abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140740142
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:53 schreef Roger_ het volgende:

[..]

was een voorbeeld, uiteraard. ik had me laatst behoorlijk gefopt . dacht ook nog effe tijd te hebben om effe een goeie hap te eten. de calorieën die ik tot me genomen had was ik weer kwijt, eer ik uit stapte.
Snap ik. :) Maar met een overstap van 70 minuten ben ik niet geneigd om iets qua horeca/shopping te doen. Dan kan ik wel de discipline opbrengen om netjes direct naar de vertrekgate te gaan. :)
pi_140740166
Singapore, beste vliegveld ooit. O+
pi_140740213
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat maakt Singapore Airport dan zoveel beter dan bijvoorbeeld Hong Kong of KL?
pi_140740683
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Beetje offtopic, maar we moesten overnachten in Singapore en je hebt gewoon overal gratis water, je kan tv kijken, internetten etc.
Heb me daar goed vermaakt die avond/nacht. :)
Hong Kong ben ik nooit geweest, KL wel maar daar ben ik niet lang geweest.
pi_140742339
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:56 schreef SimtekF1 het volgende:
hmm vind je ? helemaal geen slecht vliegveld, maar ik heb nu niet het gevoel van wow wat was dit een geniaal vliegveld.
Nu moet ik zeggen dat mijn prioriteiten totaal ergens anders liggen als de gemiddelde reiziger.
Maar mijn favriet is nog steeds Charlottetown, Labrador Canada, het vliegveld belt je een half uur voor dat je vlucht vertrekt , gratis koffie geen gezeik over over bagage en ik was heel erg gelukkig ;)

okee nu over dreef ik, maar zelf geef ik niet zo om design, veel shops etc. gewoon praktisch als Frankfurt en ik ben helemaal happy.
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:48:23 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140752253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het feit dat je voor minder dan 10 S$ ook van een douche gelegenheid gebruik kan maken als niet business klasse passagier, er eetgelegenheden zijn van foodcourts zowel landside als airsides, subway tot wat meer upmarket restaurant opties. En de vele mogelijkheden tot winkelen (als je daar in geïnteresseerd bent.
Daarnaast gratis internet, wifi tot terminals, bioscoop, zwembad, 'regenwoud' waar je kunt lopen als schone toiletten alsmede snelle immigratiecontroles en bagageafhandeling en de bijbehorende openbaar vervoer tot taxi opties maken Singapore toch wel goed.

In Hong Kong miste ik toch wel de mogelijkheid om toegang te hebben tot douches, inmiddels geen probleem meer door mijn frequent flyer status waardoor ik meestal wel toegang tot een lounge kan krijgen en de in mijn ogen wat minder uitgebreide voorzieningen van eetgelegenheden.

Enige minpunt van Singapore is wel dat zij hebben gekozen voor tapijt op de vloer, die keuze kan ik niet helemaal begrijpen, zeker niet als het schoonmaken daarvan toch niet zo goed gaat als ik vooraf had voorgesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140752343
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het feit dat je voor minder dan 10 S$ ook van een douche gelegenheid gebruik kan maken als niet business klasse passagier, er eetgelegenheden zijn van foodcourts zowel landside als airsides, subway tot wat meer upmarket restaurant opties. En de vele mogelijkheden tot winkelen (als je daar in geïnteresseerd bent.
Daarnaast gratis internet, wifi tot terminals, bioscoop, zwembad, 'regenwoud' waar je kunt lopen als schone toiletten alsmede snelle immigratiecontroles en bagageafhandeling en de bijbehorende openbaar vervoer tot taxi opties maken Singapore toch wel goed.

In Hong Kong miste ik toch wel de mogelijkheid om toegang te hebben tot douches, inmiddels geen probleem meer door mijn frequent flyer status waardoor ik meestal wel toegang tot een lounge kan krijgen en de in mijn ogen wat minder uitgebreide voorzieningen van eetgelegenheden.

Enige minpunt van Singapore is wel dat zij hebben gekozen voor tapijt op de vloer, die keuze kan ik niet helemaal begrijpen, zeker niet als het schoonmaken daarvan toch niet zo goed gaat als ik vooraf had voorgesteld.
Hong Kong heeft ook gratis WiFi en gratis internet terminals overal staan, maar volgens mij zijn er inderdaad geen lounges voor economy passagiers.

HKIA is volgens mij wel meer op de zakenreiziger geënt inderdaad, ook qua winkelaanbod.

HK heeft ook deels tapijt op de vloer. In ieder geval in dat lange verbindingsstuk.
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:34:49 #33
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140753531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Hong Kong heeft ook gratis WiFi en gratis internet terminals overal staan, maar volgens mij zijn er inderdaad geen lounges voor economy passagiers.

HKIA is volgens mij wel meer op de zakenreiziger geënt inderdaad, ook qua winkelaanbod.

HK heeft ook deels tapijt op de vloer. In ieder geval in dat lange verbindingsstuk.
Hong Kong heeft zeker Wifi en zijn hier en daar wat internetterminals versnipperd opgesteld.
HKIA heeft inderdaad gekozen, voor mij onbegrijpelijk, voor tapijt. De toiletten zijn over het algemeen wel prima in orde, TENZIJ, je van een aparte klein terminal moet boarden waar je alleen kan komen met de airside bus die je er naar toe brengt, want vanaf die terminal boarden ze 2 Tiger en 3 Air Asia vluchten tegelijk met bijbehorende passagiers, al is dat niet altijd zo, als er voldoende ruimte is gebeurd dat ook van de main terminal.

Ik vind dan Hong Kong ook helemaal niet slecht, maar Singapore is wel degelijk een stuk beter. (Hoewel qua bestemming Hong Kong eigenlijk weer wat interessanter is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_142673828
Het was genoeg, maar ik moest op de terugweg wel twee keer zo'n trammetje nemen. Lopend had ik het niet gered.
pi_142674073
Ik vond de luchthaven op Singapore top, maar ik vond Singapore Airlines (als economy passagier) niet ver boven bijvoorbeeld Garuda uitsteken. Wel goed, maar niet mijlenver boven de rest uittorenend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')