Het is het vierde wereldkampioenschap op Nederlandse bodem. In 1973 had het WK voor mannen plaats in Amstelveen. De stad organiseerde ook in 1986 het WK bij de vrouwen.quote:De NOS zendt tijdens de Rabobank Hockey World Cup dagelijks twee wedstrijden live uit op de televisie. Eén van deze duels is de wedstrijd van de Oranjemannen of –vrouwen. Het WK staat van 31 mei tot en met 15 juni in het Kyocera Stadion in Den Haag op het programma.
De ontmoetingen die live op te tv te zien zijn worden gepresenteerd en geanalyseerd vanuit het stadion. Alle overige wedstrijden van het mondiale evenement worden live uitgezonden op de website: nos.nl.
Omroep West verslaat tijdens het toernooi alle 76 duels live op haar kanaal. Daarnaast wordt TV West gedurende het WK een evenementenkanaal bij Ziggo (kanaal 999), waardoor de duels voor alle Ziggo-klanten te zien zijn. De wedstrijden worden afgewisseld met nieuws- en wedstrijdanalyses. De dag wordt afgesloten met een achtergrondprogramma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Australisch nog wel..quote:Op donderdag 5 juni 2014 20:57 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Zelfs de Australische vlag afgedrukt op de tandenbeschermer
Waarom dat?quote:
Waren 4e op de OS. Maar bakken er echt niks van nu.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:07 schreef marcb1974 het volgende:
Wat is dit, waarom ineens zo slordig
[..]
Waarom dat?
Dus omdat ze een keer boven zichzelf stegen moet het nu weer goed?quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:11 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Waren 4e op de OS. Maar bakken er echt niks van nu.
Grappig hè.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:33 schreef Max23 het volgende:
Ik lees net alle opmerkingen hier terug. Valt me op dat er niemand iets heeft gezegd over die Nieuw-Zeelandse die Cocks heette
Wij zijn gelukkig niet zo vulgair en laagquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:33 schreef Max23 het volgende:
Ik lees net alle opmerkingen hier terug. Valt me op dat er niemand iets heeft gezegd over die Nieuw-Zeelandse die Cocks heette
Wist je dat er een Nieuw-Zeelandse tienkamper is die Brent Newdick heet? Wat een grap.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:33 schreef Max23 het volgende:
Dat is ook wel een heel lullig gekozen voornaam vind ik altijdquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wist je dat er een Nieuw-Zeelandse tienkamper is die Brent Newdick heet? Wat een grap.
Nederland
Off-topic: die moet je supporteren bij z'n volgende 10-kamp! Deed hij eigenlijk mee in Götzis?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is ook wel een heel lullig gekozen voornaam vind ik altijd
Ja, daar deed ie mee. Ik kende m ook allang natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Off-topic: die moet je supporteren bij z'n volgende 10-kamp! Deed hij eigenlijk mee in Götzis?
On-topic: heerlijke goal van Lammers zeg, boh.
Als ze verliezen van Duitsland kunnen ze nog steeds aardig in de problemen komen, maar ze spelen best wel goed tot nu toe ja!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:57 schreef clavier het volgende:
Wat een mooi resultaat voor Amerika. Die halve finale mogen ze nu niet ontlopen. Niet verwacht.
Wat was die wedstrijd slecht zeg. Vooral China was dramatischquote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:57 schreef clavier het volgende:
Wat een mooi resultaat voor Amerika. Die halve finale mogen ze nu niet ontlopen. Niet verwacht.
Ziet er goed uit ja.quote:
die gaan nog wel Duits spelen, let maar opquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:11 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lekkere jinx marco!
Duitsland onderschatten op toernooien.
Dit Duitsland is helemaal niks.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:11 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lekkere jinx marco!
Duitsland onderschatten op toernooien.
Jurgen Klinsmann vindt dit niet leukquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:19 schreef DeeBee het volgende:
Haha, een schwalbe. Het blijven Duitsers...
Wow, Kooke durft inderdaad wel.quote:
Nee, stukken beter, echt dominant ook doen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:52 schreef Drolflap het volgende:
Speelde Nederland ook al zo matig in de eerste helft ?
Prima regels juist vind ik.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
rare regels met de videoscheidsrechter
Tuurlijk niet, wanneer het beeld in het stadion is getoond hebben zo voorkennis, als ze dit zouden toelaten kunnen ze bij de kleinste overtredingen al de videoscheidsrechter gebruiken omdat ze het toch zeker weten.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
rare regels met de videoscheidsrechter
nopequote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
je mag niet scoren van buiten de cirkel ?
Als alleen de tegenstander de bal in de cirkel raakt en hij gaat het doel in is het trouwens ook geen doelpuntquote:
idd, al was er vorig jaar tijdelijk zo dat het dan wel een goal was. Maar dat hebben ze snel weer afgeschaft, omdat iedereen op goed geluk de bal vol de cirkel in ging meppenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:57 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Als alleen de tegenstander de bal in de cirkel raakt en hij gaat het doel in is het trouwens ook geen doelpunt
Omdat het niet zo overrated is als voetbalquote:Op vrijdag 6 juni 2014 20:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
waarom hebben landenteams shirtsponsors?
Het scheelt ook zoveel gezeik tussen de scheids en de spelers.quote:
groepswinnaars volgens mij bij huidige scorequote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
wat houden de groene bolletjes in boven de namen van het land linksboven?
Of je nog gebruik mag maken van de videoscheidsrechter.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
wat houden de groene bolletjes in boven de namen van het land linksboven?
ik weet het niet, maar lijkt me aannemelijk dat het niet mag. Juist vanwege een mogelijke strafcorner.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:04 schreef Drolflap het volgende:
Mag er trouwens gewisseld worden tijdens de videoscheidsrechter, tussen het toekennen en het nemen van een SC mag het niet. Maar tijdens de videoscheidsrechter is hij toch nog niet echt gegeven?
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:04 schreef Palomar het volgende:
[..]
groepswinnaars volgens mij bij huidige score
wat onderstaande zegt
thnxquote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:05 schreef -0- het volgende:
[..]
Of je nog gebruik mag maken van de videoscheidsrechter.
quote:
Dat was ook niet het doel van die video replay aanvraagquote:
5 tot 10quote:
Nee de coach van de tegenstanderquote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Bepaalt de scheidsrechter dan wanneer je weer terug mag?
Nee, ze kunnen langer besluiten. Wanneer de overtreding ernstig isquote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:21 schreef Palomar het volgende:
[..]
volgens mij minimaal 5 en als ie zich op de bank niet gedraagt komt ie er niet meer in
Yes, naar de ernst van de overtredingquote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Bepaalt de scheidsrechter dan wanneer je weer terug mag?
quote:
Geel is 5 minuten tenzij de fysieke overtreding op lichaam gericht is en van dusdanige aard dat de speler op normale wijze niet meer kan blijven staan. Althans, zo staat het in de Nederlandse hockeyregels.quote:
Hockeyquote:Op zaterdag 7 juni 2014 01:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat een sfeer in het stadion vanavondFucking gaaf. En ook sportiviteit: voor een gewonde Duitser klappen als ie door gaat, gezellig naast Duitsers en Nederlanders zitten...
Gevaarlijk spel volgens mij.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:38 schreef Max23 het volgende:
Waarom wordt dat doelpunt van Spanje nou afgekeurd?
what the fuckquote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:56 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/video/65802(...)aat-op-het-veld.html
WTF?![]()
wtfquote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:56 schreef Evertjan het volgende:
WTF?![]()
quote:Bondscoach Pascal Kina was nijdig op de toernooiorganisatie omwille van dit incident. 'Normaal wordt er op de deur van de kleedkamer geklopt', zei hij. 'Dat is niet of te laat gebeurd.' De Aziatische speelsters hadden de wedstrijd al hervat, terwijl de Belgen het veld op renden. 'Wij Koreanen zijn altijd op tijd', schamperde coach Jin Soo Han.
chanantquote:Op zaterdag 7 juni 2014 13:56 schreef Evertjan het volgende:
WTF?![]()
Ja tegen fucking England, die kunnen er helemaal niets van!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:43 schreef DeeBee het volgende:
Heerlijke golazo ja.
Australie speelt indrukwekkend, Nederland - Duitsland was een spannende partij gisteren, maar dit is het sterkste hockey tot nu toe dit toernooi denk ik.
Ik denk ook dat dit de halve finales worden. Bij zowel de mannen als de vrouwen noch Engeland noch Duitsland in de halve finale. Opvallend.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 16:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja tegen fucking England, die kunnen er helemaal niets van!
Halve finale:
Australië - Argentinië
Nederland - België
&
Nederland - Verenigde Staten
Argentinië - Australië
12 juni, volgens mij.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer zijn die halve finales?
Ik zie dat eigenlijk anders.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:06 schreef marcodej het volgende:
De arbritrage is niet voor Nederland in ieder geval.
Die strepen cirkel is om de 5 meter afstand van de cirkel aan te duiden, vrije slag moet op 5 meter buiten de cirkel genomen worden.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:22 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat is het verschil tussen die 2 cirkels? eentje gebroken en de andere een stuk. Mag je binnen beide schieten? Of wat?
Duidelijk. Dank!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:26 schreef DeProf het volgende:
[..]
Die strepen cirkel is om de 5 meter afstand van de cirkel aan te duiden, vrije slag moet op 5 meter buiten de cirkel genomen worden.
Tja, het mag niet omdat het een regel is, zal wel met veiligheid te maken hebben.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:28 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Duidelijk. Dank!
En waarom mag je niet buiten die cirkel schieten eigenlijk? Levert toch veel mooiere goals op als je een mooi afstandschot in de cruising kan schieten? Beetje jammer.
Veiligheid inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:28 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Duidelijk. Dank!
En waarom mag je niet buiten die cirkel schieten eigenlijk? Levert toch veel mooiere goals op als je een mooi afstandschot in de cruising kan schieten? Beetje jammer.
Ik denk dat je de bal alleen met je stick mag raken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:36 schreef Paxcon het volgende:
Waar mag de bal je allemaal niet raken dan binnen de cirkel?
Ja dat zal dan wel inderdaadquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:38 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik denk dat je de bal alleen met je stick mag raken.
goede redding alweer trouwens
Ligt eraan. Als de bal niet op doel is en hij komt boven je knie, dan kan dat wel eens als gevaarlijk worden uitgelegd. Mag trouwens alleen als je wel probeerde de bal met de stick te pakken. Dus geen kamikaze-uitloop bijv.quote:
Wat een hoop regels allemaal bij dat hockey...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:39 schreef Muto het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als de bal niet op doel is en hij komt boven je knie, dan kan dat wel eens als gevaarlijk worden uitgelegd. Mag trouwens alleen als je wel probeerde de bal met de stick te pakken. Dus geen kamikaze-uitloop bijv.
Ik heb geen verstand van hockey, maar het lijkt er voor mij op dat het haast onmogelijk is om een actie te maken (zowel aanvallend als verdedigend) in de cirkel zonder een overtreding te maken. Of het is afhouden, of op de stick geslagen, of op de voet, of gevaarlijk spel.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat een hoop regels allemaal bij dat hockey...
Na 1 wedstrijd echt kijken weet je het.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik zie Nederland pas voor het eerst dit toernooi maar ik dacht dat ze favoriet waren voor de titel? Dit lijkt helemaal nergens naar
Idd. Commentator mag af en toe wel eens iets meer uitleggen. Niet iedereen kijkt wekelijks hockey.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je mag alleen met de niet-bolle kant van de stick de bal raken.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:36 schreef Paxcon het volgende:
Waar mag de bal je allemaal niet raken dan binnen de cirkel?
Tijdens de training van de mannen sloeg Verga ooit bij Van As(?) 7(?) tanden uit de mond.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:44 schreef zeebeschuit het volgende:
Je bent ook direct blind als je zo'n hockeybal op je oog krijgt.
Tijdens een competitie wedstrijd raakte Verga Van As met zijn stick op de mond.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Tijdens de training van de mannen sloeg Verga bij Van As(?) 7(?) tanden uit de mond.
Ahquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Je mag alleen met de niet-bolle kant van de stick de bal raken.
Ieder ander ding is fout
Je mag de bal ook met de zijkant van de stick rakenquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Je mag alleen met de niet-bolle kant van de stick de bal raken.
Ieder ander ding is fout
Hmm ja klopt.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je mag de bal ook met de zijkant van de stick raken
Nee!quote:
Het was close in ieder geval. Ik twijfelde ook.quote:
Op de lijn volgens mij. En lijn = cirkel.quote:
De lijn is onderdeel van de cirkel.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:52 schreef Paxcon het volgende:
Volgens mij ook op de lijn, ik heb alleen geen idee wat dat betekent
De hiel was op de lijn volgens mij...quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:51 schreef Muto het volgende:
[..]
Op de lijn volgens mij. En lijn = cirkel.
Is dat net zoiets als een Multipass?quote:
Deze was best moeilijk te maken nogquote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:55 schreef DeeBee het volgende:
Jezus, Jonker heeft echt de knapste missers dit WK...
Robben had 'm ook gemist idd.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Deze was best moeilijk te maken nog
Deze was érg hard ja, niks aan te controleren bijna.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 20:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Deze was best moeilijk te maken nog
Je hebt alleen de 1e helft gekeken?quote:
Hmm het spelletje (net als bij voetbal) gaat om het meer scoren dan je tegenstander(s)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |