abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:42:43 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140972354
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
KuikenGuppy
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:44:01 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140972433
Gooide ik 'm per ongeluk dicht! Het ging over matras beschermers, zeiltjes en kwijlende baby's :+.
KuikenGuppy
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:44:19 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140972457
Laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:21 schreef BlueEyes het volgende:
Denk dat je meer spuuglekkage zult hebben dan luierlekkage (of ik ben naïef)
Nee hoor, dat klopt helemaal. Ik moet bijna elke dag de hydrofiel onder kuikens hoofdje vervangen, en luier lekkage heb ik nu een keer of drie gehad? Er zit ook nog een romper en pyjama tussen natuurlijk en evt. een slaapzakje.

@gm, deze heb ik: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40150295/ die leg je tussen matras en molton.
KuikenGuppy
pi_140972760
Ik heb wel een hoes over t matras die ik eraf kan halen en kan wassen... Ik geloof dat ik r de 24e maar eens aan de kraamzorg vraag...

melde net aan mn ma dat die zeiltjes dus niet hoeven kreeg ik gelijk weer een "vroegah" preek.... :'( :')
S. 2014
J. 2016
pi_140975980
Ik ben voor een aerosleep oplegger gegaan beschermt ook tegen spugen en doorlekken ook als de kinderen op een gegeven moment het hele bed door gaat en het is toch ademend.
(Ik heb hem niet zo zeer gekocht omdat ik bang was dat m'n kind met haar gezicht op het matras zou blijven liggen en zou stikken ofzo) maar meer gekocht dat ook bij grotere hoeveelheden spugen het niet in het matras trekt of juist op de beschermer blijft liggen (omdat die vaak een waterafstotende laag hebben) en dan zou het kind er met z'n hoofd in blijven liggen, hier mee trekt het er wel wat in.. Maja ti's wel wat duurder dat wel..
pi_140980387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 22:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb wel een hoes over t matras die ik eraf kan halen en kan wassen... Ik geloof dat ik r de 24e maar eens aan de kraamzorg vraag...

melde net aan mn ma dat die zeiltjes dus niet hoeven kreeg ik gelijk weer een "vroegah" preek.... :'( :')
Vroegah waren de luiers gewoon een stukje slechter, dus de kans op doorlekken groter. Ik heb ook zo'n dekmatrasje als Burdie laat zien en vind dat toch wel erg handig. Het ademt gewoon en bij ongelukjes (mijn peuter lekt wel eens plas door 's nachts) gooi ik 'm zo in de machine. Het nadeel van alleen de hoes kunnen wassen lijkt me om die weer op tijd droog te krijgen voor je kind weer naar bed gaat (zo'n twee uur later :P ) en/of dat doorlekincidenten mij altijd lijken te gebeuren op drukke werkdagen waarop ik wel tijd heb om de wasmachine aan te zetten maar hem pas uren later weer leeg kan halen en dan is het dus alsnog niet droog.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_140980689
In zijn algemeenheid genomen kan je denk ik weinig meer vergelijken met vroeger wat betreft babies. In de jaren is er onderzoek na onderzoek gedaan waardoor babies van nu veel meer beschermd worden tegen zaken waar vroeger weinig sjoege aan gegeven werd.
pi_140980947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 23:52 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben voor een aerosleep oplegger gegaan beschermt ook tegen spugen en doorlekken ook als de kinderen op een gegeven moment het hele bed door gaat en het is toch ademend.
(Ik heb hem niet zo zeer gekocht omdat ik bang was dat m'n kind met haar gezicht op het matras zou blijven liggen en zou stikken ofzo) maar meer gekocht dat ook bij grotere hoeveelheden spugen het niet in het matras trekt of juist op de beschermer blijft liggen (omdat die vaak een waterafstotende laag hebben) en dan zou het kind er met z'n hoofd in blijven liggen, hier mee trekt het er wel wat in.. Maja ti's wel wat duurder dat wel..
+1! Al vind ik het ademende ook een fijn idee omdat ze graag op haar buik slaapt (dat verplichte rugslapen vind ik dan weer onzin).

Zeiltjes en moltons ook daarom nooit gehaald. Hydrofiel onder haar hoofd trouwens ook niet.
Home is where the O+ is...
pi_140981021
Ik had deze op de bedjes liggen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/

Beschermt het matras meer dan voldoende, kan in de wasmachine maar ademt wel en heeft géén waterafstotende laagjes. Het is dus wat dikker dan alleen zo'n beschermer, je moet wel echt heul veel spugen wil je dat volkrijgen xD Mijn dochters hebben allebei een periode vreselijk veel gespuugd en dan was ik wel echt heel blij met dat ding.

En ter vergelijk, deze is er dus ook: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40143304/
En die heeft wel zo'n plastic waterafstotend laagje. Om die reden dus voor die andere gegaan. Hij ligt er nog steeds op bij de jongste ;)
:)
pi_140981051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 07:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Vroegah waren de luiers gewoon een stukje slechter, dus de kans op doorlekken groter. Ik heb ook zo'n dekmatrasje als Burdie laat zien en vind dat toch wel erg handig. Het ademt gewoon en bij ongelukjes (mijn peuter lekt wel eens plas door 's nachts) gooi ik 'm zo in de machine. Het nadeel van alleen de hoes kunnen wassen lijkt me om die weer op tijd droog te krijgen voor je kind weer naar bed gaat (zo'n twee uur later :P ) en/of dat doorlekincidenten mij altijd lijken te gebeuren op drukke werkdagen waarop ik wel tijd heb om de wasmachine aan te zetten maar hem pas uren later weer leeg kan halen en dan is het dus alsnog niet droog.
Als de aerosleep hier in de was zit, gaat er gewoon even een slaapje niks op hoor, dan neem ik het risico maar :) nu heb ik er een op reserve trouwens omdat de oudste over gegaan is van ledikant naar peuterbed
pi_140981908
Ik heb dezelfde als die Mignonne als eerste laat zien: deze, zowel voor het peuterbed als voor het ledikantje. En ik heb er van beide twee, mocht er een incidentje zijn, dan kan de een in de wasmachine en de ander op het bed. En in heel erge nood kan de ledikantvariant strategisch in het peuterbed, of de peutervariant dubbelgevouwen in het ledikant. Maar dat heb ik gelukkig nog nooit nodig gehad.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:48 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Als de aerosleep hier in de was zit, gaat er gewoon even een slaapje niks op hoor, dan neem ik het risico maar :) nu heb ik er een op reserve trouwens omdat de oudste over gegaan is van ledikant naar peuterbed
Juist bij overgeven enzo vond ik de kans dat het snel/diezelfde nacht nog eens gebeurt best groot, en wilde ik dat risico niet nemen... :@
pi_140982449
Die dekmatrassen zijn ideaal. En ik gooi ze ook gewoon in de droger. Ja, daar krimpen ze van, maar de prijs is dusdanig dat ik em op een gegeven moment dan maar gewoon vervangen heb.
Voor de eenpersoonsbedden heb ik wel een echt zeiltje en dan een dekmatrasje erop. Dat zeilding heb ik bij de Hema gehaald want dat is een molton met bovenkant badstof, onderkant zeil en dan elastiek aan de zijkant om het vast te zetten. Dat droogt stukken sneller dan een waterdichte molton (en dat is handig want ze mogen niet in de droger).
En inderdaad, bij echt overgeven is de kans bijna 100% dat het nog eens gebeurd heb ik het idee. Dus dan gaat er bij ons ook altijd nog een handdoek in bed (en alle knuffels eruit).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_140983517
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:48 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Als de aerosleep hier in de was zit, gaat er gewoon even een slaapje niks op hoor, dan neem ik het risico maar :) nu heb ik er een op reserve trouwens omdat de oudste over gegaan is van ledikant naar peuterbed
Maar volgens mij is ons gewonen schuimrubberen matras niet echt comfortabel meer als ik de hele hoes eraf haal en er dan een hele nacht op geslapen moet worden. Dat bedoelde ik meer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 12 juni 2014 @ 12:58:47 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140987242
Mijn kraam zei dat zij een aerosleep tegenwoordig juist weer afraden. Ik ben vergeten waarom :') maar als wij een aerosleep gehad zouden hebben, had ze die van het bedje af moeten halen van het kraamzorgbureau.
KuikenGuppy
pi_140987333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 12:58 schreef Burdie het volgende:
Mijn kraam zei dat zij een aerosleep tegenwoordig juist weer afraden. Ik ben vergeten waarom :') maar als wij een aerosleep gehad zouden hebben, had ze die van het bedje af moeten halen van het kraamzorgbureau.
Ik ben heeeel benieuwd waarom :?.
Home is where the O+ is...
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:04:30 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140987394
Ik ook :').
KuikenGuppy
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:11:12 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_140987586
Volgens Google: een aerosleep maakt het moeilijker voor een baby om zichzelf op temperatuur te houden, en als je er een kruik op legt die zou lekken, verdeelt het water zich over de hele aerosleep ipv dat het op één plek weg sijpelt.
KuikenGuppy
pi_140987774
Bedankt dames! Een dekmatrasje gaat op de lijst en de zeiltjes eraf :)
S. 2014
J. 2016
pi_141115492
Ja hoi weer :+
Ik heb een leuk boxkleedje geknutseld. 2 laagjes med goedkoop ikea-dekbed erin - al stond er 1 laag in de tutorial. Maar dat ding is haske hard! En heb 'm vergeleken met die je in de winkel kan kopen, en die zijn helemaal niet zoveel zachter.
Ligt dat nou lekker voor zo'n mup, zo'n dun kleedje op een hard bordkartonnen plaat? Krijgen ze daar geen hard en plat hoofd van? (het plan is uiteraard neit dat ze er uuuuuren achter elkaar in gaat liggen, maar toch).
  zondag 15 juni 2014 @ 18:00:20 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141115952
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja hoi weer :+
Ik heb een leuk boxkleedje geknutseld. 2 laagjes med goedkoop ikea-dekbed erin - al stond er 1 laag in de tutorial. Maar dat ding is haske hard! En heb 'm vergeleken met die je in de winkel kan kopen, en die zijn helemaal niet zoveel zachter.
Ligt dat nou lekker voor zo'n mup, zo'n dun kleedje op een hard bordkartonnen plaat? Krijgen ze daar geen hard en plat hoofd van? (het plan is uiteraard neit dat ze er uuuuuren achter elkaar in gaat liggen, maar toch).
ze liggen er idd geen uren in. Zo'n kleintje weegt natuurlijk heel weinig dus volgens mij valt het wel mee hoe hard het voor ze is. Je kan ook nog een boxmatras kopen als dat je fijner lijkt :)
  zondag 15 juni 2014 @ 18:56:05 #21
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141117681
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja hoi weer :+
Ik heb een leuk boxkleedje geknutseld. 2 laagjes med goedkoop ikea-dekbed erin - al stond er 1 laag in de tutorial. Maar dat ding is haske hard! En heb 'm vergeleken met die je in de winkel kan kopen, en die zijn helemaal niet zoveel zachter.
Ligt dat nou lekker voor zo'n mup, zo'n dun kleedje op een hard bordkartonnen plaat? Krijgen ze daar geen hard en plat hoofd van? (het plan is uiteraard neit dat ze er uuuuuren achter elkaar in gaat liggen, maar toch).
Ik had ook een zelfgemaakte, ook twee lagen en daaronder nog een gekocht boxkleed, toen lag het wel lekker zacht.
Tegen de tijd dat hij gaat kruipen, haalde ik 1 boxkleed eruit, want dat is dan te zacht om te oefenen met kruipen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 15 juni 2014 @ 19:10:41 #22
344469 Amsel
zonder t
pi_141118209
Wij hebben ook een boxmatras gehaald omdat alleen een kleed me zo hard leek.
  zondag 15 juni 2014 @ 19:33:46 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141119063
Het leek mij ook nogal hard, dus ik had 3 boxkleden in de box liggen. Onder het mom '1 in gebruik, 1 in de was en 1 in de kast' :+ Ze lag dus altijd op 2 kleden (er zat er altijd wel 1 in de was) en dat was eigenlijk prima.

Wat Tante_Soesa ook zegt idd; ze liggen er geen uren in als het goed is en zo'n kleintje weegt nog niet zoveel :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:15:22 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141125657
Ik heb er geen seconde over nagedacht of het wel zacht genoeg is :')
KuikenGuppy
pi_141126143
Ik had een dubbelgevouwen dekbed onder het boxkleed, want leek me ook wat hard en die van mij viel er steeds in slaap :P
Sarcasme. Herken het.
pi_141126256
Die van mij had haat aan de wieg :D
Maar ik had er een kleed in.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:45:37 #27
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141127917
Mijnesen lagen alleen de eerste 8 weken mooi te zijn op het boxkleed, daarna draaiden ze zichzelf erin en uiteindelijk haalde ik het kleed er maar uit en lagen ze op de kale plank :')
Ik heb ze er nooit over horen klagen :7
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:46:55 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_141128021
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijnesen lagen alleen de eerste 8 weken mooi te zijn op het boxkleed, daarna draaiden ze zichzelf erin en uiteindelijk haalde ik het kleed er maar uit en lagen ze op de kale plank :')
Ik heb ze er nooit over horen klagen :7
Ontaard wezen! ;(
disclaimer
pi_141128280
Hier ook geen klachten over alleen 't kleed - de poezen ook niet, trouwens ;)
Home is where the O+ is...
pi_141128768
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:50 schreef Cwen het volgende:
Hier ook geen klachten over alleen 't kleed - de poezen ook niet, trouwens ;)
:D

Ik heb 2 kleden. De goeie komt op het kattenkleed als beeb wakker is. Als beeb naar bed gaat hebben de poezels ook nog iets zachts
  zondag 15 juni 2014 @ 21:59:44 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_141128816
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:58 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

:D

Ik heb 2 kleden. De goeie komt op het kattenkleed als beeb wakker is. Als beeb naar bed gaat hebben de poezels ook nog iets zachts
Dat ik dat nooit bedacht heb he :') gewoon een kattenkleed er bij! Tnx!
disclaimer
pi_141129026
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat ik dat nooit bedacht heb he :') gewoon een kattenkleed er bij! Tnx!
Moet wel elke avond de speeltjes in een boxzak knikkeren dan. Maar in het kader van kleine moeite en niet een kind onder de kattenhaar lijkt het me een handige optie.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:04:46 #33
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141129138
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ontaard wezen! ;(
Je weet toch :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:06:25 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_141129238
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Moet wel elke avond de speeltjes in een boxzak knikkeren dan. Maar in het kader van kleine moeite en niet een kind onder de kattenhaar lijkt het me een handige optie.
een van de betere :Y

quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Je weet toch :P
Had niet anders verwacht *;
disclaimer
  zondag 15 juni 2014 @ 22:07:57 #35
344469 Amsel
zonder t
pi_141129396
Ja hoe verwachten jullie om te gaan met huisdieren in combinatie met de baby? Mijn man is echt heel bang dat de katten bij de baby in bed of in de box springen, ik denk dat het wel los zal lopen. Maar ik zoek nog argumenten om hem te overtuigen dat ik gelijk heb en hij niet *)
  zondag 15 juni 2014 @ 22:09:59 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_141129611
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:07 schreef Amsel het volgende:
Ja hoe verwachten jullie om te gaan met huisdieren in combinatie met de baby? Mijn man is echt heel bang dat de katten bij de baby in bed of in de box springen, ik denk dat het wel los zal lopen. Maar ik zoek nog argumenten om hem te overtuigen dat ik gelijk heb en hij niet *)
in bed gaat niet gebeuren, babykamer is verboden terrein voor onze haarballen.
In de box zullen ze best eens springen ja, maar ik ga er van uit dat ik daar dan gewoon bij ben en het kind niet ellenlang zonder toezicht in de box ligt. Van mij zullen ze dat ook wel mogen, ik zie graag dat ze aan elkaar gewend raken en elkaar leren tolereren :Y
disclaimer
pi_141130296
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:15 schreef Burdie het volgende:
Ik heb er geen seconde over nagedacht of het wel zacht genoeg is :')
+1 :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141130462
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:15 schreef Burdie het volgende:
Ik heb er geen seconde over nagedacht of het wel zacht genoeg is :')
Haha :)
Als ik 'm gekocht had, had ik er denk ik ook niet over nagedacht. Maar heb 'm zelf geknutseld, en ben dus wat kritisch :P Ik denk dat ik het even aankijk. Wilde er nog een maken en dan leg ik ze wel op elkaar ofzo :)
pi_141131248
Ik heb nog een plastic onderkleed in het matras en daar op het gewone boxkleed. Dan is het toch nog een extra laag. En nu ze gaat staan in de box heb ik het stoffen kleed er uit en alleen het plastieke kleed er in dan heeft ze meer grip, en dat frommelt niet op zoals een stoffen boxkleed als ze wat aan het rond gaan is
pi_141131643
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:35 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb dezelfde als die Mignonne als eerste laat zien: deze, zowel voor het peuterbed als voor het ledikantje. En ik heb er van beide twee, mocht er een incidentje zijn, dan kan de een in de wasmachine en de ander op het bed. En in heel erge nood kan de ledikantvariant strategisch in het peuterbed, of de peutervariant dubbelgevouwen in het ledikant. Maar dat heb ik gelukkig nog nooit nodig gehad.

[..]

Juist bij overgeven enzo vond ik de kans dat het snel/diezelfde nacht nog eens gebeurt best groot, en wilde ik dat risico niet nemen... :@
Heb ik bij de oudste nooit last van gehad want die gaf pas de eerste keer over toen hij ruim 2,5 was en lag toen niet meer in een ledikant (en dus ook niet meer op een aerosleep) maar op zon ikea dekmatrasje en die heb ik ook maar 1.
(Ook geen spugers gehad trouwens)

Over de aerosleep had ik trouwens juist gelezen dat ze makkelijker op temperatuur kwamen omdat je niet een heel matras op hoeft te warmen als baby zijnde..
pi_141131728
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in bed gaat niet gebeuren, babykamer is verboden terrein voor onze haarballen.
In de box zullen ze best eens springen ja, maar ik ga er van uit dat ik daar dan gewoon bij ben en het kind niet ellenlang zonder toezicht in de box ligt. Van mij zullen ze dat ook wel mogen, ik zie graag dat ze aan elkaar gewend raken en elkaar leren tolereren :Y
+1
  maandag 16 juni 2014 @ 01:21:36 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141139863
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:07 schreef Amsel het volgende:
Ja hoe verwachten jullie om te gaan met huisdieren in combinatie met de baby? Mijn man is echt heel bang dat de katten bij de baby in bed of in de box springen, ik denk dat het wel los zal lopen. Maar ik zoek nog argumenten om hem te overtuigen dat ik gelijk heb en hij niet *)
De katten zijn al drie jaar banger voor kind dan ik bang ben dat ze bovenop hem (gingen) liggen.
Zonder kind sprongen ze wel in de box maar als er een baby in lag was er geen haar op hun vacht die er aan dacht om dan in de buurt te komen.

Inmiddels toleren ze hem en daar is ook wel alles mee gezegd over de verstandhouding ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141141953
hier gaat het inmiddels zo ver dat onze agro bange kat zich lekker laat borstelen door de oudste van bijna 6 O+

toen de kinderen baby waren mochten de katten gewoon met mij mee. dus als ik op de babykamer was, mochten de poezen ook mee. ik maalde niet om haren overal, onder het motto "moet het kind toch ook aan wennen". shinnie lag graag in de box, dus die heb ik toen een dekentje voor in de box gegeven, aangezien het anders wel heel bont werd met haren. dus kind uit box --> dekentje erin, helder voor poes dat het mocht.

ik heb wel heel lang de boel goed in de gaten gehouden eens de kinderen mobieler werden. pas sinds dit jaar eigenlijk laat ik het los.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_141142022
Onze kat mocht niet in de box en niet in het ledikant, klaar. Gelukkig hebben wij een kat die dat soort dingen snapt. Haren hou je gewoon niet tegen, punt. Je kind zal meer dan eens een hap haar binnen krijgen, dat gebeurt nu eenmaal. Goed voor de weerstand :Y) (net als plant, zand, stof, en wat voor andere rotzooi ze maar kunnen vinden :D )
Sarcasme. Herken het.
pi_141143173
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:21 schreef Spirit82 het volgende:
Onze kat mocht niet in de box en niet in het ledikant, klaar. Gelukkig hebben wij een kat die dat soort dingen snapt. Haren hou je gewoon niet tegen, punt. Je kind zal meer dan eens een hap haar binnen krijgen, dat gebeurt nu eenmaal. Goed voor de weerstand :Y) (net als plant, zand, stof, en wat voor andere rotzooi ze maar kunnen vinden :D )
Zo is het. Wij stofzuigen ook niet meer onder de bank, maar laten Sticker lekker even rond kruipen daar, werkt heel goed O+
pi_141143442
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:07 schreef Amsel het volgende:
Ja hoe verwachten jullie om te gaan met huisdieren in combinatie met de baby? Mijn man is echt heel bang dat de katten bij de baby in bed of in de box springen, ik denk dat het wel los zal lopen. Maar ik zoek nog argumenten om hem te overtuigen dat ik gelijk heb en hij niet *)
Ik heb heel aanhankelijke, sociale katten maar no way dat die bij de baby in de buurt durfden te komen! _O-
Babykamer mogen ze overigens niet komen, net als onze eigen kamer.
Ik zou het dus even bekijken als baby er is, meestal loopt 't wel los. Pas nu, na bijna 10 mnd, beginnen ze vriendjes te worden. Nu moet ik oppassen dat zij de katten niet plet :D

En haar? Tja, dat is er nu eenmaal :).
Home is where the O+ is...
  maandag 16 juni 2014 @ 10:02:52 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_141143481
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Zo is het. Wij stofzuigen ook niet meer onder de bank, maar laten Sticker lekker even rond kruipen daar, werkt heel goed O+
:D
disclaimer
  maandag 16 juni 2014 @ 10:09:44 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141143586
Ik heb nog steeds het beeld op mijn netvlies van de springende kat (die steeds stiekem in de kinderwagen ging liggen) die mid-air ineens zag dat er 'iets' in de wagen lag. Hij stak zijn pootjes uit, balanceerde in een soort spagaat op de randjes en is nóóit meer in de buurt geweest van die wagen _O- dat was (na de eerste schrik) echt te grappig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:14:08 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141143666
Hier is de kat ook bang voor de baby. Nu de kleine 11 maanden oud is is de kat er wel aan gewend, maar zal nooit heel dichtbij haar komen. Ik ben en was er dan ook niet bang voor dat ze op haar gaat liggen.

Heel soms slaapt de kat wel eens bij de baby op de kamer op de stoel die daar staat, maar ik denk niet dat ze ooit in het ledikantje zal gaan liggen als de kleine daar ook ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 16-06-2014 10:21:16 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:14:37 #50
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_141143673
Boven komen de katten niet en beneden lagen ze wel eens in de box. Maar die naaiden vanzelf wel uit als er een kind in de buurt kwam. Voor die tijd had ik ballonnen in de box gelegd. Dat hielp ook :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 juni 2014 @ 10:21:28 #51
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_141143829
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja hoi weer :+
Ik heb een leuk boxkleedje geknutseld. 2 laagjes med goedkoop ikea-dekbed erin - al stond er 1 laag in de tutorial. Maar dat ding is haske hard! En heb 'm vergeleken met die je in de winkel kan kopen, en die zijn helemaal niet zoveel zachter.
Ligt dat nou lekker voor zo'n mup, zo'n dun kleedje op een hard bordkartonnen plaat? Krijgen ze daar geen hard en plat hoofd van? (het plan is uiteraard neit dat ze er uuuuuren achter elkaar in gaat liggen, maar toch).
Ik had zo'n plasticboxkleed onderop en een zachtboxkleed er bovenop. En die onderste lag er altijd en die bovenste wisselde ik wel eens af. Zo lagen naar mijn idee altijd lekker zacht :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_141144870
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:14 schreef Vlindur het volgende:
Boven komen de katten niet en beneden lagen ze wel eens in de box. Maar die naaiden vanzelf wel uit als er een kind in de buurt kwam. Voor die tijd had ik ballonnen in de box gelegd. Dat hielp ook :Y
ik heb nog steeds nachtmerries van die kutballonnen die mijn schoonmoeder in de box had gelegd die ene keer dat ze er was en ik niet (vlak voor de bevalling). en manlief stond erop dat ze bleven want "ja maar mijn moeder blabla". dus toen stond ik elke keer als ik selene in de box wilde leggen met 1 hand (want baby in de andere) eerst de kat weg te jagen en vervolgens al die kutballonnen eruit te vissen. aan een touwtje natuurlijk "want dat is handig", dus touw steeds in de knoop. en elke nacht iedereen wakker, want die kat vond het ook niks, dus PANG! ging er weer een ballon midden in de nacht :') |:(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_141145865
Ballonnen werkte hier ook niet. Loopt er ineens een kat langs met een ballon op zn rug want statisxh!
Wij leggen nu het boxkleed op zn kop als kaylee er niet in speelt en dat is prima
  maandag 16 juni 2014 @ 11:46:20 #54
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_141145958
Nadat de kleine geboren was gingen de ballonnen er uit hoor :)
De katten waren er zo uitgejaagd :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 juni 2014 @ 11:47:10 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_141145992
ik denk dat ik de box pas opzet als 't jong er is, of is dat gek?
disclaimer
pi_141146063
Hier stond ie alvast voor het wennen voor de haarballen (iets met dominant irritant gedrag als er grote veranderingen zijn)
Plus wij hebben er de ruimte voor en nichtje van 6mnd kwam week logeren dus was het handig dat ie stond.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:51:50 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141146134
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk dat ik de box pas opzet als 't jong er is, of is dat gek?
Hij werd hier vanaf dag 1 gebruikt :). Was zelf erg blij dat ie al stond.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 16 juni 2014 @ 11:51:59 #58
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_141146140
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk dat ik de box pas opzet als 't jong er is, of is dat gek?
Wij hebben ruimte zat en ik kon niet wachten O+



Box stond toen kind er was op de plaats waar de kerstplanten stonden. Toch gezelliger O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 juni 2014 @ 11:52:17 #59
73386 Fazz
onderweg
pi_141146147
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk dat ik de box pas opzet als 't jong er is, of is dat gek?
Nee joh, wij hebben hem gisteren pas in elkaar geschroefd en F is bijna 5 weken. Heb dat ding echt geen moment gemist hoor.

Ik voel me nu wel een beetje schuldig over m'n plastic boxkleed (bambi *; )... geen seconde aan gedacht dat dat misschien te hard zou zijn :D
  maandag 16 juni 2014 @ 11:58:33 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_141146370
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hij werd hier vanaf dag 1 gebruikt :). Was zelf erg blij dat ie al stond.
ja maar dat kan nog steeds,mijn man / vader heeft zoiets in 15 minuten staan gok ik :)
Mijn handwerkkast kan niet meer open als er een box staat, dus ik probeer dat moment zo lang mogelijk te rekken. Als babbel er eenmaal is heb ik vast geen tijd meer om te haken in het begin ;)
disclaimer
pi_141146544
Das toch al argument genoeg om m lekker in elkaar te laten staan?
Daarom benadrukte ik al dat wij de ruimte hebben. Als dat niet zou zijn had ie hier niet al staan stofhappen.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:14:47 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_141146890
Nouja, misschien waren er nog andere zwaarwegende argumenten :D
Zo'n hoge hypotheek, so little space :')
disclaimer
pi_141146998
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
Nouja, misschien waren er nog andere zwaarwegende argumenten :D
Zo'n hoge hypotheek, so little space :')
First world problems :o
pi_141147135
WIj hadden de box ruim op tijd opgezet (1 januari 2010, kerstboom eruit, box erin, 5 maanden zwanger ;) ) en ook inderdaad met ballonnen gevuld enzo om de kat aan te leren dat ie daar niet mocht komen. Hadden we er in ieder geval ruim de tijd voor...
Maar ons poezebeest heeft de box nooit een blik waardig gegund. Misschien is het boxkleed toch niet zacht genoeg ofzo ;)

We hebben haar wel een paar keer uit de maxicosi gejaagd, maar gelukkig had ze dat ook snel genoeg door dat dat niet voor de poes was.
pi_141147507
Wij hebben de box ook al een tijd staan en ondanks dat poes weet dat ze er niet in mag doet ze het toch. Evenals in zijn bed, Maxi Cosi, wandelwagenbak, wippertje en op de draagdoek :') En als ze me ziet vliegt ze weg, maar ze blijft het gewoon doen.

Hier gaat dus een fleecekleed in de box als hij niet in gebruik is (meestal, want ons spugertje ligt liever in zn wipper dan plat op zn rug en slapen in de box heeft hij nooit gedaan), kussens van de bank in de wandelwagenbak, de deur naar zn kamer dicht en de regenhoes over de Maxi Cosi.
pi_141152819
Wij halen gewoon het boxkleed er uit 's avonds zodat de katten er niet op gaan liggen. Onze katten iets leren: as if :')
  maandag 16 juni 2014 @ 15:03:22 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_141152848
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:02 schreef L-E het volgende:
Wij halen gewoon het boxkleed er uit 's avonds zodat de katten er niet op gaan liggen. Onze katten iets leren: as if :')
Uberhaupt katten iets leren. Ja, als je kijkt. Zodra je de kamer uit loopt dansen ze de polka op je aanrecht. Met je biefstuk. :')
disclaimer
pi_141152882
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Uberhaupt katten iets leren. Ja, als je kijkt. Zodra je de kamer uit loopt dansen ze de polka op je aanrecht. Met je biefstuk. :')
True :')
pi_141154454
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Uberhaupt katten iets leren. Ja, als je kijkt. Zodra je de kamer uit loopt dansen ze de polka op je aanrecht. Met je biefstuk. :')
De onze ook al je wel kijkt helaas :')

Een van onze poezen is BOOS. En dat is ze sinds we zijn verhuisd en dat laat ze merken door alleen nog maar buiten de kattenbak te poepen. Gelukkig wel altijd op de kamer waar de kattenbak staat, maar die moet ook ooit nog babykamer worden :')
pi_141156761
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:14 schreef Vlindur het volgende:
Boven komen de katten niet en beneden lagen ze wel eens in de box. Maar die naaiden vanzelf wel uit als er een kind in de buurt kwam. Voor die tijd had ik ballonnen in de box gelegd. Dat hielp ook :Y
Ballonnen hielpen hier inderdaad ook heel goed :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141157226
:D
Geweldig beest ook O+
pi_141157564
Haha Coco, die heerlijke eigenwijze kop ook O+
pi_141158375
Coco O+ Dat weet ik nog, zo tof!
Home is where the O+ is...
  maandag 16 juni 2014 @ 18:07:14 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_141159750
Wat een fluffmeister zeg, coco! _O_ O+
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:29:30 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141193802
Wel een beetje een vrouwentopic dit, maar goed, ik ben een moderne vader met zijn eerste vraag die hij hier wil stellen :)

Sinds ruim negen maanden vader geworden van een prachtige dochter. Alleen zoals ieder ouder denk ik beetje bezorgd over zijn kroost. Ik heb namelijk het idee dat ze te langzaam ontwikkelt. Of ik wil gewoon te snel. Nu heb ik het over bijvoorbeeld rollen, kruipen dat soort zaken. Dat lijkt er niet echt in te zitten nog.

http://mens-en-gezondheid(...)maand-tot-maand.html

Neem nu bovenstaande link. Ik weet eigenlijk uberhaupt niet of zoiets echt als leidraad gezien kan worden, immers ieder kind ontwikkelt zich op z'n eigen manier. veel dingen herken ik wel wat ze (goed) kan, andere dingen weer niet.

M'n dochter kan wel erg goed zitten sinds een paar maanden en ze kan zelfs met mama mee op de fiets in een kinderzitje wat ze beiden heerlijk vinden.

Maak ik me overdreven zorgen? Spiegel ik me teveel aan kinderen van anderen?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:39:51 #76
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141194139
Elk kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Een een gemiddelde is gebaseerd op uitersten waardoor er een hele brede range ontstaat die normaal is. En elk kind heeft zijn eigen interesses waarop het zich als eerste wil ontwikkelen. Ik zou me dus niet druk maken.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:56:03 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141194659
Ik heb bijvoorbeeld nooit gekropen! Zijn genoeg kinderen die dat "overslaan" volgens mij...
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:56:54 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_141194687
was jij zo'n kontschuiver? :D
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:59:28 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141194775
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
was jij zo'n kontschuiver? :D
nee, ik was een "jankerd-op-de-plaats". krijsen met mijn armpjes in de lucht. en af en toe tijgeren...

heb 1 keer gekropen, achter een kitten aan, er is 1 foto van :P

achteraf was er bij mij wel iets mis, ongediagnostiseerde heupdysplasie, dus ws. deed het me gewoon pijn of waren mijn heupen de verkeerde stand voor kruipen. Ik liep los met 11 maanden, en kreeg toen een beugel met scharnieren om de heupen te corrigeren maar wel te blijven lopen.
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:01:26 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_141194846
11 maanden is dan wel weer erg vroeg voor los lopen :D Heb je die beugel lang gehad?
disclaimer
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:01:30 #81
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141194851
Ach, de mijne tijgerde met 11 maanden, en kruipt vanaf 15 maanden. Vrij laat ja. Nu bijna een half jaar, en hij staat af en toe voorzichtig los. Hij schrikt er zelf nog van, en gaat dan weer gauw zitten...

Ik vind zelfstandig zitten en al (een paar maanden :o ) mee op de fiets met 9 maanden best op tijd hoor. J. ging echt pas met 11 maanden mee op de fiets...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:04:31 #82
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141194940
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:01 schreef mousemicky het volgende:
Ik vind zelfstandig zitten en al (een paar maanden :o ) mee op de fiets met 9 maanden best op tijd hoor. J. ging echt pas met 11 maanden mee op de fiets...
Ja, het is echt zo :o . Volgens mij rond 7 of 8 maand al goed kunnen zitten (af en toe nog wel vallen natuurlijk, maar goed beschermd). En sinds het mooi weer is hebben we een kinderzitje gekocht en dat vind ze echt heel erg leuk. Dat toont ook maar weer aan dat alle kinderen anders zijn.

Ik maak me inderdaad te druk, dat wist ik al, maar dat zijn ook goede eigenschappen, zeker bij een eerste kindje ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:06:08 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141194981
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja, het is echt zo :o . Volgens mij rond 7 of 8 maand al goed kunnen zitten (af en toe nog wel vallen natuurlijk, maar goed beschermd). En sinds het mooi weer is hebben we een kinderzitje gekocht en dat vind ze echt heel erg leuk. Dat toont ook maar weer aan dat alle kinderen anders zijn.

Ik maak me inderdaad te druk, dat wist ik al, maar dat zijn ook goede eigenschappen, zeker bij een eerste kindje ;)
Je weet dat ze even lang op de fiets mee 'mogen' als ze zelf los kunnen zitten he? Dus als ze omvalt na 5 minuten loszitten, is het ook verstandig alleen erg korte stukje op de fiets te doen ;). Zitten is best vermoeiend voor zo'n kleintje.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:06:55 #84
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141195007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:01 schreef Stormqueen het volgende:
11 maanden is dan wel weer erg vroeg voor los lopen :D Heb je die beugel lang gehad?
ja, ws. uit frustratie dat ik niet kon/wilde kruipen begon ik met 10 maanden aan de tafelrand te lopen, en met 11 maanden aan de hand (ok, nog niet helemaal los).

Toen ik de beugel kreeg kon ik daarna een poosje niet meer lopen, moest het opnieuw leren. Heb de beugel een jaar gehad...

Broertje had het ook maar die heeft gewoon 3 maanden in een spreidbroek gelegen, bij mij waren ze te laat :'(
Kwak
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:08:56 #85
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141195066
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:06 schreef mousemicky het volgende:
Je weet dat ze even lang op de fiets mee 'mogen' als ze zelf los kunnen zitten he? Dus als ze omvalt na 5 minuten loszitten, is het ook verstandig alleen erg korte stukje op de fiets te doen ;).
ze kan goed los zitten. maar erg lange fietstochten worden er niet niet gemaakt hoor. paar minuten naar de opvang hooguit.

quote:
Zitten is best vermoeiend voor zo'n kleintje.
klopt. dat weet ik.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:12:17 #86
381212 Gulara
From the future
pi_141195155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, ik was een "jankerd-op-de-plaats".
Yoghurt door m'n neus. _O- :'(
pi_141195685
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

ze kan goed los zitten. maar erg lange fietstochten worden er niet niet gemaakt hoor. paar minuten naar de opvang hooguit.

[..]

klopt. dat weet ik.
Klinkt prima hoor. Dagen jullie haar een beetje uit om te rollen of kruipen? Speeltje buiten bereik leggen, voordoen (dat vindt ze hier serieus tof!), lokken met je mobieltje is ook een goede ;).

En ze mogen 'officieel' zelfs pas mee op de fiets als ze kunnen gaan zitten... Maar dat terzijde.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:35:12 #88
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141195933
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:28 schreef Cwen het volgende:
Klinkt prima hoor. Dagen jullie haar een beetje uit om te rollen of kruipen? Speeltje buiten bereik leggen, voordoen (dat vindt ze hier serieus tof!), lokken met je mobieltje is ook een goede ;).
Speelgoed of mobieltjes (heel aantrekkelijk idd) buiten bereik leggen kende ik als tip. ze graait er wel naar maar levert uiteindelijk een gefrustreerd kind op.

Ik lees wel andere ervaringen van ouders dat ze hun kroost wel met de benen zien zwaaien, en dat doet zij ook wel. maar goed, daar kom je niet meer vooruit.
pi_141339623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 08:46 schreef mignonne het volgende:
Ik had deze op de bedjes liggen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150295/

Beschermt het matras meer dan voldoende, kan in de wasmachine maar ademt wel en heeft géén waterafstotende laagjes. Het is dus wat dikker dan alleen zo'n beschermer, je moet wel echt heul veel spugen wil je dat volkrijgen xD Mijn dochters hebben allebei een periode vreselijk veel gespuugd en dan was ik wel echt heel blij met dat ding.

En ter vergelijk, deze is er dus ook: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40143304/
En die heeft wel zo'n plastic waterafstotend laagje. Om die reden dus voor die andere gegaan. Hij ligt er nog steeds op bij de jongste ;)
oke opdek is gekocht, nu de laatste vraag: doe je dan wel of geen molton?
in principe is t dekmatras je bescherming toch?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:17:06 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141340015
Hier wel een molton. Gewoon ter better safe than sorry.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141341095
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:17 schreef laziness het volgende:
Hier wel een molton. Gewoon ter better safe than sorry.
en die gaat dan over matras+dekmatras heen of alleen over je matras?

/noob
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:41:45 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_141341210
Over beide :P
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:45:46 #93
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141341410
Ja over beiden. Dan ligt het dekmatras vast als je het hoeslaken verschoont. De molton was ik veel minder vaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141341839
top! dacht ik al wel maar ik zit er de laatste tijd wel vaker naast met mn ideeen :P
S. 2014
J. 2016
pi_141719336
Vraagje: omdat we veel kleding gekregen hebben, had ik eigenlijk weinig notie van de maten die ertussen zaten (ondanks gewassen en gesorteerd). Ik moet nog wat kleertjes 50-56 hebben. En dan alleen truitjes. Maar, omdat ik in de zomer ga bevallen, kan het warm zijn. Dus ik dacht aan t-shirtjes. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit newborns met tshirtjes aan gezien? Zou dat niet te koud zijn (bedoel wel binnenshuis)?
  maandag 30 juni 2014 @ 12:41:27 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141719426
Er kan altijd nog een romper met lange mouwen onder als je een koukleumpje hebt ^O^
  maandag 30 juni 2014 @ 13:20:39 #97
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141720516
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: omdat we veel kleding gekregen hebben, had ik eigenlijk weinig notie van de maten die ertussen zaten (ondanks gewassen en gesorteerd). Ik moet nog wat kleertjes 50-56 hebben. En dan alleen truitjes. Maar, omdat ik in de zomer ga bevallen, kan het warm zijn. Dus ik dacht aan t-shirtjes. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit newborns met tshirtjes aan gezien? Zou dat niet te koud zijn (bedoel wel binnenshuis)?
Mijn eind mei baby had juist alleen t shirtjes aan bijna :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141720600
Ok :D Ja idd rompertjes met lange mouwen is ook een optie, maar ik geloof dat ik alleen mouwloos heb. Ik ga zo ff shoppen :) Zag dat ze sws bij V&D sale hadden.
pi_141722252
mijn juni baby had in t begin wel degelijk dingen met lange mouw aan :)
ik denk de eerste 3a 4 weken in elk geval
  maandag 30 juni 2014 @ 14:18:27 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141722387
Mijn 31 juli baby heeft vaak alleen romper en evt een broekje aangehad. IN het begin langemouwen romper, na een week of 2 korte mouw. Maar, toen was het ook 35 graden :).
Het blijft lastig in te schatten, toen Elin geboren werd was het maar 18graden met regen bijv
pi_141869272
Hoi! Ik ga met een baby (3 maanden ongeveer geloof ik) naar zee

Wat moet ik allemaal meenemen/aan denken?

De vader gaat ook mee, dus ik denk dat hij ook wel weet wat hij moet doen maar goed hij is pas 3 maanden vader en ik voel mij nu ook wel verantwoordelijk.
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:23:45 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141869490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:19 schreef Probability het volgende:
Hoi! Ik ga met een baby (3 maanden ongeveer geloof ik) naar zee

Wat moet ik allemaal meenemen/aan denken?

De vader gaat ook mee, dus ik denk dat hij ook wel weet wat hij moet doen maar goed hij is pas 3 maanden vader en ik voel mij nu ook wel verantwoordelijk.
parasol!!!, sunblock factor 50+, dunne kleertjes, luiers, billendoekjes, handdoek om op te liggen, genoeg voeding en flesjes, speentje, speeltje, spuugdoekjes, hydrofiel/doek om baby af te drogen mocht ie nat worden (zou m nog niet in de zee houden, beetje koud, maar wie weet lekt er iets of moet je poetsen) euhh... verder kom ik ook nog niet echt als moeder-to-be... :@ ohja, hoedje!

ervaren moeders die me willen verbeteren?

ik zou op een erg warme dag niet naar een plek zonder echte schaduw/verkoeling gaan op zich, weet niet hoe warm t morgen aan zee is?
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:47:37 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141870615
Factor 50 inderdaad, en een grote handdoek. Ik mag toch aannemen dat de vader iig ook aan de rest denkt, zoals voeding en kleertjes.
pi_141870702
En zorg dat het kindje genoeg drinkt, dus als hij/zij geen bv krijgt, genoeg flesvoeding meenemen. En ga zoveel mogelijk in de schaduw zitten.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:50:59 #105
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141870762
Ik zou sowieso niet tussen 12.00-15.00uur op het strand gaan zitten met een baby'tje van drie maanden eigenlijk.
Weg blijven uit de volle zon in ieder geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141870814
Ik zou ook water meenemen, liefst kokend heet water en koud water, zodat je flesjes kunt maken (als het kindje fv krijgt en geen bv natuurlijk). ;)

+ wat Lazi zegt.
pi_141871188
Ik zou eigenlijk helemaal niet naar het strand gaan, met zo'n klein baby'tje. Als het zo warm wordt, hè. Ik zou naar het park gaan. Of de hei. :)
pi_141871227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

parasol!!!, sunblock factor 50+, dunne kleertjes, luiers, billendoekjes, handdoek om op te liggen, genoeg voeding en flesjes, speentje, speeltje, spuugdoekjes, hydrofiel/doek om baby af te drogen mocht ie nat worden (zou m nog niet in de zee houden, beetje koud, maar wie weet lekt er iets of moet je poetsen) euhh... verder kom ik ook nog niet echt als moeder-to-be... :@ ohja, hoedje!

ervaren moeders die me willen verbeteren?

ik zou op een erg warme dag niet naar een plek zonder echte schaduw/verkoeling gaan op zich, weet niet hoe warm t morgen aan zee is?
Ja parasol gaan we morgen kopen!

Al die doekjes hoeven toch niet? En speelgoed is hij denk ik nog beetje klein voor?

Hoedje is wel een goeie
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:03:03 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141871288
Nou, dan was mijn aanstaande moeder instinct zo slecht nog niet! Daar geeft de burger moed!
Kwak
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:04:35 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141871362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja parasol gaan we morgen kopen!

Al die doekjes hoeven toch niet? En speelgoed is hij denk ik nog beetje klein voor?

Hoedje is wel een goeie
Hydrofiel is altijd lekker voor liggen poetsen en spugen, spuugdoekje kan dan achterwege blijven. Billendoekjes lijken me in geval van poep best nuttig :+
Kwak
pi_141871417
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja parasol gaan we morgen kopen!

Al die doekjes hoeven toch niet? En speelgoed is hij denk ik nog beetje klein voor?

Hoedje is wel een goeie
Babyspeelgoed, bijv een speelmat of boog, is heel leuk voor een baby van 3 maanden :Y.

En ja, doekjes zijn toch wel heel handig. Maar dat heeft de papa toch wel in de luiertas zitten?

Wat ben jij trouwens van de baby? O+
Home is where the O+ is...
pi_141871461
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:01 schreef Limone het volgende:
Ik zou eigenlijk helemaal niet naar het strand gaan, met zo'n klein baby'tje. Als het zo warm wordt, hè. Ik zou naar het park gaan. Of de hei. :)
Ja naar de zee, niet per se strand :)
Worry is a misuse of imagination
pi_141871525
Ik heb factor 50 van rituals kan dat of is speciale baby zonnebrand nodig?
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:11:02 #114
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141871666
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja naar de zee, niet per se strand :)
Maar om bij de zee te komen moet je toch echt over het strand ;)
Maar zonder gekheid. Behalve een strandtent is er bij zee gewoon nauwelijks beschutting in tegenstelling tot het park of de hei.

Spuugdoekjes en hydrofieldoek zou ik zeker wel meenemen trouwens. Hydrofielen zijn ideaal om een kinderwagen af te schermen van de hete zon namelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141871828
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:05 schreef Cwen het volgende:

[..]

Babyspeelgoed, bijv een speelmat of boog, is heel leuk voor een baby van 3 maanden :Y.

En ja, doekjes zijn toch wel heel handig. Maar dat heeft de papa toch wel in de luiertas zitten?

Wat ben jij trouwens van de baby? O+
Nou ja zijn moeder is verpleegkundige dus die zal wel de nodige voorzorgsmaatregelen getroffen hebben :+

En in denk dat de papa ondertussen ook wel meer papa is geworden door ervaring.

Maar wil mij ook een beetje goed voorbereiden want ik heb helemaal geen ervaring met baby's :+
Worry is a misuse of imagination
pi_141871957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:11 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar om bij de zee te komen moet je toch echt over het strand ;)
Maar zonder gekheid. Behalve een strandtent is er bij zee gewoon nauwelijks beschutting in tegenstelling tot het park of de hei.

Spuugdoekjes en hydrofieldoek zou ik zeker wel meenemen trouwens. Hydrofielen zijn ideaal om een kinderwagen af te schermen van de hete zon namelijk.
Ja komt wel goed, we gaan hem niet braden of zo.
Worry is a misuse of imagination
pi_141872062
Beter speciale zonnebrand voor babies nemen trouwens, kinderhuidje kan een beetje allergisch/gevoelig reageren op 'grotemensenzonnebrand' is mijn ervaring.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:42:14 #118
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141873038
Idd kinderzonnebrand zou ik persoonlijk ook kiezen en ik kies ook heel bewust voor de hoogste factor.
En opletten dat het niet alleen UV A is maar ook UV B
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141873064
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:19 schreef Juud-- het volgende:
Beter speciale zonnebrand voor babies nemen trouwens, kinderhuidje kan een beetje allergisch/gevoelig reageren op 'grotemensenzonnebrand' is mijn ervaring.
Ok!

Ja ik zou zelf ook niet echt met een klein kind in de zon gaan zitten.. En altijd wit tshirt aan etc..
Maar goed het is niet mijn kind :+
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:44:24 #120
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141873123
En een petje of iets op het hoofdje!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:48:09 #121
381212 Gulara
From the future
pi_141873279
Ik zou bij zo'n kleintje helemaal niet lopen pielen met bergen zonnebrandcreme maar vooral lange mouwen/pijpen aandoen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 06:46:39 #122
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141878212
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:48 schreef Gulara het volgende:
Ik zou bij zo'n kleintje helemaal niet lopen pielen met bergen zonnebrandcreme maar vooral lange mouwen/pijpen aandoen.
Ik zou denk ik beide doen, maar ik ben een beetje een neuroot mbt baby's en zon denk ik :P

Wat ik tot een maand of 9 deed was thuis helemaal insmeren met factor 50, lange mouwen/pijpen aan (wel luchtig) en in de schaduw blijven.
Nu met 11 maanden heeft ze vaak een uv pakje aan en een uv zonnehoedje op op het strand en de rest ingesmeerd. Ze wil nu niet meer in de schaduw blijven zitten :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_141878525
Ik ga wel even naar de Hema en koop iets leuks voor op het strand of een speeltentje of zo

En een zwembroek? Is dat niet nodig (of voor als hij iets groter is)
Misschien is hij al wel 4 maanden, weet niet of dat uitmaakt.
Worry is a misuse of imagination
pi_141878550
Een zwembroek is niet nodig :D. En anders heeft 'ie die wel mee.
Home is where the O+ is...
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:05:54 #125
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141878678
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:48 schreef Probability het volgende:
Ik ga wel even naar de Hema en koop iets leuks voor op het strand of een speeltentje of zo

En een zwembroek? Is dat niet nodig (of voor als hij iets groter is)
Misschien is hij al wel 4 maanden, weet niet of dat uitmaakt.
Dan zou ik gaan voor zon half tentje. Daar kan de baby in liggen in de schaduw. Zwembroek is onnodig, hij zal toch niet het water in gaan, veel te koud...

En eigenlijk: gewoon niet gaan met zon kleintje. Mijn zoon vond t vorig jaar helemaal niks (was 7 maanden, en we waren echt maar 5 minuten op het strand), fel licht, warm, waaiend zand, niet geschikt voor baby's.
pi_141878707
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dan zou ik gaan voor zon half tentje. Daar kan de baby in liggen in de schaduw. Zwembroek is onnodig, hij zal toch niet het water in gaan, veel te koud...

En eigenlijk: gewoon niet gaan met zon kleintje. Mijn zoon vond t vorig jaar helemaal niks (was 7 maanden, en we waren echt maar 5 minuten op het strand), fel licht, warm, waaiend zand, niet geschikt voor baby's.
De vader komt uit een gezin waar ze nog al van 'bronzing' houden dus dat krijg je er niet uit ben ik bang
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:20:09 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141878831
De vader denkt dat ie net als altijd lekker kan liggen en niks doen? Dat zal wel tegenvallen met een baby erbij vrees ik.

In dat geval, check ff of er goed gesmeerd wordt met factor 50, en doe het anders zelf. Bij de hema hebben ze mini flesjes baby zonnebrand, precies genoeg voor een dagje strand.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:23:48 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_141879522
lekker de hele dag zonnebraden met een baby van drie maanden. Die gaat bedrogen uitkomen :')
disclaimer
pi_141879551
Wordt bewolkt vanmiddag
Worry is a misuse of imagination
pi_141879699
Oh god, nu krijg ik zo'n Dries Roelvink-achtig iemand op mijn netvlies :')

Maar waarom zee? In de tuin schijnt er geen andere zon...
pi_141879868
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh god, nu krijg ik zo'n Dries Roelvink-achtig iemand op mijn netvlies :')

Maar waarom zee? In de tuin schijnt er geen andere zon...
Haha omdat ik iets leuks met hem zou doen, hij wilde graag naar zee en ik het ook gezellig vond als de baby mee ging. Beetje onzin om oppas te regelen.. :) en de oppas zal waarschijnlijk exact t zelfde doen dus voor de baby maakt het niet uit.

Ik neem wel wat maatregelen en zal hij ook doen. Gaan naar de duinen volgens mij..

Het is niet alsof we hem in de frituur stoppen he, er is wel enige common sense....
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:52:24 #132
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141880008
wat wij hebben wat ik ook kan waarderen is een opblaasbaar handdoekding.
Kunnen ze lekker op liggen zonder last te hebben van het zand enzo


En stiekem is dat wel wat jullie doen. :@ een baby kan dat soort warmte helemaal niet zo goed verwerken. Het is dat onze baby wel soms mee moet omdat ik de andere 2 niet 24/7 binnen kan houden maar anders deed ik dat wel. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141880040
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:52 schreef Moppert het volgende:
wat wij hebben wat ik ook kan waarderen is een opblaasbaar handdoekding.
Kunnen ze lekker op liggen zonder last te hebben van het zand enzo
[ afbeelding ]

En stiekem is dat wel wat jullie doen. :@ een baby kan dat soort warmte helemaal niet zo goed verwerken. Het is dat onze baby wel soms mee moet omdat ik de andere 2 niet 24/7 binnen kan houden maar anders deed ik dat wel. :Y
Ohhhh *rammel*
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:08:09 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141880307
Vraag gewoon aan de moeder van de baby hoe en wat. Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn man met baby op pad zou gaan, en dat iemand anders dan moet uitzoeken en regelen wat er allemaal nodig is voor dat uitje :?.
KuikenGuppy
pi_141880392
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:08 schreef Burdie het volgende:
Vraag gewoon aan de moeder van de baby hoe en wat. Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn man met baby op pad zou gaan, en dat iemand anders dan moet uitzoeken en regelen wat er allemaal nodig is voor dat uitje :?.
Zij hebben het er samen over. Uiteraard.

Maar ik wil daar ook niet aankomen als een enorme noob - dat ik opeens het kindje mee het water inneem: lekker zwemmen. Ik voel mij dan ook verantwoordelijk en zou het mijzelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren.

Maar dat wordt geloof ik niet helemaal gewaardeerd hier..
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:14:59 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141880464
En jij kunt niet met de moeder overleggen? Ik zou meer waarde hechten aan haar mening dan aan die van mensen op een forum :).
KuikenGuppy
pi_141880588
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Zij hebben het er samen over. Uiteraard.

Maar ik wil daar ook niet aankomen als een enorme noob - dat ik opeens het kindje mee het water inneem: lekker zwemmen. Ik voel mij dan ook verantwoordelijk en zou het mijzelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren.

Maar dat wordt geloof ik niet helemaal gewaardeerd hier..
Het word wel gewaardeerd hoor! En ik vind het slim, maar je was een beetje onduidelijk in hoe en wat. Het leek erop, door de kleine hoeveelheid info, dat jij met je nieuwe vriend (die net vader was) en het kind (waar jij verantwoordelijk voor leek te zijn omdat de man niet leek te weten hoe en wat) lekker op het strand wilde gaan zonnebaden ;) Je kunt je voorstellen dat mensen daar een paar vraagtekens bij zetten, toch?!
Sarcasme. Herken het.
pi_141880610
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:14 schreef Burdie het volgende:
En jij kunt niet met de moeder overleggen? Ik zou meer waarde hechten aan haar mening dan aan die van mensen op een forum :).
Ik hoor van hem wel wat ze wil, hij is toch net zo goed de ouder?
Daarbij is ze op werk en vind ik het raar om haar te bellen, dan passeer ik de vader en kunnen ze prima samen overleggen.

Was gewoon benieuwd waar ik aan moet denken - heb niet veel ervaring met kinderen dus vind het best eng.
Worry is a misuse of imagination
pi_141880819
Ik mag hopen dat de vader zelf ook bedenkt wat hij mee moet nemen voor zijn kind, maar ik vind het alleen maar goed dat Probability zich ook verantwoordelijk voelt voor andermans kind en ter voorbereiding info komt vragen eigenlijk. :?

Vooropgesteld denk ik dat er fijnere plekken zijn voor een baby van drie maanden dan het strand, maar als jullie daar toe heen willen dan staan hierboven goeie tips. Zonnebrandcrème, voldoende drinken voor de baby en vooral schaduw is het mi belangrijkste.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:47:45 #140
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141881230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:08 schreef Burdie het volgende:
Vraag gewoon aan de moeder van de baby hoe en wat. Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn man met baby op pad zou gaan, en dat iemand anders dan moet uitzoeken en regelen wat er allemaal nodig is voor dat uitje :?.
Ze heeft met hem een kind dus ik gok dat de moeder wel enig idee heeft van hoe haar partner is met het kind? :D Als de vader het niet weet laat je er je kind toch niet achter. Bovendien is het toch juist heel lief om mee te denken. Zeker als je geen enkel verstand hebt van baby's maar wel de dag door gaat brengen met een mini.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:56:58 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141881449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:47 schreef Moppert het volgende:
Ze heeft met hem een kind dus ik gok dat de moeder wel enig idee heeft van hoe haar partner is met het kind? :D Als de vader het niet weet laat je er je kind toch niet achter. Bovendien is het toch juist heel lief om mee te denken. Zeker als je geen enkel verstand hebt van baby's maar wel de dag door gaat brengen met een mini.
Het meedenken is inderdaad lief, maar er zijn zoveel verschillende meningen over 'welke zonnebrandcreme', 'zwemmen ja of nee' en over zonnepakjes etc. dat ze beter aan de moeder kan vragen hoe die erover denkt dan op een forum.
Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld geen enkel probleem hebben met 'in het zonnetje' van Zwitsal, maar hoeveel forummers het iemand ook zouden aanraden, jij zou (denk ik) 'not amused' zijn als iemand jouw baby daarmee insmeert ;). Dat bedoel ik.
KuikenGuppy
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:59:07 #142
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141881516
Maar ik zou mijn kind afleveren met uv pakje, zonnehoedje, zonnebrand, en instructie :D
Het is maar net hoe je er als moeder in staat denk ik ook. Pax weet heel erg goed wat wij wel en niet willen hebben :+ Als je als moeder dat zo erg los kan laten moet je imho ook niet zeuren als het de verkeerde zonnebrand is :o
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:01:22 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141881575
Anyhow, veel plezier probability ;).
KuikenGuppy
pi_141881708
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:01 schreef Burdie het volgende:
Anyhow, veel plezier probability ;).
Dank je wel!
Worry is a misuse of imagination
pi_141883711
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:08 schreef Burdie het volgende:
Vraag gewoon aan de moeder van de baby hoe en wat. Ik zou het zelf niet tof vinden als mijn man met baby op pad zou gaan, en dat iemand anders dan moet uitzoeken en regelen wat er allemaal nodig is voor dat uitje :?.
Maar dan toch vooral omdat ie dat mooi zelf zou moeten weten, niet zou moeten vragen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:29:58 #146
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141884264
Ja :)
KuikenGuppy
pi_141886734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar dan toch vooral omdat ie dat mooi zelf zou moeten weten, niet zou moeten vragen.
Hij heeft niets gevraagd hoor
Worry is a misuse of imagination
pi_141893117
Het gaat goed hoor *)
Worry is a misuse of imagination
pi_141902939
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:45 schreef Probability het volgende:
Het gaat goed hoor *)
Heb je een leuke dag gehad?

Ben trouwens nog steeds benieuwd wat je relatie tov de vader is ;).
Home is where the O+ is...
pi_141934506
Hoe handig is het om te wachten met kleertjes kopen tot het herfst wordt, voor een novemberkindje? Ik probeer wel vooral lange mouwen dingen te kopen, maar ben een beetje terughoudend omdat ze ook zoveel zomerse dingen verkopen. Gaat het nog helemaal omslaan qua collectie of valt dat wel mee en doe je gewoon een laagje meer?
Ik weet dat deze vraag wel vaker geweest moet zijn maar kan hem hier niet vinden :@
pi_141934741
Er is nu overal sale, dus ik verwacht dat de winterkleertjes zo wel gaan komen. Ik wacht er nog wel even op, in ieder geval.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:52:00 #152
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141935055
Hier ook een najaarsbaby. Heb nu alleen rompers en sokjes, mutsjes en onesies/pyjamaatjes gekocht/gekregen in de kleine maten, die lijken me voor binnen prima.

Echt winterspul komt wel als t in de winkel ligt...
Kwak
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:10:22 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141935909
Ligt er een beetje aan waar je shopt. Volgens mij hebben veel winkels (oa Prenatal) voor het echt new born spul sowieso altijd wel lange mouwen en zachte broekjes.
pi_141938832
Hema heeft ook veel new born lange mouwen dingen... maar idd t is nu veel zomerspul.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 5 juli 2014 @ 20:03:28 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141940753
Het is allemaal katoen, zomer of winter. Zo lang het lange mouwen heeft kan het gewoon.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141963430
Hier ook maar even; mag je de boxkleden, hydrofielen en beddengoed ook niet met wasverzachter wassen?
Of geldt dat alleen voor de kleertjes?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 6 juli 2014 @ 12:04:30 #157
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141963446
Dat advies geldt voor alles wat op of om de babyhuid gaat. Ik zou voor jouw voorbeelden ook geen wasverzachter gebruiken.

Als je vindt dat het wat hard of stug uit de was komt, kun je evt een scheutje azijn in de wasmachine doen.
pi_141963710
Je mag het natuurlijk met alles wassen wat je wil. :Y) Hydrofielen zou ik niet met wasverzachter wassen, omdat wasverzachter een waterafstotend laagje achterlaat.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:20:50 #159
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141963836
Ik zou alles niet met wasverzachter wassen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:58:50 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_141966560
Scheutje azijn erbij :Y.

Ik was overigens alles voor mijn baby zoals ik het voor onszelf ook was, het babyspul was ik ook niet apart. Babyhanddoeken en badjas gaan dus gewoon met wasverzachter. Maar ik schijn daar raar in te zijn :P.
KuikenGuppy
pi_141966842
Ik was alles gewoon met wasverzachter vanaf dag 1. Anders zou ik 15 wassen per week moeten draaien. :')
pi_141967526
Ik heb neutral wasverzachter gebruikt :)
  zondag 6 juli 2014 @ 14:44:34 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141967804
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:58 schreef Burdie het volgende:
Scheutje azijn erbij :Y.

Ik was overigens alles voor mijn baby zoals ik het voor onszelf ook was, het babyspul was ik ook niet apart. Babyhanddoeken en badjas gaan dus gewoon met wasverzachter. Maar ik schijn daar raar in te zijn :P.
Als je baby niet zo gevoelig is/lijkt zou ik daar ook niet zo op letten denk ik hoor. Maar ik zou 't even afwachten en eerst kijken hoe de huid van je baby reageert. Mijn S kreeg heel snel uitslag en eczeem van dingen toen ie klein was. Dus heb ik t heel lang niet gedaan. Inmiddels is dat allemaal over en kijk ik daar totaal niet meer naar :)
pi_141967809
Dank voor de winterkledingantwoorden! Ik koop gewoon een beetje en wacht verder nog even af.
  zondag 6 juli 2014 @ 16:18:02 #165
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_141970319
Ik was babykleertjes ook niet apart, maar ik was gewoon alles zonder wasverzachter :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_141970400
Alle babykleertjes wassen wij tegelijkertijd met onze eigen kleding en altijd alles zonder wasverzachter. Oh en in het begin ook geen Neutral oid gebruikt, no problemo! ^O^
pi_141970563
Ik heb 1 was gedraaid met Neutral, maar ik miste toch de milde frisheid van limoenen.
  zondag 6 juli 2014 @ 16:50:08 #168
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_141971500
Of het een probleem is of niet ligt echt aan de baby :)
Dat kan je vooraf eigenlijk niet zeggen.
pi_141973727
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:24 schreef Limone het volgende:
Ik heb 1 was gedraaid met Neutral, maar ik miste toch de milde frisheid van limoenen.
:D Lekker ding!

Hier de eerste maand alles apart gewassen met ecover. Daarna alle kleding samen met ecover. Niet lang daarna gewoon wasmiddel en wasverzachter! Meneertje met apart huidje kan er gelukkig tegen :)
pi_141977952
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:58 schreef Burdie het volgende:
Scheutje azijn erbij :Y.

Ik was overigens alles voor mijn baby zoals ik het voor onszelf ook was, het babyspul was ik ook niet apart. Babyhanddoeken en badjas gaan dus gewoon met zonder wasverzachter. Maar ik schijn daar raar in te zijn :P.
Heel gewoon hoor. Maar dan beetje anders.

Oh en nog steeds alles in neutral hier omdat ik laatst per ongeluk een beetje boel insloeg toen het in de aanbieding was..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_141979024
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:56 schreef Cwen het volgende:

[..]

Heb je een leuke dag gehad?

Ben trouwens nog steeds benieuwd wat je relatie tov de vader is ;).
Ja was heel leuk! In het begin super onwennig maar uiteindelijk was de baby vooral blij als ik met hem liep/ hij mij zag haha. Dus dat was best leuk!

Wel raar dat allemaal oude mensen dachten dat ik de moeder was :') en allemaal vragen stellen en zo haha.

Liep in bikini dus dacht dan ben ik wel heel snel weer in vorm dat kan toch niet :P (niet lullig bedoeld natuurlijk :) maar als je er 9 maanden over doet om zo'n grote buik te krijgen lijkt het mij dat je niet na 3 maanden weer je oude figuur terug hebt dat heeft tijd nodig lijkt mij) en je krijgt grote borsten toch van de melk? Haha

Al heeeeel lang vrienden sinds onze jeugd, bijna familie. 'Tante Probability' noemt hij mij ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Probability op 06-07-2014 20:21:32 ]
Worry is a misuse of imagination
  zondag 6 juli 2014 @ 20:29:35 #172
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_141979653
:?
Ik kon na beide bevallingen na een paar weken alweer prima in bikini hoor :). Dat verschilt enorm per vrouw.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_141979688
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja was heel leuk! In het begin super onwennig maar uiteindelijk was de baby vooral blij als ik met hem liep/ hij mij zag haha. Dus dat was best leuk!

Wel raar dat allemaal oude mensen dachten dat ik de moeder was :') en allemaal vragen stellen en zo haha.

Liep in bikini dus dacht dan ben ik wel heel snel weer in vorm dat kan toch niet :P (niet lullig bedoeld natuurlijk :) maar als je er 9 maanden over doet om zo'n grote buik te krijgen lijkt het mij dat je niet na 3 maanden weer je oude figuur terug hebt dat heeft tijd nodig lijkt mij) en je krijgt grote borsten toch van de melk? Haha

Al heeeeel lang vrienden sinds onze jeugd, bijna familie. 'Tante Probability' noemt hij mij ;)
Gaaf! Fijn dat het leuk was :D
Enne... Ik was met 2 weken weer in model - maar da's een uitzondering inderdaad ;).
Home is where the O+ is...
pi_141980113
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:29 schreef __Isis__ het volgende:
:?
Ik kon na beide bevallingen na een paar weken alweer prima in bikini hoor :). Dat verschilt enorm per vrouw.
Ooo ik dacht dat zo'n buik ook wel 9 maanden nodig had om te krimpen, is niet zomaar weg lijkt mij? Maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd bedacht.
Worry is a misuse of imagination
  zondag 6 juli 2014 @ 20:40:06 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_141980224
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:38 schreef Probability het volgende:

[..]

Ooo ik dacht dat zo'n buik ook wel 9 maanden nodig had om te krimpen, is niet zomaar weg lijkt mij? Maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd bedacht.
nou, die baby groeit in negen maanden geleidelijk groot he, als je die kwijt bent duurt dat de andere kant op geen negen maanden ;) :D
disclaimer
pi_141981209
Na mijn bevalling was ik lichter dan voor mijn zwangerschap (2 kilo bijgekomen en 7 kilo eraf)

Maar fijn dat de dag zo goed ging. :D
pi_141982284
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou, die baby groeit in negen maanden geleidelijk groot he, als je die kwijt bent duurt dat de andere kant op geen negen maanden ;) :D
Oooo dat dat zo snel gaat dan..
En je krijgt toch ook bredere heupen?
Worry is a misuse of imagination
  zondag 6 juli 2014 @ 21:21:31 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_141982660
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:14 schreef Probability het volgende:

[..]

Oooo dat dat zo snel gaat dan..
En je krijgt toch ook bredere heupen?
das ook tijdelijk ;)
disclaimer
pi_141982907
Gheghe, bij mij niet hoor. Ik was na beide zwangerschappen met een week of 3 weer helemaal terug op gewicht en in oude kleding, maar mijn heupspijkerbroeken van vóór kreeg ik niet meer dicht en dat zat hem niet in buik, maar echt in breedte van de heupen.

(Nu, ben ik wel zwaarder, maar dat komt door het leven dat ik nu leid (met de auto naar het werk, 's avonds snoepen en op de bank, enz.) en niet door de zwangerschappen :') )
pi_141983048
En ik denk dat je best mag uitgaan van 9 mnd op, en ook weer 9 mnd af. Misschien niet persé kwa gewicht, maar wel kwa hoe strak je weer in je vel zit, de buikspieren weer terug op hun plek en 'aanspanbaar' en dat soort dingen. Het totaalplaatje. :Y
pi_141983290
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

das ook tijdelijk ;)
Nou... hier echt een stuk bredere heupen nog steeds. En dat is niet alleen maar door vet :9
pi_141983961
Ook hier sluit ik me bij aan gotc :+

al komt het misschien ook wel een beetje door vet haha :X
pi_141984776
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 21:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik denk dat je best mag uitgaan van 9 mnd op, en ook weer 9 mnd af. Misschien niet persé kwa gewicht, maar wel kwa hoe strak je weer in je vel zit, de buikspieren weer terug op hun plek en 'aanspanbaar' en dat soort dingen. Het totaalplaatje. :Y
Ja idd :) je lichaam heeft daar gewoon tijd voor nodig lijkt mij (of een personal trainer :')!)
Worry is a misuse of imagination
pi_141995827
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:45 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

:D Lekker ding!

Hier de eerste maand alles apart gewassen met ecover. Daarna alle kleding samen met ecover. Niet lang daarna gewoon wasmiddel en wasverzachter! Meneertje met apart huidje kan er gelukkig tegen :)
Puur toeval O-)

--

Ik ben nu na 7 maanden nog niet in shape, maar dat is mijn eigen schuld.Als ik zou gaan sporten, zou er nu niets meer aan de hand zijn. :')
pi_142105304
Hoe (on)geschikt is iets dergelijks als eerste pakje?

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_142105411
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe (on)geschikt is iets dergelijks als eerste pakje?

[ afbeelding ]
het lijkt mij vooral heel vervelend omdat het in zn geheel uit en aan moet, dus je moet uk optillen bij t uittrekken en weer bij t aantrekken, iedere luier opnieuw...

ik vond dat voor kinderen van 6 weken op mn werk al vervelend laat staan bij een nieuwborn...
S. 2014
J. 2016
pi_142105496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe (on)geschikt is iets dergelijks als eerste pakje?

[ afbeelding ]
Wat schetig <3

prima geschikt hoor. En is t toevallig echte wol? dan helemaal :Y goed voor de temp ;)

Aan en uittrekken lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n probleem voor een luier, het is niet alsof dat hele ding iedere keer over het hoofdje moet ofzo.
:)
pi_142105909
Het is inderdaad echte wol. :). Ik vind 'm echt superschattig en zie het al helemaal voor me met een mooie donkerblauwe of mosgroene romper met lange mouwen eronder, maar m'n vriend vindt 'm te duur en vindt het alleen goed dat ik 'm koop als dit dan het eerste pakje wordt. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:41:06 #189
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142106030
kan heel goed! ik ben dol op wolletjes O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142106545
Twee ervaren moeders die zeggen dat het kan is alles wat ik nodig heb. :7 . Thanks! Nu nog bedenken welke kleur ik wil.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:56:01 #191
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142106787
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wolletjes baby, vers geperst O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 9 juli 2014 @ 19:58:28 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142106890
Ik zou het te onhandig vinden maar dat verschilt erg per persoon.
Dat gezegd hebbende zadel je vooral de kraam er mee op die eerste dagen dus och :D
Hij is heel schetig DaD O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142106960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 19:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe (on)geschikt is iets dergelijks als eerste pakje?

[ afbeelding ]
Met die knoopjes is het net een gewoon broekje dat je net iets hoger optrekt... lijkt mij niet zo'n probleem met verschonen eerlijk gezegd. Ziet er wel heel schattig uit O+
pi_142107116
Vind het een beetje een grensgeval. Als die knoopjes alleen aan de voorkant hoeven, dan zou ik het wel ok vinden bij een heel leuk pakje. Als er ook iets moeilijks op de rug moet gebeuren, knoopjes of kruislings of weet ik wat, dan zou ik zeggen niet doen.

Een pakje met drukknopen tussen de beentjes is het fijnst vond ik, of een broekje dus.
pi_142107214
mwhehe ja psies, boeiend, de kraam doet het toch de eerste dagen :P
En nouja het is gewoon een hoog broekje eigk, dus ik verwacht niet dat je heel veel gedoe ermee hebt.

achja, ik trek zoveel baby's eerste pakjes aan, en voor alles is eigk wel wat te zeggen. Pakjes met voetjes eraan (als het past is t heus handig. áls het past xD ).
Sowieso pakjes uit een stuk. Heel handig, geen blote delen enzo, maarja als je gaat verschonen moet niet alleen die rij knoopjes bij het ene been open, maar ook het andere been eruit enz. Is ook gedoe, niet heel spannend verder, maar toch. Of je hebt van die pakjes met zo'n hele rits knoopjes. Klinkt handiger, in de praktijk ben je er net zo lang mee bezig :')

En really, je verschoond die luier inderdaad een aantal keer per dag, maar het duurt geen uren en je kind ligt het overgrote deel van de dag te slapen/drinken/bij je.
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:08:24 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142107398
Ik weet nog wel dat we baby exact 12 uur oud mee mochten nemen naar huis.
Ik denk dat we een half uur bezig zijn geweest een jasje aan te trekken want omg stel je voor dat we hem nu al ( :+ ) stuk maken.
Ondingen, jasjes bij pasgeborenen :P
Daar verbleken broekjes en pakjes bij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142107413
Ik heb m'n baby grotendeels zelf verschoond hoor, die eerste dagen? Misschien dat de kraam het wel eens heeft gedaan maar ik zou niet volledig op de kraam hopen.

Ik dacht eigenlijk dat dit een soort tuinbroekje was, maar als het een hoog broekje is kan het best ja.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:11:30 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142107540
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:08 schreef Mineola het volgende:
Ik heb m'n baby grotendeels zelf verschoond hoor, die eerste dagen? Misschien dat de kraam het wel eens heeft gedaan maar ik zou niet volledig op de kraam hopen.

Ik dacht eigenlijk dat dit een soort tuinbroekje was, maar als het een hoog broekje is kan het best ja.
Ligt aan de hoeveelheid kreukels wellicht? :P
Hier was het kraam of mijn man. En die laatste vervloekte bij kans alles. Overslagrompers, jumpsuits. Hij vond het allemaal te onhandig :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142107605
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:08 schreef laziness het volgende:
Ik weet nog wel dat we baby exact 12 uur oud mee mochten nemen naar huis.
Ik denk dat we een half uur bezig zijn geweest een jasje aan te trekken want omg stel je voor dat we hem nu al ( :+ ) stuk maken.
Ondingen, jasjes bij pasgeborenen :P
Daar verbleken broekjes en pakjes bij.
hahahaha ja! idem :D
Voor een volgende ga ik weer voor een vest. Ik zie het eigk ook bijna alleen maar bij eerste kindjes, echt jasjes-jasjes. Verder is t allemaal vesten en zulks :P en dat is al een crime om over 2 of 3 lagen kleding heen aan te trekken. En dan ben ik inmiddels toch best handig met aankleden van dat kleine spul :D enige wat ik echt funest vind is zo'n kind aankleden met handschoenen aan :') come on...
:)
pi_142107634
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:08 schreef Mineola het volgende:
Ik heb m'n baby grotendeels zelf verschoond hoor, die eerste dagen? Misschien dat de kraam het wel eens heeft gedaan maar ik zou niet volledig op de kraam hopen.

Ik dacht eigenlijk dat dit een soort tuinbroekje was, maar als het een hoog broekje is kan het best ja.
ik maakte een grapje ;)
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:21:46 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142108050
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:03 schreef Mineola het volgende:
Vind het een beetje een grensgeval. Als die knoopjes alleen aan de voorkant hoeven, dan zou ik het wel ok vinden bij een heel leuk pakje. Als er ook iets moeilijks op de rug moet gebeuren, knoopjes of kruislings of weet ik wat, dan zou ik zeggen niet doen.

Een pakje met drukknopen tussen de beentjes is het fijnst vond ik, of een broekje dus.
+1

Hij is wel heul cute DaD! O+!

E had een wollen jurkje aan O+ met een maillotje eronder, geen gedoe wou ik met blote stukjes been en sokjes die gelijk uit zouden gaan. Ideaal! Oh, en gehaakte slofjes uiteraard *)
pi_142108235
Op de rug hoeft voor zover ik kan zien niets te gebeuren! Voor knoopjes los en naar beneden trekken, dat lijkt me alles.

Ik ben overigens allang overtuigd hoor. Ga 'm bestellen als we terug zijn van vakantie.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_142108377
Hier wordt het waarschijnlijk een wit overslagvestje en een roze/koraal broekje. En een rompert eronder. Redelijk neutraal, want weet immers niet of alle kleuren haar staan.
Eigenlijk krijgen kinders hier standaard ziekenhuiskleding aan, maar dat vind ik stom. Heb ik met zoveel zorg kleding gekocht, dan gaat ze niet in een door jan en alleman gedragen saai verwassen ziekenhuispakje :{w
Welk eerste pakje het is heeft voor mij niet hele veel emo waarde, maar het moet wel haar eigen kleding zijn.
pi_142108709
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik maakte een grapje ;)
Ah, die had ik even niet door, jullie leken erg eensgezind dus ik dacht ff tegengewicht erin.
Nou ja, man of ik deden het in elk geval, onze kraam deed het alleen als wij het vroegen of zo.
pi_142108892
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ah, die had ik even niet door, jullie leken erg eensgezind dus ik dacht ff tegengewicht erin.
Nou ja, man of ik deden het in elk geval, onze kraam deed het alleen als wij het vroegen of zo.
Bij de eerste deed ik het ook vooral zelf, of B. deed het. Bij de tweede heb ik eigenlijk alleen maar in bed gelegen zodra de kraam er was om bij te slapen. Maar dan nog zul je heus wel eens moeten verschonen, daar ontkom je niet aan.
Bij een derde ga ik geloof ik gewoon weer een week lang in bed liggen :P heerlijk in die cocon, genieten van mn gezin. En dan blijft visite tenminste ook niet zo lang plakken *O*
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:37:37 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142108920
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ah, die had ik even niet door, jullie leken erg eensgezind dus ik dacht ff tegengewicht erin.
Nou ja, man of ik deden het in elk geval, onze kraam deed het alleen als wij het vroegen of zo.
Ik lag compleet in de kreukels dus ik heb pas na zoveel dagen iets zelf gedaan buiten voeden en hem bij me houden.
Nooit zo bij stil gestaan dat als je je goed voelt die kraam dat dan niet allemaal doet eigenlijk :D :@
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142109016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha ja! idem :D
Voor een volgende ga ik weer voor een vest. Ik zie het eigk ook bijna alleen maar bij eerste kindjes, echt jasjes-jasjes. Verder is t allemaal vesten en zulks :P en dat is al een crime om over 2 of 3 lagen kleding heen aan te trekken. En dan ben ik inmiddels toch best handig met aankleden van dat kleine spul :D enige wat ik echt funest vind is zo'n kind aankleden met handschoenen aan :') come on...
Moet dat echt?

Mijn kinderen hadden niet eens een vestje, maar een dikke koeka om het niet te koud te hebben onderweg naar huis.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142109050
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik lag compleet in de kreukels dus ik heb pas na zoveel dagen iets zelf gedaan buiten voeden en hem bij me houden.
Nooit zo bij stil gestaan dat als je je goed voelt die kraam dat dan niet allemaal doet eigenlijk :D :@
Mwah, t is vrij gebruikelijk dat de kraam de eerste 3/4 dagen het leeuwendeel van de zorg overdag doet en dan vader ook een stoomcursus geeft, juist omdat veel vaders ook na dag 2 of 3 weer aan het werk moeten.
Het wordt doorgaans wel verwacht dat moeders vanaf dag 4 zo'n beetje wel zelf dingen gaan doen. Niet omdat dat moet-moet ofzo, maar toch, na dag 8 sta je er alleen voor en t is wel fijn als je dan wat handigheid hebt met de verzorging. Maar goed, voor moeders die fysiek nog niet op de been zijn is het een lastig verhaal, absoluut waar. Zie je met een keizersnede toch ook wel regelmatig trouwens.
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:41:31 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_142109157
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Moet dat echt?

Mijn kinderen hadden niet eens een vestje, maar een dikke koeka om het niet te koud te hebben onderweg naar huis.
Ik heb alvast een dikke voetenzak gekocht voor de MC idd :D
DaD, wat een lief broekje O+
disclaimer
pi_142109206
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Moet dat echt?

Mijn kinderen hadden niet eens een vestje, maar een dikke koeka om het niet te koud te hebben onderweg naar huis.
Kan ook hoor :Y
Er zijn ziekenhuizen die je niet naar huis laten gaan zonder jasje, zogenaamd dan. I guess. Knappe jongen die je tegenhoudt denk ik dan maar :') ik hou je niet tegen in elk geval :P

ik heb t wel eens verteld geloof ik, maar ik heb t wel ns aan de stok gehad na een bevalling in zo'n geboortehotel met een kraamverzorgster, die wilde die mensen een romper laten aanschaffen want ja nee ze hadden geen romper voor het kind. Nee die mensen hadden een mouwloos pakje zonder voetjes, een longsleeve, een fleece pakje met lange mouwen en voetjes én sokjes/muts enz. En zo'n heerlijke synthetische fleece deken. Ga toch fietsen met je romper man :') slijt je merchandise maar aan iemand anders. :r
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:46:59 #211
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142109480
Wij hadden ook een wallaboo voetenzak maar nieuwbakken ouder dat je bent wurm je toch dat vestje aan. Want dat hoort :P Het was een vestje bedenk ik me en dat was lastig genoeg met al 2 lagen mouw van romper en pakje.
De volgende bak ik wel in de zomer :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_142109573
Ons koffertje lag alweer in de kofferbak van de auto, want dan hoefden we er niet meer mee te slepen als we met baby weggingen. Inclusief jasje :') Hij is dus in een Maxi Cosi wikkeldeken met kapje mee naar huis gegaan :)
pi_142109604
Ohja, ze moet ook mee naar huis ja. Haha. Misschien toch ook maar een dekentje inpakken :P

Ik zie overigens zoveel lieve vestjes en jasjes met capuchon te koop. Maar die heb ik mar laten liggen. Kan nooit lekker liggen voor zo'n mini, toch? En een baby tot 3 maanden kan toch ook wel zonder jasje zo in de zomer?
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:50:02 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142109632
Wij hebben E in dat wollen jurkje, met een dik vestje én een wollen dekentje over dr beentjes mee naar huis genomen :')

Achteraf niet verkeerd want ze bleef de weken daarna niet goed op temperatuur, maar bij een tweede zou ik het ook niet meer doen 'omdat het zo hoort', maar gewoon ff aftasten.
pi_142109665
ochja die wallaboo O+ dat koop ik weer hoor bij een volgende :D dat was een van de beste aanschaffen :Y

Het is niet heel ongewoon trouwens om wel een jasje of vestje mee te nemen hoor, en raar ook niet. Voor de meelurkers die nu wellicht denken dat ze nog a la minute een dekentje moeten gaan kopen. Tenzij dat moet van je hormonen, dan meot het :P

[ Bericht 35% gewijzigd door mignonne op 10-07-2014 08:55:26 ]
:)
pi_142109692
Het laat zich raden welke van de twee in augustus geboren is en welke in februari :D
:)
pi_142109786
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Ohja, ze moet ook mee naar huis ja. Haha. Misschien toch ook maar een dekentje inpakken :P

Ik zie overigens zoveel lieve vestjes en jasjes met capuchon te koop. Maar die heb ik mar laten liggen. Kan nooit lekker liggen voor zo'n mini, toch? En een baby tot 3 maanden kan toch ook wel zonder jasje zo in de zomer?
In principe zeggen we altijd 1 laagje meer dan jijzelf.
Vind ik altijd wat discutabel want ze hebben vaak al een romper en shirtje aan, en ik draag zelf bijvoorbeeld geen hemd ofzo onder mn shirt. Maar goed. Aftasten, gewoon even aankijken. Meeste warmte verliezen ze via het hoofd. Vergeet niet dat jij beweegt en je uk niet. Dus ze moeten zich echt warmhouden door warmte vast te houden, ze 'maken' zelf geen warmte zeg maar. En daar komt bij dat als ze in een wandelwagenbak liggen bijvoorbeeld, dan is het oppervlak wat ze warmhouden vrij groot.

In een doek op een warme zomerdag moet je er juist rekening mee houden dat die lagen doek over je kind heen ook meetellen als laagjes. Mijnes zaten vaak in alleen hun romper in de doek dan :D
:)
pi_142109801
Rompertje, vestje, broekje, mutsje en dekentje zit ik nu aan te denken. Is dat genoeg? Zo niet, zeg het gerust, jet lieve jasje is nog steeds te koop <3 haha
pi_142109832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 20:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Rompertje, vestje, broekje, mutsje en dekentje zit ik nu aan te denken. Is dat genoeg? Zo niet, zeg het gerust, jet lieve jasje is nog steeds te koop <3 haha
Hoe graag willen je hormonen dat jasje? :P
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:56:14 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142109919
Koop het jasje! Er zijn allerlei temperaturen in de zomer! Mijn kind heeft echt vanalles aangehad :Y

Ook wel met capuchon overigens, die legde ik dan onder t hoofdje, en soms ook wel gewoon onder dr rug. Had niet de indruk dat het vervelend lag, ze tukte er niet minder om in elk geval :+
pi_142110043
Oh, best heul graag :D Maar t heeft ene capuchonnetje en dat lijkt me zo'n crime...
En 't weer is hier ook zo gek. Tis nu 30 graden, maar kan over twee weken 12 graden zijn en in oktober -8. En we hebben een draagdoek idd, dus dat wordt al snel wamer, zeker omdat ze dan dicht tegen mijn lijf aangeplakt zit. Pff. Achw e zien het ook wel. We hebben genoeg kleding, en heb meer dan 1 setje ingepakt, dus bevriezen zal ze niet :)

NEEEE t jasje is er niet meer :(:(
pi_142110046
Oh wacht kind 1 had misschien idd wel een vestje maar dat heeft de vpk aangekleed dus dat weet ik eigenlijk niet. Twee had naast de koeka ook een veel te groot berenpak.

En wb niet mogen.. Kind 2 werd begin van de avond geboren na meer dan 24 uur gebroken vliezen. Protocol in ons ziekenhuis was 24u blijven. God mag weten waarom. Vacuumverlossing, ook 24 u. Komt ka om 0u eens binnenhuppelen, duwt op hoofdzwelling, kind gaat janken.
"Jullie blijven nog 2 nachten en mogen dan na ochtendronde naar huis"
Pardon? Ja omdat kind nog zoveel pijn had (ja als je erop duwt ja) moesten we zeker weten de 24 u volmaken en agz je niet 's avonds met ontslag gaat...

Heb maar meteen tegen de vpk gezegd dat we na de ochtendronde van de eerste dag naar huis zouden gaan. Toen arts op zich liet wachten, laten weten hoe lang ze nog had voor we vertrokken zouden zijn. Jonkie van de nacht vond t heel raar dat ik dat van plan was, ouwe rot in de ochtend gaf ons groot gelijk. Wat een bullshit, voor controle opgenomen moeten blijven als die controle enkel bestaat uit bij de voeding ff tempen en vragen of alles goed is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142110079
Heb ik het nog niet over de lousy dingen waar de 'borstvoedingsdeskundige' vpk mee aankwam. En hoe ze de tiet in t kind propte.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142110206
Jasje vond ik niet heel onmogelijk eigenlijk, zeker niet vergeleken bij alle fantastische maar onmogelijke retro outfits die nog van papa waren geweest :+

Post dat jasje eens hier, dan keuren wij wel O-)
pi_142110399
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:00 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik het nog niet over de lousy dingen waar de 'borstvoedingsdeskundige' vpk mee aankwam. En hoe ze de tiet in t kind propte.
echt he :X ik had er eentje die rookte blijkbaar. Met dr gele rooknagels zo mijn borst beetpakken en t hoofd van mn kind en dan in elkaar proppen :'(
:)
pi_142110405
Was een heul lief khaki jasje van de zara met sterretjes in de voering. Uitverkocht in NL en NO :(
pi_142110484
+ 1 voor de propskills ja.

En -1 voor uitverkocht jasje :( maat groter? Als in, je kan het maar hebben?
pi_142110512
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

echt he :X ik had er eentje die rookte blijkbaar. Met dr gele rooknagels zo mijn borst beetpakken en t hoofd van mn kind en dan in elkaar proppen :'(
Ik heb de onze gepest door opzichtig haar opgemaakte babybed te negeren en met mijn verse zoon op me te gaan slapen. Vond ik op dat moment de bom.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142110726
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb de onze gepest door opzichtig haar opgemaakte babybed te negeren en met mijn verse zoon op me te gaan slapen. Vond ik op dat moment de bom.
hahha zal wel gedacht hebben, gnork... heb je dr weer zo eentje :X
ik was bij de oudste niet zo assertief. Weet nog dat ze haar in het bedje legden en dat ik haar eigenlijk graag vast wilde houden maar het niet durfde te vragen. De jongste heb ik wel om gevraagd maar mocht ik ook niet bij me hebben omdat ze met mij bezig waren. Later wel bij me gekregen maar toen was ze al aangekleed. Achteraf vind ik dat zo vreselijk jammer en zonde. Ze heeft denk ik maar een minuut of vijf echt huid op huid bij me gelegen. Die nacht heb ik haar wel uitgekleed en bij mij op mn blote borst gelegd, maar dat eerste moment vond ik jammer dat ze toen al helemaal aangekleed en ingepakt was.
:)
pi_142110854
Oh, misschien is trouwens ook wel het topic voor mijn vacuumvraag. Bij de geboorte van Stip is dus de vacuumpomp gebruikt en terwijl ze hem eruit trokken gilde ik het uit van de pijn en dat is dan ook het enige geluid dat ik heb gemaakt tijdens mijn bevalling. Maar toen mijn moeder wat doorvroeg aan mijn vriend zei hij dat Stip er in 1 beweging uit is getrokken. Zij vond dat wat vreemd, want bij haar vacuumverlossingen ging het in 2 keer met een draai. Herkennen andere vrouwen dit van hun bevalling?

Ik moet overigens zeggen dat ik met een goed gevoel terugkijk naar de bevalling gelukkig, dus ik vraag het me gewoon af :)
pi_142111133
Lastig te zeggen, je hebt verschillende soorten vacuums. Is er een heel apparaat gehaald met een metalen cup erop zeg maar, of was het een wit plastic dingetje wat de gyn zo in zn hand kan houden met een soort gele sponscup?
:)
pi_142111885
Volgens mij zo'n plastic variant. Ze heeft hem er ook twee keer op moeten zetten volgens m'n vriend.
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:45:06 #233
73386 Fazz
onderweg
pi_142112385
Mignonne, wat is eigenlijk het verschil tussen die cups? :? En waar wordt dan de keuze op gebaseerd welke men gaat gebruiken? Bij mij is er een metalen cup(je) gebruikt, ik vond hem iig erg klein.

Dot, bij mij werd de cup geplaatst en 2 weeën later was F er. Ik ben verdoofd voor het plaatsen van de cup dus ik heb eigenlijk niet echt gevoeld hoe hij er uit kwam... Hij is er niet geheel uitgetrokken door de gyn, nadat z'n hoofdje en schouders er waren mocht ik hem aanpakken en de rest doen :)
pi_142112429
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:36 schreef Dot. het volgende:
Volgens mij zo'n plastic variant. Ze heeft hem er ook twee keer op moeten zetten volgens m'n vriend.
de plasticvariant is een kiwicup, google maar of je t herkent. Dat kun je alleen doen als het hoofdje al bijna staat. Je kunt er niet echt heel erg aan trekken, wel wat hoor, maar je kunt het kind niet een heel eind voorttrekken. Wat je met zo'n ding vooral doet is zorgen dat het hoofd niet meer terugzakt en liefst ook in 1 wee geboren wordt. Kan heel goed dat er maar 1 keer getrokken is.

bij zo'n hele machine met metalen cup en ketting is het echt de bedoeling om het kind eruit te trekken. Dan moet je best een eindje, en je moet dan mee in de richting van het baringskanaal, dus eerst naar beneden en dan omhoog. Vaak zijn dan toch wel 2 of 3 keer nodig. (En ik heb niet zelden 4/5/6 keer ook gezien :X )
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:52:19 #235
73386 Fazz
onderweg
pi_142112832
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

bij zo'n hele machine met metalen cup en ketting is het echt de bedoeling om het kind eruit te trekken. Dan moet je best een eindje, en je moet dan mee in de richting van het baringskanaal, dus eerst naar beneden en dan omhoog. Vaak zijn dan toch wel 2 of 3 keer nodig. (En ik heb niet zelden 4/5/6 keer ook gezien :X )
:D Dat hoorde ik dus achteraf pas van m'n vriend, helemaal niets van gemerkt. Ook niet van het gesprek tussen gyn en andere arts over de hoeveelheid bar :+

Is verdoven niet standaard bij het gebruik van een vacuum?
pi_142113062
Die machine heb ik bij mijn lief ook niet bewust opgemerkt. En die is niet verdoofd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142113237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:52 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:D Dat hoorde ik dus achteraf pas van m'n vriend, helemaal niets van gemerkt. Ook niet van het gesprek tussen gyn en andere arts over de hoeveelheid bar :+

Is verdoven niet standaard bij het gebruik van een vacuum?
mja het is echt een heel ding en het vacuum zuigen van dat ding vind ik altijd zo naar klinken :') :D

meestal wordt er verdoofd vanwege de knip die bijna altijd gezet wordt, niet zozeer vanwege de vacuum zelf. heel soms bij een kiwi dat er geen knio wordt gezet, of als er twijfel is over of een vacuum uberhaupt wel gaat lukken. Niets sneuer dan een vrouw een knip geven en daarna nog een keizersnede moeten doen :X
:)
pi_142113279
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

de plasticvariant is een kiwicup, google maar of je t herkent. Dat kun je alleen doen als het hoofdje al bijna staat. Je kunt er niet echt heel erg aan trekken, wel wat hoor, maar je kunt het kind niet een heel eind voorttrekken. Wat je met zo'n ding vooral doet is zorgen dat het hoofd niet meer terugzakt en liefst ook in 1 wee geboren wordt. Kan heel goed dat er maar 1 keer getrokken is.

bij zo'n hele machine met metalen cup en ketting is het echt de bedoeling om het kind eruit te trekken. Dan moet je best een eindje, en je moet dan mee in de richting van het baringskanaal, dus eerst naar beneden en dan omhoog. Vaak zijn dan toch wel 2 of 3 keer nodig. (En ik heb niet zelden 4/5/6 keer ook gezien :X )
Oh, ik heb niks gezien, maar m'n vriend had het iig niet over een heel apparaat :) Maar dat kan verder wel kloppen, want het hoofdje zakte idd telkens terug en het lukte me gewoon net niet om hem er voorbij te persen.

Het was alleen allemaal erg plotseling voor me en het ging voor mijn gevoel gepaard met erg veel pijn terwijl ik ervoor op m'n hormonen lag te suffen, maar het was natuurlijk ook iets wat mijn hormonen niet op hoorden te vangen. En ik ben wel verdoofd voor de knip trouwens :)
pi_142113486
De machine

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn verschillende soorten maar de meesten lijken op deze.


en de kiwi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_142113552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:59 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, ik heb niks gezien, maar m'n vriend had het iig niet over een heel apparaat :) Maar dat kan verder wel kloppen, want het hoofdje zakte idd telkens terug en het lukte me gewoon net niet om hem er voorbij te persen.

Het was alleen allemaal erg plotseling voor me en het ging voor mijn gevoel gepaard met erg veel pijn terwijl ik ervoor op m'n hormonen lag te suffen, maar het was natuurlijk ook iets wat mijn hormonen niet op hoorden te vangen. En ik ben wel verdoofd voor de knip trouwens :)
nouja normaal krijgt je bekkenbodem bij een eerste veel tijd om te wijken en aan te passen aan het hoofd. Dat t hoofd steeds terugzakt is dus wel een teken dat die aanpassing er nog niet optimaal is, als je het hoofd er dan met geweld toch door trekt dan doet dat pijn ja :X ongeacht welke soort vacuum.
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:06:20 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142113568
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

mja het is echt een heel ding en het vacuum zuigen van dat ding vind ik altijd zo naar klinken :') :D

meestal wordt er verdoofd vanwege de knip die bijna altijd gezet wordt, niet zozeer vanwege de vacuum zelf. heel soms bij een kiwi dat er geen knio wordt gezet, of als er twijfel is over of een vacuum uberhaupt wel gaat lukken. Niets sneuer dan een vrouw een knip geven en daarna nog een keizersnede moeten doen :X
:?

Ik heb nu een heel gek plaatje in mijn hoofd :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142113648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:06 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:?

Ik heb nu een heel gek plaatje in mijn hoofd :D
dat de gyn eerst ff een halve kiwi leeg lepelt en dan bij je kind op zn koppie plakt, wist je nie he dat da helpt. :P ongekende kwaliteiten die kiwi's xD
:)
pi_142113727
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat de gyn eerst ff een halve kiwi leeg lepelt en dan bij je kind op zn koppie plakt, wist je nie he dat da helpt. :P ongekende kwaliteiten die kiwi's xD
En dan het lepeltje gebruiken als schoenlepel voor het hoofdje :Y

Maar het klinkt wel erg plastisch als je het zo omschrijft :X Vind ik het ook niet gek dat ik pas na m'n bevalling last kreeg van m'n bekken :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:18:03 #244
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142114087
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat de gyn eerst ff een halve kiwi leeg lepelt en dan bij je kind op zn koppie plakt, wist je nie he dat da helpt. :P ongekende kwaliteiten die kiwi's xD
_O-

Dat was mijn eerste visualisatie idd, maar dat leek me niet zo logisch. Maar wat er dan zo anatomisch anders was bij iemand uit Nieuw-Zeeland dat zij geen knip nodig hebben bij een vaccuum verlossing kon ik ook niet helemaal plaatsen :P

Maar er zijn dus nog meer Fikkies die kiwi heten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 09-07-2014 22:36:06 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142117020
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

de plasticvariant is een kiwicup, google maar of je t herkent. Dat kun je alleen doen als het hoofdje al bijna staat. Je kunt er niet echt heel erg aan trekken, wel wat hoor, maar je kunt het kind niet een heel eind voorttrekken. Wat je met zo'n ding vooral doet is zorgen dat het hoofd niet meer terugzakt en liefst ook in 1 wee geboren wordt. Kan heel goed dat er maar 1 keer getrokken is.

bij zo'n hele machine met metalen cup en ketting is het echt de bedoeling om het kind eruit te trekken. Dan moet je best een eindje, en je moet dan mee in de richting van het baringskanaal, dus eerst naar beneden en dan omhoog. Vaak zijn dan toch wel 2 of 3 keer nodig. (En ik heb niet zelden 4/5/6 keer ook gezien :X )
Bij mij is er continue getrokken aan de kiwi cup. Hij is bij de eerste keer trekken losgeschoten omdat hij niet goed zat denk ik. Na de tweede keer bevestigen is er 2 keer aan getrokken en toen was S er. Kan het dan zijn dat ze mij niet knipten omdat T de weg al vrij had gemaakt voor zijn broer? S had ook eigenlijk niet echt zo'n vacuüm hoofdje als je begrijpt wat ik bedoel. Toen hij net geboren was zag je eigenlijk helemaal niet dat er een vacuüm aan te pas was gekomen.

ik ben soms nog een beetje zoekende naar antwoorden m.b.t. hoe en waarom, vandaar dat ik even uit lurkstand kom. :@
pi_142117045
Oeps quote. :@
pi_142117330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Bij mij is er continue getrokken aan de kiwi cup. Hij is bij de eerste keer trekken losgeschoten omdat hij niet goed zat denk ik. Na de tweede keer bevestigen is er 2 keer aan getrokken en toen was S er. Kan het dan zijn dat ze mij niet knipten omdat T de weg al vrij had gemaakt voor zijn broer? S had ook eigenlijk niet echt zo'n vacuüm hoofdje als je begrijpt wat ik bedoel. Toen hij net geboren was zag je eigenlijk helemaal niet dat er een vacuüm aan te pas was gekomen.

ik ben soms nog een beetje zoekende naar antwoorden m.b.t. hoe en waarom, vandaar dat ik even uit lurkstand kom. :@
ik denk dat het in jouw geval teveel tijd heeft gekost om de vacuum aan te zetten en vast te zuigen etc. Bovendien heeft T. Idd de weg al vrij gemaakt dus je hebt wel echt minder nodig dan bij een eenling. Verder moest ie er NU uit dus alles wat hielp was welkom wsl. Die cups schieten trouwens los als de max qua kracht overschreden wordt (of als ie scheef heeft of een baby veel haar heeft).
:)
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:37:11 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142117972
Edit: verkeerde topic.
KuikenGuppy
pi_142118086
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:37 schreef Burdie het volgende:
Edit: verkeerde topic.
Dat dacht ik ook toen ik op een vacuummachineding stuitte... :P
S. 2014
J. 2016
pi_142118284
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik denk dat het in jouw geval teveel tijd heeft gekost om de vacuum aan te zetten en vast te zuigen etc. Bovendien heeft T. Idd de weg al vrij gemaakt dus je hebt wel echt minder nodig dan bij een eenling. Verder moest ie er NU uit dus alles wat hielp was welkom wsl. Die cups schieten trouwens los als de max qua kracht overschreden wordt (of als ie scheef heeft of een baby veel haar heeft).
Thanks voor de uitleg. Ik denk dat het misschien nog wel heftiger is geweest dan ik in eerste instantie dacht. Het geeft me in ieder geval weer wat stof tot nadenken.
  donderdag 10 juli 2014 @ 00:00:11 #251
73386 Fazz
onderweg
pi_142119143
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

mja het is echt een heel ding en het vacuum zuigen van dat ding vind ik altijd zo naar klinken :') :D

meestal wordt er verdoofd vanwege de knip die bijna altijd gezet wordt, niet zozeer vanwege de vacuum zelf. heel soms bij een kiwi dat er geen knio wordt gezet, of als er twijfel is over of een vacuum uberhaupt wel gaat lukken. Niets sneuer dan een vrouw een knip geven en daarna nog een keizersnede moeten doen :X
:X ja dat zou wel heel zuur zijn...
En gelukkig heb ik niets gehoord dan :')

Dank voor de uitleg! :*
pi_142142524
Volgens mn vriend was het bij mij toch dat hele apparaat. Was het hoofdje dus toch niet zo ver als ik dacht :P
pi_142145606
Oh, dat apparaat... Ik zie 'm nog voor me. Ik heb gekrijst als een speenvarken van de pijn :@. Vond het zo enorm veel pijn doen... Maar Ellie moest van ver komen.
Home is where the O+ is...
  donderdag 10 juli 2014 @ 23:42:59 #254
381212 Gulara
From the future
pi_142157042
Het apparaat heb ik niet eens meegekregen, maar ook de bovenste inderdaad.
En dat de arts dan met een been tegen je onderkantje/bed aan staat en staat te trekken alsof het het wereldkampioenschap touwtrekken is. :X
Ik vond het naast pijnlijk ook nogal surreëel.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 06:48:36 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142160721
Ik krijg Google ads van de vacuüm-outlet bij dittopic :') :D
KuikenGuppy
pi_142160854
Nou wat Gulara zegt :Y
Hier exact hetzelfde.
pi_142161479
Bij ons werd geroepen dat dit de allerlaatste optie was voor de keizersnee en dat ze t één keer mocht proberen met vacuumhulp. Ik geloof niet dat ze iets van pijn heeft gemerkt, die ging alleen maar helemaal los op t persen.

Die extreme krachtinspanning van de arts viel vooral mij op. Met zijn trillende biceps. Niet fijn om te zien dat iemand zo aan je kind zit te rukken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_142390098
Ik zit dat voedingsschema eens door te lezen dat ik van het CB heb gekregen, waarin beschreven staat hoeveel voeding kindjes met hoeveel maanden nodig hebben.
Wat me opviel is dat kindjes vanaf vijf maanden minder voeding hoeven te hebben.

N. is nu bijna vijf maanden en zou (we geven vijf flessen per dag) zo'n 145 cc per voeding moeten krijgen (720 cc per dag). Ze krijgt vijf keer 180. Dan krijgt ze dus te veel?
En vanwaar die terugval? Gaan ze er vanuit dat kindjes al bijvoeding krijgen met vier maanden?

N. heeft er overigens al twee dagen van vier keer 180 cc opzitten i.p.v. vijf, wij voeden ook op verzoek en ze kwam de laatste dagen niet vaker dan vier keer. Heeft ze dus echt volgens schema behoefte aan minder? Of zou dat aan het weer liggen?

Ik word er een beetje onzeker van :@ . Ik wil haar niet te weinig geven maar ga er ook vanuit dat ze zelf wel komt als ze honger heeft.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_142390206
Niet onzeker over worden RFR :). Ze gaan van bijvoeden uit.

T. dronk ook 5x 180/6 tot hij 7 mnd was. Vanaf dat moment vielen flessen ineens weg (voeden op verzoek) door de bijvoeding.
Grappig genoeg vroeg ik vlak ervoor in het flesvoeding topic hoe dat moest, flessen laten vallen :+ Fokwet? :P

Het CB gaf aan dat hij bij 9mnd naar 2 a 3 flessen moest en dat is gelukt ^O^
pi_142392930
Wat GotC zegt inderdaad..
Tussen de 4 en 6 maand zitten de meeste richtlijnen tussen de 800 en 1000cc per dag. Als je gaat bijvoeden dat ga je inderdaad richting de 800.
Mijn oudste dronk tot 6 maand een volle liter en toen de bijvoeding begon ging hij rap naar een fles minder (dus 800cc). Advies destijds was van 6-8 maand was 600-800 cc, van 8-10 maand 500-600cc en daarna 500 tot een jaar.

Je moet alleen even opletten dat als je bij 6 maand nog een hele liter geeft, je beter nog even op nr1 voeding kunt blijven zitten. Dus je geeft dan nr2 pas als de bijvoeding aanslaat..
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:57:50 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_142697997
Ja ik heb een vraag!

Vruuger gebruikte men veel van die baby-omslagdoeken bij pasgeborenen. Is dat nog steeds zo? En zo ja, is het dan zoiets dat je aanschaft?
http://www.baba-babywear.(...)etjes-mutsjes/?id=50 (tricot dekentje / omslagdoek) of iets anders?
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:00:48 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142698151
Wij gebruikten die wel veel ja :)
Je kunt als je een soepel wiegdekentje hebt die ook wel gebruiken, is alleen wat minder praktisch omdat je dan steeds aan het wisselen bent. Ik zou niet per se een dure kopen want zooo lang gebruik je m ook niet, maar wel een zachte O+
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:07:35 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_142698504
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij gebruikten die wel veel ja :)
Je kunt als je een soepel wiegdekentje hebt die ook wel gebruiken, is alleen wat minder praktisch omdat je dan steeds aan het wisselen bent. Ik zou niet per se een dure kopen want zooo lang gebruik je m ook niet, maar wel een zachte O+
Is zoiets als onder de link geschikt denk je?
Kan later altijd nog als speelkleed de tuin in ;)
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:10:35 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142698659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is zoiets als onder de link geschikt denk je?
Kan later altijd nog als speelkleed de tuin in ;)
Ik denk dat als hij soepel genoeg is, het prima dienst kan doen als omslagdoek. Ik vond het aan een 'typische' omslagdoek wel fijn dat er een hoofdkapje in zat en dat je de baby dan als een burrito in kon wikkelen met één hand.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat geen must is en dat je met elke zachte, soepele deken prima je baby kunt omslaan :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:11:03 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142698691
Quote edit faal voor dummies
pi_142698709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is zoiets als onder de link geschikt denk je?
Kan later altijd nog als speelkleed de tuin in ;)
Ja hoor! En je gebruikt hem ws ook als warmhoudende doek bij het CB als je wacht tot je aan de beurt bent en je baby alleen een luier aan heeft.
Thuis heb ik die doek een paar weekjes gebruikt,om de baby warm te houden als ze op de arm bij mij was.Nu eigenlijk verder helemaal niet meer behalce dus bij het CB
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:14:52 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_142698882
Tnx, dan ga ik deze gewoon bestellen!
Omdat kersjes O+
disclaimer
pi_142698988
Ik heb een Lodger Wrapper en echt wat een superding! Ze heeft er de eerste maanden in gewoond O+. Nu nog steeds is het een knuffeldeken!
Home is where the O+ is...
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:34:18 #269
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142699744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ja ik heb een vraag!

Vruuger gebruikte men veel van die baby-omslagdoeken bij pasgeborenen. Is dat nog steeds zo? En zo ja, is het dan zoiets dat je aanschaft?
http://www.baba-babywear.(...)etjes-mutsjes/?id=50 (tricot dekentje / omslagdoek) of iets anders?
Oh die is leueueuk!!
Kwak
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:36:28 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_142699843
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh die is leueueuk!!
ja, ze hebben leuke stofjes hè! Meteen maar een pakje meebesteld, omdathetkan :D
disclaimer
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:56:05 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142700811
Zeker fijn, dat soort dekentjes :Y

pi_142701318
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:56 schreef Kyara het volgende:
Zeker fijn, dat soort dekentjes :Y

[ link | afbeelding ]
die heb ik ook O+
S. 2014
J. 2016
pi_142702373
Wij hadden rood met witte stippeltjes dekentje omslagdingen van de hema en ze worden nog steeds veel gebruikt ;) pop heeft ook graag een deken namelijk, blijkbaar :P ze slepen zich er hier ongans mee en mijn jongste past er nog steeds onder.
Zacht is een must ja, en goed wasbaar ook.
:)
pi_142714366
Ze wilde wel met haar dekentje op de foto ♡




hij wordt hier dus echt nog regelmatig gebruikt, dus ik zou zeker een mooie aanschaffen :Y wij gebruikten hem trouwens ook wel eens als dun dekentje in de kinderwagen.
:)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:21:07 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142714580
Die hadden wij ook Mignonne :Y en veel gebruikt idd. Zelfs voor een hoogzomer kindje! Voor in de box, op de arm, in de kinderwagen, in het zwembad na het afdrogen etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: ik ga énorm rammelen van m'n eigen kind nu :D
pi_142714834
Ah gossie ♡ ik kijk geen foto's terug momenteel want dan is er geen houden meer aan :')

En idd, wij hebben hem destijds gekocht voor A. die van augustus is, bij beiden hebben we er veel gebruik van gemaakt, zomer of winter maakte niet zov3el uit.
:)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 12:52:00 #277
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_142715474
Mijn heerlijk ventje, op 3 maandjes oud :)

ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:16:26 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_142716250
Lief ventje nerdmans!

Foto's passen denk ik beter in dit topic:

OUD / Kinderfototopic deel 229

;)
disclaimer
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:26:44 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142716548
Wij hebben nooit zo'n dekentje gehad en nooit gemist :+.

We hebben wel veel plezier van een stel badstof omslagdoeken om de baby in te wikkelen en zo uit bad/douche te vervoeren naar zijn slaapkamertje of aankleedkussen.
KuikenGuppy
pi_142716751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:26 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben nooit zo'n dekentje gehad en nooit gemist :+.

We hebben wel veel plezier van een stel badstof omslagdoeken om de baby in te wikkelen en zo uit bad/douche te vervoeren naar zijn slaapkamertje of aankleedkussen.
Maar das dus wel n beetje t zelfde idee :)
ik gebruikte daar die deken voor, die omslagdoeken met muts erin genaaid heb ik dan weer nooit gebruikt, maar we gebruikten ze voor t zelfde :Y
:)
pi_142724974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:29 schreef mignonne het volgende:
Ah gossie ♡ ik kijk geen foto's terug momenteel want dan is er geen houden meer aan :')

En idd, wij hebben hem destijds gekocht voor A. die van augustus is, bij beiden hebben we er veel gebruik van gemaakt, zomer of winter maakte niet zov3el uit.
Ik had er 1 bij beiden, maar amper gebruikt dan weer :D
Bij E als dekentje vanuit het ziekenhuis en uhm bij het CB.
En bij F alleen CB gok ik.

Ligt nu al 1,5 jaar niks te doen (en de andere nog langer)
pi_142725314
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:56 schreef Kyara het volgende:
Zeker fijn, dat soort dekentjes :Y

[ link | afbeelding ]
Diewilikook! Is die van de Hema?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:16:34 #283
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142725496
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:06 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Diewilikook! Is die van de Hema?
:Y

Ik weet niet of ze ze nog hebben in dit motiefje. Maar ik heb er 2 en ik gebruik ze allebei niet meer. Dus als je ze wilt overnemen dan pm maar eventjes ;)

heb ook bijpassende lakentjes O+
pi_142725557
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

:Y

Ik weet niet of ze ze nog hebben in dit motiefje. Maar ik heb er 2 en ik gebruik ze allebei niet meer. Dus als je ze wilt overnemen dan pm maar eventjes ;)

heb ook bijpassende lakentjes O+
Jaa graag! Wat lief! :s) O+
pi_142804199
Ik zit een beetje te dubben met baby van een week oud in box en zoja hoe lang. Ik zat te denken aan smorgens vanaf een uur of half negen tot half 12 en dan savonds vanaf een uur of 7 tot laatste voeding (uur of 11). Is dit te lang? Hoe deden jullie dat?
  maandag 28 juli 2014 @ 09:48:30 #286
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142804270
Ik snap niet waarom je dat zou willen? :{
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142804342
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:48 schreef Moppert het volgende:
Ik snap niet waarom je dat zou willen? :{
Willen niet. Maar ik zat op het viva forum te lezen (daar heb je het misschien al :') ) en daar was dat heel normaal om baby overdag in box te laten. Dus ik dacht... misschien doe ik haar tekort wat betreft aandacht om haar de hele dag boven te laten slapen?
pi_142804369
De meeste kleintjes slapen nog enorm veel en als ze wakker zijn dan willen ze over het algemeen bij je zijn. En regelmaat in tijden is ver te zoeken ;).

De mijne slaapt overdag wel in de box, of na een wandelingetje in de wandelwagen. (Maar is meer voor mij, want fysiek is het nog redelijk hopeloos...en zo scheelt het flink wat traplopen; die energie kan ik beter gebruiken zeg maar)
pi_142804422
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:53 schreef Kursor het volgende:
De meeste kleintjes slapen nog enorm veel en als ze wakker zijn dan willen ze over het algemeen bij je zijn. En regelmaat in tijden is ver te zoeken ;).

De mijne slaapt overdag wel in de box, of na een wandelingetje in de wandelwagen. (Maar is meer voor mij, want fysiek is het nog redelijk hopeloos...en zo scheelt het flink wat traplopen; die energie kan ik beter gebruiken zeg maar)
Laat je je baby dan echt heel de dag in box slapen? Of elke keer een paar uurtjes?
  maandag 28 juli 2014 @ 09:56:40 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142804432
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Willen niet. Maar ik zat op het viva forum te lezen (daar heb je het misschien al :') ) en daar was dat heel normaal om baby overdag in box te laten. Dus ik dacht... misschien doe ik haar tekort wat betreft aandacht om haar de hele dag boven te laten slapen?
Als jouw baby fijn en rustig slaapt in de box, prima toch? Ik snap de (voorspelbare.......) reactie van Moppert ook niet echt eigenlijk. Dat elitair gedoe altijd :{
Als je merkt dat je baby onrustig is als ze in de box of in bed ligt, dan pak je haar gewoon bij je. Dat merk je echt wel. Of als je zelf meer behoefte hebt om haar bij je te hebben.

Als je haar in de buurt hebt met slapen (zoals in de box in plaats van boven), leer je misschien wel beter vroege hongersignalen kennen.

Oh ja en regelmaat voor wat betreft slaaptijden enzo zou ik proberen los te laten, dat duurt meestal wel even voordat daar ritme in komt :)
pi_142804518
De meeste tijd slaapt ze wel beneden en heb ik goed zicht op haar. Natuurlijk is ze tussendoor wel wakker voor drinken, verschonen, 'kletsen' en veel knuffelen. Maar 's avonds is de enige goede plek bij mij O+.
pi_142804561
Eerste drie weken alleen maar in de wieg trouwens, ik kwam toen nog nauwelijks beneden. ;)
pi_142804607
Ze ligt nu rustig in de box :) Zometeen rond een uur of half 12 is het weer voedertijd, misschien dat ik haar daarna in haar bedje leg.
Het is ook natuurlijk een kwestie van uitproberen.
  maandag 28 juli 2014 @ 10:18:12 #294
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142804867
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Als jouw baby fijn en rustig slaapt in de box, prima toch? Ik snap de (voorspelbare.......) reactie van Moppert ook niet echt eigenlijk. Dat elitair gedoe altijd
Ik snap niet waarom ze hem in de box wil hebben op vaste tijden daar is niets elitair aan. :?
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Willen niet. Maar ik zat op het viva forum te lezen (daar heb je het misschien al :') ) en daar was dat heel normaal om baby overdag in box te laten. Dus ik dacht... misschien doe ik haar tekort wat betreft aandacht om haar de hele dag boven te laten slapen?
Oh zo.. welnee je doet haar helemaal niet te kort als ze in haar bedje ligt.
Slapen is zo belangrijk voor een kleine baby dus als ze zo lekker slaapt is dat helemaal priima.
Box is natuurlijk ook prima. Ik zou alleen de vaste tijden een beetje loslaten.
Hij ligt bij ons in de box eigenlijk alleen om te spelen of als wij onze handen vrij moeten hebben.
en valt dan soms ook in slaap.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142805021
Die vaste tijden en regelmaat e.d. moet ik inderdaad gewoon loslaten. Doe het niet voor mij omdat ik dat makkelijker vind, maar voor de baby. Maar ik lees ook overal dat regelmaat niet helemaal werkt voor een mini :)
  maandag 28 juli 2014 @ 10:29:26 #296
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142805083
Het mag wel hoor.. Een ritme en een regelmaat.
Als de baby daar zelf voor kiest is het natuurlijk helemaal prima.
Maar als hij liever van 7 tot 11 bij je aan de borst zit of op schoot wil liggen bij roest dan is dat ook goed.
Het is heel zonde als je dan denkt ohjee maar nu is het box tijd. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142805149
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die vaste tijden en regelmaat e.d. moet ik inderdaad gewoon loslaten. Doe het niet voor mij omdat ik dat makkelijker vind, maar voor de baby. Maar ik lees ook overal dat regelmaat niet helemaal werkt voor een mini :)
Regelmaat heeft met zo'n kleintje niets te maken met hoelaat ze in de box ligt of in bed an sich. Meer dat er bepaalde voorspelbaarheid en routine voor haar is. ZOals eerst drinken, dan boertje, dan in bad en na het badderen lekker knuffelen.
Dat ze leert wat er komen gaat.
Dat idee.
pi_142805224
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:29 schreef Moppert het volgende:
Het mag wel hoor.. Een ritme en een regelmaat.
Als de baby daar zelf voor kiest is het natuurlijk helemaal prima.
Maar als hij liever van 7 tot 11 bij je aan de borst zit of op schoot wil liggen bij roest dan is dat ook goed.
Het is heel zonde als je dan denkt ohjee maar nu is het box tijd. :Y
En dit. :) Het is uitproberen, ontdekken en proberen. En vooral niet teveel vastklampen aan iets. Want zodra je denkt dat je haar doorhebt, dan veranderd ze van gedachten. :P
  maandag 28 juli 2014 @ 11:12:51 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142806100
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zit een beetje te dubben met baby van een week oud in box en zoja hoe lang. Ik zat te denken aan smorgens vanaf een uur of half negen tot half 12 en dan savonds vanaf een uur of 7 tot laatste voeding (uur of 11). Is dit te lang? Hoe deden jullie dat?
Ik vind het wel erg lang :? de baby komt denk ik ook wel vaker voor een voeding dan dat?

Ik bedoel het niet verkeerd he... maar je schreef in het bv topic ook al over regelmaat, 'laatste voeding voor de nacht', hebt het nu over 'om half twaalf is het voedertijd'... het komt een beetje over alsof je te veel ritme van je baby verwacht? Een baby van een week oud doet maar wat. Hij slaapt als hij moe is, hij wil eten als hij honger heeft. Of dat nou een half uur na de vorige voeding is, of om vier uur 's nachts... daar zit nog helemaal geen ritme in. Volg nou gewoon maar je kindje, laat haar aangeven. Leer haar kennen, leer haar signalen herkennen... een ritme komt echt vanzelf (dat kwam hier vanaf ca 6 weken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 28-07-2014 11:18:36 ]
KuikenGuppy
pi_142806357
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg lang :? de baby komt denk ik ook wel vaker voor een voeding dan dat?

Ik bedoel het niet verkeerd he... maar je schreef in het bv topic ook al over regelmaat, 'laatste voeding voor de nacht', hebt het nu over 'om half twaalf is het voedertijd'... het komt een beetje over alsof je te veel ritme van je baby verwacht? Een baby van een week oud doet maar wat. Hij slaapt als hij moe is, hij wil eten als hij honger heeft. Of dat nou een half uur na de vorige voeding is, of om vier uur 's nachts... daar zit nog helemaal geen ritme in. Volg nou gewoon maar je kindje, laat haar aangeven. Leer haar kennen, leer haar signalen herkennen... een ritme komt echt vanzelf (dat kwam hier vanaf ca 6 weken).
Met half 12 voedertijd bedoelde ik dat het dan 3 uur geleden is dat ze gedronken heeft. Maar ik kan het ook naar 3.5 uur doen, ze ligt nu lekker te slapen :) Maar dat is omdat kraam heeft gezegd dat er max 3.5 uur tussen de voedingen mag zitten.

Wat betreft regelmaat heb ik nog wel wat te leren inderdaad :@ ik ben er teveel mee bezig maar meer in de zin dat het moet ofzo. Weet zelf niet eens waar ik dat vandaan heb gehaald.
pi_142806370
Vol :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')