abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140562615

- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meet
We gaan in Utrecht meeten. De vaste bezoekers van dit topic hebben een PM van sylvesterrr ontvangen met daarin een link naar een datumprikkertje. Mocht je geen PM hebben ontvangen en toch wil langskomen, stuur dan een PM/DM naar sylvesterrr.
pi_140562700
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:44 schreef Eagle_99 het volgende:
Mooi stuk van Armand Sag, hij gaat op reis naar Armenië :D

http://www.turks.nl/opini(...)10.html#.U4UEC_l_vvY

Deel 2 is interessant: http://www.turks.nl/opini(...)ts.html#.U4UFO_l_vvY
Een artikel opdelen in 10 (of zelf meer) delen, typisch Armand weer. Dat is gewoon weer een week of twee dagelijks aandacht voor hem.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:00 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik zag gister op het nieuws dat ze camera's gaan hangen bij zebrapaden en kentekens gaan opnemen van auto's die niet stoppen voor een voetganger met al gevolg een boete :D Want je weet, zebrapad kennen ze niet in Turkije :')

Goed idee, als er per dag een paar honderd, zo niet duizend boetes wordt uitgedeeld zullen ze uitkijken _O-
In Turkije worden de achterliggers worden boos als ik netjes stop wanneer voetgangers willen oversteken bij een VOP.

quote:
19s.gif Op donderdag 29 mei 2014 23:27 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Het staat wel allemaal beschreven, maar op deze manier bv:
balallalalal, on the other hand, did show a significant,medium effect (effect size .47) in favour of strategy training, F(1, 92) = 7.31, p < .01.

:') wat moet ik daar mee :{w
Whehehe, ik heb de afgelopen 4 weken een snelcursus statistiek gevolgd. Ik kan dit op dit moment dromen. :')
pi_140563450
Zeg dan wat het betekeeeeeent :'( :@ :o
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_140565552
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zeg dan wat het betekeeeeeent :'( :@ :o
Zie DM.
pi_140569695
Deel, 2, 3 en 4.

Aan het einde van deel 4:
quote:
Zonder aarzelen nam de gastheer, waar ik toevallig sliep, een oud Sovjet-busje om ons op te halen. Hij vroeg geen geld, raakte beledigd toen we hem een cadeau wilden aanreiken en wilde er simpelweg niks van weten. Ondanks dat hij toch zo een paar uur kwijt was om ons op te halen, na zes uur hiking waren we toch wel een flinke eind afgedaald. Tel daarbij op dat het om onbegaanbare bergweggetjes gaat en eenieder snapt al dat het toch een verzoek was aan een arme dorpeling om een flink aantal uur te investeren om ons op te halen. Uren die hij ook kon gebruiken om zijn tuin te bewerken. De benzinekosten staan hier nog los van natuurlijk.

Het zette mij aan het denken. Deze mensen stellen het welzijn van hun gasten boven alles. Ondanks dat ze het niet breed hebben, delen ze het klein beetje (figuurlijke) brood evenredig met hun gasten. Erg mooi en sympathiek om dit te mogen meemaken.
Best leuk om te lezen.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_140589449

Enzo Ferrari, founder of Ferrari (on the left) died in 1988. Mesut Özil, footballer (on the right) was born in 1988.
pi_140594341
Ziet er druk uit daar in Almelo, jammer dat ik geen vervoer kon regelen, anders zou ik zeker gaan met mijn Krim-Tataar vlag :9
pi_140596491
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:40 schreef Eagle_99 het volgende:
Ziet er druk uit daar in Almelo, jammer dat ik geen vervoer kon regelen, anders zou ik zeker gaan met mijn Krim-Tataar vlag :9
Wat dan?
pi_140596775
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140597009
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Wat dan?
Protest tegen een monument over de 'Armeense genocide'. Het monument zou eerst voor alle slachtoffers van de 1e WO geopend worden maar later heeft de Armeense Kerk besloten het voor de genocide slachtoffers te openen.

http://www.turks.nl/nieuw(...)lo.html#.U4sSZGR_tLg

8 duizend mensen hebben zich verzamelt.

pi_140597283
Hoezo krijgen zij een monument?
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_140597394
quote:
19s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
is er al
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140597553
quote:
19s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
http://nos.nl/artikel/639673-armeens-monument-in-almelo.html

Ik las op flyers(voor de protest) dat er destijds een vergunning is gevraagd naar een monument voor alle slachtoffers van de 1e WO, later is dit omgedoopt tot een "Armeense genocide monument".
Ik weet niet of er iemand is die dit kan verifiëren? Ik kan helaas geen nieuws vinden over de aanvraag enz.
Als het zo is het een soort van naaistreek geweest van de kerk. De Turkse gemeenschap pleit voor een monument voor alle slachtoffers van de wereldoorlog, zoals eerder afgesproken(?) is.

Edit: http://www.almelo.nl/smartsite.shtml?ch=TER&id=59022
hier staat er ook niet veel, alleen de aanvraag naar een Armeense monument.

http://ilhankaracay.com/t(...)sen-en-haat-monument
Een oude tekst, zou het hiermee te maken hebben? Ze hebben geprobeerd een monument te plaatsen in Assen, maar het is ze toen(er staat geen datum) niet gelukt. Dan maar in Almelo ofzo? Want het monument dat voor Assen bedoelt was stond in de kerk in Almelo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eagle_99 op 01-06-2014 14:52:39 ]
pi_140597592
wtf man

quote:
Turkse Aysel Erbudak sluisde miljoen weg van Slotervaartziekenhuis
mei 30, 2014

Aysel Erbudak, oud-bestuurder van het Slotervaartziekenhuis wordt ervan verdacht een miljoen euro van het ziekenhuis te hebben weggesluisd.

Erbudak zou valse facturen bij het ziekenhuis hebben ingediend in 2008. Dat gebeurde samen met twee anderen. Het geld werd in eigen zak gestoken.

De trio wordt verdacht van valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen. Na het onderzoek beslist het OM of vervolging wordt ingesteld. Wanneer dat gebeurt kon de woordvoerder nog niet zeggen.

Erbudak beweert dat uit het onderzoek zal blijken dat ze onschuldig is. Het geld zou opgegaan zijn aan een mislukt project.

Ze wilde, aldus de omroep, een stuk grond in Turkije kopen voor tien miljoen euro. Het geld van het ziekenhuis zou zijn gebruikt als bankgarantie. Toen ze de rest van het geld niet rond kreeg, verloor ze het miljoen. Een woordvoerder van het openbaar ministerie zegt hierover dat nog wordt onderzocht waar het geld aan is besteed.
-Rabia Al-Basri
pi_140597878
Meer background info:

'Foutje' gemeente Almelo met Armeens 'Genocide' monument

Stichting de Waarheid komt wel een bijzonder interessante visie om de blunder van de gemeente Almelo te openbaren. Volgens deskundigen hebben ambtenaren van de afdeling vergunningen in Almelo zitten slapen.

Foto: Grensgebied Turkije en Armenie
Stichting De Waarheid gaat niet alleen over het monument, het gaat de stichting er ook om dat er een onafhankelijke en onpartijdige commissie ingesteld wordt met betrekking tot het monument. Hier hebben de Armenen vooral moeite mee, omdat er volgens vele experts geen genocide heeft plaatsgevonden.

"Voorts zijn wij van oordeel dat de Vereniging van de Armeense Apostolische Kerk te Almelo misbruik maakt van recht en eveneens misbruik maakt van de gastvrijheid van Nederland.

Armeens monument of Armeense genocide monument?
Immers, de aanvraag van de omgevingsvergunning ten behoeve van het monument is gedaan onder valse voorwendselen, zodat op korte termijn een vergunning kon worden verkregen. De aanvraag is ingediend als zijnde “Armeens monument” en er is een vergunning afgegeven, terwijl van meet af aan klaarblijkelijk de bedoeling is geweest om deze in gebruik te nemen als een“Armeens genocide monument”.

'Vergunning voor Armeense monument ongeldig'
Door deze zeer relevante en juridisch andere kwalificatie achter te houden is de vergunning ongeldig omdat het nu voor een ander doel wordt gebruikt dan waarvoor het is afgegeven. De toets aan openbare orde en veiligheid-criterium is door deze werkwijze niet aan de orde geweest, zodat de vereniging in strijd met de wet- en regelgeving handelt door zonder recht en titel het monument onder deze naam in gebruik te nemen en te willen onthullen.

Wij roepen dan ook de gemeente Almelo op om de wet te handhaven en met voortvarendheid de ingebruikname van het monument onder deze naam te verbieden.
Het is nu aan de gemeente Almelo om te voorkomen dat in strijd met de wet wordt gehandeld.?

http://habergelderland.co(...):landelijk&Itemid=57
pi_140598445
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:42 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/639673-armeens-monument-in-almelo.html

Ik las op flyers(voor de protest) dat er destijds een vergunning is gevraagd naar een monument voor alle slachtoffers van de 1e WO, later is dit omgedoopt tot een "Armeense genocide monument".
Ik weet niet of er iemand is die dit kan verifiëren? Ik kan helaas geen nieuws vinden over de aanvraag enz.
Als het zo is het een soort van naaistreek geweest van de kerk. De Turkse gemeenschap pleit voor een monument voor alle slachtoffers van de wereldoorlog, zoals eerder afgesproken(?) is.

Edit: http://www.almelo.nl/smartsite.shtml?ch=TER&id=59022
hier staat er ook niet veel, alleen de aanvraag naar een Armeense monument.

http://ilhankaracay.com/t(...)sen-en-haat-monument
Een oude tekst, zou het hiermee te maken hebben? Ze hebben geprobeerd een monument te plaatsen in Assen, maar het is ze toen(er staat geen datum) niet gelukt. Dan maar in Almelo ofzo? Want het monument dat voor Assen bedoelt was stond in de kerk in Almelo.
Je kan die informatie gewoon opvragen bij de gemeente. 'Wobben' is leuk. ;)
pi_140604228
CHP heeft met klein verschil Yalova gewonnen terwijl BDP in Agri AKP heeft afgestraft.
pi_140617216

Ik had dit lied volgens mij voor het eerst hier geluisterd :P
pi_140618900
Waterkrachtcentrale(HES) in de maak in Oltu, Erzurum:

Jammer, meerdere natuurgebieden worden verwoest, vooral in de kustgebieden.
pi_140620750
Toerkai doet niet mee met het WK zie ik nu pas :') ging er gewoon vanuit dat meedoen gewoon standaard was. :@
Wat een droefheid voor zo´n land dat gek van voetbal is... zelfs die verhongerende Grieken doen mee :( :'(
pi_140621364
quote:
11s.gif Op maandag 2 juni 2014 03:18 schreef WammesWaggel het volgende:
Toerkai doet niet mee met het WK zie ik nu pas :') ging er gewoon vanuit dat meedoen gewoon standaard was. :@
Wat een droefheid voor zo´n land dat gek van voetbal is... zelfs die verhongerende Grieken doen mee :( :'(
Zal ik maar weer voor Griekenland zijn? Toen Griekenland Europees kampioen werd had ik dat al tijdens de openingswedstrijd voorspeld. :D :')
pi_140621719
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 00:28 schreef Eagle_99 het volgende:

[ afbeelding ]

Waterkrachtcentrale lijkt mij groener te zijn dan een kolencentrale + leggen ze elders weer groen aan denk ik. Win win situatie?
pi_140622374
quote:

[ afbeelding ]

Bouwputten zien er nou eenmaal zo uit... Wel oneerlijk zo, foto rechts doet lijken alsof het momenteel een woestijn is.

Kernenergie is een no-go. Mijnen te gevaarlijk. Waterkrachtcentrales verwoestend... En dat terwijl Turkije al veels te veel afhankelijk is van het buitenland voor zijn energiebehoefte.
pi_140622949
quote:

[ afbeelding ]

Ach. Denk aan Munzur in Dersim en Hasankeyf. Als het maar geld opbrengt.

In Alanya heb je er ook een, maar die wordt dan niet gebruikt.
pi_140623931
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ach. Denk aan Munzur in Dersim en Hasankeyf. Als het maar geld opbrengt.

In Alanya heb je er ook een, maar die wordt dan niet gebruikt.
Jezus jij kan ook kankeren op alles. Vieze aleviet, CHP zihniyetli. Wat is een alternatief? Afhankelijk blijven zijn van het buitenland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')