Hm, we hadden van tevoren afgesproken dat hij Oman zou worden om op trade en naval te focussen, ik nam Ethiopië om op military en production te focussen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:14 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ohw dan denk ik toch Aldi, is echt heel veel gegroeid met half afrika van hem. Al zou hem dat niet gelukt zijn zonder jou wss
Ja ja, ben al bezig, ben al bezig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Al moet ie nou wel eens aan een fatsoenlijke militaire doctrine. Want die huidige van hem is echt niets.
Ik vind het prima, zolang je me maar niet compleet annexeert als keizer met die de beslissingenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 00:40 schreef Krediax het volgende:
[..]
ZHE IMPERIAL BORDER WILL NUT BE COMPROMISED!
Wat valt bij jou onder de balkan btw?misschien kunnen we weer een mooie grens opstellen
[..]
Wat wil je niet bij de HRE? krijg je allemaal bonussen enzo, mag je zelfs elector zijn! Zolang je op mij stemt tenminste
Met bootjes wellicht, maar Denemarken is dan toch echt voor hem hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:15 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik vind het prima, zolang je me maar niet compleet annexeert als keizer met die de beslissingen. Want dan ben ik out,
Zou wel lekker massieve oorlog zijn, luctor help jij mij dan ?
Al zou ik je moeten aankunnen als ik engeland eenmaal heb overgenomen compleet.
Je mag van mij friesland hebben, gelre bestaat niet en utrecht heeft zowel utrecht als gelre en zijn mijn vassalquote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:19 schreef JumJum het volgende:
Ik zie het al, bijna geen fatsoenlijk land om meer te spelen. Ik wil best wel meedoen, maar dan ga ik spelen als Nederland. Maar dan vraag ik netjes aan Duitsland of ze mij Friesland willen geven en Gelre en Utrecht met rust willen laten. Daarna zul je geen last meer van mij hebben, ik zit dan toch ergens in Azië met mijn kolonies.
Oh en ik zal Frankrijk wel als ally hebben, dit om ze een beetje buiten de deur te houden. Doe ik ook altijd in singleplayer, en het werkt perfect.![]()
Ik kan je toch niet tegen je wil annexerenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:15 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik vind het prima, zolang je me maar niet compleet annexeert als keizer met die de beslissingen. Want dan ben ik out,
Ik heb meer bootjes dan hemquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Met bootjes wellicht, maar Denemarken is dan toch echt voor hem hoor.
Ik zal op je stemmen als elector, maar als jij Utrecht los laat als vassal krijg je wel een dikke penalty als je dat doet. Stel voor ik val Utrecht aan dan krijg ik wss nooit 100% warscore omdat ik dan provincies van jouw moet gaan siegen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:30 schreef Krediax het volgende:
[..]
Je mag van mij friesland hebben, gelre bestaat niet en utrecht heeft zowel utrecht als gelre en zijn mijn vassalJe mag ze wel annexeren op één voorwaarde, dat je elector word van de HRE en altijd op mij stemt
Volgens mij was je wel matties met frankrijk, met mij heeft NL een relatie van -200 maar veel is desire province wat weg gaat als een mens het overneemt dacht ik.
Raad eens wie er in India zit?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:44 schreef JumJum het volgende:
[..]
Ik zal op je stemmen als elector, maar als jij Utrecht los laat als vassal krijg je wel een dikke penalty als je dat doet. Stel voor ik val Utrecht aan dan krijg ik wss nooit 100% warscore omdat ik dan provincies van jouw moet gaan siegen.
We zien wel, iig mooi dat je Friesland en Utrecht loslaat. Dan heb ik alvast Groot-Nederland.![]()
Verder zullen jullie geen last meer van mij hebben, kom gerust een keer chillen in India of Nederlands-Indië
quote:
GMTA #TEAMTANDEM #OMANETHIOPIA2014 #THEWORLDISOURSquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Alsof jij India van ons gaat winnen.
Mil tech level 14?quote:
Welke penalty? bij utrecht krijg ik -200 relations maar de rest van de wereld boeit het toch niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:44 schreef JumJum het volgende:
[..]
Ik zal op je stemmen als elector, maar als jij Utrecht los laat als vassal krijg je wel een dikke penalty als je dat doet. Stel voor ik val Utrecht aan dan krijg ik wss nooit 100% warscore omdat ik dan provincies van jouw moet gaan siegen.
We zien wel, iig mooi dat je Friesland en Utrecht loslaat. Dan heb ik alvast Groot-Nederland.![]()
Verder zullen jullie geen last meer van mij hebben, kom gerust een keer chillen in India of Nederlands-Indië
Diplo tech level 15.quote:
Het lijkt me beter om voor Malacca -> Bengal -> Ceylon - GoA te gaan. Vooral omdat ik >80% trade power heb in die laatste.quote:Ming is nog steeds de plaats om als westers land te gaan veroveren, de chinaware provincies![]()
Maar als Nederland moet ik sowieso in West-Afrika kunnen coloniseren en Kaap de Goede Hoop in het bezit hebben. Ik zie dat Ethopie Oost-Afrika heeft, maar Ethopie zal ook wel graag wat extra dukaten willen. Want wat doe je eigenlijk, je zorgt ervoor dat je Nederlands-Indie als grondgebied hebt als Nederland. Daarna stuur je de trade van Malacca naar Oost-Afrika en via Oost-Afrika naar Kaap de Goede Hoop waar je Merchant de trade collect. Dit geeft je een dikke inkomsten bonus als Nederland en Ethopie die Oost-Afrika heeft kan er ook nog eens van profiteren door de trade naar hun node te sturen.
Dat kan ook, maar dan moet ik wel genoeg merchants hebben. Ik weet namelijk niet welke ideas Nederland nu heeft in 1583. Ik moet dan sowieso 7 merchants hebben om dat te kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Diplo tech level 15.
[..]
Het lijkt me beter om voor Malacca -> Bengal -> Ceylon - GoA te gaan. Vooral omdat ik >80% trade power heb in die laatste.
Jij hoeft in feite alleen maar in GoA te plukken, want ik verzamel het al uit India. Punt is alleen dat je daar er nooit tussen komt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:02 schreef JumJum het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dan moet ik wel genoeg merchants hebben. Ik weet namelijk niet welke ideas Nederland nu heeft in 1583. Ik moet dan sowieso 7 merchants hebben om dat te kunnen doen.
Ik, 80%.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:07 schreef JumJum het volgende:
Als jij in India zit laat ik je wel met rust, wie heeft GoA in het bezit? Ik kan dat punt ook altijd gebruiken om trade te collecten, ik moet het toch eerst allemaal even bekijken. Spelers laat ik sowieso met rust en vooral als je een hele bult tech levels lager zit. Dan hoef ik maar 20 divisies te hebben en als westers land maak je zo iedereen af, en dat is niet leuk. Ik kan altijd naast je gaan zitten met een provincie en dan kun je westernizen.
quote:
#GMTA #TEAMTANDEMquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:08 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
GoA ligt tussen hem en mij en ik ben zijn protectoraat, dus hij heeft 80% ofzo
Adm (vol)quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:02 schreef JumJum het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar dan moet ik wel genoeg merchants hebben. Ik weet namelijk niet welke ideas Nederland nu heeft in 1583. Ik moet dan sowieso 7 merchants hebben om dat te kunnen doen.
En die zijn al bijna in Indonesië.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:15 schreef Krediax het volgende:
Misschien beter om voor portugal te gaan? zijn relatief groot
Ze hebben iig al iets gekoloniseerd in Zanzibar, want ze stelen daar trade.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:17 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ze kunnen bijna zien tot de hoorn van afrika.
Nope niks, komt omdat ze trade krijgen vanuit de kaap.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze hebben iig al iets gekoloniseerd in Zanzibar, want ze stelen daar trade.
Ik zal vanavond eens even kijken wat het beste is om te gaan doen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:22 schreef Krediax het volgende:
Mijn safe:
https://drive.google.com/(...)ZFE/edit?usp=sharing
Ben je telaat voor de sessie van vanavondquote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:57 schreef JumJum het volgende:
[..]
Ik zal vanavond eens even kijken wat het beste is om te gaan doen.
Die hebben wel een aardig ideeënpakket. En ze kunnen koloniseren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:01 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat je anders ook wel mag doen is spelen als mijn colonie, ik weet niet hoe boeiend dat is
Word moslim, dan heb je dat probleem niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:06 schreef DeHovenier het volgende:
Heb ik weer, krijg ik een zoon, gaat ie een maandje later weer dood
Ik wil een troonopvolger
Heb nog nooit met een moslim gespeeld. Maar dan nog, ik heb tot nu toe 65 uur in het spel zitten, dus mjaquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Word moslim, dan heb je dat probleem niet.
Ik zie alleen niet hoe jij mij kan toevoegen zonder oorlog te voeren. Want om me toe te voegen moet capital HRE zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:32 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik kan je toch niet tegen je wil annexeren
de op één na laatse reform is dat iedereen mijn vassal word (kom ik nooit btw want half HRE haat me) maar als je dan tegen stemt word je uit de HRE gekicked. Krijg ik wel een CB
[..]
Ik heb meer bootjes dan hem
In de kerker dermeequote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:11 schreef DeHovenier het volgende:
Hmz, m'n bisschop wil me tot een Waldensian bekeren
Allang geregeldquote:
Neem een paar concubines met elective succesion, altijd goede heirquote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Allang geregeld
Ik had nog nooit van Waldensians gehoord. Ik leer elke dag weer bij
En opeens is de zieke vrouw van de koning bezeten
Dan maar naar bed met de pas getrouwde vrouw van m'n troonopvolger
Kind is 17 jaar oud, en de koning is 45. Ze heeft ook al een zoon gebaard, dus met recht een milf
Ik wil ook wel alliantie met NL, maar NL wilde dat niet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:19 schreef JumJum het volgende:
Ik zie het al, bijna geen fatsoenlijk land om meer te spelen. Ik wil best wel meedoen, maar dan ga ik spelen als Nederland. Maar dan vraag ik netjes aan Duitsland of ze mij Friesland willen geven en Gelre en Utrecht met rust willen laten. Daarna zul je geen last meer van mij hebben, ik zit dan toch ergens in Azië met mijn kolonies.
Oh en ik zal Frankrijk wel als ally hebben, dit om ze een beetje buiten de deur te houden. Doe ik ook altijd in singleplayer, en het werkt perfect.![]()
Helpen tegen Duitsland?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:15 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Nee, dat wordt onderdeel van Frankrijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 13:15 schreef Krediax het volgende:
Misschien beter om voor portugal te gaan? zijn relatief groot
Vanavond ook gelijk oorlog tegen Frankrijk.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:40 schreef JumJum het volgende:
Krediax nog bedankt voor de savegame, ik kies toch voor Portugal. Portugal heeft namelijk Kaap de Goede Hoop al. En ze hebben Exploration en Expansion ideas en die heb ik nodig om verder te kunnen, alleen Frankrijk haat Portugal als de pest.![]()
Ik denk dat ik er vanavond wel ben, hoelaat begint het?
Ik heb nu Primogene succesion, dus de oudste zoon krijgt alles.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:06 schreef Krediax het volgende:
[..]
Neem een paar concubines met elective succesion, altijd goede heir
Dan doe ik wel mee als er een compleet nieuwe game gestart wordt vanaf 1444.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Vanavond ook gelijk oorlog tegen Frankrijk.Want Portugal is ally van Aragon en Frankrijk heeft claim op Aragon. Dus je kan nog kiezen voor NL. Die laat ik wel in leven.
Ja, wat moet je als Frankrijk ook met een land dat allemaal trade value naar zich toetrekt? Dat kan je beter inruilen voor wat arme provincies die een vijandige cultuur hebben.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, dat wordt onderdeel van Frankrijk.Ik ga heel Iberia overnemen.
Ik wil niet dat we hier (NL) Frans moeten gaan spreken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, wat moet je als Frankrijk ook met een land dat allemaal trade value naar zich toetrekt? Dat kan je beter inruilen voor wat arme provincies die een vijandige cultuur hebben.
Dan hou je hem als vazal, jeez.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik wil niet dat we hier (NL) Frans moeten gaan spreken.
Dit is een overeenkomst die de twee mogendheden op het vaste land in Europa met elkaar hebben gesloten.quote:
Die goudprovincie wil ik ook hebben, maar wil de rest dan ook maar gelijk. Ziet er op de kaart wel zo mooi uit als het allemaal blauw is.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:59 schreef JumJum het volgende:
Maar Nederland heb je helemaal niks aan in jullie game![]()
Defensive ideas, plutocratic ideas, administrative ideas en een prestige van -75![]()
Jammer dat je de ideas niet kan veranderen als je een land midgame gaat spelen.
En de goud provincie van Castille levert nog meer op dan heel het vaste grondgebied van Portugal.
Dat wou Hitler ook, kijk eens hoe het met hem en zijn rijk is afgelopen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die goudprovincie wil ik ook hebben, maar wil de rest dan ook maar gelijk. Ziet er op de kaart wel zo mooi uit als het allemaal blauw is.
Rustig maar, Oman en Ethiopië zijn ook blauw.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die goudprovincie wil ik ook hebben, maar wil de rest dan ook maar gelijk. Ziet er op de kaart wel zo mooi uit als het allemaal blauw is.
Kunnen we met z'n drieën de hele wereld in het blauw verdelen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Rustig maar, Oman en Ethiopië zijn ook blauw.
Duitsland is een andere speler hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:05 schreef JumJum het volgende:
[..]
Dat wou Hitler ook, kijk eens hoe het met hem en zijn rijk is afgelopen.
Ik garandeer Schotland nog steeds.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:10 schreef Euribob het volgende:
Of als Schotland gaan. Vind Burnaboy vast niet leuk, maar als je allies bent met Frankrijk durft ie je toch niets te maken.
.... nee toch? Bel/sms/whatsup 'em anders even.quote:
Hahahahah had er beter Napoleon van kunnen maken, met hem is het ook niet goed afgelopen. Je weet wel dat je Rusland niet in de winter moet aanvallen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Duitsland is een andere speler hoor.
Ik heb ook niet de ambitie om naar Rusland te trekken, daarom ga ik ook naar het zuiden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:11 schreef JumJum het volgende:
[..]
Hahahahah had er beter Napoleon van kunnen maken, met hem is het ook niet goed afgelopen. Je weet wel dat je Rusland niet in de winter hoeft aan te vallen.
En dan straks Revolts XL?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de ambitie om naar Rusland te trekken, daarom ga ik ook naar het zuiden.
oh dat valt nog mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:14 schreef JumJum het volgende:
[..]
Portugal heeft nu al revolts om een andere koning te kunnen installeren, stacks van 20 en 25
Nummers verzamelen op fok?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
.... nee toch? Bel/sms/whatsup 'em anders even.
Zijn waarschijnlijk blanken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:18 schreef JumJum het volgende:
Alleen iets wat mij flink irriteert in mijn Nederland game is dat de rebellen in mijn overgenomen grondgebied in India net zo sterk zijn als westerse rebellen![]()
Hoe de fuck kunnen Indische rebellen opeens zo sterk zijn als er in India nog maar mil level 15 is.
Als je er eenmaal een core hebt is het een volwaardig deel van je staat en heeft het dus ook toegang tot dat alles.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:18 schreef JumJum het volgende:
Alleen iets wat mij flink irriteert in mijn Nederland game is dat de rebellen in mijn overgenomen grondgebied in India net zo sterk zijn als westerse rebellen![]()
Hoe de fuck kunnen Indische rebellen opeens zo sterk zijn als er in India nog maar mil level 15 is.
Haha, was even bij mijn zusje langsgegaan, die is verhuist maar kon haar gordijnen zelf niet ophangenquote:
Pics van je zusje.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Haha, was even bij mijn zusje langsgegaan, die is verhuist maar kon haar gordijnen zelf niet ophangen
Ook gelijk wat slavinken en oranje hoeden achter gelaten?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:20 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Haha, was even bij mijn zusje langsgegaan, die is verhuist maar kon haar gordijnen zelf niet ophangen
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:22 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ook gelijk wat slavinken en oranje hoeden achter gelaten?
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:22 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ook gelijk wat slavinken en oranje hoeden achter gelaten?
Als je ze niet weggeeft, zul je dat niet weten ook.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Wie moet er zo'n kuthoed hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |