Omdat wij hier van die minirotondes hebben en het voor een vrachtwagenchauffeur wel zo prettig is om te zien of hij kan gaan optrekken of niet.. misschien?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
Waarom stellen we dat niet hiee ook in. Dat links knipperen is grootse onzin namelijk.
En wat heeft links knipperen daarmee te maken? Met links knipperen geef je namelijk precies hetzelfde aan als met niet knipperen: ik blijf de rotonde volgen. Met rechts knipperen geef je aan: ik ga de rotonde bij de volgende mogelijkheid verlaten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:04 schreef DIGIT_ het volgende:
Omdat wij hier van die minirotondes hebben en het voor een vrachtwagenchauffeur wel zo prettig is om te zien of hij kan gaan optrekken of niet.. misschien?
Dit idd. Ik begrijp dat knipperen naar links absoluut niet. Ik vertik het dan ook gewoon. Ik knipper pas bij het verlaten van een rotonde.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
En wat heeft links knipperen daarmee te maken? Met links knipperen geef je namelijk precies hetzelfde aan als met niet knipperen: ik blijf de rotonde volgen. Met rechts knipperen geef je aan: ik ga de rotonde bij de volgende mogelijkheid verlaten.
Raad eens hoe vaak je richtingaanwijzer aan en uit gaat bij het verlaten van de rotonde, een keer of drie?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
En wat heeft links knipperen daarmee te maken?
Owk, wanneer ga jij de afslag aanduiden als je een minirotonde half neemt?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:59 schreef k_man het volgende:
Wie had het over op het laatste moment richting naar rechts aangeven, of helemaal geen richting naar rechts aangeven? En hoe maakt richting naar links aangeven dat beter? Het slaat nergens op wat je zegt. Dat snap je zelf ook wel als je even nadenkt.
Netjes richting aangeven naar rechts is voldoende.
Met het verschil dat je het linkerknipperlicht eerder ziet bij een tegemoetkomende auto op een rotonde.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:36 schreef k_man het volgende:
[..]
En wat heeft links knipperen daarmee te maken? Met links knipperen geef je namelijk precies hetzelfde aan als met niet knipperen: ik blijf de rotonde volgen.
Met links aangeven geef ik aan dat ik niet zo'n lul ben die niets aangeeft en dan toch rechts er af duikt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:59 schreef k_man het volgende:
Wie had het over op het laatste moment richting naar rechts aangeven, of helemaal geen richting naar rechts aangeven? En hoe maakt richting naar links aangeven dat beter?
Wat snap je niet aan zolang in niet naar rechts knipper ga ik rechtdoor dan?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef DIGIT_ het volgende:
[..]
Raad eens hoe vaak je richtingaanwijzer aan en uit gaat bij het verlaten van de rotonde, een keer of drie?
Raad daarbij eens hoe vaak hij knippert als je de rotonde drie kwart neemt?
Daarbij geteld de personen die helemaal geen richting aangeven..
I.m.h.o is het beter duidelijk te zijn in het verkeer, i.p.v. op het laatste moment maar aan te geven wat je gaat doen.
Hoe lang denk je dat het duurt om 60 ton in beweging te krijgen t.o.v. een 1,5 ton auto of je motor van 1000 cc?
B.t.w ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar bezit wel de meerdere rijbewijzen, m.a.w. een beetje rekening houden met andere weggebruikers kan volgens mij geen kwaad!
Maar doe wat je wil, het is geen verplichting eerder een geste naar de mede weggebruikers.
Dan ben jij waarschijnlijk een uitzondering, de handige tip in de moderne auto's knipperen 3 of vier keer volgens mij.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:02 schreef k_man het volgende:
Direct na de laatste afslag die ik niet moet hebben natuurlijk.
Als je zoiets niet in de gaten hebt moet je niet achter het stuur gaan zittenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:07 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Met het verschil dat je het linkerknipperlicht eerder ziet bij een tegemoetkomende auto op een rotonde.
Als iedereen netjes richting aan gaf OP TIJD voor het verlaten van de rotonde, snap ik je punt!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan zolang in niet naar rechts knipper ga ik rechtdoor dan?
Als je 'm alleen even aantikt ja. Als je je richtingaanwijzer gewoon aanzet zoals je geleerd is, dan blijft ie knipperen tot je stuur weer recht staat.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:11 schreef DIGIT_ het volgende:
Dan ben jij waarschijnlijk een uitzondering, de handige tip in de moderne auto's knipperen 3 of vier keer volgens mij.
Nee het gaat er om wat wettelijk moet en wat zinnig is. Richting naar links aangeven dient geen enkel doel.quote:Maar nogmaals het is maar net zoals je het ooit geleerd hebt volgens mij, beetje automatisme.
Iets wat precies 0,0 niks noppes nada te maken heeft met naar links knipperen op een rotonde dus.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:12 schreef DIGIT_ het volgende:
[..]
Als iedereen netjes richting aan gaf bij het verlaten van de rotonde, snap ik je punt!
had jij geen motor?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
Waarom stellen we dat niet hiee ook in. Dat links knipperen is grootse onzin namelijk.
enkel bij het verlaten (richting veranderen)quote:Op zaterdag 7 juni 2014 22:26 schreef DIGIT_ het volgende:
Volgens mij is het zelfs verplicht richting aan te geven, bij het verlaten van de rotonde;-)
Maar om er geen oeverloze discussie over te starten, zie de ANWB kampioen van april 2014, ledenpost "Links op rotonde".
omdat hier NIEMAND fatsoenlijk hun licht weten te gebruiken.. auto en fietsquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
Waarom stellen we dat niet hiee ook in. Dat links knipperen is grootse onzin namelijk.
Zo is het mij bij mijn rijbewijs B ook geleerd, een jaar of 8 geleden. Ik knipper dus lekker links/rechts bij het oprijden/verlaten van een rotonde.quote:Op zondag 8 juni 2014 00:24 schreef robber57 het volgende:
Ik heb niet zo heel lang geleden mijn motor rijbewijs gehaald en mij is toen geleerd dat je in nl een rotonde eigenlijk voor wat betreft het raw gedrag gewoon moet zien als een kruising die je op rijd.
1/4= rechtsaf , dus rechter raw
1/2=rechtdoor= niets , geen raw
3/4= linksaf, linker raw.
En bij het verlaten wel je rechter raw natuurlijk.
Misschien onzin/onnodig, maar niet gevaarlijk/verwarrend/irritant oid. Als iemand naar links knippert weet je in ieder geval bijna zeker dat die op de rotonde blijft.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
Waarom stellen we dat niet hiee ook in. Dat links knipperen is grootse onzin namelijk.
Want geen knipperlicht op de rotonde betekent niet dat je gewoon op de rotonde blijft natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:38 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Domme Duitsers.
Ik knipper lekker links als ik links op de rotonde ga en knipper óók rechts als ik er dan daadwerkelijk afga.
In het verkeer moet je C O M M U N I C E R E N! Aangezien dat niet met woorden gaat moet dat met (knipper)lichten, geluid of gebaren.
Tsja, tot dat jij met je kleine auto of motor een dikke 60 ton trekkende en aanhangende trailer kopt!quote:Op zondag 8 juni 2014 08:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want geen knipperlicht op de rotonde betekent niet dat je gewoon op de rotonde blijft natuurlijk.Als een ieder zich gewoon normaal aan de WvW houdt is er niks aan de hand .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |