abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juni 2014 @ 00:32:30 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_141057945
Souvignon Blanc is, vind ik, vaak niet echt droog maar wat fruitig/zoetig.
Chardonnay is vergelijkbaar maar wat houtiger.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_141113341
Ik hou dit topic in de gaten, vind de meeste "droge" wijnen namelijk niet droog genoeg :P
pi_141114011
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:36 schreef Motorbass het volgende:
Ik hou dit topic in de gaten, vind de meeste "droge" wijnen namelijk niet droog genoeg :P
GMTA :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 15 juni 2014 @ 16:59:55 #29
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_141114115
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:36 schreef Motorbass het volgende:
Ik hou dit topic in de gaten, vind de meeste "droge" wijnen namelijk niet droog genoeg :P
mss is wijn gewoon niet je ding?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zondag 15 juni 2014 @ 17:03:59 #30
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_141114216
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 15:39 schreef Moeraskat het volgende:
Al jaren lang proberen mijn ouders op zondag bij het avond eten wijnen uit. Opzoek naar die ene droge witte wijn waarvan hun wangen verschrompelen en hun gezichten vertrekken.

Tot op heden hebben ze deze nog niet kunnen vinden.
Het enige resultaat is dat hun huid van ouderdrom is beginnen te rimpelen, maar dat komt niet door de wijn.

Voor vaderdag ben ik opzoek naar die fles wijn die ze zo graag willen hebben. Maar ik heb natuurlijk de ballen verstand van wijnen. Daarom zou ik graag jullie hulp hebben.

Mijn ouders gaan al jaren lang elke drankwinkel af en vragen om hun droogste witte wijn die ze in huis hebben, maar keer op keer zegt mijn vader dat dit niet droog is.

Ook de Franse Chardonnay is niet droog genoeg voor ze.

Nu vroeg ik mij af of deze wijn uberhaupt wel zou bestaan, maar ze zweren erbij dat ze "ooit" de perfecte droge wijn gedronken hadden, maar ze haar niet meer kunnen vinden.

Nu heb ik een tip gehad van een vriend die wat verstand heeft van wijn. Deze flessen wil ik sowieso kopen voor ze om het te proberen.

Namelijk een "Muscade" en "Antinori Villa Toscane bianco" van de AH.

Hebben jullie naast deze "Muscade" en "Antinori Villa Toscane bianco" nog serieuze tips?

Dan hebben mijn ouders ook weer eens een ander gespreksonderwerp aan tafel op de zondag. :')

Bedankt alvast.
overigens is het ook vaak zo met wijnen dat de situatie waarin je het drinkt invloed heeft op de smaak. Zo kun je een heerlijke fles wijn drinken op vakantie en als je hem voor thuis koopt blijkt hij thuis anders te smaken. Wellicht is zoiets bij je ouders ook gebeurd?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_141114761
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:03 schreef madeliefff het volgende:

[..]

overigens is het ook vaak zo met wijnen dat de situatie waarin je het drinkt invloed heeft op de smaak. Zo kun je een heerlijke fles wijn drinken op vakantie en als je hem voor thuis koopt blijkt hij thuis anders te smaken. Wellicht is zoiets bij je ouders ook gebeurd?
hm ik weet het niet, het was geloof ik een fles die ze ooit ook gewoon bij het eten hadden.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_141114769
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 08:41 schreef Bramito het volgende:
Neem een Cava Brut Nature, bijvoorbeeld Juvé y Camps, die zijn wel flink droog.

[ afbeelding ]
_O_ super
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  zondag 15 juni 2014 @ 17:25:33 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141114825
dat hoor ik nou nooit
pi_141180936
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:59 schreef madeliefff het volgende:

[..]

mss is wijn gewoon niet je ding?
Ik vind wijn erg lekker, maar ik vind er soms maar weinig aan. Het drinkt dan te makkelijk weg, zeker met zoete wijn. Droge wijn geeft net dat beetje 'bite' wat ik erg lekker vind. :)
pi_141186341
Ik weet niet waar je woont maar probeer dit soort dingen niet te vinden in een supermarkt of slijterijketen. Ga naar een goede wijnhandelaar en stel je vraag; hij zal je kunnen helpen. Adviezen van wildvreemden op een forum in de trend van 'probeer een pinot grigio' gaan je natuurlijk geen steek verder helpen. Je moet wel bereid zijn meer te betalen.

Als je in de omgeving van Amsterdam zit: Glandorf & Thijs of Elzinga, die zitten vlakbij elkaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hagelkaas op 17-06-2014 00:57:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')