abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140662682
Ik ben wel naar iets benieuwd, eigenlijk naar meningen van de mannelijke en vrouwelijke kant.

Tijdens dates, en altijd wel eigenlijk, vind ik het fijn om voor mijn date/vriendin te betalen. Ik weet niet waar dat vandaan komt, noem me ouderwets, maar dat doe ik nou eenmaal graag.

Mijn vriendin vind dat volgensmij aan de ene kant fijn, aan de andere kant wilt ze niet het gevoel hebben of mij geven dat ze profiteert. dit is totaal niet het geval, ik wil gewoon graag betalen.

Wat ik nu doe is als we af en toe terrasje gaan, en de rekening een 10je oid is, ik haar dit laat betalen.

Herkennen mannelijk fokkers zich hierin? En wat vinden de vrouwelijke fokkers hiervan?
pi_140662742
Ik betaal ook altijd, geld interesseert me niet zoveel omdat ik me er niet zoveel zorgen over hoef te maken. In mijn vrienden/vriendinnengroep zijn er veel die nog studeren of krap zitten qua budget, dan maakt het me niet zoveel uit als ik meer inleg of een rekening oppak.
  FOK!mycroftheld dinsdag 3 juni 2014 @ 11:24:03 #3
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_140662758
Als je het graag doet lijkt me er geen probleem. Ik ben zelf ook altijd degene die betaald en vind dit ook leuk om te doen.
pi_140662767
Heb ik vooral aan het begin, tijdens een langere relatie neig ik meer naar 50/50,

Maar ik heb het ook als ik met gewoon een vriendin een drankje doe, dat ik dan ook liever betaal, zijn ze het alleen niet altijd mee eens :p
pi_140662841
In het begin van mijn relatie heb ik voor vrijwel alles wat we gingen doen betaald. Nu neigt mijn vriendin er steeds vaker naar om te betalen voor ik ook maar de kans krijg en is het een beetje 50/50. We werken allebei naast onze opleiding en we gaan al richting de 3 jaar dus dan ligt dat ook wat anders denk ik.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:27:38 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140662846
Ik betaal graag net zoveel als m'n vriend, dit wordt natuurlijk niet tot op de euro bijgehouden maar de ene keer betaalt hij en de andere keer betaal ik. En hij vindt dat prima.
pi_140662882
Bij een eerste date betaal ik ook graag ja. Maar in een relatie gewoon 50/50 of naar draagkracht. Niet dat ik het helemaal ga zitten uitrekenen. Gaat meer op gevoel.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:30:26 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140662931
Als hij het eten betaald, betaal ik het drinken daarna wel.
Gewoon beetje 50/50.

Als hij er echt op staat om alles te betalen dan moet ie het maar doen, maar moet ie niet vreemd opkijken als ik stiekem eens wat afreken :+
pi_140662943
Thnx voor de reacties, ik denk dat het in de loop vd tijd ook wel wat zal veranderen, aangezien zij bijna full time gaat werken en ik nog een opleiding doe, maar ik vind dat gewoon fijn om wat voor haar te betalen.
pi_140662949
In het begin betaalde hij vaker altijd, maar hoe langer we wat hadden, hoe vaker het gewoon 50/50 werd of ik zelfs betaalde, alhoewel ik merk dat ie het prettiger vindt als hij betaalt.

Ik vind het wel getuigen van hoffelijkheid als de man in het begin betaalt, maar ik ben net zo goed bereid te betalen. Ik ken vrouwen die het totaal not-done vinden als zij moeten betalen, of als ze betalen het geld aan hun vriend geven zodat het lijkt alsof hij betaalt. Dat snap ik echt niet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140662972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef Bijna het volgende:
Ik vind het wel getuigen van hoffelijkheid als de man in het begin betaalt, maar ik ben net zo goed bereid te betalen.
Helemaal mee eens. ^O^
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_140662985
quote:
In het begin betaalde hij vaker altijd, maar hoe langer we wat hadden, hoe vaker het gewoon 50/50 werd of ik zelfs betaalde, alhoewel ik merk dat ie het prettiger vindt als hij betaalt.

Ik vind het wel getuigen van hoffelijkheid als de man in het begin betaalt, maar ik ben net zo goed bereid te betalen. Ik ken vrouwen die het totaal not-done vinden als zij moeten betalen, of als ze betalen het geld aan hun vriend geven zodat het lijkt alsof hij betaalt. Dat snap ik echt niet.
Ik merk aan haar dat ze het wel heel fijn en heel lief vind dat ik betaal, maar af en toe MAG ik absoluut niet betalen, denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalen
pi_140662990
Quotes uit een zeer vermakelijk topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:45 schreef zarGon het volgende:
Ik vind het zo vreemd van de Nederlanders eh. Ieder voor zich en dan ook nog echt tot op de cent...
Zelfs bij je vriendin ( :') ). (Ja, niet iedereen doet het, ik generaliseer even voor het gemak.)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind dat normaler dan dit. Het ligt natuurlijk aan de situatie, maar hell, ik vind het normaal dat de man meer betaalt (als de situatie het dus toelaat).
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geloof het of niet, ik vind dat de man dat eigenlijk minimaal hoort voor te stellen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad een cultuurschok. Ik ben van Turkse komaf en weet inmiddels wel dat er wat fundamentele verschillen zijn, maar wat ik net lees is toch echt droevig.

Wat ik gangbaar vind? Voorstellen om te betalen in ieder geval (niet altijd, zij trakteert mij ook vaak genoeg), om en om of dat ik iets meer betaal dan haar. Wat ik sowieso gewoon vies vind is dat het zo precies door de helft moet en zo, daar doe ik dus echt niet aan. Ik werk en zij studeert, dus ik verdien meer dan haar en heb ik dus ook meer te besteden. Ze vindt het ook niet altijd leuk dat ik alles wil betalen, dus soms mag ik niet eens. :P.

Ik vind het juist tof om te doen.
pi_140663012
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef Cart_A1993 het volgende:

[..]

Ik merk aan haar dat ze het wel heel fijn en heel lief vind dat ik betaal, maar af en toe MAG ik absoluut niet betalen, denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalen
Dat is niet erg hè, dan moet je haar af en toe laten betalen. ;)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:33:46 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_140663013
quote:
denk dat ze het voor haar eigen ook prettig vind af en toe wat te betalen
Natuurlijk :)
pi_140663027
quote:

Best, als ze zo traditioneel willen, maar dan moeten ze gvd ook terug naar de keuken :(
pi_140663033
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:33 schreef complicate het volgende:

[..]

Dat is niet erg hè, dan moet je haar af en toe laten betalen. ;)
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk :)
Dat doe ik ook wel, de goedkopere dingen haha :P
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:34:51 #18
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140663037
quote:

[..]

:Y Ik ook. Ik wil niet de indruk wekken dat ik misbruik maak van de situatie en/of dat ik hem iets verschuldigd ben.
pi_140663055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:32 schreef zarGon het volgende:
Quotes uit een zeer vermakelijk topic:

[..]

[..]

[..]

[..]

Quote nr 3 klopt wel. Dat is teken van hoffelijkheid :Y
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:36:07 #20
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_140663070
Ik voel me vaak schuldig wanneer mensen voor mij betalen. Maar ik heb dan ook niet zoveel geld om dingen te betalen momenteel :') ik woon net op mezelf en ik weet nog niet wat ik precies overhou aan het einde van een maand. En wat ik dus kan uitgeven naast de basiskosten.

Ik probeer wel sneller te zijn met betalen dan de ander, maar dat lukt niet altijd. Vaak zeggen ze ook: nee ik betaal wel. En ik heb dan ook geen zin om daar ruzie over te gaan maken in een restaurant of café.

Vaak is het zo dat dates wel voor mij betalen aan het begin, of dat we de rekening delen. Daarna is het verschillend.

Daarnaast ben ik ook niet iemand die veel kan eten, als iemand voor mij gaat betalen voel ik me vaak schuldig als ik mijn bord niet leeg krijg. Als ik zelf betaal heb ik daar geen last van.

Als een date toch alles wil betalen zorg ik er vaak voor dat ik als eerste bij de parkeermeter ben. Mannen hebben meestal minder kleingeld dan dat ik heb. :7
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_140663101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:34 schreef Cart_A1993 het volgende:

[..]

[..]

Dat doe ik ook wel, de goedkopere dingen haha :P
haha waarom? Maakt dat iets uit: "goedkopere dignen"?
pi_140663104
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik betaal ook altijd, geld interesseert me niet zoveel omdat ik me er niet zoveel zorgen over hoef te maken. In mijn vrienden/vriendinnengroep zijn er veel die nog studeren of krap zitten qua budget, dan maakt het me niet zoveel uit als ik meer inleg of een rekening oppak.
rijke tatta met je litecoins
pi_140663117
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:37 schreef Toto69 het volgende:

[..]

rijke tatta met je litecoins
Sssssssst :P
pi_140663202
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:37 schreef complicate het volgende:

[..]

haha waarom? Maakt dat iets uit: "goedkopere dignen"?
Weet ik niet.. als we uit eten gaan en dat kost bv 70 euro, betaal ik dat liever en laat ik haar de drankjes die we later op het terras drinken betalen als ze dat graag wilt.
pi_140663222
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:21 schreef Cart_A1993 het volgende:

Wat ik nu doe is als we af en toe terrasje gaan, en de rekening een 10je oid is, ik haar dit laat betalen.

Tja ik zal wel een vieze feministe zijn maar van dit soort zinnen gaan mijn nekharen echt overeind staan :')
Zo denigrerend
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')