SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.
Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?
Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/
Lather tip van SnowballedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php
Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.
Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.
Budget:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer
Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.![]()
Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:
http://www.scheersalon.nl/
http://www.manandshaving.nl/
http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.
http://webshop.total-shave.nl/
Topicmascotte:![]()
Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe
[ Bericht 3% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-06-2014 16:45:48 ]![]()
Shavette kun je mee beginnen maar is moeilijk dan een beginners straight.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:17 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik wil uiteindelijk met een straight razor scheren. Naar mijn mening is dat pas klassiek scheren. Ik heb al een shavette besteld om te oefenen.
Gewoon wat filmpjes op youtube kijken http://www.scheercursus.be/ doorlezen bijvoorbeeld en gaan oefenen.
Welke shavette btw? Qua instap shavette zou ik voor een parker gaan als je die mogelijkheid nog hebt."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Ik had met een bod van 2 dollar een ebay veiling van een shavette inclusief 10 mesjes uit China gewonnen. Maakt het eigenlijk uit wat voor een shavette je gebruikt. Het gaat toch om het mesje wat erin zit en je techniek.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:33 schreef znarch het volgende:
[..]
Shavette kun je mee beginnen maar is moeilijk dan een beginners straight.
Gewoon wat filmpjes op youtube kijken http://www.scheercursus.be/ doorlezen bijvoorbeeld en gaan oefenen.
Welke shavette btw? Qua instap shavette zou ik voor een parker gaan als je die mogelijkheid nog hebt.![]()
![]()
Cadeautje van Remark groepDe Vergulde Hand Aftershave Balsem en De Vergulde Hand Aluin, die laatste vind ik vooral retro uit zien maar zal ik niet in gebruik nemen. En ze hebben me ook nog een Amando Shave & Balm in 1 mee gestuurd.
Ik geloof dat het een soort kwastloze scheercreme is welke je ook als aftershave balsem kunt gebruiken, misschien dat ik dit spul ook eens uitprobeer.![]()
Verschillende shavettes hebben een verschillende manier om het mesje vast te houden en te borgen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:42 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik had met een bod van 2 dollar een ebay veiling van een shavette inclusief 10 mesjes uit China gewonnen. Maakt het eigenlijk uit wat voor een shavette je gebruikt. Het gaat toch om het mesje wat erin zit en je techniek.
Ik vind die van Parker het meest stevig en "goed" vastzitten. Verder is het inderdaad mesje + techniek. En gewoon een kwestie van bloeden + oefenen in het begin."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Voor eventuele twijfelaars die er aan dachten de kwast van de vergulde hand te kopen even een foto gemaakt. Dit is na enkele maanden gebruik (2 a 3 x in de week)
Het betreft hier trouwens de "Scheerkast in koker" en niet de kapperskwast.
Gewoonweg veelte klein om echt prettig te zijnWaarom niet in gebruik nemen? Lijkt mij juist een beter product dan de gemiddelde aluin staafjes om puntjes te bij te werken?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Cadeautje van Remark groepDe Vergulde Hand Aftershave Balsem en De Vergulde Hand Aluin, die laatste vind ik vooral retro uit zien maar zal ik niet in gebruik nemen. En ze hebben me ook nog een Amando Shave & Balm in 1 mee gestuurd.
....Aigh aigh Captain!![]()
Omdat ik geen aluin gebruik, ik heb namelijk al een aluin blok liggen en ik vind dat ik geen aluin nodig heb. En ik zie het ook niet zitten om een hele review over een aluin blok te schrijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 19:00 schreef Captain_koek het volgende:
Waarom niet in gebruik nemen? Lijkt mij juist een beter product dan de gemiddelde aluin staafjes om puntjes te bij te werken?![]()
Aluin is aluin. Tenzij je die us stick hebt. En die blokken zijn juist retro. Diie had mijn opa ook.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”![]()
Ik merk dat als ik echt een stevige baardgroei heb (van een week of zo) het echt veel, VEEL makkelijker scheren is dan als ik na 2 - 3 dagen scheer. De haren zijn een stuk zachter en de huid is veel minder gevoelig.![]()
Iedere dag scheren is voor mijn huid ook teveel van het goede en daarom doe ik om de 48 uur scheren, dan heb ik sowieso meer baardgroei staan en de huid heeft tijd gehad om te herstellen.![]()
Bij mij is het noodzakelijk om elke dag te scheren. Op dagen waar ik nog in de avond ergens heen moet, scheer ik me nog een keer. Enige plek waar ik soms irritatie krijg ik rond me hals. In het weekend probeer ik niet te scheren om mijn huid te laten herstellen.![]()
Die Amando Shave & balm in 1 is geloof ik gewoon een kwastloze scheercreme.
Een aftershave balsem is het dus in iedere geval niet, al doet de naam dat wel suggereren maar ze bedoelen ermee dat je geen aftershave balsem nodig hebt.
Ik heb een review gevonden, maar ik ben niet 1,2,3 overtuigd of het echt goed spul zou zijn.
Dus misschien moet ik een keer maar zondigen en mijn scheerkwast opzij leggen en deze kwastloze scheercreme uitproberen.
[ Bericht 5% gewijzigd door Diqiu-Long op 03-06-2014 21:55:59 ]![]()
Hij ruikt vrij neutraal vind ik, maar wel lekker frisOf het vergelijkbaar is met Amando Noir zou ik niet weten, ik heb namelijk nooit producten van dit merk in bezit gehad.
Trouwens het zal sommige opgevallen zijn dat er aanbevolen scheersets in de OP staan, momenteel alleen een budget welke ik samengesteld heb.
Maar ik en Sosuacafe wilden ook nog een "mid" en "high ( Duur )", alleen dat laat ik liever aan twee andere personen over.
Ik realiseer dat het allemaal ook subjectief blijft en daarom staat er een disclaimer bijWellicht heeft Ubershave interesse om het dure scheerset samen te stellen?
Al is natuurlijk ook prima wanneer iemand anders dat doet. Omdat ik de op in deze reeks ben zal ik de stukjes dan in de TS plaatsen.![]()
![]()
Woensdag, week doormidden.
Tijd voor een shave!
Setup:
Merkur 34C HD Supermax Stainless
Simpson Wee Scot
How To Grow A Moustache Cavendish
Captain's Choice Cat O' Nine Tails Bay Rum Aftershave
Vandaag in het haar: Layrite Super Hold
Tis weer even geleden dat de Cavendish aan de beurt geweest is. Dus die mag vandaag weer aan het werk. Die heerlijke hele zoete lucht van pijptabak best gemist. Ook de Wee Scot heb ik al enorm lang niet meer gebruikt, dus ook die weer aan het werk gezet. Normaal komt dat ding alleen in actie rond de vakantie, als ie mee op reis gaat. Maar nu mag ie vandaag ook weer aan de slag
Vandaag de boel eens gefacelathered, waar de Wee Scot wel het beste mee tot zn recht komt. Inzepen ging allemaal moeiteloos. Zoveel zeep in het kwastje dat makkelijk 4 passes gehaald konden worden (mocht dat nodig zijn geweest)
Mooi 3 passes gehaald met mooi BBS resultaatje.
De Supermax mesjes presteren prima. Lekker smooth en redelijk gemiddeld scherp.
Shave beëindigd met een hele flinke splash Captain's Choice.
Begint met een lichte prik als je hem opdoet, maar daarna toch wel een flinke lange warme gloed op het gezicht, dat een paar minuten aanhoud. Erg lekker! Flink kruidig geurtje ook, dat lang blijft hangen.
De Layrite doet t ook weer prima vandaag. Waarschijnlijk de laatste dag van deze week dat ik m in doe. De Reuzel's zijn binnen, dus die gaan nu als eerste op de testbank
(2 van de waterbased blikken zijn voor mezelf)
Fijne dag verder!![]()
Van Reuzel scheerzeep heb ik nog nooit van gehoord? Een nieuwe ambachtelijke Nederlandse scheerzeep ofzo?![]()
om de leesbaarheid te bevorderen, lijkt het mij verstandig om ze in een spoiler te plaatsen. Met ieder eventueel een eigen kopje. Budget. Mid-range en luxe. Ik had ubershave gevraagd idd.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hij ruikt vrij neutraal vind ik, maar wel lekker frisOf het vergelijkbaar is met Amando Noir zou ik niet weten, ik heb namelijk nooit producten van dit merk in bezit gehad.
Trouwens het zal sommige opgevallen zijn dat er aanbevolen scheersets in de OP staan, momenteel alleen een budget welke ik samengesteld heb.
Maar ik en Sosuacafe wilden ook nog een "mid" en "high ( Duur )", alleen dat laat ik liever aan twee andere personen over.
Ik realiseer dat het allemaal ook subjectief blijft en daarom staat er een disclaimer bijWellicht heeft Ubershave interesse om het dure scheerset samen te stellen?
Al is natuurlijk ook prima wanneer iemand anders dat doet. Omdat ik de op in deze reeks ben zal ik de stukjes dan in de TS plaatsen.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”![]()
Ik was er nog niet helemaal klaar meequote:Op woensdag 4 juni 2014 15:24 schreef Cliffy het volgende:
Staan wel een aantal (spel)fouten in die budget handleiding.In de zin van geen tijd gehad om na te lezen.
Goed ideequote:Op woensdag 4 juni 2014 15:15 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
om de leesbaarheid te bevorderen, lijkt het mij verstandig om ze in een spoiler te plaatsen. Met ieder eventueel een eigen kopje. Budget. Mid-range en luxe. Ik had ubershave gevraagd idd.Het word inderdaad veel tekst wanneer er meerdere scheersets in de OP staan.
[ Bericht 38% gewijzigd door Diqiu-Long op 04-06-2014 16:20:57 ]![]()
Leuk nieuwe scheerkwasten in werkenDie eerste scheerbeurten werken die nieuwe scheerkwasten meestal maar voor de helft. Dus ik moet nog een paar scheerbeurten geduld hebben tot ik mijn Whippeddog 24MM Silvertip in volle glorie kan gebruiken.
Ik heb bij de tweede pass Amando Shave & Balm in 1 gebruikt, en ik moet zeggen dat spul werkt beslist niet slecht want ik kon er me tweede pass gewoon netjes mee afmaken. Maar ik snap nu wel waarom ze het shave & balm in 1 noemen, want dit spul is gewoon zo vettig dat het je inderdaad geen aftershave balsem nodig hebt als je dit spul niet weg wast.
Dit spul ruikt overigens wel echt heerlijk moet ik toegeven, en ik denk dat het minder neutraal is dan ik eerst zei, maar het is wel echt zo'n moderne frisse geur. Amando zelf omschrijft het als een licht energieke geur, en die kun je dan combineren met je eigen eau de toilette.![]()
Ik vind het wel leuk hoor, een nieuwe kwast inwerken. Beetje pielen en experimenteren met verhoudingen. Dassenhaar heeft doorgaans niet zoveel tijd nodig om op gang te komen. Varkenshaar daarentegen, met een beetje pech ben je flink wat scheerbeurten en/of testlathers verder voordat je wat resultaat hebt.![]()
Ik vind het ook leuk hoorquote:Op woensdag 4 juni 2014 20:41 schreef MarcelR het volgende:
Ik vind het wel leuk hoor, een nieuwe kwast inwerken. Beetje pielen en experimenteren met verhoudingen. Dassenhaar heeft doorgaans niet zoveel tijd nodig om op gang te komen. Varkenshaar daarentegen, met een beetje pech ben je flink wat scheerbeurten en/of testlathers verder voordat je wat resultaat hebt.Maar weet wel gewoon dat die eerste scheerbeurten gewoon niet mee tellen in de beoordeling.
Maja het zal inderdaad weer experimenteren worden, want ik heb naast een nieuwe scheerkwast vandaag ook nog de Williams Scheercrème Gevoelige Huid aangebroken, en die textuur is ook vrij dun voor een crème.
Overigens wel een goede scheercreme heb ik zo het idee, maar de geur doet mij denken aan de Florena Scheercrème, echt zo'n aromatische geur wat nog moeilijk te beschrijven is ook.![]()
Vandaag vergulde hand scheerzeep gekocht. Ik vind het naar toiletverfrisser ruiken. Morgen ermee scheren, kijken of het een beetje goed scheert.![]()
De geur vind ik persoonlijk juist een van de goede punten bij De Vergulde Hand scheerzeep.
Maar toilet verfrisser geur? Ik vind van niet, ik omschrijf het als een klassieke frisse zeepgeur met een hint van citrus.
Je moet trouwens eens Arko proberendan heb je pas echt een toilet verfrisser geur
![]()
![]()
Dat klopt wel wat je over de textuur van de Balea Men Aftershave Balsem zegt, je merkt dat namelijk ook bij het aanbrengen van deze aftershave balsem want hij trekt iets minder snel in dan de Nivea.
Desondanks is het toch echt goed spul, maar ik ben wel benieuwd wat je van de geur vind? Ik vond die juist niet zo fijn ruiken, al raakte ik er wel aan gewend uiteindelijk.
[ Bericht 31% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 06:48:09 ]![]()
Enige nadeel van DVH is dat het wel een beetje bekend staat dat het de huid uitdroogt. Zelf merk ik het ook wel eens (zelfs tijdens het scheren) dat het een trekkerig prikkend effect heeft.
Heb ik met palmolive nog nooit gehad. Alleen die geur is daar weer jammer van. Beetje muf. Als die 2 nou eens zouden samenwerken.
Ben wel erg benieuwd naar die tfs zepen. Niet duur! Misschien eens een sampler setje proberen. Die bdf zepen zijn toch ook van tfs? Iemand advies welke daar lekker van zijn? Of een geur beschrijving?
Zelf ben nog steeds onder de indruk van de proraso lijn. Eeg goeie bang for buck. En die splash lotion.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
Ubershave heeft hier waarschijnlijk de grootste verzameling TFS scheerzepen, dus die zal je vast van advies kunnen voorzien. Ik zou op zich ook wel eens zo'n TFS scheerzeep willen uitproberen, maar daar vind ik de prijs te duur voor.
Ja ik weet nu zullen bepaalde personen mij gierig vinden of whatever, maar ¤ 10 voor een scheerzeep exclusief verzendkosten is gewoon best duur vergeleken met budget spul uit Duitsland, Spanje, Frankrijk, Groot Brittannië, Nederland, Italië etc.
Proraso zou trouwens spotgoedkoop zijn in eigen landDus mocht ik ooit in Italië komen dan koop ik direct wat Proraso.
Ik krijg overigens een scheerzeep sample opgestuurd van soapworld.eu, die produceren ambachtelijk Nederlands ( Scheer ) zeep.
Ze verkopen het alleen niet zelf of je moet er 90 stuks willen bestellenZo'n aantallen zou je misschien met een groupbuy wel kwijt komen wellicht.
![]()
Vrijwel alle TFS zepen zijn flinke aanraders. TFS maakt ook de BdF zepen, dat klopt alleen zit er wel verschil in recept. Zijn absoluut ook aanraders! De Raffinato (de typische Italiaanse amandelgeur) is een hele fijne. Heel vol, dik en echt super, maar dan ook supermakkelijk te kloppen en een hele berg slick aan boord.
Mijn aanrader: begin met de Bergamotto NeroliDat is DE zeep die mijn TFS tik aanwakkerde
![]()
![]()
geur merk ik als ik er aan ruik, is middelmatig, dus niet lekker maar ook niet goor en is weg zodra je het opdoet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 06:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat klopt wel wat je over de textuur van de Balea Men Aftershave Balsem zegt, je merkt dat namelijk ook bij het aanbrengen van deze aftershave balsem want hij trekt iets minder snel in dan de Nivea.
Desondanks is het toch echt goed spul, maar ik ben wel benieuwd wat je van de geur vind? Ik vond die juist niet zo fijn ruiken, al raakte ik er wel aan gewend uiteindelijk.![]()
kan ook niet anders voor zo'n prijs toch? Enige goedkope geur die lang blijft hangen is tabac. Maar die lucht wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt. Althans ik.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geur merk ik als ik er aan ruik, is middelmatig, dus niet lekker maar ook niet goor en is weg zodra je het opdoet.
ik zie een aftershave balsem meer als verzorging dan geur, waar ik een aftershave zie als geur en ontsmetted, door 1000 naalden gevoel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
kan ook niet anders voor zo'n prijs toch? Enige goedkope geur die lang blijft hangen is tabac. Maar die lucht wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt. Althans ik.![]()
Ik vind Tabac echt wel een lekkere zeepPresteert goed, kost niet veel. Ruikt lekker
Ik heb zelfs de aftershave lotion ervan staan
![]()
![]()
Deze blijft overigens wel wat langer hangen.
![]()
![]()
Groepje omegas die liggen te verstoffen.
Oeh, Omega's
Ennem, je zou de nieuwe Proraso Groen Balm eens moeten proberenDIE IS LEKKER!
Ik heb nu Reuzel waterbased erin zitten, maar dat is ook wel ff nice spul zeg eej
Op bijna droog haaar ingedaan, grijpt stevig aan en spul heeft een vrij sterke hold, maar wel goed doorkambaar. Ruikt echt heerlijk, En tot nu toe blijft het ook redelijk flexibel. Zeker weten fijn spul!
Eens kijken hoe het de rest van de dag zich houd!
Hmmm....paar losse haartjes niet goed meegepakt
[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 12:29:04 ]![]()
Ik heb van BdF een sample TFS Mandorlatte gekregen, ruikt echt heerlijk! Ik vond het alleen niet zo geweldig scheren, het droogde niet uit oid maar het was ook niet echt lekker slick zodat je mes er lekker doorheen glijdt.. Al zou ik niet kunnen zeggen of dat aan de zeep lag of mijn onkunde of dat het wellicht geen goede combo met mijn huid was..quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:23 schreef SosuaCafe het volgende:
Enige nadeel van DVH is dat het wel een beetje bekend staat dat het de huid uitdroogt. Zelf merk ik het ook wel eens (zelfs tijdens het scheren) dat het een trekkerig prikkend effect heeft.
Heb ik met palmolive nog nooit gehad. Alleen die geur is daar weer jammer van. Beetje muf. Als die 2 nou eens zouden samenwerken.
Ben wel erg benieuwd naar die tfs zepen. Niet duur! Misschien eens een sampler setje proberen. Die bdf zepen zijn toch ook van tfs? Iemand advies welke daar lekker van zijn? Of een geur beschrijving?
Zelf ben nog steeds onder de indruk van de proraso lijn. Eeg goeie bang for buck. En die splash lotion.
![]()
![]()
Naar die variant ben ik inderdaad het meest nieuwsgierig, is dat dan een beetje een Earl Grey Thee-achtige geur?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:34 schreef Ubershave het volgende:
Mijn aanrader: begin met de Bergamotto NeroliDat is DE zeep die mijn TFS tik aanwakkerde
![]()
Bij aftershave balsems blijft de geur sowieso niet lang hangen, en volgens mij is dat ook niet de bedoeling bij de meeste asb's, het gaat zich meer om de verzorgend werking.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:55 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
kan ook niet anders voor zo'n prijs toch? Enige goedkope geur die lang blijft hangen is tabac. Maar die lucht wil je eigenlijk zo snel mogelijk kwijt. Althans ik.
Want daar zijn juist aftershave lotion voor bedoeldZelfs de Crabtree & Evelyn asb ruik ik niet zo lang.
En als je echt iets wilt dat lang blijft hangen dan kun je beter parfum gebruiken lijkt me.![]()
Daar vergis je je sterk in. Er zijn vrij veel aftershave balsems en normale aftershave splashes die je heeeeel lang blijft ruiken.![]()
Ja natuurlijk zijn die erquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:52 schreef Ubershave het volgende:
Daar vergis je je sterk in. Er zijn vrij veel aftershave balsems en normale aftershave splashes die je heeeeel lang blijft ruiken.Maar zelfs de dure Baume.be asb ruikt niet sterk
Daarom zei ik ook meeste, want ja Crabtree is er nog ook eentje die je nog wel even kan ruiken.![]()
Aha, ik heb even de wiki van Bergamot gelezen en dat blijkt dus een citrusvrucht. Blijkbaar komt de bergamot-smaak in Earl Grey van de schil van de onrijpe vrucht, en dan zal de geur van die zeep wel meer op die van het vruchtvlees lijken. Nog steeds heel benieuwd!quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:45 schreef Ubershave het volgende:
Nee, absoluut niet. Beetje citrus / sinaasappelgeur, zoet en fris! Heerlijk!Welke C&E heb jij dan? Ik heb hele goede dingen over de 'Nomad' geur gehoord, zou die graag eens proberen. Helaas schijnen de C&E zepen zelf slechts middelmatig te zijn. Maar dan bestel ik toch liever een zeepje om de geur te testen dan gelijk een ASB of Eau de Toilette. Lastigquote:Op donderdag 5 juni 2014 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Want daar zijn juist aftershave lotion voor bedoeldZelfs de Crabtree & Evelyn asb ruik ik niet zo lang.
![]()
![]()
Daarom zouden samples á 2 euro juist leuk zijnquote:Op donderdag 5 juni 2014 13:09 schreef n0ir het volgende:
[..]
Aha, ik heb even de wiki van Bergamot gelezen en dat blijkt dus een citrusvrucht. Blijkbaar komt de bergamot-smaak in Earl Grey van de schil van de onrijpe vrucht, en dan zal de geur van die zeep wel meer op die van het vruchtvlees lijken. Nog steeds heel benieuwd!
[..]
Welke C&E heb jij dan? Ik heb hele goede dingen over de 'Nomad' geur gehoord, zou die graag eens proberen. Helaas schijnen de C&E zepen zelf slechts middelmatig te zijn. Maar dan bestel ik toch liever een zeepje om de geur te testen dan gelijk een ASB of Eau de Toilette. Lastig
Mensen die benieuwd zijn, de eerste doos van die wetshaveclub (abonnement op zeep en mesjes om te testen)
http://imgur.com/a/vijDi
http://www.wetshaveclub.com/"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Waar en prijs?quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:38 schreef znarch het volgende:
Mensen die benieuwd zijn, de eerste doos van die wetshaveclub (abonnement op zeep en mesjes om te testen)
http://imgur.com/a/vijDihttp://www.syfy.com/tinman/oz/
Dom van me, heb hem ge edit. http://www.wetshaveclub.com/quote:"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Ik heb de C&E West Indian Lime Aftershave Balsem, die ruikt heerlijk maar de werking is maar middelmatig vind ik.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:09 schreef n0ir het volgende:
[..]
[..]
Welke C&E heb jij dan? Ik heb hele goede dingen over de 'Nomad' geur gehoord, zou die graag eens proberen. Helaas schijnen de C&E zepen zelf slechts middelmatig te zijn. Maar dan bestel ik toch liever een zeepje om de geur te testen dan gelijk een ASB of Eau de Toilette. Lastig
Oh en die geur blijft niet lang hangenWellicht een uurtje hoogstens.
![]()
is dat inclusief verzending? Iedere maand spul hoeft niet van mij. Om de 2 maanden is beter.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:41 schreef znarch het volgende:
[..]
Dom van me, heb hem ge edit. http://www.wetshaveclub.com/http://www.syfy.com/tinman/oz/
Ja inclusief. Wel alleen in de VS nog.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:28 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
is dat inclusief verzending? Iedere maand spul hoeft niet van mij. Om de 2 maanden is beter."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Op mij maakt dat set in iedere geval geen indruk, het oogt namelijk nogal saai en goedkoop eerlijk gezegd. Goedkoopste scheerzeep van dat merk is overigens $ 4.
Ik was trouwens bij de Turkse kapper, en die hebben Turkse lemon cologne en Camelot Scheerstaven, maar echt direct voor de verkoop lijkt het niet bedoeld. Ik had namelijk wel gevraagd en die scheerstaven gebruiken ze om klanten te scheren.
Zo vandaag gebruik ik Isana Men Deo Spray Deep Grey, Prolodent med tandpasta, Balea Men Hang Loose, 7 Kruiden Shampoo, Balea Men Sensitive Wash crème.
[ Bericht 18% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 16:34:14 ]![]()
en hoe kom jij dr aan dan? Of woon je daar?quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja inclusief. Wel alleen in de VS nog.http://www.syfy.com/tinman/oz/
dat is juist de drempel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 14:46 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja inclusief. Wel alleen in de VS nog.![]()
Weet jij toevalig of ze bij DM markt een goedkope 100% neutrale deo hebben?quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op mij maakt dat set in iedere geval geen indruk, het oogt namelijk nogal saai en goedkoop eerlijk gezegd. Goedkoopste scheerzeep van dat merk is overigens $ 4.
Ik was trouwens bij de Turkse kapper, en die hebben Turkse lemon cologne en Camelot Scheerstaven, maar echt direct voor de verkoop lijkt het niet bedoeld. Ik had namelijk wel gevraagd en die scheerstaven gebruiken ze om klanten te scheren.
[ afbeelding ]
Zo vandaag gebruik ik Isana Men Deo Spray Deep Grey, Prolodent med tandpasta, Balea Men Hang Loose, 7 Kruiden Shampoo, Balea Men Sensitive Wash crème.![]()
Het zijn allemaal vrij neutrale geurenquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Weet jij toevalig of ze bij DM markt een goedkope 100% neutrale deo hebben?Want die deodorants zijn bedoeld om zweet tegen te gaan, en niet zoals Axe wat meer een parfum deodorant is.
Maar die deo spray's werken wel goed en zijn goedkoop, althans die van Rossmann, maar dat zal voor DM vast hetzelfde zijn.![]()
nee, ik heb daar deo's gekocht van Balea en die reuken allemaal sterk, ik zoek echt een geurloze deospray.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:57 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het zijn allemaal vrij neutrale geurenWant die deodorants zijn bedoeld om zweet tegen te gaan, en niet zoals Axe wat meer een parfum deodorant is.
Maar die deo spray's werken wel goed en zijn goedkoop, althans die van Rossmann, maar dat zal voor DM vast hetzelfde zijn.
misschien hebben ze die daar niet.![]()
Ik weet het nietquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, ik heb daar deo's gekocht van Balea en die reuken allemaal sterk, ik zoek echt een geurloze deospray.
misschien hebben ze die daar niet.Maar ik vind de Isana Men Deo Spray Deep Gray niet sterk ruiken, gewoon fris maar niet dat je een uur in wind stinkt naar parfum.
DM is trouwens wel iets anders dan Rossmann, de Rossmann komt bij mij volwassene over dan de DM wat betreft bepaalde producten, de DM probeert soms namelijk teveel populaire jongeren merken te kopiëren.
[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 17:18:27 ]![]()
Nee niet, is niet van mij.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:46 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
en hoe kom jij dr aan dan? Of woon je daar?
Zag het op /r/wickededge en aangezien er hier eerder over gesproken werd heb ik gewoon de fotos hier weg gezet."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Neequote:Op donderdag 5 juni 2014 21:35 schreef THEFXR het volgende:
Wie heeft er weleens deze mesjes geprobeert?
[ afbeelding ]Maar waarschijnlijk worden ze geproduceerd door Personna ofzo. Maar ik heb deze op mijn wenslijst staan
En misschien koop ik ze wanneer er weer 20% korte op het gehele Isana assortiment is.
Maar waarom koop je ze niet gewoon? Ik heb wel al eens mesjes bij de Real- gekocht, en die bevielen helaas niet maar waren net als deze mesjes gewoon goedkoop.![]()
Omdat ik ver weg woon van een rossman filiaal, ben er nl nog nooit geweest.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
NeeMaar waarschijnlijk worden ze geproduceerd door Personna ofzo. Maar ik heb deze op mijn wenslijst staan
En misschien koop ik ze wanneer er weer 20% korte op het gehele Isana assortiment is.
Maar waarom koop je ze niet gewoon? Ik heb wel al eens mesjes bij de Real- gekocht, en die bevielen helaas niet maar waren net als deze mesjes gewoon goedkoop.![]()
Oh op die manier, ik zou zeggen hou de aanbiedingen anders eens in de gaten want het kan zich best lonen om er dan te kopen ( Vooral de eigen merken ). Ik woon er overigens ook zo'n 6KM vandaan, maar mijn Duitse collega woont er dicht in de buurtquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat ik ver weg woon van een rossman filiaal, ben er nl nog nooit geweest.
[ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-06-2014 22:10:44 ]![]()
Heb me aangemeld op de nieuwsbriefquote:Op donderdag 5 juni 2014 22:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Oh op die manier, ik zou zeggen hou de aanbiedingen anders eens in de gaten want het kan zich best lonen om er dan te kopen. Ik woon er overigens ook zo'n 6KM vandaan, maar mijn Duitse collega woont er dicht in de buurt![]()
![]()
![]()
Goedemorgen dames en heren!
Vandaag is het weer vrijdag, start van het weekend!
En wat is het vandaag? Juist, een scheerdag!
Setup:
Merkur 34C HD met Supermax Stainless (2)
Muhle Silvertip Fibre
GFT Coral Skin Food Pre-Shave
Klar Kabinett
DR Harris Aftershave Milk Pink
En in het haar vandaag, voor de 2e keer: Reuzel Waterbased!
Ik had weer eens zin in de geur van roosjes. Dus deze setup weer van de plank gehaald.
Eerst maar lekker even de boel ingesmeerd met de GFT Skin Food, lekker vast de boel preppen voor scheren.
Daarna maar eens een mooi schuimpje gemaakt van de Klar Kabinett. Is met de Muhle geen probleem, al merk ik wel dat ik af en toe wat meer water toe moet voegen omdat ie anders te dik aanvoelt :p
Scheren ging zoals gewoonlijk weer uitstekend.
Nette 3 passes met near BBS resultaat.
Afgerond met de DR Harris, die echt heerlijk ruikt en uitstekend zijn werk doet, MAAR wel ontzettend dun is, dus ik moet de volgende keer wel wat beter opletten hoeveel dat ik eruit wil hebben....had nu dus weer veel te veel
Goed, wat de Reuzel betreft:
Ruikt heerlijk! Kan het niet helemaal goed thuisbrengen, maar het heeft iets weg van sinaasappel/mandarijn/grapefruit, iets in die richting. Doet me een beetje denken aan de BonaFide Superior Hold die ik eerder heb geprobeerd.
Qua hold zit het maar net boven de Suavicito Firme Hold en net onder de Layrite Super Hold. Grijpt echt prachtig aan, kamt makkelijk door en binnen no time zit de boel zoals je het wilt hebben. Word niet echt hard, maar blijft gewoon wel lekker flexibel.
Herkammen kan redelijk makkelijk. Drupje water op je handen uitwrijven en even door je haar heen halen. Kam erdoorheen en het zit weer!Prima spul dit!
Valt me niet tegen, zeker voor de prijs niet (¤14,-)
Ben er alleen wel weer pijnlijk achter gekomen dat ik voor een hele mooie volle pompadour gewoon VEEEL langer haar nodig ga hebben....Dus dat word nog even opsparen
Prettig weekend allemaal!![]()
Toevallig heb ik deze pas aangeschaft, maar nog niet uitgeprobeerd.quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:35 schreef THEFXR het volgende:
Wie heeft er weleens deze mesjes geprobeerd?
Volgens mij kosten ze iets van ¤ 1,49 per tien stuks bij de Duitse drogist.
Geen idee uit welke fabriek ze komen; Made in Germany staat er op.![]()
Interessant om te weten dat ze made in Germany zijnWellicht worden ze dan gewoon door Merkur of Wilkinson Sword geproduceerd.
Maar dat is natuurlijk allemaal gissen, want Duitse drogisterijen geven zoiets nooit prijs![]()
![]()
In selfkant zit een apotheker, zouden ze daar ook scheerspullen verkopen?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 12:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
Interessant om te weten dat ze made in Germany zijnWellicht worden ze dan gewoon door Merkur of Wilkinson Sword geproduceerd.
Maar dat is natuurlijk allemaal gissen, want Duitse drogisterijen geven zoiets nooit prijs![]()
Ja op bestelling vast en zekerquote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In selfkant zit een apotheker, zouden ze daar ook scheerspullen verkopen?Vraag dan maar naar Kappus Aloe Vera Rasiercreme.
Betaal je wel iets meer voor bij de apotheek, maar dan heb je geen verzendkosten.
[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 06-06-2014 14:58:35 ]![]()
wat is daar dan zo speciaal aan?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 14:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja op bestelling vast en zekerVraag dan maar naar Kappus Aloe Vera Rasiercreme.
Betaal je wel iets meer voor bij de apotheek, maar dan heb je geen verzendkosten.![]()
Niet veel blijkbaar:quote:quote:Overall, I’m going to say it’s a 6/10. It’s a solid middle of the road cream, nothing outstanding, nothing terrible. Decent price for what you get though."AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Kun je op mijn weblog lezen, ik heb nu geen tijd om dat hier uitgebreid te vertellen. Dus Google maar op Kappus Aloë Vera Scheercreme en dan kom je vanzelf bij mijn blog uit.
Hier mijn sotd foto snel
[ afbeelding ]
Let niet op de rommel![]()
Is dat zo moeilijk dan? Het is gewoon een beschrijving om de kwaliteit van het scheerschuim te beschrijven.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?
En we wonen niet in Duitsland, dus cijfer 1 is laag en cijfer 9 is hoog, zo simpel is het.
Dus het is net zoals op school, als je een vier of vijf krijgt heb je dus een laag cijfer gekregen en een negen en tien is een hoog cijfer.
[ Bericht 9% gewijzigd door Diqiu-Long op 06-06-2014 16:07:25 ]![]()
nee dus....quote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?Siesta & Fiesta!![]()
idd, en we zitten niet op school, dus weer zwaar offtopic, het leek mij ook geen moeilijke vraag ofzo.quote:![]()
Dan moet je niet met dat soort vragen aan komenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
idd, en we zitten niet op school, dus weer zwaar offtopic, het leek mij ook geen moeilijke vraag ofzo.Want de beschrijving in het artikel lijkt mij geen hosus posus, en ik leg het zelfs nog in het kort uit.
En ik ga niet beginnen met Engelse termen zoals slick, smoothMaar goed op Duitse scheerforums staat de Kappus Aloë Vera Scheercreme hoog aangeschreven.
Alleen de geur moet je van houden. Het is trouwens een plantaardige scheercreme, dus het bevat geen dierlijk vet.![]()
Als je geen antwoord weet op de vraag, dan zeg je dat en niet met onzin aankomen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dan moet je niet met dat soort vragen aan komenWant de beschrijving in het artikel lijkt mij geen hosus posus, en ik leg het zelfs nog in het kort uit.
En ik ga niet beginnen met Engelse termen zoals slick, smoothMaar goed op Duitse scheerforums staat de Kappus Aloë Vera Scheercreme hoog aangeschreven.
Alleen de geur moet je van houden. Het is trouwens een plantaardige scheercreme, dus het bevat geen dierlijk vet.
Ik vraag wat ik wil, want jij schrijft het nl op je blog!![]()
Precies je antwoord staat gewoon op mijn blogquote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als je geen antwoord weet op de vraag, dan zeg je dat en niet met onzin aankomen.
Ik vraag wat ik wil, want jij schrijft het nl op je blog!![]()
![]()
Heb vandaag besloten te stoppen met dvh, de resultaten werden steeds slechter door matig/slechte glide dan wel voeding van de huid ( uitdroging)
Opzich appart, enkele maanden geleden kreeg ik met exact dezelfde setup geen razorburn en en een glad resultaat. nu toch zeker een flinke razorburn en irritatie. Met schuim of gel uit een bus helemaal geen last!
Gewenning aan de zeep? Ouderdom van de zeep(plus min 4 maanden) iemand enig idee?
Enige verandering is de toevoeging van nivea aftershave balm!Aigh aigh Captain!![]()
nogmaals mijn vraag waar ik nog geen antwoordt op heb gehad:quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Precies je antwoord staat gewoon op mijn blog
kan je in detail beschrijven wat hoge en lage scheerschuim kwaliteit is?![]()
zelf vind ik DVH ook te droog.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 19:43 schreef Captain_koek het volgende:
Heb vandaag besloten te stoppen met dvh, de resultaten werden steeds slechter door matig/slechte glide dan wel voeding van de huid ( uitdroging)
Opzich appart, enkele maanden geleden kreeg ik met exact dezelfde setup geen razorburn en en een glad resultaat. nu toch zeker een flinke razorburn en irritatie. Met schuim of gel uit een bus helemaal geen last!
Gewenning aan de zeep? Ouderdom van de zeep(plus min 4 maanden) iemand enig idee?
Enige verandering is de toevoeging van nivea aftershave balm!![]()
Er zijn idd genoeg zepen die het stukken beter doen dan Vergulde Hand.
Het is een leuk beginnerszeepje, maar daar houd het ook mee op. Niet bijzonder qua geur, performance.
Leuk dat het zo cheap is, maar verder.....
Hoge kwaliteit scheerschuim, is makkelijk klopbaar, dik (dichtheid) en flink slick
Lage kwaliteit is moeilijk klopbaar, slap en niet slick
just my 2 cents![]()
![]()
Zelfs aan beginners raad ik De Vergulde Hand Scheerzeep niet aanWant ja Palmolive Scheercreme werkt gewoon stuk beter, en kost het zelfde ( Naja de helft in Duitsland
).
![]()
Vergeet Balea scheercrème niet. Vind ik persoonlijk beter dan Palmolive.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zelfs aan beginners raad ik De Vergulde Hand Scheerzeep niet aanWant ja Palmolive Scheercreme werkt gewoon stuk beter, en kost het zelfde ( Naja de helft in Duitsland
).
![]()
ook 15 cent goedkoperquote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:28 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Vergeet Balea scheercrème niet. Vind ik persoonlijk beter dan Palmolive.![]()
Zit ook Aloë Vera complex in. Daarnaast is Palmolive groen dat vind ik onsmakelijk eruit zien. Balea is gewoon wit.quote:![]()
Ik snap echt niet wat jullie tegen dvh hebben. Het is geen makkelijke zeep, maar ik vind 'm verder prima. Ik heb me er echt jaren mee geschoren (en nog af en toe) en nooit last van uitdroging gehad.Siesta & Fiesta!![]()
Er is simpelweg veel beter te krijgenquote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:03 schreef Bramito het volgende:
Ik snap echt niet wat jullie tegen dvh hebben. Het is geen makkelijke zeep, maar ik vind 'm verder prima. Ik heb me er echt jaren mee geschoren (en nog af en toe) en nooit last van uitdroging gehad.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"![]()
Niks mis met vergulde hand, van uitdrogende zeep of een trekkend gezicht heb ik geen last meer. Vroeger wel maar blijkbaar heb ik het trucje door hoe deze zeep goed te gebruiken is. En dan doet het voor mij zeker niet onder voor Palmolive.
Ik heb het trouwens over de zeep, niet de creme, van zowel vergulde hand als Palmolive.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: