Denk persoonlijk zeker dat Berkshire voor de LT echt een geweldig bedrijf is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:08 schreef monkyyy het volgende:
Koop Berkshire en lift mee op Warren z'n succes. >50 hoogwaardige subsidiaries, handpicked door de meester zelf, die gewoon hun ding blijven doen en geld blijven produceren, ook al is Warren naar de eeuwige jachtvelden.
Ik kreeg laatst ¤10 omdat ik een enquête invulde.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:30 schreef miro86 het volgende:
Ik kreeg laatst nog 20 ekkies transactietegoed van Binck omdat ik zo lang al geen trades meer had gemaakt
Ik kreeg dit mailtje op 27 juni.quote:
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de juiste mensen het bedrijf gaan runnen als Buffett overlijdt. Todd Combs en Ted Weschler zijn momenteel al bezig relatief kleine portfolio's te beheren met de principes van Buffett.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Nimtex het volgende:
[..]
Denk persoonlijk zeker dat Berkshire voor de LT echt een geweldig bedrijf is.
(blijft natuurlijk altijd een beetje de vraag of de opvolger(s) van Buffett even succes vol zullen zijn, maar heb daar op zich wel vertrouwen in)
Ook acht ik de kans persoonlijk eigelijk groot zeker op een LT termijn, dat als we weer eens een keer een crash mee zouden maken, de kans groot is dat het alleen maar in het voordeel van Berkshire Hathaway werkt. (misschien niet in 2 jaar maar over een termijn van 10 jaar zal het waarschijnlijk alleen maar interesant zijn)
Maar mede doordat Bufett vaak echt een ware meester is, in het bepalen wanneer een bedrijf koop waardig is. Vind ik het persoonlijk wel interesant om te zien als de cash positie bij Berkshire, begint op te lopen.
(Het zecht natuurlijk zeker ook niet alles, voor het zelfde geld kondigd hij binnenkort een nieuwe grote overnamen aan.)
Ps
Dit alles in een beetje in het perspectief, van misschien wel een van Buffett bekenste uitspraken.
"Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful"
Vind dat een lastige wat betreft div en Berkshire.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:09 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel vertrouwen in dat de juiste mensen het bedrijf gaan runnen als Buffett overlijdt. Todd Combs en Ted Weschler zijn momenteel al bezig relatief kleine portfolio's te beheren met de principes van Buffett.
Zolang de bedrijfscultuur in stand blijft, want dat is de grote kracht van Berkshire. Een dividend lijkt me trouwens niet heel onrealistisch binnen nu en 10 jaar (al is het maar 1 malig), op een moment wordt het bedrijf zo groot dat het niets intelligent kan doen met het geld en misschien iets terug stuurt naar de aandeelhouders. Maar dat gaat denk ik pas gebeuren als de cashpile naar Apple-achtige proporties groeit. (Zij gingen ook maar een dividend betalen terwijl Jobs er altijd fel op tegen was)
P/E en CAPE ratio's zijn wel iets verschillend de CAPE ratio, staat voorquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:11 schreef nikao het volgende:
Klopt allemaal wel, maar je blijft gewoon niet in staat de toekomst te voorspellen. Kijk eens naar de vorige piek, hoeveel jaar was de PE toen boven het punt van nu? Dat kan natuurlijk net zo goed weer gebeuren en daar sta je dan voor jaren aan de zijlijn te koekeloeren met je cashpositie.
Prima, punt is vooral dat er eigenlijk altijd de consequentie van geld verlies/de noodzaak om te verkopen hangt aan een overgewaardeerde markt. Maar dat is natuurlijk niet zo in het geval dat je 5 jaar met een overgewaardeerde markt zit. Of 10 jaar. Of misschien komen we wel nooit meer onder de waardes die we vroeger als 'normaal' bestempelden. Het blijft koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:37 schreef bascross het volgende:
Je hoeft de toekomst niet te voorspellen. Als je naar Shiller p/e kijkt zie je dat de markt overgewaardeerd is. Als de markt nog verder overgewaardeerd raakt loop je inderdaad geld mis, maar dat is niet relevant, want voor jou was het geen risico waard.
En nu weer volledig hersteltquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:38 schreef ssebass het volgende:
Ik zat gistermiddag een beetje naar BAM te kijken en dacht misschien is dit wel een mooi moment om weer in te stappen. Alle ellende er uit, weer wat mooie opdrachten. Op 2012 na gewoon elk jaar winst gemaakt ondanks de sector die slecht ging. Ben blij dat ik dat niet heb gedaan want terwijl ik het aan het bekijken was zakte het ineens 17%.... Wat was dat? Geen nieuws, gewoon uit het niets. Er gebeuren toch nog rare dingen daar.
Consensus was dat het nog veel erger zou zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:54 schreef BeamofLight het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)credit-agricole.html
CA + 5%. Wie legt me dit even uit?
Berkshire, Goldman Sachs, Blackrock (https://www.google.com/fi(...)QdjoU4juEtSBwAOw_IAo)quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Nimtex het volgende:
[..]
Denk persoonlijk zeker dat Berkshire voor de LT echt een geweldig bedrijf is.
(blijft natuurlijk altijd een beetje de vraag of de opvolger(s) van Buffett even succes vol zullen zijn, maar heb daar op zich wel vertrouwen in)
Ook acht ik de kans persoonlijk eigelijk groot zeker op een LT termijn, dat als we weer eens een keer een crash mee zouden maken, de kans groot is dat het alleen maar in het voordeel van Berkshire Hathaway werkt. (misschien niet in 2 jaar maar over een termijn van 10 jaar zal het waarschijnlijk alleen maar interesant zijn)
Maar mede doordat Bufett vaak echt een ware meester is, in het bepalen wanneer een bedrijf koop waardig is. Vind ik het persoonlijk wel interesant om te zien als de cash positie bij Berkshire, begint op te lopen.
(Het zecht natuurlijk zeker ook niet alles, voor het zelfde geld kondigd hij binnenkort een nieuwe grote overnamen aan.)
Ps
Dit alles in een beetje in het perspectief, van misschien wel een van Buffett bekenste uitspraken.
"Be fearful when others are greedy and be greedy when others are fearful"
Zou willen dat ik meer dan 2 aandelen had gekocht om het te volgen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:32 schreef monkyyy het volgende:
Grote dag voor Kinder Morgan aandeelhouders.
http://phx.corporate-ir.n(...)D=1957206&highlight=
http://seekingalpha.com/a(...)ividend-growth-story
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |