abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140966169
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:13 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Ik vind dat terroristen altijd en overal mogen worden omgelegd inderdaad,zonder dat er eerst toestemming aan het volk of het parlement hoeft te worden gevraagd. dus ik ben het ook niet eens met de wetgeving op dat gebied.
Zolang die wetgeving bestaat moet de politiek zich aanhouden, natuurlijk.
quote:
En braaf lullen over rechtstaat en democratie? Waar zeg ik dat? Je moet me geen woorden in de mond proberen te leggen.
Ik zeg nergens dat dat jij op deze manier braaf lult. Ik had het over de Nederlandse politiek

quote:
Het is al erg genoeg dat je terroristen aan het verdedigen bent, je bent zelf geen haar beter.
Ik verdedig Nederland, De waarden en normen,, de wetgeving over strafrecht, bestuur, de grondwet
Ik ben geen terrorist. Eerder zit jij in die richting, met je rechtvaardigingen van moord en verkrachting van de democratie.
pi_140966261
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Er is niemand "belazerd", er is volgens een geheime doctrine te werk gegaan...
Een geheime doctrine om Nederlandse wetten, waarden en normen opzij te zetten.
En het volk en het parlement mocht niks weten. Dat is de belazerij.
pi_140966262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zolang die wetgeving bestaat moet de politiek zich aanhouden, natuurlijk.

[..]

Ik zeg nergens dat dat jij op deze manier braaf lult. Ik had het over de Nederlandse politiek

[..]

Ik verdedig Nederland, De waarden en normen,, de wetgeving over strafrecht, bestuur, de grondwet
Ik ben geen terrorist. Eerder zit jij in die richting, met je rechtvaardigingen van moord en verkrachting van de democratie.
Juist ja, we moeten terroristen maar lekker hun gang laten gaan inderdaad... :')
pi_140966290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:34 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Juist ja, we moeten terroristen maar lekker hun gang laten gaan inderdaad... :')
Dat is jouw mening. Niet de mijne
pi_140966381
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Niet de mijne
Nogmaals ga even lekker iemand anders woorden in de mond leggen. Terroristen doodschieten is NOOIT fout, maar daar denk jij anders over, prima! ^O^
pi_140968218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
De belangrijkste ministers Den Uyl en van Agt lulden altijd over rechtsstaat en democratie en beschaving en de hele politiek lulde mee. Bewust hebben zij die rechtsstaatprincipes verraden .
En heel politiek denhaag die voelden dat wel en lulden mee.
Dit is de schijnheiligheid in de Nederlandse politiek... die ook volop speelde in de afwikkeling van de kolonisatie, waardoor dit Moluks probleem ontstond.
Waarom? Een treinkapen is nooit goed te praten. Ik ben niet rouwig om omgekomen misdadigers.
pi_140968291
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een treinkapen is nooit goed te praten.
Klopt

quote:
Ik ben niet rouwig om omgekomen misdadigers.
De vraag is of je vndt dat een staat mensen (zonder proces) mag executeren of niet.
pi_140968342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom? Een treinkapen is nooit goed te praten. Ik ben niet rouwig om omgekomen misdadigers.
Het gaat om de verkrachting van de democratie.
De regering moest van te voren eerlijk vertellen aan de Kamer dat zij doelbewust op de dood van enkele kapers uit was. Dat deed ze niet. Den Uyl heeft later toegegeven dat men inderdaad dat doel bewust had.
pi_140968344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt

[..]

De vraag is of je vndt dat een staat mensen (zonder proces) mag executeren of niet.
Er is helemaal geen sprake van executie. Er is eerst onderhandeld. Als dat niet lukt dan moet er wat gebeuren om een einde te maken aan die kaping en daar komt geweld bij kijken. Het risico is dan dat er doden vallen. Soms is de situatie zo extreem dat het doden van een terrorist de enige optie is. Liever een terrorist dood dan een onschuldige burger.
pi_140968370
In elk land ter wereld is het gebruikelijk dat zodra er een terroristische aanval plaatsvindt het wetboek van strafvordering of wat dan ook even buiten toepassing wordt gelaten. Het doel is namelijk niet om rechtvaardig op te treden maar de openbare orde zo snel mogelijk te herstellen.

De wet is niet heilig.
pi_140968432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er is helemaal geen sprake van executie. Er is eerst onderhandeld. Als dat niet lukt dan moet er wat gebeuren om een einde te maken aan die kaping en daar komt geweld bij kijken. Het risico is dan dat er doden vallen.
Er is wel sprake van executies geweest, vandaar dat het nu nog steeds voor commotie zorgt en onlangs het idee om insignes uit te reiken aan de betrokken militairen is ingetrokken.
Ongewapende mensen doodschieten noemen we nu eenmaal executeren.
pi_140968465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er is wel sprake van executies geweest, vandaar dat het nu nog steeds voor commotie zorgt en onlangs het idee om insignes uit te reiken aan de betrokken militairen is ingetrokken.
Die kapers waren niet ongewapend.
pi_140968576
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die kapers waren niet ongewapend.
Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen.
Zelfs betrokken militairen zeggen dat ze ongewapende kapers hebben doodgeschoten, omdat ze daar opdracht toe hadden gekregen. Wat denk je waarom die info 35 jaar geheim gebleven is?
pi_140968936
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een geheime doctrine om Nederlandse wetten, waarden en normen opzij te zetten.
En het volk en het parlement mocht niks weten. Dat is de belazerij.
Een geheime doctrine om gijzelnemers niet op de hoogte te brengen van de manier van ingrijpen van de Nederlandse staat. Nogmaals, er ís niemand "belazerd"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_140969367
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat afgelopen januari besloten is om de de insignes aan de betrokken militairen niet uit te reiken. Uit alles blijkt ondertussen dat er sprake was van executies op (deels) ongewapende mensen. Niet echt iets om trots op te zijn.
Dat is Nederland. De mannen die aan zo'n vreselijke treinkaping een einde maakten, krijgen niks. De mannen die in Srebrenica toekeken, waaronder Karremans himself, kregen een speldje, een plaquette en eerherstel bij monde van Henk Kamp ('ten onrechte langere tijd in een negatief daglicht zijn gesteld').

Wat is het probleem met een insigne voor het beëindigen van de treinkaping? Die soldaten hebben die trein toch niet voor de lol doorzeefd? Ze hebben gewoon naar eer en geweten hun bevelen opgevolgd. Je gaat nu haast denken dat die mariniers een stel sadisten waren die in een kringetje hebben zitten nadenken hoe ze die Molukkers het ergst konden laten lijden, maar dat is toch helemaal de kwestie niet?

Als we het hebben over democratie en rechtsstaat, dan is het positief dat we blijven proberen achter de ware toedracht te komen, en is het fout geweest dat ze dit hebben proberen te verbergen. Alleen krijg je dan ook weer al dat gelul eromheen: Achgossie, die arme terroristjes werden gewoon verkeerd begrepen, je kunt ze niet door hun kop schieten alleen omdat ze kinderen ontvoerd hebben, dat is GEMEEN!

Zonder precies de details van de operatie goed te keuren, getuigt het toch wel van een enorm gebrek aan moreel kompas dat wij als land de mariniers bij De Punt in het verdomhoekje stoppen, terwijl Karremans een mooi speldje krijgt omdat het -d'awwwww- voor hem allemaal ook wel zielig was en zo.
pi_140969956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat is Nederland. De mannen die aan zo'n vreselijke treinkaping een einde maakten, krijgen niks. De mannen die in Srebrenica toekeken, waaronder Karremans himself, kregen een speldje, een plaquette en eerherstel bij monde van Henk Kamp ('ten onrechte langere tijd in een negatief daglicht zijn gesteld').

Wat is het probleem met een insigne voor het beëindigen van de treinkaping? Die soldaten hebben die trein toch niet voor de lol doorzeefd? Ze hebben gewoon naar eer en geweten hun bevelen opgevolgd. Je gaat nu haast denken dat die mariniers een stel sadisten waren die in een kringetje hebben zitten nadenken hoe ze die Molukkers het ergst konden laten lijden, maar dat is toch helemaal de kwestie niet?
...
Doorzeven krijg je altijd een kick van.. denk dat ze er wel degelijk lol in hadden. Bovendien hadden ze straaljagers.. beetje ongelijke strijd.

Voor mij zou een reden zijn om die militairen geen lintje te geven dat door hun zogenaamde heldenactie ook onschuldige gijzelaars om het leven zijn gekomen.
pi_140970022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Als we het hebben over democratie en rechtsstaat, dan is het positief dat we blijven proberen achter de ware toedracht te komen, en is het fout geweest dat ze dit hebben proberen te verbergen. Alleen krijg je dan ook weer al dat gelul eromheen: Achgossie, die arme terroristjes werden gewoon verkeerd begrepen, je kunt ze niet door hun kop schieten alleen omdat ze kinderen ontvoerd hebben, dat is GEMEEN!

Zonder precies de details van de operatie goed te keuren, getuigt het toch wel van een enorm gebrek aan moreel kompas dat wij als land de mariniers bij De Punt in het verdomhoekje stoppen, terwijl Karremans een mooi speldje krijgt omdat het -d'awwwww- voor hem allemaal ook wel zielig was en zo.
Karremans was afhankelijk van Franse luchtsteun, die hem uiteindelijk ontzegd werd. Als hij toen Nederlandse blauwhelmen had "opgeofferd", was het land helemaal te klein geweest. Dit was geen computerspel of Hollywoodfilm met een happy end, dit was een echte oorlog met etnische zuiveringen en Nederlandse VN-militairen, die op dat moment in een op zijn zachtst gezegd kansloze positie zaten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_140970159
Als die gijzeling was gedaan door Marokkanen dan hadden ze het wel uit hun hoofd gelaten om die te executeren.. Nederland is altijd al een laf land geweest
pi_140970562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Doorzeven krijg je altijd een kick van.. denk dat ze er wel degelijk lol in hadden. Bovendien hadden ze straaljagers.. beetje ongelijke strijd.

Voor mij zou een reden zijn om die militairen geen lintje te geven dat door hun zogenaamde heldenactie ook onschuldige gijzelaars om het leven zijn gekomen.
Die Starfighters zijn ingezet om verwarring te zaaien, op dezelfde manier waarop men "flashbangs" inzet.
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:27:20 #70
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140974802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Bij zo'n actie is volpompen met kogels de meest verstandige strategie. Dood is dood, gewond kunnen ze nog terugvuren op de mariniers of burgers,
Exact dit. Een van die mariniers was een collega van mijn vader.
Een Molukker had zich verscholen in het toilet tijdens de bestorming. En dat toilet is inderdaad compleet doorzeefd om er zeker van te zijn dat hij geen granaat of ander explosief tot ontploffen kon brengen. Extreme Prejudice. Niets mis mee wanneer je te doen hebt met terroristen.
pi_140976735
Ja nou en?
Ура для россии
  donderdag 12 juni 2014 @ 00:57:02 #72
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140978252
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt

[..]

Dat is niet de vraag. De vraag is of de staat criminelen die alleen maar dood en verderf willen zaaien, en waar niet mee gepraat kan worden, mag uitschakelen.
En dat mogen ze.
  donderdag 12 juni 2014 @ 01:03:04 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_140978382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:24 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen.
Zelfs betrokken militairen zeggen dat ze ongewapende kapers hebben doodgeschoten, omdat ze daar opdracht toe hadden gekregen. Wat denk je waarom die info 35 jaar geheim gebleven is?
Feiten verdraaien, hilarisch! Militairen hebben inderdaad een handvol kapers uitgeschakeld die uiteindelijk ongewapend waren. Maar ze waren nog steeds terroristen, bereid om te moorden (iets dat ze al bewezen hadden). Wanneer je dan een doel bestormd is jouw hoofddoel het onschadelijk maken van een terrorist. Geen vragen. 2 in de borst, daarna minimaal 1 in het hoofd. Achteraf kijk je een koe in de kont en zie je dat het gewoon een ongewapende terrorist was met directe toegang tot de ontsteking van explosieven in plaats van een gewapende terrorist met toegang tot de ontsteking van explosieven. Die mannen slapen alleen slecht om het feit dat ze een mens om het leven gebracht hebben, niet vanwege de aard van de missie.
  donderdag 12 juni 2014 @ 01:09:00 #74
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_140978505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 21:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Bron?
pi_140978728
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 00:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is niet de vraag. De vraag is of de staat criminelen die alleen maar dood en verderf willen zaaien, en waar niet mee gepraat kan worden, mag uitschakelen.
En dat mogen ze.
Nee, dat mag niet. Mensen hebben recht op een proces bij de rechtbank en de doodstraf is afgeschaft.
Het ging bij deze kaping ook niet om criminelen. En ze wilden ook niet alleen maar dood en verderf zaaien. Dat kun je dus niet gebruiken om moord goed te praten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')