abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143124125
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij alles vanuit zijn geloof verklaard heeft. Ik denk dat mensen allemaal de potentiele zwakte bezitten om zich over te geven aan wishful thinking als het moment je maar genoeg meesleept.

Of je nou een IQ hebt van 60 of 160 doet er dan weinig toe. Of je dan een natuurkunde diploma hebt in quantum mechanica of een diploma hebt in loodgieten doet er dan weinig toe.
Wishful thinking is wel een net iets andere benaming dan waanbeelden :P Maar je hebt gelijk, tegen die beredenering valt niet veel in te brengen, als er geen tegenbewijs is. Toch geloof ik wel dat er onverklaarbare genezingen bestaan (nu nog onverklaarbaar tenminste).

[ Bericht 1% gewijzigd door rosability op 06-08-2014 15:34:11 ]
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
pi_143125620
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:48 schreef rosability het volgende:
Toch geloof ik wel dat er onverklaarbare genezingen bestaan (nu nog onverklaarbaar tenminste).
Dat iets onverklaarbaar is is veel minder interessant dan mensen graag denken. ;) Er kunnen zeker geen conclusies uit worden getrokken van het soort dat mensen eruit trekken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143227326
Geachte lieve mensen,
Ik denk dat we hier iets aan moeten doen. Om te beginnen door een houding van ,,ja, ik wil hele helderheid hierover en andere dingen''. En dat dit een meer prachmatische positie krijgt als dit echt waar blijkt.

Het ziet ernaar uit dat het aan ons, normale mensen is om dit te doen. Misschien kunnen we beginnen met het erover te hebben de zaak eens wat nauwer onder de loep te nemen.

Ik verzoek het hieronder te laten weten als een goed idee gevonden. Anders dan loopt de communicatie denk ik niet.
pi_143227472
Wat wil je precies onder de loep nemen, en hoe? :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143231295
Het is toch zeker absurd dat we hier nog moeten gaan zitten bepalen of het nou waar is of niet, zoiets, die beginvideo? http://www.cip.nl/artikel(...)10-jaar-uit-rolstoel
Maar daar gaat het om. Dat soort dingen.

Daarom plaatste ik ook deze video eerder. Het Vaticaan kennen we allemaal wel.

En deze is misschien ook interessant. Dit is een live video van de plaats zelf
http://fr.lourdes-france.org/tv-lourdes/?vid=reco
pi_143231521
Naar het schijnt is het wel mogelijk dat men van een ziekte geneest door een soort van innerlijke kracht. Ik heb geen idee of het wel waar is. Ik vind het gewoon een beetje fenomenaal, dat wel. :+
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_143238134
Echt belachelijk dat mensen in die onzin geloven dat God je wel weer effe geneest.

Als God bepaalt heeft dat je ziek moet zijn, zal het niet opeens helpen dat je gaat bidden om weer beter te worden. Alsof God dan denkt, ohja, foutje, ik genees je wel weer. Je moet dan naar de dokter, niet naar de kerk!

En als je stemmen hoort van God, ga naar een psychiater. De kerk beloont je ziek zijn, maar vragen wel even 10% van je inkomen zodra ze je gehersenspoelt hebben dat God wel alles regelt.

Ook alles proberen te koppelen in de natuur Oh, wat een wonder, dat moet wel door een denkbeeldig wezen gemaakt zijn.

Als je dan een wetenschappelijk filmpje wilt aantonen dat mediteren helpt, bekijk dan deze van Iceman Wim Hof! Hij laat zien wat het lichaam en getrainde hersenen kunnen doen, zonder behulp van een of ander zweverig wezen die je een volgend leven beloofd.

Gelovigen verspillen hun leven met beperkingen op te leggen door het geloof en gaan anderen mensen dwingen daar ook naar te leven, anders mogen ze dood volgens de meeste wereldreligies. Zo proberen ze de wereld de creeeren die een persoon 2000 jaar geleden in gedachte had. Gewoon doen alsof we in 2000 jaar niks geleerd hebben en nog steeds in wonderen geloven en sprookjes aan te nemen voor echt gebeurd. Ga lekker naar de Efteling naar het sprookjesbos, maar in de echte-mensen-wereld moet je niet met die christelijke onzin aankomen. Het wordt tijd dat gelovigen wetenschappelijk iets gaan bewijzen. Schaf al het geloof af dat niet bewezen kan worden.

Geloof zorgt voor meer dood dan leven, laat dat wel duidelijk zijn!
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_143258973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:24 schreef Sjeenkske het volgende:
Als God bepaalt heeft dat je ziek moet zijn, zal het niet opeens helpen dat je gaat bidden om weer beter te worden. Alsof God dan denkt, ohja, foutje, ik genees je wel weer. Je moet dan naar de dokter, niet naar de kerk!
Deze meneer verwoordt dat ook:

quote:
indien ik als christen ziek zou zijn zou ik uiteraard niet bij God gaan klagen, omdat Hij het uiteraard wel weet dat ik ziek ben, en ik uiteraard geloof dat Hij het beste met me voorheeft. Ik zou dus allerminst behoefte hebben aan een wonder. Ook indien mijn geliefde 'in de Heer' zou overlijden zou ik volstrekt geen behoefte hebben aan haar opwekking, omdat ik uiteraard zou weten dat zij het nu veel beter heeft en bij God is. Wat ik dus bij christenen die met wonderen spelen en erom bidden steeds weer opmerk is dat ze het tegendeel van geloof in God hebben, met het tegendeel bezig zijn van waar ze in zeggen te geloven.
De schrijver noemt nog een stel bezwaren tegen dit soort praktijken.

http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ouweneel/ouweneel4.htm

Het is Albert Vollbehr, en hij beschrijft daar het wonderlijke geloof van Wim Ouweneel. Ouweneel is een theoloog, tevens bioloog, die desondanks tientallen jaren het Jonge Aarde Creationisme (YEC) bleef aanhangen. In zijn latere jaren begon hij in faith healing te geloven, en jubelde in de krant dat er in Birma door een Nederlander een stel blinde kinderen genezen waren. Waar helemaal niets van bleek te kloppen. Op de blindenschool, waar het gebeurd zou zijn, reageerden de begeleiders verbaasd, toen ze hoorden wat er in Nederland werd beweerd. Ook een dominee ontkende dat het gebeurd zou zijn. De kinderen waren precies even slechtziend als ervoor. Ouweneel moet dat in de gaten gehad hebben, want hij weigerde het video-materiaal te laten bekijken door mensen die er twijfels bij hadden.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)leuze-genezers.dhtml
-- <br />Pinpoint
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')