abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:35:55 #1
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_140808995
Waar ik écht totaal geen zin in heb. Het is van online vrienden van mijn vriend. Ik heb ze 1 keer eerder gezien en toen voelde ik me al rot, omdat ik niemand kende.

Ik ben niet zo'n persoon die "gezellig" met een vreemde gaat staan babbelen. Hell no, waar moet ik het over hebben?!

Maar weet nu al dat ik het niet hoef te vragen om niet mee te hoeven. Vriend wil graag dat ik mee ga en zou teleurgesteld zijn als ik niet mee zou willen.

Voor hem is het anders. Hij is gewoon normaal qua sociaal contact. Gaat gesprekken aan enzo.

Waarom is sociaal contact zo moeilijk voor mij? :{

Was ik maar een biologisch kind van mijn ouders en had ik maar de genen van mijn vader. Echt, die man lult met iedereen. Tis een gave!
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 16:37:38 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_140809043
quote:
Waarom is sociaal contact zo moeilijk voor mij?
autisme
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_140809113
Dan zeg je dat je niet gaat.

Ik zeg sinds een paar jaar ook altijd etentjes af en zeg gewoon eerlijk dat ik er geen zin in heb. Mensen vinden dat echt niet raar ofzo.
pi_140809199
Mijn regel is simpel en iedereen om me heen kent me: ik doe wat ik wil
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:45:04 #5
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_140809226
Waarom zo moeilijk doen :') zeik niet zo, ga gewoon mee en drink het liefst wat alcohol (ivm communiceren) en je hoeft op niemand af te stappen, dat gebeurt vanzelf wel en dan beantwoord je gewoon zijn vragen. Wellicht denk je op de terugrit; het was toch best leuk! :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 16:48:58 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140809314
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:35 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Was ik maar een biologisch kind van mijn ouders en had ik maar de genen van mijn vader. Echt, die man lult met iedereen.
Vraag hem om tips dan.
pi_140809647
Autistisch much?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:04:01 #8
427012 Brummetje2.0
pi_140809698
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:45 schreef Druppelss het volgende:
Waarom zo moeilijk doen :') zeik niet zo, ga gewoon mee en drink het liefst wat alcohol (ivm communiceren) en je hoeft op niemand af te stappen, dat gebeurt vanzelf wel en dan beantwoord je gewoon zijn vragen. Wellicht denk je op de terugrit; het was toch best leuk! :)
Ik ben de bob. Ik heb mijn rijbewijs gehaald, zodat mijn vriend ook eens wat zou kunnen drinken (zoals op feestjes/etentjes als deze). Zelf drink ik sporadisch. Maar alcohol heeft niet dat effect op mij.

Ik wil geen teleurgestelde vriend, dan zou ik me haast net zo rot voelen als dat ik wel mee zou gaan. Dus reacties met "Ga niet" kunnen achterwege blijven. Dat is geen optie voor mij.

Helemaal afzeggen kan wellicht wel, maar ben bang dat mijn vriend dat ook niet leuk gaat vinden.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:06:19 #9
427012 Brummetje2.0
pi_140809744
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:48 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Vraag hem om tips dan.
Ik heb zat tips gehoord, maar het werkt gewoon niet bij mij. Er zit iets niet goed en daarom lukt het me niet een gesprek te starten, aan te gaan, vol te houden of wat dan ook.
pi_140809837
Ik zou gewoon gaan als ik jou was. Je kan dit soort dingen wel gaan ontlopen, maar daar is het ook niet mee opgelost (want het zal altijd terug komen) en daar wordt denk ik niemand gelukkiger van. Je moet er denk ik wat ervaring in krijgen en je sociale angsten op zij zetten. Waar ben je bang voor?
"The past is our definition. We may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it." - Wendell Berry
pi_140809920
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:04 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik ben de bob. Ik heb mijn rijbewijs gehaald, zodat mijn vriend ook eens wat zou kunnen drinken (zoals op feestjes/etentjes als deze). Zelf drink ik sporadisch. Maar alcohol heeft niet dat effect op mij.

Ik wil geen teleurgestelde vriend, dan zou ik me haast net zo rot voelen als dat ik wel mee zou gaan. Dus reacties met "Ga niet" kunnen achterwege blijven. Dat is geen optie voor mij.

Helemaal afzeggen kan wellicht wel, maar ben bang dat mijn vriend dat ook niet leuk gaat vinden.
MAW TS word gebruikt door haar vriend
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:19:41 #12
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140810109
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik heb zat tips gehoord, maar het werkt gewoon niet bij mij. Er zit iets niet goed en daarom lukt het me niet een gesprek te starten, aan te gaan, vol te houden of wat dan ook.
Nou ja, dan heb je misschien geen leuke avond maar ach... het duurt maar een paar uur toch?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:21:24 #13
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_140810159
Tips zijn er niet, dit moet jezelf oplossen (door gewoon te doen). Ging het maar zo makkelijk, als je ergens meezit een bericht op een forum plaatsen en binnen een dag je antwoord hebben en het probleem is voorbij!

Ik heb (in die enkele keren dat ze voorkomen) ook nooit veel zin in verjaardagen enzo, als ik dan weer zo'n dag heb waar ik niks te melden heb doe ik dat ook niet, zowel wordt t meestal toch wel een leuke avond.

Ps; ook op jou heeft alcohol zo'n effect, maar aangezien je maar sporadisch wat drinkt kN je het ook niet weten natuurlijk). Nogmaals; niet zeiken en gewoon gaan. Geen zin heeft iedereen welleens niet.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 17:33:22 #14
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_140810522
Wat wil je nu horen dan?
Je gaat er toch heen, dan kun je er alleen maar het beste van maken.
En uiteindelijk zal het achteraf toch wel meevallen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_140810847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 16:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

autisme
Introvert is ook een optie.
Somebody that I used to know
pi_140810916
Ik loop voor mijn werk heel veel borrels af, dwing mijzelf om te praten met mensen die ik nog niet ken, en niet steeds met dezelfde mensen die ik al ken. Iedereen denkt dat het een gave is, maar ook ik moet elke keer over een drempeltje en zou het liefst niet gaan. Elke keer als ik er ben, wil ik niet meer naar huis omdat het altijd gezellig wordt. Contact met mensen is deels je eigen angsten overwinnen en je realiseren dat die ander dat ook heeft. Heel soms heb je een kut avond. Zoiets als een oefenwedstrijd van oranje helemaal moeten uitkijken. Jammer en volgende keer beter.
pi_140812150
Ja, of je gaat het in ieder geval gewoon proberen, of je houdt op met die zeiktopics over je asociale persoonlijkheid. Het wordt inmiddels een beetje vermoeiend.

Wat we hier ook zeggen, je doet er toch geen fuck mee, onder de noemer 'Dat is echt geen optie hoor'. Je lijkt op een klein zeikerig kind.

Wat dit topic dan ook in R&P doet is me een raadsel, maar het is iig fijn dat je dan even uit KLB opgerot bent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_140812171
Mensen die meteen autisme roepen. :')

R&P lijkt steeds meer bashgevoelig te worden.

Aan TS: Probeer er op voorhand niet zoveel over na te denken. Dus de vorige keer was ongemakkelijk, maar je doet je vriend er een plezier mee. Focus je niet op de ongemakkelijke gesprekken die je voor je gevoel moet voeren. Denk aan eten met je vriend. Ja, er zijn andere mensen bij, maar het zijn mensen die hij kent en dus zal hij het meeste met ze praten. Voel je nergens toe verplicht. Misschien haalt het druk van je schouders als je het gevoel van iets 'moeten' vervangt door er gewoon te 'zijn'. Want dat is het enige wat je vriend wil, dat je erbij bent. Je hoeft geen gangmaker te zijn. Het maakt niet uit als je niet zoveel praat, niemand die je daarop zal veroordelen en zeker niet die online vrienden die je toch vrijwel nooit ziet.

Succes. :) Ben ook geen ster in small talk met onbekende mensen. Als je wat meer introvert bent is dat lastig, laat staan als er een mate van sociale angst bij komt kijken.
pi_140812765
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:33 schreef Luxuria het volgende:
Wat wil je nu horen dan?
Je gaat er toch heen, dan kun je er alleen maar het beste van maken.
En uiteindelijk zal het achteraf toch wel meevallen.
Dit dus!
S. 2014
J. 2016
pi_140818102
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

zie het als een mooie gelegenheid om te oefenen. Bedenk anders van tevoren een onderwerp waar je over kan praten.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 23:14:55 #21
427012 Brummetje2.0
pi_140819141
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 17:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Introvert is ook een optie.
Beide is helemaal feest. Een (extreem) introverte autist...
  zaterdag 7 juni 2014 @ 23:26:11 #22
427012 Brummetje2.0
pi_140819447
Wat voor mij ook een punt is, is dat mijn vriend rookt. En hij dat niet binnen doet als dat niet mag. Dus gaat hij naar buiten. Ik rook niet. Maar als hij dan gaat roken, laat hij me wel alleen. En dat vind ik zó kut... Omdat ik dan helemaal het gevoel krijg dat ik móét praten met iemand. Wat me (zoals altijd) niet lukt.

Iemand zei: "Het is niet erg als je niet praat." Dat is het helaas wel. Mensen vinden het nog altijd raar als ik niet met ze praat. Dat zie ik, dat voel ik, dat merk ik.

Op mijn vorige werk begonnen mensen overduidelijk te laten merken dat ze me niet mochten, omdat ik niet met ze praatte.

Het is geen kwestie van oefensituaties, wat ik ook doe/probeer: het lukt me nooit om net zoals de anderen gezellig te praten met iedereen. Niet als ik van tevoren bedenk waar ik het over kan gaan hebben, niet als ik toch probeer te praten met iemand, niet als iemand mij aanspreekt, gewoon niet. :{
pi_140819462
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:14 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Beide is helemaal feest. Een (extreem) introverte autist...
Dan weet je iig waar het vandaan komt, maar lost alsnog niets op. De enige manier waarop die dingen makkelijker voor je kunnen worden, is helaas door het vaker te doen. Gooi jezelf in het diepe en wees niet te streng voor jezelf.
pi_140819485
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 23:26 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat voor mij ook een punt is, is dat mijn vriend rookt. En hij dat niet binnen doet als dat niet mag. Dus gaat hij naar buiten. Ik rook niet. Maar als hij dan gaat roken, laat hij me wel alleen. En dat vind ik zó kut... Omdat ik dan helemaal het gevoel krijg dat ik móét praten met iemand. Wat me (zoals altijd) niet lukt.

Iemand zei: "Het is niet erg als je niet praat." Dat is het helaas wel. Mensen vinden het nog altijd raar als ik niet met ze praat. Dat zie ik, dat voel ik, dat merk ik.

Op mijn vorige werk begonnen mensen overduidelijk te laten merken dat ze me niet mochten, omdat ik niet met ze praatte.

Het is geen kwestie van oefensituaties, wat ik ook doe/probeer: het lukt me nooit om net zoals de anderen gezellig te praten met iedereen. Niet als ik van tevoren bedenk waar ik het over kan gaan hebben, niet als ik toch probeer te praten met iemand, niet als iemand mij aanspreekt, gewoon niet. :{
Je kan mee naar buiten gaan roken? Niet om mee te roken, maar gewoon. Als dat scheelt...
  zaterdag 7 juni 2014 @ 23:42:46 #25
427012 Brummetje2.0
pi_140819866
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 18:42 schreef probeer het volgende:
Ja, of je gaat het in ieder geval gewoon proberen, of je houdt op met die zeiktopics over je asociale persoonlijkheid. Het wordt inmiddels een beetje vermoeiend.

Wat we hier ook zeggen, je doet er toch geen fuck mee, onder de noemer 'Dat is echt geen optie hoor'. Je lijkt op een klein zeikerig kind.

Wat dit topic dan ook in R&P doet is me een raadsel, maar het is iig fijn dat je dan even uit KLB opgerot bent.
Ik zal nooit ophouden met topics openen. Als ik dat wil open ik een topic, ook in KLB. Als JIJ het niet wil zien, lees je het lekker niet! Zo simpel is het. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')