[Dit bericht is gewijzigd door Letterman op 21-10-2000 23:28]
quote:Zie mijn vorige quote..Sjeesus ik lijk Ali wel..Ik ken je zo goed ik weet wat je gaat zeggen
Op 21 oktober 2000 23:36 schreef jankbuil het volgende:
Nou gewoon omdat er alcohol in the house was, toch? hoop ik .
Offtopic: ben aan het synchroom lopen
23:45 - Hieke en Ferdi naast elkaar op de bank. Ferdi liet heeeel kort z´n hand naar de binnenkant van Hieke´s dij gaan. Hieke liet mett haar blikken weten PAS OP DAT DE GROEP DIT NIET ZIET!!
23:50 - Hieke leunt achterover in de bank, Ferdi nu ook en legt z´n arm op de rugleuning van de bank om vervolgens z´n hand door het haar van Hieke te kroelen op een zo verdekt mogelijk manier. Hieke vindt dit niet erg
00:02 - Op de bank Links Annet in het midden Ferdi en rechts Hieke. Hieke moet zo nodig wat vragen aan annet en kan dit natuuurrlijk niet verstaan waardoor ze naar Annet moet buigen...Zodat Ferdi haar effe lekker kan beetpakken en iets in haar oor kan fluisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Letterman op 22-10-2000 00:02]
FERDI????
(Verdomme , en IK wil in haar fantasieen voorkomen!!)
[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 22-10-2000 00:56]
Ze mag hem gewoon graag.
Zo raar ?
quote:Nee niet raar maar het gaat verder dan alleen maar mogen....denk ik hoop ik
Op 22 oktober 2000 01:51 schreef Harry het volgende:
Hieke is niet verliefd op Fewdi !!!Ze mag hem gewoon graag.
Zo raar ?
[Dit bericht is gewijzigd door Letterman op 22-10-2000 02:13]
Hier mijn belofte ; als deze twee gaan zoenen ( niet een kusje of zo... ), dan geef ik een FOK!-rondje !
quote:mogen, mocht, gezogen!
Op 22 oktober 2000 02:09 schreef Letterman het volgende:
Nee niet raar maar het gaat verder dan alleen maar mogen....
quote:
2.49
A vraagt iets over Hieke.
F: Ik vind Hieke een hele leuke meid, en ik zou er best verliefd op kunnen worden, maar ik hou het tegen omdat ze een man heeft.
quote:en Juan trekt dan ook ff aan de bel!
Op 22 oktober 2000 02:16 schreef Harry het volgende:
O.k.Hier mijn belofte ; als deze twee gaan zoenen ( niet een kusje of zo... ), dan geef ik een FOK!-rondje !
quote:Dat is dan op het moment van posten 6750 bier
Op 22 oktober 2000 02:16 schreef Harry het volgende:Hier mijn belofte ; als deze twee gaan zoenen ( niet een kusje of zo... ), dan geef ik een FOK!-rondje !
quote:Ehh...
Op 22 oktober 2000 03:01 schreef DIGGER het volgende:
Dat is dan op het moment van posten 6750 bier
Ik had meer een rondje ' i love you ' in gedachten.
[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 23-10-2000 16:59]
quote:Ook erg fijn, maar ik kom dan ook net uit de kroeg.
Op 22 oktober 2000 03:05 schreef Harry het volgende:
Ehh...
Zoveel ??Ik had meer een rondje ' i love you '
in gedachten.
quote:Des te meer reden om Hieke niet te mogen
Op 22 oktober 2000 00:54 schreef trevanian het volgende:
dat Hieke Ferdi heeeeel leuk vindt is voor mij ook duidelijk
Dit even ter info. uit de streams van vannacht.
quote:Sorry Letterman, maar dit kan ik weer niet geloven.
Op 22 oktober 2000 15:23 schreef Letterman het volgende:
Ik vind leefdtijd altijd zo´n zwak excuus....Ik geloof Hieke ook niet en houdt het op de camera´s
Hoe vaak ze in het BB-huis haar intense liefde voor haar Indy en haar vriend heeft verkondigd...
Daarbij haar Friese nuchterheid...
Nee, die gaat niet vreemd.
Hoe graag velen dat hier ook zouden willen.
Maar 4 jaar verschil is niet veel vind ik.
Een man jonger dan een vrouw ?
Moet kunnen !
quote:Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Dus als ik het goed begrijp vind je het niet raar als de vrouw jonger dan de man is? Ik dacht toch echt dat we in het jaar 2000 leefden. Als ze elkaar maar leuk vinden, daar gaat het toch om?
Op 22 oktober 2000 17:21 schreef Karlijn het volgende:
tja ik hoop dat jullie NIET gelijk hebben, want Hieke heeft een vriend en een kindje thuis zitten.
Maar Ferdi is jonger als Hieke, hij is 22 en zij 26, dus dat kan toch niet.
Of vinden jullie van wel?
(man jonger als de vrouw)
quote:Mijn vriend is vie jaar jonger dan ik...daar zit dus geen probleem....
Op 22 oktober 2000 17:21 schreef Karlijn het volgende:
tja ik hoop dat jullie NIET gelijk hebben, want Hieke heeft een vriend en een kindje thuis zitten.
Maar Ferdi is jonger als Hieke, hij is 22 en zij 26, dus dat kan toch niet.
Of vinden jullie van wel?
(man jonger als de vrouw)
Als de camera's er niet bij hadden gestaan, had ze inmiddels echt wel wat bij Ferdi geprobeerd. Jammer hoor, want ik vind Ferdi best tof ondanks dat hij zo dom is en Hieke trekt hem naar beneden.
quote:
Op 22 oktober 2000 18:13 schreef weathergirl het volgende:
want ik vind Ferdi best tof ondanks dat hij zo dom is en Hieke trekt hem naar beneden.
quote:Helemaal mee eens sterker..ze geeft eigenlijk toe dat ze Ferdi leuk genoeg vindt maar wegens een leefdtijd verschil proberen het af te wimpelen voor de buitenwereld
Op 22 oktober 2000 18:13 schreef weathergirl het volgende:
Ferdi en Hieke voelen wel degelijk iets voor elkaar. Bovendien is Hieke 29 en geen 26.Als de camera's er niet bij hadden gestaan, had ze inmiddels echt wel wat bij Ferdi geprobeerd. Jammer hoor, want ik vind Ferdi best tof ondanks dat hij zo dom is en Hieke trekt hem naar beneden.
OffTopic: (Ik heb een 8 jaar jongere vriendin en vroeger een vriendin gehad die 6 jaar ouder was.)
OnTopic: Ik vind het dan ook het bekende "de kop in het zand steek"
actie ipv de z.g. friese nuchterheid. Kortom ze willen samen maar ze mogen niet vanwege het feit dat m.n. Hieke bang is voor de mening van calvanistisch Nederland en bang is voor haar relatie.
quote:Ze mogen niet ??
Op 22 oktober 2000 18:23 schreef Letterman het volgende:OnTopic: Ik vind het dan ook het bekende "de kop in het zand steek"
actie ipv de z.g. friese nuchterheid. Kortom ze willen samen maar ze mogen niet vanwege het feit dat m.n. Hieke bang is voor de mening van calvanistisch Nederland en bang is voor haar relatie.
Wat is het nou :
- de camera's
- de mening van calvinistisch Nederland
- bang ( ? ) voor haar relatie
1. Natuurlijk letten ze allemaal op de camera's
2. Gelukkig heeft Hieke normen en waarden
3. Ze houdt van haar gezin
Wishful thinking ??
quote:Karin en Maurice hebben vorig jaar ook regelmatig met elkaars tongen gespeeld. Misschien dat Hieke en Ferdi ook nog zover komen.
Op 22 oktober 2000 16:50 schreef DaMan het volgende:
Nee hoor, die 2 mogen elkaar gewoon, daar hoef je verder niks achter te zoeken. Zie dit maar, als de situatie van vorig jaar, toen Karin & dat andere mietje elkaar wel 's wat intiemer benaderden.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 22-10-2000 23:10]
quote:Antw vraag 1: Dus doet Hieke niet datgene wat ze zou willen Ferdi toelaten om haar te zoenen of zelfs verder gaan.
Op 22 oktober 2000 20:00 schreef Harry het volgende:
Ze mogen niet ??Wat is het nou :
- de camera's
- de mening van calvinistisch Nederland
- bang ( ? ) voor haar relatie1. Natuurlijk letten ze allemaal op de camera's
2. Gelukkig heeft Hieke normen en waarden
3. Ze houdt van haar gezinwishfull thinking?
Antw vraag 2: Heeft niets met normen en waarden te maken maar met lust gevoelens die worden onderdrukt omdat ze weten dat ze worden bekeken.
Antw vraag3: Het feit dat Hieke gevoelens heeft voor Hieke heeft geen moer te maken dat ze niet van haar gezin houdt. Ondanks dat je enorm veel van je partner houdt kan het best eens voorkomen ( in de situatie waarin Hieke nu verkeerd) dat je een ander man of vrouw erg leuk gaat vinden of vindt.
wishfull thinking? Nee..fact of life....
quote:Een andere fact of life dan die ik ken in dit geval...
Op 23 oktober 2000 18:55 schreef Letterman het volgende:wishfull thinking? Nee..fact of life....
quote:Precies. Alle tv programma's waarin een man en een vrouw heimelijke gevoelens voor elkaar hebben maar nooit echt wat krijgen zijn leuk tot het punt waarop ze werkelijk wat met elkaar krijgen.
Op 22 oktober 2000 20:34 schreef Umido het volgende:
Trouwens, een beetje spanning is toch veel leuker...
Dus voor Big Brother is het te hopen dat het bij deze situatie blijft. (het mag nog ietsje verder gaan een soort Karin en Maurice relatie). En het moet niet 'all the way' gaan want dan is de spanning weg.
quote:Ehm
Op 23 oktober 2000 18:55 schreef Letterman het volgende:
Antw vraag3: Het feit dat Hieke gevoelens heeft voor Hieke heeft geen moer te maken dat ze niet van haar gezin houdt.
Maar idd zo stom zal Hieke niet zijn om ook maar iets te doen.
En dat Mauwriece en Karin tongen uitgewisseld hebben is mij dan geheel ontgaan, de speculaties waren er wel zat ja maar niemand had het bewijs volgens mij.
quote:Ehh. Oeps ik ga het effe aanpassen...
Op 23 oktober 2000 20:32 schreef Machiel het volgende:
Ehmhehehe hier klopt iets niet
![]()
Maar idd zo stom zal Hieke niet zijn om ook maar iets te doen.
En dat Mauwriece en Karin tongen uitgewisseld hebben is mij dan geheel ontgaan, de speculaties waren er wel zat ja maar niemand had het bewijs volgens mij.
quote:
Op 23 oktober 2000 18:55 schreef Letterman het volgende:
Antw vraag 1: Dus doet Hieke niet datgene wat ze zou willen Ferdi toelaten om haar te zoenen of zelfs verder gaan.Antw vraag 2: Heeft niets met normen en waarden te maken maar met lust gevoelens die worden onderdrukt omdat ze weten dat ze worden bekeken.
Antw vraag3: Het feit dat Hieke gevoelens heeft voor Ferdi heeft geen moer te maken dat ze niet van haar gezin houdt. Ondanks dat je enorm veel van je partner houdt kan het best eens voorkomen ( in de situatie waarin Hieke nu verkeerd) dat je een ander man of vrouw erg leuk gaat vinden of vindt.
wishfull thinking? Nee..fact of life....
quote:Dan ben je in ieder geval GEEN zoogdier Harry
Op 23 oktober 2000 20:06 schreef Harry het volgende:
Een andere fact of life dan die ik ken in dit geval...
quote:Dit zou teveel off-topic gaan !
Op 23 oktober 2000 22:40 schreef Letterman het volgende:
Dan ben je in ieder geval GEEN zoogdier Harry....Vertel, vertel!!
Laat ik er nog dit van zeggen :
- je wilt te graag dat ze het doen !
- er is een mentaliteitsverschil tussen ons.
Niet heel erg hoor !
quote:Harry er is geen mentaliteits verschil tussen jouw en mij, Hieke en Ferdi of wat dan ook. Ik zeg niet dat iedereen het maar met elkaar moet doen. Ik vind het juist goed om je bij je leest te houden en zeg ook dat ik dat doe binnen mijn relatie en dit ook zo wil houden. Ik zeg dat ik vind dat Hieke (niet Ferdi want die komt er voor uit) haar kop in het zand steekt op een manier waardoor ik weet (levenservaring) dat het iemand is die wel degelijk vreemd zouu gaan indien ze in de zelfde situatie zou zijn maar dan zonder camera´s. Indien een persoon na 40 dagen iemand anders zo leuk zou vinden en daar iets mee zou gaan doen dan is dit geen gestoord gedrag maar een normaal natuurlijk verschijnsel daar wij allen zoogdieren zijn. Dat bedoel ik.
Op 23 oktober 2000 23:08 schreef Harry het volgende:
Dit zou teveel off-topic gaan !Laat ik er nog dit van zeggen :
- je wilt te graag dat ze het doen !
- er is een mentaliteitsverschil tussen ons.Niet heel erg hoor !
Het wordt een 1-2'tje zo...
Toch nog de volgende reactie :
- vindt dat er wel een mentaliteitsverschil is tussen ons. Dit gebaseerd op jouw reactie en visie.
- mij bij m'n leest houden is niet nodig. Ik volsta bij mijn eigen mening.
- beiden hebben aangegeven dat ze elkaar leuk vinden !
- je benoemde het woord 'levenservaring', en moest even denken aan die Ali. Jouw ervaring in het westen des lands. Waarbij ik nu ook doel op een andere mentaliteit.
- het vreemd gaan in die situatie zijn niet mijn normen en waarden.
- zeg niet dat dit gestoord gedrag is, dat ze het wel zouden doen. F. zou dit wel doen, H. niet !
- een beetje zoenen... Krabbel je terug ? Een niet intense zoen en het bij elkaar liggen zou wat mij betreft tussen F. en H. tot de mogelijkheden kunnen horen.
- heb de ei-zit-sessie tussen H. en F. op de voet gevolgd, en word geheel bevestigd in mijn opinie.
See you !
Ok dan ook nog effe een reactie van mij. Ik krijg toch zo langzamerhand het idee dat we in princiepe allebei het zelfde bedoelen echter dat ik het e.e.a. wat meer westers belicht dan jij. Overigens als je gaat beginnen over mentaliteit uit het oosten...Mijn moeke kumt uut Eibergen. Ik ken die mentaliteit wel een bietje. Enne mijn broer woont tegenwoordig vlak over de grens (vreden) op een kwartiertje van Enschede. Jullie oosterlingen gaan nooit vreemd want het zijn bekenden Ohja als je me nog een keer Ali noemt ga ik zingen
De groeten,
Letterman
[Dit bericht is gewijzigd door Letterman op 24-10-2000 22:33]
Bedankt voor je humorvolle reaktie.
Dat waardeer ik wel !
Woon in het Oosten, maar m'n vlagje verraad iets anders...
Ga maar niet zingen...
Oant sjen !
quote:Wat heeft tante Sjaan er nu weer mee te maken?
Op 24 oktober 2000 22:44 schreef Harry het volgende:
Oant sjen !
quote:JA!!!
Op 03 november 2000 07:15 schreef misterDre het volgende:
Jawel Letterman het gaat uitkomen!
Over Hieke en Ferdi. Uit het introductiefilmpje meen ik me te herinneren dat Hieke een vrind had met net zo' schapenkop als Fewdi. In dat geval is hij gewoon een armzalig surrogaat-vrindje.
Heeft iemand het nog op video of zo?
Hieke gaat (op dit moment) volgens de algemeen aanvaarde definities nog niet eens vreemd.
Flirten, stoeien enz. terwijl je een relatie hebt zal waarschijnlijk nog meer voorkomen dan echt vreemdgaan.
Het heeft geen zin om hypocriet te zijn!
Maar ja, slimme vrouwen doen al het bovenstaande natuurlijk wel op een manier zodat niemand er achter komt....
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die Hieke niet enorm vinden roelen.... Al zou ik het wel lullig vinden als ze vreemd ging maargoed, gaat om spectaculaire TV, niet dan?
Maargoed is mijn mening....
quote:Helemaal mee eens. Ik wou dat ik Ferdi was. Mocht ik ook bij haar slapen.
Op 03 november 2000 21:11 schreef MiRRoRMaN het volgende:
Hieke rules en als ik Fewdi was zou ik haar ook lekker palen....Ik begrijp niet dat er mensen zijn die Hieke niet enorm vinden roelen....
Al zou ik het wel lullig vinden als ze vreemd ging maargoed, gaat om spectaculaire TV, niet dan?
Maargoed is mijn mening....
Maar zijn ze ook VERLIEFD op elkaar, zo luidt de vraag. Volgens mij dus niet hè.
Ferdi vindt Hieke gewoon een ongelooflijk lekker mokkel. Zoals wel meer mannen en misschien wel vrouwen.
En Hieke valt blijkbaar op types als Ferdi, zie die vriend van d'r, ook zo'n stuk vreten qua van hetzelfde laken een pak.
Maar om nou te zeggen dat ze verliefd tegen elkaar doen. Nee dus.
En dat is jammer, want mensen die verliefd zijn, ja, die zijn zo gek als een deur en gaan rustig met hun genitaliën tegen elkaar aan liggen wrijven ook al staan er aggentaggentig camera's op hun snufferds gericht. Kijk maar naar Bart en Sabine.
Het moet alleen wel van twee kanten komen. Als het aan Georgie had gelegen dan had-ie Kimmiekippie al lang en breed nationwide ontmaagd, dit tot gillende gekte van het wicht haar ouders. Maar Kim is nooit zo mesjokke van G. geweest als andersom.
Kortom: Leids Leeghoofd en Friese Fatima zullen samen geen coïtus plegen.
quote:En in hoeverre verschilt Ferdy hierin dan van andere mannen ??
Op 03 november 2000 23:33 schreef Letterman het volgende:Zodra hij z´n kans schoon ziet dan duik ie er boven op....Voor een korte tijd. Vlgs mij issie na weken van het zaad op sparen na ca. 2,45 sec. al klaar en vraagt dan of ze het ook zo lekker vond
quote:/mannenmode on/
Op 04 november 2000 00:10 schreef voyeur het volgende:
pak 'm beet 0.05 seconde, maar we hechten nu eenmaal aan die onderlinge pikorde
/off/
Hihi
quote:Offtopic. Zusje niet alle mannen zijn het zelfde hoor
Op 03 november 2000 23:37 schreef Zusje het volgende:
En in hoeverre verschilt Ferdy hierin dan van andere mannen ??
quote:Hieke vind wel degelijk Ferdi leuker dan leuk, echter weet ze ook wel dat ze er weing mee kan in de zin van sex en relatie. Wat ze nu doet is er misbruikt og gebruik van maken. Zeker te weten dat ze Ferdi lekker gek maakt en in ieder geval Ferdi alvast niet op haar zal stemmen. Gezien het feit dat Desiree haar al wel een tijdje door heeft en ook laat blijken dat ze niet eens is met Hieke is de liefde tussen die twee in ieder geval over. Zie ook de nominatie-stemmen op elkaar. Hieke is voor mij in ieder geval een hele foute vrouw. Ik hou niet zo van mensen met eenverborgen agenda. Nee doe dan maar een Ed recht voor z´n raap techniek.
Op 04 november 2000 02:57 schreef tanjalies het volgende:
Ik wil niet ontkennen dat Hieke misschien wel gevoelens heeft voor F. Ook heeft zij al een paar keer verklaard dat zoveel weken zonder sex haar zwaar valt. Veel meer denk ik dat we Hieke onderschatten, zij gaat over lijken en heeft in haar hoofd om te winnen. F mee naar bed nemen betekend in het beeld komen. Opvallen is belangrijk, en vriendjes zijn met een aantal voorkomt nominatie. Zij verliest een beetje uit het oog dat haar omgang met F, nu juist niet in goede aarde valt. Haar actie in bed met Bianca verbaast mij dan ook niet.
quote:Heb ik iets gemist
Op 04 november 2000 02:57 schreef tanjalies het volgende:
Haar actie in bed met Bianca verbaast mij dan ook niet.
>heb 't bericht ondertussen al gevonden op de BB-site<
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 04-11-2000 11:41]
quote:
Op 04 november 2000 11:34 schreef Harry het volgende:
Heb ik iets gemist
Kan je dit iets toelichten Tanjalies ?
quote:De rest staat: http://pub18.ezboard.com/fbigbrother2000bigbrother2000.showMessage?topicID=213.topic
Hunter Schreef:Hieke en Bianca liggen samen in het zelfde bed. In het andere bed liggen Kim en Georgie keurig naast elkaar. "Sweet dreams honey pie" zegt Bianca terwijl ze Hieke op haar buik aait. "Jeh, wat heb je een fluweel buikje." Hieke roept keihard door de kamer dat zij 'in denial' is. ..
http://www.fokforum.nl/showtopic/20069/3
en op
http://www.big-brother.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 04-11-2000 11:42]
Kijk even op de officiele site. Daar kan je lezen hoe H en B al strelend over buik en bil in bed hebben gelegen.
quote:Misschien gaat ze wel voor een trio.
Op 04 november 2000 11:46 schreef mitzi het volgende:
Wie zal Hieke nou uitkiezen voor haar bedavonturen? Zou haar vriend het minder erg vinden als ze het met Bianca zou doen? Minder concurrentie ofzo?
Nu komt het wel vaker voor dat vrouwen als ze een kind hebben na een paar jaar ineens gaan denken wat stelt mijn leven nu nog voor. Wakker worden, kind verzorgen, werken, thuis komen, zorgen, eten, kind naar bed brengen, effe uitblazen, zelf gaan slapen. Dat wordt dan de sleur van alle dag.
Nu lijkt mij Hieke wel een vrouw die wat pit nodig heeft in haar leven. En misschien is ze nu de randen aan het verkennen van haar huidige leven en relatie.
quote:Jawel, tijdens de laatste live uitzending heeft ze na het ontvangen van de post van het thuisfront een aantal malen "iets" over haar kind geroepen.
Op 04 november 2000 12:27 schreef tanjalies het volgende:
Dat verkennen houd in, dat ze zo te zien zonder problemen haar kind van 2 jaar, drie maanden alleen kan laten. Je zou toch verwachten dat ze meerdere malen zou hebben laten blijken dat ze het kind erg mist. Ik heb het tot nu toe nergens gelezen of gehoord.
quote:Nou na de post die ze ontving, kwamen de tranen goed los. En misschien heeft het hele gedoe rond Ferdi daar ook wel me te maken. Als ze afleiding vind Bij Ferdi en Bianca dan denkt ze minder aan thuis. Kan me voorstellen dat ze dan minder na Annet toe trekt. Want die is in staat iemand in een negatieve emotionele toestand te brengen.
Dat verkennen houd in, dat ze zo te zien zonder problemen haar kind van 2 jaar, drie maanden alleen kan laten. Je zou toch verwachten dat ze meerdere malen zou hebben laten blijken dat ze het kind erg mist. Ik heb het tot nu toe nergens gelezen of gehoord.
quote:Bij de 'intake' had ze aangegeven iets anders te willen.
Ook zei ze een keer dat ze wel naar NY zou willen, maar dan moest Indy zeker mee (en iemand die op haar zou kunnen passen). Tijdens deze mededeling zei H. ook dat Farid dat wel goed zou vinden.
quote:Dan zou ik daar graag bewijs van willen zien
Op 04 november 2000 11:25 schreef Letterman het volgende:
Offtopic. Zusje niet alle mannen zijn het zelfde hoor
quote:Ik weet niet hoe je ervaringen zijn, maar mijn ervaring is toch IRL echt wel dat als mijn vriendschap met een man (die een relatie heeft!) iets te klef gaat worden (=in de ogen van zijn partner) er wel degelijk (jaloezie?) er snel sprake is van veel roddels/fantasieverhalen en er na een maandje weinig meer over is van die vriendschap omdat het (helaas) nog steeds zo is dat er bij een "liefdesrelatie" geen ruimte is voor vriendschappen die ietsje dieper gaan naast die betreffende relatie.
Op 04 november 2000 12:44 schreef Zusje het volgende:
Dat zou betekenen dat in het dagelijks leven een vriendschap tussen een man en een vrouw erg afstandelijk zou moeten blijven voor het geval anderen daar eventueel iets achter zouden zoeken.
(dit was een warverhaal)
quote:Ben me niet bewust van het bovenstaande.
Ik ben ook geen fan van Hieke, maar ik denk niet dat je haar gedrag kan beoordelen en kan veroordelen.
Je kunt beelden en geluiden en fragmenten zo monteren dat het publiek toch echt wel de indruk heeft dat er veel meer aan de hand is dan er werkelijk gaande is.
Shot: Hieke en Ferdi tijdens voorleesmarathon onder een bewegend dekbed op eenmatras achter de bank
Shot: Dees en An die zamen bespreken dat ze het wel heel erg vinden dat Hieke dit allemaal doet terwijl ze thuis een vriend heeft
Shot:Ferdi die zegt dat als hij de kans krijgt dat
Voice Over: Hoe zal dit aflopen? Ontstaat er hier een stelletje?
toch?
quote:Willen ALLE mannen die het langer vol houden dan 2,5 seconden zich melden bij Balie nummer-1 tegenover de hoofdingang
Op 04 november 2000 12:57 schreef Zusje het volgende:
Dan zou ik daar graag bewijs van willen zien
quote:Op de BB site staat dat Hieke en Ferdi vanaf nu wel degelijk bij elkaar in bed liggen...
Op 04 november 2000 13:05 schreef marky het volgende:
Ik denk wel dat Desiree op dit moment enige verdere onwikkeling van de relatie tussen Hieke en Ferdi tegen houdt. Doordat Ferdi met Desiree in bed ligt heeft Hieke geen kans om bij Ferdi te kruipen. In vergelijking met Maurice en Karin die konden wel bijelkaar in bed kruipen.
quote:Volgens dezelfde site en de streamverslagen lagen B. en H. een gedeelte van de nacht bij elkaar.
Op 04 november 2000 14:04 schreef Shorty18 het volgende:
Op de BB site staat dat Hieke en Ferdi vanaf nu wel degelijk bij elkaar in bed liggen...
Ik ben van mening dat wanneer je een vriend thuis hebt, je rekening houd met zijn gevoelens. Dit doet Hieke niet. Wanneer mijn vriend aangeschoten (geen excuus) ligt te rollebollen op een keukentafel dan worden de sloten thuis even aangepast.
Al het moedergevoelgedoe komt ook m'n keel uit, dat wist ze ook vantevoren. Als ze haar kind zoooo erg mist: ga er dan uit en ga naar huis!
Wat Ferdi betreft: Het is mijn type niet, maar als Hieke zo overduidelijk naar hem toetrekt, wat heeft hij dan te verliezen, hij is alleen en kwetst geen partner.
Hieke's partner is haar eigen verantwoordelijkheid. En als ze dan zo volwassen is voor haar leeftijd, dan hoort ze deze opkomende gevoelens voor Hieke aan de kant te schuiven (al is het maar tot ze eruit is om daarna verder te kijken en met haar partner te praten). Want als volwassen persoon heb je toch een zekere verantwoordelijkheid voor jeze4lf en je directe omgeving.
Ik ben het eens met iemand (soory weet eve niet wie) die eerder zei: als je met camera's je al zo gedraagt dan zou het zonder camera's waarschijnlijk allang een stap verder zijn geweest. Ik hoop dat dit een leersituatie is voor haar man/vriend!
quote:Dan is dus de vraag gaat VOO er nog een avondje drank tegen aan gooien?
Op 05 november 2000 13:21 schreef dutchie het volgende:
Jongens, zien jullie dan nix?
Gisteravond late uitzending: Hieke en Ferdi in de tuin, waar Ferdi een gat voor de mest aan het graven is. Ze praten over hele normale dingen, maar hun toon is zo abnormaal. Ze praten met elkaar in principe over het weer, maar door hun toon merk je hele andere dingen op. Het is duidelijk dat ze geen van beiden weten hoe ze zich nu moeten gedragen.
Die twee zijn absoluut verliefd.
Vind het heel rot voor haar vriend en ook voor Hieke zelf, maar dat kan ze niet tegenhouden. Nog 1 avond met drank en Ferdi hoeft maar te knippen met zijn vingers...
Nu kunnen we allemaal wel heel schijnheilig doen en zeggen: O dat mag helemaal niet, want ze heeft een vriend en een kind. Zo simpel ligt het echter niet.
Als ons (buiten het huis) zoiets zou gebeuren, dan zouden we zover mogelijk weggaan van die persoon (waar je speciale gevoelens voor aan het ontwikkelen bent).
Maar dat kan dus niet, want ze willen allebei winnen en zijn dus gedoemd om dicht bij elkaar te blijven. En een bijkomend probleem; al hun gevoelens/acties worden 24 uur per dag geregistreerd door de camera.
Ga er maar aan staan.
Al met al wel lekkere TV. Eindelijk gebeurd er weer wat in Da House.
Hieke vertelde dat F haar niets doet, maar dat ze wel in de gaten heeft dat F waarschijnlijk verliefd op haar is. Het interesseert Hieke niets wat de groep denkt, en er is niets waar ze zich over zou moeten schamen volgens haar.
Ik weet toch zeker dat ik verschillende malen dingen heb gezien, die duidelijk iets anders hebben laten zien, dan wat zij nu beweerd. De stream verslagen en de officiële site is dacht ik ook meer dan duidelijk hier over.
Hij, F, is niet meer als een maatje net zoals Bianca dat is beweerd Hieke. Ik kan mij een gesprek van gisteravond herinneren, waarin B de groep vrouwen volledig gelijk gaf in de afkeuring, waar het ging om het gedrag van Hieke.
Hoe verder we komen, hoe meer er gekonkeld wordt. Het wordt tijd dat er weer drank naar binnen wordt geschoven.
quote:Ik ben het hier zoo mee eens!! Je moet vantevoren rekening houden met de gevoelens van de familie (in breedste zin van het woord)die kijkt, je kan het in mijn ogen niet maken om een min-of-meer-relatie aan te gaan als je kids kijken. Kinderen gaan er van uit, dat pappa en mamma altijd van elkaar blijven...dan is het niet leuk om je moeder te zien friemelen aan een jonge gast (als ze het doorheeft, tenminste). Jammer hoor! Maar ouderschap brengt toch bepaalde, en soms misschien vervelende, consequenties met zich mee...
Op 04 november 2000 15:52 schreef Thorka het volgende:
Ik heb de hele topic gelezen en zoals ook in vele andere topics vind ik het Hiep Hiep Hieke gehalte enorm hoog. Heeft misschien te maken met uiterlijke verschijning en de reactie van mannen hierop maar dat kan ik niet beoordelen. Ikzelf heb Hieke tot nu toe een redelijk schijnheilig boontje gevonden, weinig opvallend en wachtend op haar "overwinning".Ik ben van mening dat wanneer je een vriend thuis hebt, je rekening houd met zijn gevoelens. Dit doet Hieke niet. Wanneer mijn vriend aangeschoten (geen excuus) ligt te rollebollen op een keukentafel dan worden de sloten thuis even aangepast.
Al het moedergevoelgedoe komt ook m'n keel uit, dat wist ze ook vantevoren. Als ze haar kind zoooo erg mist: ga er dan uit en ga naar huis!
Wat Ferdi betreft: Het is mijn type niet, maar als Hieke zo overduidelijk naar hem toetrekt, wat heeft hij dan te verliezen, hij is alleen en kwetst geen partner.
Hieke's partner is haar eigen verantwoordelijkheid. En als ze dan zo volwassen is voor haar leeftijd, dan hoort ze deze opkomende gevoelens voor Hieke aan de kant te schuiven (al is het maar tot ze eruit is om daarna verder te kijken en met haar partner te praten). Want als volwassen persoon heb je toch een zekere verantwoordelijkheid voor jeze4lf en je directe omgeving.Ik ben het eens met iemand (soory weet eve niet wie) die eerder zei: als je met camera's je al zo gedraagt dan zou het zonder camera's waarschijnlijk allang een stap verder zijn geweest. Ik hoop dat dit een leersituatie is voor haar man/vriend!
Zo niet: dan krijg ik niet voor niets buikpijn van de acties van Hieke en Fewdi...plaatsvervangend gaan mijn nekharen overeind staan....
quote:Ik heb stille hoop dat 't sláánde ruzie wordt tussen Hieke en Fahrid, zodra ze het huis verlaat. Waarom heb ik dat nou toch?
Op 05 november 2000 15:42 schreef fashionably_late het volgende:
ik heb nog stille hoop dat de vriend van Hieke helemaal niet geschokt is omdat hij Hieke kent...
Misschien maakt het dan niks uit.
quote:Bi-anca is jaloers volgens mij. Ze dacht een aanhalig maatje in Hieke gevonden te hebben maar die blijktnu een ander aanhalig maatje gevonden te hebben. Bianca zal alles in het werk stellen om die twee weer uitelkaar te spelen. Ze wil natuurlijk ook weer meer aandacht van Ferdi hebben want dat is de laatste tijd een stuk minder geworden. Dees heeft het zelfde probleem. Kreeg ook wat warmte van Ferdi maar moet het nu zonder doen. Dat kan ze niet verkroppen en zal nu alles in het werk stellen om Hieke in een kwaad daglicht te plaatsen.
Op 05 november 2000 15:19 schreef tanjalies het volgende:
In een zeer schijnheilig gesprek heeft Bianca vanmiddag in een hoek van de tuin, met Hieke gesproken over de situatie tussen Hieke en F. Bianca gaf aan dat er in de groep, met name door D, op een niet zo positieve manier over Hieke en F werd gedacht.Hieke vertelde dat F haar niets doet, maar dat ze wel in de gaten heeft dat F waarschijnlijk verliefd op haar is. Het interesseert Hieke niets wat de groep denkt, en er is niets waar ze zich over zou moeten schamen volgens haar.
Ik weet toch zeker dat ik verschillende malen dingen heb gezien, die duidelijk iets anders hebben laten zien, dan wat zij nu beweerd. De stream verslagen en de officiële site is dacht ik ook meer dan duidelijk hier over.
Hij, F, is niet meer als een maatje net zoals Bianca dat is beweerd Hieke. Ik kan mij een gesprek van gisteravond herinneren, waarin B de groep vrouwen volledig gelijk gaf in de afkeuring, waar het ging om het gedrag van Hieke.
Hoe verder we komen, hoe meer er gekonkeld wordt. Het wordt tijd dat er weer drank naar binnen wordt geschoven.
Hieke op haar beurt kan niet eerlijk zijn in haar gevoelens voor Ferdi. Ze kan voor de camera natuurlijk nooit zeggen dat zei verliefd is op Ferdi van wegen haar thuis situatie.
Het slachtoffer van dit alles is straks Ferdi. Maarja dat hij van te voren kunnen weten.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 05-11-2000 18:07]
quote:Ja, dat zou best eens jaloezie kunnen zijn van Bianca, ze was gisteren ook een tijdje erg stil en Hieke trok toen de hele dag met Ferdi op dus misschien was dat wel de reden.
marky schreef zondag 5 november Bi-anca is jaloers volgens mij. Ze dacht een aanhalig maatje in Hieke gevonden te hebben maar die blijkt nu een ander aanhalig maatje gevonden te hebben. Bianca zal alles in het werk stellen om die twee weer uitelkaar te spelen. Ze wil natuurlijk ook weer meer aandacht van Ferdi hebben want dat is de
laatste tijd een stuk minder geworden. Dees heeft het zelfde probleem. Kreeg ook wat warmte van Ferdi maar moet het nu zonder doen. Dat kan ze niet verkroppen en zal nu alles in het werk stellen om Hieke in een kwaad daglicht te plaatsen.Hieke op haar beurt kan niet eerlijk zijn in haar gevoelens voor Ferdi. Ze kan voor de camera natuurlijk nooit zeggen dat zei verliefd is op Ferdi van wegen haar thuis situatie.
Het slachtoffer van dit alles is straks Ferdi. Maarja dat hij van te voren kunnen weten.
Op de BB site staat trouwens een intervieuw met de moeder van Ferdi, ik weet niet of dat hier al ergens in een topic staat maar zijn moeder kan het allemaal goed relativeren en zegt ook dat het niet eerlijk zou zijn als alleen Hieke hier de schuld van zou krijgen maar dat Ferdi er dan net zo hard aan mee heeft gedaan, is best een leuk intervieuw, staat ook in dat het klopt dat hij niet veel in het huishouden doet en thuis ook maar 2 keer per week hoeft af te wassen.
quote:Neem aan dat de moeder van Ferdi dus hetzelfde ziet als wij en er dus iets "is/was" tussen Ferdi en Hieke.
Op 05 november 2000 19:03 schreef Tante Bep het volgende:
maar zijn moeder kan het allemaal goed relativeren en zegt ook dat het niet eerlijk zou zijn als alleen Hieke hier de schuld van zou krijgen maar dat Ferdi er dan net zo hard aan mee heeft gedaan"
quote:Ja zoals het werd gebracht krijg je idd stelling het idee dat Hieke nog jaloers reageerd ook op de reactie van Desiree. Het zou me althans niets verbazen als dit daadwerkelijk zo zou zijn. Hoe zou het eigenlijk met haar vriend zijn nu?? VOO heeft duidelijk laten zien dat Hieke emotioneel geraakt werd door de brief van haar vriend...Is dan de recalcitrante reactie nu van Hieke om de teugels te laten gaan??
Op 05 november 2000 20:13 schreef Catootje het volgende:
Kvond ook dat, vanavond in de uitzending, Hieke een beetje jaloers-geprikkeld reageerde tegen F. "heb je wat met Desiree" (op zich trouwens een terechte vraag, nadat Deus een rel veroorzaakt over het wel/niet grapje, wel/niet slapen....)
quote:Dat lijkt me teveel eer voor de duidelijk jaloerse Dezeuree. Het wakend oog hangt door het hele huis heen.
Op 05 november 2000 21:46 schreef Letterman het volgende:
Ja zoals het werd gebracht krijg je idd stelling het idee dat Hieke nog jaloers reageerd ook op de reactie van Desiree. Het zou me althans niets verbazen als dit daadwerkelijk zo zou zijn. Hoe zou het eigenlijk met haar vriend zijn nu?? VOO heeft duidelijk laten zien dat Hieke emotioneel geraakt werd door de brief van haar vriend...Is dan de recalcitrante reactie nu van Hieke om de teugels te laten gaan??
Is dan ook zo dat daarom Desiree een soort sta in weg is? Niet vanweg het feit dat Ferdi wat met haar zou willen maar meer het wakende oog.
quote:Heb je zoveel tijd dan? Dat is werk voor jaren. Dit kind is emotioneel en psychologisch een ongelijd projectiel. Het kind is niet meer in contact met de werkelijkheid. Leeft totaal in haar wereld waardoor alles wat haar stabiele wereld ook maar een klein beetje heen en weer schud meteen in een slachtofferrol kruipt. Het lijkt calimero wel. Het ontbreekt er nog maar aan dat ze niet steeds zegt 'want zei zijn groot en ik is klein...en dat is niet eerlijk'. Het is gewoon zielig hoe ze met bep. situaties omgaat. Je wordt dan ineens geconfonteerd met een enorme geestelijke onvolwassenheid.
Op 05 november 2000 22:26 schreef Letterman het volgende:
Marky, ik ben er nog niet helemaal uit of Desiree nou jaloers is ja of nee. Ik denk dat er andere gevoelens meespelen maar daar ben ik nog niet uit. De studie op desiree en wat er in haar hoofd omgaat mbt Ferdi en Hieke is begonnen.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 05-11-2000 23:40]
Als orale deficiëntie is het ook per definitie niet door een partner/maatje te stillen, want wie dat ook zou proberen, zou daar bij haar de bekende 'bodemloze put' aantreffen, waar alle gegeven aandacht toch 'nooit genoeg' is. Ons Deesje zou wat zelf-onderzoek onder deskundige begeleiding best kunnen gebruiken.
Zojuist de zondaguitzending gezien. Blij toe, want nu werd tenminste duidelijk hoe dat zat met het bed van Desirée. Ik weet niet hoe het met u was, maar ik begreep het gisteren niet helemaal. Dees was boos op Fer, omdat Fer nu sliep bij Hiek, -het meisje dat vroeger bij Bi sliep- terwijl Dees altijd al wilde slapen met Robin. Ik dacht even dat ik in de war was, maar gelukkig bleek het nu toch allemaal heel anders te zijn. Het was heel simpel.
Dees was namelijk helemaal niet boos op Fer, ze stoorde zich alleen aan de grapjes die Fer vroeger gemaakt had. Die nam ze altijd serieus en dan zei Fer steeds dat ze dat niet moest doen en dat gaf ook helemaal niet. Dees wil gewoon bij iemand slapen en dat kon net zo goed een ander zijn en dat maakte haar niets uit, als het dan maar niet Koos was. Kon eventueel ook bij een andere vrouw zijn, want het ging helemaal niet om Fer. Ze voelde zich gewoon een joker en daar paste ze voor (welk kaartspel gebeurt dat in ?). Wel was ze een beetje boos op Hiek, omdat die Fer bij haar had doen laten slapen waardoor Dees dus een nacht alleen moest ligggen Morgen ging Dees dan gewoon voortaan alleen slapen, lekker puh! Dat bleek dan even niet doorgegaan te zijn, maar dan toch overmorgen anders wel, want dan ging er iemand weg en kwam er toch een dekbed vrij!
Ik zal het u maar bekennen; ik heb werkelijk geen syllabe van deze uitzending begrepen. Ik ben van nature heel niet achterlijk. Weet in een klassieke detective al op pagina vijf wie het gedaan heeft, duid zonder aarzeling alle karakters in een modern toneelstuk en heb als een van de weinige jongetjes Jane Eyre helemaal uit gelezen.
Ik heb nu ook heus mijn best gedaan, maar de kloof tussen haar en mij bleek echt onoverbrugbaar. Vrouwen komen van Venus, mannen van Mars, maar Dezeurée komt dan minstens van Jupiter en ‘Quod livet Jovi, non livet bovi’. Latijn bleef het en deze stier kon daar werkelijk niets van bakken. Een onnavolgbaar drama waarbij ik steeds gefrustreerder raakte omdat Bianca het kennelijk wel gelijk snapte. Zou je Dees wel begrijpen als je net zo lang met haar opgesloten had gezeten? Aan de wanhopige blikken van Ferdi te zien vermoed ik van niet. Na vele complexe wendingen, verkeerd geinterpreteerde opmerkingen en kennelijk foute reacties werd de arme jongen ook nog eens bevraagd door Hieke.
Onder het motto waar rook is, is vuur wierp de Friese Femme Fatale dodelijk scherpe blikken op onze kleine krullenbol met het lekkere leutertje. Was hij soms verliefd? Deed hij het met Dees? Was Dees verliefd op hem? De arme jongen leek net zo flabbergasted als ik en draaide zijn woorden wanhopig in de rondte om de kool en de geit te sparen. Bang voor een overdosis vrouwelijke solidariteit als hij gewoon had bekend dat ie er inmiddels van overtuigd is dat Dezeurée volstrekt gestoord is?
Mijn eerdere waarneming dat Dees als een van de weinigen voorwaar een positieve karakterontwikkeling (beter nog: uberhaupt een ontwikkeling) doormaakt in die blokhut trek ik in. Het lieve, kwetsbare meisje heeft zich ongemerkt zo centraal in de groep weten te werken dat niemand meer durft te zeggen dat ze zich aanstelt. Deze vrijbrief heeft haar alleen maar kwaad gedaan. Na jaren van eenzaamheid heeft ze nu een groep vol aandacht om zich heen, die bij gebrek aan andere bezigheden dan maar liefdevol zorgt voor Dees.
De frustraties van ons immer lachende blondje krijgen nu eindelijk het publiek dat ze zolang misten. Dat onversneden egoísme, het overmatig zelfzuchtige dat alleen een kluizenaar als Desirée kon koesteren, wordt in de gewone bozemensen buitenwereld in een keer afgestraft. In de reageerbuis in Almere, waar iedereen op zijn tenen loopt en waar de onderlinge emoties op goudschaaltjes gewogen worden heeft dit zieke blondje een voedingsbodem gevonden die haar gebrek uitvergroot.
Adoptiegeit Cindy krijgt nog wel eens een schop, maar het zielige meisje met de geestelijke zwavelstokjes durft niemand meer te kwetsen. Dat het godbetere Annet, (heeft u ook tussen de vingers door moeten kijken bij die gruwelijke beelden van tante Sidonia’s hoofd op het salontafeltje?), dat het juist dat andere brok zelfmedelijden moest zijn dat Dees adviseerde het ‘te laten rusten’ zegt alles over het zieke binnenklimaat voor dit pathologisch meisje.
Vorig jaar was ik niet al te enthousiast over de actiegroup ‘ Bevrijdt Anouk’. Dit jaar steun ik ieder initatief dat onze kleine zeur helpt om met de werkelijkheid om te leren gaan. Misschien moet Bianca zich maar over haar ontfermen: een stoere meid die misschien wel het noodzakelijke tegenwicht kan bieden en ieder geval naar wederzijdse tevredenheid kan zorgen voor een warm tweepersoonsbed met veel liefde. Nu Hieke overgelopen is misschien wel een aardig scenario.
=====
Mijn zondagbijdrage is overigens deel van het BB2-schrijfproject. Iedere dag een column, iedere dag een andere schrijver en dat honderd dagen lang. Dat is de uitdaging en de rest van de stukjes vind je op http://www.gesprekvandedag.nl/gvd-bin/show.cgi?3404/3404
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 06-11-2000 01:19]
quote:De studie op dit is reeds gisteren (5-11)al begonnen in het topic Desiree. Doe daar ook maar eens mee....
Op 05 november 2000 22:26 schreef Letterman het volgende:
Marky, ik ben er nog niet helemaal uit of Desiree nou jaloers is ja of nee. Ik denk dat er andere gevoelens meespelen maar daar ben ik nog niet uit. De studie op desiree en wat er in haar hoofd omgaat mbt Ferdi en Hieke is begonnen.
Wij hebben NICO !!
Bedankt voor je reaktie.
Mijn opmerking was inderdaad wat kort door de bocht, maar Nico post elke avond/nacht (incidenteel speelt hij een avondje gitaar..) hier in 'zijn' topic.
Met het lezen van zijn hilarische stukjes vermaak ik me prima, en persoonlijk heb ik geen behoefte om nog meer 'dagverslagen' te lezen.
Nog 2 opmerkingen nu ik toch bezig ben :
- je dagverslag had beter gepast in het topic 'Desiree' naar mijn idee.
- Nico's woorden zijn neem ik aan ook zijn woorden, of weet je beter ?
quote:
Op 06 november 2000 02:07 schreef Roache_ het volgende:
genoeg is genoeg is genoeg is genoeg is genoeg is genoeg is genoeg is genoeg tot de veertiende macht.......
quote:Helemaal juist Voyeur, Nico plaatst zij door VOO betaalde column's nergens anders dan BIJ VOO!
Op 06 november 2000 02:18 schreef voyeur het volgende:
Tnx voor je reactie. Goed te horen dat het wat kort door de bocht was.
Ik heb duidelijk gemist waar Nico dan zijn stukjes op Fok post. Lees ze zo nu en dan op VOO, maar wist niet dat ze ook hier stonden. Dacht dat hij niet meer dan plugs naar zijn eigenlijke commerciele column zette.
quote:Voyeur,
Op 06 november 2000 02:18 schreef voyeur het volgende:
Tnx voor je reactie. Goed te horen dat het wat kort door de bocht was.
Ik heb duidelijk gemist waar Nico dan zijn stukjes op Fok post. Lees ze zo nu en dan op VOO, maar wist niet dat ze ook hier stonden. Dacht dat hij niet meer dan plugs naar zijn eigenlijke commerciele column zette.
Dat jouw behoeft aan reflectie op de dag volledig vervuld wordt met Nico's stukjes is natuurlijk je goed recht. Dat wil ik niet aantasten; kan me hooguit voorstellen dat er meer opinies zijn.
Dat ik het beter in Desiree's topic had kunnen zetten neem ik ter harte. Ik had dat én dit topic best goed gelezen en het leek mij beter hier te passen. I'm so sorry.
Ben jij overigens Havoc's hulpje of zijn de regels hie zo strak geworden?
Ik lees en schrijf hier al twee jaar en het is wat mij betreft voor het eerst dat iemand zo ingewikkeld doet over een post. Verkeerde plek, verkeerde inhoud voor die plek, alternatieve schrijver voldoet al geheel, gaat u maar weer...
Vind het best, maar da's in mijn ogen geen publieksforum meer. Als mijn opinie niet gewenst is spijt het me.
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 06-11-2000 03:01]
Ooit ben ik zo toegesproken: "Roache, in je mand!" Hier, op dit erg leuke forum. Ik wil nu graag de stok doorgeven aan Voyeur. Neem je hem aan?
Feit blijft: je opinie is gewenst, tenminste aan deze kant van het lijntje.
Volledig off topic: Music, van Madonna: het volgt volledig de bewegingen van mijn Mona-plaatje!! I Rock!!
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 06-11-2000 03:26]
quote:Ik had in eerste instantie ookal een deja-vu
Op 06 november 2000 03:07 schreef Roache_ het volgende:
Qua genoeg is genoeg enzovoort:
Ooit hadden we ruzie. Die ruzie willen we nu niet meer herbeleven. Dat is het allemaal niet waard. Is dit een puur egoïstische reactie? Ja. Okee. Dat gezeur wil IK niet meer. Alle fora zijn leuk. Deze ook. Die ook. Maar dat was de essentie niet. Maar ik dacht dat Harry daaraan refereerde. Mea maxima culpa. Het bleek te rusten op onwetendheid. Houwe zo!
[edit] Zo'n kort zinnetje en toch fouten maken = bedtijd [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 06-11-2000 03:25]
quote:Deja-vu's zijn er om te vergeten, vijje ooknie?
Op 06 november 2000 03:24 schreef Niques het volgende:
Ik had in eerste instantie okal een deja-vu
> Je moet het allemaal maar weten.
Vond zijn opmerkingen erg ongepast.
Vandaar die vinnige reaktie van Voyeur...
Feit blijft: je opinie is gewenst, tenminste aan deze kant van het lijntje.
_____
>Ieders mening is gewenst wat mij betreft.
P.s. : of Nico zijn stukjes nu hier post of plugt ; ik lees ze 'hier' graag !
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 06-11-2000 13:33]
quote:Ik ben in de veronderstelling dat de liefde tussen Ferdi en Hieke redelijk onder controle is op dit moment. Alleen als VOO nogmaals een hoeveelheid drank het huis in knikkert kan er nog enig gevaar ontstaan. De andere bewoners zitten ze erg op de huid en geven de twee weinig ruimte om hun verliefdheid verder te ontwikkelen.
Op 06 november 2000 14:55 schreef voyeur het volgende:
Goed dat de rook weer opgetrokken is en blij dat er toch nog iemand is die het wel leuk vond om mijn opinie te horen.
Het draadje en mijn stukje gingen over Dees's problemen en de zorg dat de strijd om Ferdi voor haar veel meer is dan eenvoudige jalouzie.
Ik schreef: 'Het lieve, kwetsbare meisje heeft zich ongemerkt zo centraal in de groep weten te werken dat niemand meer durft te zeggen dat ze zich aanstelt. Deze vrijbrief heeft haar alleen maar kwaad gedaan. Na jaren van eenzaamheid heeft ze nu een groep vol aandacht om zich heen, die bij gebrek aan andere bezigheden dan maar liefdevol zorgt voor Dees."
Dat slaat nu misschien wel om. Ze maakt het door haar extreme jaloezie voor Hieke en Ferdi vrijwel onmogelijk om spelenderwijs hun grenzen te verleggen. Ze dwingt ze als het ware een standpunt in te nemen. Dat zullen ze haar niet in dank afnemen.
quote:Wat mij betreft mogen ze, het liefst zou ik zien dat ze beiden BB zo snel mogelijk verlaten.
Op 04 november 2000 15:52 schreef Thorka het volgende:
Ik heb de hele topic gelezen en zoals ook in vele andere topics vind ik het Hiep Hiep Hieke gehalte enorm hoog. Hieke tot nu toe een redelijk schijnheilig boontje gevonden, weinig opvallend en wachtend op haar "overwinning".Wat Ferdi betreft: Het is mijn type niet, ...
quote:Nou...liever niet. Zei maken het op dit moment nog een beetje interessant om naar te kijken. De rest zijn vreselijk inelkaar gezakt. Het hele zielige bestaan van de rest draait nu om deze relatie. Desiree in de stress, Bianca jaloers over de zeik, Annet heeft eindelijk wat te roddelen, Koos zit er als een ouwe snoepert naar te kijken.
Op 06 november 2000 15:59 schreef paperclip het volgende:
Wat mij betreft mogen ze, het liefst zou ik zien dat ze beiden BB zo snel mogelijk verlaten.
Nee laat ze er voorlopig nog maar lekker effe in. Anders hebben we hier ook niks meer te schrijven.
quote:Alleen jammer dat het zeer ego centrische persoonlijkheden zijn die hun (beperkte) belevingswereld als algemene norm zetten. Zij zijn qua karakter tijdens de hele ED story heel hard door het ijs gezakt. Beiden hadden zij de grootste mond over de "daad" van Ed puur en alleen om het feit dat zij zich heel berekenend naar de eindstreep wurmen en Ed gewoon teveel in de weg stond. Persoonlijk walg ik van dat soort egoistische mensen maar het valt in de sahara van oppervlakkigheid niet op
Op 06 november 2000 16:08 schreef marky het volgende:
Nou...liever niet. Zei maken het op dit moment nog een beetje interessant om naar te kijken. De rest zijn vreselijk inelkaar gezakt. Het hele zielige bestaan van de rest draait nu om deze relatie. Desiree in de stress, Bianca jaloers over de zeik, Annet heeft eindelijk wat te roddelen, Koos zit er als een ouwe snoepert naar te kijken.Nee laat ze er voorlopig nog maar lekker effe in. Anders hebben we hier ook niks meer te schrijven.
quote:Ben jij nou niet een beetje dubbel, Harry? Iets dergelijks verwoordde ik ook richting jouw posts die van de BB site komen.
Op 06 november 2000 02:04 schreef Harry het volgende:
Voyeur,Bedankt voor je reaktie.
<knip>
Met het lezen van zijn hilarische stukjes vermaak ik me prima, en persoonlijk heb ik geen behoefte om nog meer 'dagverslagen' te lezen.
<knip>
Ook voor jou geldt dat als je iets niet wilt lezen, je gewoon naar een ander topic gaat.
[// off topic mode]
On topic: Hieke en Fewrdi zijn samen sukkels. Qua domheid verdienen ze elkaar. Hoe je het ook wendt of keert, het kan nooit leuk zijn voor haar dochter en haar vent thuis. Daar moet toch je eerste prioriteit liggen, vind ik.
Ik snap trouwens niet wat al die mannen in Hieke zien? Koos vindt haar leuk, Ed was verliefd, Fewrdi... wie niet, eigenlijk? Hoe kan het dat iemand in het huis zo anders overkomt dan op de buitenwereld?
Offtopic: Marky nee ik heb helemaal niet veel tijd maar weet dit soort dingen behoorlijk makkelijk in te schatten. Zie de opening van deze topic enige tijd terug waar o.a. Harry heftig tegengas gaf maar het wel juist was gezien. Je hoeft geen ongeloofelijke deskundige te zijn. Als je de lichammstaal enigzins begrijpt weet je al wat er gebeurd.
OnTopic: VWB Hieke en Ferdi is het gewoon erg duidelijk. Ze houden zich echt in en dan m.n. Hieke. Desiree is voor mij nog een ander verhaal. Ik krijg er geen ECHTE hoogte van maar schat in dat ze zeker NIET jalours is. Ze heeft zeker GEEN gevoelens voor Ferdi en wil ondanks dat ze geen fan is van Hieke haar op e.o.a. wijze duidelijk maken dat ze niet iets moet riskeren voor een dom blondje als Ferdi.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk in welk verband zij dat heeft gezegd, maar een uurtje later komt zij er in een gesprek met B in de badkamer op terug.
Duidelijk is wel dat het met de relatie van haar te maken heeft. Bianca was er niet ontevreden mee, en mompelde iets van je hebt toch ook mij nog.
Hieke is duidelijk ontstemd, dat juist dat gedeelte van de gemaakte videobeelden is vertoont. Ze wil ook een soort rectificatie.
De vraag is nu; heeft Veronica bewust, juist dat stukje gekozen, denkend aan de laatste dagen van H en F. Gaan ze dat stukje ook in de uitzending op TV vertonen. ?? Op de site wordt er in ieder geval wel al melding van gemaakt.
De situatie rond Hieke en Ferdy is duidelijk nog niet afgelopen.
Ik weet niet goed hoe ik een gedeelte van de officiele site moet overnemen. Maar ik wil daar graag naar verwijzen. Wat er nu staat over wat ik hierboven probeer te vertellen, laat niets aan duidelijkheid te wensen over.
.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 06-11-2000 18:48]
Nieuwe hoop voor Bianca
Hieke is erg geschrokken bij het zien van het filmpje van haar selectieprocedure. Hierin vertelt zij namelijk dat ze iets in haar relatie mist. Ze is nu bang dat haar vriend dit verkeerd zal opvatten. Voor Bianca is deze bekentenis een opluchting. Het geeft haar hoop op meer.
Als Hieke vertelt over haar bezorgdheid probeert Bianca haar eerst gerust te stellen. "Misschien krijgt hij het wel niet te zien", vertelt ze. Toch kan Bianca de angst van Hieke goed begrijpen. "Er wordt met zo'n filmpje toch even getoond hoe laat het is." Hieke knikt. Bianca: "Ik had al zo'n idee, maar begon er maar niet over, omdat jij er niets over zei."
Bianca: "Je zei: ik mis iets in mijn relatie. Ik mis iets bij Farid." Hier moet Hieke ingrijpen. "Dat heb ik niet gezegd", verweert ze zich. Ze legt het uit: "Ik ben zelf heel onrustig. Wij hebben het daar vooraf over gehad. Op deze manier werkte het namelijk tussen ons niet. Er moest iets gebeuren. En dat heb ik gezegd. Maar we proberen het nog een keer."
Voor Bianca maakt dit niet uit. Zij heeft opnieuw hoop. "Laten we er geen doekjes over winden", zegt ze. "Jij vindt mij leuk en ik jou." Hieke vult aan: "En één en één is twee." Bianca: "Daar is toch niets verkeerd aan." Hierna omhelzen de twee elkaar.
R.v.Z.
Zijn de dames hier serieus, of lacherig? Dat wordt er voor het gemak maar even niet bij verteld......
[Dit bericht is gewijzigd door fashionably_late op 06-11-2000 19:44]
Wel grappig: de VOO-site doet dus moeite om het spannend te maken tussen Hieke en Bianca, terwijl hun TV-collega's nog steeds hun best aan het doen zijn om de indruk te wekken dat er iets gaande is tussen Hieke en Ferdi (gezien de cliffhanger van vanavond).
Het is allemaal wat verwarrend. In geheugen heb ik ook nog het bed moment waar H over de buik van B streek en B vroeg of H eens aan haar billen wilde voelen.
Je zal maar jeuk hebben en geen nagels.
Het is allemaal wel erg prettig voor de kijkcijfers. Het begint steeds meer op een echt soap te lijken.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 06-11-2000 20:52]
quote:Dat laatste was lacherig gezegd, bij Mr. Zap was dit gesprek goed te volgen.
Op 06 november 2000 19:41 schreef fashionably_late het volgende:
(fragment van de officiele BB site...Endemol VOO en weet ik veel wat ik er allemaal bij moet zetten om het legaal te doen)<...>Voor Bianca maakt dit niet uit. Zij heeft opnieuw hoop. "Laten we er geen doekjes over winden", zegt ze. "Jij vindt mij leuk en ik jou." Hieke vult aan: "En één en één is twee." Bianca: "Daar is toch niets verkeerd aan." Hierna omhelzen de twee elkaar.
R.v.Z.
Zijn de dames hier serieus, of lacherig? Dat wordt er voor het gemak maar even niet bij verteld......
quote:Tanjalies, wat vind jij in dit verband van het volgende :
Op 06 november 2000 18:17 schreef tanjalies het volgende:
<snip>
Hieke is duidelijk ontstemd, dat juist dat gedeelte van de gemaakte videobeelden is vertoont. Ze wil ook een soort rectificatie.De vraag is nu; heeft Veronica bewust, juist dat stukje gekozen, denkend aan de laatste dagen van H en F. Gaan ze dat stukje ook in de uitzending op TV vertonen. ?? Op de site wordt er in ieder geval wel al melding van gemaakt.
<snip>
quote:
Moor vroeg zich af:Naar ik heb begrepen (uit Nico's column) bevat die videoband een compilatie van de intake-gesprekken. Als dit juist is, schaadt VOO hier dan niet de vertrouwelijkheid, die iedere deelnemer aan die intake-gesprekken toendertijd mocht verwachten, in die zin dat zijn/haar antwoorden nimmer buiten zijn/haar explicite wil aan de anderen bekend zouden worden gemaakt ?
Volmondig JA. Dat wil zeggen, zijn de gesprekken gemaakt voor het tekenen van het basiscontract of daarna. Ja, van mijn kant als het er ruim voor is, nee als het er na is.
Dan nog is het bepaald onfris te noemen, maar komen we gelijk terecht in onze vele "gesprekken" tijdens BB1. Je bent overgeleverd aan de goden, op het moment dat je je hebt opgegeven voor BB of de BUS.
Het past in het rijtje, waar is wat nog fatsoenlijk om uit te zenden, dan wel hoe ver mag je als maker met de manipulatie gaan.
Ik zelf vind het H en F verhaal zoals dat op de Bbsite, en in het beeld wordt weergegeven eigenlijk nog erger. Daar wordt een en ander zwaar opgeklopt, en wordt de kijker nadrukkelijk een idee gegeven, wat niet op zijn juiste inhoud is te controleren.
Je zou over het in de groep vertoonde stukje ook kunnen zeggen, dat het voor Hieke onnodig was om dat voor de camera te vertellen.
Het lijkt mij nog al erg privé, om zoiets over je relatie te vertellen. Ze had er op dat moment, met zichtbaar een camera, in haar eigen huis, kennelijk geen moeite mee.
Ze heeft het daar kennelijk gebruikt om als kandidaat te worden opgeroepen. Een spreekwoord zegt, “ wie kaatst kan de bal verwachten”
Ik ben wel met je eens dat het niet nodig was om dat stukje te gebruiken. Het blijft een onfrisse zaak, het blijft BB.
.
Bron: big-brother.nl
07-11-2000 || 14:00 uur
Ferdi is verliefd op Hieke
Bianca en Hieke ruimen het ontbijt op. Hieke: "Was wel een
toffe avond gisteren, he?" Bianca is het roerend met haar
eens en valt dan direct maar met de deur in huis. "Ik had
gisteren met Ferdi een gesprek in de badkamer. Hij is sinds
drie jaar niet meer zo verliefd geweest als nu." Hieke
fluistert: "We hebben er goed over gesproken, hoor." Bianca:
"Hier zit je echt niet op wachten, zeker." Hieke ontwijkt het
antwoord.
Het gesprek tussen Bianca en Ferdi
Na de 'ken je mede-bewoners quiz' hebben Bianca en Ferdi
een gesprek in de badkamer. Ferdi vertelt aan Bianca dat
hij verliefd is op Hieke. Dit gesprek is samengevat in een
highlight-filmpje. Onder 'Video/Live' Highlights kun je het
gesprek 'Ferdi biecht op' bekijken.
Het gesprek tussen Hieke en Ferdi
Nadat Bianca en Ferdi met elkaar hebben gesproken, komt
Hieke de badkamer binnen. Ze omarmt Ferdi stevig. Ferdi
heeft moeite zijn emoties te verbergen. Hieke vraagt
liefkozend wat er aan de hand is.
Ferdi: "Je weet hoe het zit. Laat ik er maar niets over
zeggen." Hieke zegt niets maar houdt Ferdi stevig vast.
Zuchtend praat Ferdi verder. "Misschien kom ik er wel
overheen. Als je mijn maatje maar blijft. Voor de rest leef ik
wel. Ik kan er helemaal niets aan doen." Hieke geeft geen
antwoord maar heeft het duidelijk moeilijk met de
bekentenis van Ferdi.
"Kijk me eens aan?" zegt Ferdi tot drie keer toe. "Wat is er?
Wees nou eens eerlijk?" Hieke blijft stil. Ferdi: "Ik schaam
me er niet voor. Ik ben er wel trots op. Maar ik kan er
helemaal niets mee. Ik breng jou in een moeilijke positie."
Hieke zwijgt. Ferdi praat door. "Het meest irritante vind ik
dat iedereen het weet. Ik heb een plaat voor mijn kop. Wat
ben ik een sukkel. Ik ben verliefd op iemand die al een
ander heeft." Hieke zucht. Ferdi: "Desiree wilt niet eens
meer met mij in bed slapen.Ik ben niet gek. Ik weet in ieder
geval dat iedereen het door heeft."
Gedurende het emotionele gesprek reageert Hieke
opvallend rustig. Ze geeft nauwelijks antwoord maar omarmt
Ferdi troostend.
A.E.
Maar goed...een vraagteken is nu weggehaald. Het andere vraagteken Hieke is er nog maar ik verwacht dat dat een kwestie van tijd wordt.
Dit werkt van twee kanten. De jongen van 22 is trots hij valt in de smaak bij een vrouw van 29. De vrouw van 29 is trots want een jongen van 22 valt voor haar.
Wat wel opvalt is het gedrag van Hieke. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze 'nu ze weet dat Ferdi verliefd op haar is' afstand neemt maar de berichtgeving is totaal anders, ze wil hem als maatje houden. Dat is toch raar. Je zou nu toch echt kunnen denken dat er dus ook gevoelens bij Hieke spelen. Als die gevoelens er helemaal niet zijn dan wordt het nu tijd voor Hieke om afstand te nemen.
Mijn idee is dat Hieke ook gewoon verliefd is.
Het is misschien een wat te ver gezochte gedachte, maar misschien blijft Hieke liever dicht bij F, dan dat ze zich over geeft aan de verlangens van B. Die zijn overduidelijk.
Onder het motto; beter een hetro op afstand dan lesbies voor de camera.
Bovendien is de vraag wat ze dan zogenaamd mist in de relatie die ze thuis heeft. Het zou wel eens meer met deze hele situatie te maken kunnen hebben dan we vermoeden.
Bedenkelijk blijft de mannier waarop Veronica het op hun site en op TV weergeeft.
Er kan nu niet direct gezegd worden dat de gevoelens van bewoners, mede in het belang van die gene die thuis zitten een beetje worden beschermd.
.
quote:
Op 07 november 1734 A.D. 20:40 braakte tanjalies het volgende uit:"Onder het motto; beter een hetro op afstand dan lesbies voor de camera."
quote:Met het risico dat dit door bepaalde mensen niet in dank wordt afgenomen.
Op 07 november 2000 20:40 schreef tanjalies het volgende:
Marky,Het is misschien een wat te ver gezochte gedachte, maar misschien blijft Hieke liever dicht bij F, dan dat ze zich over geeft aan de verlangens van B. Die zijn overduidelijk.
Onder het motto; beter een hetro op afstand dan lesbies voor de camera.
Bovendien is de vraag wat ze dan zogenaamd mist in de relatie die ze thuis heeft. Het zou wel eens meer met deze hele situatie te maken kunnen hebben dan we vermoeden.
Bedenkelijk blijft de mannier waarop Veronica het op hun site en op TV weergeeft.
Er kan nu niet direct gezegd worden dat de gevoelens van bewoners, mede in het belang van die gene die thuis zitten een beetje worden beschermd.
.
Ik vind Hieke nu niet bepaald een potteus type. Ik heb sterk het vermoeden dat Hieke wel vlugt voor de belangstelling van Bi-anca.
Het gemis in de relatie zou gewoon de spanning kunnen zijn. Ze geeft aan dat het niet aan haar vriend ligt maar aan haar. Misschien heeft ze meer spanning nodig. Alles wijst eigenlijk ook in die richting. Ze loopt nu op het randje van overspel, dat geeft haar misschien die spanning.
Aan de andere kant vind ik haar gedrag vreemd omdat 'nu ze weet dat Ferdi verliefd op haar is' geen afstand neemt. En daaruit trek ik de conclusie dat zei haar eigen gevoelens op dit moment niet echt meer onder controle heeft en onder het mom van "maatje" graag in de nabijheid van Ferdi blijft. De vraag die rijst is natuurlijk, hoelang blijft Ferdi dit accepteren. Er komt volgens mij een punt waarop hij duidelijkheid wil. Tja en wat gebeurd er dan?
Als ze maar niet aan het cockteasen slaat
De aandacht kan ze niet zonder; voelt zich nu zo gevleid en dat had ze nou net nodig.
En daar kan Ferdi wel eens het slachtoffer van worden.
quote:Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Het is volgens mij voor Ferdi op dit moment toch al het zwaarst. Het is opvallend Ferdi is voor zijn doen vroeg naar bed gegaan vanavond. Hij is volgens mij echt heel erg verliefd, dit is geen acteerwerk.
Op 07 november 2000 22:51 schreef Cartman1 het volgende:
Hieke geniet volop van de aandacht van Ferdi.
Op dit moment zitten ze tegenover elkaar in de bank; Ferdi masseert haar voeten en de broeierige blikken vliegen heen en weer.Als ze maar niet aan het cockteasen slaat
![]()
De aandacht kan ze niet zonder; voelt zich nu zo gevleid en dat had ze nou net nodig.
En daar kan Ferdi wel eens het slachtoffer van worden.
quote:Alsof ze dat niet al voortdurend deed - nog herinnering aan de beelden tijdens het feestje na Ed ?
Op 07 november 2000 22:51 schreef Cartman1 het volgende:
<snip>Als ze maar niet aan het cockteasen slaat
![]()
<snip>
Bedenk wel: Hieke heeft Fewdie nu precies dààr, waar Sabine Bart had tijdens BB1: for-the-time-being een smoorverliefd kijkcijferkanon in combinatie met jezelf, en een duchtig profilerings-instrument tegenover je concurrerende BB-zusters in termen van de alpha-roedel-dynamiek.
Het moge bij Sabine wel niet tot een overwinning hebben geleid, maar Hieke weet ook waarom: juist - door dat 'for-the-time-being'-bekentenisje van Sabien.
Dus dat laat Hieke wel uit haar hoofd om te zeggen tegen Fewdie. Aangezien ze wsch. nog geen alternatief antwoord heeft, zie ik haar zwijgen en moederlijk/genegen doen naar Fewd,
in ieder geval profiterend van het bereikte.
Wat de alpha-status betreft: vrouwtjes die alpha-kandidaten behagen verhogen de kansen van die alpha-kandidaten, zowel als hun eigen plaats in de pikorde.
[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 08-11-2000 00:03]
quote:Ik heb noch Veronica, noch SBS6 ooit kunnen betrappen op medegevoel voor, of bescherming van de kandidaten of het thuisfront.
Op 07 november 2000 20:40 schreef tanjalies het volgende:Er kan nu niet direct gezegd worden dat de gevoelens van bewoners, mede in het belang van die gene die thuis zitten een beetje worden beschermd.
.
Verder vind ik dat Hieke heel erg dom bezig is. Dit gaat haar m.i. zeker de eventuele eindzege kosten. Iedereen die een beetje gevoel/inzicht heeft in verliefdheid en aantrekkingskracht kan met het grootste gemak concluderen dat de erotische spanning tussen Hieke en Ferdy wederzijds is. Blikken en lichaamstaal, in combinatie met het elkaar steeds opzoeken zeggen meer dan genoeg. Ook het feit dat Hieke na de bekentenis van Ferdy zijn 'hoop' niet wegneemt zegt veel.
Kijk, een vriend en dochterje hebben waar je veel van houdt, maakt niet dat je voor de rest van je leven ongevoelig blijft voor anderen die liefde en spanning kunnen geven. Dit is slechts menselijk. Zeker als je jong een vaste relatie en kinderen krijgt, ga je je soms na verloop van tijd afvragen waar de spanning en avontuur in je leven gebleven zijn.
Dit echter voor (bijna) compleet nederland EN voor de ogen van je dochter en je vriend NIET (kunnen) verbergen of ontlopen, is m.i. een totaal andere zaak en zeer, zeer DOM .
Als het waar is dat ze ook verliefd op Ferdy is en haar relatie niet op het spel wil zetten of voor lange tijd door een groot deel van de Nederlandse bevolking uitgekost wil worden kan ze nog maar 1 ding doen:
Het programma vrijwillig verlaten!!!!!!! (zonder de ware reden te vertellen uiteraard, maar b.v. omdat ze haar dochtertje en vriend (!) toch teveel mist).
Ferdy is in deze kwestie redelijk onschuldig en eigenlijk in mijn achting gestegen. Zo onverschillig/gevoelloos is ie dus ook weer niet .
quote:Precies.
Op 08 november 2000 12:57 schreef tiki het volgende:
Ik heb noch Veronica, noch SBS6 ooit kunnen betrappen op medegevoel voor, of bescherming van de kandidaten of het thuisfront.
Alleen de kijkcijfers (en dus de inkomsten) tellen en dat zouden zeker de huidige kandidaten zich verrekte goed moeten realiseren. Karin of haar gezin werden vorig jaar ook niet ontzien.Verder vind ik dat Hieke heel erg dom bezig is. Dit gaat haar m.i. zeker de eventuele eindzege kosten. Iedereen die een beetje gevoel/inzicht heeft in verliefdheid en aantrekkingskracht kan met het grootste gemak concluderen dat de erotische spanning tussen Hieke en Ferdy wederzijds is. Blikken en lichaamstaal, in combinatie met het elkaar steeds opzoeken zeggen meer dan genoeg. Ook het feit dat Hieke na de bekentenis van Ferdy zijn 'hoop' niet wegneemt zegt veel.
Kijk, een vriend en dochterje hebben waar je veel van houdt, maakt niet dat je voor de rest van je leven ongevoelig blijft voor anderen die liefde en spanning kunnen geven. Dit is slechts menselijk. Zeker als je jong een vaste relatie en kinderen krijgt, ga je je soms na verloop van tijd afvragen waar de spanning en avontuur in je leven gebleven zijn
.
Dit echter voor (bijna) compleet nederland EN voor de ogen van je dochter en je vriend NIET (kunnen) verbergen of ontlopen, is m.i. een totaal andere zaak en zeer, zeer DOM.
Als het waar is dat ze ook verliefd op Ferdy is en haar relatie niet op het spel wil zetten of voor lange tijd door een groot deel van de Nederlandse bevolking uitgekost wil worden kan ze nog maar 1 ding doen:
Het programma vrijwillig verlaten!!!!!!! (zonder de ware reden te vertellen uiteraard, maar b.v. omdat ze haar dochtertje en vriend (!) toch teveel mist).
Ferdy is in deze kwestie redelijk onschuldig en eigenlijk in mijn achting gestegen. Zo onverschillig/gevoelloos is ie dus ook weer niet
.
Ik kan me niet voorstellen dat als de liefde aan twee kanten even sterk is ze er niet gek van worden. Misschien kunnen ze nog een vorm vinden waarbinnen ze samen toch voldoening halen uit deze relatie zonder een ander te kwetsen.
Anders lijkt het me heel goed mogelijk dat een van de twee vertrekt.
Zonder feestje met drank zal er niets veranderen in de "relatie" tussen Hieke en Ferdi. In beschonken toestand gooien ze alle schroom misschien nog een keer van hun af. Alhoewel ik denk dat het zover niet zal komen. Als het einde van BB een beetje inzicht komt zal meer en meer gaan verlangen naar haar vriend en dochter, en zal het steeds makkelijker worden om haar gevoelens voor Ferdi te negeren.
Journalist Dick-Jan Bouwmeester heeft een rubriek in het Friese huis-aan-huis blad 'Uit en Thuis'. In zijn nieuwste column die nog moet uitkomen op 9 november aanstaande heeft hij wat uitspraken opgetekend die hij aan de vriend van Hieke ontlokte. Hij tekende onder andere het volgende op:
...die Ferdi is best een aardige jongen, maar ik hoef hem straks niet te ontmoeten.
...we hebben duidelijke afspraken gemaakt wat wel en wat niet door de beugel kan.
...en ik weet zeker dat Hieke niet te ver zal gaan.
Van de FOK! Frontpage
quote:Ferdi houdt ook de Friese brievenbus in de gaten
Op 08 november 2000 15:50 schreef Num het volgende:
Ik zal morgen de brievenbus in de gaten houden
* excuses voor de vrouwonvriendelijke en smakeloze grap
[Dit bericht is gewijzigd door Snof op 08-11-2000 15:54]
Vooral het moment waarop zij door het raam richting F kijkt is alleszeggend. Zelfs een kind van 10 kan dat nog zien.
Als er niets is, dan speelt ze het meest doortrapte spel wat je maar kan bedenken.
.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 08-11-2000 20:35]
Wat een slappe vertoning, wel met je lichaamstaal toegeven dat je hartstikke gek bent op Ferdi maar dit niet in daden durven om te zetten.
Je vriend en kind heb je nu toch al pijn gedaan, of denk je dat de beelden ze niets doen.
Ik zou niet in de schoenen van Fahrid willen staan, zeg! Leef met hem mee....
quote:Pcies!
Op 08 november 2000 20:48 schreef tanjalies het volgende:
Ik hoop dat er na de uitzending van vanavond niemand meer is, die met droge ogen durft te beweren dat er van Hieke uit NIETS irichting F.Vooral het moment waarop zij door het raam richting F kijkt is alleszeggend. Zelfs een kind van 10 kan dat nog zien.
Als er niets is, dan speelt ze het meest doortrapte spel wat je maar kan bedenken.
.
Als iemand een onbeantwoorde liefde voor je heeft neem je wat meer afstand.
Is voor de ander een betere oplossing; doet ook pijn maar nog altijd minder als maar doorgaan met knuffelen en aandacht geven.
Wat doet Hieke? Die trekt NOG dichter naar Ferdi toe, en die arme jongen maar blijven hopen.
Zonet aan de eettafel zat ze met haar arm om Ferdi's been geslagen.
Zo van: iedereen mag het nu weten van Ferdi's gevoelens en ik sta VOLLEDIG achter hem.
Ik moet er van
Hoe doe je dat. Ik denk dat je zo snel als mogelijk Jomanda moet bellen. Een gave, brilliant.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 08-11-2000 21:00]
Het is duidelijk de vrouw met de relatie en kind thuis is helemaal gek op de jonge blonde surfer. Alle twijfels zijn weg. We kunnen er niet meer omheen.
VOO maakt het niets uit ze geven het ons allemaal tot in de kleinste details. En ik geniet er met volle teugen van....god wat ben ik zielig
Als we er van uit zouden gaan dat de gevoelens wederzijds zijn en dat Hieke dus net zo verliefd is op Ferdie als hij op haar, wat zou ze in dat geval dan moeten doen. Vrijwillig het huis uitgaan lijkt in dat geval voor de hand liggend, maar daarmee is die verliefdheid natuurlijk niet over en gedane zaken nemen geen keer. Het zou naar het thuisfront toe wel het beste zijn maar het veranderd op zich niets aan die gevoelens en de gevolgen zullen er dan ook niet minder om zijn vrees ik.
Ferdi zal het in beide gevallen moeilijk hebben, of ze nu blijft of niet en van de rest van de bewoners heb ik nog niet echt de indruk gekregen dat ze dit nu zo vreselijk vinden. Sterker nog, voor Bianca is het een prachtige gelegenheid om haar "levenswijsheid" weer eens uitvoerig aan te tonen.
Ja sorry hoor, ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik werd dus echt niet goed van die vertoning in de badkamer en zeker niet van het feit dat iemand nog niet eens een plasje mag doen omdat zij in een belangrijk gesprek is gewikkeld met iemand.
quote:Vandaag was de huis aan huis al binnen en geen woord over Farid.
Op 08 november 2000 15:50 schreef Num het volgende:
Ik zal morgen de brievenbus in de gaten houden
quote:Juist!!!
Op 08 november 2000 19:50 schreef Delta het volgende:
Hieke, Hieke,Wat een slappe vertoning, wel met je lichaamstaal toegeven dat je hartstikke gek bent op Ferdi maar dit niet in daden durven om te zetten.
quote:Delta, vind jij dan dat ze, nu het duidelijk is dat ze verliefd zijn, zich ook maar gelijk helemaal moet laten gaan? Denk jij niet dat dat het nog erger zal maken voor het thuisfront of denk jij dat het nu toch geen verschil meer maakt?
Delta schreef woensdag 8 november 2000 19:50: Hieke, Hieke, Wat een slappe vertoning, wel met je lichaamstaal toegeven dat je hartstikke gek bent op Ferdi maar dit niet in daden durven om te zetten. Je vriend en kind heb je nu toch al pijn gedaan, of denk je dat de beelden ze niets doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tante Bep op 08-11-2000 22:00]
Het thuisfront kan het nu nog als een Karin Maurice relatie zien maar het is nu wel een heel gevoelige relatie die een heel groot risico met zich meedraagt.
quote:Psies
Op 08 november 2000 20:34 schreef Cartman1 het volgende:
Pcies!
Als iemand een onbeantwoorde liefde voor je heeft neem je wat meer afstand.
Is voor de ander een betere oplossing; doet ook pijn maar nog altijd minder als maar doorgaan met knuffelen en aandacht geven.
Wat doet Hieke? Die trekt NOG dichter naar Ferdi toe, en die arme jongen maar blijven hopen.
Zonet aan de eettafel zat ze met haar arm om Ferdi's been geslagen.
Zo van: iedereen mag het nu weten van :
quote:Helemaal mee eens, daar komt toch weer de bitchy kant van bianca om de hoek kijken. Ze heeft werkelijk Ferdie gedwongen om antwoorden te geven die HAAR het beste uitkomen. ('het kan niet, het mag niet etc.)
Op 09 november 2000 00:38 schreef Marv het volgende:
Is het iemand ook opgevallen dat het gesprek dat Bianca met Ferdi voerde vooral ingegeven is door eigenbelang ?
Bianca is een doortrapte matennaaier in die zin dat ze zelf hoteldebotel is van Hieke en haar wil veroveren. Om succes bij haar te hebben moet daar eerst Ferdi voor uit de weg geruimd (ontmoedigd)worden.
Ferdi, de naieveling toont het (misplaatste) fatsoen e.e.a. te onderdrukken omdat Hieke "niet vrij" is. Mijn mores in deze is de volgende: als de vrouw van een vriend vreemd wil gaan kan dat met iedereen behalve met mij, als de vrouw met een onbekende is ken ik die scrupules niet. Ferdi kent de partner van Hieke niet, Bianca kent Ferdi wel. Ze wil naar mijn idee iets te veel en te vaak in de plaats van Hieke spreken en legt daarbij het zwaartepunt op het "niet kunnen" terwijl duidelijk is hoe graag ze zelf wil.....
Vervolgens doet Hieke er nog een schepje bovenop door zich continu in Ferdies nabijheid te begeven en hem overdreven veel aan te raken. En Ferdie blijft toch de fatsoensridder door Hieke keurig op de wang te blijven zoenen, terwijl Hieke door haar manipulerend 'aanraakgedrag' hem uitlokt tot meer.
Ik begin zowaar medelijden te krijgen met Ferdie
Bianca maakt zich juist zo'n zorgen om de thuissituatie van Hieke (schijnheilige smiley)
Ze heeft nu zelfs Annet als babysit voor Hieke en Ferdi
(zie streamverslagen)
ElisabethR: Van welke ben jij er een dan ?
quote:Dat meen je niet!!! En die geitenmuts leent zich daarvoor??????
Op 09 november 2000 01:18 schreef Xamira het volgende:
Ach neeeeeeBianca maakt zich juist zo'n zorgen om de thuissituatie van Hieke (schijnheilige smiley)
Ze heeft nu zelfs Annet als babysit voor Hieke en Ferdi(zie streamverslagen)
quote:Van de echte, niet de stief.....
Op 09 november 2000 01:22 schreef Marv het volgende:
ElisabethR: Van welke ben jij er een dan ?
Onderonsje bij oven
Ferdi en Hieke zitten samen in de tuin. Ze kletsen over van alles en nog wat. Ferdi kijkt Hieke aan. "Wat loop je ontzettend lekker op die appel te sabbelen", zegt hij. "Oh moeder", verzucht ze. Ze wrijft over haar kaak. "Het wordt alleen maar erger", zegt ze. Ferdi stookt het vuurtje in de oven op. "Hehe", verzucht Hieke weer. Het is weer even stil.
Even ruiken
"Donderdag vind ik de leukste dag", merkt Ferdi op. "Er zal voor ons wel niet veel zijn buiten", zegt Hieke. "Ik vind kijken alleen al leuk. Ik ben wel benieuwd", zegt Ferdi. Hieke knikt. "Ben heel benieuwd. Eén van die vier staat morgen buiten", zegt ze. "Ben je jaloers?" vraagt Ferdi. Hieke denkt even na. "Ja en nee", antwoordt ze, "ik ben wel nieuwsgierig. Ik wil Indy zien natuurlijk. Maar aan de andere kant niet, want dan is het over." Ferdi gaapt even. "Yep, normal life gaat weer beginnen." Ze babbelen wat verder over koetjes en kalfjes. Ferdi trekt zijn jas wat steviger aan. "Heb je het koud?", vraagt Hieke. Ferdi: "Valt wel mee." Ze kijken elkaar aan. Hieke pakt de mouw van Ferdi's jas. "Even ruiken", zegt ze.
However do you want me...
Ferdi gooit weer wat hout in de oven. "Ik heb echt een schijtbed", zegt Hieke, "ik lag helemaal in de kreukels vanochtend. Ik ga zo mijn bed verschuiven, denk ik." Ferdi kijkt verbaasd. "Hoezo?", vraagt hij. "Ik lig nu bij de deur. Even kijken hoor, er liggen twee in jouw kamer en twee bij ons...", zegt Hieke. Ferdi: "En één daarvan gaat weg morgen. Dan kan je misschien wel naast Georgie gaan liggen." Maar Hieke heeft andere plannen. "Maar als Georgie dan weer bij jou in bed komt liggen, dan neem ik mijn oude bedje terug. Lekker alleen en heel veel ruimte." Ferdi lacht. "No way!", roept hij. Het is weer stil. Ferdi begint zachtjes te zingen: "However do you want me, however do you need me." En het is weer stil.
Ik val op oudere vrouwen
Dan begint Hieke over haar vriend Farid te praten, die lasser is. Hij moet vaak erg vroeg opstaan en gaat vroeg naar bed. Hieke vertelt Ferdi dat ze vaak veel te laat naar bed gaat. "Want 's avonds gebeurt het altijd he?", zegt ze. Ferdi: "Wat gebeurt er dan?" Hij kijkt Hieke ondeugend aan. Hieke: "Nou, dingen die ik moet doen." Ze kijkt Ferdi aan en lacht even. "Boef", zegt ze. "Geintje, moet kunnen", lacht Ferdi. Het gesprek gaat verder over de verschillende banen die ze zoal in hun leven versleten hebben. Dan vertelt Hieke over een vriendin van haar die een jongere vriend heeft. Ferdi ziet herkenning in dit verhaal. "Ik val vaak op oudere vrouwen", zegt hij en lacht even. Hieke kijkt hem aan. "Ja? Is toch leuk", zegt ze. "Maar ze zijn nooit gecharmeerd van mij, hoor", zegt Ferdi. "Hoezo niet?", vraagt Hieke. "Weet ik niet, denk ik gewoon", antwoordt Ferdi. Hij kijkt Hieke aan en lacht weer even. Hieke lacht terug, maar zegt niets.
J.O.
Van de BB-site
Als haar behoefte aan spanning - zoals ze vertelde in de intake-film - nu reëel is, dan is die met de huidige situatie toch ruimschoots vervuld ? Nl. niet verliefd zijn, wél aandacht krijgen, die aandacht nèt in evenwicht moeten houden, en toch heerlijk genieten van die aandacht en haar steeds opnieuw opwekken ? Kan het spannender, onder het oog van de camera's en dus van je vaste vriend ? Daarmee doorgaan maakt haar toch niet verliefd ? Sabine vond het ook spannend, destijds met Bart in BB1.
En wat Hieke's werkelijke smaak betreft: die heeft ze toch al laten blijken met de keuze van Fahrid ? Vanavond zag ik weer eens een treffend voorbeeld in de supermarkt: als je een vrouw wel eens 12 verschillende sla-kroppen om-en-om hebt zien draaien en de dertiende pas in haar karretje leggen,
weet je ook hoe 'picky' ze kunnen zijn in het beoordelen en keuren van alle aspecten aan een man, vóór ze er 'iets mee beginnen'.
Een volwassen vrouw dan, niet een adolescente tiener natuurlijk, die kan verblind zijn door hormonen - zoals bv. Fewdie een mooi voorbeeld laat zien, en destijds Bart in BB1.
Dames - corrigeer mij eens ?
Het wordt steeds duidelijker dat het gaat om een driehoekje. H F B. Een veelheid aan zaken spelen zich nu af. F is duidelijk verliefd op H.
B, is jaloers op F, en misschien ook wel verliefd op H.
Zie hiervoor op de officiële site, de vraag van B aan H of ze haar een tongzoen moet geven, en alle andere gepasseerde avances.
H, is zeker niet ongevoelig voor F, uit de officiële site; H tegen F ‘zullen we zoenen’ Alle hierbij aansluitende beelden zijn over bekend.
Het zijn vooral de vrouwen in mijn omgeving die zeggen, ‘je ziet dat Hieke verliefd is’. Ik moet toegeven dat in vergelijkbare gevallen in mijn directe omgeving, die vrouwen altijd gelijk bleken te hebben. Laat ik het een extra zintuig van vrouwen noemen.
In het geval van H, ben ik er overigens ook van overtuigt dat er meer is dan alleen maatje of extra aardig vinden. Het gedrag van H is daarvoor te nadrukkelijk, en zo dom is ze nou ook weer niet.
Het alternatief kan namelijk alleen maar een houding met voorbedachte rade zijn. Vooralsnog kan ik dat niet geloven dat zij zich op die mannier tot de laatste groep probeert te werken. Er komt tot nu toe weinig afkeuring uit de groep naar boven.
Wat wel eens een grote rol kan spelen, is dat H na haar ervaring met B in bed(strelen over buik en bil) nog al geschrokken is. Door haar zogenaamde relatie met F in tact te houden, vermijd ze een verdere toenadering van B.
Het zogenaamde helpen van B aan H in deze situatie, zorgt niet voor een duidelijke reactie van H. H luistert wel naar B, maar geeft haar geen duidelijk antwoord.
Hier bij sluit aan het stoeien van B met Kim. Dat is net iets te opvallend, en heeft iets geils in zich. De vraag is hier; probeert B onbewust H jaloers te maken, dan wel is dit een mannier van B om in de door haar geambieerde groep(vrouwen) onder het mom van stoeien, lichamelijk contact te hebben.
Laat ik afsluiten met iets wat een kop zou kunnen zijn in de Story of de Prive; “Regeren de hormonen bij Big Brother”
.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 10-11-2000 12:28]
quote:Is dat zo? Waaruit is dat dan gebleken?
Wat wel eens een grote rol kan spelen, is dat H na haar ervaring met B in bed(strelen over buik en bil) nog al geschrokken is.
Als Hieke niet verliefd is op Ferdi, dan betekent dit dat ze zizhzelf en de situatie nog volledig onder controle heeft. En als dat zo is, dan vind ik dat ze een laag spelletje speelt met zowel Ferdi als het thuisfront.
Maar goed, Willem heeft destijds Ruud ook lang in de waan gelaten dat ze echte vrienden geworden waren. Blijkbaar zijn er echt mensen die zo berekekend te werk kunnen gaan.
Maar ik vind het ontstellend koud van Hieke en eng manipulatief, mocht dit echt 'part of the plan' zijn. Ik hoop iig (al is het maar voor mijn 'algemene' vertrouwen in mensen) dat Hieke niet doelbewust aan het spelen is met F. (Zal wel weer naief zijn ..)
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 09-11-2000 09:23]
Ik zeg niet dat ze daar van geschokken is, ik stel dat ik het me zou kunnen voorstellen, en dat de houding van H richting F daardoor sterker zou kunnen zijn. Het is goed mogelijk dat ze zelf niet ziet hoe sterk dat bij ons overkomt. Het is overigens een veronderstelling en geen bewering van mijn kant. Waar ik Hieke wel voor aan zie, is dat ze van de ontstane situatie er in haar idee het beste probeert uit te halen, om op die mannier als winnaar te eindigen. Ook hier ik zeg niet dat ze dat doet, maar het zou mij niet helemaal verbazen. Op de afstand waar wij zitten is het erg moeilijk oordelen.
Wil je daar mee zeggen dat jij wel een regelmatige lezer van die bladen bent. Ik krijg het gevoel van wel.
Okee, dan zou ze ferdie gebruiken, maar blijkbaar treft het wel doel zo.Bianca gaat ferdie doorzagen en hoopt dat hij iets minder contact zoekt met Hieke. Hieke voelt dat aan, en trekt juist dichter naar ferwdie toe. Juist omdat op die manier de emoties wat makelijker te hanteren zijn. (geen confrontatie's die ze niet aankunnen, of willen tonen)
Dit zijn natuurlijk gedachten van de koude grond.........
Ik dacht dat ik dat nu juist op die mannier in deze topic al beschreven had als een mogelijke gedachte.
Bianca is de Clarence Seedorf van het BB-huis, neemt haar verantwoordelijkheid & nog 10 keer meer, wil het spel maken, neemt alle vrije trappen, en schiet haar strafschoppen hoog over. (Maar waar Seedorf door en door integer is, spreekt Bianca in al haar bi-lateraaltjes kwaad over Robin.)
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
quote:Oke, zal een poging doen:
Op 09 november 2000 04:18 schreef Moor het volgende:
Ik snap - als man - één ding niet, wat alle vrouwelijke posters hier wél lijken te snappen: waarom moet iemand met Hieke's gedrag van het moment nou persé verliefd zijn op degeen naar wie ze dat gedrag vertoont ?Als haar behoefte aan spanning - zoals ze vertelde in de intake-film - nu reëel is, dan is die met de huidige situatie toch ruimschoots vervuld ? Nl. niet verliefd zijn, wél aandacht krijgen, die aandacht nèt in evenwicht moeten houden, en toch heerlijk genieten van die aandacht en haar steeds opnieuw opwekken ? Kan het spannender, onder het oog van de camera's en dus van je vaste vriend ? Daarmee doorgaan maakt haar toch niet verliefd ? Sabine vond het ook spannend, destijds met Bart in BB1.
En wat Hieke's werkelijke smaak betreft: die heeft ze toch al laten blijken met de keuze van Fahrid ? Vanavond zag ik weer eens een treffend voorbeeld in de supermarkt: als je een vrouw wel eens 12 verschillende sla-kroppen om-en-om hebt zien draaien en de dertiende pas in haar karretje leggen,
weet je ook hoe 'picky' ze kunnen zijn in het beoordelen en keuren van alle aspecten aan een man, vóór ze er 'iets mee beginnen'.Een volwassen vrouw dan, niet een adolescente tiener natuurlijk, die kan verblind zijn door hormonen - zoals bv. Fewdie een mooi voorbeeld laat zien, en destijds Bart in BB1.
Dat ze Farid als haar levenspartner heeft uitgekozen en nog zou uitkiezen doet aan bovenstaande helemaal niets af. Deze twee zaken staan echt los van elkaar. Neemt niet weg dat ze zich op zeer glad ijs begeeft.
Ze kan nog maar 1 goede zet doen: vertrekken! De verliefdheid gaat dan wel degelijk over. Verliefdheid moet gevoed worden, anders bloed het dood, tenzij de man in kwestie de liefde van je leven is, maar daar lijkt het volgens mij niet op. Nu idealiseert ze Ferdy, hij vult een 'gat' op bij Hieke van ontbrekende spanning en ze klikken wel met elkaar. Thats it.
Gaat allemaal wel over als ze elkaar niet meer zien of spreken.
Ze moet er hoe dan ook uitgaan. Zo niet dan zal ze vroeg of laat hier vreselijk op afgerekend worden. Op 1 of andere krankzinnige manier zullen mensen vrouwen altijd veel en veel harder veroordelen op overspel of bijna-overspel dan mannen. Jammer maar waar.
Als het Hieke alleen maar om aandacht gaat dan zal ze daar een uiterst hoge prijs voor moeten betalen. Ik denk dat ze slim en verstandig genoeg is om dat er niet voor over te hebben, tenzij..............ze smoorverliefd is.
Ik denk het niet. Ik denk dat ze wel iets voor Ferdie voelt. Spanning, aantrekkingskracht, maatjes-gevoel. Maar ik denk niet dat ze helemaal gek is op Ferdie en d'r leven met hem wil delen. Ik denk dat ze geniet van de spanning, geniet van het samenzijn, dat het goed is voor d'r ego. En dat ze Ferdie ook een hele leuke vent vindt. Maar ik denk dat haar gedrag meer berust op 'Ferdie aan het lijntje houden' (zonder dat ze zich daar wellicht bewust van is) dan op echte verliefdheid.
We hebben in vele andere gevallen kunnen zien hoe groot de macht is van die twee.
Nu komt het moment naderbij waarop we kunnen zien of BB de bewoners wel of niet tegen zich zelf in bescherming neemt.
Wordt de verhouding tussen Hieke en F verder uitgespeeld om wille van de kijkcijfers of krijgen ze juist dat advies wat voor beide het beste is. Ook al zou dat betekenen dat een van de twee er beter uit kan gaan.
VOO gaat dit he-le-maal uitmelken. Ze zullen H en F alleen in bescherming nemen tegen zichzelf als dit meer kijkcijfers kan gegeneren dan dat ze op deze voet doorgaan..
En dat brengt om weer helemaal terug bij de vele discussies die er al werden gevoerd, zelfs nog voor dat BB1 was begonnen. Is BB een verantwoord programma.
quote:Het antwoord is (waarschijnlijk) nee, maar het is wel het programma dat ik de huidige bewoners toewens
Op 09 november 2000 14:43 schreef tanjalies het volgende:
Gert,En dat brengt om weer helemaal terug bij de vele discussies die er al werden gevoerd, zelfs nog voor dat BB1 was begonnen. Is BB een verantwoord programma.
Laat dat stel kuikens hun eigen leven maar kapot maken. Dat is zo ongeveer het enige wat ik hen gun.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-11-2000 14:54]
Voor de Story/Privé lezers, in ieder geval wel.
Nee!!! het is zeker niet verantwoord, maar wel leuk.....(anders keken wij toch ook niet)
XXX Beertje
quote:Moor, om te beginnen spreek ik hier alleen voor mezelf, ik denk nl. dat er wel degelijk verschillende meningen zijn tussen de vrouwelijke posters en spreek dus zeker niet voor alle vrouwen.
Moor schreef donderdag 9 november 2000 04:18Ik snap - als man - één ding niet, wat alle vrouwelijke posters hier wél lijken te snappen: waarom moet iemand met Hieke's gedrag van het moment nou persé verliefd zijn op degeen naar wie ze dat gedrag vertoont ?
Als haar behoefte aan spanning - zoals ze vertelde in de intake-film - nu reëel is, dan is die met de huidige situatie toch ruimschoots vervuld ? Nl. niet verliefd zijn, wél aandacht krijgen, die aandacht nèt in evenwicht moeten houden, en toch heerlijk genieten van die aandacht en haar steeds opnieuw opwekken ? Kan het spannender, onder het oog van de camera's en dus van je vaste vriend ? Daarmee doorgaan maakt haar toch niet verliefd ? Sabine vond het ook spannend, destijds met Bart in BB1.
En wat Hieke's werkelijke smaak betreft: die heeft ze toch al laten blijken met de keuze van Fahrid ? Vanavond zag ik weer eens een treffend voorbeeld in de supermarkt: als je een vrouw wel eens 12 verschillende sla-kroppen om-en-om hebt zien draaien en de dertiende pas in haar karretje leggen, weet je ook hoe 'picky' ze kunnen zijn in het beoordelen en keuren van alle aspecten aan een man, vóór ze er 'iets mee beginnen'.
Een volwassen vrouw dan, niet een adolescente tiener natuurlijk, die kan verblind zijn door hormonen -zoals bv. Fewdie een mooi voorbeeld laat zien, en destijds Bart in BB1.
En mij zal je niet horen zeggen dat iemand die een dergelijk gedrag vertoond persé verliefd zou moeten zijn, ik heb nl. vaak genoeg moeten constateren dat dat zeker niet het geval hoeft te zijn. In het geval van Hieke ben ik er echter wel zeer toe geneigd te denken dat ze verliefde gevoelens heeft en dat baseer ik dan puur op wat ik waar heb genomen, de beelden spraken wat mij betreft voor zich en daarnaast komt dan nog hetgeen er in de streamverslagen staat geschreven.
Of die gevoelens diep zitten daar heb ik zeker mijn twijfels over, maar datzelfde geldt voor Ferdi. Je noemde zelf in een eerdere posting Bart en Sabine en we weten denk allemaal nog hoe Bart gekleed als vrouw hete tranen vergoot in de DBK om zijn Sabine, maar dat er van die verliefdheid niets meer over was op het moment dat hij het huis uit kwam, sterker nog hij liep haar straal voorbij. Ik bedoel maar, dat kan bij Ferdi evenzogoed gebeuren.
Op mijn beurt vraag ik me dan weer af waar jij het op hebt gebaseerd dat Hieke persé niet verliefd zou zijn en van mening bent dat ze d.m.v. "cockteasen" een spelletje speelt met de gevoelens van Ferdi?
En waarom je er zo vast van overtuigd lijkt te zijn dat Hieke een meedogenloze bitch zou zijn die zonder enige scrupules alles zou doen om haar doel te bereiken en wel het huis verlaten met fl. 250.000,=?
Ik denk toch dat wij hierover van mening verschillen omdat jij, voordat er zelfs maar sprake was van enige verliefdheid, al een zeer negatief beeld van Hieke had (mede?) vanwege haar extreem felle reactie op het niet willen vertrekken van Ed, iemand voor wie jij veel waardering hebt. En dat negatieve beeld speelt denk ik dan ook zeker mee in je mening over deze kwestie, of om het even wat Hieke doet of zegt.
Daar kan ik wel voor een deel in mee gaan, ik heb zelf b.v. een zeer negatief beeld van Desiree en ben dan ook snel geneigd om alles meteen van haar af te keuren, maar dat ik zo over haar ben gaan denken is echter wel door een opeenstapeling van gebeurtenissen en uitspraken van haar kant en dan nog wil ik niet zo ver gaan in mijn oordeel over Desiree.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hetgeen jij in die mate over Hieke denkt, alleen voortkomt uit haar reactie bij het vertrek van Ed, maar waar je uitgesproken mening daarnaast dan nog door is gevormd, dat is mij eerlijk gezegd niet duidelijk.
Daarom dan ook de voor de hand liggende vraag, zou jij dat dan eens uit willen leggen Moor?
quote:Wat betreft een motivatie voor de eindstreep/prijs, dat had ik er nog niet bijgehaald, wat Hieke betreft, als basis voor haar gedrag, beste Tante Bep.
Op 09 november 2000 15:00 schreef Tante Bep het volgende:
<snip>
Op mijn beurt vraag ik me dan weer af waar jij het op hebt gebaseerd dat Hieke persé niet verliefd zou zijn en van mening bent dat ze d.m.v. "cockteasen" een spelletje speelt met de gevoelens van Ferdi?
En waarom je er zo vast van overtuigd lijkt te zijn dat Hieke een meedogenloze bitch zou zijn die zonder enige scrupules alles zou doen om haar doel te bereiken en wel het huis verlaten met fl. 250.000,=?Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hetgeen jij in die mate over Hieke denkt, alleen voortkomt uit haar reactie bij het vertrek van Ed, maar waar je uitgesproken mening daarnaast dan nog door is gevormd, dat is mij eerlijk gezegd niet duidelijk.
<snip>
Daarom dan ook de voor de hand liggende vraag, zou jij dat dan eens uit willen leggen Moor?
De extra factor die ik nog zie werken, en die o.a. zulk gedrag als dat van Hieke oproept, is :
het als mannetjes en vrouwtjes in een kooi opgesloten zijn. Laten we niet vergeten dat de BB-leefomgeving een zeer onnatuurlijke is, met zeer veel impact op onbewust levende individuen (waar ik Ed dus niet bijreken!).
M.a.w., de 'ratjes' gaan uiteindelijk vanzelf paren, misschien wel omdat ze voortdurend in de invloed van elkaars pheromonen verkeren, zonder afwisseling die wij allemaal wel krijgen.
En dit laatste noem ik dus geen verliefdheid, in de zin van gepaard gaan aan bewuste gevoelens, maar een puur instinctieve reactie, zich richtend op het eerste de beste 'lekker ruikend exemplaar'.
Zo - kom op maar weer met commentaar
quote:Ik denk ook dat de regie van het programma dat wilde bereiken.
Op 09 november 2000 19:54 schreef ART het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst een glimp opgevangen van Ferdi en Hieke in hun veelbetekende samenzijn. Vlak erna kwamen Georgie en Kim in beeld. Het verschil was levensgroot in mijn ogen. De genegenheid was bij Ferdi en Hieke 'volwassener' zou ik zeggen. Ik denk dat Georgie en Kim inderdaad in de BB-keet elkaar opzoeken, zoals mannetjes en vrouwtjes dat automatisch doen in een beperkte habitat.
Hieke en Ferdi gaan naar mijn idee in hun gevoelens een stap verder. Een gewone onbezorgde knuffelrelatie met een zoen tussendoor (ook al is de één 'getrouwd', vergelijk ook Karin en Maurice) is voor hen niet mogelijk. Daarvoor lijkt het te diep te gaan.
Hieke stelt zich heel erg kwetsbaar op. Het tonen aan Ferdi van het gemis van haar kind en later van de pijn die ze had aan haar kaak geeft aan dat haar intresse niet alleen uit geilheid geboren wordt. Als geilheid de drijfveer zou zijn zou zij zich veel anders gaan gedragen.
Meer vrouwelijk. Ze zou meer gevoelens van lust gaan tonen zich gewaagder naar Ferdi gaan gedragen. Dit alles zie je niet in extreme mate het is meer praten, strelen, aanraken, stoeien, ruiken en kijken.
Dit alles zijn volgens mij toch meer tekenen van genegenheid/verliefdheid.
quote:Interessant, wat betreft de onnatuurlijke leefomgeving: ik hoorde vanavond drie (!) dames in de badkamer tegen elkaar zeggen dat hun menstruatie zo van slag was (Hieke, Annet en Desiree).
Laten we niet vergeten dat de BB-leefomgeving een zeer onnatuurlijke is, met zeer veel impact op onbewust levende individuen (waar ik Ed dus niet bijreken!).
M.a.w., de 'ratjes' gaan uiteindelijk vanzelf paren, misschien wel omdat ze voortdurend in de invloed van elkaars pheromonen verkeren, zonder afwisseling die wij allemaal wel krijgen.
<..>
Lijkt mij geen toeval. Nou staat me vaag iets bij dat vrouwen elkaar soms kunnen beïnvloeden in elkaars cyclus als ze dicht op elkaar leven (weet iemand hoe dat exact zit?) Maar ik vond het wel typisch, in het licht van de opmerking hierboven.
(sorry, niet bepaald on topic, als iemand een betere suggestie heeft voor dit soort zaken: prima)
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 09-11-2000 21:56]
quote:Idd, als je vrouwen bij elkaar zet in een omgeving waar ze elkaar niet kunnen ontlopen dan stemmen hun cycli zich op elkaar af. Dit zie je vaak in gezinnen met meerdere dochters die nog thuis wonen.
Op 09 november 2000 21:52 schreef Gert het volgende:
Lijkt mij geen toeval. Nou staat me vaag iets bij dat vrouwen elkaar soms kunnen beïnvloeden in elkaars cyclus als ze dicht op elkaar leven (weet iemand hoe dat exact zit?) Maar ik vond het wel typisch, in het licht van de opmerking hierboven.
Maar je hebt gelijk, dit IS off topic
Dat bleek dan ook de enige vraag te zijn. De in andere gebruikelijke “hoe is de familie” uitgezonden momenten bleven achterwege.
Ten eerste viel mij op dat die vriend als type, uiterlijk zeker overeenkomsten vertoonde met F.
Ten tweede, het vertrouwen wat hij in Hieke uitsprak lag er nog al dik bovenop. Het was zeker niet te verwachten dat hij het tegendeel zou beweren. Daarmee zou hij de positie van Hieke binnen zijn verhouden en binnen het dorp waar zij wonen gelijk onmogelijk hebben gemaakt.
Het gevolg van het interview, en de uitspraak van de vriend, geeft Veronica een vrijbrief om, indien dat plaats vind, nog pikantere beelden uit te zenden.
De beschuldigende vinger(wij hier, de kijker thuis), die zegt; BB had nooit een vrouw met vriend en jong kind mogen selecteren, is hiermee te niet gedaan.
Van enige bescherming van de bewoners, door BB is opnieuw geen sprake.
Wat wij gezien hebben is als of je de Weekend of de Story leest. Maar ja dat is dan ook de grote groep kijkers die naar BB kijken.
Hummie, schreef vroeger dit soort verhalen voor de “Weekend” nu past ze die in de praktijk toe.
In de wetenschap dat Hummie zelf, bij het op kantoor komen s’morgens, iedere dag verschillende site’s leest, en Fok is daar zeker altijd bij, wil ik zeggen; Hummie, je was onfris in je journalistiek, je bent het nog steeds.
.
quote:In dit geval vind ik, dat men bij de eerste uitvoering van BB NIET wist waar men aan begon, bij de tweede WEL. Men WEET wat de gevolgen KUNNEN zijn, men kent de hype etcetera. De mensen die zich nu hebben opgegeven hebben in principe gezegd 'je mag met me doen wat je wilt'. Ze hebben, terwijl ze dat weten, hun 'karakter' verhuurd voor een mogelijke 'prijs'...
Op 10 november 2000 08:11 schreef tanjalies het volgende:In de wetenschap dat Hummie zelf, bij het op kantoor komen s’morgens, iedere dag verschillende site’s leest, en Fok is daar zeker altijd bij, wil ik zeggen; Hummie, je was onfris in je journalistiek, je bent het nog steeds.
Kies of onkies: het is hun keuze geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door MiepMiep op 10-11-2000 10:13]
Je stelling is juist, en ik ben het daarmee eens. Waar ik veel meer op doel is, als ik het met een voorbeeld mag geven; je staat op de euromast en je ziet dat er iemand naar beneden wil springen, wat doe, probeer je dat dan tegen te houden of zeg je, het is die persoon zijn eigen keuze, en je laat hem/haar springen.
Het kan toch niet zo zijn dat we maar botweg zeggen, het was je eigen keuze. In een goede samenleving horen we elkaar toch ook te helpen als dat nodig blijkt te zijn.
Dat is wat ik bedoel, Hummie heeft ook nog zoiets als een fatsoens verplichting, het niet als mens, maar puur als object behandelen van de bewoners kent een grens.
.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 10-11-2000 10:26]
Ferdi heeft misschien wel wat uiterlijke overeenkomsten met Fahrid maar heeft meer pit. Hij maakt reizen houd van uitdagingenen lol etc.. Dat zijn misschien wel de dingen die Hieke bij haar vriend mist.
En ik kan dat niet beoordelen maar is door de weigering van Fahrid om met Hieke te trouwen misschien het vertrouwen van Hieke in haar relatie gedaald. Misschien twijfelt ze wel aan de standvastigheid van haar relatie.
Ferdi is mijns inziens min of meer toevallig (hij zit nou eenmaal in dat huis) degene geweest die de knop heeft ingedrukt. Lees ook de posting hierboven van Moor, over 'ratjes' die vanzelf gaan paren als je ze in een kooi stopt.
Er is dus geen sprake van De Grote Liefde hier. Ik denk zeker niet, zoals door Marky wordt gesuggereerd, dat Hieke écht zo onder de indruk is van het feit dat onze 'reislustige knul met pit' 1 keer op vakantie is geweest naar een ver land, en daar met een rugzakje heeft rondgehobbeld. Come ooonnn, dat is toch wel een tikkie gedevalueeerd. Zo flink is dat al lang niet meer. Vroeger was het interrail, tegenwoordig stapt driekwart van de jongeren ergens tussen opleiding en (poging tot)carrière 1 of 2 keer op een vliegtuig naar de andere kant van de wereld om de Marco Polo uit te gaan hangen. Liefst van alle gemakken voorzien.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Hieke gevallen is voor de spannende verhalen vol levenservaring van deze schoenverkoper.
Is het een lekker ding dan? Het schijnt zo. Daar komt Hiek wel overheen.
Het is voor haar te hopen dat ze zich niet te veel laat meeslepen, zodat ze nog enigszins normaal haar leven kan hervatten, als dit afgelopen is.
VOO daarentegen zal er uiteraard alles aan doen om dit uit de hand te laten lopen, morgen komt er waarschijnlijk weer een drankfestijn, let op..
quote:Voor iemand uit stiens is een reisje langs de rijn misschien al spannend. Verder kan ik niet oordelen over de manier van reizen van Ferdi want ik weet niet op wat voor een manier hij ze gemaakt heeft.
Op 10 november 2000 11:45 schreef Gert het volgende:
Hieke is eindelijk ontdooid.. Het lijkt er op dat ze al erg lang (erotische) spanning en passie mist, en dat ze die nu heeft teruggevonden. Maar ze zal hier niet volledig aan toe willen en kunnen geven, en straks met een katerig gevoel thuiszitten, de verwijtende blikken van haar vriend constant in haar rug voelend.Ferdi is mijns inziens min of meer toevallig (hij zit nou eenmaal in dat huis) degene geweest die de knop heeft ingedrukt. Lees ook de posting hierboven van Moor, over 'ratjes' die vanzelf gaan paren als je ze in een kooi stopt.
Er is dus geen sprake van De Grote Liefde hier. Ik denk zeker niet, zoals door Marky wordt gesuggereerd, dat Hieke écht zo onder de indruk is van het feit dat onze 'reislustige knul met pit' 1 keer op vakantie is geweest naar een ver land, en daar met een rugzakje heeft rondgehobbeld. Come ooonnn, dat is toch wel een tikkie gedevalueeerd. Zo flink is dat al lang niet meer. Vroeger was het interrail, tegenwoordig stapt driekwart van de jongeren ergens tussen opleiding en (poging tot)carrière 1 of 2 keer op een vliegtuig naar de andere kant van de wereld om de Marco Polo uit te gaan hangen. Liefst van alle gemakken voorzien.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Hieke gevallen is voor de spannende verhalen vol levenservaring van deze schoenverkoper.
Is het een lekker ding dan? Het schijnt zo. Daar komt Hiek wel overheen.
Het is voor haar te hopen dat ze zich niet te veel laat meeslepen, zodat ze nog enigszins normaal haar leven kan hervatten, als dit afgelopen is.
VOO daarentegen zal er uiteraard alles aan doen om dit uit de hand te laten lopen, morgen komt er waarschijnlijk weer een drankfestijn, let op..
Zoals ik al eerder schreef geloof ik niet dat het bij Hiek om lust draait. Daar zijn de momenten van samenzijn met Ferdi veel te subtiel voor. Er zijn dan alleen maar blikken naar elkaar, aanrakingen, strelen en ruiken. Dat zijn niet echt de dingen waarmee je je lustgevoelens bevredigd.
" Die hele Fahrid kwam mij nog al over als een saaie en rustige Fries."
Jij kan dus iemands karakter doorgronden die 1 minuut op tv te zien was? knap hoor !!
Ik volg big brother al vanaf het begin en ik kan echt niet zeggen dat die Ferdi zo interessant is .. hij ligt continu op de bank een beetje niks te doen en hij heeft al helemaal niks zinnigs te zeggen !!
quote:Juist, Torp, en daarmee geef je precies aan welke fatsoensnorm er hier aan 't vervagen is. Als er geen bloed vloeit, zinloos geweld wordt gepleegd (wanneer is geweld zinvol?), dan 'tillen we er niet zo zwaar meer aan', dat blijkt. En zo gaan de media door, voor zichzelf de weg te banen voor steeds onfatsoenlijker gemanipuleer van hun gewillige kijkslaven.
Op 10 november 2000 10:36 schreef Torp het volgende:
vergelijking met euromast vind ik niet zo goed, hieke maakt zichzelf niet van kant omdat ze geen hoop meer heeft.
quote:Ja hoor, kopieer maar klakkeloos de opgeklopte polarisering die Jensen (in opdracht van VOO) op jouw netvlies projecteert. Vorig jaar werd Maurice in BB1 ook al als 'saaie huismus' geprofileerd, iedereen trapte erin, en de bewoners zelf beweerden het tegendeel als ze eruit kwamen.
nee, ze heeft duidelijk plezier in haar nieuwe leventje. die domme top 5 van die jensen liet wel duidelijk zien dat ze 180 graden is gedraaid. van een introverte huismus (volgens mijn vriendin: een ijskoningin) naar een plezierbeest.
quote:Geen enkele bewoner (Ed voor een deel uitgezonderd) had/heeft precies door wat er met hem/haar in het BB-huis gebeurt. Dat is juist het verschijnsel BigBrother.
ik vind het moeilijk voorstelbaar dat hieke zelf nog niet weet dat ze verliefd is.
overigens zei die fahrid dat hieke 'drommels goed wist wie er thuis op haar wachten'. nou, hieke heeft het voornamelijk over haar dochtertje.
Doc formuleert het hier mooi :
quote:De mop is, dat het menselijk gezien onmogelijk is, om zonder nadelige gevolgen zulke toezeggingen te doen aan wie ook, onmogelijk om je 'karakter te verhuren', net zomin als 'je lichaam verhuren' al doen bepaalde mensen dat wel, kijk maar wat er vervolgens van hen overblijft.
De mensen die zich nu hebben opgegeven hebben in principe gezegd 'je mag met me doen wat je wilt'. Ze hebben, terwijl ze dat weten, hun 'karakter' verhuurd voor een mogelijke 'prijs'...
Onvoorspelbaar ook, in weerwil van contracten en handtekeningen. De toezegging is daarvoor véél te algemeen.
Men wéét niet welke vrijbrief men aan VOO geeft, en dat is juist een mooie illustratie van het boek van Orwell.
Maar daarom hoeft het nog niet acceptabel te zijn... al trappen velen, deelnemers en toeschouwers, er in.
[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 10-11-2000 13:28]
quote:Ik zou tegen zo'n persoon zeggen: doe het niet!
Op 10 november 2000 10:15 schreef tanjalies het volgende:
Doc,Je stelling is juist, en ik ben het daarmee eens. Waar ik veel meer op doel is, als ik het met een voorbeeld mag geven; je staat op de euromast en je ziet dat er iemand naar beneden wil springen, wat doe, probeer je dat dan tegen te houden of zeg je, het is die persoon zijn eigen keuze, en je laat hem/haar springen.
Het kan toch niet zo zijn dat we maar botweg zeggen, het was je eigen keuze. In een goede samenleving horen we elkaar toch ook te helpen als dat nodig blijkt te zijn.
Dat is wat ik bedoel, Hummie heeft ook nog zoiets als een fatsoens verplichting, het niet als mens, maar puur als object behandelen van de bewoners kent een grens.
Als deze dan weer antwoord: "Ja, maar ik vind het een uitdaging en ik kan er geld en media aandacht voor vangen", denk ik (als verder praten niet helpt): wat jij wil, makker...
Eveneens valt de vergelijking hier met prostitutie te maken: de BB bewoners zijn mediahoeren die toestemming geven hun 'karakters' te laten verneuken. En hierbij hebben ze meer keus dan in veel gevallen prostituees, en het lijkt mij dat ze ook over het algemeen beter behandeld worden...
quote:Waarmee je dus in principe ook een pleidooi houdt voor de afschaffing van prostitutie.
Op 10 november 2000 13:26 schreef Moor het volgende:
De mop is, dat het menselijk gezien onmogelijk is, om zonder nadelige gevolgen zulke toezeggingen te doen aan wie ook, onmogelijk om je 'karakter te verhuren', net zomin als 'je lichaam verhuren' al doen bepaalde mensen dat wel, kijk maar wat er vervolgens van hen overblijft.Onvoorspelbaar ook, in weerwil van contracten en handtekeningen. De toezegging is daarvoor véél te algemeen.
Men wéét niet welke vrijbrief men aan VOO geeft, en dat is juist een mooie illustratie van het boek van Orwell.
Maar daarom hoeft het nog niet acceptabel te zijn... al trappen velen, deelnemers en toeschouwers, er in.
Ik geef toe, wie wil er nu niet een leuke prijs winnen, en als je niet weet hoe erg het is om bekend te zijn, via bekendheid er maatschapelijk beter van te worden.
Waar de schoen wringt, is wat er tegen eventuele bewoners wordt verteld voor ze het huis in gaan.
Die voorlichting klopt niet met de werkelijkheid, en geloof me, TVproductiemensen zijn erg goed in het je laten geloven dat het prcies is zo als zij vertellen.
Het is niet voor niets, dat juist Hummie is aangetrokken om regelmatig met de bewoners te praten. Ook de in mijn ogen zeer partijdige psych, is er meer in het belang van het programma, dan dat hij de bewoners in hun voordeel begeleid.
En juist die twee mensen beschouwen de bewoners als vertrouwens personen. Je moet het TV wereldje kennen om te weten hoe het in elkaar steekt, en dat weten de bewoners nu juist niet.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 10-11-2000 13:44]
quote:Natuurlijk gaat dat om een eerste indruk. Deze eerste indruk wordt mede bepaalt door het geen Hieke al over hem vertelt heeft.
Op 10 november 2000 12:43 schreef bonnie het volgende:
Marky zei het volgende -->" Die hele Fahrid kwam mij nog al over als een saaie en rustige Fries."
Jij kan dus iemands karakter doorgronden die 1 minuut op tv te zien was? knap hoor !!
Ik volg big brother al vanaf het begin en ik kan echt niet zeggen dat die Ferdi zo interessant is .. hij ligt continu op de bank een beetje niks te doen en hij heeft al helemaal niks zinnigs te zeggen !!
Verder heb ik (op bianca na dan) niemand in het huis echt aktief bezig gezien. Maar over hoe iemand buiten het huis werkelijk is en hoe aktief iemand dan is is alleen op te maken uit het geen iemand vertelt.
Er kunnen meerdere factoren zijn waarom Hieke een zwak heeft voor Ferdi. In haar ogen zou het zo kunnen zijn dat hij heeft wat ze bij haar vriend mist. Haar vriend is erg berekennend, druk met zijn werk en eigenlijk weinig thuis. Ferdi is onverschillig, misschien wel een beetje bot en naar hij zelf zegt een lantevanteraar...of zoiets. Dit zou voor Hieke best aantrekkelijk kunnen zijn. Ze heeft nu een paar jaar een gezin en zegt zelf heel onrustig te zijn maar kan die onrust niet kwijt in het leven dat ze nu met haar gezin leeft. Ferdi kan daarom voor haar wel eens de uitdaging zijn.
Maar we kunnen alle alleen maar gissen de gene die het zelf het beste weet is Hieke...en die houd haar mond.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 10-11-2000 13:47]
quote:Waarvoor ik een pleidooi houd, is het weten in welk wereldje je je begeeft, en/of al in zit. In dezelfde zin als Orwell's boek "1984". Het is nu 2000.
Op 10 november 2000 10:06 schreef Doc het volgende:
Waarmee je dus in principe ook een pleidooi houdt voor de afschaffing van prostitutie.
Je kunt pas "nee" zeggen, als je degeen kent, die "nee" zegt, en tegen 'wat' die nee zegt. Zoniet, dan is je "ja" altijd fataal.
quote:Het is ongeveer hetzelfde vertrouwen dat een (beginnend?) prostituee in haar pooier heeft?
Op 10 november 2000 13:43 schreef tanjalies het volgende:
Doc,Ik geef toe, wie wil er nu niet een leuke prijs winnen, en als je niet weet hoe erg het is om bekend te zijn, via bekendheid er maatschapelijk beter van te worden.
Waar de schoen wringt, is wat er tegen eventuele bewoners wordt verteld voor ze het huis in gaan.
Die voorlichting klopt niet met de werkelijkheid, en geloof me, TVproductiemensen zijn erg goed in het je laten geloven dat het prcies is zo als zij vertellen.
Het is niet voor niets, dat juist Hummie is aangetrokken om regelmatig met de bewoners te praten. Ook de in mijn ogen zeer partijdige psych, is er meer in het belang van het programma, dan dat hij de bewoners in hun voordeel begeleid.
En juist die twee mensen beschouwen de bewoners als vertrouwens personen. Je moet het TV wereldje kennen om te weten hoe het in elkaar steekt, en dat weten de bewoners nu juist niet.
In hoeverre moet je de wereld van de prostitutie te kennen om te weten of je wel of geen hoer wordt...
Ik ken beide werelden niet, maar voor de niet-kenner zoals ik zie ik sterke overeenstemmingen. Een 'publieke vrouw' is in beide gevallen een synoniem...
En Moor, ik snap je laatste regels niet helemaal.
quote:Dat pleidooi zou ook voor beginnende prostituees moeten gelden...
Op 10 november 2000 13:55 schreef Moor het volgende:
Waarvoor ik een pleidooi houd, is het weten in welk wereldje je je begeeft, en/of al in zit. In dezelfde zin als Orwell's boek "1984". Het is nu 2000.Je kunt pas "nee" zeggen, als je degeen kent, die "nee" zegt, en tegen 'wat' die nee zegt. Zoniet, dan is je "ja" altijd fataal.
quote:Wat ik bedoel met 'degeen kennen die 'nee' zegt' is : jezelf kennen, weten wat je zwakheden zijn die de doorslag zouden kunnen geven, weten wat je verslavingen zijn,
Op 10 november 2000 14:17 schreef Doc het volgende:
Dat pleidooi zou ook voor beginnende prostituees moeten gelden...
Over Maurice in BB1 kan ik niet veel zeggen. Ik vond het toen nog een verderfelijk programma en volgde het ook niet (zoals ik nog steeds veel mensen tegenkom die er zo over denken). Ik ben er pas aan het eind een beetje ingerold. En ik vind het nog steeds niks. Maar het hoort inmiddels wel bij de werkelijkheid, bij mijn werkelijkheid en bij die van jou. En als dat het gegeven is, dan vind ik het nu toch wel interessant om te zien wat er met die mensen gebeurt. Zoals ook jij de boel heel nauwlettend observeert. Al was Ed wel mijn grote held (en ook van jou) toen hij even het BB-concept een beetje leek op te blazen.
Moor jongen, al verzet je je nog zo, we zijn hier allemaal slachtoffer van BB. Ouwe wet uit de reclame: alle aandacht is goed, goed of slecht - maakt niet uit.
Ik blijf erbij dat Jensen (die lul, geloof me nou, ik meen het) met die suggestieve montage goed liet zien hoe Hieke veranderd is in haar gedrag. Het is slim gemonteerd en het is natuurlijk ingedikt, maar het is wel allemaal gebeurd.
En dat Fahrid gebruikt wordt door VOO, daar heb je gelijk in. Hij hield zich goed. Het plan was natuurlijk ook, om straks met die poen een ander leventje te beginnen, met z'n drieën. Maar in dat 'drommels goed' vond ik toch wel een bepaalde twijfel doorklinken, een zekere woede ook. En dat vond ik interessant om waar te nemen. Maar ik hoop dat-ie Hieke er inderdaad uit komt halen (buiten de streams is prima).
[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 10-11-2000 15:16]
quote:Zoiets vermoede ik al. Maar wat ik denk is dat dat voor meer gelegenheden/zaken opgaat waar je je 'een deel van jezelf opgeeft'. Hoe meer belang er aan dat wat je opgeeft gehecht wordt hoe meer je 'naar de mond gepraat/opgelicht' wordt, om er voor te zorgen dat je je 'eigen claim' opgeeft. Pooiers exploiteren 'lichamen', televisiemakers exploiteren 'karakters'.
Op 10 november 2000 14:26 schreef Moor het volgende:
Wat ik bedoel met 'degeen kennen die 'nee' zegt' is : jezelf kennen, weten wat je zwakheden zijn die de doorslag zouden kunnen geven, weten wat je verslavingen zijn,
en daarboven staan bij het vormen van je oordeel en beslissing (om je bv. voor zoiets als BB in te schrijven).
Niet dat een dergelijke exploitatie per definitie slecht is, maar je moet toch enigszins sterk in je schoenen staan wil je een dergelijke exploitatie geestelijk aankunnen. De paradox is echter dat zij die minder sterk in schoenen staan makkelijker 'omgeluld' kunnen worden om zich te laten exploiteren. Maar moet je dit de programma maker aanrekenen? Of de pooier? Als er verder geen dwang achter zit kan je zeggen dat beide 'entrepeneurs' gewoon hun vak uitoefenen en doen wat hun 'rol' is. De ethiek van de programmamaker is waarschijnlijk niet veel 'schoner' dan die van een 'nette' pooier.
quote:Annet was maar wat blij met de aanbieding om in Goede Tijden, Slechte Tijden mee te spelen. Maar wat voor karakter zouden ze voor ogen hebben?
Op 10 november 2000 15:42 schreef Doc het volgende:
Pooiers exploiteren 'lichamen', televisiemakers exploiteren 'karakters'.
quote:Ik ken beide werelden niet -en kan dus de eerlijkheid van de pooier niet met die van de programmamaker met elkaar vergelijken-, maar denk dat de morele bezwaren tegen BB ongeveer gelijk zijn aan de morele bezwaren tegen prostitutie. Het zeggen dat de BB bewoners tegen zichzelf beschermd moeten worden is ongeveer gelijk aan het reveille aan de pooier om de hoer tegen zichzelf te beschermen.
Op 10 november 2000 15:47 schreef tanjalies het volgende:
Na 30 jaar TV producties, denk ik dat een nette pooier netter is. Hij zal zeker eerlijker zijn.
quote:En zo zijn we dan weer bij het kapitalisme
Op 10 november 2000 15:42 schreef Doc het volgende:
Als er verder geen dwang achter zit kan je zeggen dat beide 'entrepeneurs' gewoon hun vak uitoefenen en doen wat hun 'rol' is. De ethiek van de programmamaker is waarschijnlijk niet veel 'schoner' dan die van een 'nette' pooier.
Jaja, het is allemaal achterhaald, weet ik wel, door duizenden jaren.
Het belachelijke vind ik eigenlijk, dat we nog zo klagen.... we hebben ons toch allemaal ingeschreven voor het Kapitalisme ?
Of zijn we daarin óók hypocriet ?
Of klagen we plaatsvervangend, en klinkt er in Forums als deze hier en daar soms iets door van menselijke compassie ?
Nèt voordat het weer door wild gallopperende schapenhoeven wordt vermorzeld ?
Verleden jaar hadden we de al omvattende topic "Voer voor Psych".
Of past die titel niet meer in de geest van het Forum.
Het topic 'Voer voor de Psychologen 2000 deel 2' bestaat nog, maar is reeds aardig gezakt in de lijst.
Hieke en Ferdi verliefd op elkaar ????!!!!
Nee, wel op zichzelf en samen opgesloten in een rattenkooi !
quote:Mijn antwoord in: http://www.fokforum.nl/showtopic/22971
Op 10 november 2000 16:20 schreef Moor het volgende:
En zo zijn we dan weer bij het kapitalisme
Er was ooit een tijd, dat obsceen veel geld verdienen nog geen 'vak' was.
Er is ook een hypocriesie dat 'meer geld verdienen dan je op kan maken' niet 'vies' zou zijn.
En aangezien 'geld' vaak 'macht' betekent, wordt dus ook niet meer de vraag gesteld, of de 'machthebber' die macht dan wel kan hanteren.Jaja, het is allemaal achterhaald, weet ik wel, door duizenden jaren.
Het belachelijke vind ik eigenlijk, dat we nog zo klagen.... we hebben ons toch allemaal ingeschreven voor het Kapitalisme ?Of zijn we daarin óók hypocriet ?
Of klagen we plaatsvervangend, en klinkt er in Forums als deze hier en daar soms iets door van menselijke compassie ?
Nèt voordat het weer door wild gallopperende schapenhoeven wordt vermorzeld ?
Vervolgens was het bij F in bed stappen van H, mij totaal ontgaan, volgens mij is er op 1 opmerking na, ook niemand die deze momenten op de streams heeft gezien.
Veel reden tot speculatie geven de beelden van H die weer uit bed stapt. We zien F daar niet echt tegen protesteren, er ontbreekt dus duidelijk een stukje film.
Waar heeft zij later geslapen, is er soms iemand die dat wel gezien heeft.??
En wat heeft zich afgespeeld tussen H en F gedurende de tijd dat zij wel bij elkaar lagen. Is zonder dat het te zien is geweest, H volgens haar gevoel te ver gegaan. Of heeft zij zich op tijd weten in te houden.
Ik heb vandaag op de streams, niet iets gezien wat zou duiden op een andere houding tussen H en F.
Kortom, veel vragen, en geen antwoorden.
.
Misschien gaf het bij elkaar slapen wel een enorme spanning.
Ik denk dat er wel iets is, maar meer op een 50/50 basis. H is erg berekend, en door F aan haar te binden, en B daarin betrekt bereikt ze dat er in haar idee er in ieder geval 2 zullen zijn die haar niet zullen nomineren.
Eigenlijk zijn het er 3, Koos heeft te duidelijk te kennen gegeven dat hij het liefst met 4 vrouwen over blijft.
Ze gaat wel bij F in bed liggen, maar niet meer dan een uurtje. F blij, en toch kunnen zeggen dat er niets gebeurd is. Het voorbeeld wat zij voor ogen heeft hier, is wat Maurice en Karin in BB1 ook deden.
Waar ze misschien overheen kijkt is dat niet alleen F verliefd op haar is, maar ook B.
Dat zou haar nog wel eens kunnen opbreken.
.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 12-11-2000 08:28]
Ze kan niet van Ferdi afblijven. Afgelopen nacht was het weer duidelijk zichtbaar. Ze hangt om hem heen, aan hem en danst graag dirty met hem. De vele onderonsje zegt mij ook genoeg. Er zijn dan toch blijkbaar dingen die ze hem vertellen wil die wij niet mogen horen.
Ik heb het idee dat Fahrid wel degelijk uit moet kijken of hij Hieke wel terug krijgt.
Vraag me af of Hieke straks nog een vrolijke thuiskomst heeft. Ze kan misschien gelijk meedoen aan dat programma van die Staverman.
quote:Een beetje begripvolle en zelfverzekerde man zal wat er tot nu toe gebeurd is wel kunnen accepteren. Maar het moet hier dan wel bij blijven. Hieke heeft dat feilloos door. Ondanks alle voorspellingen hier op het forum, is er na weer een nacht met heel veel alcohol eigenlijk niets schokkends gebeurd.
Vraag me af of Hieke straks nog een vrolijke thuiskomst heeft.
Hieke heeft zichzelf en de situatie duidelijk onder controle. Of ze zo handelt omdat ze gezellig thuis wil komen, of omdat ze 'berekenend' Ferdi en Bianca aan zich wil binden, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Maar tot nu toe manoevreert Hieke sociaal wel verdomd handig. Ze stoot Annet precies op het goede moment af..
Het hoeft niet of/of te zijn. Hieke is waarschijnlijk en een gehaaide tante en ze vindt Ferdi een erg leuke knul.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 12-11-2000 16:19]
tussen 7 en 8 hedenmorgen lag Hieke weer in bed met Ferdi.
hier zijn geen beelden van.
misschien gebeurd er WEL iets ' schokkends '
Gehaaider dan de rest van de bewoners bij mekaar danst deze femme fatale op een zeer smal koord.
Ik kan me vergissen maar volgens mij bekijkt nuchtere Farid toch haar capriolen met angst en beven. Want gevraagd door Esther om commentaar over de gevoelens van Hieke voor Ferdi antwoordde hij me iets te snel dat ze "absoluut niet verliefd op Ferdi" was. Duidelijk ZICHZELF overtuigend. Zover zou Hieke niet gaan want "ze weet wat ze thuis heeft zitten." Toch?
Maar natuurlijk is Hieke niet verliefd op Ferdi. Ze vindt hem een lekker ventje en wil ook wel 's wat. Deze blonde naïeveling kan ze naar hartelust gebruiken en weer afschudden. Frustrerend om te zien dat Ferdi dat niet door heeft en Hieke ZIJN grenzen laat bepalen. Hij is dan ook degene die beschadigd uit de strijd zal komen.
Ik vrees dat dit valse Friese loeder te sterk en te slim is om door een van de bewoners aan het kruis genageld te worden nog voor het eind van BB2, vóór het verdelen van de hoofdprijs.
God, wat heb ik een hekel aan dit kutwijf!
(PS. De enige die Hieke's ware aard vermoedt is Desiree al borrelt dat vooralsnog onderhuids bij de Brabantse!)
[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 12-11-2000 18:47]
quote:Of hij denkt pakken wat ik pakken kan.(zou ik ook doen met Hieke
Op 12 november 2000 18:45 schreef trevanian het volgende:
Maar natuurlijk is Hieke niet verliefd op Ferdi. Ze vindt hem een lekker ventje en wil ook wel 's wat. Deze blonde naïeveling kan ze naar hartelust gebruiken en weer afschudden. Frustrerend om te zien dat Ferdi dat niet door heeft en Hieke ZIJN grenzen laat bepalen. Hij is dan ook degene die beschadigd uit de strijd zal komen.
quote:Marky, zou ook ík doen met Hieke.
Op 12 november 2000 19:33 schreef marky het volgende:
Of hij denkt pakken wat ik pakken kan.(zou ik ook doen met Hieke)
[Dit bericht is gewijzigd door trevanian op 12-11-2000 19:48]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |