Jawel, dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Geen normale tekst toch? Of denk je zelf van wel?
Dan weet ik meteen of ze voldoende gevoel voor humor en relativering hebben. Of ze voldoende intelligent zijn. Wie kan lachen, gaat mee. Wie boos wordt, valt door de mand.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:01 schreef Globali het volgende:
Stel je eens voor dat je bij mij op bezoek komt Kees. Mijn familie bestaat uit allerlei rassen en kleuren. En dat jij dit daar zegt over zwarte mensen.
Dan moet je aangeven hoe jij Afrika kent. En dan zou je zeker dit soort opmerkingen niet maken. Buiten mijn familie om ken ik mensen daar goed. Het zou niet in mij op komen zo over een ras te spreken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, dat denk ik wel.
Of het moet zijn dat je cynisme, sarcasme, ironie, parodie niet als normaal beschouwt.
Ik ken Afrika alleen van de tv. En ik praat zo over iedereen, inclusief mezelf.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:05 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan moet je aangeven hoe jij Afrika kent. En dan zou je zeker dit soort opmerkingen niet maken. Buiten mijn familie om ken ik mensen daar goed. Het zou niet in mij op komen zo over een ras te spreken.
Misschien moet je dat soort dingen dan niet zeggen. Je kwets er mij mee. Ik heb erg veel van de wereld gezien. Als jij dat ook zou doen zie je het mooie van mensen. En kleur of geloof maakt niet veel uit. Dat is de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ken Afrika allen van de tv. En ik praat zo over iedereen, inclusief mezelf.
Ik snap niet waarom ik je met mijn tekst kwets jij je gekwetst voelt door mijn tekst. Je zou gewoon eens goed kunnen lezen. Ik zeg niks verkeerd, mijn tekst wordt geïnterpreteerd op een bepaalde manier.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Misschien moet je dat soort dingen dan niet zeggen. Je kwets er mij mee. Ik heb erg veel van de wereld gezien. Als jij dat ook zou doen zie je het mooie van mensen. En kleur of geloof maakt niet veel uit. Dat is de werkelijkheid.
Dat over "negers"? Dat was toch duidelijk? En je bent er nooit geweest. Ik heb Afrikaanse donkere familie. Die komen niet uit de Bijlmer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ik je met mijn tekst kwets jij je gekwetst voelt door mijn tekst. Je zou gewoon eens goed kunnen lezen. Ik zeg niks verkeerd, mijn tekst wordt geïnterpreteerd op een bepaalde manier.
Wat zeg ik dan? Dit:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:01 schreef Globali het volgende:
Stel je eens voor dat je bij mij op bezoek komt Kees. Mijn familie bestaat uit allerlei rassen en kleuren. En dat jij dit daar zegt over zwarte mensen.
Nee, dat natuurlijk niet. Want dat was een heel andere discussie.quote:Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.
Ja, daar ben ik ook wel blij mee.
Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
Het is wel fijn om zo onbevooroordeeld tegen mensen aan te kunnen kijken. Scheelt ook gelijk weer een paar verbanningen op FOK als je zo genuanceerd kunt zijn.
" Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn"quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn
GVD! Nou gaat het me echt vervelen hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:28 schreef Globali het volgende:
[..]
" Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn"
Misschien wat ongelukkig gezegd? Begrijp je dat ik die zwarte neefjes en nichtjes heb daar wat raar naar kijk?
Dat is de beginvraag dus. Wat bedoelde je? Ik geef je nog steeds het vd van twijfel. Maar die tekst maakt het wel erg raar. Dan kun je wel heel boos worden maar het raakt mij direct en is onzin.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
GVD! Nou gaat het me echt vervelen hoor.
Jouw neefjes en nichtjes kunnen me niks schelen. Die moeten nog opgroeien tot volwassenen die echt en schijn van elkaar kunnen onderscheiden. Die horen FOK! niet eens te lezen.
Dan leg je ze maar uit wat ironie, sarcasme en dergelijke zijn.
Niks ongelukkig gezegd: ik wist heel goed wat ik schreef en ook wat ik daarna schreef. Maar lezen is kennelijk niet iedereen gegeven. Alleen al het woord uiteraard zou moeten waarschuwen.
Ik citeer nog maar een keer, uit een geheel andere discussie:quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is de beginvraag dus. Wat bedoelde je? Ik geef je nog steeds het vd van twijfel. Maar die tekst maakt het wel erg raar. Dan kun je wel heel boos worden maar het raakt mij direct en is onzin.
Wat ik daarmee bedoel mag je gewoon heel fijn zelf bedenken. Ik merk dat je selectief citeert en dat mag. Maar de keuze is dan wel jouw keuze. Niet per se de mijne.quote:Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.
Ja, daar ben ik ook wel blij mee.
Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
Het is wel fijn om zo onbevooroordeeld tegen mensen aan te kunnen kijken. Scheelt ook gelijk weer een paar verbanningen op FOK als je zo genuanceerd kunt zijn.
Wat zouden die neefjes en nichtjes zich daar nou in godsnaam van aantrekken?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:41 schreef Globali het volgende:
Dat je aan neefjes en nichtjes die zwart zijn uit moet leggen dat een meneer in Nederland een mening heeft over hen. Ik zie het voor mij.
Ik had het gewoon over wat jij schreef over zwarte mensen. Misschien begreep jij dat niet?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik citeer nog maar een keer, uit een geheel andere discussie:
[..]
Wat ik daarmee bedoel mag je gewoon heel fijn zelf bedenken. Ik merk dat je selectief citeert en dat mag. Maar de keuze is dan wel jouw keuze. Niet per se de mijne.
Niets. Die zetten jou als debiel weg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat zouden die neefjes en nichtjes zich daar nou in godsnaam van aantrekken?
En is jouw interpretatie wel de juiste?
Ik ben het nu echt zat.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik had het gewoon over wat jij schreef over zwarte mensen. Misschien begreep jij dat niet?
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:45 schreef Globali het volgende:
[..]
Niets. Die zetten jou als debiel weg.
Je schrijft het. Dan moet je niet gaan zeuren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het nu echt zat.
Je leest maar wat ik schreef en je interpreteert maar een eind weg, al dan niet op weg geholpen door een halfgare gast.
Wie mij voor antisemiet of racist wil uitmaken, gaat maar fijn zijn gang. Water van een eend. Geen argument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |