abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:35:37 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141363282
Hoop dat het snel over gaat Bar!

Anouk loopt nu zonde luier rond, met onderbroekje O+ Eens kijken hoe het gaat. Gisteravond ook al even en toen is ze naar de wc gegaan op een gegeven moment. /trotsmodus wederom aan O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:29:16 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141365464
Mja....geloof dat ik al 5 onderbroeken in de wasmand heb... :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:32:28 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141365564
_O-

Gaat goed Susie :D

Wij willen met M na de vakantie wat gaan proberen qua potje. Maar ik heb echt de indruk dat hij er nog helemaal niet aan toe is. Zal wel een laatbloeier zijn ;)

Bar, ik smeer bij de 1e tekenen van roodheid en dan is het snel weer over maar met jouw ervaringen zou ik wel vaker smeren inderdaad.
pi_141366495
Laatbloeier, laatbloeier.. onze ruim driejarige is er ook helemaal niet van gediend, van zonder luier lopen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:32:01 #255
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141367050
Dat is dus het rare; wc is echt geen probleem, vaak voordat ze naar bed gaat, wil ze perse op de wc. Gisteravond ook geen probleem, toen rende ze zelf naar de wc. Vandaar dat we het nu wilde proberen.
Ach, heb er geen haast mee. Maar net wel nog wat onderbroekjes erbij gehaald...wel beetje teveel geld eraan uitgegeven bij Hema, maar er hingen ook zulke leuke hemdjes O+ en nog 2 pyjama's, en een jumpsuit O+
Ook grappig; die eigen mening al. We hebben nu een blauw met witte sterren, want hoe durfde ik toch die groene met witte hartjes te laten zien :o
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:27:15 #256
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141368498
Als je nu zalf van de ha hebt,moet je dan nog sudo smeren bij de andere verschoningen?
we smeren smorgens en savonds de zalf van de ha.

Roy zegt beh als je vraagt wat doet een schaap O+
en mmm als je zegt wat doet de koe :7

gezellig susie! Leuk joh al die onderbroekjes en hempjes in de kast ;)
Roy heeft ondergoed genoeg die kan als ze allemaal gewassen zijn makkelijk 2weken vooruit en dan ligt er ook nog een stapel op school.
(Roy heeft nogal geregeld last van ongelukjes dus kocht telkens extra boxershorts :@ )

[ Bericht 40% gewijzigd door _Bar_ op 21-06-2014 13:33:02 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:43:32 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141368904
Bar, geen idee. Misschien even de ha bellen? Ik denk dat het er een beetje aan ligt. Als de zalf een laagje achterlaat dan zou dat voldoende moeten beschermen en ik denk dat je dat er dan afhaalt door er andere zalf overheen te smeren. Maar ik heb daar dus geen ervaring mee.

Wij zijn hier nu ook over op ondergoed. M is er heel trots op. Moet alleen nog wel wat bijkopen.

Sowieso hier weer een ontwikkelingssprong geloof ik "mama, mag ik met de vuilnisauto spelen?" "mama, waar is mijn bus?" :o :? En gegroeid, kan weer bij dingen wat niet de bedoeling was..... En zijn dikke peuterbuik is ook geslonken... O+
pi_141369848
Susie dat hebben wij ook een poos gehad. Na het slapen en voor het slapen ging ze naar de wc maar ze voelde het nog niet goed want ze kon gewoon zeggen ik hoef niet en 2min later lag er dan een hele grote plas.

Gisteren sprak d'r vader het antwoordapparaat in ik was in de keuken en verwachtte al dat hij het was. Komt ze naar de keuken. Mama papa is onderweg, dat moest ik van hem zeggen O+

Net ben ik met haar naar de prenatal gefietst. Ik wil een reserveknuffel voor sac maar die verkochten ze niet. Ze is dol op een difrax knuffel. Ik wist niet eed dat difrax knuffel had. Toen mocht ze nog even spelen bij de kien buiten. Op de heenweg waren we ook een speeltuin tegen gekomen dus daar wilde ze ook naar toe. Daar lag veel zand en ze houdt niet van zand in d'r schoenen dus ze wilde snel weer weg, maar ze moest wel plassen. Stond ik weer met een kind in mijn armen die aan het plassen was bij de heg in de speeltuin. Het was een flinke plas dus naar huis had ze niet gered. Ik fiets niet zo snel op de mamafiets.

Kyara wat wordt hij ineens groot en wijs ook met zijn praten.

Bar geen idee welke zalf heb je gekregen?
pi_141380459
Weet je wat ook zo handig is aan zindelijke kindjes? Lars past al zijn korte broeken van vorig jaar nog! Toen was het met luier, en nu zonder, zelfde maat. Lange broeken passen qua lengte niet meer, maar dat maakt bij korte broeken niet echt uit ;)
pi_141380667
Hier past ean de broeken maat 92 prima in de breedte maar die zijn echt te kort, zo zonder luier blijft er niets meer van over.

Wij hebben de camper voor de deur staan ivm APK. Nu wil ze telkens in de camperauto kijken. Ze benoemd heel mooi wat ze allemaal ziet en wie waar moet slapen. Vandaag zat ze er weer in en wij waren in de voortuin bezig, komt ze trots vertellen dat ze daar op de wc geplast heeft. Ja schat dat is nu net niet de bedoeling.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:07:31 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141380782
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:27 schreef _Bar_ het volgende:
Als je nu zalf van de ha hebt,moet je dan nog sudo smeren bij de andere verschoningen?
we smeren smorgens en savonds de zalf van de ha.

Toen Rayen ontstoken exceem had kregen we creme in een klein tubetje dat moesten we in een dun laagje erop smeren. Afijn dat zag je eigenlijk niet want dat smeerde je in de huid.
En daarbovenop kon gewoon de sudocreme, voor de bescherming dat de plas op poep niet op die ontstoken huid zou komen.
Dus ik denk dat je gewoon sudocreme erop kan smeren.
Beschermt lekker lijkt mij zo.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:47:16 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141388791
M heeft bloemetje geplukt (mijn hortensia's }:| ) om vervolgens alle blaadjes eraf te trekken.....

zaterdag 21 juni 2014 @ 23:50:08 #263
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141392248
Bar, ik zou geen sudo doen. Die creme moet goed kunnen intrekken en met een laagje al over de huid heen kan het dat wellicht niet.
Ik heb met D erg veel last gehad in Jan/Feb en kreeg toen uiteindelijk hydrocontison zalf, twee keer per dag smeren. De overige keren gebruikte ik dan indien nodig een beetje huidolie van Weleda, dat helpt wat, maar trekt snel weer weg en dan is de huid toegankelijk.

Ow en geen billendoekjes! Dat prikt, irriteert en legt een laagje over de huid, waardoor de zalf ook minder goed kan intrekken. Dus gewoon keukenrol voor het ergste en daarna met een washandje en water.

Kyara, dat bloemen plukken is zo aantrekkelijk he, hier komt ze met een snoetje naar me toe, kijk eens mama voor jou, jij bent jarig hoera! Maar het mag toch niet...
We geven haar nu de bloemen die we snoeien uit de hortensia, die zijn niet helemaal mooi meer, maar daar kan ze dan nog twee dagen mee spelen.

Over zindelijk zijn... Hier is ze er wel aan toe, soms een nacht droog en ook overdag lijkt ze goed door te hebben dat er een plasje aankomt, maar ze draagt nog steeds een luier eigenlijk.
Ik heb half Juli vakantie en ben dan 6 weken vrij, dus vanaf week 1 gaan we zonder luier en doel is eind vd vakantie dag en nacht zindelijk. Gewoon cold turkey overdag zonder luier laten lopen.
Nu kan dat ook wel, maar met mijn werk is het zo onhandig, op di en wo heb ik 4 kindjes onder mijn hoede en op donderdag 5, dan heb ik er niet voldoende rust en aandacht voor om het met haar op te pakken. Dus ik stel het bewust nog even uit, al laat ik haar wel eens een halve dag zonder luier lopen, vind ze leuk, kan ze oefenen en is het al een beetje een gewoonte straks.
  zondag 22 juni 2014 @ 00:09:35 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141393131
Dat cold turkey wil ik eigenlijk hier de komende 6 weken ook gaan doen. Maar we gaan binnen die periode ook 3 weken op vakantie dus of ik dat 's nachts ook meteen doorpak weet ik nog niet. Daar kan ik niet zo makkelijk wassen en heb geen extra beddengoed :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 22 juni 2014 @ 00:13:26 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141393301
Ow, ik doe eerst overdag hoor en dan zie ik wel wanneer ik ook de nachten ga doen. Ze is in ieder geval ieder avond ergens tussen 22.00 en 23.00 uur wakker (dan verhuisd ze naar haar bedje bij ons op de kamer) dus dan kan ik haar laten plassen.
pi_141398809
TJ welke zalf had je gekregen?

Hier hadden we eerst hydrocortison zalf en nu ook een cortisonzalf, die sterker isen die heet emovate zalf. Die mogen we 4 dagen lang 1 keer per dag smeren en dan 3 dagen niet. De andere keren dat we smeren smeren we koelzalf. Die heeft een hoge vetgehalte en helpt tegen de jeuk.

Wat knap van alle zindelijke kindjes en degene, die dat binnenkort worden. Hier geeft L goed aan, dat hij plast of poept maar soms geeft hij het wat laataan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 22 juni 2014 @ 07:17:51 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141398866
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
TJ welke zalf had je gekregen?

Hier hadden we eerst hydrocortison zalf en nu ook een cortisonzalf, die sterker isen die heet emovate zalf. Die mogen we 4 dagen lang 1 keer per dag smeren en dan 3 dagen niet. De andere keren dat we smeren smeren we koelzalf. Die heeft een hoge vetgehalte en helpt tegen de jeuk.

Wat knap van alle zindelijke kindjes en degene, die dat binnenkort worden. Hier geeft L goed aan, dat hij plast of poept maar soms geeft hij het wat laataan.
Tsja weet ik niet meer :@ Heb nog gekeken of ik het tubetje had maar nee hoor.

Wij kregen ook inderdaad het advies om geen babydoekjes te gebruiken. Gewoon washandje en water :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_141398914
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 07:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Tsja weet ik niet meer :@ Heb nog gekeken of ik het tubetje had maar nee hoor.

Wij kregen ook inderdaad het advies om geen babydoekjes te gebruiken. Gewoon washandje en water :Y
Hoe zag de tube en de zalf eruit, weet je dat nog? Nu ben ik nieuwsgierig omdat de mijne zoveel last ervan heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 08:14:06 #269
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141398973
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 07:51 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hoe zag de tube en de zalf eruit, weet je dat nog? Nu ben ik nieuwsgierig omdat de mijne zoveel last ervan heeft.
Het was volgens mij een soort hormonenzalf. In een heel klein standaard tubetje. De zalf was wit als die eruit kwam maar tijdens het smeren verdween hij gelijk in de huid.
Het advies was ook om het heel dun te smeren, dan hielp het het best.
Maar was puur tegen ontstoken exceem. Dus hij had echt een vuurrode plek verdikt zeg maar.
Daarbovenop mocht gewoon de sudocreme.

Jammer dat ik het niet meer heb, had het een lange tijd bewaard zodat ik weet wat ik moet vragen mocht hij er weer eens last van krijgen. Maar net nu een paar dagen geleden weggegooid.
Dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Zeg wat doen jullie op vakantie naar een warm land je peuter aan, als bovenkleding zeg maar?
Misschien wel een rare vraag. Maar ik vond romper (of hempje) en daarboven een t-shirt te warm in een land van boven de 30 graden.
Dus trek ik hem gewoon alleen een shirt aan.
Maar krijg steeds "advies" van locals dat dit toch echt raadzaam is bij peuters :?
Ik doe toch zelf ook geen hemd aan onder mijn t-shirt bij die hitte :@ :+

Als ik weet dat we bv. gaan wandelen en een zaak in gaan of diverse zaken met aircondition. Dan is steeds het verschil qua temperatuur groot dus dan doe ik het wel.
Rayen 2½ jaar!
pi_141399212
TJ zou je het misschien alsjeblieft bij jullie apotheek nog eens voor me navragen? Die kunnen het gewoon opzoeken.

Als het zo warm is, lijkt me of een romper of een hemdje genoeg. Idd iets anders mee voor in de winkels waar er airco is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 09:11:39 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141399234
Ik zou hem inderdaad geen romper of hend aantrekken onder zijn shirt inderdaad. Maar ik zou niet alleen kijken naar de warmte maar ook naar uv straling, verbranden en beestjes. En van die temperatuurverschillen kun je inderdaad flink ziek worden. Zou zorgen dat je altijd iets bij je hebt dat je hem aan kunt trekken als ergens de airco weer op standje diepvries staat.

Jullie gaan op familiebezoek?
  zondag 22 juni 2014 @ 09:47:47 #272
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141399537
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:08 schreef Tinuviel het volgende:
TJ zou je het misschien alsjeblieft bij jullie apotheek nog eens voor me navragen? Die kunnen het gewoon opzoeken.

Als het zo warm is, lijkt me of een romper of een hemdje genoeg. Idd iets anders mee voor in de winkels waar er airco is.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:08 schreef Tinuviel het volgende:

Natuurlijk wil ik dat wel. Je hoort me morgen dan nog hierover :)
Maar weet je zeker "dat die van jou" ook ontstoken exceem heeft dan?
Het hielp hier in ieder geval als een tierelier :+

Ja op familiebezoek, in augustus pas hoor.
Ben heel benieuwd hoe Rayen de vakantie nu ervaart, nu hij zich van alles heel goed bewust is ;)
Ik was eerst van plan om met hem daar een kamelentocht te doen, maar na de laatste berichten van dat Mers virus, ben ik daar toch maar van afgestapt.
De kans is waarschijnlijk klein maar toch, ik wil hem aan dat risico niet blootstellen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 22 juni 2014 @ 09:56:45 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141399670
Ik wilde zeggen, ben nog nooit naar een land geweest waar het zo warm was, maar vorig jaar Frankrijk was het ook zo'n 38 graden. Bij het huisje liep ze in een romper, maar als we boodschappen of iets gingen doen, dan ging daar wel een shirtje overheen. Waarom? Geen idee :D

Dit jaar gaan we 10 dagen naar hetzelfde plekje en dan wil ik het zindelijk worden weer proberen. Alle rust daar, kan ze in dr blote billen lopen (hutje op de hei, maar dan Frankrijk ;) ), maar de nacht sla ik dan ook over.
pi_141400044
Of in de nacht een luierbroekje over de onderbroek aan. In de hoop dat ze voelt dat ze nat wordt maar dan zit niet heel het bed onder. Onderbroekjes spoel je zo weer uit en nemen niet heel veel ruimte in. Ik neem voor mezelf altijd onderbroeken mee voor heel de vakantie + nog wat extra's en voor de kinderen dus ook.

Tj ik zal uv-Shirtjes kopen eventueel met lange mouw en van die uv pakjes om te zwemmen.

Wij zijn familie hoest,snuf en snotter. Ik mocht als laatste mezelf aanmelden. Ik heb ean voor het slapen gaan wat toplexil gegeven nadat ze zich al een week wakker hoestte en ze sliep tot 7:30. Dat is valsspelen en ik geef het ook niet dagelijks maar ze moest even goed slapen van mij. En droog gebleven ze is 1x om 05:30 gaan plassen en toen weer gaan slapen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 22-06-2014 10:31:01 ]
  zondag 22 juni 2014 @ 10:28:52 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141400138
Wat goed van ean FR *O* En ach, valsspelen, van een nacht goed slapen word je sneller beter ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')