Ja dat kan inderdaad. Maar goed de belastingdienst is maar een beperkt apparaat en ze weten ook dat linksom of rechtsom geld toch wel terugvloeit in de economie.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:05 schreef Light het volgende:
[..]
De Belastingdienst heeft daar in principe ook niets mee te maken. Maar het is wel een aankoop die via de RDW-tenaamstelling aan een persoon gekoppeld kan worden. En de Belastingdienst kan zien wat het inkomen en het spaargeld van die persoon was. Een auto van 60,000 euro kopen als je minimumloon verdient en bijna geen spaargeld hebt, kan dan vragen oproepen.

Ik denk dat de notaris de bedragen als schenkingen had beschouwd als er bij de overschrijving iets als cadeau, gift of schenking had gestaan. Of er dan wel of geen aangifte over is gedaan, lijkt me voor de notaris minder relevant.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen zijn het geen schenkingen, het staat niet op papier en er is geen aangifte gedaan, wat bij deze bedragen wel had gemoeten.

Zo zie je maar zo nauwkeurig zijn notarissen niet. Je kunt alles wel flessen. En dat is dus wat me stoort, notarissen doen voorkomen alsof ze kraakhelder alles regelen maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:10 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat de notaris de bedragen als schenkingen had beschouwd als er bij de overschrijving iets als cadeau, gift of schenking had gestaan. Of er dan wel of geen aangifte over is gedaan, lijkt me voor de notaris minder relevant.

Ik gebruik ook maar gewoon mijn boerenverstand; ik ben geen notaris en heb ook geen opleiding gehad in die richting.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:11 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Zo zie je maar zo nauwkeurig zijn notarissen niet. Je kunt alles wel flessen. En dat is dus wat me stoort, notarissen doen voorkomen alsof ze kraakhelder alles regelen maar zo werkt het natuurlijk niet.

Dat zal best maar is weinig relevant want "het staat niet op papier" en uit het ontbreken van de aangifte valt wel af te leiden dat het geen schenking was volgens TS want die heeft het dus niet aangegeven.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:10 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat de notaris de bedragen als schenkingen had beschouwd als er bij de overschrijving iets als cadeau, gift of schenking had gestaan. Of er dan wel of geen aangifte over is gedaan, lijkt me voor de notaris minder relevant.

Dan nog, als je zulke bedragen uitgeeft, heb je een leuk inkomen (en dan wil de belastingdienst even meegenieten) en/of veel spaargeld (en daar wil de belastingdienst ook van profiteren).quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:07 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja dat kan inderdaad. Maar goed de belastingdienst is maar een beperkt apparaat en ze weten ook dat linksom of rechtsom geld toch wel terugvloeit in de economie.

Volgens mij was de overledene de client...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:39 schreef Lagrinta het volgende:
De cliënten zijn er niet voor de notaris maar de notaris is er voor hen.
Je snapt volgens mij niet dat het nou juist de bedoeling is dat het wél via de regels wordt opgelost. Met een notaris is het slecht kersen eten als je de regels aan je laars wilt lappenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:06 schreef Lagrinta het volgende:
Nou regels zijn niet altijd de oplossing. Als je iets op een andere manier kunt oplossen waar beide partijen vrede mee hebben dan is dat ook prima. Een agent die een oogje toeknijpt is niet direct een slechte agent.
En jij en de andere erfgenaam willen niet voor het maximale gaan, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:08 schreef Lagrinta het volgende:
Nee dat is niet zijn schuld maar als hij voor het maximale wil gaan is dat wel zijn keuze en je snapt hoe dat werkt.

Da's waarquote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zal best maar is weinig relevant want "het staat niet op papier" en uit het ontbreken van de aangifte valt wel af te leiden dat het geen schenking was volgens TS want die heeft het dus niet aangegeven.

quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:50 schreef hottentot het volgende:
Ben trouwens blij dat het bij ons soepeler gaat in de familie, mijn zus doet al jarenlang veel vaker de boodschappen voor moeders dan ik (ze woont er dan ook veel dichterbij), belt mijn moeder mij of ik er problemen mee zou hebben of ze een andere auto zou kopen voor mijn zus (20.000,-) i.v.m. als je de één wat geeft dan de ander ook.
Leek mij niet meer dan redelijk dat mijn zus die auto zou krijgen, en dat ik de volgende keer een gebakje zou krijgen om de verdeling eerlijk te houden. En toen mijn vader overleed hebben we d'r gelijk verteld dat er van erfdelen geen sprake kan zijn en dat ze alles er in de loop der jaren lekker zelf doorheen moet brassen. Ze hebben d'r ook zelf voor gewerkt.

Volgens mij zijn wij nu cliënt want nu zijn we toevallig bij hetzelfde notariskantoor als waar het testament opgemaakt is maar dat stond ons natuurlijk vrij.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:22 schreef Queller het volgende:
[..]
Volgens mij was de overledene de client...
[..]
Je snapt volgens mij niet dat het nou juist de bedoeling is dat het wél via de regels wordt opgelost. Met een notaris is het slecht kersen eten als je de regels aan je laars wilt lappen
[..]
En jij en de andere erfgenaam willen niet voor het maximale gaan, of zie ik iets over het hoofd?
Je weet het allemaal leuk te brengen, maar je wekt vooral de indruk te willen winnen ten koste van de derde erfgenaam. Die volgens de regels (jawel) precies dezelfde rechten heeft als jij.

Laten we niet doen alsof je een genie moet zijn.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ik gebruik ook maar gewoon mijn boerenverstand; ik ben geen notaris en heb ook geen opleiding gehad in die richting.

Dat het gewoon via de regels gaat, het is geen koehandel.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:29 schreef Lagrinta het volgende:
Met een notaris gaat alles volgens de regels maar ja als dat ruzie oplevert en een compromis een oplossing wat is de rol van de notaris dan precies?

Ja dat is het dus maar dat brengt de vraag naar voren of je het soms niet beter zelf kunt afwikkelen.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat het gewoon via de regels gaat, het is geen koehandel.

Ja, je lult nog steeds mooi. Er is maar verdomd weinig subjectiefs aan het totaal gedeeld door 3...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:29 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Volgens mij zijn wij nu cliënt want nu zijn we toevallig bij hetzelfde notariskantoor als waar het testament opgemaakt is maar dat stond ons natuurlijk vrij.
Met een notaris gaat alles volgens de regels maar ja als dat ruzie oplevert en een compromis een oplossing wat is de rol van de notaris dan precies?
Het maximale is natuurlijk altijd subjectief. Verwerpen is het minimale en alles opeisen is het maximale en zo heeft ieder zn eigen kijk en dat moet ook je moet je alleen ook verplaatsen - als je dat kan - in de andere partij om tot een oplossing te komen.

Als je het hebt over schenkingen of leningen dan is dat nogal een belangrijk punt.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, je lult nog steeds mooi. Er is maar verdomd weinig subjectiefs aan het totaal gedeeld door 3...

Dan moet je het wel anders doen dan die schenkingen...quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:31 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja dat is het dus maar dat brengt de vraag naar voren of je het soms niet beter zelf kunt afwikkelen.

Zijn allemaal regels voor. Die hebben jullie niet gevolgd. Echt jammer voor je, maar zo simpel ligt het.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:35 schreef Lagrinta het volgende:
Als je het hebt over schenkingen of leningen dan is dat nogal een belangrijk punt.

Of ik boos ben? Nou boos we zullen nog wel zien wie het laatst lacht.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:34 schreef Queller het volgende:
Weet je wat ik denk? Je bent gewoon boos. Het leek zo'n goed plan: lief zijn voor paps en dan vast ¤ 50k toegeschoven krijgen. Natuurlijk geen aangifte doen, want dan zou de fiscus op de stoep staan. En nu ben je het haasje, want het is niet volgens de regels gegaan.
Bummer joh

Jawel maar goed we zullen zien hoe het afloopt.quote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Zijn allemaal regels voor. Die hebben jullie niet gevolgd. Echt jammer voor je, maar zo simpel ligt het.

De belastingen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Of ik boos ben? Nou boos we zullen nog wel zien wie het laatst lacht.

Als jij jouw zin krijgt en het wordt een schenking krijg je hiermee te maken:quote:
quote:Bij opzet bedraagt de boete 50% van de belasting die u opzettelijk hebt verzwegen.

We zullen het zien. Bedankt voor de reacties ook de vijandigequote:quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:50 schreef Wespensteek het volgende:
Oh en je had dus gebruik kunnen maken van een eenmalig vrijstelling van ca. 20.000 en de jaarlijkse vrijstelling of mogelijk de vrijstelling voor schenking tbv eigen huis. Maar blijkbaar wist je heel goed hoe het moest zoals je nu ook aardig denkt te weten hoe het zit.
Succes, denk even na voordat je het echt op een rechtszaak laat aankomen want dat is ook niet gratis.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |