Het is het vierde wereldkampioenschap op Nederlandse bodem. In 1973 had het WK voor mannen plaats in Amstelveen. De stad organiseerde ook in 1986 het WK bij de vrouwen.quote:De NOS zendt tijdens de Rabobank Hockey World Cup dagelijks twee wedstrijden live uit op de televisie. Eén van deze duels is de wedstrijd van de Oranjemannen of –vrouwen. Het WK staat van 31 mei tot en met 15 juni in het Kyocera Stadion in Den Haag op het programma.
De ontmoetingen die live op te tv te zien zijn worden gepresenteerd en geanalyseerd vanuit het stadion. Alle overige wedstrijden van het mondiale evenement worden live uitgezonden op de website: nos.nl.
Omroep West verslaat tijdens het toernooi alle 76 duels live op haar kanaal. Daarnaast wordt TV West gedurende het WK een evenementenkanaal bij Ziggo (kanaal 999), waardoor de duels voor alle Ziggo-klanten te zien zijn. De wedstrijden worden afgewisseld met nieuws- en wedstrijdanalyses. De dag wordt afgesloten met een achtergrondprogramma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar een (heel) stuk meer aangevallen dan Australië.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:58 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee, tweede helft ook weinig gepresteerd
Als degene die de strafcorner stil moet leggen op rand cirkel het verneukt.quote:
Die speelster nam de bal niet goed aan waardoor die tegen haar voet stuiterde. Zijn kostbare foutjes binnen de cirkel.quote:
Maar de verdedigster van Australië kreeg die tegen net toch? Toen NL die laatste strafcorner kreeg.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Als degene die de strafcorner stil moet leggen op rand cirkel het verneukt.
Inderdaad zeker laatste 15-20 minuten is Nederland gewoon de betere ploeg.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar een (heel) stuk meer aangevallen dan Australië.
Ninjaquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Inderdaad zeker laatste 15-20 minuten is Nederland gewoon de betere ploeg.
Niet heel goed nog, maar wel de betere ploeg.
Ik zag hetquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Inderdaad zeker laatste 15-20 minuten is Nederland gewoon de betere ploeg.
Niet heel goed nog, maar wel de betere ploeg.
Als je de bal 'stil legt' met je been / voet / lichaam, in plaats van met je stick wat wel is toegestaan. Dat is een stopfout -> overtreding en als het binnen de cirkel gebeurt dus een strafcorner.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:03 schreef IPA het volgende:
[..]
Maar de verdedigster van Australië kreeg die tegen net toch? Toen NL die laatste strafcorner kreeg.
Als ze het over een stopfout hebben niet, maar dat moment heb ik gemist. Zit te zappen tussen dit en België - Tunesië.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:03 schreef IPA het volgende:
[..]
Maar de verdedigster van Australië kreeg die tegen net toch? Toen NL die laatste strafcorner kreeg.
ALs je buiten de cirkel opzettelijk de bal met je voet raakt is het een SC. Als het per ongeluk gaat een vrije slag buiten de cirkel.quote:
Binnen de 23 meter ja.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:06 schreef Tim86 het volgende:
[..]
ALs je buiten de cirkel opzettelijk de bal met je voet raakt is het een SC. Als het per ongeluk gaat een vrije slag buiten de cirkel.
Ja, dat leek me duidelijk in dit gevalquote:
Oh die video ref is een goede zaakquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:08 schreef zeebeschuit het volgende:
Dit verpest zo'n sport wel een beetje. Sjongejonge wat een regels allemaal.
Meeste zijn voor veiligheid. Deze ook. Vroeger werd de bal bij zulke ballen op goed geluk keihard de cirkel ingeslagen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:09 schreef Paxcon het volgende:
Jezus het is echt niet normaal meer met al die regels
Laten we deze onzin alsjeblieft niet bij voetbal krijgen. Zeiken is heerlijkquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:09 schreef heywoodu het volgende:
Mooi altijd, de videoref. Zouden ze bij voetbal ook moeten hebben, scheelt zo veel gezeik
Moet je na gaan dat op amateurniveau er geen videoref isquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:08 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een bullshit regels allemaal, teringjantje zeg
Nee, onterechte beslissingen of onterechte goals zijn lekker...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:08 schreef zeebeschuit het volgende:
Dit verpest zo'n sport wel een beetje. Sjongejonge wat een regels allemaal.
Ach ook op internationaal niveau is dat er nog geen tien jaarquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moet je na gaan dat op amateurniveau er geen videoref is
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:11 schreef -0- het volgende:
Maarja dat nu zo vaak achter elkaar videoref gevraagd wordt toont juist het gelijk van de mogelijkheid aan. Je mag immers alleen nog maar een keer als je gelijk hebt.
Amateurniveau gaat 10 tempos langzamer.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moet je na gaan dat op amateurniveau er geen videoref is
wacht even!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:09 schreef Paxcon het volgende:
Jezus het is echt niet normaal meer met al die regels
Ja, je zal het voetbal maar eerlijker willen maken. Foeiquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:11 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ach ook op internationaal niveau is dat er nog geen tien jaar
Deze opmerking snap ik niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, je zal het voetbal maar eerlijker willen maken. Foei
Hoe vult Blatter zijn zakken dan nog
Of Platini
het gaat me niet om die videorefquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:13 schreef wdn het volgende:
[..]
wacht even!
Als je FOUT zit met zo'n aanvraag raak je die kwijt.
Dit bewijst dat de spelers gelijk hebben en de ref het fout zag
Is dus alleen maar eerlijk want het werkt 2 kanten op.
Ze maken zich grote zorgen om bv de OS in rio. Daar gaan zeer weinig mensen kijken naar het hockey is de verwachting. En dat is weer niet goed voor de sport.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:16 schreef zeebeschuit het volgende:
Zitten er in het buitenland ook zoveel man op tribune? heb gevoel dat dit wk alleen maar leeft daar ook.
Hier zenden ze het niet eens uit op tv
Dat gaat ook prima, maar dan heb je dus veel meer onterechte beslissingen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:15 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Deze opmerking snap ik niet.
Ik bedoel te zeggen dat ze het op internationaal niveau tien jaar geleden ook zonder videoscheidsrechter deden, oftewel: dat gaat ook prima.
Lijkt me sterkquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:17 schreef Evertjan het volgende:
zou er nog een regenbuitje komen tijdens deze wedstrijd
Maar dan vallen er wel zwaar gewondenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
het gaat me niet om die videoref
als er niet zo bizar veel regels zijn is er ook geen discussie meer over dus heb je die videoref veel minder nodig
Dat kun je wel zeggen ja. Wat kwamen ze sterk teug in het laatste kwartquote:
Veel regels zijn ingesteld voor de veiligheid van de spelers.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
als er niet zo bizar veel regels zijn is er ook geen discussie meer over dus heb je die videoref veel minder nodig
Heeft Nederland wel vaker bij de vrouwen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:17 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen ja. Wat kwamen ze sterk teug in het laatste kwart
Er zijn niet zo bizar veel regels. Ze worden alleen wat vaker gebruikt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:17 schreef wdn het volgende:
[..]
Maar dan vallen er wel zwaar gewonden
Veel zo niet allemaal zijn er om spelers te beschermen.
Zo mag men tegenwoordig ook niet meer tijdens een SC zomaar in de baan van de bal vallen.
oke, fairquote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:18 schreef -0- het volgende:
[..]
Veel regels zijn ingesteld voor de veiligheid van de spelers.
In het hockey is er in tegenstelling tot voetbal veel meer risico bij het tegen je aan krijgen van de bal.
Met de regels waar het hierom ging wordt voorkomen dat de bal blind de cirkel in wordt geramd. Daarom heb je ook zoveel regels omtrent gevaarlijk spel bij hoge ballen.
Brazilië is dan ook geen hockeyland. Maar dat zul je daar wel bij meer sporten gaan meemaken. Dat land heeft buiten voetbal niet echt een sportcultuur. Twee jaar geleden in Londen zaten de tribunes wel vol.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze maken zich grote zorgen om bv de OS in rio. Daar gaan zeer weinig mensen kijken naar het hockey is de verwachting. En dat is weer niet goed voor de sport.
Volleybal is daar groot zowel zaal als strand.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:26 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Brazilië is dan ook geen hockeyland. Maar dat zul je daar wel bij meer sporten gaan meemaken. Dat land heeft buiten voetbal niet echt een sportcultuur. Twee jaar geleden in Londen zaten de tribunes wel vol.
Ook tijdens het WK vier jaar geleden in Argentinië was het volle bak.
Helaas nee.quote:
Ik had gisteren in de ochtend vrijkaarten. Toen heb ik 1,5 wedstrijd gezien.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Helaas nee.
Collega van me heeft jaren hoog nivo gespeelt bij OZ
Van helemaal nooit regionale omroep kijken naar TV West van 10 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds ongeveerquote:
Het was zappen tussen hockey en Roland Garrosquote:Op zondag 8 juni 2014 11:48 schreef wdn het volgende:
Mijn TV is amper van kanaal 999 af geweest de afgelopen week
Ik kan dat gekreun niet aanquote:Op zondag 8 juni 2014 11:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Het was zappen tussen hockey en Roland Garros
1. Gewonnen wedstrijdenquote:Op zondag 8 juni 2014 12:01 schreef DeeBee het volgende:Voor de stand in de groep telt eerst het aantal zeges en dan doelsaldo toch? Niks met onderling resultaat dacht ik...
AH, ja dat bedoel ik ook, bedankt voor de correctiequote:Op zondag 8 juni 2014 13:43 schreef clavier het volgende:
Tegen Zuid-Afrika moeten ze nog. Van Nieuw-Zeeland hebben ze al gewonnen.
Liever niet eigenlijk. Laat de Duitse dames maar doorgaan ten koste van Argentinië.quote:
Dit Argentinië horen we te pakkenquote:Op zondag 8 juni 2014 17:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Liever niet eigenlijk. Laat de Duitse dames maar doorgaan ten koste van Argentinië.
Een finale is altijd anders. En luciana aymar een speelster van wereldklasse.quote:
1 goal minder mag ookquote:Op zondag 8 juni 2014 17:29 schreef Max23 het volgende:
Doelsaldo Amerika 13-4
Doelsaldo Argentinië 11-4
Ik hoop dat Amerika de laatste wedstrijd ruimer weet te winnen dan Argentinië
ik zie ook liever een wedstrijd waar geknokt moet worden voor de winstquote:Op zondag 8 juni 2014 20:20 schreef marcb1974 het volgende:
Gaat wel heel makkelijk zo. Doe dan op zijn minst of het nog een beetje moeilijk is.
Ze hebben nog niet gescoord dit toernooiquote:
wk schaken?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:40 schreef opperkleurder het volgende:
Ben overgestapt naar een ander WK waar er meer spanning is.
Dit was iig een grote: 4 maart 2010 Zuid-Afrika 0 - 12 Australiëquote:Op zondag 8 juni 2014 20:39 schreef wdn het volgende:
Dan komen we nog wel aan de 10 zo
Wat is het record trouwens op een WK?
Dat is veel jaquote:Op zondag 8 juni 2014 20:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit was iig een grote: 4 maart 2010 Zuid-Afrika 0 - 12 Australië
En dan met 10.000 tegelijk?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:47 schreef wdn het volgende:
zou die coach een sms met daarin "sorry" op prijs stellen?
Blijft vreemd dat Zuid-Afrika op het WK speelt en Pakistan niet.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:47 schreef marcb1974 het volgende:
1982 Zaterdag 2 januari Pakistan-Nieuw-Zeeland 12-3
Pakistan is ver weg gezakt de laatste jaren .Zuid Afrika minder ver.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat Zuid-Afrika op het WK speelt en Pakistan niet.
Weinig negers trouwens bij Zuid-Afrika.
Nou eentje namens heel Nederland zou ook kunnenquote:
Maxima dat maar laten regelen dan?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Nou eentje namens heel Nederland zou ook kunnen
Neequote:
India in feite ook. Sinds de kunstgrasvelden is het niks meer met de 2 grootste hockey-landen uit de historie. India begint gelukkig een beetje op te krabbelen.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:53 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Pakistan is ver weg gezakt de laatste jaren .Zuid Afrika minder ver.
Het is een 'blanke' sport. Ook geen negers bij de Europese landen.
Bizar dat India het zo slecht doet. Het was daar ooit volkssport nr 1 (nu is dat cricket). En dat in een land met ruim 1 miljard inwoners. Daar moet toch een goed team te maken zijn.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
India in feite ook. Sinds de kunstgrasvelden is het niks meer met de 2 grootste hockey-landen uit de historie. India begint gelukkig een beetje op te krabbelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1-7![]()
Leuk hequote:Op maandag 9 juni 2014 11:18 schreef heywoodu het volgende:
Mooi, deze oude vrouw in de studio![]()
82 jaar en tot 2 jaar geleden zelf hockey gespeeld, kijkt nu alle wedstrijden van het WK, maar zelf naar Den Haag komen lukte niet (kaarten uitverkocht etc). TV West gebeld om ze te bedanken voor het uitzenden van alles, reporter van TV West kwam een standhouder tegen rond het stadion en die stelde 2 kaartjes beschikbaar voor mevrouw
Apart ja.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:56 schreef heywoodu het volgende:
Hoe dit toch 0-0 heeft kunnen blijven zeg, toch zat kansen voor Australië.
Die Knowles is maar een watjequote:Op maandag 9 juni 2014 13:42 schreef borisz het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)-blote-hoofd-uit-het
Geniaal.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:42 schreef borisz het volgende:
http://www.omroepwest.nl/(...)-blote-hoofd-uit-het
Wel benieuwd hoe ze nu doorgaan met die blessure van Knowles in gedachten..quote:Op maandag 9 juni 2014 13:42 schreef DeeBee het volgende:
Boh, dat Australië is toch ongelofelijk goed zeg. Alweer 4-0 na een helft tegen India.
Dacht ik ook al aan ja.quote:Op maandag 9 juni 2014 13:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe ze nu doorgaan met die blessure van Knowles in gedachten..
Oh ik doelde eigenlijk vooral op deze wedstrijdquote:Op maandag 9 juni 2014 14:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan ja.Dwyer ook met pijntjes zo te zien...
Vaak werkt het 'verliezen' van een aanvoerder enzo best wel door, al hebben ze echt genoeg kwaliteit om natuurlijk te winnen in de halve finale. Zie ze nog steeds wel als de favoriet, zeker omdat hun angstgegner Duitsland eruit lijkt te gaan vliegen...
Zou wel lullig zijn als dadelijk alles goed valt voor Duitsland en ze dan toch nog tegen Australie moetenquote:Op maandag 9 juni 2014 14:03 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan ja.Dwyer ook met pijntjes zo te zien...
Vaak werkt het 'verliezen' van een aanvoerder enzo best wel door, al hebben ze echt genoeg kwaliteit om natuurlijk te winnen in de halve finale. Zie ze nog steeds wel als de favoriet, zeker omdat hun angstgegner Duitsland eruit lijkt te gaan vliegen...
Australië wordt dan ook he-le-maal gek volgens mij.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:09 schreef wdn het volgende:
[..]
Zou wel lullig zijn als dadelijk alles goed valt voor Duitsland en ze dan toch nog tegen Australie moeten
Kwam niet heel hard, maar wel heel vervelend in aanraking met een Indiër. Zijn nek stootte tegen de Indische heup, leek wel of z'n nek in elkaar geduwd werd ofzo. Bleef minutenlang op handen en knieën zitten, voor hij van het veld afgereden werd met brace en alles.quote:
Hij kwam schuin met zijn hoofd tegen die heup.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kwam niet heel hard, maar wel heel vervelend in aanraking met een Indiër. Zijn nek stootte tegen de Indische heup, leek wel of z'n nek in elkaar geduwd werd ofzo. Bleef minutenlang op handen en knieën zitten, voor hij van het veld afgereden werd met brace en alles.
Naar. Hij zal niet de eerste zijn die een whiplash of iets dergelijks oploopt bij het hockeyen.quote:Op maandag 9 juni 2014 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kwam niet heel hard, maar wel heel vervelend in aanraking met een Indiër. Zijn nek stootte tegen de Indische heup, leek wel of z'n nek in elkaar geduwd werd ofzo. Bleef minutenlang op handen en knieën zitten, voor hij van het veld afgereden werd met brace en alles.
Of het team nog recht heeft op de videoref of niet.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:07 schreef vuvuzela het volgende:
Wat zijn de groene puntjes boven de score?
Als ze nog recht hebben op de video scheidsquote:Op maandag 9 juni 2014 16:07 schreef vuvuzela het volgende:
Wat zijn de groene puntjes boven de score?
ligt aan jouw tv.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:13 schreef tralalala het volgende:
Valt het beeld soms weg of ligt het aan mijn tv?
Ligt aan jou denk ikquote:Op maandag 9 juni 2014 16:13 schreef tralalala het volgende:
Dikke vette stroomstoring daarquote:Op maandag 9 juni 2014 16:13 schreef tralalala het volgende:
Kan zijn maar ned1 zend dezelfde beelden uit als TV Westquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |