abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:07:22 #1
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_140973781
De eerste foto's van mijn poes' kittens.

Veel moeite kost het niet om nieuwe baasjes te vinden... er is twee keer zoveel belangstelling als dat er kittens zijn. De foto's zijn gemaakt door mijn schoonzusje met een telefooncamera.
Zelf heb ik ook al foto's gemaakt, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik ze op mijn computer moet overzetten.

Dit is muis, volledig muisgrijs

Socks ook muisgrijs, met witte sokjes en nog wat wit op de buik, bef en op haar wangen en die zwarte is Blacky, een kopie van haar moeder.

Nogmaals Socks, de eerst geborene, is ook iets zwaarder dan de twee andere kittens.

En weer Socks omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  Spellchecker woensdag 11 juni 2014 @ 23:13:39 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:15:40 #3
395200 deadprez
One more rail
pi_140974193
ahw
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_140974255
Houd niet van katten :r
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_140977245
ahhhhhhhhhhw O+
pi_140978577
zo lief
  donderdag 12 juni 2014 @ 02:40:27 #7
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_140979342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:16 schreef Nelvalhil het volgende:
Houd niet van katten :r
En je klikt een kitten onderwerp aan om dit te zeggen? Hoe negatief ben jij dan? Zo vind je nooit een vriendin... :6
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  donderdag 12 juni 2014 @ 03:47:29 #8
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_140979567
Socks is de andere kittens de baas als sterkste met het stoeien.... maar Muis en Blacky waren vannacht de eerste twee, die gemorst water opdronken. Van "nat" vlees wilden ze nog geen van allen weten (bijna 4 weken oud).
  donderdag 12 juni 2014 @ 08:33:26 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_140980870
Hoe kan iemand dit nou niet adorable vinden? Maar ja ik zag jl nog een verschrikkelijk filmpje van een aantal gekken die een jonge kat in de fik zetten dus tja.. In elk geval van harte met deze kleintjes.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_140981178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 03:47 schreef EricOscuro het volgende:
Socks is de andere kittens de baas als sterkste met het stoeien.... maar Muis en Blacky waren vannacht de eerste twee, die gemorst water opdronken. Van "nat" vlees wilden ze nog geen van allen weten (bijna 4 weken oud).
Tip, niet alleen natvoer aanbieden, maar zeker ook speciale kittenbrokjes, zodat ze verschillende texturen leren kennen, en sommige kittens dat ook interessanter vinden. En helemaal met de situatie van de moeder zou ik ze verschillende dingen aanbieden!

Dat er veel belangstelling is, vind ik niet zo gek, grijs komt nl niet zo vaak voor :) En net zoals alle kittens zijn ook dit weer schatjes!
pi_140981198
O+ schattig!!!
Is het een raskat? :@
pi_140992449
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 02:40 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

En je klikt een kitten onderwerp aan om dit te zeggen?
Ja! :Y

quote:

[..]

Hoe negatief ben jij dan?
Hoezo is dit negatief dan?

quote:

[..]

Zo vind je nooit een vriendin... :6
Wat is de link tussen katten niet leuk vinden en een vriendin krijgen, of tussen zeggen dat je katten niet leuk vind en een vriendin krijgen? :?
-Harry Jekkers
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:09:17 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_140995538
O+ Altijd al een grijze kat willen hebben, zucht... komt nog wel een keertje ;)
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:32:59 #14
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_140999475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:56 schreef Holyme het volgende:

[..]

Tip, niet alleen natvoer aanbieden, maar zeker ook speciale kittenbrokjes, zodat ze verschillende texturen leren kennen, en sommige kittens dat ook interessanter vinden. En helemaal met de situatie van de moeder zou ik ze verschillende dingen aanbieden!

Dat er veel belangstelling is, vind ik niet zo gek, grijs komt nl niet zo vaak voor :) En net zoals alle kittens zijn ook dit weer schatjes!
De moeder kan er weer helemaal tegenaan. Vandaag heeft ze de tweede behandeling gehad. Ze is pijnvrij en volgens de dierenarts is er geen reden om aan te nemen dat ze de kittens niet zelf groot kan brengen.
Maar goed, des te eerder de kittens ook ander eten lusten, des te beter natuurlijk. Ik heb net een paar kittenbrokjes neergelegd... maar vooralsnog zit moederpoes ervan te eten. :D
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:34:55 #15
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_140999534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:58 schreef _Joy_ het volgende:
O+ schattig!!!
Is het een raskat? :@
De vader misschien wel... de moeder in elk geval niet. Maar smaak heeft ze wel, ze heeft het met een van de mooiste katers in de buurt gedaan. :Y
pi_140999648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:32 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

De moeder kan er weer helemaal tegenaan. Vandaag heeft ze de tweede behandeling gehad. Ze is pijnvrij en volgens de dierenarts is er geen reden om aan te nemen dat ze de kittens niet zelf groot kan brengen.
Maar goed, des te eerder de kittens ook ander eten lusten, des te beter natuurlijk. Ik heb net een paar kittenbrokjes neergelegd... maar vooralsnog zit moederpoes ervan te eten. :D
Fijn, hopelijk blijft het nu goed met haar gaan! En dat kan geen kwaad, wat extra voedingsstoffen voor moeders nu :) Zien eten doet eten, gaat ook vaak op, dus ik zou gewoon lekker wat brokjes neerzetten en laten staan :)
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:42:20 #17
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_140999824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 15:35 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Ja! :Y

[..]

Hoezo is dit negatief dan?

[..]

Wat is de link tussen katten niet leuk vinden en een vriendin krijgen, of tussen zeggen dat je katten niet leuk vind en een vriendin krijgen? :?
Nou op een topic gaan klikken waarvan je van te voren weet dat je het niets vind... lijkt me geen ultieme daad van positivisme. :+
Het verband met een vriendin vinden heeft weinig met katten te maken...maar wel vaak met negativisme. De gemiddelde vrouw houdt van mannen met een positieve levensinstelling. Tenzij je natuurlijk op Gothics valt (daar zitten ook wel fraaie exemplaren tussen) ;)
pi_141000805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:34 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

De vader misschien wel... de moeder in elk geval niet. Maar smaak heeft ze wel, ze heeft het met een van de mooiste katers in de buurt gedaan. :Y
Veel foto's posten ^O^ ze zijn echt apart!
pi_141002319
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:42 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Nou op een topic gaan klikken waarvan je van te voren weet dat je het niets vind... lijkt me geen ultieme daad van positivisme. :+
Het verband met een vriendin vinden heeft weinig met katten te maken...maar wel vaak met negativisme. De gemiddelde vrouw houdt van mannen met een positieve levensinstelling. Tenzij je natuurlijk op Gothics valt (daar zitten ook wel fraaie exemplaren tussen) ;)
_O- Omdat ik mijn mening geef over kittens, nou mag het dan wel een pro-kitten topique zijn, ben ik negatief ingesteld in het leven? Ja? :D
-Harry Jekkers
  vrijdag 13 juni 2014 @ 03:39:57 #20
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141019214
Daar waar Muis en Blacky gisteren voor het eerst water dronken... was het vandaag Socks die voor het eerst vers/ waterig vlees tot zich nam.

Ik heb nog een paar keer wat harde brokken neergelegd... maar die werden opgegeten door moeder poes. :D
pi_141023198
Waarom laat je niet gewoon kittenbrokjes staan? Die kleintjes gaan echt niet op commando eten wanneer jij wat voor ze neerlegt :P
  zondag 15 juni 2014 @ 02:16:25 #22
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141097708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoe kan iemand dit nou niet adorable vinden? Maar ja ik zag jl nog een verschrikkelijk filmpje van een aantal gekken die een jonge kat in de fik zetten dus tja.. In elk geval van harte met deze kleintjes.
Dank je... ik snap het zelf ook niet. Maar een kameraad heeft een hekel aan katten ontwikkeld toen hun hond achter aan kat aanrende.. de weg op. Kat kwam er goed vanaf, de hond niet, die werd doodgereden door een auto. Haat of liefde voor bepaalde dieren is niet altijd rationeel.

Maar joh.... als ik die pluizebolletjes nu nog onhandig zie lopen op het laminaar (met de achterpootjes nog wat extra wijd waggelend).... dan ben toch diep ontroerd, zeker als ze naar mij toe rennen. Het voelt bijna alsof moederpoes ze heeft ingefluisterd dat haar kittens mij kunnen vertrouwen hahaha.
Goed, dat is welhaast onmogelijk... maar het vertrouwen van moederpoes in mij zal ongetwijfeld zijn overgeslagen op haar kittens. :)
  zondag 15 juni 2014 @ 02:22:10 #23
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141097845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:09 schreef Mishu het volgende:
Ik geef je weinig kans op dit moment (gezien de kandidaten die mijn schoonzusje heeft aangemeld)... maar je staat op de reserve lijst. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:41 schreef Holyme het volgende:
Waarom laat je niet gewoon kittenbrokjes staan? Die kleintjes gaan echt niet op commando eten wanneer jij wat voor ze neerlegt :P
Ik weet het, maar moeder laat weinig brokjes over.
Een van de kittens heeft vandaag kattesnoepjes gegeten, maar de andere kattensnoepjes werden door moederpoes zelf opgegeten. :D
pi_141107929
Mooie kittens en zeker bijzonder om ze zien op te groeien. Eerst nog wankelend lopen en twee weken later klauteren ze al overal op. Gaat snel bij katten :)
Ik denk dat je blij mag zijn dat ze zulke bijzondere kleuren hebben. Grijze kittens zijn in het asiel ook gelijk geadopteerd.

De truc om kleintjes te laten eten is zoveel brokjes neer te zetten zodat moederpoes genoeg heeft en niet alles in een keer op eet. Dan proberen de kleintjes het misschien ook een keer. Ook kan je brokjes weken in heet water. En dan een aantal dagen later steeds meer hardere brokjes er door te mengen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  maandag 16 juni 2014 @ 01:05:00 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141139374
Nog nieuwe foto's? ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 02:59:20 #26
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141140971
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:58 schreef WinnieWana het volgende:
Mooie kittens en zeker bijzonder om ze zien op te groeien. Eerst nog wankelend lopen en twee weken later klauteren ze al overal op. Gaat snel bij katten :)
Ik denk dat je blij mag zijn dat ze zulke bijzondere kleuren hebben. Grijze kittens zijn in het asiel ook gelijk geadopteerd.

De truc om kleintjes te laten eten is zoveel brokjes neer te zetten zodat moederpoes genoeg heeft en niet alles in een keer op eet. Dan proberen de kleintjes het misschien ook een keer. Ook kan je brokjes weken in heet water. En dan een aantal dagen later steeds meer hardere brokjes er door te mengen.
Dank je voor jouw reactie... het is inderdaad zo dat de belangstelling voor de muisgrijze kittens het grootst is... maar er is een familie (volgens schoonzusje echt betrouwbaar) die ze alle drie wil overnemen omdat ze het zielig zouden vinden voor die ene zwarte, om alleen ergens ondergebracht te worden.

Goed, voor die zwarte kitten zal dit misschien helemaal niet erg zijn... maar dat die mensen al zo denken, zegt me dat ze wel heel erg veel van katten houden. Dat zijn mensen zoals mij... die meer met een gevoelig oog naar katten kijken dan met een afstandelijk wetenschappelijk oog.
Aan hun vertrouw ik waarschijnlijk deze kittens wel toe. Uiteindelijk geeft het gevoel dat ik bij mensen heb (en ook het gevoel dat mijn schoonzusje heeft, vertrouw ik zeer) geeft de doorslag.

Eigenlijk zou ik het beter bij moeten houden welke kitten melk, water, harde brokjes en zachte brokjes eet. Dat staat vanaf nu op mijn to do lijstje. Ook is er al een kitten die de kattenbak gebruikt. Wie weet ik niet, toen sliep ik.

En inderdaad... het is geweldig deze kittens te zien opgroeien. Helaas moet ik ze uiteindelijk weg doen, het liefst zou ik ze allemaal zelf houden. Hahaha, als ik ze zie waggelen met hun naar verhouding nog veel te dikke achterwerk... het is gewoon zo ontroerend. En dat ze mij (een duizend keer zo'n grote creatuur) zo vol vertrouwen accepteren... dat is toch ook iets bijzonders. Een verkeerde stap en dat pluizenballetje is zo plat als een pannenkoek...Dus ergens best wel dapper van die kleintjes dat ze een (voor hun een) reus vertrouwen. :* O+
  maandag 16 juni 2014 @ 03:01:37 #27
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141140977
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 01:05 schreef Mishu het volgende:
Nog nieuwe foto's? ;)
Wel nieuwe foto's gemaakt.. maar ik was te lui om me te verdiepen over hoe mijn foto's op de PC te zetten (of in elk geval te bezig).

Maar ik probeer zo snel mogelijk updates te geven. :)
pi_141236601
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 17:09 schreef Mishu het volgende:
Ik heb er 2 :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 18 juni 2014 @ 18:28:32 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141253635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 10:26 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik heb er 2 :P
Foto's? :P
pi_141274515
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 18:28 schreef Mishu het volgende:

[..]

Foto's? :P
Heb ik niet, kan wel foto's maken met mijn phone maar heb geen kabel naar de pc. Zal ik moeten uitvogelen hoe te doen :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_141329201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:39 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Heb ik niet, kan wel foto's maken met mijn phone maar heb geen kabel naar de pc. Zal ik moeten uitvogelen hoe te doen :)
Misschien kan je foto's vanaf je telefoon mailen naar jezelf en die mail openen op pc? Kittenpics O+
hee hallo
pi_141330178
Ooit had ik zelf een Muis. O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 04:41:44 #33
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141522141
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:39 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Hey, je bent net zo'n digitale klungel als dat ik ben... *)
Ik heb mijn foto's ergens opgeload in een fax bestand... Geen idee, hoe ik dit alsnog goed krijg op mijn pc.
  woensdag 25 juni 2014 @ 04:43:35 #34
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141522144
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:11 schreef mootie het volgende:
Ooit had ik zelf een Muis. O+
Deze muis zal waarschijnlijk muizen vangen. ;) Maar hij is echt muisgrijs. Momenteel zou hij misschien voor een echte muis op de vlucht slaan... maar dat duurt vast niet lang meer.
  maandag 30 juni 2014 @ 02:14:09 #35
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141712932
Inmiddels ben ik de beide grijze katertjes al kwijt (op papier).

Rest nog deze zwarte kitten (poes).

En nee... ze is niet de mooiste van het gezelschap. Maar nadat ik de deur heb dichtgeslagen en zij met haar pootje hier tussen kwam... en ik haar daarom troostte door haar een dag of twee op mijn schoot te verwennen... kwam ik er achter dat Blacky helemaal geen poes is... maar een mens in een kitten lichaam.

Blackie, eet vooralsnog geen kattenvoer (droge brokjes noch vers voer)..
Het enige dat ze eet zijn restjes van een broodje met gebakken ei, een schouderkarbonade, nieuwe haring en een voorbereidde maaltijd met zalm.

Ook is ze de beste klimmer van het stel... en nee, komt niet in haar woordenboek voor..
Blackie is een drama queen waar iedereen zijn of haar handen aan vol heeft.

Ze kan heel lieflijk miauwen als ze iets wil... maar als ze genegeerd wordt... dan klimt ze bij jouw broekspijpen of jurk om hoog. en verheft haar stem steeds luider. Mevrouw weet wat ze wil!

Voor haar zoek ik nog het baasje die ze verdient. Kortom een kattenliefhebber die meer om het karakter geeft dan om het uiterlijk... namelijk iemand die om het karakter van een poes geeft.
Want als er zich niemand zich voor aandient, dan hou ik deze kitten zelf.
Voor de grijze kittens (Socks en Muis) zijn er genoeg aanmeldingen... maar voor Blackie is vooralsnog weinig belangstelling.

En ja, ze is ook nog de enige die niet zinnelijk is... mijn eten uit mijn handen wil graaien...bij mijn broekspijpen omhoog klimt terwijl ik kook... en moord en brand schreeuwt als ik mijn eten niet met haar deel... Hahaha, niet echt een reclame voor dit meisje.

Maar als het er echt op aan komt, dan is ze het beste bij mij af.... want ik hou van katten met een eigen willetje. En alleen voor toekomstige baasjes die hier hetzelfde over denken is Blackie nog beschikbaar....En anders blijft deze poes bij mij.
pi_141714399
Ik kan het weer niet laten om toch te reageren...
Allereerst hoop ik dat je nu ziet dat je geluk hebt gehad met de kleurtjes van de kittens, zwart is nou eenmaal minder geliefd en je had ook met een heel nest Blackies kunnen eindigen. Dus hopelijk is/wordt moederpoes snel geholpen!

Verder klinkt wat je beschrijft niet als een mens in kitten-outfit, maar als een kitten wat een stukje opvoeding mist. Benen klimmen is iets wat veel kittens vroeg of laat 'ns gaan proberen, het is aan jou om dat af te leren. Sommige kittens kunnen daar echt ontzettend hardnekkig mee zijn, en zo klinkt Blackie ook, maar net als met je handen spelen (mocht je dit ook doen) en het dingen afdwingen met de stem, is dit echt niet iets wat nog zo leuk/schattig is als ze volwassen zijn. Je kunt je vast wel voorstellen hoe het voelt als een kat van 4+ kg zo omhoog klimt :+

Wat betreft eten... het is aan jou om de kittens de best mogelijke start te geven. Ons eten valt daar niet onder, maar volgens mij weet je dit zelf ook best. Wil jij dat je kittens alles maar voor elkaar krijgen bij je, of wil je kiezen voor wat het beste en gezondste is voor ze? Vraag ook gerust aan de DDA hier wat nou de risico's zijn van dit soort eten als je twijfelt, maar voor mij klinkt haar dieet als iets wat flink problemen zou kunnen geven. Ik ben zeker geen dierenarts maar ik denk bijvoorbeeld aan groeiachterstand en problemen met de nieren door veel te zout eten. Helemaal omdat dit een hele belangrijke periode in haar leventje is en ze op restjes maaltijden en ander eten voor mensen geen geweldige start heeft.
Niks meer geven, koppiger zijn dan zij is, en alleen haar eigen voer aan blijven bieden. Je kan wel het voer met wat warm water iets weken, of natvoer een klein beetje opwarmen, om het aantrekkelijker te maken. Schooien en eten uit je handen graaien zou ik nooit toestaan, nogmaals, bij een volwassen kat is dat niet zo leuk meer, dus wederom koppiger zijn dan zij is :)

Dan de zindelijkheid, waar gaat het mis? Te weinig bakken voor de ruimte die ze heeft? De plekken die ze gebruikt niet goed schoongemaakt (dus met Biotex groen/groene zeep/producten als Ecodor, die de eiwitten in de urine afbreken)? Ik zou de plekken met zo'n product schoonmaken, want met een standaard product is het voor ons schoon, maar zij ruikt het nog steeds. En dan op haar meest gebruikte plekken een kattenbakje neerzetten, totdat het beter gaat en dan rustig het aantal bakken weer afbouwen. Ook hier kan het eten een rol spelen lijkt me, als iets last van haar buikje geeft zal ze misschien eerder ergens gaan zitten. Als ze ergens poept, leg de ontlasting dan in een kattenbak. En verder natuurlijk zorgen dat de kattenbakken altijd schoon zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Holyme op 30-06-2014 13:14:54 (Foutje) ]
  dinsdag 1 juli 2014 @ 05:18:17 #37
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141754523
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:30 schreef Holyme het volgende:
Ik kan het weer niet laten om toch te reageren...
Allereerst hoop ik dat je nu ziet dat je geluk hebt gehad met de kleurtjes van de kittens, zwart is nou eenmaal minder geliefd en je had ook met een heel nest Blackies kunnen eindigen. Dus hopelijk is/wordt moederpoes snel geholpen!

Verder klinkt wat je beschrijft niet als een mens in kitten-outfit, maar als een kitten wat een stukje opvoeding mist. Benen klimmen is iets wat veel kittens vroeg of laat 'ns gaan proberen, het is aan jou om dat af te leren. Sommige kittens kunnen daar echt ontzettend hardnekkig mee zijn, en zo klinkt Blackie ook, maar net als met je handen spelen (mocht je dit ook doen) en het dingen afdwingen met de stem, is dit echt niet iets wat nog zo leuk/schattig is als ze volwassen zijn. Je kunt je vast wel voorstellen hoe het voelt als een kat van 4+ kg zo omhoog klimt :+

Wat betreft eten... het is aan jou om de kittens de best mogelijke start te geven. Ons eten valt daar niet onder, maar volgens mij weet je dit zelf ook best. Wil jij dat je kittens alles maar voor elkaar krijgen bij je, of wil je kiezen voor wat het beste en gezondste is voor ze? Vraag ook gerust aan de DDA hier wat nou de risico's zijn van dit soort eten als je twijfelt, maar voor mij klinkt haar dieet als iets wat flink problemen zou kunnen geven. Ik ben zeker geen dierenarts maar ik denk bijvoorbeeld aan groeiachterstand en problemen met de nieren door veel te zout eten. Helemaal omdat dit een hele belangrijke periode in haar leventje is en ze op restjes maaltijden en ander eten voor mensen geen geweldige start heeft.
Niks meer geven, koppiger zijn dan zij is, en alleen haar eigen voer aan blijven bieden. Je kan wel het voer met wat warm water iets weken, of natvoer een klein beetje opwarmen, om het aantrekkelijker te maken. Schooien en eten uit je handen graaien zou ik nooit toestaan, nogmaals, bij een volwassen kat is dat niet zo leuk meer, dus wederom koppiger zijn dan zij is :)

Dan de zindelijkheid, waar gaat het mis? Te weinig bakken voor de ruimte die ze heeft? De plekken die ze gebruikt niet goed schoongemaakt (dus met Biotex groen/groene zeep/producten als Ecodor, die de eiwitten in de urine afbreken)? Ik zou de plekken met zo'n product schoonmaken, want met een standaard product is het voor ons schoon, maar zij ruikt het nog steeds. En dan op haar meest gebruikte plekken een kattenbakje neerzetten, totdat het beter gaat en dan rustig het aantal bakken weer afbouwen. Ook hier kan het eten een rol spelen lijkt me, als iets last van haar buikje geeft zal ze misschien eerder ergens gaan zitten. Als ze ergens poept, leg de ontlasting dan in een kattenbak. En verder natuurlijk zorgen dat de kattenbakken altijd schoon zijn :)
En ik ben heel blij met jouw reactie.
Sure ik heb als puber en als kind meerdere nestjes meegemaakt. Maar toen was ik nog niet de verantwoordelijke. Een jaar of drie geleden heb ik op mijn vakantie adres nog een poes meegemaakt die al binnen een uurtje of 4 besloot haar kittens direct naast mij te werpen... maar ik was al weer weg voordat de kittens hun ogen konden openen.

Dus ja... ergens is het ook nieuw voor mij. ;)

En ja ik zag bij hun geboorte al welke kittens het meest gewild zouden zijn.
Misschien werd ik wel wat verblind doordat deze geweldige moeder nog een kitten had die haast een copy van haar zelf was. Maar daar gaat bijna niemand voor.

Het benen klimmen leer ik ze af te leren. En de grijzen begrijpen dit makkelijker als Blacky... maar opvoeding van kittens gaat van dag tot dag...
Hoewel Blacky nog de enige is die zich hieraan schuldig maakt, doet ze het nu al veel minder als eerder.
Sterker nog... in vergelijking tot gisteren heeft ze zover ik kan nagaan nergens meer buiten de kattenbakken gepoept of geplast.Zo te zien heeft ze nu echt even goed naar haar broertjes en moeder gekeken.
Wat betreft klimmen heb ik haar geleerd dat ze er niets mee opschiet... Ze krijgt haar beloningen pas, op het moment dat ze er niet om schooit.

Wat betreft eten... daar ben ik misschien te soft! Als zij 24 uur geen eten heeft gehad en ik haar op de weegschaal zet.. en ze niet gegroeid is... dan krijgt ze nog wat voedsel van mij. Ik weet dat het niet altijd goed is... maar zolang ze in de groei is mag ze niet achterblijven betreft gewicht...

Maar niets geven heb ik al geprobeerd... en dan kiest ze slechts voor moedermelk of voor poezenmelk in pakjes. Het is de dood of de gladiolen... en dan kies ik om haar te overleven nog maar voor de gladiolen voor nu.
Blackie heeft wat extra tijd nodig... maar goed, in de laatste 24 uur is ze zindelijk geworden... ze is volgens mij iets langzamer dan de andere kittens... maar ik geef haar niet op!
En ook qua klimmen... dat doet ze veel minder nu ze ziet dat ze ook kan springen.

Qua zinnelijkheid heb ik een gewone kattenbak voor moeder poes... en een reismand gevuld met grid voor de kleintjes.
Tot gisteren waren het alleen de grijze kittens die zinnelijk waren, maar de laatste 24 uur heeft ook Blacky nergens meer anders haar ontlasting losgelaten behalve op de daar bestemde plekken.
En ja... ik maak elke dag de kattenbakken schoon.

In elk geval heeft Blacky de hele inhaalslag gemaakt. Maar ze is niet zo fotogeniek als de twee andere kittens. Eigenlijk was ze al bijna kansloos in vergelijking met de andere kittens... Dus als niemand voor Blacky gaat,,, dan zie ik het niet als opoffering om in elk geval Blacky te behouden.
Ze heeft in elk geval een uitgesproken karakter... En dat geeft altijd gespreksstof... ;)
  Moderator dinsdag 1 juli 2014 @ 11:03:06 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141757559
Heb je niet gewoon steeds voer staan dan? Het zijn kittens en een jonge moeder, die mogen gewoon onbeperkt eten toch? Maar zou haar idd geen menseneten geven hoor :o
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141758226
Korte reactie, maar wat Senesta zegt dus, gewoon onbeperkt laten staan :Y Eet ze echt niet goed genoeg naar je zin, probeer dan eens een ander merk (Gourmet mousse gaat er hier altijd wel in bij de kleintjes). Wordt ze te licht, dan contact opnemen met je dierenarts en daar speciaal voer halen ipv je eigen eten geven! En als haar gewicht niet elke dag omhoog gaat, dat kan gebeuren, ook kittens kunnen een klein beetje schommelen met gewicht. Zolang er over het geheel maar een stijgende lijn in zit en ze qua gewicht ook goed zit voor haar leeftijd! En als ze met dingen langzamer is, en alleen menseneten eet, dan kan het volgens mij ook best zo zijn dat ze simpelweg de bouwstoffen mist die ze nodig heeft.
pi_141758340
Ik weet niet welke brokjes je hebt maar probeer eens royal canin baby en mothercat brokjes. Die kun je goed weken en al mijn opvangkittens vonden dat heel lekker. Ook is daar pate van te koop. Maar gourmet mousse is misschien makkelijker omdat dat gewoon bij de supermarkt te koop is. (niet te vaak geven want zo goed is het niet) maar gebruiken als opstapje naar brokken.

Anders misschien carnibest geven. Daar doen veel kittens ook een moord voor. :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141758476
Die RC is idd ook het standaard voer vanuit het asiel hier, en dan vervolgens de gewone RC kittenbrokjes. Gourmet is voor de lekker erbij, en handig om ze aan het eten te krijgen (wat WinnieWana al zei dus) :)
  woensdag 2 juli 2014 @ 02:59:13 #42
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141804684
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:03 schreef senesta het volgende:
Heb je niet gewoon steeds voer staan dan? Het zijn kittens en een jonge moeder, die mogen gewoon onbeperkt eten toch? Maar zou haar idd geen menseneten geven hoor :o
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef Holyme het volgende:
Korte reactie, maar wat Senesta zegt dus, gewoon onbeperkt laten staan :Y Eet ze echt niet goed genoeg naar je zin, probeer dan eens een ander merk (Gourmet mousse gaat er hier altijd wel in bij de kleintjes). Wordt ze te licht, dan contact opnemen met je dierenarts en daar speciaal voer halen ipv je eigen eten geven! En als haar gewicht niet elke dag omhoog gaat, dat kan gebeuren, ook kittens kunnen een klein beetje schommelen met gewicht. Zolang er over het geheel maar een stijgende lijn in zit en ze qua gewicht ook goed zit voor haar leeftijd! En als ze met dingen langzamer is, en alleen menseneten eet, dan kan het volgens mij ook best zo zijn dat ze simpelweg de bouwstoffen mist die ze nodig heeft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:29 schreef WinnieWana het volgende:
Ik weet niet welke brokjes je hebt maar probeer eens royal canin baby en mothercat brokjes. Die kun je goed weken en al mijn opvangkittens vonden dat heel lekker. Ook is daar pate van te koop. Maar gourmet mousse is misschien makkelijker omdat dat gewoon bij de supermarkt te koop is. (niet te vaak geven want zo goed is het niet) maar gebruiken als opstapje naar brokken.

Anders misschien carnibest geven. Daar doen veel kittens ook een moord voor. :)
Ik kies er even voor om alle reacties in een reactie te behandelen, omdat het toch grotendeels om hetzelfde onderwerp gaat.

Vandaag heeft die kleine zwartje voor het eerst ook van het Felix "elke dag feest" menu. En zo te zien vond ze het lekker. Dus het eerste echte poezen eten heeft haar gesmaakt.
De brokjes wachten wat langer op zich, maar dat zal ook wel komen. Sowieso is zij degene waar nog geen baasje voor gevonden is en is haast verder ook niet geboden.

En voor degenen die misschien hebben gedacht dat ik die kleine zwarte (Blacky) te veel alternatieven bood... nee. Hooguit net genoeg om net iets te groeien qua gewicht.
Een stukje korst met wat gebakken ei in de middag en 2 of drie kleine op maat gesneden stukjes karbonade ( of een halve lepel met iets anders).
Genoeg om op gewicht te blijven maar niet genoeg om de honger van een kitten van zes weken te stillen.

En ja, droge kattenbrokken staan er altijd... een deel voor moederpoes een deel voor de kittens die daar al voor gaan.

@ Holyme... ik waardeer jouw inbreng, dat weet je... maar misschien onderschat je mij een beetje omdat ik zoveel vragen stel. ;)
Ja, ik wil alles goed doen voor de kittens, om ze een goede start te geven... En je hebt mij en de kittens geweldig geholpen met jouw antwoorden die ofwel nog niet wist... ofwel mijn aanpak bevestigd heeft. Ik ben erg blij met jouw betrokkenheid. :*

Maar het eten dat ik deze kitten gaf was doorgaans ver na de normale voedertijd... die ze niet in nam.
Kortom bij het natte voedsel, dat ze eerder niet nam en voordat ik haar wat extra voedsel gaf van mijn eigen eten (en vaak nog geen eetlepel vol) zat vaak al snel anderhalf uur.

Maar goed, dat maakt nu niet meer uit... afgelopen avond heeft ze in elk geval die stap gewaagd.
En ja ze is wat langzamer dan de beide grijze katertjes... eigenlijk in alles, behalve in het klimmen.
Maar stiekem is ze wel mijn favoriet geworden.
Ik drukte namelijk eens de deur dicht toen haar pootje er tussen zat... en drukte nog even extra aan omdat het leek alsof de deur niet goed sloot.
En dat arme poesje leek haar pootje gebroken te hebben... kon er niet meer op lopen. En om haar te troosten nam ik haar de hele avond (en een deel van de nacht) op schoot. En ze voelde zich zo op haar gemak dat ze niet meer bij mij weg te slagen is.
Ik denk er hard over na om haar te behouden als ze over anderhalve week geen nieuw baasje gevonden heeft.

@WinnieWana. Ik ben bereid alles te kopen voor deze kittens... zelfs zwaar over mijn budget te gaan... maar daar doe ik de kittens uiteindelijk geen plezier mee, en ook de toekomstige baasjes niet. Hier in Oost Groningen kan niet iedereen levenslang een duur etensmerk betalen voor hun katten. Liever heb ik dat ze hun zuurverdiende geld besteden aan een dierenverzekering, dan dat ze straks worstelen met al te duur eten, dat ze misschien niet altijd kunnen betalen. ;)
  donderdag 3 juli 2014 @ 02:51:08 #43
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_141841513
Alle kittens lijken nieuwe baasjes te hebben

Goed de nieuwe eigenaren moeten nog komen. Maar nadat beide grijze katers een nieuwe baas vonden, is ook de zwarte kitten Blacky waarschijnlijk elders ondergebracht.

En ja, de vroegste nest verlater zal pas over anderhalve week weg gaan (als ze acht weken is), de anderen hebben wat geluk door de vakantie, waardoor ze twee of drie weken later worden opgehaald.

Maar Blacky, het zwarte meisje heeft uiteindelijk misschien wel het meeste geluk. Ze komt terecht bij een zorgboerderij dat vooral grenst aan weilanden, en voor haar huis een kanaal, dat de boerderij grenst via een brug van een B-weg met een 50 km zone.

Alle kittens krijgen een goed tehuis, in rustige wijken. En mensen die echt van poezen en katers houden.

En ja, ik weet dat ik nog wat foto's schuldig was.. maar de foto's zijn niet opgeslagen in het normale foto gedeelte maar in iets dat voor faxen bedoeld is.
Misschien lukt het me nog om ze hier ooit te tonen... maar nu ze allemaal een nieuwe bediende hebben gevonden, is voor mij ook de noodzaak minder aanwezig om ze hier te tonen. Sorry!

Bedankt voor het meeleven! ^O^ w/
pi_141851010
Fijn dat er goede huisjes gevonden zijn! *O*

Er schoot me nog even iets te binnen; je bent de kittens nu natuurlijk van alles aan het leren. Wellicht is het een idee om ze ook alvast te laten wennen aan het gevoel van 'tandenpoetsen' (met je vingers), zodat de nieuwe baasjes dat straks ook wat makkelijker kunnen doen? Het is iets waar katten best even aan moeten wennen - en dat gaat nu eenmaal vaak wat beter op jongere leeftijd. :)
(Zeker als de nieuwe adresjes (wat goedkoper) natvoer gaan voeren, is het geen overbodige luxe te tandenpoetsen. Scheelt misschien weer een dure gebitssanering of ernstige ellende met bacteriën die via het gebit naar binnen weten te dringen...).

Oh, en over voeding in het algemeen: ik zal niet zeggen dat je nu per se van dat Felix voer af moet, maar door in wat betere voeding te investeren, investeer je echt in de gezondheid van je dier. Of het nu om de nieren of om de tanden gaat. En dat scheelt ook weer veel DA- kosten (zeker op wat latere leeftijd), dus neem dat ook wel mee in je overweging. Gewoon als tip :) .
  dinsdag 8 juli 2014 @ 01:37:19 #45
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_142033463
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:05 schreef Candaasje het volgende:
Fijn dat er goede huisjes gevonden zijn! *O*

Er schoot me nog even iets te binnen; je bent de kittens nu natuurlijk van alles aan het leren. Wellicht is het een idee om ze ook alvast te laten wennen aan het gevoel van 'tandenpoetsen' (met je vingers), zodat de nieuwe baasjes dat straks ook wat makkelijker kunnen doen? Het is iets waar katten best even aan moeten wennen - en dat gaat nu eenmaal vaak wat beter op jongere leeftijd. :)
(Zeker als de nieuwe adresjes (wat goedkoper) natvoer gaan voeren, is het geen overbodige luxe te tandenpoetsen. Scheelt misschien weer een dure gebitssanering of ernstige ellende met bacteriën die via het gebit naar binnen weten te dringen...).

Oh, en over voeding in het algemeen: ik zal niet zeggen dat je nu per se van dat Felix voer af moet, maar door in wat betere voeding te investeren, investeer je echt in de gezondheid van je dier. Of het nu om de nieren of om de tanden gaat. En dat scheelt ook weer veel DA- kosten (zeker op wat latere leeftijd), dus neem dat ook wel mee in je overweging. Gewoon als tip :) .
Hey, had even iets van mij gequote, dan had ik dit veel eerder gelezen (door de quote alert). ;)
Daar zou ik misschien eerder iets aan kunnen doen... We zitten nu in de laatste week voor overdracht van de meeste kittens. Ik kan het nog proberen... maar het heeft weinig zin als de nieuwe baasjes (dienaren) hier geen gevolg aan geven.

Wat ik ze wel geleerd heb is dat het aaien over de buik ook heel prettig kan zijn, en dat ze niet bang hoeven te zijn voor water. Dus als er eentje heel vies wordt, dat ze zich veilig voelen in een bakje met warm water (niet heet en niet koud)... dat ze dan niet in paniek hoeven te raken.

Voor mijn twee oudere katten heb ik elke week wel een stel snoepjes voor de tanden. Maar de kittens zijn nog niet toe aan de snoepjes.

Toch bedankt voor het vermelden. :Y
  dinsdag 15 juli 2014 @ 03:36:11 #46
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_142313312
Even een update;

Vanmiddag is de eerste de deur uitgegaan; Socks!
Een kleine brok in mijn keel, maar Socks was de meest zelfstandige... en misschien ook wel de meest serieuze (zoals al blijkt uit zijn uitstraling). Altijd onderzoekend, de eerste in bijna alles... van het eten van nat voer tot droog voer. Van zindelijkheid tot het uitstippelen van routes om ergens te geraken (bijvoorbeeld op mijn bureau).
En Socks is geheid goed terecht gekomen, mijn schoonzusje (wiens mensenkennis ik hoog inschat) heeft de nieuwe eigenaresse aangedragen.

Terwijl ik Socks overdroeg aan de nieuwe eigenaresse (slaaf genaamd in kattentaal) was moederpoes nog aan het bijkomen uit de narcose. Zojuist gesteriliseerd, gevaccineerd en gechipt.

De volgende die gaat is Muis, woensdag.... waarschijnlijk weer een brok in mijn keel... en een steeds grotere drang van het zilte vloeistof genaamd tranen... maar ik zal het opsparen. Want ook bij hem geloof ik dat hij een goed tehuis krijgt. En ook deze kitten is er klaar voor.

De laatste die gaat is Blacky.. het copy van haar moeder. Eigenlijk zou ze als eerste gaan, maar ze is er nog lang niet aan toe. Droge brokjes eet ze nog steeds niet... en ze is maar half zindelijk; poepen doet ze wel in de kattenbak, maar plassen doet ze waar het haar maar uitkomt. Sterker nog, ze houdt haar plas op tot haar blaas op knappen staat. En als ze dan ergens piest... dan houdt ze een volledige minuut niet op met plassen. Probeer haar dan maar eens de halve kamer door naar de kattenbak te brengen... -O-

Mijn katertje is al gecastreerd, maar ik wil hem dit jaar nog eens vaccineren en chippen. Maar katertje komt momenteel bijna alleen binnen voor eten en drinken. Het zal nog even duren voordat ik hem in de reismand weet te krijgen. In elk geval minimaal tot na woensdag.

Blijft dus over Blacky... ergens wil ik haar zolang als mogelijk bij me houden... Aan de andere kant zitten er een paar kinderen op een zorgboerderij op haar te wachten. En beter kan ze het niet krijgen... maar goed ze moet eerst helemaal zindelijk worden, en ze moet ook eerst aan de harde brokjes wennen/ leren eten.

Een ding is zeker, Blacky zal als laatste het nest verlaten. Ik hoop alleen dat degene die haar wil, genoeg geduld heeft.

En zo niet? Ach dan hou ik haar natuurlijk zelf. Het is niet de mooiste kitten, en zeker niet de grootste, de slimste..of de dapperste. Maar ze is wel de liefste... ik gun haar die plaats op de zorgboerderij, maar als het hun te langzaam gaat... dan blijft ze bij mij.
pi_142314763
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 03:36 schreef EricOscuro het volgende:
knip
Nogmaals, waar gaat het mis met de kattenbak?
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:30 schreef Holyme het volgende:

Dat ze het zo lang inhoudt, laat mij denken dat ze om een of andere reden niet tevreden is met de kattenbak mogelijkheden die ze heeft, maar het ook liever niet ergens anders doet. Als ze er weinig om zou geven, dan denk ik dat ze d'r plas niet op zou houden maar 'm gewoon meteen zou laten lopen wanneer ze moet. Dus wat ik al zei, met speciale producten schoonmaken, meer bakjes neerzetten, en ook zorgen voor voldoende privacy én rust van mogelijk vervelende broertjes.

Dan over het eten, strenger zijn (dus ook echt kappen met eten voor mensen geven - als je dat nog steeds doet) én ander voer aanbieden, wat je nu geeft vindt ze blijkbaar niet lekker genoeg. Ik neem tenminste aan dat het wel kittenbrokjes zijn die je geeft en geen standaard voer? Want bij standaardvoer kan het formaat van de brokjes ook nog een rol spelen (even los van dat het een jong kitten dat volop in de groei is, niet biedt wat ze nodig heeft), kittenvoer is niet voor niets zo klein. Je kan wel vast willen blijven houden aan Felix, maar het voornaamste is nu dat ze zo snel mogelijk op een volledig kattenvoer overgaat, nietwaar? :) Probeer dus 'ns een ander kittenvoer, en ja ik denk dan toch aan een duurder voer. Dat je een ander voer gebruikt om haar een goede start te geven, en in dit geval om haar goed aan het eten te krijgen, betekent niet dat ze dan altijd maar op dat voer moet. Ook dat kun je weer afbouwen naar iets goedkopers indien gewenst. Dus wat je hieronder zei, is natuurlijk wel een beetje onzin ;) Als het kitten beter/smakelijker eet, doe je hem er wel een plezier mee, en toekomstige baasjes kunnen altijd nog van voer wisselen.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 02:59 schreef EricOscuro het volgende:

@WinnieWana. Ik ben bereid alles te kopen voor deze kittens... zelfs zwaar over mijn budget te gaan... maar daar doe ik de kittens uiteindelijk geen plezier mee, en ook de toekomstige baasjes niet. Hier in Oost Groningen kan niet iedereen levenslang een duur etensmerk betalen voor hun katten. Liever heb ik dat ze hun zuurverdiende geld besteden aan een dierenverzekering, dan dat ze straks worstelen met al te duur eten, dat ze misschien niet altijd kunnen betalen. ;)
Als je haar die plek op de zorgboerderij gunt, en bang bent dat het ze misschien te lang gaat duren, is het extra belangrijk dat je nu alles uit de kast gaat halen om haar zsm zindelijk en aan het kattenvoer te krijgen. Maar daarnaast wil je toch ook het beste voor haar? En tsja, dan moet je soms even wat strenger zijn of extra moeite doen door bv meer/andere kattenbakmogelijkheden te bieden en ander voer.
  woensdag 16 juli 2014 @ 01:01:56 #48
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_142349031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:49 schreef Holyme het volgende:

[..]

Nogmaals, waar gaat het mis met de kattenbak?

[..]

Dat ze het zo lang inhoudt, laat mij denken dat ze om een of andere reden niet tevreden is met de kattenbak mogelijkheden die ze heeft, maar het ook liever niet ergens anders doet. Als ze er weinig om zou geven, dan denk ik dat ze d'r plas niet op zou houden maar 'm gewoon meteen zou laten lopen wanneer ze moet. Dus wat ik al zei, met speciale producten schoonmaken, meer bakjes neerzetten, en ook zorgen voor voldoende privacy én rust van mogelijk vervelende broertjes.

Dan over het eten, strenger zijn (dus ook echt kappen met eten voor mensen geven - als je dat nog steeds doet) én ander voer aanbieden, wat je nu geeft vindt ze blijkbaar niet lekker genoeg. Ik neem tenminste aan dat het wel kittenbrokjes zijn die je geeft en geen standaard voer? Want bij standaardvoer kan het formaat van de brokjes ook nog een rol spelen (even los van dat het een jong kitten dat volop in de groei is, niet biedt wat ze nodig heeft), kittenvoer is niet voor niets zo klein. Je kan wel vast willen blijven houden aan Felix, maar het voornaamste is nu dat ze zo snel mogelijk op een volledig kattenvoer overgaat, nietwaar? :) Probeer dus 'ns een ander kittenvoer, en ja ik denk dan toch aan een duurder voer. Dat je een ander voer gebruikt om haar een goede start te geven, en in dit geval om haar goed aan het eten te krijgen, betekent niet dat ze dan altijd maar op dat voer moet. Ook dat kun je weer afbouwen naar iets goedkopers indien gewenst. Dus wat je hieronder zei, is natuurlijk wel een beetje onzin ;) Als het kitten beter/smakelijker eet, doe je hem er wel een plezier mee, en toekomstige baasjes kunnen altijd nog van voer wisselen.

[..]

Als je haar die plek op de zorgboerderij gunt, en bang bent dat het ze misschien te lang gaat duren, is het extra belangrijk dat je nu alles uit de kast gaat halen om haar zsm zindelijk en aan het kattenvoer te krijgen. Maar daarnaast wil je toch ook het beste voor haar? En tsja, dan moet je soms even wat strenger zijn of extra moeite doen door bv meer/andere kattenbakmogelijkheden te bieden en ander voer.
Ik weet niet wat er met de kattenbak is... Ik heb een gewone kattenbak... en een geïmproviseerde kattenbak die beiden elke dag worden onderhouden (klonterend grit...). In elk geval hebben de andere kittens er geen problemen mee. En elke week reinig ik de bak helemaal.

Maar met een mogelijkheid heb je misschien wel de spijker op de kop geslagen... de broertjes wilden vaak tegelijkertijd mee naar de kattenbak. Maar goed dan nog, waarop poept ze er wel en plast ze er niet in.

Wat betreft droge brokjes, natuurlijk is het speciaal kitten eten. Het mensen eten krijgt ze zelden en wanneer dan maar een klein beetje (en dan meen ik ook echt een klein beetje).
Maar zoals al gezegd, ze loopt met alles achter. Ze was de laatste die natvlees at, de laatste die ook poezenmelk lustte en water... de laatste die op de kattenbak ging poepen, de laatste die hoog kon springen om op de bank te komen of een alternatieve route naar mijn schrijfbureau uit wist te vogelen. En ook qua bouw is ze de kleinste.. Zij lijkt op haar moeder, de twee broertjes lijken op hun vader die wel behoorlijk groot was.
Ik denk dat ze gewoon niet de slimste is van het gezelschap... maar zonder meer wel de liefste (en de onhandigste ook trouwens).

Maar ik zal morgens nog eens twee of drie soorten kittenbrokjes halen. Dat is nog wel het minste dat ik nu nog kan doen... want die kans op die zorgboerderij is er eentje die ze moet krijgen... Mooier kun je het als poes niet krijgen. ;)
  Moderator woensdag 16 juli 2014 @ 10:11:31 #49
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142353710
Misschien dat ze dan nu het wat rustiger is wel op de bak gaat. Staat de kattenbak op een rustige plaats en niet dichtbij de voerbakjes?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 17 juli 2014 @ 02:26:45 #50
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_142387097
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:11 schreef senesta het volgende:
Misschien dat ze dan nu het wat rustiger is wel op de bak gaat. Staat de kattenbak op een rustige plaats en niet dichtbij de voerbakjes?
Een ding heb ik zeker geleerd... plaats de kattenbak nooit te dicht bij de voederbakjes.
En in een van de nieuwe kittenbrokjes lijkt Blacky wel geïnteresseerd te zijn, al heeft ze er nog niet van gegeten. Maar de geur intrigeerde haar wel... dat lijkt me een stap in de goede richting.

Maar er zijn nieuwe ontwikkelingen... door familie omstandigheden (etc) wordt Muis niet eerder dan over een week opgehaald. Op zich niet alarmerend, ware het niet dat degene die geïnteresseerd was in Blacky ook familie omstandigheden aanvoerde om er maar van af te zien.

Ik ben geneigd de toekomstige baas van Muis te geloven... die andere niet erg... Maar in elk geval is de lieve Blacky weer in de race voor een nieuw baasje... maar misschien ook Muis.
In elk geval zal een van deze kittens uiteindelijk toch moeten gaan vrees ik.
En katertje muis is nu eenmaal het meeste in trek... (castratie is goedkoper dan sterilisatie).

Dus elke echte katten liefhebber (die niet hun oudere katten weg wil doen, voor een nieuwe kitten) staat reageren vrij. Uiteraard gaat degene die gevraagd heeft om uitstel gewoon voor... maar als hij uiteindelijk afzegt... dan werk ik vanaf de reserve lijst. ;)
  donderdag 17 juli 2014 @ 08:56:51 #51
406821 verified  DigitaleDierenArts