Toch één nuttig antwoord!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:53 schreef TheStranger1158 het volgende:
TS, wij mannen haten jaloerse types.
Maak er niet zo'n drama van, je geeft zelf aan dat je heel goed weet waar je fout zit. Je hebt geen therapie nodig, draai die knop om en gedraag je volwassen.
Zo makkelijk is het WEL.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:59 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Toch één nuttig antwoord!
Je hebt volledig gelijk, maar het is zo makkelijk niet... Klinkt misschien stom maar toch is het zo!
Is volledig waar en dat besef ik maar al te goed dat dit niet gaat werken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het WEL.
Besef gewoon dat je hem door dit extreem krampachtige gedoe juist níet bij je houdt, maar des te eerder verliest. Als hij bij je weg gaat heb je het volledig aan jezelf te wijten.
Dus. Kappen met die onzin. Wees gewoon jezelf. Als hij je dan niet leuk genoeg vindt en het elders gaat zoeken, dan was je toch al beter af zonder hem. Loslaten, en snel...
Zijn jullie 12 of toch al 16?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:06 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Is volledig waar en dat besef ik maar al te goed dat dit niet gaat werken.
Wij moeten er beiden aan werken. Hijzelf is ook erg jaloers... vraagt wat ik aandoe en geeft daar soms commentaar op, wilt niet dat ik alleen ga feesten, moest 2 jongens op fb deleten omdat zij iets achter mij zochten:p,...
Ongezonde relatie:p moet dringend iets aan gedaan worden! Ik doe alvast mijn moeite, hij hopelijk ook.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:07 schreef Greys het volgende:
Klinkt als een énige relatie
Match made in heaven.
Veel voorkomend probleem hoor, jaloezie is niet enkel bij 12-jarigen, ik ben alvast volwassen genoeg om mijn probleem te erkennen en er iets aan te doen. Zou een 12-jarige volgens mij niet doen...quote:
Ik ken iemand van 35 die zo is, dus jaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:09 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Veel voorkomend probleem hoor, jaloezie is niet enkel bij 12-jarigen, ik ben alvast volwassen genoeg om mijn probleem te erkennen en er iets aan te doen. Zou een 12-jarige volgens mij niet doen...
Oei, zover laat ik het niet komen hahaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:10 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Ik ken iemand van 35 die zo is, dus ja
Bedankt voor jou antwoord, al wat serieuzer!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:06 schreef Avondmens het volgende:
Er loopt een hele maalstroom van emoties door je heen die elkaar allemaal op een negatieve manier versterken: je ben verliefd, onzeker, gekwetst in vorige relaties en misschien nog wel meer. Het kan helpen om die een beetje uit elkaar te trekken en ze los van elkaar te zien. Geniet van je partner, accepteer jezelf zoals je bent, geef wat er in het verleden is gebeurd een plaats (in het verleden).
Verder is er op een forum niet zoveel over te zeggen, maar waarom praat je er niet met wat meer mensen over? Zo'n vreemde emotie is jaloezie niet, iedereen kent het en iedereen kan zich er waarschijnlijk wel iets bij voorstellen wat er gebeurt als je er teveel van hebt. Je hoeft er niet meteen een drama van te maken; je kunt het ook het onderwerp "jaloezie" eens met een paar mensen bespreken.
Geen idee of jaloezie erfelijk is, maar in dat geval zouden je ouders je er wel wat meer over kunnen vertellen; die hebben het uiteindelijk ook met elkaar uitgehouden
Als ik niet toegeef, onploft hij! Ik wou die persoon niet deleten gewoonweg omdat ik die wel kende... Hij zou het bijna 'afgebold' zijn moest ik het niet gedaan hebben... Zo extreem allemaal!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:13 schreef Greys het volgende:
Jullie hebben echt NUL vertrouwen in elkaar.
Waarom zou jij in godsnaam Facebookvrienden er af moeten gooien omdat hij dat wil? Je doet toch niets met ze, neem ik aan? Dus als jij nou gewoon eens niet toegeeft aan zijn eisen, en hij niet aan die van jou...
(Maar sorry, als je beiden geen vertrouwen in elkaar hebt, geef ik je eerlijk gezegd weinig kans. Jullie zitten elkaar alleen maar te voeden met dat ziekelijk jaloerse gedoe).
Maar ben je, als je dit zelf allemaal eens zo terugleest, niet bang dat jullie eerder elkaars 'vergif' zijn dan elkaars geliefde...? WIL jij wel met iemand zijn die ontploft als jij niet doet wat hij zegt, ook al is de eis volledig onzinnig? Waaróm zou je dat willen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:20 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Als ik niet toegeef, onploft hij! Ik wou die persoon niet deleten gewoonweg omdat ik die wel kende... Hij zou het bijna 'afgebold' zijn moest ik het niet gedaan hebben... Zo extreem allemaal!
(En nee ik bedrieg totaal niet hoor, dus ik zou niets gedaan hebben met die jongens)
Omdat ik hem doodgraag zie, ik wil hem echt niet kwijt, nooit niet... Ik zie hem ongeloofelijk graag, ik kan echt niet zonder! Hij is de eerste waar ik echt 'verliefd' op was en ik wil dat echt Zo houden:/quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ben je, als je dit zelf allemaal eens zo terugleest, niet bang dat jullie eerder elkaars 'vergif' zijn dan elkaars geliefde...? WIL jij wel met iemand zijn die ontploft als jij niet doet wat hij zegt, ook al is de eis volledig onzinnig? Waaróm zou je dat willen?
Ja meid, dat kennen we allemaal.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Omdat ik hem doodgraag zie, ik wil hem echt niet kwijt, nooit niet... Ik zie hem ongeloofelijk graag, ik kan echt niet zonder! Hij is de eerste waar ik echt 'verliefd' op was en ik wil dat echt Zo houden:/
Was hetgene dat ik niet wou horen:(quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja meid, dat kennen we allemaal.
Helaas werkt het niet zo. In elk geval niet als het op je 19e er al zo uit ziet
Hey zweetneus:)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:15 schreef Zweetneus het volgende:
Als hij echt van je houdt zal hij zich in zekere mate aanpassen, hetzelfde geldt voor jou. Praat er open eerlijk over met elkaar, en jij met je ouders, dat helpt vaak.
Asjeblieft.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Hey zweetneus:)
Inderdaad ik zie dat hij ook moeite doet, en ik ook zeker en vast. Ik praat er vaak over maar het blijkt niet echt te helpen & met mijn ouders erover praten is helaas geen optie... Die gaan dit niet serieus opnemen omdat ik slechts 19 ben.
Ik moet dringend aan mijn eigen werken, aan mijn onzekerheid. Maar dit is zo enorm moeilijk!
Ik wou dat er een boekje bestond met tips in...
Bedankt, misschien iets online dat ik gewoon kan lezen, das sneller en duidelijker hahaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Asjeblieft.
http://www.bol.com/nl/p/jaloezie/1001004001948184/
http://nl.m.wikihow.com/Omgaan-met-jaloeziequote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:34 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Bedankt, misschien iets online dat ik gewoon kan lezen, das sneller en duidelijker haha
Haha! Bedankt;) hopelijk levert dat wat meer op...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://nl.m.wikihow.com/Omgaan-met-jaloezie
Vind het wel raar dat je ouders dit niet serieus nemen, ik zou het toch gewoon proberen, lucht heel erg op als je met je ouders open en eerlijk kan zijn. Maar het is ook gewoon een lastige situatie, heb je enig idee jouw jaloezie ontstaan is?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Hey zweetneus:)
Inderdaad ik zie dat hij ook moeite doet, en ik ook zeker en vast. Ik praat er vaak over maar het blijkt niet echt te helpen & met mijn ouders erover praten is helaas geen optie... Die gaan dit niet serieus opnemen omdat ik slechts 19 ben.
Ik moet dringend aan mijn eigen werken, aan mijn onzekerheid. Maar dit is zo enorm moeilijk!
Ik wou dat er een boekje bestond met tips in...
Daarom stap 2:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:42 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Was hetgene dat ik niet wou horen:(
Maar we kunnen er toch aan werken? Jaloezie is het probleem, dat zal ik dan ook bij 'andere partners' hebben dus het probleem ligt feitelijk echt bij mezelf en hem! Daar kan je toch aanw erken? Anders zal elke relatie in duigen lopen?:/
Of je 't nou wilt horen of niet, of 't nou zo uitpakt of niet.. Uiteindelijk is zoals ik het hierboven vertel hoogstwaarschijnlijk het allerbeste dat je in jouw situatie kunt doen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Moira. het volgende:
Stap 1) Maak het uit, want dit is geen 'relatie' en dat gaat het ook niet worden met 2 van zulke types. Daar word je op de lange termijn écht niet gelukkiger op.
Stap 2) Ga in therapie, grijp met je therapeut/psycholoog het probleem bij de wortels en pak de oorzaak aan (waar het allemaal dus mee is begonnen). Op die manier valt er misschien nog iets aan je toekomstige relaties te redden.
En dit idd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:47 schreef Greys het volgende:
Welnee, je wordt vanzelf ouder en hebt dan helemaal geen zin meer in dat soort energiezuigend gelazerDan vind je iemand die je neemt zoals je bent, je kleding niet aan wil passen, je Facebookvrienden niet wenst te beheren etc. En dan heb je als het even meezit ook zelf die ziekelijk jaloerse neigingen niet meer, omdat je tegen die tijd geleerd hebt dat het mensen alleen maar van je afstoot.
Eigenlijk wil ik niet echt hierover praten met mijn ouders... Ze nemen deze relaties echt niet zo serieus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:48 schreef Zweetneus het volgende:
[..]
Vind het wel raar dat je ouders dit niet serieus nemen, ik zou het toch gewoon proberen, lucht heel erg op als je met je ouders open en eerlijk kan zijn. Maar het is ook gewoon een lastige situatie, heb je enig idee jouw jaloezie ontstaan is?
Hmm oke, nja in mijn situatie was dat toen een grote opluchting. Maar niet iedereen heeft zulke geweldige ouders als ikquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:56 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik niet echt hierover praten met mijn ouders... Ze nemen deze relaties echt niet zo serieus.
Ik ben super onzeker, ik zie elk meisje waar hij mee praat eigenlijk als concurentie. Ik denk echt bij mijzelf dat hij die leuker/mooier/grappiger vind of gaat vinden dan mij. Ik diegene die altijd voor ruzie, problemen zorg, een lastpost dus.
Ik ben onzeker over mijn uiterlijk en innerlijk! Ik ben met mijn vorige 3 'relaties' (niet serieus) altijd bedrogen geweest maar ik vind het nog al gemakkelijk om het daar op te schuiven.
Ik heb moeilijkheden met vertrouwen, ik ben zeker dat hij me nooit zal bedriegen... Maar een ander persoon leuker beginnen te vinden is op dat moment niet bedriegen.
Ik heb daar altijd schrik voor.
En daarna mag die niet meer met jongens praten, want stel, straks word ie opeens homo!quote:Op woensdag 4 juni 2014 00:09 schreef Zweetneus het volgende:
[..]
Waarom praat hij eigenlijk met meisjes als hij weet dat jij daar gevoelig voor ben. Dat vind ik dan wel raar.
Beste antwoord dat ik hier gekregen heb.quote:Op woensdag 4 juni 2014 00:09 schreef Zweetneus het volgende:
[..]
Hmm oke, nja in mijn situatie was dat toen een grote opluchting. Maar niet iedereen heeft zulke geweldige ouders als ikWaarom praat hij eigenlijk met meisjes als hij weet dat jij daar gevoelig voor ben. Dat vind ik dan wel raar. En dat je zo over jezelf denkt, dat je een lastpost bent, brengt jou alleen maar in een negatieve spiraal, en gaat de situatie dus niet positief maken. Jullie moeten je eigen aanpassen, hij moet met minder/geen meisjes praten, hij zou hier best boos om kunnen worden als je hem restricties oplegt, maar als hij echt van je houd, zal hij dit accepteren (zo zie ik het dan he). Voor jezelf heb je denk ik meerdere opties
1; Praten met een therapeut, iemand waarbij je je ei kwijt kan
2; Lekker gaan fitnessen, zoals ik tegenwoordig doe, goed voor je uiterlijk EN innerlijkOf een hobby waar je positieve energie uithaalt
3; Afwachten, alles gaat een keer voorbij, kan maanden zijn maar ook jaren, ligt eraan hoelang jij hier al last van heb
4; Het uitmaken en voorlopig geen relaties meer nemen voordat je jezelf onder controle heb, je zit nu ook in de adolescentie, voor sommige een lastige periode, als je 21-22 ben zal het wel anders zijn
hoop datje hieraan wat heb
Dit.quote:
En dat is dus iets wat je je moet realiseren, je kan wel zonder hem.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:37 schreef Michelleere het volgende:
[..]
Omdat ik hem doodgraag zie, ik wil hem echt niet kwijt, nooit niet... Ik zie hem ongeloofelijk graag, ik kan echt niet zonder! Hij is de eerste waar ik echt 'verliefd' op was en ik wil dat echt Zo houden:/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |