abonnement Unibet Coolblue
pi_141452109
Dag Fokkers!

Vandaag de derde selectie dag gehad in a'dam en man man dat was toch wel redelijk intensief. Wat leuk was is dat ik hier eindelijk mensen tegen kwam die voor zowel dezelfde functie als voor dezelfde regio solliciteerde. Rollenspel waren nu 2 gesprekken binnen dezelfde casus met een tussen pauze. Der zat weer een tweede psycholoog bij die durk aan het schrijven was. Was weer fantastisch om te zien hoe die acteurs je proberen te overdonderen met hun gedrag en je de leiding uit handen proberen te nemen. Psychologisch interview was lang en ik heb deze ervaren als redelijk zwaar. Ik vind dat ik persoonlijk veel reflecteer maar deze mevrouw ging next level. Bedenk dus alvast goed welk effect belangrijke ervaringen in je leven hebben gehad. Daarnaast nog wat formulieren ingevuld op de computer wat iets van 45 min duurde. Over 2-3 weken hoor ik de uitslag.
pi_141452178


[ Bericht 100% gewijzigd door lukasha op 23-06-2014 15:39:21 ]
pi_141454949
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:47 schreef Cruseder4 het volgende:
Sporttest gezakt. Had het gehaald als ik de route niet verkeerd had gelopen waardoor ik veel tijd had verspilt. Maar de sporttest mag ik herkansen. Als enige cognitieve test gehaald en die mag je niet herkansen.
Balen joh, bij het oefenen had je nog wel zo'n goede tijd neergezet. Ik weet je leeftijd niet, maar met een minimale tijd van 3:07 zit er 15 seconden tussen die tijd en je laatste oefenrondje. Dat is wel een groot verschil. Liep je ook langzamer bij de test zelf? Had je het parcours niet goed genoeg geoefend omdat je verkeerd liep?
pi_141455059
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:37 schreef lukasha het volgende:
Dag Fokkers!

Vandaag de derde selectie dag gehad in a'dam en man man dat was toch wel redelijk intensief. Wat leuk was is dat ik hier eindelijk mensen tegen kwam die voor zowel dezelfde functie als voor dezelfde regio solliciteerde. Rollenspel waren nu 2 gesprekken binnen dezelfde casus met een tussen pauze. Der zat weer een tweede psycholoog bij die durk aan het schrijven was. Was weer fantastisch om te zien hoe die acteurs je proberen te overdonderen met hun gedrag en je de leiding uit handen proberen te nemen. Psychologisch interview was lang en ik heb deze ervaren als redelijk zwaar. Ik vind dat ik persoonlijk veel reflecteer maar deze mevrouw ging next level. Bedenk dus alvast goed welk effect belangrijke ervaringen in je leven hebben gehad. Daarnaast nog wat formulieren ingevuld op de computer wat iets van 45 min duurde. Over 2-3 weken hoor ik de uitslag.
Bij "Bewust Blauw" kwam je ook al mensen uit je eigen regio tegen met dezelfde functie, toch?
Welke situaties kreeg je bij het rollenspel? Hoelang duurde elk rollenspel? Hoelang duurde het psychologisch interview? Waarom moest je na afloop nog formulieren invullen op de computer? Het is toch rollenspel en interview, en niet meer?
pi_141456216
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:02 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Bij "Bewust Blauw" kwam je ook al mensen uit je eigen regio tegen met dezelfde functie, toch?
Welke situaties kreeg je bij het rollenspel? Hoelang duurde elk rollenspel? Hoelang duurde het psychologisch interview? Waarom moest je na afloop nog formulieren invullen op de computer? Het is toch rollenspel en interview, en niet meer?
ja klopt maar dat waren ook andere functies en dat was geen echte selectie dag. Interview duurde 1,5 uur rollen spellen duurde samen 20m en ik was dit keer een manager van een restaurand verder wil ik daar niet teveel op in gaan omdat ik er niet veel over mag zeggen maar het lijkt op mijn rollenspel van 4 jaar terug die ik eerder heb beschreven op fok. formulieren moest ik voor het rollenspel en interview invullen het gaat hier om een drijfveren test en een persoonlijkheids test samen 45 min
pi_141456445
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:37 schreef lukasha het volgende:

[..]

ja klopt maar dat waren ook andere functies en dat was geen echte selectie dag. Interview duurde 1,5 uur rollen spellen duurde samen 20m en ik was dit keer een manager van een restaurand verder wil ik daar niet teveel op in gaan omdat ik er niet veel over mag zeggen maar het lijkt op mijn rollenspel van 4 jaar terug die ik eerder heb beschreven op fok. formulieren moest ik voor het rollenspel en interview invullen het gaat hier om een drijfveren test en een persoonlijkheids test samen 45 min
Oké, maar is het rollenspel juist niet de bedoeling dat jezelf een agent bent die in een bepaalde situatie geplaatst wordt? Zo is het mij namelijk wel vertelt bij Bewust Blauw.
  maandag 23 juni 2014 @ 22:45:38 #57
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141471498
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 14:47 schreef Cruseder4 het volgende:
Sporttest gezakt. Had het gehaald als ik de route niet verkeerd had gelopen waardoor ik veel tijd had verspilt. Maar de sporttest mag ik herkansen. Als enige cognitieve test gehaald en die mag je niet herkansen.
Jammer! Op naar de herkansing dan!
  maandag 23 juni 2014 @ 22:46:49 #58
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141471568
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:37 schreef lukasha het volgende:
Dag Fokkers!

Vandaag de derde selectie dag gehad in a'dam en man man dat was toch wel redelijk intensief. Wat leuk was is dat ik hier eindelijk mensen tegen kwam die voor zowel dezelfde functie als voor dezelfde regio solliciteerde. Rollenspel waren nu 2 gesprekken binnen dezelfde casus met een tussen pauze. Der zat weer een tweede psycholoog bij die durk aan het schrijven was. Was weer fantastisch om te zien hoe die acteurs je proberen te overdonderen met hun gedrag en je de leiding uit handen proberen te nemen. Psychologisch interview was lang en ik heb deze ervaren als redelijk zwaar. Ik vind dat ik persoonlijk veel reflecteer maar deze mevrouw ging next level. Bedenk dus alvast goed welk effect belangrijke ervaringen in je leven hebben gehad. Daarnaast nog wat formulieren ingevuld op de computer wat iets van 45 min duurde. Over 2-3 weken hoor ik de uitslag.
Klinkt zeker als een intensieve dag ja! Leuk dat je ons op de hoogte houd! Ben benieuwd naar de uitslag. 2-3 weekjes is nog een redelijke tijd om te wachten! Ooit hoor je wel eens dat dat ook zo gruwelijk lang kan duren!
pi_141477824
Meh behoorlijk onzin, ben zelf gezakt op de psychologische testen,had wel een totaal van 37 punten terwijl 23 werd gevraagd. Vermoedelijk expres laten gezakt. Kwam namelijk toevallig een punt tekort voor een onderdeel
Zie!
pi_141482189
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:44 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Oké, maar is het rollenspel juist niet de bedoeling dat jezelf een agent bent die in een bepaalde situatie geplaatst wordt? Zo is het mij namelijk wel vertelt bij Bewust Blauw.
Tijdens het rollenspel zetten ze je niet als agent neer maar heb je daadwerkelijk de functie die in de casus staat omschreven (in tegenstelling met de casussen bij bewust blauw waar je wel als agent speelt). Ze willen zien hoe jij als persoon dergelijke situaties oplost en letten daarbij op zaken als stressbestendigheid, Overwicht, communicatieve vaardigheden, contactgerichtheid, inlevingsvermogen, initiatief, besluitvaardigheid en tolerantie.
pi_141485417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:41 schreef lukasha het volgende:

[..]

Tijdens het rollenspel zetten ze je niet als agent neer maar heb je daadwerkelijk de functie die in de casus staat omschreven (in tegenstelling met de casussen bij bewust blauw waar je wel als agent speelt). Ze willen zien hoe jij als persoon dergelijke situaties oplost en letten daarbij op zaken als stressbestendigheid, Overwicht, communicatieve vaardigheden, contactgerichtheid, inlevingsvermogen, initiatief, besluitvaardigheid en tolerantie.
Incorrect ik moest gewoon vier keer als agent optreden
Zie!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:26:24 #62
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141489113
Heb bij voorlichtingen en dergelijk ook altijd gehoord dat je eigenlijk juist bewust geen situaties krijgt waar je agent moet spelen. Omdat je hier nog helemaal niet ''voor geleerd'' hebt!
pi_141517520
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 12:37 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Incorrect ik moest gewoon vier keer als agent optreden
wow, begrijp ik hieruit dat je vier keer een rollenspel achter elkaar hebt moeten doen tijdens de derde selectie dag ?

Dat is wel interessant.
pi_141518336
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 00:04 schreef lukasha het volgende:

[..]

wow, begrijp ik hieruit dat je vier keer een rollenspel achter elkaar hebt moeten doen tijdens de derde selectie dag ?

Dat is wel interessant.
Ja idd, vier keer maar niet te lang dus elk 15 -30 min.
Zie!
pi_141525776
quote:
4s.gif Op woensdag 25 juni 2014 00:22 schreef johnson555 het volgende:

[..]

Ja idd, vier keer maar niet te lang dus elk 15 -30 min.
Heel heel apart. Overal lees en hoor je dat je eenmalig een rollenspel krijgt. Vaak ben je een manager van iets en krijg je een boze klant. Dit wordt ook bevestigd door de wervingsite op YouTube van de politie.


quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 01:38 schreef johnson555 het volgende:
Meh behoorlijk onzin, ben zelf gezakt op de psychologische testen,had wel een totaal van 37 punten terwijl 23 werd gevraagd. Vermoedelijk expres laten gezakt. Kwam namelijk toevallig een punt tekort voor een onderdeel
Kan je dit is verklaren. Waarom zouden ze je expres laten zakken? Hoe kom je toevallig een punt te kort? Je klinkt erg rancuneus.

[ Bericht 24% gewijzigd door stoeltafel op 25-06-2014 11:00:57 ]
pi_141526072
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:19 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Naja goed, eindeloze discussie zoiets, maar je kunt ook zeker al levenservaring hebben met een mbo/hbo diploma.. Vind dat er geen niveau aan te plakken valt als het aankomt op sociale vaardigheden bijvoorbeeld, die je nodig hebt in een vak als agent zijn. En alnog heb jij een WO diploma en je gaat voor een agent functie, zit je in een dezelfde klas als een vmbo'er/hbo'er/mbo'er of wat dan ook, een vrijkomende management functie is niet iets wat je direct binnen de politie krijgt of voor solliciteer als je nog niet binnen de politie werkt..
Om hier even op terug te komen. Zo nietszeggend is die discussie natuurlijk niet, een stukje realiteitszin voor mensen die dit heel graag willen lijkt me niet verkeerd.
Een WO'er zal niet solliciteren op een agent functie nee. Ik begrijp ook dat de politie (meestal) geen management functies open heeft staan. Maar WO'ers zijn interessanter omdat deze in de toekomst beter geschikt zijn boor vrijkomende management functies. Verder zijn deze mensen wat ouder en hebben ze al eens getoond dat ze genoeg discipline hebben, dat zien ze bij de politieacademie ook graag.

Ik wens jullie overigens natuurlijk wel allemaal hartstikke veel succes!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:27:50 #67
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_141526636
Hoe kunnen jullie geselecteerd zijn als er al een paar jaar een vacature stop is?

Ik kan mij al heel lang nergens meer aanmelden.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_141526659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:27 schreef whY... het volgende:
Hoe kunnen jullie geselecteerd zijn als er al een paar jaar een vacature stop is?

Ik kan mij al heel lang nergens meer aanmelden.
Af en toe komt er een dagje een vacature online te staan.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:21:37 #69
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_141528290
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Af en toe komt er een dagje een vacature online te staan.
Hoe kan je dat volgen!? :o
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_141528397
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:21 schreef whY... het volgende:

[..]

Hoe kan je dat volgen!? :o
Je kunt je opgeven voor een vacaturealert.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:44:15 #71
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_141528853
Gedaan Thanks :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_141533037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:55 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Heel heel apart. Overal lees en hoor je dat je eenmalig een rollenspel krijgt. Vaak ben je een manager van iets en krijg je een boze klant. Dit wordt ook bevestigd door de wervingsite op YouTube van de politie.


[..]

Kan je dit is verklaren. Waarom zouden ze je expres laten zakken? Hoe kom je toevallig een punt te kort? Je klinkt erg rancuneus.
Op alles ruim gescoord. Had zelfs gesolliciteerd voor de laagste functie dan heb je maar 23 punten nodig, ik had er bijna 40. Ik kom toevallig op een onderdeel net 1 punt onder t minumum. Het psychologische rapport Is ook zeer slecht geschreven ( onder andere bevestigd door andere psychologen en docenten.
Vandaar geloof me t gaat me niet om dat ik ben gezakt maar zo opzichtig en nu hoor ik hier dat mensen totaal andere rollen spellen hadden dan ik
Zie!
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:08:56 #73
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141533589
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:06 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Om hier even op terug te komen. Zo nietszeggend is die discussie natuurlijk niet, een stukje realiteitszin voor mensen die dit heel graag willen lijkt me niet verkeerd.
Een WO'er zal niet solliciteren op een agent functie nee. Ik begrijp ook dat de politie (meestal) geen management functies open heeft staan. Maar WO'ers zijn interessanter omdat deze in de toekomst beter geschikt zijn boor vrijkomende management functies. Verder zijn deze mensen wat ouder en hebben ze al eens getoond dat ze genoeg discipline hebben, dat zien ze bij de politieacademie ook graag.

Ik wens jullie overigens natuurlijk wel allemaal hartstikke veel succes!
Zeker niet nietszeggend nee dat bedoel ik ook niet, maar zijn van die standaard discussies over het niveau van opleiding. Ik snap je punt wel hoor en ben het daar ook deels mee eens, maar naar mijn mening hebben ze ook gewoon van alles wat nodig en denk ik dus als jij gewoon op jouw juiste niveau solliciteert even veel kans maakt als je gewoon echt geschikt bent, en gaat het niet zozeer om een papiertje met een behaald niveau. Natuurlijk is voor sommige functies het zeker een vereiste maar daar is ook geen discussie voor nodig, dat is gewoon zoals het is.

En wat discipline betreft, is ook geen eigenschap die je verkrijgt door het behalen van bv een WO diploma, vind ik ook beetje apart hoe je het schrijft... Iemand zonder diploma kan ook zelfs veel discipline hebben. Ook iemand met een vmbo kader diploma die heeft toch ook op zijn niveau discipline getoond om zijn diploma te behalen.

Nogmaals ik begrijp je punt wel, maar ik interpreteer het wel een beetje als neerbuigend over alles wat lager is dan WO en weinig kans zou maken...;)

[ Bericht 13% gewijzigd door jvo91 op 25-06-2014 15:14:39 ]
pi_141568228
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:06 schreef tofastTG het volgende:
Een WO'er zal niet solliciteren op een agent functie nee.
Ik ben afgestudeerd op HBO niveau en solliciteer ook naar de functie voor hoofdagent. Dat iemand hoger opgeleid is hoeft niet te betekenen dat hij of zij ook een functie kiest die daarbij aansluit. Ik wordt er gewoon gelukkig van om de straat op te gaan en diverse conflict situaties op te lossen. Ik wil me nog niet bezig houden met beleidsplannen en grotere leiderschapstaken. Ik denk dus niet dat die uitspraak voor iedereen op gaat.
pi_141573591
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:08 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Zeker niet nietszeggend nee dat bedoel ik ook niet, maar zijn van die standaard discussies over het niveau van opleiding. Ik snap je punt wel hoor en ben het daar ook deels mee eens, maar naar mijn mening hebben ze ook gewoon van alles wat nodig en denk ik dus als jij gewoon op jouw juiste niveau solliciteert even veel kans maakt als je gewoon echt geschikt bent, en gaat het niet zozeer om een papiertje met een behaald niveau. Natuurlijk is voor sommige functies het zeker een vereiste maar daar is ook geen discussie voor nodig, dat is gewoon zoals het is.

En wat discipline betreft, is ook geen eigenschap die je verkrijgt door het behalen van bv een WO diploma, vind ik ook beetje apart hoe je het schrijft... Iemand zonder diploma kan ook zelfs veel discipline hebben. Ook iemand met een vmbo kader diploma die heeft toch ook op zijn niveau discipline getoond om zijn diploma te behalen.

Nogmaals ik begrijp je punt wel, maar ik interpreteer het wel een beetje als neerbuigend over alles wat lager is dan WO en weinig kans zou maken...;)
Het is absoluut niet neerbuigend, en ik heb het dan vooral over mensen die gewacht hebben op een vacature bij de politie. In feite heb je dan natuurlijk gewoon een groot gapend gat op je cv. En ik kan me niet voorstellen dat de politieacademie graag mensen aanneemt waar nog niet zeker van is of ze uiteindelijk genoeg discipline bezitten om de opleiding af te maken. Want je kunt natuurlijk wel zeggen dat je op een vacature gewacht hebt, maar doorgaans is dit niet echt geloofwaardig. Daar is volgens mij weinig vreemds aan?

Het is uiteindelijk gewoon de som van verschillende aspecten die een HBO/WO'er in mijn ogen "geschikter" ipv een vwo/havo student. Ik heb het dus helemaal niet over mensen die van het MBO afkomen of iets dergelijks. Alhoewel ook die vacatures sneller opgevuld worden door HBO'ers. En uiteindelijk denk ik dat als puntje bij paaltje komt een HBO'er op die vacatures meer kans maakt dan een MBO'er (zie ook de reactie van lukasha) Dat is wat ik probeer te zeggen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141573639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:11 schreef lukasha het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd op HBO niveau en solliciteer ook naar de functie voor hoofdagent. Dat iemand hoger opgeleid is hoeft niet te betekenen dat hij of zij ook een functie kiest die daarbij aansluit. Ik wordt er gewoon gelukkig van om de straat op te gaan en diverse conflict situaties op te lossen. Ik wil me nog niet bezig houden met beleidsplannen en grotere leiderschapstaken. Ik denk dus niet dat die uitspraak voor iedereen op gaat.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Het grote voordeel van jou voor de politieorganisatie is alleen dat jij later eerder geschikt bent voor een leiderschapstaak/beleidstaken dan een lager opgeleide sollicitant. ;)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141573690
Is vrijwilligerspolitie te combineren met een studie? Heb echt zoveel vrije tijd en het lijkt me leuker dan in een callcenter werken en het sluit aan bij mijn rechtenstudie. Grootste struikelblok is dat het opleidingscentrum ergens in drachten zit en ik in Groningen woon
pi_141573963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:07 schreef Henrys het volgende:
Is vrijwilligerspolitie te combineren met een studie? Heb echt zoveel vrije tijd en het lijkt me leuker dan in een callcenter werken en het sluit aan bij mijn rechtenstudie. Grootste struikelblok is dat het opleidingscentrum ergens in drachten zit en ik in Groningen woon
Veel mensen combineren het met een baan, dus ja dat zou zeker mogelijk moeten zijn.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141573995
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:15 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Veel mensen combineren het met een baan, dus ja dat zou zeker mogelijk moeten zijn.
Ja maar die mensen hebben vaak een auto om zich te vervoeren. Dat opleidingscentrum met het OV bereiken is best een gedoe. Heb het er zeker wel voor over maar wil toch eerst nog kijken of het haalbaar is
pi_141574056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:16 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja maar die mensen hebben vaak een auto om zich te vervoeren. Dat opleidingscentrum met het OV bereiken is best een gedoe. Heb het er zeker wel voor over maar wil toch eerst nog kijken of het haalbaar is
Dat kan inderdaad wel een probleem zijn, echt qua colleges en studielast etc zou het makkelijk moeten lukken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141574097
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad wel een probleem zijn, echt qua colleges en studielast etc zou het makkelijk moeten lukken.
Wanneer je jaarlijks zo'n 250 uur kunt draaien (inclusief IBT-dagen (je 'oefendagen') en studielast), is het zeker mogelijk. Ik weet niet hoe de opleiding er momenteel uitziet, maar misschien kun je carpoolen?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 16:26:23 #82
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141647767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:11 schreef lukasha het volgende:

[..]

Ik ben afgestudeerd op HBO niveau en solliciteer ook naar de functie voor hoofdagent. Dat iemand hoger opgeleid is hoeft niet te betekenen dat hij of zij ook een functie kiest die daarbij aansluit. Ik wordt er gewoon gelukkig van om de straat op te gaan en diverse conflict situaties op te lossen. Ik wil me nog niet bezig houden met beleidsplannen en grotere leiderschapstaken. Ik denk dus niet dat die uitspraak voor iedereen op gaat.
Mee eens, kan ik me voorstellen!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 16:31:17 #83
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141647885
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:03 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het is absoluut niet neerbuigend, en ik heb het dan vooral over mensen die gewacht hebben op een vacature bij de politie. In feite heb je dan natuurlijk gewoon een groot gapend gat op je cv. En ik kan me niet voorstellen dat de politieacademie graag mensen aanneemt waar nog niet zeker van is of ze uiteindelijk genoeg discipline bezitten om de opleiding af te maken. Want je kunt natuurlijk wel zeggen dat je op een vacature gewacht hebt, maar doorgaans is dit niet echt geloofwaardig. Daar is volgens mij weinig vreemds aan?

Het is uiteindelijk gewoon de som van verschillende aspecten die een HBO/WO'er in mijn ogen "geschikter" ipv een vwo/havo student. Ik heb het dus helemaal niet over mensen die van het MBO afkomen of iets dergelijks. Alhoewel ook die vacatures sneller opgevuld worden door HBO'ers. En uiteindelijk denk ik dat als puntje bij paaltje komt een HBO'er op die vacatures meer kans maakt dan een MBO'er (zie ook de reactie van lukasha) Dat is wat ik probeer te zeggen.
Oke duidelijk! Gelukkig maar dat we op bepaalde dingen allemaal een andere kijk hebben ;)
Maar geen idee waar je vandaan hebt dat vacature op niveau 4 sneller worden opgevuld door hbo'ers?! Ken iemand die juist vanwege zijn HBO niveau is afgewezen voor een niveau 4 functie binnen de politie.
pi_141667244
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:31 schreef jvo91 het volgende:
Ken iemand die juist vanwege zijn HBO niveau is afgewezen voor een niveau 4 functie binnen de politie.
Klopt is mij ook eens verteld op een open dag. Mensen kunnen over gekwalificeerd zijn waardoor ze niet in een bepaalde cultuur passen of misschien minder bereid zijn dingen aan te nemen (kneedbaar). Er wordt niet gezegd dat het zo is maar dit zijn wel risico's die mee wegen.
pi_141667412
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:47 schreef lukasha het volgende:

[..]

Klopt is mij ook eens verteld op een open dag. Mensen kunnen over gekwalificeerd zijn waardoor ze niet in een bepaalde cultuur passen of misschien minder bereid zijn dingen aan te nemen (kneedbaar). Er wordt niet gezegd dat het zo is maar dit zijn wel risico's die mee wegen.
Ik denk eerder dat het is omdat ze bang zijn dat zo iemand zich sneller gaat vervelen als hij niet tijdig doorgroeit en het risico daarom groter is dat hij zijn biezen pakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gemiddeld genomen leren mensen met een hoger diploma sneller, je kan hen dus beter kneden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141667432
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wanneer je jaarlijks zo'n 250 uur kunt draaien (inclusief IBT-dagen (je 'oefendagen') en studielast), is het zeker mogelijk. Ik weet niet hoe de opleiding er momenteel uitziet, maar misschien kun je carpoolen?
Hoe zit het met de selectie van vrijwilligers? Exact dezelfde procedure zeker? Vraag/aanbod-verhouding?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141667684
Ja, zelfde procedure en eisen.

Vraag en aanbod?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 29 juni 2014 @ 00:21:12 #88
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141668680
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:56 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, zelfde procedure en eisen.

Vraag en aanbod?
Hoeveel serieuze sollicitanten (mensen die niet achterlijk zijn of de conditie van een bejaarde man met een sedimentaire levensstijl hebben) per vacature?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141669129
Er is niet een bepaald aantal vacatures.... Er is feitelijk een zeer groot tekort. Ik heb geen idee hoeveel sollicitanten er zijn. Ik had laatst in Dordt een dag waarbij ik de promotie deed, hiervoor en dan merk je dat niet veel mensen weten wat het inhoudt.

Ik heb ook geen idee wat er allemaal af afvalt, maar ik vermoed dat die verhouding heel anders is dan bij de beroeps. Ik denk dat mensen toch anders zo'n procedure ingaan: zij moéten niet...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 29 juni 2014 @ 00:36:59 #90
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141669225
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Er is niet een bepaald aantal vacatures.... Er is feitelijk een zeer groot tekort. Ik heb geen idee hoeveel sollicitanten er zijn. Ik had laatst in Dordt een dag waarbij ik de promotie deed, hiervoor en dan merk je dat niet veel mensen weten wat het inhoudt.

Ik heb ook geen idee wat er allemaal af afvalt, maar ik vermoed dat die verhouding heel anders is dan bij de beroeps. Ik denk dat mensen toch anders zo'n procedure ingaan: zij moéten niet...
Die indruk had ik al, dat iedereen die geschikt wordt geacht het mag doen. Ik kan me voorstellen dat zij relaxter zijn bij die procedures.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 29 juni 2014 @ 12:45:32 #91
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_141677146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:47 schreef lukasha het volgende:

[..]

Klopt is mij ook eens verteld op een open dag. Mensen kunnen over gekwalificeerd zijn waardoor ze niet in een bepaalde cultuur passen of misschien minder bereid zijn dingen aan te nemen (kneedbaar). Er wordt niet gezegd dat het zo is maar dit zijn wel risico's die mee wegen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het is omdat ze bang zijn dat zo iemand zich sneller gaat vervelen als hij niet tijdig doorgroeit en het risico daarom groter is dat hij zijn biezen pakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gemiddeld genomen leren mensen met een hoger diploma sneller, je kan hen dus beter kneden.
Denk beide ook ja! En dat is iets anders dan waar (ik o.a) eerder over heb ''gediscussieerd'' dat ze per definitie liever HBO/WO'ers hebben of dat ze een grotere kans zouden maken in het algemeen bij de politie
pi_141844421
Hoe zwaar is die sporttest nou? Ik fiets elke dag 20km en doe 5x per week aan krachttraining maar op de site zie ik staan dat je daar weinig aan hebt bij de sporttest
pi_141844963
:r
pi_141845350
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:14 schreef Henrys het volgende:
Hoe zwaar is die sporttest nou? Ik fiets elke dag 20km en doe 5x per week aan krachttraining maar op de site zie ik staan dat je daar weinig aan hebt bij de sporttest
Hier heb je idd niet zoveel aan. Je moet het vooral hebben van explosiviteit. Crossfit is een hele goede training omdat je intensief en kort traint. 5 x in de sportschool is leuk maar een goede conditie krijg je er niet vaak van. Er is politieapp met verschillende niveau's. Je kan deze is proberen. Als je een beetje traint moet het volgens mij wel te doen zijn.
pi_141845587
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:45 schreef jvo91 het volgende:

[..]


[..]

Denk beide ook ja! En dat is iets anders dan waar (ik o.a) eerder over heb ''gediscussieerd'' dat ze per definitie liever HBO/WO'ers hebben of dat ze een grotere kans zouden maken in het algemeen bij de politie
Het ging in eerste instantie dan ook over mbo/hbo/wo-ers die meer kans maken dan middelbare scholieren.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141846579
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:57 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Hier heb je idd niet zoveel aan. Je moet het vooral hebben van explosiviteit. Crossfit is een hele goede training omdat je intensief en kort traint. 5 x in de sportschool is leuk maar een goede conditie krijg je er niet vaak van. Er is politieapp met verschillende niveau's. Je kan deze is proberen. Als je een beetje traint moet het volgens mij wel te doen zijn.
Explosiviteit heb ik zeker wel maar ik ben gewoon slecht in lange afstanden
pi_141848526
Gelukkig is het maar max 3 minuten dus een lange afstand is het niet. Als je dit zegt dan moet het toch prima lukken. Wanneer heb je de keuring?
pi_141848565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:48 schreef stoeltafel het volgende:
Gelukkig is het maar max 3 minuten dus een lange afstand is het niet. Als je dit zegt dan moet het toch prima lukken. Wanneer heb je de keuring?
Heb eerst nog die voorlichtingsdag volgende week.
pi_141849880
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:38 schreef Henrys het volgende:

[..]

Explosiviteit heb ik zeker wel maar ik ben gewoon slecht in lange afstanden
Dit is bij uitstek een explosieve test, al hoef je zeker niet explosief te zijn om een tijd neer te zetten waarmee je wordt aangenomen. Met uithoudingsvermogen heeft het weinig te maken maar iemand die een slecht uithoudingsvermogen heeft heeft geen basisconditie en zal het moeilijker hebben met zo'n testje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_141854359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit is bij uitstek een explosieve test, al hoef je zeker niet explosief te zijn om een tijd neer te zetten waarmee je wordt aangenomen. Met uithoudingsvermogen heeft het weinig te maken maar iemand die een slecht uithoudingsvermogen heeft heeft geen basisconditie en zal het moeilijker hebben met zo'n testje.
Door al het fietsen heb ik wel een basisconditie alleen heb ik al een jaar niet meer hardgelopen. Denk dat ik daar maar eens ga beginnen zodra mijn verkoudheid over is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')