Je gaat er van uit dat het bij haar ligt. Maar het kan best de combinatie van die twee zijnquote:
Een sulletje wat alles maar blijft pikken geeft haar het gevoel dat ze alles kan maken? Sure. Maar ergens moet (binnen de relatie) de grens getrokken worden. Dit heeft de TS niet gedaan maar misschien kan een andere man het wel.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Je gaat er van uit dat het bij haar ligt. Maar het kan best de combinatie van die twee zijn
Ik moet wel lachen dat je alles maar in stereotypes ziet. Zij is een agressief wijf, en hij is een sulletje.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 08:50 schreef SpecialK het volgende:
Een sulletje wat alles maar blijft pikken geeft haar het gevoel dat ze alles kan maken?
Chemie kan best maar laten we niet doen alsof haar gedrag een soort magische spiegeling is van de TS en dat ze bij andere partners totaal anders zal zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen dat je alles maar in stereotypes ziet. Zij is een agressief wijf, en hij is een sulletje.
Is het wel eens in je opgekomen dat twee mensen heel erg gek op elkaar kan zijn, maar dat er toch op 1 of andere manier een kwaadaardige chemie tussen die twee is?
Zou dat kunnen? Of kun jij niet dealen met zulke grijswaarden en nuanceringen?
Mijn ervaring is anders, maar mijn steekproef is dan ook heel klein, 1.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:00 schreef SpecialK het volgende:
Meestal vervallen dit soort mensen in een bepaald gedrag.
Ik ben bang dat mijn tegenvoorbeelden (hoewel numeriek) vooral anekdotisch zijn. Maar deze mensen zijn in die verhalen vooral opzoek naar iemand waar ze hun gebroken karaktereigenschappen lekker kunnen laten wapperen. Eerst verbergen ze het en na een jaartje of 2 komt het naar boven drijven.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:04 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders, maar mijn steekproef is dan ook heel klein, 1.
Zou je dat ook zo stellen als de TS een vrouw was en haar vriend een paar tikken had uitgedeeld of zou je dan zeggen dat hij een agressieve klootzak is en ze hem moet dumpen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen dat je alles maar in stereotypes ziet. Zij is een agressief wijf, en hij is een sulletje.
Is het wel eens in je opgekomen dat twee mensen heel erg gek op elkaar kan zijn, maar dat er toch op 1 of andere manier een kwaadaardige chemie tussen die twee is?
Zou dat kunnen? Of kun jij niet dealen met zulke grijswaarden en nuanceringen?
Ja. Je weet toch wel van die wijven die het bloed onder je nagels vandaan halen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:25 schreef TerryStone het volgende:
Zou je dat ook zo stellen als de TS een vrouw was en haar vriend een paar tikken had uitgedeeld of zou je dan zeggen dat hij een agressieve klootzak is en ze hem moet dumpen?
Ik denk dat ik het antwoord daarop wel weet...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |