Kijkend naar aantal luisteraars, en alleen bands die nog kunnen optreden, staat Muse in de top 5 van de wereld, en U2 / AC/DC nietquote:
Het gaat meer om status, en dan hebben we het niet alleen over hoe er op last.fm werd geluisterd. Want volgens die logica zou dus een The Killers groter zijn dan The Stones?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:27 schreef ChrisVanart het volgende:
[..]
Kijkend naar aantal luisteraars, en alleen bands die nog kunnen optreden, staat Muse in de top 5 van de wereld, en U2 / AC/DC nietmag je het natuurlijk niet mee eens zijn, maar dat is een persoonlijke smaakkwestie.
http://www.last.fm/bestof/10years/artists?from=20
Ja, en daarom is het dus geen goede graadmeter van status / marktwaarde van een artiest.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:52 schreef ChrisVanart het volgende:
Hangt van de leeftijdsdoelgroep af. Voor de jongere generaties zijn the Killers inderdaad misschien een grotere act dan de Stones. Ik denk overigens ook dat die flink lager staan in die lijst omdat hun meeste fans geen Last.fm gebruiken.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 17:46 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij vraagt Pinkpop wel iets van vijf euro voor een poncho, dat was het tenminste zes jaar geleden dacht ik. Bij de action oid haal je ze voor hooguit 50 cent ofzo.
Verder kon je dacht ik niet heel veel halen.
Zonnebrandcrème wel, maar dat mocht je sowieso wel meenemen als het maar klein en geen spray was.
Dus wat je op de noodweerfoto's ziet, varieert van gratis tot vijf euro.quote:Op zondag 15 juni 2014 00:54 schreef Lastpost het volgende:
Toen het noodweer werd, werden veel van die roze vuilniszakken uitgedeeld die werden gebruikt als poncho, die heb ik ook gewoon gebruikt.
Volgens die lijst zou Nickelback groter zijn dan Metallica, Arcade Fire, AC/DC, The Who en Rage Against the Machinequote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:27 schreef ChrisVanart het volgende:
[..]
Kijkend naar aantal luisteraars, en alleen bands die nog kunnen optreden, staat Muse in de top 5 van de wereld, en U2 / AC/DC nietmag je het natuurlijk niet mee eens zijn, maar dat is een persoonlijke smaakkwestie.
Nou, volgend jaar Nickelback, Weezer, en The Killers, dan zou je volgens dat lijstje dikkere headliners moeten hebben dan dit jaarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:27 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Volgens die lijst zou Nickelback groter zijn dan Metallica, Arcade Fire, AC/DC, The Who en Rage Against the Machine
Klopt.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou, volgend jaar Nickelback, Weezer, en The Killers, dan zou je volgens dat lijstje dikkere headliners moeten hebben dan dit jaar
De Last FM luisteraars lijken me nou niet direct een representatieve subset van alle muziekliefhebbers.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:27 schreef ChrisVanart het volgende:
[..]
Weezer en the Killers zijn sowieso beter als de vergane glorie van de rollende stenen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Misschien kan jij gewoon naar het RTL Zomerfeest, of dat geneuzel op de Brouwersdam?
20 euroquote:
https://www.flickr.com/photos/brandbier/quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:26 schreef kabouter99 het volgende:
Haaaai, weet iemand waar de foto's terug te vinden zijn die bovenop de grote brand bier krat zijn gemaakt?
Netjesquote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:41 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
20 euro
Nu moet ik wel toegeven dat ik zaterdags met moeders heb doorgebracht en op de laatste dag paar bonnen in mn hand geduwd kreeg van random iemand die wegging.
Totaal in 3 dagen? Of per dag?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:41 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
20 euro
Nu moet ik wel toegeven dat ik zaterdags met moeders heb doorgebracht en op de laatste dag paar bonnen in mn hand geduwd kreeg van random iemand die wegging.
Muse wellicht? Geen idee of die eigenlijk op pad zijn, maar dacht dat daar ook een nieuw album in de maak was?quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:13 schreef chansadres het volgende:
Als ik moet gokken naar headliners voor volgend jaar dan heb je wel kans op Pearl Jam. En als hij zich beter voelt dan maakt Paul McCartney wel een kans. Die man is al een aantal jaar geïnteresseerd om er te kunnen optreden maar het komt vaak niet uit met zijn schema. Aan de andere kant wil ik liever dat ze buiten Pinkpop staan want beide bands geven vaak concerten van 3 uur. Op Pinkpop gaat het vrijwel nooit verder dan 2 uur. Ik hoop oprecht dat ze Coldplay volgend jaar niet uitnodigen. Beetje variatie is altijd fijn.
Nickelback is wel groter dan 2 van die 5 namen denk ik, hoe naar ookquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:27 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Volgens die lijst zou Nickelback groter zijn dan Metallica, Arcade Fire, AC/DC, The Who en Rage Against the Machine
Foo Fighters begint gewoon niet meer leuk te worden. Laatste normale concert was in 2006! Dat is 8 jaar geleden! Natuurlijk heb ik ze wel een enkele keren gezien op de festivals maar ik wil ze nu wel weer eens zien op een podia. Ik kreeg altijd het gevoel dat de Foo Fighters nooit het juiste podium konden vinden hier. HMH te klein en Ahoy te groot. Nu met Ziggo Dome hebben ze een mooie zaal en ik hoop dat ze dit najaar hier te zien zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Muse wellicht? Geen idee of die eigenlijk op pad zijn, maar dacht dat daar ook een nieuw album in de maak was?
Foo Fighters hebben nieuw album uit deze herfst, zou een goede kans maken, al zie ik ze liever een keer met een eigen show. Ook een beetje doordat inderdaad met name op Pinkpop dit soort bands niet zo lekker tot hun recht komen, als ze meer dan 2 uur willen spelen moeten ze al om een uurtje of 20u beginnen, niet bepaald sfeerverhogend voor de meeste headliners.
Het is vooral de vraag hoe je 'groter' bekijkt. Qua verkopen vast wel, qua status niet lijkt me, Nickelback zal nooit een groot festival headlinen, die andere namen uit dat rijtje wel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nickelback is wel groter dan 2 van die 5 namen denk ik, hoe naar ook
Laatste keer was inderdaad HMH volgens mij, daar was ik nog bij gelukkigquote:Op donderdag 19 juni 2014 09:24 schreef chansadres het volgende:
[..]
Foo Fighters begint gewoon niet meer leuk te worden. Laatste normale concert was in 2006! Dat is 8 jaar geleden! Natuurlijk heb ik ze wel een enkele keren gezien op de festivals maar ik wil ze nu wel weer eens zien op een podia. Ik kreeg altijd het gevoel dat de Foo Fighters nooit het juiste podium konden vinden hier. HMH te klein en Ahoy te groot. Nu met Ziggo Dome hebben ze een mooie zaal en ik hoop dat ze dit najaar hier te zien zijn.
Muse heb ik 3x live gezien. De laatste keer was met The Resistance en ik vond dat al stukken minder. En als ik kijk naar hun laatste Rome Bluray word ik daar niet warmer van. Muse moet echt snel keren om niet vergane glorie te worden.
Nickelback is ook groter dan vrijwel iedereen op die lijst. Het mag niet je/onze smaak zijn maar het bereikt wel een gigantische doelgroep. Van 3FM tot 538 draait hun platen. Hetzelfde met Train. En ze hebben een gigantische fanbase dat verschillende genres overschrijd. Bij het Ziggo Dome concert zag ik metalheads (misschien met vriendin maar hé), punkmeisjes, gothics en 538liefhebbers. Zelfs ouderen van de Sky waren aanwezig. Welke band krijgt dat voor elkaarquote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:27 schreef Jovatov het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |