quote:Is fok! wel in de problemen?
Op zaterdag 19 oktober 2002 16:34 schreef Arjen het volgende:
Lieve mensen,Als jullie nou gewoon gezellig verder FOK!ken, regelen wij de overige zaken.
Als FOK! écht op het punt staat om op zwart te gaan om welke reden dan ook, dan zullen we (de FOK! admins, dus niet de forumadmins) onze bezoekers om hulp vragen.
Daar is momenteel dus geen sprake van.
quote:idd
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:06 schreef Luigi het volgende:
Zitten er in SES en W&G niet een paar echte deskundigen (marketing, studenten communicatie, etc - iets commercieels iig) die samen met de crew willen kijken naar mogelijkheden om FOK! rendabel te maken? Lijkt me dat er een hoop know-how aanwezig is, gebruik die ook!
quote:Ben ik het wel mee eens behalve fotoboek
Op zondag 20 oktober 2002 12:45 schreef Realzm het volgende:
Gooi dating / al die managerdingen / weblog / desnoods fotoboek eruit, als die geld besparen op die manier?
quote:E=MC2
Op vrijdag 18 oktober 2002 14:50 schreef Brad het volgende:
Ok, er loopt een andere discussie waarin besproken wordt dat het geen stijgende lijn is kwa financieelplaatje wat Fok heeft met wellicht vervelende gevolgen. Genoeg discussie en ook enkele goede ideeen, maar ik heb het idee dat alles verdrinkt doordat er teveel en te snel op elkaar gereageerd wordt.Wat wil ik met dit topic? Een BRAINSTORMTOPIC bereiken? Wel, spui hier al je goede ideeen, maar laat nu eens GEEN discussie ontstaan. Puur ideeen eruitgooien. Het maakt niet uit als een idee niets is, het is brainstormen.
De admins/FA's of wie dan ook die hier over gaat, kan hieruit ideeen opdoen en deze bespreken. Dit zal een stuk efficienter gaan als 10tallen topics doorwerken om net die enkele suggesties eruit te halen. Slechte ideeen om wat voor redenen dan ook zullen er dan vanzelf uitgehaald worden. Iedereen kan wel van alles lopen zeuren, maar hier moet toch echt het begin gemaakt worden.
Dit topic zal waarschijnlijk strenge moderatie vereisen aangezien mensen toch geneigd zijn te reageren. Probeer erop te letten en spui enkel ideeen. Hopelijk kunnen enkele mods helpen om alle overbodige reacties weg te halen, dubbele ideeen te verwijderen en dit topic zo schoon te houden.
Enkele ideeen die ik al gezien heb
foklidmaatschap
Hiervoor blijft fok hetzelfde, maar je kan dit op verschillende manieren invullen. Afhankelijk van wat er nodig is en een draagkrachtmeting zou bepaald kunnen worden hoeveel er per maand/jaar gevraagd zou kunnen worden. Dit kan op vrijwillige basis, maar wellicht zijn er wat extra's bij te verzinnen zoals:
e-mailforwarder
eigen kliekjesforum voor betalenden
korting in de fokshop of speciale aanbiedingen
een kleurtje met of zonder tag achter de nickWellicht zou er een klein teampje opgericht kunnen worden om te kijken hoe adverteren aantrekkelijker wordt op fok. Welke doelgroepen hebben we hier, welke bedrijven zijn daarin geintereseerd. Kortom, gebruikers moeten geprofileerd worden. Adverteerders willen statistieken. Aansluitend op vorig idee. Er zijn meer dan genoeg meets, misschien is dat een manier waarbij adverteerders zich makkelijker aan kunnen bieden en er daardoor meer brood in zien. Fok merchandise in de fokshop. Hierbij zou wel eerst gekeken moeten worden hoeveel vraag ernaar is. Misschien als lid dat je hierop iets meer korting krijgt.
Dit zijn dus zomaar wat ideeen. Drop er hier nog meer, maar zonder discussie eromheen. Brainstorm......
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:38 schreef speknek het volgende:[..]
Niemand betaalt meer voor banners. In welke vorm dan ook
.
quote:Hmmm... Er zijn anders recentelijk ook onderzoeksrapporten naar buiten gebracht die aantoonden dat reclame op internet helemaal niet dood is en wel degelijk vruchten af kan werpen voor adverteerders. De adverteerders nemen echter geen genoegen meer met de oude banner-formaten. Ze willen dat die groter en opvallender worden. Dus gebruik die vertikale ruimtes (die nu toch leeg zijn) dan maar voor vertikale banners, onderbreek desnoods het topic per aantal posts (per 10 of tussen de 5 en de 10 posts om het random te houden) met advertenties die dan uiteraard wel weer duurder zijn voor de adverteerders. Daarnaast inderdaad zoals iemand anders hier al suggereerde in de post/reply-invoer-pagina advertenties plaatsen (bovenaan en aan de zijkanten). En tenslotte bied je als Fok! daarnaast dan ook een betaalde abonnementsvorm aan voor degenen die bereid zijn te betalen voor een Fok zonder banners (en die daarnaast uberhaupt bereid zijn om Fok financieel te steunen).
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Reclame op internet is dood, er zal een andere oplossing moeten konen.
Als je er tenslotte dan nog niet uitkomt, wellicht (en misschien begin ik hier wel een ruzie mee of zo, geen idee) is het dan wellicht toch een idee om eens op zoek te gaan naar alternatieve hosting-mogelijkheden, want ook op dat gebied is het een kwestie van concurrentie (welke hostingprovider kan dezelfde of zelfs betere service en kwaliteit leveren voor een lagere prijs).
Maar in elk geval komt het hierop neer: een aantal van die suggesties zullen wellicht een beetje uitmaken (te weinig), maar door al die suggesties gezamelijk te implementeren zal het bij elkaar wellicht net genoeg zijn. ![]()
Onderzoek in elk geval de "meer reklame voor niet-abonees met de mogelijkheid om te betalen voor een bannerless service" optie. Daar zit het hem volgens mij toch echt in, hoor.
Oh ja, nog een mogelijkheid die verder onderzoek benodigt: de sourcecode van alle op Fok! gebruikte serverside scripts doorspitten en optimaliseren om overhead-traffic zoveel mogelijk te reduceren. Maar hier gaan natuurlijk ook weer man/vrouw-uren inzitten.
quote:Fok! hoeft niet per mb datatrafic te betalen, ze betaald volgens mij gewoon een vsat bedrag per maand
Op zondag 20 oktober 2002 15:31 schreef motown het volgende:
Hey, er schiet me opeens een simpele te binnen: enable web-icons by default. En desnoods Fok!-hosted icons helemaal uitschakelen en eventueel alleen mogelijk maken voor abonnees (waar dan wel weer meer ruimte voor mooiere animated icons tegenover staat). Dan wordt de traffic naar de Fok! servers in elk geval aanzienlijk gereduceerd, denken jullie ook niet?
quote:Ik las iets over het afdragen van een bepaald vast percentage aan tweakers.net?
Op zondag 20 oktober 2002 15:38 schreef Da_Koen het volgende:[..]
Fok! hoeft niet per mb datatrafic te betalen, ze betaald volgens mij gewoon een vsat bedrag per maand
Maar zelfs dan: het reduceren van traffic zal de mensen bij t.net vast wel gunstiger stemmen, aangezien zij ook op hun beurt weer moeten betalen voor de hosting, al is die deels gesponsord?
Of zit ik er wat dit betreft finaal naast?
quote:En toch blijf ik erbij dat er wel degelijk inkomsten gemaakt kunnen worden van banner ads, mits het maar goed wordt aangepakt. Dus desnoods grotere en opvallendere banners, alsmede een betere coordinatie met de adverteerders. Bedenk dat Fok! over het algemeen wordt bezocht door een voor veel bedrijven zeer interessante doelgroep. Misschien dat Fok! zichzelf op dat gebied wellicht wat meer moet aanprijzen?
Op zondag 20 oktober 2002 15:56 schreef G1Ace het volgende:
zoals ik het begreep, er zijn geen inkomsten
als er geen inkomsten zijn, dan kan je zoveel proberen om de kosten te reduceren, echter je hebt nog steeds geen inkomsten
En aangezien de ads dan opvallender zouden worden, zou de vraag naar een betaalde Fok!-dienst zonder banners (en daarbij de inkomsten van abonnementsgelden) ook aanzienlijk kunnen toenemen.
quote:Waardoor ze dus meer gemotiveerd zouden worden om een abonnement te nemen. Pop-up ads zijn sowieso out of the question wat mij betreft, aangezien die alleen maar mensen wegjagen.
Op zondag 20 oktober 2002 16:29 schreef G1Ace het volgende:
er worden geen inkomsten gemaakt omdat niemand op die banners klikt
ik zie net zo goed als jij die banners, als er meer banners zou komen zouden mensen meer geirriteerd door raken, door bijvoorbeeld die popups, wat een averechtse effect kan hebben
En zoals ik al zei: Fok! wordt grotendeels bezocht door een specifieke, commercieel interessante, doelgroep. Door ook de banners zoveel mogelijk op hen af te stemmen vergroot je tevens de kans dat er op die banners geklikt wordt.
Ik heb goede punten voorbij zien gaan, ik heb ook wel wat ideeën over.
Een van de ideeën dat voorgesteld is, is een lidmaatschap.
Misschien is het wel goed om een lidmaatschap in te voeren voor de die-hard FOK!ers. Met de al eerder genoemde extra features een pop3 email, speciale aanbiedingen, ads free, enzovoorts. Jah hoe duur dat moet worden weet ik niet, maar natuulijk niet té zodat niemand lid wil worden.
Leden krijgen een gekleurde username met daarachter (Lid van FOK! of zoiets degelijks).
edit voorbeeld:
En misschien zoiets als een "Vrienden van FOK!" account.
Het is goedkoper dan een lidmaatschap en geeft natuulijk ook minder extra's dan waneer je een "écht" lid bent. En dan krijgen ze hier en daar een bannertje (niet op een storende plek en niet te overdadig). Hun usernames krijgen ook een andere kleur met Vriend van FOK! erachter.
edit voorbeeld:
En dan heb je nog een gratis account. Deze kan alleen maar in een aantal fora posten. En hebben meer ads (ook niet teveel zodat de lurkers en de echt "lichte" users weggaan en wegblijven door al dat ads geweld).
Mijn 3 idee lampjes ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door MaxiTitan op 20-10-2002 18:17]
-tegen betaling een abonnement op de frontpage-nieuws, wat inhoudt dat je dagelijks een mail krijgt met de headlines van de op de frontpage geplaatste nieuwsberichten.
Zie ik twee opties voor;
iedereen kan lezen.. alleen als je wil posten moet je geregd zijn....
Het inschrijfgeld moet ontzettend laag zijn, zodat iedereen zich kan blijven inschrijven...
Bijkomend voordeel is denk ik ook dat mensen zich beter gaan gedragen. Je weert een bepaald publiek op deze wijze.
quote:Hmz.. je kan natuurlijk ook gewoon betalen ovv:
Op maandag 21 oktober 2002 12:51 schreef Roonaan het volgende:
even snel tussendoor-tegen betaling een abonnement op de frontpage-nieuws, wat inhoudt dat je dagelijks een mail krijgt met de headlines van de op de frontpage geplaatste nieuwsberichten.
Zie ik twee opties voor;
Na betaling krijg je een code thuisgestuurd, die je in moet vullen op een internet formulier, samen met een emailadres. Op dat adres krijg je dan mail thuisgestuurd gedurende het komende jaar. Na betaling krijg je een inlog/pwd voor een pop3-account thuisgestuurd, die dan gedurende een jaar actief blijft.
quote:Gewoon samenwerking met een provider dus
Op maandag 21 oktober 2002 12:51 schreef Roonaan het volgende:
even snel tussendoor-tegen betaling een abonnement op de frontpage-nieuws, wat inhoudt dat je dagelijks een mail krijgt met de headlines van de op de frontpage geplaatste nieuwsberichten.
Zie ik twee opties voor;
Na betaling krijg je een code thuisgestuurd, die je in moet vullen op een internet formulier, samen met een emailadres. Op dat adres krijg je dan mail thuisgestuurd gedurende het komende jaar. Na betaling krijg je een inlog/pwd voor een pop3-account thuisgestuurd, die dan gedurende een jaar actief blijft.
quote:volgens mij heb jij iets anders gelezen dan ik getypt had..
Op maandag 21 oktober 2002 17:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
Gewoon samenwerking met een provider dus
POP3 en webspace aanbieden.. appeltje-eitje..
zoek een goede partner (VIP..??)
quote:ik doelde op dit:
Op maandag 21 oktober 2002 17:51 schreef Roonaan het volgende:[..]
volgens mij heb jij iets anders gelezen dan ik getypt had..
quote:
Na betaling krijg je een inlog/pwd voor een pop3-account thuisgestuurd, die dan gedurende een jaar actief blijft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |