Ik ben jaren misbruikt, door de vriend van mijn tante,
heb dit altijd verzwegen, mijn vriend en wat vriendinnen weten er alleen
van.. Nu gaat het ook absoluut niet goed thuis.. er is geen niks bij mij thuis,
geen band ofzo.. daarnaast kan mijn vader ontzettend denigrerend praten..
En ik voel me diep ongelukkig, ik wil weg hier, weg thuis.
Volgens mijn vriend liggen de dingen zo, dat ik mijn eigenlijke problemen,
nml. het niet hebben verwerkt van verkrachting en misbruik, projecteer
op het feit dat het thuis niet goed gaat, maw. dat ik m'n thuissituatie de
'schuld geef' van het feit dat het niet goed met me gaat, terwijl mijn werkelijke
problemen dieper liggen.. (volgens mij heeft hij wel gelijk).
Wat denken jullie hiervan?
Voor evt. achtergrondinfo, zie:
Zonder therapie,
Mijn thuissituatie,
Onverwerkte emoties.. ..
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 17-10-2002 23:09]
Sterkte
quote:Ja, ik heb al bij de RIAGG gelopen..
Op donderdag 17 oktober 2002 22:44 schreef Arjan het volgende:
Ik denk dat jij professionele hulp moet zoeken ipv van ons iets zinnigs te verwachten.
'professionele hulp ' klinkt ms wat zwaar, maar hoeft helemaal niet zo te zijn.Sterkte
Wolkje
quote:Zie openingspost.. ik heb dit altijd verzwegen, alleen een paar goede vriendinnen
Op donderdag 17 oktober 2002 22:48 schreef eNaSnI het volgende:
Waardoor denk je zelf dat er geen band is dan? Als wij het weten wat er gebeurd ga ik er even vanuit dat je ouders het ook weten. Ze mogen zich dus wel iets anders opstellen om het voor jou toch iets aangenamer te maken. Heb je hun al hiermee geconfronteerd?
Wolkje
Verder moet je er wel bij stil blijven staan dat het ene probleem het andere versterkt en verwerking in de weg staat. Zolang de thuissituatie slecht is zul je niet of nauwelijks kunnen werken aan het verwerkenvan het misbruik dat je overkomen is! Iets ophalen dat je al een hele poos weggestopt hebt (wat ik wel begrijp) is erg moeilijk en pijnlijk. In die tijd (die overigens jaren kan duren, maar dat weet je wel) heb je juist stabiliteit om je heen nodig en een liefdevolle omgeving waar je jezelf kunt zijn en in de put kunt zitten als dat zo is en waar je uitgelaten en geforceerd kunt gan lopen doen als je daar behoefte aan hebt, maar waar ze wel door je heen prikken en er uiteindelijk altijd voor je zijn!
En als het misbruik ineens weer actiever boven komt borrelen zie je inderdaad de problemen die er in de thuissituatie zijn erger, maar dat werkt net zo goed andersom. Als het thuis klote is spelen trauma's ook eerder op.
Als ik een pasklaar antwoord voor je zou hebben zou ik het je ter plekke geven, maar ik moet je teleurstellen...
In ieder geval sterkte, en reageer ook hier maar regelmatig even lekker af, lucht ook op!
en als laatste tip wil ik je toch nog even adviseren om zoveel mogelijk te praten met mensen die vertrouwt, maar zorg ook dat je iemand (of meerderen) achter de hand hebt die je ook vertrouwt, maar die nergens vanaf weten! Soms heb je nl. even helemaal geen zin en wil je niets anders dan je zorgen even opzij zetten, dat gaat bij mensen die nergens vanaf weten altijd makkelijker dan bij mensen die wèl weten wat er aan de hand is!
succes!! (het staat wel knullig maar ik meen het oprecht hoor!)
quote:Jaa..het is zomaar een idee hoor..maar de enige oplossing is volgens mij hier eerlijk over te zijn tegen je familie.
Op donderdag 17 oktober 2002 22:50 schreef Wolkje het volgende:[..]
Zie openingspost.. ik heb dit altijd verzwegen, alleen een paar goede vriendinnen
en mijn vriend weten ervan..Wolkje
quote:Ik denk dat juist door het verzwijgen tegen je ouders (al kan ik me dat wel voorstellen, mijn ex had ook zoiets) je vader dit soort opmerkingen maakt en eigenlijk geen idee heeft wat hij ermee aanricht. Het zal heel moeilijk zijn maar jezelf bloot te geven aan je ouders lijkt me toch een begin om te proberen die band te creëren / herstellen. Zolang zij jou niet bgrijpen zal het huis waarschijnlijk nooit goed gaan en zal je inderdaad graag weg willen.
Op donderdag 17 oktober 2002 22:50 schreef Wolkje het volgende:[..]
Zie openingspost.. ik heb dit altijd verzwegen, alleen een paar goede vriendinnen
en mijn vriend weten ervan..Wolkje
quote:Dat is zeker waar volgens mij.. Daarom denk ik dat ik pas ECHT kan beginnen met het verwerken,
Op donderdag 17 oktober 2002 22:53 schreef Nyame het volgende:
Verder moet je er wel bij stil blijven staan dat het ene probleem het andere versterkt en verwerking in de weg staat. Zolang de thuissituatie slecht is zul je niet of nauwelijks kunnen werken aan het verwerkenvan het misbruik dat je overkomen is!
Ik reply morgen verder..
en liefs,
Wolkje
quote:Ik heb veel mensen, die het wel weten, maar met wie ik het er eigenlijk
Op donderdag 17 oktober 2002 22:53 schreef Nyame het volgende:
en als laatste tip wil ik je toch nog even adviseren om zoveel mogelijk te praten met mensen die vertrouwt, maar zorg ook dat je iemand (of meerderen) achter de hand hebt die je ook vertrouwt, maar die nergens vanaf weten! Soms heb je nl. even helemaal geen zin en wil je niets anders dan je zorgen even opzij zetten, dat gaat bij mensen die nergens vanaf weten altijd makkelijker dan bij mensen die wèl weten wat er aan de hand is!
Wolkje
*zoekt honkbalknuppel*
ik kan zo ontiegelijk kwaad worden van dat uitschot dat op deze manier het leven van anderen ruineert. ik hoop dat je nooit een adres van dat figuur op fok post, want ik sta 10 minuten later bij hem op de stoep
* -Dalai- blaast stoom af
ok, nu weer even rustig. gvd....
edit: begrijp ik nou goed dat je nooit aangifte hebt gedaan??
quote:Ja, dat begrijp je goed..
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:34 schreef -Dalai- het volgende:
reply
edit: begrijp ik nou goed dat je nooit aangifte hebt gedaan??
Dank je voor je reply,
Wolkje
ik ben al een tijdje bezig met het fenomeen kindermishandeling, op wat voor manier dan ook en hoe volwassenen zoals jij daarmee omgaan.
Zelf heb ik het volgens mij altijd wel goed gehad thuis, maar ben 2 maanden geleden mijn vriendin verloren ten gevolge van emotionele mishandeling.
Ben daardoor erg geinteresseerd geraakt en ben veel gaan lezen. Veel van wat ik hoor en lees over het onderwerp spreekt me totaal niet aan, veel te theoretisch, te voorzichig, te veel vanuit de ouders gezien e.d.
Maar toen ben ik in aanraking gekomen met het boek: op weg naar je ware zelf van Jean Jenson. Misschien is dat wel een heel goed boek voor je om te lezen, ik raad het je echt aan, gezien al je posts hier op het fokforum.
Voor wat meer informatie over de therapie, hoe zij over het fenomeen denkt, is er een site van opgericht:
http://www.pastrealityintegration.nl
Kijk daar eens, misschien wordt je er wel door aangesproken en voel je dat dat helemaal bij je past. Veel sterkte ermee!!
Nog een soortje van wijsheid:
Idealiseer het verlaten van je ouderlijk huis niet hoor, het is heerlijk straks een plekje voor jezelf te hebben, en de "vreemden" achter je te kunnen laten en het contact met ze te kunnen doseren. Maar als je op jezelf gaat komen er een hoop nieuwe zorgen (en een hoop nieuwe leuke dingen!) in je leven, je moet je zelfstandigheid opbouwen (zelfs al ben je nu ook al behoorlijk op jezelf) en op een zeker moment kom je erachter dat vluchten voor de situatie wel kan, maar voor je problemen niet. Ook als je op jezelf woont hou je je moeilijke momenten, maar het is een nieuwe fase in een groeiproces, dus zeker nuttig!
Oke, wilde ik even kwijt...
(heb je niet de mogelijkheid een weekje weg te gaan tijdens je vakantie? -geeft misschien wat lucht!)
quote:Ik had het al een (paar) keer op Fok verteld in mijn andere topics..
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:55 schreef Toebroodjie het volgende:
reply
Wolkje
quote:Wat lief
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:42 schreef Nyame het volgende:
Wolkje, hoe is het nu?
Ik moest ineens aan je denken, aan de situatie waar je nu in zit.
.......
Oke, wilde ik even kwijt...(heb je niet de mogelijkheid een weekje weg te gaan tijdens je vakantie? -geeft misschien wat lucht!)
Ik heb ook last van verlatingsangst, bij m'n vriend althans, de manier waarop
op sommige dingen reageer zijn niet heel erg 'normaal' , en ik zou het heel
erg vinden als het uit zou gaan (hij ook hoor, en het is ook niet aan de orde,
maar dit nav. een gesprek met mijn vriend gisteravond).
Wolkje
quote:Dank je.. ik ga het boek lenen bij de bibliotheek,
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:27 schreef maarteniscrazy het volgende:
reply
Wolkje
quote:Ik ben ontzettend dankbaar voor de mensen, die ik kan vertrouwen,
Op zondag 20 oktober 2002 13:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
reply..
Dat vind ik heel belangrijk, om te bedenken, wat de mooie dingen zijn,
waar ik dankbaar voor ben..
Jij ook heel veel sterkte he, meiske
Wolkje
quote:Hoe gaat het nu tussen jou en je ouders trouwens?
Op zondag 20 oktober 2002 13:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
reply
Niet dat ik van plan ben om het mijn ouders te vertellen hoor,
maar ik ben gewoon benieuwd..
Wolkje
Wash Away Those Years
She came calling
One early morning
She showed her crown of thorns
She whispered softly
To tell a story
About how she had been wronged
As she lay lifeless
He stole her innocence
And this is how she carried on
Well I guess she closed her eyes
And just imagined everything's alright
But she could not hide her tears
'Cause they were sent to wash away those years
They were sent to wash away those years
My anger's violent
But still I'm silent
When tragedy strikes at home
I know this decadence
Is shared by millions
Remember you're not alone
For we have crossed many oceans
And we labor in between
In life there are many quotients
And I hope I find the mean
quote:Ohja nou komt 't vast allemaal goed
Op zondag 20 oktober 2002 19:51 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
-een of ander liedje-
quote:Nee, met jouw post komt het meteen allemaal goed
Op zondag 20 oktober 2002 21:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ohja nou komt 't vast allemaal goed
Wolkje
wist vanaf het eerste moment toen ik een van je posts er wat niet goed was aan jou. Wat ik heel erg respecteer en waardeer is dat je over je problemen wil praten. Ik zie jou als iemand die emotioneel eigenlijk best wel zwak is op een manier van dingen kunnen jou erg hard aanpakken. Opgekropte emoties en gebeurtenissen uit je verleden.
Ik kropte vroeger alles op, afgelopen jaren is het eruit door er over te praten. Doet nog steeds pijn maar ik ben wel blij, ben gelukkig geworden. Wat ik dus wil zeggen hang in there elf! Het internet is een goede plek om je emoties los te laten gaan. Maar wat mijn advies voor jou is kom voor jezelf op. Ik noem jou een trut, vraag dan waarom. Go wolkje, je bent al zo ver! En je bent een lief persoon.
quote:Oke. Als je 't zo slecht hebt thuis.. ga daar weg! Ga ergens anders lol hebben, doe wat je leuk vindt, wat je interesseert en ga niet bij de pakken neerzitten. Da's mijn goede raad.
Op zondag 20 oktober 2002 21:56 schreef Wolkje het volgende:[..]
Nee, met jouw post komt het meteen allemaal goed
.
Je kan zoiets toch wel iets genuanceerder zeggen?
Post jij dan een mogelijkheid, een optie, een toevoeging..
..als het je interesseert tenminste..Wolkje
quote:Volgens mij valt dat op zich wel mee, ja, de dingen die ik heb meegemaakt
Op zondag 20 oktober 2002 21:57 schreef Angelo_Ruggiero het volgende:
Ik zie jou als iemand die emotioneel eigenlijk best wel zwak is op een manier van dingen kunnen jou erg hard aanpakken.
quote:Dank je
En je bent een lief persoon.
Wolkje
quote:Mijn problemen hebben mij ook sterker gemaakt maar dan doet het nog wel pijn. Dat bedoel ik Wolk!
Op zondag 20 oktober 2002 22:06 schreef Wolkje het volgende:[..]
Volgens mij valt dat op zich wel mee, ja, de dingen die ik heb meegemaakt
zijn hard en pijnlijk, maar ik denk dat ik kan zeggen, dat het me sterker
heeft gemaakt, tuurlijk heb ik momenten dat ik me een klein, hulpeloos
meisje voel, maar dat is ook logisch..
[..]Dank je
Wolkje
quote:Ja, daar kan ik tenminste iets mee, met deze post
Op zondag 20 oktober 2002 22:05 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Oke. Als je 't zo slecht hebt thuis.. ga daar weg! Ga ergens anders lol hebben, doe wat je leuk vindt, wat je interesseert en ga niet bij de pakken neerzitten. Da's mijn goede raad.
quote:Het is goed om ook de positieve dingen ervan te zien
Op zondag 20 oktober 2002 22:07 schreef Angelo_Ruggiero het volgende:[..]
Mijn problemen hebben mij ook sterker gemaakt maar dan doet het nog wel pijn. Dat bedoel ik Wolk!
Wolkje
quote:Hij is mooi..
Op zondag 20 oktober 2002 19:51 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
liedje
*knuffel*
Wolkje
quote:Ik heb het dus niet verteld, en eigenlijk heb ik er op dit moment,
Op zondag 20 oktober 2002 19:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
verhaal over ouders
Wolkje
quote:Zo raar is dat niet. Heeft weinig met 't wegstoppen te maken denk ik eerlijk gezegd. Ik weet zelf ook weinig tot niks meer van die jaren waar je 't over hebt hoor.
Op zondag 20 oktober 2002 22:56 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik heb het dus niet verteld, en eigenlijk heb ik er op dit moment,
en ik denk eigenlijk nooit meer, behoefte aan..
Dit alles is begonnen zo toen ik denk ik een jaar of 7 ofzo was,
en ik denk dat het iets van 4 jaar heeft geduurd oid,
maar het is allemaal heel vaag voor me, ik weet eigenlijk niks meer precies
omdat ik het zo lang heb weggestopt..
Dat is echt zo ontzettend raar..
Wolkje
quote:Ja, dat snap ik..
Op zondag 20 oktober 2002 23:01 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Zo raar is dat niet. Heeft weinig met 't wegstoppen te maken denk ik eerlijk gezegd. Ik weet zelf ook weinig tot niks meer van die jaren waar je 't over hebt hoor.
Wolkje
quote:Is niet raar, dat heb ik ook gehad, juist omdat je het wegstopt herinner je je er nix meer van... maar zoals je zelf ook weet, op een gegeven moment komt het weer boven...
Op zondag 20 oktober 2002 23:05 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ja, dat snap ik..
Maar dingen zoals incest zijn toch wel essentieel (nee, niet het goede woord),
die 'hoor' je te onthouden, dat is normaal, zeg maar.. en ik heb het jaren
weggestopt, dus vandaar dat ik het me niet herinner, terwijl ik er wel last
van heb..Wolkje
quote:Ja.. ik heb het altijd weggestopt, en het is er vorig jaar in een keer
Op zondag 20 oktober 2002 23:08 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Is niet raar, dat heb ik ook gehad, juist omdat je het wegstopt herinner je je er nix meer van... maar zoals je zelf ook weet, op een gegeven moment komt het weer boven...
En dan is het voor je omgeving wel raar....
Wolkje
Op dit kan je zo weinig zeggen. Ik kan me soms niet voorstellen in wat voor zieke wereld we leven en wat er soms in gebeurt. Alleen kan ik zeggen dat een mens meestal toch verder gaat, met tegenslagen en de betere tijden. Alleen vraag ik mij nou af, in die periode (dat je werd misbruikt) voelde je je toen niet helemaal alleen op de wereld en dat niemand je eigenlijk kon helpen daaraan? Misschien heb ik iets niet gelezen, sorry daarvoor, maar het lijkt me zo erg dat precies dat je overkomt. En ik zie ook dat je gestopt bent bij riag enzo, nou moet ik je gelijk geven dat je daar mee bent gestopt, heb er zelf een jaar gezeten en niet uit vrije wil. Nee, meer omdat m`n ouders dat zo nodig vonden. Ik ging alleen gewoon niet meer en ik moe zeggen, ik heb er zoveel over gepraat over de dingen, dat DAT dus uiteindelijk de oplossing was. Ik voel me nu dan ook supergoed en dat ik soms de hele wereld aankan. Maar toch, ik las ook dat je die kerel van die tante nog steeds ziet? Word je dan niet boos, word je dan niet kwaad. Heb je dan niet idee van dat je knuppel wilt pakken en hem helemaal naar z'n gosse te slaan?
Ik kan je maar 1 advies geven. Praat hier heel veel over, dat lucht je hart.... en eenmaal uitgelucht, zal je zien, dat je het leven 10x pretiger zult leven dan als daarvoor.
I wish you good luck.... en zo te zien heb je een lief persoonlijk karakter. And that's ALL what counts....
Groetjes
CoolZero
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:15 schreef -Dalai- het volgende:
ik wordt elke keer verdrietig als ik langs dit topic wandel
Wolkje
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:17 schreef Wolkje het volgende:[..]
niet verdrietig zijn.. dat ben ik al
. (niet altijd gelukkig)
*geeft een knuffel*Wolkje
heej trouwens, niet om je nog even te verontrusten hoor, maar ik denk dat je dit nooit een plaats kan geven als je het niet in de openbaarheid brengt. uiteraard zal dat een hele zware en emotionele gebeurtenis zijn, maar denk eens aan de opluchting die het je zal brengen.
ik zie het als een essentieel onderdeel van je geestelijke revalidatie, nu kan je alleen maar gevoelens onderdrukken en dat is natuurlijk geen lange termijn oplossing.
als ik ooit wat voor je kan doen moet je het zeggen! (honkbalknuppel ligt in de schuur - nee geintje )
* -Dalai- geeft knuffel terug
quote:mmm precies mijn idee... precies.... alleen heb ik nou iemand gevonden die me donders goed helpt en me weer de toppen laat zien!
Op zondag 20 oktober 2002 23:13 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ja.. ik heb het altijd weggestopt, en het is er vorig jaar in een keer
allemaal keihard uitgekomen.. Ik viel in een ontzettend diep gat,
en sindsdien schommel ik nogal tussen de vlaktesen de dalen,
de toppen heb ik al een tijd niet meer gezien..
Dus als het normaal met me gaat, beschouw ik dat als goedWolkje
quote:dit ben ik niet met je eens, ik denk dat 'het gebeurde' altijd sluimerend op de achtergrond zal blijven hangen. ik vind het daarom ook helemaal niet raar dat het spanningen met zich mee brengt die ook andere sociale situaties (thuis) negatief beinvloeden.
Op zondag 20 oktober 2002 23:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik denk dat je voor je problemen thuis geen oorzaken moet gaan zoeken die er niet zijn. (Ik bedoel niet dat het misbruik er niet was, maar dat dat helemaal geen oorzaak is hiervoor).
Tuurlijk hoor je verhalen van mensen die helemaal fucked op zijn na vroeger te zijn misbruikt, maar er zijn ook mensen die het gewoon
"vergeten" en ermee kunnen leven. Probeer bij die laatste groep te horen. Waarom zou je de rest van je leven laten beinvloeden door wat zo'n klootzak je vroeger heeft aangedaan.
quote:Ja praat 'r meteen een trauma aan. Ik ben 't er niet mee eens. Ik heb zelf ook ooit iets 'ingrijpends' meegemaakt, maar ik laat m'n leven er niet door beinvloeden en ik weet dat er genoeg zijn die dat wel laten doen. Ik weet ook zeker dat 't niet is blijven "sluimeren". Dus je kan zoiets echtwel achter je laten. (Ik zeg niet dat iedereen dat kan/wil).
Op maandag 21 oktober 2002 00:05 schreef -Dalai- het volgende:[..]
dit ben ik niet met je eens, ik denk dat 'het gebeurde' altijd sluimerend op de achtergrond zal blijven hangen. ik vind het daarom ook helemaal niet raar dat het spanningen met zich mee brengt die ook andere sociale situaties (thuis) negatief beinvloeden.
quote:dat trauma heeft ze al..
Op maandag 21 oktober 2002 00:08 schreef American_Nightmare het volgende:Ja praat 'r meteen een trauma aan. Ik ben 't er niet mee eens. Ik heb zelf ook ooit iets 'ingrijpends' meegemaakt, maar ik laat m'n leven er niet door beinvloeden en ik weet dat er genoeg zijn die dat wel laten doen. Ik weet ook zeker dat 't niet is blijven "sluimeren". Dus je kan zoiets echtwel achter je laten. (Ik zeg niet dat iedereen dat kan/wil).
en ik ben het gewoon niet met je eens
quote:Zo bedoel ik het niet , maar voor mij zoals hij er overschrijft , is voor mij een gedeelte hoe ik het ook ervaren heb .
Op zondag 20 oktober 2002 21:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ohja nou komt 't vast allemaal goed
quote:Nee het is niet raar hoor! Ik kan me ook vrij weinig herinneren van vroeger, en zelfs niet van 1,5 jaar geleden. Allemaal weggestopt. Het is helemaal grijs.... Ook totaal geen gevoelens bij, nou eigenlijk wel een gevoel: een heel ongelukkig gevoel, maar niet te plaatsen...
Op zondag 20 oktober 2002 22:56 schreef Wolkje het volgende:[..]
maar het is allemaal heel vaag voor me, ik weet eigenlijk niks meer precies
omdat ik het zo lang heb weggestopt..
Dat is echt zo ontzettend raar..
Wolkje
Wolkje, heel veel suc6 en sterkte!
populair gezegd: 'issues', daar moet je mee 'dealen' - of je het leuk vindt of niet.
Edit: en natuurlijk, mijn moeder snapt er niks van, vindt dat ik beter
mijn best moet doen.. terwijl ik die week ziek was..
Ik voel me zo stom
Ik wil weg hier thuis
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 21-10-2002 15:58]
quote:Spreek ze dan maar eens op aan dat ze dat niet moeten doen. In ieder geval veel geluk Wolkje. Ga even lekker wandelen ofzo, gewoon helemaal rustig worden en dan leren. Zal voor je biddenn.
Op maandag 21 oktober 2002 15:32 schreef Wolkje het volgende:
Ik voel me verdrietig en alleen...
Heb net een paar zware onvoldoendes terug gekregen.
Een 2,7, en 4,2 en een 4,4, en dat zijn pas de eerste cijfers die ik
terug heb gekregen, terwijl ik er maar een kan herkansen.
En mijn cijfers, is juist hetgene waar mijn ouders mij op beoordelen..
En mijn lievie kan ook niet naar me toe komen, die heeft tentamen
en ik moet ook leren..Edit: en natuurlijk, mijn moeder snapt er niks van, vindt dat ik beter
mijn best moet doen.. terwijl ik die week ziek was..
Ik voel me zo stom![]()
![]()
Ik wil weg hier thuisWolkje
*knuffel*
quote:Net of mijn ouders ook maar iets begrijpen, nou echt niet dus..
Op maandag 21 oktober 2002 16:20 schreef Angelo_Ruggiero het volgende:[..]
Spreek ze dan maar eens op aan dat ze dat niet moeten doen. In ieder geval veel geluk Wolkje. Ga even lekker wandelen ofzo, gewoon helemaal rustig worden en dan leren. Zal voor je biddenn.
*knuffel*
Wolkje
quote:'Zoals ik al gepost had, weet ik eigenlijk niks meer van de tijd, zeg maar tot mijn elfde, twaalfde ofzo.
Op zondag 20 oktober 2002 23:15 schreef CoolZero het volgende:
Alleen vraag ik mij nou af, in die periode (dat je werd misbruikt) voelde je je toen niet helemaal alleen op de wereld en dat niemand je eigenlijk kon helpen daaraan?.
quote:Ja, dat doe ik ook..
Ik kan je maar 1 advies geven. Praat hier heel veel over, dat lucht je hart.... en eenmaal uitgelucht, zal je zien, dat je het leven 10x pretiger zult leven dan als daarvoor.
quote:Dank je
I wish you good luck.... en zo te zien heb je een lief persoonlijk karakter. And that's ALL what counts....
Wolkje
quote:Nee, dat is onzin.. je kan het niet even zomaar vergeten,
Op zondag 20 oktober 2002 23:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik denk dat je voor je problemen thuis geen oorzaken moet gaan zoeken die er niet zijn. (Ik bedoel niet dat het misbruik er niet was, maar dat dat helemaal geen oorzaak is hiervoor).
Tuurlijk hoor je verhalen van mensen die helemaal fucked op zijn na vroeger te zijn misbruikt, maar er zijn ook mensen die het gewoon
"vergeten" en ermee kunnen leven. Probeer bij die laatste groep te horen. Waarom zou je de rest van je leven laten beinvloeden door wat zo'n klootzak je vroeger heeft aangedaan.
Wolkje
quote:Oke, ff persoonlijk vraagje nu, klinkt mij bekend in de oren, wil het ff zeker weten, kreeg jij ook nachtmerries, met beelden die je in het begin niet kom plaatsen, waar je helemaal nix van snapte en helemaal gek van werd, maar waarvan je nu achteraf weet dat het gewoon gebeurd is..??
Op maandag 21 oktober 2002 21:58 schreef Wolkje het volgende:[..]
Nee, dat is onzin.. je kan het niet even zomaar vergeten,
en er nooit meer last van hebben.. het komt altijd een keer terug.
Bij mij kwam het met nachtmerries, en ik zag dingen die er niet waren..
Ik denk dat het weer wegstoppen voor mij geen goede oplossing is..
En eigenlijk voor niemand, dat is nml. ook een soort van weglopen voor je problemen. En dat is sowieso niet goed.Wolkje
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:42 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Oke, ff persoonlijk vraagje nu, klinkt mij bekend in de oren, wil het ff zeker weten, kreeg jij ook nachtmerries, met beelden die je in het begin niet kom plaatsen, waar je helemaal nix van snapte en helemaal gek van werd, maar waarvan je nu achteraf weet dat het gewoon gebeurd is..??
quote:toch niet nog iemand??
Op maandag 21 oktober 2002 22:55 schreef -Dalai- het volgende:[..]
quote:nee ik zelf niet, maar ik vind het gewoon onwijs klote dat het onschuldige mensen zoals jij en wolkje overkomt..
Op maandag 21 oktober 2002 23:19 schreef racoon2002 het volgende:[..]
toch niet nog iemand??
klotemaatschappij...
*knuffel*
quote:Onwijs lief van je... denk dat wolkje dat ook vind...
Op maandag 21 oktober 2002 23:27 schreef -Dalai- het volgende:[..]
nee ik zelf niet, maar ik vind het gewoon onwijs klote dat het onschuldige mensen zoals jij en wolkje overkomt..
quote:mmm... leg eens uit hoe bedoel je dat? denk dat ik weet wat je bedoelt, maar voordat ik reageer wil ik het ff zeker weten...
Op maandag 21 oktober 2002 23:42 schreef Fogerty het volgende:
Oeioeipas op hoor, ga jezelf niets aanpraten racoon
quote:Misschien lees ik het verkeerd, maar ik kreeg het idee dat je je seksueel misbruik begint te herinneren. Of denkt dat je je het begint te herinneren. En daar moet je een beetje mee oppassen
Op maandag 21 oktober 2002 23:45 schreef racoon2002 het volgende:
mmm... leg eens uit hoe bedoel je dat? denk dat ik weet wat je bedoelt, maar voordat ik reageer wil ik het ff zeker weten...
quote:Ok...dan is het dus wel ergens op gebaseerd (je hoort weleens dat mensen het zichzelf aanpraten zonder dat het echt ergens op gebaseerd is, en zichzelf later afvragen hoe ze er ooit bij gekomen waren. Vandaar dat ik even schrok toen je naar die nachtmerries vroeg)
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:05 schreef racoon2002 het volgende:
ik weet het zeker... de persoon in kwestie heeft ook toegegeven dat er dingen gebeurt zijn,
quote:dankjewel hoor...
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:08 schreef Fogerty het volgende:[..]
Ok...dan is het dus wel ergens op gebaseerd (je hoort weleens dat mensen het zichzelf aanpraten zonder dat het echt ergens op gebaseerd is, en zichzelf later afvragen hoe ze er ooit bij gekomen waren. Vandaar dat ik even schrok toen je naar die nachtmerries vroeg)
Sterkte ermee
quote:Nee, dat had ik gelukkig niet..
Op maandag 21 oktober 2002 22:42 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Oke, ff persoonlijk vraagje nu, klinkt mij bekend in de oren, wil het ff zeker weten, kreeg jij ook nachtmerries, met beelden die je in het begin niet kom plaatsen, waar je helemaal nix van snapte en helemaal gek van werd, maar waarvan je nu achteraf weet dat het gewoon gebeurd is..??
Nu ben ik vooral de laatste tijd weer erg verdrietig..
Ook mede omdat het thuis niet goed gaat, en mijn cijfers niet goed zijn.
Het voelt zo, alsof iedereen perfect is, en ik niet
*knuffel*
Wolkje
quote:Mmm.. moeilijk meisje, maar ik denk dat je van het idee af moet dat iedereen perfect is, ga bij jezelf maar is na, (tenminste ik denk dat je dat zelf ook wel hebt, want ik heb dat ook
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:12 schreef Wolkje het volgende:..
Nu ben ik vooral de laatste tijd weer erg verdrietig..
Ook mede omdat het thuis niet goed gaat, en mijn cijfers niet goed zijn.
Het voelt zo, alsof iedereen perfect is, en ik niet*knuffel*
Wolkje
*knuffel geeft*
Heel veel sterkte
J.P.
quote:Ja, en nog iets stoms.. ik wil wel vanalles, ik wil wel hard werken voor school,
Op dinsdag 22 oktober 2002 23:05 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Mmm.. moeilijk meisje, maar ik denk dat je van het idee af moet dat iedereen perfect is, ga bij jezelf maar is na, (tenminste ik denk dat je dat zelf ook wel hebt, want ik heb dat ook
) hoe vaak speel je zelf geen toneel, datje je van binnen ontzettend klote voelt, maar toch voor de buitenwereld doet alsof alles lekker gaat?
Waarschijnlijk zijn er veel mensen die dat doen, omdat ze zichzelf niet willen laten kennen, dus het "lijkt" voor jou misschien op dit moment zo dat iedereen perfect is maar dat is echt niet zo, en je mag je toch ook zo voelen?? waarom zou dat niet mogen? en als je cijfers zo slecht gaan, en het gaat thuis ook slecht, zit je momenteel niet in een vicuele( hoe schrijf je dat??) cirkel? dat het een opsomming is??
*knuffel geeft*
Ik wil mijn verdriet en opgekropte agressie omzetten in positieve dingen,
zoals leren.. maar het lukt me niet..
Dat heb ik trouwens ook, dat toneelspelen..
Edit: ik wil me inschrijven voor een kamer.. heel graag!
Maar ik doe het niet, ik stel het steeds uit,
en dat terwijl ik het zo graag wil..
*knuffel geeft*
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 23-10-2002 21:23]
Ik kan me er gewoon niet toe zetten,
ik blijf in die negatieve spiraal hangen.
Het gaat niet goed -> ik doe niks voor school ->
slechte cijfers -> problemen thuis.. en weer van voor af aan.
Wolkje
quote:Ik voel me intens verdrietig en down..
Op donderdag 24 oktober 2002 15:33 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hoi wolkje hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt .
Wolkje
quote:Anti Depressiva .. tegen depressie dus.
Op donderdag 24 oktober 2002 15:59 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Wat is AD ??
Wolkje
quote:Dat heb ik ook, probleem is volgens mij, dat het gewoonniet kan als je je geestelijk niet voelt zoals het zou moeten kom je never nooit een stap verder, hoe graag je het ook wil,
Op woensdag 23 oktober 2002 21:04 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ja, en nog iets stoms.. ik wil wel vanalles, ik wil wel hard werken voor school,
ik wil wel leren, ik wil wel me inzetten, de dingen zeggen die me dwarszitten,
antwoord geven, als mijn vader weer eens iets denigrerends zegt, mijn
ouders confronteren met de dingen waarvan ik vind dat ze niet goed gaan..
Maar ik doe het niet, en ik weet niet waarom..Ik wil mijn verdriet en opgekropte agressie omzetten in positieve dingen,
zoals leren.. maar het lukt me niet..Dat heb ik trouwens ook, dat toneelspelen..
Edit: ik wil me inschrijven voor een kamer.. heel graag!
Maar ik doe het niet, ik stel het steeds uit,
en dat terwijl ik het zo graag wil..![]()
*knuffel geeft*
Wolkje
Zolang ouders niet weten wat er in je omgaat, waar je mee zit, en zolang jezelf maar toneelspeelt dat alles goed met je gaat, KUNNEN ze het "misschien"ook niet weten, maar dat bedoel ik met op onbegrip stuiten, je wilt zo graag en hoe erg je je best ook doet, het lukt gewoon niet, en dat is frustrerend, zeker als je zon vader hebt( ik heb er ook zo een, heb je vast gelezen in het andere topic, mijn vader reageert precies hetzelfde met dezelfde reacties)
En ik weet ook ff niet meer wat ik moet zeggen nu...
Wil alleen ff laten weten dat ik je donders goed begrijp....
maar idd ergste is toch dat je zo ontzettend graag wil, maar dat het gewoon niet lukt
*knuffel*
Wolkje
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 01:19 schreef racoon2002 het volgende:[..]
maar idd ergste is toch dat je zo ontzettend graag wil, maar dat het gewoon niet lukt*knuffel*
quote:*knuffel*
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:18 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik ben er eindelijk achter, waarom ik me voor sommige dingen wel
kan inzetten, en voor andere niet. Zolang ik alleen moet lezen, lukt het
me wel, maar ik heb de energie er niet voor, om te puzzelen hoe iets zit.
Ook dat was voor mij een opluchting, om dat te horen.
Om iemand te horen zeggen, hoe het zit.. zodat ik het wat meer kan begrijpen.
Wolkje
liefs....
(ff offtopic ik ben ook blij voor addicted to jellybeans, heb ff geen tijd om wat te zetten in je topic maar weet dat je deze ook leest
)
Wolkje
quote:Disassosiatie? leg dat eens uit..
Op vrijdag 25 oktober 2002 19:39 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Hmmmm dit klinkt een beetje als dissocatie , je bent er wel maar je bent er ook niet . Weet je trouwens dat je concentratie op kan bouwen ?? elke dag een stukje en dan opbouwen . Ik had zo'n moeite met concentratie uiteindelijk heb ik mezelf erin getraind en het gaat veel beter .
Wolkje
quote:Ah.. oke, ik snap het.
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:00 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dissociatie is dat je lichaam gevoelloos word en je totaal leeg voelt .
Je bent er lichamelijk wel , maar geestelijk niet . Ik heb dat ook dat is bij mij een deel van Borderline .
Een soort overlevingsstrategie geweest , ik heb mijn lichaam aangeleerd in kritieke tijden zichzelf opslot te zetten en ben daar af een toe een beetje in doorgeslagen , als alles me te veel word zet ik mezelf af , maar daar komt bij dat alles maar dan ook alles te veel word en je soms dingen niet eens meer herinnert omdat je gewoon leeft in een waas .
Edit:ik heb nu de helft geleerd, ongeveer 10 blz. en ik heb er iets van 3 uur (!!) over gedaan.. ik ga morgen nog maar bij mijn vriend even leren,
(die viert zijn verjaardag morgen), en zondag nog maar een keer..
Maar op deze manier vergt het leren zo veel energie..
Wolkje
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 25-10-2002 22:09]
quote:Hee meisje
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:48 schreef racoon2002 het volgende:
Ff heel snel reply van mij.... ik had het idd al gelezen...
Ben het helemaal met je eens,
Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat hoor...
maar weet hoe fucking moeilijk het is...
Maar dat je begrijpt waarom het niet lukt is al heel wat he...liefs....
Offtopic:
quote:
WolkjeWolkje
2 keer wolkje= dubbel..
*Modjes lief aankijkt*
Liefs,
Wolkje
*knuffel*
quote:Dank je wel..
Op zondag 27 oktober 2002 17:45 schreef racoon2002 het volgende:
He hoe is het nu?
Morgen weekend weer voorbij he...
Succes deze week hoor...
*knuffel*
Er ligt een constante druk op me, ik kan het gevoel niet uitleggen,
maar het is ontzettend vervelend, en belemmert me, vrolijk te zijn..
Ik zie op tegen iedere dag die komt, omdat iedere dag me een stukje
dichter brengt bij de dag, dat ik met mijn rapport thuis kom, en de sfeer
thuis helemaal verpest is. Ik heb besloten, om huiswerkklas te gaan
volgen. Dan ben ik minder thuis, minder druk die op me ligt..
Vandaag naar Sixflags geweest, maar met een vriendin van me gaat
het ook niet goed, ze is opeens echt enorm veel afgevallen, eet echt
nauwelijks. Doet best wel down. En ik wil haar helpen, maar ik heb de
kracht en de energie er niet voor. Ik zit nu met haar vriend te msn-en.
Ik wil haar zo graag helpen.. maar ik voel me zelf zo rot ..
aan Racoon en addicted to jellybeans
Wolkje
quote:Nog dank je wel trouwens..
Op vrijdag 25 oktober 2002 01:21 schreef Miesjel het volgende:
Veel sterkte en wijsheid voor de toekomst.
Wolkje
quote:Lieve wolkje,
Op zondag 27 oktober 2002 21:58 schreef Wolkje het volgende:[..]
Dank je wel..
Er ligt een constante druk op me, ik kan het gevoel niet uitleggen,
maar het is ontzettend vervelend, en belemmert me, vrolijk te zijn..
Ik zie op tegen iedere dag die komt, omdat iedere dag me een stukje
dichter brengt bij de dag, dat ik met mijn rapport thuis kom, en de sfeer
thuis helemaal verpest is. Ik heb besloten, om huiswerkklas te gaan
volgen. Dan ben ik minder thuis, minder druk die op me ligt..Vandaag naar Sixflags geweest, maar met een vriendin van me gaat
het ook niet goed, ze is opeens echt enorm veel afgevallen, eet echt
nauwelijks. Doet best wel down. En ik wil haar helpen, maar ik heb de
kracht en de energie er niet voor. Ik zit nu met haar vriend te msn-en.
Ik wil haar zo graag helpen.. maar ik voel me zelf zo rot..
aan Racoon en addicted to jellybeans
Wolkje
Je moet je op dit moment niet druk maken om andere mensen, ik weet hoe moeilijk dat is, heb hetzelf ook een tijdje gehad, maar ook dat legt een druk op je, en dat is idd het laatste wat je nu nodig hebt!
soms en hoe moeilijk dat ook is moet je denken....
eerst ik en dan pas de rest.... klinkt egoistisch maar ben er zelf duidelijk over uit dat dat de beste manier is om door te gaan...
eerst moet je zelf goed in je vel zitten voordat je andere mensen kunt helpen....
mag ik trouwens vragen wat voor school je doet?
rustig aan hoor, nix forceren he, je moet doen wat jezelf aan kunt....
*knuffel*
hoe is het met addicted to jellybeans??
Ik kan namelijk niet reageren in haar topic, nou ja kan wel, maar aangezien er mensen meelezen kan ik dr niet op reageren.. maar wil graag weten hoe het met dr is....
*knuffel*
quote:Offtopic:
Op maandag 28 oktober 2002 19:36 schreef racoon2002 het volgende:
ff oftoppic...hoe is het met addicted to jellybeans??
Ik kan namelijk niet reageren in haar topic, nou ja kan wel, maar aangezien er mensen meelezen kan ik dr niet op reageren.. maar wil graag weten hoe het met dr is....*knuffel*
Hee lieve Racoon,
Ik weet niet hoe het met addicted to jellybeans is,
ik hoop dat het goed met haar gaat.. maar ik weet het niet..
quote:Vwo 5 op dit moment, het zwaarste jaar.. in de vierde blijven zitten.
mag ik trouwens vragen wat voor school je doet?
Ik reply later nog uitgebreider
*knuffel*
Wolkje
dan ga ik toch echt hier nog ff wat zeggen...
Als jezelf zwak bent neem je de problemen van anderen te zwaar op je schouders daar ga je kapot aan als je er niet mee om kan gaan. Dus eerst jezelf dan anderen. Zelf in de knup dan kun je niemand goed helpen zonder dat je er zelf heel veel over na gaat denken.. en daar ga je dus echt kapot aan (spreekt uit ervaring)
je zegt zelf, je leeft onder constante druk... als jij je allerlei dingen aan gaat trekken van andere mensen komt er steeds meer druk op je te liggen..
mijn gedachtes zijn zo, meestal tenminste bij mij dan he... ging ik andere mensen proberen te helpen zodat ik mn eigen problemen naar de achtergrond kon verdringen...
maar op een gegeven moment ben je op.... en wie is er dan om jou op te vangen?
Dat weet je altijd pas achteraf...
ff btw trouwens he..(en lichtelijk offtopic).
wil het toch ff kwijt.. ik wil je echt zo ontzettend bedanken voor je topic, je hele doen en denken herken ik echt zo donders..het had mijn topic kunnen zijn... ik heb er nog nooit echt met iemand over gepraat over wat er allemaal was gebeurd en hoe ik dacht en hoe ik met dingen omging, totdat mn beste vriend zich afvroeg wat er toch was... prikte duidelijk door me heen, omdat ik er nog steeds niet goed over kon praten heb ik hem jouwn topic laten lezen!
Door jouw topic is mijn band met hem nog sterker dan dat ie al was...
bedankt daarvoor meis!!
Liefs,
Wolkje
maar is misschien een raar idee... ik weet het anders ook niet... lijkt me donders moeilijk om iemand iets uit te leggen die je niet kent, die jouw niet kent over wat je dwarszit, wat is btw bedoeling van het gesprek? gaat hij je helpen op school, of is het meer een vertrouwenspersoon?
quote:Daar dacht ik zelf inderdaad ook al aan..
Op maandag 28 oktober 2002 22:38 schreef racoon2002 het volgende:
misschien zou je dingen uit je topic kunnen uitprinten, en dan niet alleen uit deze maar uit allemaal, verschillende reacties van jezelf waarin je je goed, maar ook de slechte eruitvist, dan heb je een beetje houvast....
quote:Het is een vrouw, schijnt
...wat is btw bedoeling van het gesprek? gaat hij je helpen op school, of is het meer een vertrouwenspersoon?
Wolkje
maar je moet idd niet te snel denken dat het wel weer goed gaat... juist op de momenten dat het goed gaat komt de klap harder aan als het slecht gaat(beetje slecht omschreven maar je snapt het wel)
en niet te trots zijn om hulp aan te nemen(zegt een heel onschuldig gezichtje)
maar idd, wat heb je te verliezen... maar ik zou niet te snel aan de ad gaan als ik jou was...
maar dat is echt puur persoonlijk hoor...
Misschien helpt het wel donders goed voor je!!
mmm.. veel succes dan woensdag.. laat je nog ff weten hoe het was?
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 22:34 schreef racoon2002 het volgende:
ff btw trouwens he..(en lichtelijk offtopic).
wil het toch ff kwijt.. ik wil je echt zo ontzettend bedanken voor je topic, je hele doen en denken herken ik echt zo donders..het had mijn topic kunnen zijn... ik heb er nog nooit echt met iemand over gepraat over wat er allemaal was gebeurd en hoe ik dacht en hoe ik met dingen omging, totdat mn beste vriend zich afvroeg wat er toch was... prikte duidelijk door me heen, omdat ik er nog steeds niet goed over kon praten heb ik hem jouwn topic laten lezen!
Door jouw topic is mijn band met hem nog sterker dan dat ie al was...
bedankt daarvoor meis!!
(Daarom wil ik tegenwoordig ook het onderwijs in..
ipv. geneeskunde wat ik al jaren wilde)
Wolkje
ik post ook duidelijk veel in je topic met dingen die mn beste vriend zegt, omdat ie mij zo donders goed helpt....
Ik denk dat je er misschien ook wat aan hebt,
en ook al post ik ook wel dingen waar ik op dat moment misschien wel niet eens achter sta, ik weet dat ie gelijk heeft....
En hoop dat je zn wijze raad een beetje opneemt
als je het alleen al leest is het voor mij genoeg...
vind het duidelijk vervelend dat er meer mensen zijn die net zo denken en doen als mij....
Alleen maar omdat andere mensen dat verpest hebben....
Maar ik wens je donders veel succes woensdag!!!!
*knuffel*
quote:De twee personen waar ik het beste mee kan praten,
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:12 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Trouwens fijn dat de contactpersoon een vrouw is , omdat het met vrouwen over die dingen praten makkelijker is .
Veel succes .
*knuffel* en
Wolkje
quote:Hee meisje,
Op dinsdag 29 oktober 2002 14:19 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Reply.
Wat goed, dat het zo is gelopen..
Je zal wel opgelucht zij nu..
Ik zal later nog posten over mijzelf
Liefs,
Wolkje
quote:dank je, lieve Racoon
Maar ik wens je donders veel succes woensdag!!!!
Even een kleine update:
Morgen heb ik dus dat gesprek.
Beetje zenuwachtig, maar... mijn afdelingsleider gaat met me mee.
Dus hoef ik niet alles in mijn eentje te vertellen..
Dat is best wel een opluchting .. en lief van hem.
Hij wist wat het probleem was, nml. de dingen misschien niet objectief
kunnen vertellen door m'n instabiliteit, daarom dacht hij ook dat het
een goed idee was om met me mee te gaan.. (Lieve man).
Wolkje
ik weet niet goed wat ik zeggen moet tegen je. Ik vind het vreselijk dat je zoveel onrecht, pijn en verdriet aangedaan is.
Op het moment heb ik de energie niet om je een hart onder de riem te steken. Ik hoop dat de situatie snel, heel snel, draaglijker voor je wordt. Al weet ik ook wel dat dat wishfull thinking is.
In ieder geval een ontzettend dikke knuffel voor jou.
quote:Sterkte meis,
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:54 schreef Wolkje het volgende:[..]
dank je, lieve Racoon
Even een kleine update:
Morgen heb ik dus dat gesprek.
Beetje zenuwachtig, maar... mijn afdelingsleider gaat met me mee.
Dus hoef ik niet alles in mijn eentje te vertellen..
Dat is best wel een opluchting.. en lief van hem.
Hij wist wat het probleem was, nml. de dingen misschien niet objectief
kunnen vertellen door m'n instabiliteit, daarom dacht hij ook dat het
een goed idee was om met me mee te gaan..(Lieve man).
Wolkje
quote:Dank je, lieve DuchessX
Op woensdag 30 oktober 2002 04:55 schreef DuchessX het volgende:
Lief Wolkjeik weet niet goed wat ik zeggen moet tegen je. Ik vind het vreselijk dat je zoveel onrecht, pijn en verdriet aangedaan is.
Op het moment heb ik de energie niet om je een hart onder de riem te steken. Ik hoop dat de situatie snel, heel snel, draaglijker voor je wordt. Al weet ik ook wel dat dat wishfull thinking is.
In ieder geval een ontzettend dikke knuffel voor jou.
Vandaag dat gesprek.. ik ben benieuwd. Geen idee wat ik moet zeggen.
Maar ik heb er wel vertrouwen in, omdat ik niet alleen ga.
Ik hoop dat het met jou ook beter gaat..
*knuffel*
Wolkje
quote:dag meis, goedemorgen,
Op woensdag 30 oktober 2002 06:44 schreef Wolkje het volgende:[..]
Dank je, lieve DuchessX
,
Vandaag dat gesprek.. ik ben benieuwd. Geen idee wat ik moet zeggen.
Maar ik heb er wel vertrouwen in, omdat ik niet alleen ga.Ik hoop dat het met jou ook beter gaat..
*knuffel*
Wolkje
ik heb bewondering voor je. Hartstikke moedig!!!!!!
Sterkte.
quote:Goedemorgen meis,
Op woensdag 30 oktober 2002 06:47 schreef DuchessX het volgende:[..]
dag meis, goedemorgen,
ik heb bewondering voor je. Hartstikke moedig!!!!!!
Sterkte.
Ik heb niet alleen die stap durven zetten hoor..
Ik kwam niet verder dan, 'zo gaat het niet verder, hier ga ik aan onderdoor'.
En volgens mijn afdelingsleider is AD misschien een tijdelijke oplossing,
om zo iig. de laatste twee jaar school door te komen..
Wolkje
Hoe is het gesprek gegaan vandaag?
Ik heb dr nog wel ff aan gedacht...
Ik ben benieuwd
*knuffel
Mijn afdelingsleider leidde het gesprek in, door een beetje globaal
te vertellen wat er aan de hand is. Hij heeft er niet het gehele gesprek
bij gezeten, ging na ongeveer tien minuutjes weg.
Het eerste dat zij zei, toen hij weg was, was: nou begin maar te vertellen, nouja, als er iets is, wat ik niet kan, is dat het wel..
Dus ik: Ehh, ja.. wat moet ik vertellen.. ik weet niet wat ik moet zeggen.
Daarna, een vraag, die ik niet eens begreep . Dus ik: ik weet niet wat
U hier voor antwoord op wil hebben.. nouja, begon helemaal niet lekker dus.
Daarnaast had zij als idee dat het misschien het beste was, om in de loop
van de tijd, mijn ouders erbij te betrekken, en dat het misschien een mogelijk-
heid was, om toch als begeleiding bij de RIAGG te gaan.. bij een andere therapeut dan misschien
.. nouja, daar heb ik niet echt goede ervaringen mee, (zie evt. Methode van de RIAGG.. ), dus ik heb haar verteld dat dat mij geen goed idee leek.. Nu gaat ze overleggen met mijn therapeute bij de RIAGG en
degene die mij door heeft verwezen naar de RIAGG (iemand van het PPI).
Het was ook echt zo'n vrouw.. bah, daar kan ik echt niet mee praten .
(Er zullen best vrouwelijke therapeuten zijn, die wel goed zijn hoor,
alleen ben ik ze nog niet tegen gekomen ).
Kortom, het was niet helemaal het gesprek wat ik gehoopt had
Wolkje
Suc6 verder iig!
quote:Andere topic is wat verouderd, vandaar dat ik hier reageer..
Op woensdag 30 oktober 2002 20:37 schreef Christine het volgende:[..]
Precies zoals het bij mij ook is gegaan. Ik haal dit (oude) topic even weer naar boven, omdat toch telkens weer in m'n hoofd opkomt of het niet beter is om toch therapie af te maken.
Ik ben gestopt met de behandeling, omdat ik me beter voelde. Als ik bij de psych kwam, was er altijd alweer zoveel gebeurd dat de situatie compleet anders was. En inderdaad na een half uur waren we altijd al wel uitgepraat. Ik heb haar nooit kunnen vertellen wat me echt dwars zat, dat heb ik later met mijn vriend heel goed kunnen bespreken.
Toch val ik af en toe terug in een diep gat, en op zulke momenten wou ik dat ik wel wat opener geweest was bij de psych. Ik zit daarom wel eens na te denken over de mogelijkheid weer terug te gaan in therapie.
Wie heeft hier ervaring mee?? Want in principe gaat het goed met me, alleen heb ik vaak kleine terugslagen.
Wolkje
quote:Ja.. nouja, het komt niet vanuit mezelf,
Op woensdag 30 oktober 2002 20:29 schreef ED2 het volgende:
Zonde
Dat vind ik ook het vervelendste: als je het idee hebt dat je iets wilt; duurt het en duurt het maar voor je er ook echt iets mee kuntSuc6 verder iig!
Wolkje
Goh, wat jammer dat het gesprek zo is tegengevallen zeg,
misschien idd wel omdat het een vrouw was..
Wat raar ook dat ze een gesprek begint met, nou vertel maar,
nou als je zo goed kon praten en vertellen had je daar vast niet gezeten of wel??
maar goed misschien moet je het een kans geven hoor,
ik zou het iig even aanzien, maar bij mensen waarbij je je niet op je gemak voelt, tja dan lukt het toch niet...
Maar zet wel door he!!!!
Want je bent al zo ver gekomen!
*knuffel*
Verdorie, ik hoop toch dat er nog iets positiefs uit voort zal komen...
Hou vol hé?
Wolkje
---------------------
quote:Christine:
Op dinsdag 17 september 2002 21:39 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik heb eigenlijk dus gewoon geen therapie gehad, maar eerst 3 intake-gesprekken, en daarna 5 gesprekken waarin ze erachter zouden kunnen komen wat voor therapie geschikt was voor mij. Die 5 gesprekken heb ik afgemaakt en daarna ben ik dus gestopt.
Ik ben gestopt met de behandeling, omdat ik me beter voelde. Als ik bij de psych kwam, was er altijd alweer zoveel gebeurd dat de situatie compleet anders was. En inderdaad na een half uur waren we altijd al wel uitgepraat. Ik heb haar nooit kunnen vertellen wat me echt dwars zat, dat heb ik later met mijn vriend heel goed kunnen bespreken.
Toch val ik af en toe terug in een diep gat, en op zulke momenten wou ik dat ik wel wat opener geweest was bij de psych. Ik zit daarom wel eens na te denken over de mogelijkheid weer terug te gaan in therapie.
Wie heeft hier ervaring mee?? Want in principe gaat het goed met me, alleen heb ik vaak kleine terugslagen.
-----------------------
quote:---------------
Op woensdag 30 oktober 2002 20:39 schreef ED2 het volgende:[..]
Maar wat als je het idee hebt dat je juist niet verder komt. (In mijn geval: het gaat beter, maar nog niet 'goed' en ik heb ook niet het idee dat het verder 'omhoog' gaat zeg maar.)
quote:Christine:
Op woensdag 30 oktober 2002 20:39 schreef ED2 het volgende:[..]
Maar wat als je het idee hebt dat je juist niet verder komt. (In mijn geval: het gaat beter, maar nog niet 'goed' en ik heb ook niet het idee dat het verder 'omhoog' gaat zeg maar.)
Het is pas sinds een paar maanden bij mij dat ik écht vooruitgang heb geboekt, en echt weer kan zeggen "het gaat goed"! Totaal heb ik voor mijn gevoel een maand of acht stil gestaan.
Uiteindelijk kom je er wel... maar het is moeilijk om dan te beslissen wat je moet doen. Voor mij is het nu nog de vraag, kom ik er zonder hulp nu wél zelf weer bovenop, als het weer eens wat minder gaat??
----------------
Wolkje ik heb jouw verhaal nog niet helemaal kunnen lezen, ik reageer daar later nog even op
*knuffel*
Je zit er misschien even doorheen... maar ook aan deze wolk zit een gouden randje... you'll see
quote:Zo voelt het wel..
Op donderdag 31 oktober 2002 16:13 schreef Christine het volgende:
HEY!!! Zo erg is het niet...*knuffel*
Je zit er misschien even doorheen... maar ook aan deze wolk zit een gouden randje... you'll see
Wolkje
quote:lief meisje, je probeert het toch zo goed mogelijk??
Op donderdag 31 oktober 2002 18:18 schreef Wolkje het volgende:[..]
Zo voelt het wel..
Morgen een kort briefje aan mijn afdelingsleider maken,
dat het niet mijn bedoeling is, om alles te verpesten..
Hij bedoelt het zo goed.. en ik stel hem ook steeds teleur..Wolkje
quote:Ik wilde frauderen, met nederlands, maar kon het niet,
Op donderdag 31 oktober 2002 18:29 schreef racoon2002 het volgende:[..]
lief meisje, je probeert het toch zo goed mogelijk??
En als jij geen goed gevoel hebt bij iemand, kun je hoe graag je ook wilt, toch niet je verhaal kwijt en je diepste gevoelens op tafel gooien, en het gaat om jou, niet of je je afdelingsleider teleurstelt hoor!!!!
Je doet toch je best, je zoekt hulp, je wilt geholpen worden, maar dan moet er wel iemand je kunnen helpen die bij je past toch??
of zie ik het weer verkeerd??
*knuffel*
Wolkje
quote:ow sorry dat wist ik niet, dacht dat je het op een andere manier bedoelde, dat je hem teleurstelde omdat je niet zon goed gesprek had gehad, maar als je niet gefraudeerd had, omdat je het niet kon, en het dan toch eerlijk verteld hebt, is dat toch alleen maar een +punt, of begrijp ik het niet goed?
Op donderdag 31 oktober 2002 19:02 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik wilde frauderen, met nederlands, maar kon het niet,
en toen heb ik het hem verteld.. daar doelde ik mede op,
met 'hem teleurstellen' ..Wolkje
quote:Ja.. maar toch..
Op donderdag 31 oktober 2002 19:05 schreef racoon2002 het volgende:[..]
ow sorry dat wist ik niet, dacht dat je het op een andere manier bedoelde, dat je hem teleurstelde omdat je niet zon goed gesprek had gehad, maar als je niet gefraudeerd had, omdat je het niet kon, en het dan toch eerlijk verteld hebt, is dat toch alleen maar een +punt, of begrijp ik het niet goed?
Wolkje
Maar zolang jij zelf nog zo donders in de knup zit, kun je andere mensen niet helpen, hoe graag je ook zou willen, je trekt het je op die manier teveel aan, en je komt zelf geen stap verder!! denk nou eerst is aan jezelf meisje!!!
Het is nu veel belangrijker dat het met jou iets beter gaat, en daarna komt de rest wel! zet jezelf is voorop!!
*knuffel*
(ps sorry voor eventueel harde reactie, is echt niet zo bedoeld hoor....weet alleen niet hoe ik het anders moet verwoorden, maar bedoel het goed)
........................................................................................................
Beste Sanne,
Het is in elk geval goed dat je me mailt hierover. Natuurlijk kun je altijd
met me praten. Ben je morgen op school? Dan kunnen we een afspraak maken.
Sterkte
........................................................................................................
Ben alweer wat rustiger nu..
Maar nog steeds verdrietig.
Wolkje
Het is goed dat je erover praat, ze begrijpt het vast,
en meisje je bent eerlijk en dat is het belangrijkste hoor!!
*en extra een heeeeele dikke knuffel *
quote:Ja, ik ben best wel heel eerlijk,
Op donderdag 31 oktober 2002 19:26 schreef racoon2002 het volgende:
Ik wens je iig heel veel succes...
Het is goed dat je erover praat, ze begrijpt het vast,
en meisje je bent eerlijk en dat is het belangrijkste hoor!!
*en extra een heeeeele dikke knuffel*
Beste [naam],
Sorry van nederlands gisteren,
je doet zo je best voor me, en ik stel je alleen maar steeds teleur.
Het spijt me..
Groetjes,
(Ik heb [naam] gister gemaild, over nederlands en dat ik nog een keer
wilde praten met jou en [naam]. Ik zal vandaag nog wel even naar haar
toe gaan vandaag.. ).
Vandaag nog flink zitten huilen.. samen met een vriendin,
die moest ook huilen , en daarna samen tv zitten kijken.
En nu zit ik al weer de hele avond niks te doen .
Wolkje
Je komt er wel
Fijn trouwens, dat je steun kan vinden bij je vriendin. Een flinke huilbui met z'n tweetjes lucht vaak een heel eind op.
Zo vermoeiend
Wolkje
Wolkje
Wolkje
(Verder wil mijn moeder dat ik met een psycholoog ga praten, omdat
ze vindt dat ik 'raar' doe.. heel afstandelijk enzo. )
Wolkje
En wat Christine al zei; ook aan deze wolk zit een gouden randje.
Probeer te onthouden voor als er weer van die triestige tijden voorbijkomen, dat er altijd ook weer betere tijden zijn. Dat je kan lachen.
Achter de wolken schijnt de zon, ook al is het soms een hele grote onweersbui waar je eerst doorheen moet.
quote:Dank je meiske..
Op maandag 4 november 2002 20:29 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Niet opgeven he meissie .
Misschien heb je inderdaad rust nodig , aan de andere kant is het ook wel goed dat je moeder toch aanvoelt dat er wat is en wil dat er hulp in gaat komen .
Gewoon een duidelijk teken dat ze om je geeft , misschien kan je het zelf als alles kalmer is in jezelf en meer ruimte hebt wel vertellen .
Het is gewoon moeilijk als je jaren met zo'n groot geheim rondloopt en ook niet goed voor je .
Wolkje
quote:Dank je..
Op maandag 4 november 2002 17:17 schreef whitekaos het volgende:
En wat Christine al zei; ook aan deze wolk zit een gouden randje.
Probeer te onthouden voor als er weer van die triestige tijden voorbijkomen, dat er altijd ook weer betere tijden zijn. Dat je kan lachen.
Achter de wolken schijnt de zon, ook al is het soms een hele grote onweersbui waar je eerst doorheen moet.
Ik ga zometeen maar een lijstje maken voor morgen,
dan kan ik ook rustiger gaan slapen ..
Ik heb m'n lijstje vandaag niet afgekregen
Wolkje
weet vandaag niet zoveel te zeggen, voel me zelf duidelijk niet erg opgewekt en das zacht uitgedrukt,
Maar wel een lieve knuffel voor je hoor,
Ps: goed idee van die lijstjes, maar stel niet te hoge eisen aan jezelf he\
quote:Dank je, lieve Racoon,
Op maandag 4 november 2002 22:06 schreef racoon2002 het volgende:
he meisje,weet vandaag niet zoveel te zeggen, voel me zelf duidelijk niet erg opgewekt en das zacht uitgedrukt,
Maar wel een lieve knuffel voor je hoor,Ps: goed idee van die lijstjes, maar stel niet te hoge eisen aan jezelf he\
Wolkje
quote:Nog even een reaktie op een alweer wat oudere quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 18:20 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Wolkje dat begrijpt die denk ik gewoon wel . Maar ik kan je ook een tip geven , hoe kut je ook voelt , probeer er niet in te blijven , zorg dat je regelmaat houd .
Voor mij was/en is dat ook heel belangrijk zodra ik de regelmaat verlies heb ik een groot probleem .
Even een ander punt:
Ik heb stabiliteit nodig, in mijn omgeving,
maar als ik alleen ga wonen, is dat best moeilijk,
gezien ikzelf niet stabiel ben..
Dus ik twijfel, of ik het wel aan kan..
Wat denken jullie hiervan?
Wolkje
Aan de andere kant is op jezelf gaan wonen wel een goede kans om je zelfvertrouwen een beetje op te krikken...
Goed nadenken dus, en succes daarmee, want ook zo'n keuze is niet gemakkelijk.
Wolkje
Waarom ga je niet sporten? Dat was het eerste wat mijn huisarts mij aanraadde toen ik met mijn klachten bij hem kwam. Sporten bevordert de aanmaak van o.a. adrenaline en nog veel meer stofjes, die belangrijk zijn voor o.a. je geestelijk welzijn. Bovendien krijg je er nog eens meer energie van ook.
Hoe tegenstrijdig het ook mag klinken... misschien is het het proberen waard.
quote:Is goed, meiske
Op dinsdag 5 november 2002 18:29 schreef Christine het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag pas tijd gehad om je hele verhaal (topic) te lezen. Ik reageer hier later nog op, ook mbt op jezelf wonen
Vandaag ben ik drie keer totaal van mood veranderd.
Begin van de dag: Down, chagrijnig.. verdrietig. Moe
Tweede mood: Heel supervrolijk, echt overdreven.
Derde mood: Eigenwijs, onafhankelijk.
Vierde mood: 'Normaal' , niet extreem iets..
Verder ben ik wel de hele dag moe geweest ..
Wolkje
quote:Vandaag hetzelfde:
Op dinsdag 5 november 2002 21:10 schreef Wolkje het volgende:[..]
Is goed, meiske
![]()
Begin van de dag: Down, chagrijnig.. verdrietig. Moe
Tweede mood: Heel supervrolijk, echt overdreven.
Derde mood: Eigenwijs, onafhankelijk.
Vierde mood: 'Normaal' , niet extreem iets..
Mijn moeder weet nu trouwens dat ik een kamer ga zoeken,
ze kijkt tegenwoordig dus in mijn tas, en heeft een uittreksen van
het bevolkingsregister zien liggen.. Ik heb het er uiteindelijk maar
verteld, maar ze begreep er niet echt veel van.
Ik denk dat ik mijn andere prive spullen maar ergens, bij mijn partner
ga neerleggen.. ..
Wolkje
Als je alleen bent dan ben je namelijk sneller geneigd om te gaan zitten piekeren... "dwell in misery" noem ik dat wel eens, en dat is vaak erg vermoeiend. Als je met anderen bent, dan geven die je wat afleiding. Dan hoef je even niet te piekeren, waardoor je hoofd even tot rust komt, en je energie weer naar je lichaam kan gaan ipv naar je hersentjes.
Sterkte
quote:Hee Christine,
Op woensdag 6 november 2002 22:06 schreef Christine het volgende:
Wolkje, is het zo dat je jezelf beter/energieker voelt op momenten dat je niet alleen bent? Als je op school bent, of bij je vriend misschien?Als je alleen bent dan ben je namelijk sneller geneigd om te gaan zitten piekeren... "dwell in misery" noem ik dat wel eens, en dat is vaak erg vermoeiend. Als je met anderen bent, dan geven die je wat afleiding. Dan hoef je even niet te piekeren, waardoor je hoofd even tot rust komt, en je energie weer naar je lichaam kan gaan ipv naar je hersentjes.
Sterkte
Nee, dat heb ik niet.. niet altijd tenminste.
Ik was op school heel moe enzo, dat was wel op het moment dat ik
over dingen nadenk.. en bij mijn vriend was ik eerst heel erg moe,
toen energiek, en toen weer heel erg moe..
(Heb wel lekker gedansd, eerst heel moe, daarna viel het mee,
en heb ik heel erg actief gedaan )
Ik zie er niet echt een patroon in..
Wolkje
En door te bewegen komt er in je hersenen een stofje vrij, waardoor je je beter en energieker voelt.
Is sporten niets voor jou...?
Wolkje
quote:Hee Racoon,
Op donderdag 7 november 2002 22:29 schreef racoon2002 het volgende:
he meissie..
Hoe gaat dat nu eigenlijk verder met die gesprekken op school?
ga je er nog mee door of niet?
ik ben benieuwd zeg maar, omdat je je toch niet heel erg prettig bij dat gesprek voelde...
verder as usual a big hug!
Offtopic(jaja ik kan ook nog een beetje engels)
Sorry dat ik zo laat pas reageer,
Ik heb dinsdag weer een gesprek met de schoolarts,
geen idee hoe dat gaat verlopen, gezien het de vorige keer tegen
is gevallen, dus nu sta ik er wat minder positief tegenover.
Ik ben een brief aan het schrijven naar een vriendin, over hoe het
met me gaat en mijn gevoelens en dergelijke dingen, en die ga ik haar
(schoolarts) ook laten lezen, delen tenminste.
Ik hoop dat ze er op die manier wat meer van gaat snappen..
*knuffel*
Wolkje
quote:Wolkje, ik vind je echt heel erg dapper, en ik vind dat je erg goed met de situatie om gaat!
Op zondag 10 november 2002 11:36 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik heb dinsdag weer een gesprek met de schoolarts,
geen idee hoe dat gaat verlopen, gezien het de vorige keer tegen
is gevallen, dus nu sta ik er wat minder positief tegenover.
Ik ben een brief aan het schrijven naar een vriendin, over hoe het
met me gaat en mijn gevoelens en dergelijke dingen, en die ga ik haar
(schoolarts) ook laten lezen, delen tenminste.
Ik hoop dat ze er op die manier wat meer van gaat snappen..
Je hebt inderdaad al eerder met je schoolarts gesproken, dus je weet ongeveer wat je kunt verwachten. Ik weet zelf uit ervaring dat schoolartsen niet altijd de leukste personen zijn om mee te praten, maar ik raad je aan om toch eerlijk te zijn. Deze dame moet namelijk wel beslissingen en advies over jou kunnen geven, en dat kan het beste als ze alle details weet.
Drie jaar geleden, toen het slecht ging met mij, moest ik praten met mijn decaan. Ik had echt een hekel aan die vrouw, omdat het absoluut niet klikte. Maar ik heb toen de moeilijke beslissing genomen om haar toch alles eerlijk te vertellen, en uiteindelijk heeft ze veel voor me kunnen doen. Ik krijg dankzij haar moeite nu een half jaar extra studiefinancieering, en ook hoefde ik dankzij haar mijn beurs van dat jaar niet terug te betalen.
Het is dus altijd het beste om eerlijk te zijn, ookal is dat moeilijk.
en ik hoop dat je een fijne zondag hebt!
Christine, bedankt voor je lieve, opbeurende reply.
Ik zal later nog uitgebreider op je verhaal ingaan.
Lief van je
Wolkje
Wolkje
knuffel
quote:Weet je, ik snap dat wel, ik heb dat ook, zo gauw er druk op iets staat, al zijn het maar kleine dingen, dan doe ik ook nix, en je weet dat het moet, en je wilt ook heel graag, maar het lukt gewoon niet, misschien een soort faalangst?? ik zou het ook graag willen weten....
Op zondag 10 november 2002 21:01 schreef Wolkje het volgende:
Ik voel me zo ontzettend nutteloos,
had vandaag best veel moeten leren,
maar ik heb niks gedaan.. en het moest wel!
Het lijkt wel alsof, als iets echt moet,
ik totaal dichtklap en niks meer doe
Wat voor iemand ben ik nou? Ik stel anderen steeds weer teleur![]()
*Verdrietig is*Wolkje
quote:Dank je lieve Racoon,
Op zondag 10 november 2002 21:37 schreef racoon2002 het volgende:
he lieve wolkje,
Je moet wel doorzetten hoor,
je doet flink je best!!
probeer je minder druk te maken om wat andere mensen van je denken hoor, je schiet er nix mee op!knuffel
en een knuffel,
Wolkje
Kijk, in elk negatief dingetje zit wel iets positiefs... maar andersom geldt dat ook. Dus probeer je zo min mogelijk druk te maken over dingen die mis gaan. Vaak kun je ze niet veranderen, en je er rot over voelen maakt ook geen verschil. Vandaag had ik kunnen zitte balen, maar ik heb geprobeerd er iets leuks van te maken.
Rust lekker uit, en veel succes morgen met je gesprek. Maak je er maar niet te druk over
quote:
Op maandag 11 november 2002 17:08 schreef Christine het volgende:
Vandaag had ik een megalange en superbelangrijke dag op school. Helaas is er gisteren iets gebeurd waardoor ik vandaag niet naar school kon. Ik baalde hier super van, en heb er gisteren even om moeten huilen, maar vandaag heb ik er een klein "spijbelfeestje" van gemaakt.Kijk, in elk negatief dingetje zit wel iets positiefs... maar andersom geldt dat ook. Dus probeer je zo min mogelijk druk te maken over dingen die mis gaan. Vaak kun je ze niet veranderen, en je er rot over voelen maakt ook geen verschil. Vandaag had ik kunnen zitte balen, maar ik heb geprobeerd er iets leuks van te maken.
Rust lekker uit, en veel succes morgen met je gesprek. Maak je er maar niet te druk over
Addicted_to_jellybeans, ook bedankt voor je reply
Ik zou het liefst op jullie allemaal persoonlijk ingaan,
maar daar heb ik de energie niet voor,
misschien op een later tijdstip nog
*knuffel* aan jullie allemaal,
Wolkje
Groetjes
Christine
Vandaag een vrij kort gesprek gehad,
mijn therapeute bij de RIAGG had een ongeluk gehad,
vandaar dat ik daar niks meer van heb gehoord, maar er is vandaag
over mij 'vergaderd' bij de Riagg, dus daar hoor ik binnenkort iets
van.. Dat wilde ze afwachten, dus ik heb daar maar iets van 10 minuten
gezeten. Wat mij irriteerde was, dat ze het een paar keer had over:
Het moment waarop we het met je ouders bespreken, moet zorgvuldig
uitgekozen worden, blablabla.. maar ik heb zoiets van: ho, wacht even,
we gaan het helemaal niet met mijn ouders bespreken, dus dat is een
beetje vervelend. Maar dat zeg ik dan ook niet ofzo ..
Voor de rest wel een hele leuke dag gehad!
Wolkje
quote:Kijk, daar gaat het om toch?
Op dinsdag 12 november 2002 21:18 schreef Wolkje het volgende:Voor de rest wel een hele leuke dag gehad!![]()
Als je iets niet wilt, dan moet je dat gewoon zeggen tegen je schoolarts... dus gewoon zeggen dat je het niet aan je ouders wilt vertellen.
Hoop dat je vandaag weer een goede dag hebt
Wolkje
quote:Dat is hartstikke mooi, dat het zo goed met je gaat meis!!!
Op woensdag 13 november 2002 22:17 schreef Wolkje het volgende:
Ik heb twee foldertjes gekregen,
over praatgroepen, van seksueel misbruik..
En ik heb waarschijnlijk binnenkort weer een gesprek
bij de RIAGG, ik merk het wel, de laatste paar dagen gaat
het vrij goed, dus dat is mooi..Wolkje
*knuffel*
quote:Er wordt nu op school heel erg rekening mee gehouden,
Op zondag 10 november 2002 21:39 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Weet je, ik snap dat wel, ik heb dat ook, zo gauw er druk op iets staat, al zijn het maar kleine dingen, dan doe ik ook nix, en je weet dat het moet, en je wilt ook heel graag, maar het lukt gewoon niet, misschien een soort faalangst?? ik zou het ook graag willen weten....
Ik weet niet zou dat het kunnen zijn?
Wolkje
Geniet er maar even lekker van, en maak je niet te druk om een toetsweek. Weet je, je moet kiezen wat voor jou belangrijk is op dit moment. Nadenken over je prioriteiten. Als dat betekent dat school op een tweede, derde, of misschien wel twintigste plaats komt, is dat dan erg?
Alvast een fijn weekend gewenst, ik ga zelf namelijk lekker een weekendje weg
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 17-11-2002 15:16]
quote:He wolkje!!
Op zondag 17 november 2002 14:27 schreef Wolkje het volgende:
Ik heb echt een paar superlieve mensen om me heen.
Daar ben ik echt heel blij mee,
goed gaat het niet, maar ik ben dankbaar voor de mensen die ik ken,
ze helpen me zo goed..
Ik vind het zo knap van ze, ik zit al een paar jaar dat het echt niet goed gaat
zeg maar, met op en af natuurlijk, maar over het algemeen.
Riagg geprobeerd, was niks, weer gestopt, schoolarts nu,
vind ik ook niet echt geweldig, binnenkort weer gesprek bij het riagg,
ik ben zo ontzettend kieskeurig..
Ik vind het zo knap, dat ze me, ondanks dat ik in meer dan een paar jaar
geen steek vooruit ben gekomen, me steeds weer helpen, me steeds weer
troosten, en positief blijven.. ik snap het echt niet, hoe ze dat kunnen,
dat ze niet zoiets hebben van: sjezus, ik weet nou wel dat het niet goed gaat
hoor, stop nou eens met huilen ..![]()
Wolkje
quote:Heb wel een fijn weekend gehad hoor.
Op vrijdag 15 november 2002 00:25 schreef Christine het volgende:
Alvast een fijn weekend gewenst, ik ga zelf namelijk lekker een weekendje weg
Wolkje
quote:Succes, lieve Christine
Op zondag 17 november 2002 23:09 schreef Christine het volgende:
Ja, mijn weekend was leukErg gezellig en erg veel gedaan. Fijn dat jij ook een leuk weekend gehad hebt. En nu begint morgen de week weer... ik zie daar zelf ook wel tegenop.
Wolkje
Zo probeer ik zelf altijd met dagen om te gaan waarop ik me rot voel... en weet je? Morgen is er weer een dag! Ook voor jou, wolkje. Als het vandaag niet lukt, misschien morgen. Hou vol!
Wolkje
quote:Bij mij in de klas zitten de meeste meisjes op dit moment een beetje
Op maandag 18 november 2002 19:51 schreef Christine het volgende:
Toen ik vanmorgen wakker werd, had ik een rotgevoel. Daarom heb ik vandaag gebombardeerd tot baaldag. Helaas dachten een aantal klasgenoten van mij daar anders over, ze hebben me helemaal opgevrolijkt. En morgen is weer een leuke dagZo probeer ik zelf altijd met dagen om te gaan waarop ik me rot voel... en weet je? Morgen is er weer een dag! Ook voor jou, wolkje. Als het vandaag niet lukt, misschien morgen. Hou vol!
Maar wel heerlijk dat je lekker kan zeuren tegen elkaar ..
Wolkje
quote:Goed even vraagje.. waarom vertel je je verhaal zo open en bloot op een board waar de hele wereld kan zien hoe jij lijdt? Niet een klein beetje aandachtstrekkerij?
Op donderdag 17 oktober 2002 22:39 schreef Wolkje het volgende:
Voor degene zonder achtergrondinfo over mij..Ik ben jaren misbruikt, door de vriend van mijn tante,
heb dit altijd verzwegen, mijn vriend en wat vriendinnen weten er alleen
van.. Nu gaat het ook absoluut niet goed thuis.. er is geen niks bij mij thuis,
geen band ofzo.. daarnaast kan mijn vader ontzettend denigrerend praten..
En ik voel me diep ongelukkig, ik wil weg hier, weg thuis.
Volgens mijn vriend liggen de dingen zo, dat ik mijn eigenlijke problemen,
'schuld geef' van het feit dat het niet goed met me gaat, terwijl mijn werkelijke
problemen dieper liggen.. (volgens mij heeft hij wel gelijk).Wat denken jullie hiervan?
Voor evt. achtergrondinfo, zie:
Zonder therapie,
Mijn thuissituatie,
Onverwerkte emoties.. ..
Wolkje
[edit]
vond dat ik iets te hard reageerde
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door frank_woei op 18-11-2002 23:36]
quote:*vind nog steeds dat jij te hard reageert!*
Op maandag 18 november 2002 23:18 schreef frank_woei het volgende:[..]
Goed even vraagje.. waarom vertel je je verhaal zo open en bloot op een board waar de hele wereld kan zien hoe jij lijdt? Niet een klein beetje aandachtstrekkerij?
[edit]
[/edit]
quote:Reageerde
Goed even vraagje.. waarom vertel je je verhaal zo open en bloot op een board waar de hele wereld kan zien hoe jij lijdt? Niet een klein beetje aandachtstrekkerij?
[edit]
[/edit]
Maar goed, das offtopic, sorry...
Wolkje, hang in there... Morgen kan alles zomaar beter zijn, onthou dat
-edit- woordje vergeten...
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 18-11-2002 23:48]
Mijn vraag aan jouw is, wat doe JIJ hier in godsnaam, als je zoiets hier neer durft te zetten??
PS sorry wolkje weet dat je zelf ook wel hierop reageert maar kon het toch niet laten
quote:Als ik naar een psycholoog ga, en ik vertel mijn verhaal,
[edit]
[/edit]
Ik begrijp dat mijn verhaal misschien hard en verdrietig is,
maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor..
Wolkje
Wolkje
Ik hoop ook voor je dat je meer dagen als vandaag zult hebben...
Fijn
Wolkje
Wolkje
quote:Hee addicted to jellybeans,
Op zondag 24 november 2002 16:11 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Vraagje Wolkje denk je soms niet dat je te veel bij dingen stil staat ??
Ik merk nu ik er minder mee bezig ben , dingen beter lukken en ik ook weer lekker in me vel zit .
Misschien moet je minder stil staan bij wat er is gebeurd en je op leuke dingen richten .
Dat heb ik deze week ook zoveel mogelijk geprobeerd,
om leuke dingen te doen, en niet teveel in dat negatieve kringetje
blijven hangen. Met als gevolg dat ik ook niks voor m'n school heb
gedaan, en ik moet nu wel hard leren. Ik probeer het echt, om er niet
aan te denken, maar dat depressieve, ws. een depressie, kan ik niet
in mijn eentje oplossen, hoewel ik dat zo graag zou willen..
Want het belemmert me ontzettend in mijn normale functioneren..
Wolkje
Wolkje
PS: Christine, waar ben je gebleven??
Wolkje
quote:Ik ben hier
Op zondag 24 november 2002 22:16 schreef Wolkje het volgende:
Christine, waar ben je gebleven??
Was vandaag op bezoek bij oma, dus heb niet veel kunnen internetten.
Ik ben blij dat je wat keuzes hebt gemaakt, ging het gesprek donderdag goed?
quote:Way to go, meisje!!! That's the spirit!
Ik heb mezelf beloofd, dat ik er nu echt wat aan ga doen,
dat ik geen verstoppertje ga spelen bij het riagg, maar echt ga zeggen
hoe ik me voel.. en misschien ook groepstherapie, maar dat weet ik nog
niet zeker, maar ik ga er wel echt iets aan doen, want ik wil hier echt vanaf!
Je hoeft dit niet alleen te doen, je mag gewoon om hulp vragen.
Eerlijk zijn tegen je psych is het beste wat je kan doen. Zelf heb ik ook nooit de waarheid gezegd tegen mijn psych, en achteraf kan ik wel
Groepstherapie kan een goede oplossing zijn, maar als je het moeilijk vind om te praten over je problemen als er meer dan één persoon bij is, dan lijkt het me misschien niet verstandig.
Maar ik ben erg trots op je, dat je stappen zet waardoor je je wellicht wat beter gaat voelen, en waardoor je leert om te gaan met het verleden. Ik geloof in je!
quote:Hee Christine
Op zondag 24 november 2002 22:27 schreef Christine het volgende:[..]
Ik ben hier
![]()
Was vandaag op bezoek bij oma, dus heb niet veel kunnen internetten.
Ik ben blij dat je wat keuzes hebt gemaakt, ging het gesprek donderdag goed?
quote:Hier zie ik wel een beetje tegenop hoor, maar ik weet dat het beter is..
Op zondag 24 november 2002 16:28 schreef Wolkje het volgende:
Ik heb besloten toch weer bij de RIAGG te gaan lopen,
ondanks dat ik dat eerst absoluut niet wilde.. maar het moet,
ik moet iets.. Dus ik ga kijken hoe dat gaat lopen, ik krijg waarschijnlijk
een andere therapeute.Daarnaast heb ik afgesproken met mijn
afdelingsleider, dat ik maximaal een keer in de week naar hem toe mag
komen, als het niet goed gaat, dit om te verkomen dat ik te aan/afhankelijk van hem word,
dus dat is wel goed denk ik, moeilijk,
maar uiteindelijk wel beter voor mezelf..
Met mijn mentrix ga ik nu kleine doelen stellen, dat zijn er voor deze
week drie, drie dingen waar ik me op moet gaan concentreren..
Hoe is het met jou?
Wolkje
quote:Je hoeft je niet zo druk te maken, je vriend houdt toch van je? Ik herken het wel, maar altijd als ik het gevoel heb dat ik te veel druk op hem leg, dan probeer ik iets liefs te doen. Samen uit eten, wandelen, lief briefje achterlaten, bloemetje, kaartje, etc. zodat hij weet dat ik, ondanks mijn moeilijkheden, zielsveel van hem houd, en dat ik het net zo rot vind als hij.
Op zondag 24 november 2002 22:32 schreef Wolkje het volgende:
Hier zie ik wel een beetje tegenop hoor, maar ik weet dat het beter is..
Ik was nu alleen opeens bang dat mijn vriend me (ook) ging verlaten,
hoewel ik weet dat dat onzin is..Met mijn mentrix ga ik nu kleine doelen stellen, dat zijn er voor deze
week drie, drie dingen waar ik me op moet gaan concentreren..Hoe is het met jou?
Wolkje
Dat je een beetje afstand gaat nemen van je afdelingsleider, is geen slecht plan. Misschien lijkt het heel moeilijk, maar misschien krijg je er wel weer even wat "adem" door.
Met mij gaat 't verder wel redelijk, ik heb alleen steeds meer problemen met mijn huisgenoot, waardoor de drang om te verhuizen alleen maar groter wordt. Heel frustrerend als er gewoon NIETS te vinden is qua woonruimte...
Je zei dat je met je mentrix wat "doelen" hebt opgesteld voor de komende week. Zijn dat leerdoelen, voor school? Of ook persoonlijke doelen? En heb je ook het gevoel dat je dingen niet kan overzien? Zelf heb ik tijdens mijn depressie gehad dat ik helemaal niets aankon, en niets kon plannen. Ik gebruikte toen een speciaal systeem om mijn dag in te plannen, wat erop neer kwam dat ik elke dag 3 dingen kon doen: 's ochtends 1 ding, 's middags 1 ding, en 's avonds 1 ding. Daarna was ik doodop, echt vermoeiend....
Het lullige is ook dat ik vóór mijn depressie erg goed was in "prima vista" leren, dus na één keer lezen het grootste deel onthouden. Ook kon ik goed plannen, en me er goed aan houden.
Soms moet je gewoon accepteren dat je niet meer dezelfde persoon bent als daarvoor... door heel hard te vechten krijg je het meeste van jezelf wel weer terug, maar verder is het moeilijk te accepteren soms.
Maar goed, genoeg offtopic...
Ik vroeg me nog iets af: hoe lang loop je eigenlijk al zo "down" rond?
quote:Wat moedig Wolkje om die beslissing te nemen
Ik heb mezelf beloofd, dat ik er nu echt wat aan ga doen,
dat ik geen verstoppertje ga spelen bij het riagg, maar echt ga zeggen
hoe ik me voel.. en misschien ook groepstherapie, maar dat weet ik nog
niet zeker, maar ik ga er wel echt iets aan doen, want ik wil hier echt vanaf!PS: Christine, waar ben je gebleven??
Wolkje
Overigens: Groepstherapie roeleert
en dat meen ik serieus.
Succes meissie, ik blijf je volgen.
Het rare is, dat ik eigenlijk geen idee heb, van hoelang ik al zo down ben.
Voor mijn gevoel kan het al jaren zijn, maar het is nu een paar maanden,
denk ik..
Wolkje
quote:Hee DuchessX,
Op zondag 24 november 2002 22:48 schreef DuchessX het volgende:[..]
Wat moedig Wolkje om die beslissing te nemen
Dit is de eerste stap naar een beter leven.
Overigens: Groepstherapie roeleert
![]()
![]()
en dat meen ik serieus.
Succes meissie, ik blijf je volgen.
Ik vind het nog wel eng hoor, de gedachte aan groepstherapie.
Maar deze week eerst maar eens met de Riagg contact opnemen..
Wolkje
quote:Mijn ervaring:
Op zondag 24 november 2002 22:48 schreef DuchessX het volgende:
Overigens: Groepstherapie roeleert![]()
![]()
en dat meen ik serieus.
Therapeut: Misschien is het goed als je in groepstherapie gaat, lijkt je dat wat?
Christine: lijkt me moeilijk, maar ik denk dat het wel zal helpen.
(volgende keer)
Therapeut: Er is een stagiaire hier, die er graag bij wil zitten en aantekeningen wil maken, vind je dat goed?
Christine: nou, euhhhh liever niet eigenlijk. (ik vond die stagiaire niet leuk)
(iets later)
Therapeut: groepstherapie lijkt me dan voor jou geen optie, als je niet eens een stagiaire erbij wilt hebben.
(sorry, beetje offtopic)
quote:Wat raar, van je therapeut,
Op zondag 24 november 2002 22:55 schreef Christine het volgende:
Dus jij bent nooit in groepstherapie geweest?
Wolkje
quote:Nee, achteraf had ik het wel gewild. Met lotgenoten praten kan nooit kwaad lijkt mij... een beetje zoals op dit forum, alleen dan IRL
Op zondag 24 november 2002 22:59 schreef Wolkje het volgende:[..]
Wat raar, van je therapeut,
of een stagaire erbij zit, of je in groepstherapie gaat, is een compleet
ander idee.. daar zit je met mensen met dezelfde problemen, en dat heeft
die stagaire niet.. Ik zou dat persoonlijk ook niet prettig vinden denk ik,
een stagaire erbij..Dus jij bent nooit in groepstherapie geweest?
Wolkje
Trusten!
quote:Truste
Op zondag 24 november 2002 23:06 schreef Christine het volgende:
Ik ga slapen trouwens..... 't is alweer laat. Morgen heb ik gelukkig nauwelijks les omdat ik de meeste vakken van dit blok mag skippen.Trusten!
quote:Jij ook
Op zondag 24 november 2002 23:07 schreef Wolkje het volgende:[..]
Truste
![]()
Have a nice day tomorrow.
Duchess ook welterusten
Ik ben heel blij, heb iets van mijn dierbaarste vriendin gehoord,
ze belde me, om vrijdag iets af te spreken en even bij te praten,
daarnaast heb ik net nog een andere vriendin geholpen,
die voelde zich klote,dus ze vroeg of ze langs mocht komen,
dus daar heb ik vanavond mee zitten praten..
Heb alleen niet geleerd vanavond, terwijl ik morgen twee toetsen heb
Maar wel een voldaan gevoel
Wolkje
quote:Ik ben blij voor je
Op maandag 25 november 2002 22:42 schreef Wolkje het volgende:
Maar wel een voldaan gevoel![]()
Hoe gaat het met je vriend eigenlijk? Voor hem is het vast ook niet gemakkelijk.
quote:Ik vind dat mijn vriend er heel goed mee om gaat,
Op maandag 25 november 2002 22:51 schreef Christine het volgende:[..]
Ik ben blij voor je
Hoe gaat het met je vriend eigenlijk? Voor hem is het vast ook niet gemakkelijk.
Wolkje
quote:Gelukkig
Op maandag 25 november 2002 22:54 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik vind dat mijn vriend er heel goed mee om gaat,
Niet te overdreven close, maar wel geinteresseerd en betrokken,
daar ben ik hem heel dankbaar voor![]()
Met hem gaat het wel goed ..Wolkje
Ga je nog iets leuks doen binnenkort? En heb je al contact opgenomen met het riagg?
quote:Ik heb woensdag om 11 uur, een gesprek bij mijn therapeut bij de Riagg,
Op dinsdag 26 november 2002 10:15 schreef Christine het volgende:[..]
Gelukkig
goede vrienden zijn zeldzaam, wees er maar zuinig op!
Ga je nog iets leuks doen binnenkort? En heb je al contact opgenomen met het riagg?
Wolkje
quote:Ja, zoiets was ik inderdaad al van plan,
Op dinsdag 26 november 2002 16:02 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Tip , schrijf voor jezelf op wat je gezegd wil hebben , kom je er eventueel zelf niet uit dan kun je nog altijd dat briefje laten zien .
En inderdaad ga geen mooi weer zitten spelen , zeg wat er werkelijk is en dwarszit .
Veel succes .
Wolkje
quote:Nee, in heb al een keer bij het riagg gelopen, en nooit een afsluitend
Op dinsdag 26 november 2002 16:06 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ben blij voor je dat je uiteindelijk die stap hebt genomen . Wel spannend allemaal . Waarschijnlijk is dit dan een intakegesprek .
Wolkje
quote:Ik hoop het
Op dinsdag 26 november 2002 16:14 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Oh dan maar hopen dat het goed uitpakt , maar zal wel lukken denk ik .
En je krijgt een andere therapeut dit keer toch? Ik hoop dat het dit keer beter gaat dan de vorige keer... en vertel haar maar gewoon de waarheid, daar heb je veel meer aan. Anders zit je jouw en haar tijd te verdoen.
quote:Ik had afgesproken, dat ik niet weer zo'n hele intakeperiode zou hoeven
Op dinsdag 26 november 2002 16:25 schreef Christine het volgende:
Krijg je niet weer een intake? Dat zou bij mij wel moeten nl als ik weer terug zou komen. Als je een jaar niet geweest bent, doen ze meestal een nieuwe intake.En je krijgt een andere therapeut dit keer toch? Ik hoop dat het dit keer beter gaat dan de vorige keer... en vertel haar maar gewoon de waarheid, daar heb je veel meer aan. Anders zit je jouw en haar tijd te verdoen.
Wolkje
quote:Goed zo
Op dinsdag 26 november 2002 16:30 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik had afgesproken, dat ik niet weer zo'n hele intakeperiode zou hoeven
doen, dus dat denk ik niet.. En ik weet dus niet, of ik een andere therapeut
krijg, ik zie het wel. Maar ik ga in ieder geval wel de waarheid vertellen,
en niet doen alsof alles zo goed gaat..Wolkje
Succes morgen laat je even weten hoe het gegaan is?
quote:Oh, nee sorry.. het is volgende week woensdag
Op dinsdag 26 november 2002 16:32 schreef Christine het volgende:[..]
Goed zo
ik weet dat dat moeilijk is... maar het is wel het beste!
Succes morgen
laat je even weten hoe het gegaan is?
Wolkje
quote:Ik denk dat het deels waar is.. Je hebt nu ruimte voor jezelf nodig, en thuis kun je die niet vinden. En dat breekt je nog verder op... Komt me bekend voor..
problemen dieper liggen.. (volgens mij heeft hij wel gelijk).
Wolkje
quote:Hee Mariel,
Op dinsdag 26 november 2002 17:01 schreef Mariel het volgende:[..]
Ik denk dat het deels waar is.. Je hebt nu ruimte voor jezelf nodig, en thuis kun je die niet vinden. En dat breekt je nog verder op... Komt me bekend voor..
Mariel mailto:mariella@mariella.info
Hoe ga jij daar mee om?
En heb je ook therapie, of niet?
Wolkje
quote:Ik probeer rust te vinden door minder thuis te zijn. Ik heb overigens niet die dingen meegemaakt die jij hebt meegemaakt, het is van minder erge aard allemaal. Ik heb momenteel nog geen therapie, maar zal wel binnenkort wat babbelen met een psycholoog.. Als je meer wilt weten, dan zet ik de conversatie graag voort per e-mail.
Hee Mariel,
Hoe ga jij daar mee om?
En heb je ook therapie, of niet?Wolkje
quote:Heb je een kort mailtje gestuurd.
Op woensdag 27 november 2002 09:48 schreef Mariel het volgende:[..]
Ik probeer rust te vinden door minder thuis te zijn. Ik heb overigens niet die dingen meegemaakt die jij hebt meegemaakt, het is van minder erge aard allemaal. Ik heb momenteel nog geen therapie, maar zal wel binnenkort wat babbelen met een psycholoog.. Als je meer wilt weten, dan zet ik de conversatie graag voort per e-mail.
Ik voel me echt rot.. weer een paar slechte cijfers gehaald o.a.
Met een vriendin van mij gaat het ook slecht, maar zij gedraagt zich er
ook naar, heel erg down/chagrijnig zitten doen enzo.
Er is ook echt iets met haar ook hoor, ik probeer haar er een beetje van
te overtuigen dat het nodig is, om hulp te zoeken, en heb het er ook met
een andere vriendin over gehad enzo. Met als gevolg dat mensen niet zien
dat het met mij ook slecht gaat, ze zien het gewoon niet..
En ik durf te zeggen dat het met mij duidelijk een stuk slechter gaat,
dan met haar.. maar ik ben wel gewoon sociaal, en probeer niet al te down
over te komen, en dus zien ze gewoon niet hoe het met mij gaat..
Ik wil er wel voor haar zijn, maar ze moet zelf ook willen, als zij niet wil
praten, dan kan ik er niks aan doen, en bovendien ben ik geen hulpverlener.
Dat vind ik zo moeilijk soms..
Wolkje
quote:Jij kan je beter met bigbrother bezighouden dame, het is toch hopeloos dussss.......
Op woensdag 27 november 2002 21:31 schreef Christine het volgende:
Wolkje, soms kan het helemaal geen kwaad om af en toe even "Stop!" te roepen. Je hoeft niet altijd sterk te zijn als het slecht gaat met iemand anders. Je mag jezelf best wat tijd en rust gunnen om te verwerken wat er gebeurd is. Zeg eens een keertje "met mij gaat het nu ook niet goed, dus ik kan je helaas nu niet zo goed helpen", daar wordt je heus niet slechter of minder vriendin door. Af en toe moet je gewoon voor jezelf kiezen!
quote:Ik heb ook zin om te gillen, zien jullie dan niet hoe het met mij gaat.
Op woensdag 27 november 2002 21:31 schreef Christine het volgende:
Wolkje, soms kan het helemaal geen kwaad om af en toe even "Stop!" te roepen. Je hoeft niet altijd sterk te zijn als het slecht gaat met iemand anders. Je mag jezelf best wat tijd en rust gunnen om te verwerken wat er gebeurd is. Zeg eens een keertje "met mij gaat het nu ook niet goed, dus ik kan je helaas nu niet zo goed helpen", daar wordt je heus niet slechter of minder vriendin door. Af en toe moet je gewoon voor jezelf kiezen!
Wolkje
quote:Je kunt niet iemand anders leven veranderen... zoals je zegt, dat moet ze zelf doen. Heb je dat ook tegen haar gezegd?
Op woensdag 27 november 2002 21:40 schreef Wolkje het volgende:
[knip]ze doet zo zielig, zeg maar.. en daar kan ik zo kwaad om worden,
want zij is de enige die wat aan haar leven kan veranderen, en het lijkt
wel alsof ze verwacht dat wij dat voor haar doen..Wolkje
quote:Nee, ik vind het zo bot overkomen..
Op woensdag 27 november 2002 21:52 schreef Christine het volgende:[..]
Je kunt niet iemand anders leven veranderen... zoals je zegt, dat moet ze zelf doen. Heb je dat ook tegen haar gezegd?
quote:Maar intussen heb jij verdriet en pijn, en zij ziet het niet... Vriendschap komt toch van twee kanten? Volgens mij betekent dat dat je allebei zwak mag zijn.
Op woensdag 27 november 2002 21:55 schreef Wolkje het volgende:[..]
Nee, ik vind het zo bot overkomen..
En daar ben ik te lief voor, dat vind ik moeilijk..
quote:Maar ik heb het idee dat zij me wil zien als hulpverlener ofzo,
Op woensdag 27 november 2002 21:58 schreef Christine het volgende:[..]
Maar intussen heb jij verdriet en pijn, en zij ziet het niet... Vriendschap komt toch van twee kanten? Volgens mij betekent dat dat je allebei zwak mag zijn.
Wolkje
quote:Precies, en aan jezelf denken is niet meer dan normaal. Zij ziet jou als "hulpverlener" maar dat ben je niet, en je raakt daardoor helemaal op. Probeer dan een eerlijk gesprek met haar te hebben, en vertel haar eerlijk dat het met jou ook niet goed gaat, en zeg dat je er voor haar wilt zijn als vriendin, maar dat je haar niet meer kan bieden dan een beetje steun en vriendschap. Voor hulp moet ze toch echt bij het riagg zijn...
Op woensdag 27 november 2002 22:02 schreef Wolkje het volgende:[..]
Maar ik heb het idee dat zij me wil zien als hulpverlener ofzo,
en dat ben ik gewoon niet. Zij moet wat van haar leven maken,
en ik van het mijne, en als zij geen hulp zoekt, (ondanks dat ik haar
dat geadviseerd heb), dan is het haar keus, om zich rot te blijven voelen,
en ben ik daar totaal niet verantwoordelijk voor.. ik ben nml. ook een
beetje op, wat dat betreft.. en ik moet ook aan mezelf denken..Wolkje
Wolkje
quote:Goed dat je het zegt, ik moet nog een opdracht maken.....
Op woensdag 27 november 2002 22:13 schreef Wolkje het volgende:
Oei, shit.. ik zou m'n mentrix nog mailen,
over hoe mijn overhoringen gegaan zijn, en hoe ik me erbij voel..
Maar gauw even doen![]()
Wolkje
See ya!
quote:
Op woensdag 27 november 2002 22:17 schreef Christine het volgende:[..]
Goed dat je het zegt, ik moet nog een opdracht maken.....
See ya!
quote:Ik heb er moeite mee, dat een vriendin van mij, zo duidelijk doet
Op zaterdag 30 november 2002 20:36 schreef Wolkje het volgende:
Deze week de hele week niet gehuild, maar gisteravond moest het er
opeens allemaal in een keer uit, ik heb het echt nodig gewoon..
Ook een goed gesprek gehad met mijn vriend, die het moeilijk vindt om
met me om te gaan, de laatste tijd.. en daarna uitgehuild bij een vriendin
aan de telefoon.
Wolkje
quote:Dat wat je als laatste schreef moet je heel erg in je achterhoofd houden ook al is het heel moeilijk .
Op zaterdag 30 november 2002 20:43 schreef Wolkje het volgende:
Crosspost uit ander topic:
[..]Ik heb er moeite mee, dat een vriendin van mij, zo duidelijk doet
dat ze zich niet goed voelt, maar er vervolgens niets aan doet..
Ze geeft mij het idee, dat ze van ons verwacht, dat wij er iets aan
doen ofzo.. maar zo werkt dat toch niet..![]()
Je bent zelf verantwoordelijk voor jouw leven..Wolkje
Wolkje
Ook vind ik het moeilijk dat vriendin X, jaloers is, op alle vriendinnen
die veel met mij omgaat.. maar wat moet ik dan? Terwijl zij uit zichzelf
niks tegen mij zegt..
Wolkje
..bedanken voor hun meedenkende, steunende, lieve reakties
in dit topic.. ik heb er echt heel erg veel aan
En natuurlijk mijn partner, zonder wie ik zover nooit was gekomen..
Wolkje
[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 01-12-2002 12:18]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |