Inprincipe is meer dan 8gb weggegooid geld. Daarnaast is een gtx 780 vrij prijzig op een budget van 600 euro.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:09 schreef Lucas_YT het volgende:
De videokaart is niet bijzonder, gewoon een intel... Maar wel lekker veel ram!
Als ik die pc zou kopen zou ik de videokaart wel vervangen met een nvidia gtx 780 ofzo
Ik zou jezelf die twijfel ontnemen en gewoon zelf een samenstellen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:11 schreef SilentHunterNL het volgende:
Zou er plaats zijn in die kast om zelf nog een videokaart bij te prikken?
Zit ik zelf ook aan te denken nu idd. Hoewel de prijsverhouding mij wel cheap leek.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik zou jezelf die twijfel ontnemen en gewoon zelf een samenstellen.
Grote kans dat je ook naar de voeding moet gaan kijken als je er een videokaart bij prikt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:15 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik zou jezelf die twijfel ontnemen en gewoon zelf een samenstellen.
Thanks voor de goede tipquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:26 schreef multiplex het volgende:
Budgetgamesysteem: prijzen zullen inmiddels al wel weer gedaald zijn want deze is van maart.
http://tweakers.net/revie(...)asisgamesysteem.html
Heb je nog 120 euro over om een SSD uit zoeken en nu kan je er wel mee gamen
Denk toch dat ik die 2e neem op die pagina van 660 euro. Iets over mijn budget maar wel het geld waard denk ik.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:47 schreef multiplex het volgende:
Ja ram kan je later bijprikken en de processor is voor gamen, surfen, office en een filmpje kijken prima. Als je hobby video editten is zou ik een andere processor nemenQua vergelijken zit ie wel dichter bij een i3 dan een i5 maar daar staar wel een lage prijs tegenover.
Bij gamen komt het vooral op de videokaart aan en voor kantoorgebruik is die AMD ook afdoende, wil je er echt meer mee gaan doen en ben je bereid daarvoor te betalen dan zou je voor een i5 kunnen gaan.
Ook prima systeem. Zou wel voor een nieuwere videokaart gaan. En het zijn maar richtlijnen om je een idee te gevenquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:52 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Denk toch dat ik die 2e neem op die pagina van 660 euro. Iets over mijn budget maar wel het geld waard denk ik.
Gewoon niet kopen, die computer uit je OP. Er zijn uiteraard redenen waarom deze computer zo goedkoop lijkt, alleen zie jij die niet. Een aantal van die redenen zijn hier al genoemd. Zo zit er bijvoorbeeld helemaal geen losse videokaart bij, dit systeem gebruikt gewoon de geïntegreerde video uit de i7. Voor een beetje gamerskaart ben je zo al ¤ 250 verder, en dan moet je waarschijnlijk ook gelijk een andere voeding nemen, dus tel hier nog maar eens ¤ 100 bij op. Zo wordt die 'goedkope' computer ineens al een stuk minder 'goedkoop', terwijl andere beperkingen van het systeem gewoon blijven bestaan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:16 schreef SilentHunterNL het volgende:
[..]
Zit ik zelf ook aan te denken nu idd. Hoewel de prijsverhouding mij wel cheap leek.
Thanks voor de ophelderingquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:59 schreef Riparius het volgende:
[..]
Gewoon niet kopen, die computer uit je OP. Er zijn uiteraard redenen waarom deze computer zo goedkoop lijkt, alleen zie jij die niet. Een aantal van die redenen zijn hier al genoemd. Zo zit er bijvoorbeeld helemaal geen losse videokaart bij, dit systeem gebruikt gewoon de geïntegreerde video uit de i7. Voor een beetje gamerskaart ben je zo al ¤ 250 verder, en dan moet je waarschijnlijk ook gelijk een andere voeding nemen, dus tel hier nog maar eens ¤ 100 bij op. Zo wordt die 'goedkope' computer ineens al een stuk minder 'goedkoop', terwijl andere beperkingen van het systeem gewoon blijven bestaan.
Zo is er een erg low budget moederbordje gebruikt, dat ik nogal dubieus vind en dat ook niet veel uitbreidingsmogelijkheden geeft, zie hier. Het valt meteen op dat er maar 2 SATA III aansluitingen op zitten, en slechts 3 uitbreidingsslots en slechts 2 RAM slots. Er zit ook geen USB 3.0 header op het bord, dus het bedrijf dat de computer aanbiedt heeft één of ander rotgeintje uitgehaald om de USB 3.0 poort op het frontpaneel toch aan te kunnen sluiten (waarschijnlijk een doorluskabeltje dat vanaf de externe USB 3.0 via een verwijderd slotblikje weer naar binnen duikt en daarmee één van de slechts 2 USB 3.0 poorten op het backpanel permanent bezet houdt). En dan zie ik verder een Realtek ALC887 audio codec. Nu is er niets mis met Realtek onboard HD audio, maar dit lijkt een uitgeklede implementatie te zijn. Dat kun je bijvoorbeeld zien aan het feit dat er maar drie audio aansluitingen zijn op het backpanel in plaats van de gebruikelijke zes.
Zou ik niet doen, althans niet zomaar voor zoete koek aannemen wat Tweakers je voorschotelt. Ik krijg sterk de indruk dat de Tweakers de systemen die zij opvoeren in de Best Buy Guides al lang niet meer echt samenstellen en ook in de praktijk testen. Het zijn alleen maar samenstellingen op papier die ze niet zelf hebben gebouwd en getest.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:41 schreef leeell het volgende:
Tweakers best buy guide > in elkaar zetten > klaar.
Dit, de BBG wordt op Tweakers altijd gemaakt in discussie met de community en je zou voor de grap eens dat discussieforum moeten lezen. Het forum is hier te vinden. Het verschilt vaak nogal per gebruiker wat er belangrijk gevonden wordt en ook niet onbelangrijk is wat je ermee wilt en waar je de prioriteit aangeeft. Bij games zijn voor veel mensen de graphics belangrijk, maar als ik persoonlijk moet kiezen vind ik gameplay en fps belangrijker dan top of the notch graphics, die heb ik dan liever wat lager. Als je budgetsystemen gaat samenstellen zul je daar dus rekening mee moeten houdenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 02:25 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, althans niet zomaar voor zoete koek aannemen wat Tweakers je voorschotelt. Ik krijg sterk de indruk dat de Tweakers de systemen die zij opvoeren in de Best Buy Guides al lang niet meer echt samenstellen en ook in de praktijk testen. Het zijn alleen maar samenstellingen op papier die ze niet zelf hebben gebouwd en getest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |