Heb stukjes van de documentaire gekeken en vind zijn manier van spreken eigenlijk heel prettig, hij praat echt heel erg netjes (behalve dat stuk in die auto

En dat stuk over die bladblazer

En wanneer dat vrouwtje dat vliegtuig kapot trapt

)
Mensen die zeggen dat het geacteerd is of "nep" hebben duidelijk echt een heel erg vertekend beeld van Autisme. Natuurlijk is niet elke autist zo, maar heb zelf op een school gezeten waar ook mensen met verschillende gradaties van autisme zaten, en daar zaten autisten bij die alles zelfstandig konden maar die door het kleinste geluidje volledig van de leg raakte, daar zaten autisten bij die serieus bijna begonnen te huilen als je ze alleen al aankeek, daar zaten autisten die op een hele beheerste manier (zoals Kees) praatte maar die ook echt goed konden tieren en vloeken en niet op zichzelf zouden kunnen wonen, er zaten ook autisten die net een paar woorden konden spreken en die eigenlijk alleen maar konden voortbewegen in een rolstoel.. En er zaten echt agressieve autisten bij die (Helaas meegemaakt) een volle kop thee naar de leraar gooien omdat hij de TV niet harder wilde zetten, vervolgens de klas uitrent en met 5-6 leraren tegen de grond gewerkt moest worden omdat ze alleen maar loopt te slaan en trappen...
Ik zal niet ontkennen dat ik om bepaalde scenes niet heb gelachen (dat stuk in die auto

) En dat stuk met die klopjes omdat de deur te hard dicht ging

Maar ik heb ook heel erg aandachtig gekeken naar bijvoorbeeld die uitzending van Vinger Aan De Pols.. Vond ik heel erg interessant.
Kees is niet het persoon waar je het echt heel makkelijk mee hebt, dus heb in dat opzicht wel respect voor zijn ouders, lijkt me echt heel erg zwaar om in feite een groot kind te moeten opvoeden die bijna 24/7 wel wat zorg nodig heeft, een eigen woning lijkt mij voor Kees (hoe lullig dat ook mag klinken) niet reëel, zijn ouders zijn te beschermend naar hem in mijn ogen waardoor hij het denk ik niet aan kan om echt 100% te functioneren op zichzelf..
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 23:27:42 ]