twitter:pieterkleinrtl twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 22:57:29ANP-persalarm: GROTE BRAND MET EXPLOSIE BIJ SHELL IN MOERDIJK (VEILIGHEIDSREGIO) reageer retweet
twitter:JCdeGraaf twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 22:56:58Heftig, naar verluid staat Shell in Moerdijk in lichterlaaie RT @erikremmelzwaal: #Moerdijk Shell op dit moment
reageer retweet
quote:Shell in brand op industrieterrein Moerdijk, gigantische vlammenzee tot in wijde omgeving te zien
Laatst gewijzigd: dinsdag 3 juni 2014 - 23:07 | Auteur: Ron Vorstermans
Brandi s vanaf kilometers afstand te zienBrandi s vanaf kilometers afstand te zienVergroot foto
MOERDIJK - Op industrieterrein Moerdijk heeft dinsdagavond rond kwart voor elf een gigantische ontploffing voorgedaan bij de Shell. De vuurbal was vanaf kilometers afstand te zien. Nog steeds woedt er een enorme vlammenzee.
In de ruime omgeving waren twee 'enorm harde knallen' hoorbaar, zo melden omstanders. De vlammenzee is meters hoog. Volgens omstanders is de vuurzee vergelijkbaar met die van de brand bij Chemiepack, zo stelt een fotograaf ter plekke.
werk hebben is niet moeilijk, werk houden op deze manier ook nietquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi, daar valt weer wat te klussen binnenkort.
achteraf hoor je altijd dat er geen gevaar is voor de omgevingquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
Vraag me af wat voor nasty shit daar allemaal bij vrijkomt.
Correct; ik voel een nieuwbouwprojectje aankomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:10 schreef densmee het volgende:
[..]
werk hebben is niet moeilijk, werk houden op deze manier ook niet
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:13 schreef Evertjan het volgende:
[..]
achteraf hoor je altijd dat er geen gevaar is voor de omgeving
Helaas gaat het inderdaad wel zo meestal.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:14 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die zwarte wolken zijn volkeren blije bijen. Niks aan de hand mensen. Lekker slapen, en vooral verse groenten uit de tuin eten.
Ligt eraan wat het precies is wat er in de fik staat. Voordeel bij zulke fikkies is dat het vaak redelijk zuivere brandstoffen zijn, en dat er zuurstof zat voorhanden is, en dus een goede complete verbranding. Maar echt gezond is het natuurlijk niet. De ellende begint pas als ze de boel gaan smoren tijdens het blussen. ( if possible)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:15 schreef Loveless85 het volgende:
Niks aan de hand, gewoon een NL-alert test
Hm, oké. Heb er totaal geen verstand van verder, maar zou toch niet echt goed kunnen slapen vannacht als ik daar in de buurt zou wonen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ligt eraan wat het precies is wat er in de fik staat. Voordeel bij zulke fikkies is dat het vaak redelijk zuivere brandstoffen zijn, en dat er zuurstof zat voorhanden is, en dus een goede complete verbranding. Maar echt gezond is het natuurlijk niet. De ellende begint pas als ze de boel gaan smoren tijdens het blussen. ( if possible)
Oei, dat is de fabriek zelf dus, en dat fikkie is zeker 70 - 80 meter hoog. Daar gaat nog meer ellende bij komen; geen houden aan.quote:
Dumdumdummm.... Ik zet m'n aluhoedje vast op.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:17 schreef Evertjan het volgende:
wel grappig dat vandaag Wim Denie vandaag een boekje heeft gepresenteerd met zijn ervaringen bij de laatste brand bij Moerdijk
http://www.omroepbrabant.(...)and+Chemie-Pack.aspx
De meest kansloze burgemeester aller tijden!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dumdumdummm.... Ik zet m'n aluhoedje vast op.
Ik werk met enige regelmaat op zulke fabrieken, en neem maar van mij aan dat dit pas het begin is.. dit is oncontroleerbaar, de torens staan er middenin.. je komt niet eens in de buurtquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hm, oké. Heb er totaal geen verstand van verder, maar zou toch niet echt goed kunnen slapen vannacht als ik daar in de buurt zou wonen.
Erger. Gaat tot GRIP 4 en momenteel zijn ze bezig GRIP 5 te implementeren. Ik weet trouwens niet of het echt GRIP 3 is, maar aan de brand te zien zeer zeker wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Is dat erger of minder erg dan 2?
Ik weet dat nooit![]()
Moete doen dan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dumdumdummm.... Ik zet m'n aluhoedje vast op.
GRIP RIJK bedoel je ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Erger. Gaat tot GRIP 4 en momenteel zijn ze bezig GRIP 5 te implementeren. Ik weet trouwens niet of het echt GRIP 3 is, maar aan de brand te zien zeer zeker wel.
fixed.quote:
Oké dankjewel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Erger. Gaat tot GRIP 4 en momenteel zijn ze bezig GRIP 5 te implementeren. Ik weet trouwens niet of het echt GRIP 3 is, maar aan de brand te zien zeer zeker wel.
Erger.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Is dat erger of minder erg dan 2?
Ik weet dat nooit![]()
Die hebben heel dikke vette crashtenders, en die zullen ze nodig hebbenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef Crazy-M het volgende:
Rotterdam-rijnmond ook geallarmeerd ter assistentie
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:20 schreef borisz het volgende:
Uit de Archieven ONZ / Burgemeester Moerdijk #2 - of de gemeente Moerdijk?? Of de kern??
Ik neem aan dat de NOS en RTL onderweg zijn als het echt serieus is, je wil niet als tweede verslag doen...quote:
Tis 23:00 uur geweest, die liggen al in bed!..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef nattermann het volgende:
Nog niets live? Geen RTL/NOS/weet ik het?
Fout gefixtquote:
Wat is dit voor een josti zegquote:
quote:
Te laat.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef LXIV het volgende:
In B4
[ afbeelding ]
ZONNE GROTE VUURBAL, JONGE!
denk wel meer dan alleen die...... zullen ook wel boten enzo ingezet gaan wordenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die hebben heel dikke vette crashtenders, en die zullen ze nodig hebben
Zelfs Eindhoven stuurde twee crashtenders in 2011 staat me bij...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die hebben heel dikke vette crashtenders, en die zullen ze nodig hebben
Nou dan kan men de NL Alert weer inzettenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:22 schreef Bensel het volgende:
dit kan weleens de grootste ramp in tijden worden. dit is een worst case scenario
Ja dit is het ergste interview wat een BURGEMEESTER ooit heeft afgelegd. Heb op school een casus gehad over de Moerdijk brand. Dit was echt te triest voor woorden. Enkele weken later is deze man ook afgetredenquote:
woon je in de buurt daar?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:22 schreef Greys het volgende:
Rijnmond gaat inderdaad met groot materieel die kant op.
Lifeliner2 geland in Zevenhuizen.
CNN steekt zoiets zelf in de fik, zijn ze er als eerste.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo snel stamp je echt geen live-verslaggeving uit de grond. Die zenders zijn CNN niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |