autismequote:Waarom is sociaal contact zo moeilijk voor mij?
Vraag hem om tips dan.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:35 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Was ik maar een biologisch kind van mijn ouders en had ik maar de genen van mijn vader. Echt, die man lult met iedereen.
Ik ben de bob. Ik heb mijn rijbewijs gehaald, zodat mijn vriend ook eens wat zou kunnen drinken (zoals op feestjes/etentjes als deze). Zelf drink ik sporadisch. Maar alcohol heeft niet dat effect op mij.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:45 schreef Druppelss het volgende:
Waarom zo moeilijk doenzeik niet zo, ga gewoon mee en drink het liefst wat alcohol (ivm communiceren) en je hoeft op niemand af te stappen, dat gebeurt vanzelf wel en dan beantwoord je gewoon zijn vragen. Wellicht denk je op de terugrit; het was toch best leuk!
Ik heb zat tips gehoord, maar het werkt gewoon niet bij mij. Er zit iets niet goed en daarom lukt het me niet een gesprek te starten, aan te gaan, vol te houden of wat dan ook.quote:
MAW TS word gebruikt door haar vriendquote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:04 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik ben de bob. Ik heb mijn rijbewijs gehaald, zodat mijn vriend ook eens wat zou kunnen drinken (zoals op feestjes/etentjes als deze). Zelf drink ik sporadisch. Maar alcohol heeft niet dat effect op mij.
Ik wil geen teleurgestelde vriend, dan zou ik me haast net zo rot voelen als dat ik wel mee zou gaan. Dus reacties met "Ga niet" kunnen achterwege blijven. Dat is geen optie voor mij.
Helemaal afzeggen kan wellicht wel, maar ben bang dat mijn vriend dat ook niet leuk gaat vinden.
Nou ja, dan heb je misschien geen leuke avond maar ach... het duurt maar een paar uur toch?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik heb zat tips gehoord, maar het werkt gewoon niet bij mij. Er zit iets niet goed en daarom lukt het me niet een gesprek te starten, aan te gaan, vol te houden of wat dan ook.
Dit dus!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:33 schreef Luxuria het volgende:
Wat wil je nu horen dan?
Je gaat er toch heen, dan kun je er alleen maar het beste van maken.
En uiteindelijk zal het achteraf toch wel meevallen.
zie het als een mooie gelegenheid om te oefenen. Bedenk anders van tevoren een onderwerp waar je over kan praten.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 17:06 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Ik heb zat tips gehoord, maar het werkt gewoon niet bij mij. Er zit iets niet goed en daarom lukt het me niet een gesprek te starten, aan te gaan, vol te houden of wat dan ook.
Dan weet je iig waar het vandaan komt, maar lost alsnog niets op. De enige manier waarop die dingen makkelijker voor je kunnen worden, is helaas door het vaker te doen. Gooi jezelf in het diepe en wees niet te streng voor jezelf.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:14 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Beide is helemaal feest. Een (extreem) introverte autist...
Je kan mee naar buiten gaan roken? Niet om mee te roken, maar gewoon. Als dat scheelt...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 23:26 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Wat voor mij ook een punt is, is dat mijn vriend rookt. En hij dat niet binnen doet als dat niet mag. Dus gaat hij naar buiten. Ik rook niet. Maar als hij dan gaat roken, laat hij me wel alleen. En dat vind ik zó kut... Omdat ik dan helemaal het gevoel krijg dat ik móét praten met iemand. Wat me (zoals altijd) niet lukt.
Iemand zei: "Het is niet erg als je niet praat." Dat is het helaas wel. Mensen vinden het nog altijd raar als ik niet met ze praat. Dat zie ik, dat voel ik, dat merk ik.
Op mijn vorige werk begonnen mensen overduidelijk te laten merken dat ze me niet mochten, omdat ik niet met ze praatte.
Het is geen kwestie van oefensituaties, wat ik ook doe/probeer: het lukt me nooit om net zoals de anderen gezellig te praten met iedereen. Niet als ik van tevoren bedenk waar ik het over kan gaan hebben, niet als ik toch probeer te praten met iemand, niet als iemand mij aanspreekt, gewoon niet.
Ik zal nooit ophouden met topics openen. Als ik dat wil open ik een topic, ook in KLB. Als JIJ het niet wil zien, lees je het lekker niet! Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 18:42 schreef probeer het volgende:
Ja, of je gaat het in ieder geval gewoon proberen, of je houdt op met die zeiktopics over je asociale persoonlijkheid. Het wordt inmiddels een beetje vermoeiend.
Wat we hier ook zeggen, je doet er toch geen fuck mee, onder de noemer 'Dat is echt geen optie hoor'. Je lijkt op een klein zeikerig kind.
Wat dit topic dan ook in R&P doet is me een raadsel, maar het is iig fijn dat je dan even uit KLB opgerot bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |