Op je gasmeter kijken.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:59 schreef Soldier2000 het volgende:
Mijn gasfornuis heeft geen M24 aansluiting, daarom wil ik hier een 1/8 - M24 koppeling opdraaien (daar zit dus geen rubber in), zodat ik hier mijn gasslang op kan aansluiten.
Ik had zelf ook al door dat ik opnieuw kan beginnen als mijn tape heeft gedraaid, maar dat gebeurd dus iedere keer opnieuw. Misschien draai ik mijn koppeling te strak, maar hoe weet ik dan wanneer hij goed zit.
Ja handig dan heb je een ovalen koppeling. Beter is de tip met de zaag of vijl. Verder moet de tape wel strak eromheen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:47 schreef eRKa het volgende:
Kartels in de schroefdraad maken. Even goed met de waterpomptang erin knijpen.
En de teflon vult dat dan weer op.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:21 schreef mien-moeke het volgende:
Je creeert dan eigenlijk allemaal tunneltjes waarlangs het gas kan ontsnappen. (Lijkt mij)
Het is mij altijd geleerd dat de teflon een aanvulling is op het draad... Niet een vervanging.quote:
Maar dit kan toch nooit de bedoeling zijn, de conclusie moet toch zijn:quote:
Dat bedoel ik ook, je moet het er super strak omheen draaien.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar dit kan toch nooit de bedoeling zijn, de conclusie moet toch zijn:
Als de tape steeds losraakt kun je gewoon niet goed tapen.
Succes met ovaal knijpen van zo'n koppeling...tenzij je Jerom heet gaat dat je niet lukken.quote:Op zondag 1 juni 2014 10:42 schreef appelepent het volgende:
[..]
Ja handig dan heb je een ovalen koppeling. Beter is de tip met de zaag of vijl. Verder moet de tape wel strak eromheen.
Dan ken jij mijn waterpomptang nog niet.quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:23 schreef eRKa het volgende:
[..]
Succes met ovaal knijpen van zo'n koppeling...tenzij je Jerom heet gaat dat je niet lukken.
Chuck Knipex?quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan ken jij mijn waterpomptang nog niet.
Klopt, het gaat om het idee.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |