weg en vluchting niet naar het M-O.quote:Op zondag 15 juni 2014 15:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er is ook een reden waarom de experts in het M-O gingen zitten en de rest voor Europa koos.
De hectiek waar jullie elkaar helpen aan gigantische keizerrijkjes? Goh.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:08 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik zal het wel voor je zeggen hoor:
[..]
Echte bazen gaan de hectiek van europa niet uit de weg en vluchting niet naar het M-O.
Dan gaan we vanavond daar maar eens verandering in brengen.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
De hectiek waar jullie elkaar helpen aan gigantische keizerrijkjes? Goh.
quote:Op zondag 15 juni 2014 16:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
De hectiek waar jullie elkaar helpen aan gigantische keizerrijkjes? Goh.
Ik wil dat wel zienquote:Op zondag 15 juni 2014 01:16 schreef AntiChrist7 het volgende:
Samrat chakravatin geworden, rome, mecca en constantinopel bekeerd. Nu nog even een vazal king opsluiten en offeren aan kali.
Nutteloos om een sceenshot te nemen, met een rijk van rome tot aan de ganges, dat raakt er toch nooit in:p
En voor mensen die klagen dat de game te langzaam gaatquote:Op zondag 15 juni 2014 15:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oost-Afrika voor de echte mannen.
Sinds jij Emperor bent, heb ik de HRE niet meer aangevallen.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:34 schreef Krediax het volgende:
[..]Luctor helpt me nooit sterker nog hij blijft de HRE aanvallen
Das waar, muv genoa dan :pquote:Op zondag 15 juni 2014 17:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Sinds jij Emperor bent, heb ik de HRE niet meer aangevallen.
Dat was geen oorlog die ik gestart was, dus dat telt niet.quote:
Er is ondertussen al een lelijk gat ingeslagen omdat ik met twee empire titles zat en ik de andere om een of andere reden niet vernietigd kreeg, ondanks dat ik aan alle voorwaarden voldeedquote:
Gravelkind?quote:Op zondag 15 juni 2014 18:42 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Er is ondertussen al een lelijk gat ingeslagen omdat ik met twee empire titles zat en ik de andere om een of andere reden niet vernietigd kreeg, ondanks dat ik aan alle voorwaarden voldeed
Dan is dat je reden dusquote:Op zondag 15 juni 2014 18:57 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Ja, had vergeten dat open tanistry alleen voor moslims was.
Volgend jaar er pas bij?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:44 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik ben er pas vanaf 2015, later is ook mogelijk, moet even een verslag afronden.
ja of 2020/2030. Gaat snel hoorquote:
Portugal is nu juist het probleem, hun mil tech is hoger dan die van mij,quote:Op zondag 15 juni 2014 23:24 schreef Krediax het volgende:
Dat win je nog wel heb vertrouwen in jehe gevecht van madrid verlies je maar de oorlog win je. Jum jum wilt vast wel een white peace in ruil voot rebellen dienst.
Dan is het toch geen probleem? Je kan peacen met em voordat we em van pauze halen. Maar nu hij weet dat hij het probleem is wilt ie mss wat meer dan whitequote:Op zondag 15 juni 2014 23:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Portugal is nu juist het probleem, hun mil tech is hoger dan die van mij,
Ik verklaarde de oorlog aan Castille. En toen kreeg ik Portugal er gratis bij.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:05 schreef JumJum het volgende:
Ben ik aangevallen door Frankijk?![]()
Of heeft de AI iets stoms gedaan?
Heeft die klote AI weer een alliantie met Castille gemaakt, verdomme ik had nooit weg moeten gaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik verklaarde de oorlog aan Castille. En toen kreeg ik Portugal er gratis bij.
Jij dan, met je bootjes in Gulf of Aden.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:09 schreef JumJum het volgende:
[..]
Heeft die klote AI weer een alliantie met Castille gemaakt, verdomme ik had nooit weg moeten gaan.
quote:Op maandag 16 juni 2014 00:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij dan, met je bootjes in Gulf of Aden.
Je brengt het niet naar Sevilla?quote:Op maandag 16 juni 2014 00:15 schreef JumJum het volgende:
[..]![]()
Trade power, ik ben er binnen 30 jaar weer weg. Ben nu bezig om naar Indonesië te gaan en daar mijn koloniale rijk te beginnen. Daarna de bootjes naar Malacca sturen en collecten in Kaap, oneindig veel geld en mercenaries.
Dat doe ik later, maar Mallaca -> Zanzibar -> Kaap -> Ivoor kust -> Mauritanian Coast -> Sevilla is nu nog niet rendabel omdat ik niet veel trade power aan de westerlijke kant van Afrika heb. Met de volgende sessie gaat de westkust eraan.quote:
Moet je primo doen en hindoe/jain worden (d8 ik) dan kan je ook je heir kiezen uit je kinderenquote:Op zondag 15 juni 2014 19:46 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Indiers hebben alleen Gavelkind, primo of ultimogeniture
Waarom stuur je het niet naar lubeck?quote:Op maandag 16 juni 2014 00:29 schreef JumJum het volgende:
De beste situatie is (Hanghzou) -> Canton -> Mallaca -> Zanzibar -> Kaap -> Ivoor kust -> Mauritanian Coast -> Sevilla.
En dan moet je wel het hele Canton gebied in bezit hebben, omdat daar veel chinaware provincies zijn en die leveren na goud het meeste op.
Zo had ik die route een keer in mijn Nederlandse Republiek ronde, en toen maakte ik iets van 150 goud per maand.
Omdat ik daar niet kan collecten zonder een dikke penalty te krijgen.quote:Op maandag 16 juni 2014 00:47 schreef Krediax het volgende:
[..]
Waarom stuur je het niet naar lubeck?
Jammer dat India niet gaat lukken.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:02 schreef JumJum het volgende:
Dit is eigenlijk het beste, en dan collection in Kaap.
[ afbeelding ]
Je hebt trouwens Ceylon veroverd, die mag je me verkopen de volgende keer.quote:Op maandag 16 juni 2014 01:07 schreef JumJum het volgende:
[..]
Ik heb nog Canton en Hanghzou en als ik nog meer tijd heb Nippon.
Waarom? Zijn trade power gaat dan toch ook richting de golf?quote:Op maandag 16 juni 2014 01:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je hebt trouwens Ceylon veroverd, die mag je me verkopen de volgende keer.
Ja, maar uit de golf krijgt hij niks. Dus heeft ie er in principe niets aan. Terwijl ik Ceylon wilde gebruiken als opstapje naar heel India. (Had al casus belli etc., maar toen moest Aldi gaan westernisen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:26 schreef Krediax het volgende:
[..]
Waarom? Zijn trade power gaat dan toch ook richting de golf?
Hij gebruikt het waarschijnlijl als opstapje voor Indonesiëquote:Op maandag 16 juni 2014 11:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, maar uit de golf krijgt hij niks. Dus heeft ie er in principe niets aan. Terwijl ik Ceylon wilde gebruiken als opstapje naar heel India. (Had al casus belli etc., maar toen moest Aldi gaan westernisen.)
Knappe jongen die claims kan fabriceren op Indonesië vanuit Ceylon.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:23 schreef Krediax het volgende:
[..]
Hij gebruikt het waarschijnlijl als opstapje voor Indonesië
Wie heeft er nou claims nodig? Trade cb werkt ookquote:Op maandag 16 juni 2014 13:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Knappe jongen die claims kan fabriceren op Indonesië vanuit Ceylon.
Ja, voor Ceylon alleen. Ik ga Vyanagar niet binnenvallen zonder claims op meerdere provincies.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:08 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wie heeft er nou claims nodig? Trade cb werkt ook
Maar het ging om Indonesië en jumjumquote:Op maandag 16 juni 2014 13:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, voor Ceylon alleen. Ik ga Vyanagar niet binnenvallen zonder claims op meerdere provincies.
Zullen wij even ethiopie en oman gaan timmeren? Kan jumjum in india aan de gang enzoquote:
Kies maar een van de twee, pak ik de anderquote:Op maandag 16 juni 2014 14:34 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Zullen wij even ethiopie en oman gaan timmeren? Kan jumjum in india aan de gang enzo
Als het niet in de box staat als je war declared is (volgens mij) de enigve verklaring dat je oorog verklaar aan land X. Land X is ally met land Y en die joined en die word war leader. Land Y is dan war leader en land B is een ally van land Y.quote:Op maandag 16 juni 2014 16:53 schreef johnson555 het volgende:
Vraagje, hoe zit t eigelijk met allies die een oorlog joined terwijl dit niet staat in oorlogsverklaring berichtje zeg maar.
Vaak zie je als declareren war wilt doen dat land X ally is met Y. Maar opeens en zonder in een coalitie te zitten joint landbv
landbv.
EU4 idd , kijk dat wist ik niet. idd vaak gehad dat er compleet andere landen hun allies erbij betrokken waar ik tegenover 12 landen stond opeens om een province Luxemburg.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:26 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als het niet in de box staat als je war declared is (volgens mij) de enigve verklaring dat je oorog verklaar aan land X. Land X is ally met land Y en die joined en die word war leader. Land Y is dan war leader en land B is een ally van land Y.
Bij een offensive war veranderd de warleader nooit.
Bij een defensive veranderd het wel maar weet niet precies wat de criteria zijn.
Ik verklaarde laatst namelijk oorlog aan Bavaria, deze riep polen in de oorlog en Polen wrd war leader. Polen was ally met lithuania en frankrijk en riep hun in de oorlog. Frankrijk werd toen war leader en die riep de papal states en zwitersland in de oorlog.
Dit als je het over eu4 had tenminste
Incorrect, ik verklaarde de oorlog aan Tripoli, riep de hulp in van Oman en hij werd warleader. Ik was wel protectoraat.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:26 schreef Krediax het volgende:
[..]
Als het niet in de box staat als je war declared is (volgens mij) de enigve verklaring dat je oorog verklaar aan land X. Land X is ally met land Y en die joined en die word war leader. Land Y is dan war leader en land B is een ally van land Y.
Bij een offensive war veranderd de warleader nooit.
Ohw ik dacht dat je dan geen oorlog kon verklaren. Volgens mij is dat wel de enige mogelijkheid danquote:Op maandag 16 juni 2014 17:55 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Incorrect, ik verklaarde de oorlog aan Tripoli, riep de hulp in van Oman en hij werd warleader. Ik was wel protectoraat.
Als Protectorate wel, echter als vazal niet.quote:Op maandag 16 juni 2014 18:14 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ohw ik dacht dat je dan geen oorlog kon verklaren. Volgens mij is dat wel de enige mogelijkheid dan
Trouw haar met een random courtier die unlanded is. Uiteraard niet materlineair (ofzo).quote:Op maandag 16 juni 2014 20:50 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb dus primogeniture, en m'n oudste kind is een meisje vrouw en zij wil trouwen. Nu heeft ze een sterke claim op Ierland. Wat te doen? Ik heb meer kinderen, waaronder een zoon die m'n heir is (hij is 19 jaar).
Moet ik haar vermoorden, of d'r wegtrouwen aan een lowborn sukkel aan de andere kant van de wereld?
quote:
[..]
quote:
Kunnen de dames allemaal weer om 20.00?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:13 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ik bedoelde langer dan 2 uur totaalquote:Op dinsdag 17 juni 2014 02:08 schreef BurnaBoy het volgende:
Grapturk, ik moet woensdag om 8 uur beginnen. Das dus 615 de wekker. Ik moet nog iets slaap hebben Dus klokslag 2000 beginnen zeg ik.
Nee, vandaag gaat de wekker later
Lul niet ik ben al een uur wakker.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:58 schreef Euribob het volgende:
En Aldi zal wel weer aan het uitslapen zijn..
Wil niet lullig doen ofzo hoor, maar 1) hij zei het een uur geleden en 2) hij had dan toch gelijk?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:40 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Lul niet ik ben al een uur wakker.
Schop je die toch wat eerder naar bed.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:51 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik ben zelf denk ik rond 2010 er pas. Moet nog wat klein grut naar bed schoppen enzo
Release is nog wel even, hoor. Paradox maakte voor deeltje 3 ook veeluitbreidingen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:41 schreef AntiChrist7 het volgende:
Nieuwe expansie, en de vorige is wat, twee weken uit...
Dit was wel erg wat de game nodig had, heb het factionsysteem een tijdje geleden nog voorgesteld op het Para-forum.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:41 schreef AntiChrist7 het volgende:
Haha, ik moet nog eten. Ga jij ook maar eens ontbijten.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:03 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Rebel sweep de game! Ben er klaar voor
? Wie wat waar? Linkie?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:41 schreef AntiChrist7 het volgende:
https://www.paradoxplaza.(...)nsion-to-the-Public/quote:
Weet ik, maar ik neem me dan voor: ok ik koop wealth of nations en dan zet ik me eraan. En tegen dat ik dat doorheb is er alweer iets helemaal nieuws...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Release is nog wel even, hoor. Paradox maakte voor deeltje 3 ook veeluitbreidingen.
Die volgen straks wel door de anderen.quote:
En wat ga je vervolgens met al dat geld doen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:18 schreef BurnaBoy het volgende:
De manier om rijk te worden trouwens, oorlog voeren met die kutlandjes in amerika, die hebben te lang gespaard en hebben allemaal 1500 gold ofzo.
Ik moest die 1000 kostende gebouwen nog bouwen. Jeweet voor diplomaat/free leaders enzo.Of mercenaries. Stapels troepen kosten klauwen met geld dus je moet wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En wat ga je vervolgens met al dat geld doen?
Oh ja, ik ook. Maar zijn zo duur.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik moest die 1000 kostende gebouwen nog bouwen. Jeweet voor diplomaat/free leaders enzo.
Vandaag nietquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:16 schreef JumJum het volgende:
Frankrijk weer wat gebieden verloren aan opperbaas Duitsland
quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:22 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik moest die 1000 kostende gebouwen nog bouwen. Jeweet voor diplomaat/free leaders enzo.Of mercenaries. Stapels troepen kosten klauwen met geld dus je moet wel.
Noobiesquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja, ik ook. Maar zijn zo duur.
Tja, melkkoetjes hequote:Op woensdag 18 juni 2014 00:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja, ik ook. Maar zijn zo duur.
Ik heb de meeste onderhand ook alquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:28 schreef Krediax het volgende:
[..]
[..]
Noobies! Al moet ik er ook nog 2 ofzo universiteit en admirality dacht ik.
Universiteit begon ik al mee.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:28 schreef Krediax het volgende:
[..]
[..]
Noobies! Al moet ik er ook nog 2 ofzo universiteit en admirality dacht ik.
Dat tikt lekker aan. Scheelt 30 punten per tech en nu al 15 techs ver stuk ver dus 450 MP per categoriequote:Op woensdag 18 juni 2014 00:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Universiteit begon ik al mee.
Heb hem ook meteen gekocht, levert zoveel MP op.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat tikt lekker aan. Scheelt 30 punten per tech en nu al 15 techs ver stuk ver dus 450 MP per categorie
Had ik et maar
En toch loop ik achter qua tech, dus wat doe ik fout.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:36 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dat tikt lekker aan. Scheelt 30 punten per tech en nu al 15 techs ver stuk ver dus 450 MP per categorie
Had ik et maar
Omdat Frankrijk.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En toch loop ik achter qua tech, dus wat doe ik fout.
Nee joh brandenburg lekker veel discipline! Heb quality bijna klaar wat betekend +13,5% discipline eztra en de beste generaals. Onverslaanbaar op land. Naja moeilijk te verslaanquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:39 schreef JumJum het volgende:
Daarom speel ik het liefst merchant republics, oneindig goud, mercenaries en gebouwen.
Veel corenquote:Op woensdag 18 juni 2014 00:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En toch loop ik achter qua tech, dus wat doe ik fout.
Ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:41 schreef Krediax het volgende:
[..]
Nee joh brandenburg lekker veel discipline! Heb quality bijna klaar wat betekend +13,5% discipline eztra en de beste generaals. Onverslaanbaar op land. Naja moeilijk te verslaan
Totdat Venetie naar het oosten uitbreid en even zijn mercenary leger loslaat, dan maak je alles en iedereen af.quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:41 schreef Krediax het volgende:
[..]
Nee joh brandenburg lekker veel discipline! Heb quality bijna klaar wat betekend +13,5% discipline eztra en de beste generaals. Onverslaanbaar op land. Naja moeilijk te verslaan
Al gezien dat je niet levensvatbaar meer bent?quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:43 schreef JumJum het volgende:
[..]
Totdat Venetie naar het oosten uitbreid en even zijn mercenary leger loslaat, dan maak je alles en iedereen af.
Het maakt mij niet meer uit, aankomende twee weken ben ik er niet dus doe maar wat je wilt met Portugal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 02:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Al gezien dat je niet levensvatbaar meer bent?
Kost me wel wat prestige, maargoed.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:47 schreef Krediax het volgende:
[..]
Trouw haar met een random courtier die unlanded is. Uiteraard niet materlineair (ofzo).
Heb je ook de regeringstijd meegerekend?quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:59 schreef Krediax het volgende:
Oke na grondig onderzoek!
Gemiddelde rulers:
Duitsland: 7,63 MP
Frankrijk: 10,33
Rusland: 8,25
Scandinavie: 8,82
Oman: 10,21
Ethiopie: 8,51
Dat verklaard wel een beetje waarom Oman en frankrijk koplopers qua tech zijn
Prima SOG projectje
Uiteraard, dit is allemaal gewogen naar regerings tijdquote:Op woensdag 18 juni 2014 12:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je ook de regeringstijd meegerekend?
Ook rekening gehouden met de advisors?quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:06 schreef Krediax het volgende:
[..]
Uiteraard, dit is allemaal gewogen naar regerings tijd
aantal MP*(begin datum - eind datum+1). Daar een som van en dan delen door (1656-1444)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ook rekening gehouden met de advisors?En dan ook PP meenemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
3 lvl-3 advisors hier.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:02 schreef BurnaBoy het volgende:
Advisors doen een hoop ja, mijn basetax is niet zo hoog in puur scandinavie. Nu ik engeland en ierland heb begint het ergens op te lijken.
Ik heb heel lang op +1 gedraaid. Nu dan net +2 alleen op adm. Voor totaal 9/9/9 aan gain in MP
Dat klopt, maar jullie begonnen eenzaam. Ik ben de enige orthodoxe natie die is overgebleven.quote:Op woensdag 18 juni 2014 01:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ibadi en Coptic zijn ook eenzaam
* Luctor.et.Emergo wrijft in handenquote:Op woensdag 18 juni 2014 08:41 schreef JumJum het volgende:
[..]
Het maakt mij niet meer uit, aankomende twee weken ben ik er niet dus doe maar wat je wilt met Portugal.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
* Luctor.et.Emergo wrijft in handen![]()
Succes er meequote:The asking price is ¤750 million (£600 million, US$906 million)
Gelukkig heb je een aardige buurman dir altijd kan helpenquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik ben mijn oorlogen in amerika alleen maar gaan voeren om mijn prestige weer omhoog te krikken. Die was namelijk dramatisch laag na die legitimacy events
Had namelijk even naar administrative monarchy gewisseld, ( MP genoeg en vassals had ik toch niet) dus toen raakte ik 50 legitimacy kwijt. En toen begonnen opeens de dobbelstenen te rollen
- Prestige events
- legitimacy events
en voor je het weet 50k aan rebellen in je land. Hiep hoi
Afgelopen sessie ging ik van +1 naar -3 in ee paar maandenquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:20 schreef JumJum het volgende:
Herkenbaar, ook altijd als je stability op 3 zit. Dan krijg je altijd wel weer events zoals ''Petition for red ress'' ''Unhappiness Among the Artisans'' en ''Unhappiness Among the Peasantry''
Ik heb het zelf al een keer zo erg gehad dat ik binnen 6 maanden van stab 3 naar 0 ging.
Production efficiency.png +10% Production efficiencyquote:
Nog meer koper dusquote:Op woensdag 18 juni 2014 17:27 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Production efficiency.png +10% Production efficiency
Global tax modifier.png +5% National tax modifier
quote:
Maar ik heb meer koper provincies en die gaan niet zo hoog.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:31 schreef JumJum het volgende:
Koper, ivoor en chinaware zijn na goud de meest waardevolste goederen als ik het goed heb. Dus daarom is productie ook zo hoog in die provincie.
Kijk maar eens op deze map:
http://www.eu4wiki.com/File:Trade_good_map.png
Koffie en Specerijen man.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:31 schreef JumJum het volgende:
Koper, ivoor en chinaware zijn na goud de meest waardevolste goederen als ik het goed heb. Dus daarom is productie ook zo hoog in die provincie.
Kijk maar eens op deze map:
http://www.eu4wiki.com/File:Trade_good_map.png
Jep, cornwall, heeft zelfs al een manufactory staan zelfs, Die ga ik ook maar snel bouwen in daskalogen,quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:36 schreef JumJum het volgende:
Dat komt omdat je die zeker veroverd hebt? Kijk eens wat de modifiers zijn van die provincies, want die in Engeland heb je nog niet zo lang dus daar zal wel een dikke penalty opzitten.
Wat dacht je van: mijn superheir dood door hunting accident, geen legitieme heir en dan gaat je ruler dood? Vandaar dat mijn legitimacy ook fecking laag is. Dat gecombineerd met OE en religieuze shit overal was niet fijn voor Moedertje Rusland.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik ben mijn oorlogen in amerika alleen maar gaan voeren om mijn prestige weer omhoog te krikken. Die was namelijk dramatisch laag na die legitimacy events
Had namelijk even naar administrative monarchy gewisseld, ( MP genoeg en vassals had ik toch niet) dus toen raakte ik 50 legitimacy kwijt. En toen begonnen opeens de dobbelstenen te rollen
- Prestige events
- legitimacy events
en voor je het weet 50k aan rebellen in je land. Hiep hoi
Zag inderdaad toen ik naar je ruler keek dat ne dynastie was veranderd. Je was eerst habsburg!quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef AthCom het volgende:
[..]
Wat dacht je van: mijn superheir dood door hunting accident, geen legitieme heir en dan gaat je ruler dood? Vandaar dat mijn legitimacy ook fecking laag is. Dat gecombineerd met OE en religieuze shit overal was niet fijn voor Moedertje Rusland.
Jammer! Ik word dus gelijk tot rivaal gebombardeerd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef Krediax het volgende:
Hallo ik ben er zondag en dinsdag niet bij![]()
Dus JumJum als je wilt mag je als Duitsland spelen
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:02 schreef AthCom het volgende:
[..]
Jammer! Ik word dus gelijk tot rivaal gebombardeerd.
Met z'n drieën moet het toch wel lukken?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:40 schreef BurnaBoy het volgende:
Fortificeer de grens, recruit troops, Germany is not to be trusted anymore
Ik ben je ally dus de AI durft sowieso niks te flikken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
Met z'n drieën moet het toch wel lukken?
oh ja, is waar.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ik ben je ally dus de AI durft sowieso niks te flikken.
Dat is wel veiliger inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:33 schreef Krediax het volgende:
Scandinavie hoeft niet bang te zijnDat is een ally von zhe germans.
Chillste zou zijn als jumjum het over wilt en kan nemen aangezien luctor bij portugal op bezoek is geweest
Zondagavond kan ik misschien meedoen, maar dinsdag ben ik er ook niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef Krediax het volgende:
Hallo ik ben er zondag en dinsdag niet bij![]()
Dus JumJum als je wilt mag je als Duitsland spelen
Of je laat alles behalve mijn capital staan en dan verplaats ik die wel ergens anders naartoe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is wel veiliger inderdaad.
Ik hoef Portugal niet per se te hebben, heb liever het Portugese gebied in Afrika, zodra ik ook Marokko heb veroverd, zodat mijn land weer aaneengesloten is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:32 schreef JumJum het volgende:
[..]
Of je laat alles behalve mijn capital staan en dan verplaats ik die wel ergens anders naartoe.
Jo wacht even, ik heb dibs ouwe.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik hoef Portugal niet per se te hebben, heb liever het Portugese gebied in Afrika, zodra ik ook Marokko heb veroverd, zodat mijn land weer aaneengesloten is.
Jij pakt maar mooi Zuid-Afrika en de drie gebieden erboven, maar dan moet Luctor er niet voor gaan zorgen dat ze hun capital naar Zuid-Afrika verplaatsen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Jo wacht even, ik heb dibs ouwe.
Ze?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:44 schreef JumJum het volgende:
[..]
Jij pakt maar mooi Zuid-Afrika en de drie gebieden erboven, maar dan moet Luctor er niet voor gaan zorgen dat ze hun capital naar Zuid-Afrika verplaatsen.
Jawull! zal je ff een DM sturenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:49 schreef JumJum het volgende:
[..]
Misschien zondag, had je nog plannen voor zhe great zherman empire?
Die save heb ik zelf ook nog wel als het goed is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:50 schreef Krediax het volgende:
[..]
Jawull! zal je ff een DM sturen
Wil je ook de safe hebben?
Ohw ik dacht dat je eerder weg ging:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:53 schreef JumJum het volgende:
[..]
Die save heb ik zelf ook nog wel als het goed is.
En wat als ze dat wel doen? Mag ik dan heel Iberia veroveren.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:44 schreef JumJum het volgende:
[..]
Jij pakt maar mooi Zuid-Afrika en de drie gebieden erboven, maar dan moet Luctor er niet voor gaan zorgen dat ze hun capital naar Zuid-Afrika verplaatsen.
Je gaat je gang maar, maar dan krijgt aldie het moeilijk. Er staan nu 0 troepen in heel Afrika.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En wat als ze dat wel doen? Mag ik dan heel Iberia veroveren.![]()
[ afbeelding ]
Dan heeft aldi het toch juist makkelijk?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:11 schreef JumJum het volgende:
Je gaat je gang maar, maar dan krijgt aldie het moeilijk. Er staan nu 0 troepen in heel Afrika.
Aldie is mijn ally, dus worden we samen groter.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:11 schreef JumJum het volgende:
[..]
Je gaat je gang maar, maar dan krijgt aldie het moeilijk. Er staan nu 0 troepen in heel Afrika.
Is Duitsland niet een ally van portugal?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Aldie is mijn ally, dus worden we samen groter.
jep. Klopt, maar ik verklaar enkel de oorlog van Castille, en dan doet Portugal mee.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:39 schreef Krediax het volgende:
[..]
Is Duitsland niet een ally van portugal?
De AI gaat dan alle troepen verplaatsen naar hun capital en daar heb je aldie met tech level 7 die kapot wordt gemaakt door Portugal.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:33 schreef Krediax het volgende:
[..]
Dan heeft aldi het toch juist makkelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |