abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6339518
Voor degene zonder achtergrondinfo over mij..

Ik ben jaren misbruikt, door de vriend van mijn tante,
heb dit altijd verzwegen, mijn vriend en wat vriendinnen weten er alleen
van.. Nu gaat het ook absoluut niet goed thuis.. er is geen niks bij mij thuis,
geen band ofzo.. daarnaast kan mijn vader ontzettend denigrerend praten..
En ik voel me diep ongelukkig, ik wil weg hier, weg thuis.
Volgens mijn vriend liggen de dingen zo, dat ik mijn eigenlijke problemen,
nml. het niet hebben verwerkt van verkrachting en misbruik, projecteer
op het feit dat het thuis niet goed gaat, maw. dat ik m'n thuissituatie de
'schuld geef' van het feit dat het niet goed met me gaat, terwijl mijn werkelijke
problemen dieper liggen.. (volgens mij heeft hij wel gelijk).

Wat denken jullie hiervan?

Voor evt. achtergrondinfo, zie:
Zonder therapie,
Mijn thuissituatie,
Onverwerkte emoties.. ..

Wolkje

[Dit bericht is gewijzigd door Wolkje op 17-10-2002 23:09]

pi_6339627
wenst sterkte + knuffel toe
onder
pi_6339638
Ik denk dat jij professionele hulp moet zoeken ipv van ons iets zinnigs te verwachten.
'professionele hulp ' klinkt ms wat zwaar, maar hoeft helemaal niet zo te zijn.

Sterkte

donderdag 17 oktober 2002 @ 22:48:01 #4
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_6339700
Waardoor denk je zelf dat er geen band is dan? Als wij het weten wat er gebeurd ga ik er even vanuit dat je ouders het ook weten. Ze mogen zich dus wel iets anders opstellen om het voor jou toch iets aangenamer te maken. Heb je hun al hiermee geconfronteerd?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_6339722
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:44 schreef Arjan het volgende:
Ik denk dat jij professionele hulp moet zoeken ipv van ons iets zinnigs te verwachten.
'professionele hulp ' klinkt ms wat zwaar, maar hoeft helemaal niet zo te zijn.

Sterkte

Ja, ik heb al bij de RIAGG gelopen..
Zie Methode van de RIAGG.., of evt. Zonder therapie.
Er zijn nog wel een paar topics waar dat in staat..

Wolkje

pi_6339751
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:48 schreef eNaSnI het volgende:
Waardoor denk je zelf dat er geen band is dan? Als wij het weten wat er gebeurd ga ik er even vanuit dat je ouders het ook weten. Ze mogen zich dus wel iets anders opstellen om het voor jou toch iets aangenamer te maken. Heb je hun al hiermee geconfronteerd?
Zie openingspost.. ik heb dit altijd verzwegen, alleen een paar goede vriendinnen
en mijn vriend weten ervan..

Wolkje

pi_6339820
ik denk dat hij gelijk heeft, maar dan vooral omdat je zelf zegt dat je denkt dat hij gelijk heeft...

Verder moet je er wel bij stil blijven staan dat het ene probleem het andere versterkt en verwerking in de weg staat. Zolang de thuissituatie slecht is zul je niet of nauwelijks kunnen werken aan het verwerkenvan het misbruik dat je overkomen is! Iets ophalen dat je al een hele poos weggestopt hebt (wat ik wel begrijp) is erg moeilijk en pijnlijk. In die tijd (die overigens jaren kan duren, maar dat weet je wel) heb je juist stabiliteit om je heen nodig en een liefdevolle omgeving waar je jezelf kunt zijn en in de put kunt zitten als dat zo is en waar je uitgelaten en geforceerd kunt gan lopen doen als je daar behoefte aan hebt, maar waar ze wel door je heen prikken en er uiteindelijk altijd voor je zijn!
En als het misbruik ineens weer actiever boven komt borrelen zie je inderdaad de problemen die er in de thuissituatie zijn erger, maar dat werkt net zo goed andersom. Als het thuis klote is spelen trauma's ook eerder op.

Als ik een pasklaar antwoord voor je zou hebben zou ik het je ter plekke geven, maar ik moet je teleurstellen...

In ieder geval sterkte, en reageer ook hier maar regelmatig even lekker af, lucht ook op!

en als laatste tip wil ik je toch nog even adviseren om zoveel mogelijk te praten met mensen die vertrouwt, maar zorg ook dat je iemand (of meerderen) achter de hand hebt die je ook vertrouwt, maar die nergens vanaf weten! Soms heb je nl. even helemaal geen zin en wil je niets anders dan je zorgen even opzij zetten, dat gaat bij mensen die nergens vanaf weten altijd makkelijker dan bij mensen die wèl weten wat er aan de hand is!

succes!! (het staat wel knullig maar ik meen het oprecht hoor!)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6339854
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Zie openingspost.. ik heb dit altijd verzwegen, alleen een paar goede vriendinnen

Wolkje

Jaa..het is zomaar een idee hoor..maar de enige oplossing is volgens mij hier eerlijk over te zijn tegen je familie.
Maar je zegt dat je geen band met hun hebt...misschien moet je hieraan werken?
Je moet t maar zeggen als t een stom idee is trouwens..
  donderdag 17 oktober 2002 @ 22:56:22 #9
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_6339880
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:50 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Wolkje

Ik denk dat juist door het verzwijgen tegen je ouders (al kan ik me dat wel voorstellen, mijn ex had ook zoiets) je vader dit soort opmerkingen maakt en eigenlijk geen idee heeft wat hij ermee aanricht. Het zal heel moeilijk zijn maar jezelf bloot te geven aan je ouders lijkt me toch een begin om te proberen die band te creëren / herstellen. Zolang zij jou niet bgrijpen zal het huis waarschijnlijk nooit goed gaan en zal je inderdaad graag weg willen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_6340058
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:53 schreef Nyame het volgende:
Verder moet je er wel bij stil blijven staan dat het ene probleem het andere versterkt en verwerking in de weg staat. Zolang de thuissituatie slecht is zul je niet of nauwelijks kunnen werken aan het verwerkenvan het misbruik dat je overkomen is!
Dat is zeker waar volgens mij.. Daarom denk ik dat ik pas ECHT kan beginnen met het verwerken,
als ik niet meer thuis woon, en afstand heb genomen.

Ik reply morgen verder..

en liefs,

Wolkje

donderdag 17 oktober 2002 @ 23:05:13 #11
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_6340096
Slaap lekker en sterkte
pi_6354348
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 22:53 schreef Nyame het volgende:
en als laatste tip wil ik je toch nog even adviseren om zoveel mogelijk te praten met mensen die vertrouwt, maar zorg ook dat je iemand (of meerderen) achter de hand hebt die je ook vertrouwt, maar die nergens vanaf weten! Soms heb je nl. even helemaal geen zin en wil je niets anders dan je zorgen even opzij zetten, dat gaat bij mensen die nergens vanaf weten altijd makkelijker dan bij mensen die wèl weten wat er aan de hand is!
Ik heb veel mensen, die het wel weten, maar met wie ik het er eigenlijk
nooit over heb.. dat vind ik persoonlijk heel prettig.. mensen die het wel
begrijpen, als ik me niet zo goed voel, maar er niet actief mee hoef te praten..

Wolkje

pi_6354682
gvd gvd gvd

*zoekt honkbalknuppel*

ik kan zo ontiegelijk kwaad worden van dat uitschot dat op deze manier het leven van anderen ruineert. ik hoop dat je nooit een adres van dat figuur op fok post, want ik sta 10 minuten later bij hem op de stoep

* -Dalai- blaast stoom af

ok, nu weer even rustig. gvd....

edit: begrijp ik nou goed dat je nooit aangifte hebt gedaan??

pi_6357155
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:34 schreef -Dalai- het volgende:
reply
edit: begrijp ik nou goed dat je nooit aangifte hebt gedaan??
Ja, dat begrijp je goed..
ik wil op dit moment niet mijn leven nog meer overhoop halen,
wat ik wel zou doen, als ik aangifte zou doen..
ik wil rust hebben, het kunnen verwerken, afstand nemen,
en er weer bovenop komen, of iig. ervoor zorgen dat mijn dalen steeds
minder diep worden..

Dank je voor je reply,

Wolkje

vrijdag 18 oktober 2002 @ 23:55:57 #15
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_6358414
Wolkje, ik wist al meteen bij jouw post die ik las "''onverwerkte emoties" dat iets jouw dwarszat wat je totaal niet lekker zat en waarvan ik het gevoel had van: gooi het eruit, hier kan het anoniem en is er is niemand die je (behalve je vrienden) die je kent je kennen. Het doet mij persoonlijk gezien zeer veel genoegen dat je over bepaalde dingen wil praten en ik weet dat als je zover bent als dit dat je hiermee al heel veel van je af kan zetten geloof mij hoelang de weg nog voor je mocht zijn, er komt een dag en dan ben je allles wat er gebeurd is in je verleden vergeten (nee ik zeg het verkeerd) je kunt het een plaatsje geven in je leven dat je nu leid en dat begint met praten
Sorry voor enkele spelfouten, ik heb al aardig wat achter m`n kiezen na een lange week en begin een beetje dubbel te zien
FourX Bitter
pi_6362391
he wolkje,

ik ben al een tijdje bezig met het fenomeen kindermishandeling, op wat voor manier dan ook en hoe volwassenen zoals jij daarmee omgaan.
Zelf heb ik het volgens mij altijd wel goed gehad thuis, maar ben 2 maanden geleden mijn vriendin verloren ten gevolge van emotionele mishandeling.
Ben daardoor erg geinteresseerd geraakt en ben veel gaan lezen. Veel van wat ik hoor en lees over het onderwerp spreekt me totaal niet aan, veel te theoretisch, te voorzichig, te veel vanuit de ouders gezien e.d.

Maar toen ben ik in aanraking gekomen met het boek: op weg naar je ware zelf van Jean Jenson. Misschien is dat wel een heel goed boek voor je om te lezen, ik raad het je echt aan, gezien al je posts hier op het fokforum.

Voor wat meer informatie over de therapie, hoe zij over het fenomeen denkt, is er een site van opgericht:

http://www.pastrealityintegration.nl

Kijk daar eens, misschien wordt je er wel door aangesproken en voel je dat dat helemaal bij je past. Veel sterkte ermee!!

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_6362496
Wolkje, hoe is het nu?
Ik moest ineens aan je denken, aan de situatie waar je nu in zit.

Nog een soortje van wijsheid:
Idealiseer het verlaten van je ouderlijk huis niet hoor, het is heerlijk straks een plekje voor jezelf te hebben, en de "vreemden" achter je te kunnen laten en het contact met ze te kunnen doseren. Maar als je op jezelf gaat komen er een hoop nieuwe zorgen (en een hoop nieuwe leuke dingen!) in je leven, je moet je zelfstandigheid opbouwen (zelfs al ben je nu ook al behoorlijk op jezelf) en op een zeker moment kom je erachter dat vluchten voor de situatie wel kan, maar voor je problemen niet. Ook als je op jezelf woont hou je je moeilijke momenten, maar het is een nieuwe fase in een groeiproces, dus zeker nuttig!

Oke, wilde ik even kwijt...

(heb je niet de mogelijkheid een weekje weg te gaan tijdens je vakantie? -geeft misschien wat lucht!)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6370292
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:55 schreef Toebroodjie het volgende:
reply
Ik had het al een (paar) keer op Fok verteld in mijn andere topics..
En ik vind het fijn om mijn 'problemen' hier anoniem te kunnen delen,
zonder dat mensen om je heen alles weten wat je voelt, en ik kan het nu
wel kwijt, dus daar ben ik heel blij mee..

Wolkje

pi_6372902
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:42 schreef Nyame het volgende:
Wolkje, hoe is het nu?
Ik moest ineens aan je denken, aan de situatie waar je nu in zit.
.......
Oke, wilde ik even kwijt...

(heb je niet de mogelijkheid een weekje weg te gaan tijdens je vakantie? -geeft misschien wat lucht!)

Wat lief ..
Het gaat z'n gangetje met me, niet goed, en niet erg slecht,
zonder de behoefte aan iets van therapie..
Ik heb net een week vakantie gehad, waarvan ik dinsdag, wondag, donderdag-
avond en zaterdag gewerkt heb. Ik zou eigenlijk vandaag ook gaan werken
maar mede doordat ik een spier in mn dijbeen (ofzo ) heb beschadigd,
gaat dat nu niet door.. maar eigenlijk komt het wel goed uit, ik moet nog
best veel voor school doen nml.
Ik heb geprobeerd zo min mogelijk thuis te zijn, en dat is wel redelijk gelukt.

Ik heb ook last van verlatingsangst, bij m'n vriend althans, de manier waarop
op sommige dingen reageer zijn niet heel erg 'normaal' , en ik zou het heel
erg vinden als het uit zou gaan (hij ook hoor, en het is ook niet aan de orde,
maar dit nav. een gesprek met mijn vriend gisteravond).

Wolkje

pi_6373444
Ik denk inderdaad dat je vriendje wel gelijk heeft .
Bij mij ben ik juist doordat ik niets verteld heb vroeger uit huis geplaatst omdat ik totaal onhandelbaar was .
Achteraf nadat ik het na dertien jaar eindelijk verteld heb , is dat een van de dingen waarvan ik denk , had ik het maar eerder gedaan dat had veel gescheeld .
Het is natuurlijk allemaal een verwerkingsproces en daar heb je hulp bij nodig en het beste is het natuurlijk door steun van naaste die je kennen .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_6374345
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:27 schreef maarteniscrazy het volgende:
reply
Dank je.. ik ga het boek lenen bij de bibliotheek,
kijken of het iets is..

Wolkje

pi_6375486
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 13:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
reply..
Ik ben ontzettend dankbaar voor de mensen, die ik kan vertrouwen,
die er altijd voor me zijn, in de meeste gevallen zijn dat de mensen die
een heleboel weten over me, maar dat kunnen ook gewoon klasgenootjes
zijn, waar ik gewoon mee praat ofzo.
Ik ben blij met mijn ontzettend lieve partner, die me altijd probeert te begrijpen.
En natuurlijk met de lieve mensen hier op Fok waar ik mijn verhaal aan
kwijt kan..
Lucky me.. met een paar engeltjes om me heen

Dat vind ik heel belangrijk, om te bedenken, wat de mooie dingen zijn,
waar ik dankbaar voor ben..

Jij ook heel veel sterkte he, meiske

Wolkje

pi_6377432
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 13:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
reply
Hoe gaat het nu tussen jou en je ouders trouwens?
En, weten ze het nu?
Hoe gaan ze ermee om?

Niet dat ik van plan ben om het mijn ouders te vertellen hoor,
maar ik ben gewoon benieuwd..

Wolkje

pi_6378302
Ik heb het ze door de telefoon verteld , eigenlijk meer eerst mijn moeder en mijn moeder heeft het pap verteld .
Ik heb het verteld nadat ik ingestort was eigenlijk , omdat ik wist dat ik het nu wel nodig had die steun .
Ze belden meteen om te zeggen dat ze schrokken maar dat ze me wel steunen .
Mijn gevoel was ook ik heb te lang rondgelopen met een geheim , misschien is het beter als ik het ze vertel .
Ze weten niet wie het was en hoe het ging , wel dat het gebeurde toen ik 16 was .
Hun reactie was schrikken en ook de reactie als we het toen hadden geweten was je niet uit huis geplaatst en hadden we je kunnen steunen .
Mijn band is nadat ik het vertelde verbeterd , dat merkte ik ook vandaag , ik woon op mezelf maar belde op dat ik langskwam en kon ook zeggen ik heb het ff moeilijk juist door mijn verleden .
Ze vragen wel , maar wel steunend , ze hebben wel door dat ik niet te veel wil vertellen en daar steunen ze me in , en maken me ook duidelijk dat het niet mijn schuld is .
Wat dat betreft is er wel een last van me afgevallen .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_6378474
Trouwens hier is een tekst van een nummmer waar ik veel steun aan heb . De zanger heeft het geschreven nadat zijn zus hem telefonisch vertelde dat seksueel misbruikt was .
Komt van Creed van de cd Human clay .

Wash Away Those Years

She came calling
One early morning
She showed her crown of thorns

She whispered softly
To tell a story
About how she had been wronged

As she lay lifeless
He stole her innocence
And this is how she carried on

Well I guess she closed her eyes