Short op basis van dit soort rampen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 01:44 schreef ikbenrond het volgende:
Tof. Gaat hard hier, zie ik.
Ik ga vooral short eigenlijk. Ben er net nieuw in, dus ik zal mijn best doen.
Welke ramp?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 20:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Short op basis van dit soort rampen?
Ja aanslag is het eigenlijk, maar dat valt ook wel onder ramp? Ik doelde op het neerhalen van dat vliegtuig en verder Israel.quote:
Het is inderdaad een ramp ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 23:20 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ja aanslag is het eigenlijk, maar dat valt ook wel onder ramp? Ik doelde op het neerhalen van dat vliegtuig en verder Israel.
Iig het is geen goede motivatie op short op te gaan mocht dat zo zijn. Dat gaat goed voor 1 of 2 dagen.
Dit vraag ik mij eigenlijk ook af. Puur hypothetisch. Als je veel geld in zou zetten en je wacht tot de grafiek je order rate raakt en net een paar procent daalt. Dan zit je gewoon goed toch? Heb je dan je winst?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:45 schreef ikbenrond het volgende:
Als je handelt in CFD's en je gaat short, je koopt wat contracts en stelt een profit call in. Zit je dan meestal wel goed? Er is geen garantie, maar de rate gaat meestal wel onder de profit call.
Ik heb antwoord maar het wordt mij niet helemaal duidelijk, het dividend wordt nu als particulier aangeslagen?quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Er viel mij iets aparts op met de uitbetaling van mijn dividend.
Al mijn VS aandelen heffen 15% conform de w8-ben.
Mijn aandelen Vanguard Natural Resources LLC echter worden veel hoger aangeslagen.
Bron belasting 39,6%: 1,83
Iemand een idee? Foutje van Binck?
Ik word toch altijd als particulier aangeslagen?quote:Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de dividendbelasting met betrekking tot een dividenduitkering van Vanguard Natural Resources LLC. Hier wordt standaard 39,6% belasting over de dividenden geheven, waardoor W8-Ben niet van toepassing is.
Een Limited Liability Company (LLC) is een flexibele ondernemingsvorm. Op een LLC zijn andere belastingregels van toepassing dan voor normale bedrijven. Het dividend wordt derhalve belast als zijnde een particulier, waardoor er 39,6% belasting over wordt geheven.
Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat de organisatie Vanguard Natural Resources LLC als een particulier wordt aangeslagen voor de corporate tax (winstbelasting). In een LLC zijn de aandeelhouders in feite de organisatie zelf, vergelijkbaar met een VOF in Nederland.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik word toch altijd als particulier aangeslagen?
Hmm dan betaal ik dus 2x IB belasting.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:27 schreef jaco het volgende:
[..]
Wat hij/zij waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat de organisatie Vanguard Natural Resources LLC als een particulier wordt aangeslagen voor de corporate tax (winstbelasting). In een LLC zijn de aandeelhouders in feite de organisatie zelf, vergelijkbaar met een VOF in Nederland.
De meeste Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven zijn Inc. (incorporated). Die betalen eerst winstbelasting (corporate tax) indien er winst is en vervolgens betalen de aandeelhouders dividendbelasting, voor zover de winst als dividend wordt uitgekeerd.
Bij een LLC is er minder onderscheid tussen de organisatie en haar partners/aandeelhouders. Je krijgt dus de belastingafrekening, die een Inc. en haar aandeelhouders in totaal voor winst en dividend zou hebben, in een klap op de mat.
Voor een exact uitgewerkt antwoord zul je een belastingdeskundige moeten raadplegen, maar op basis wat ik er uit de praktijk van weet, klopt de belastingheffing en het antwoord van Binck wel.
Je hebt inkomen als een Nederlandse partner in een Amerikaanse LLC. Er zou dan in het belasting verdrag NL - VS iets geregeld moeten zijn ter voorkoming van dubbele belasting in die situatie. Dit weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen, want het is een uitgebreid verdrag.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hmm dan betaal ik dus 2x IB belasting.
Kan ik dat hier van de fiscus aftrekken?
nu weer in de 53 .. pfffquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:03 schreef arjan1112 het volgende:
dat heineken intraday high 54,91
heb ik net een verkoop order lopen van 55 he
kom op nou
Naar mijn mening klopt dit in het huidige klimaat niet meer. Er mist een segment in de piramide; "Interest is so damn low that I can't keep up with inflation anywhere else.."quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |