SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Comincia la battaglia![]()
![]()
[ Bericht 14% gewijzigd door Dale__Cooper op 30-05-2014 13:23:44 ]
Of gewoon wisselen aan het begin van de klim?quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is het al duidelijk welke fiets(en) er morgen gebruikt gaan worden?
En het overstappen van de fiets zal je ook nog ergens terug moeten pakken gezien de seconden die je verliest.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
7km vlak...het is de vraag wat je daar met een tijdritfiets kunt winnen...
Tijdslimiet schijnt 30% te zijn...als we ervan uit gaan dat de winnaar hier 1.05 over doet, dan mag je dus 20 minuten verliezen. Dat zou geen probleem mogen zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Ennnn, hoeveel renners staan er na morgen nog aan de start voor de rit naar de Zoncolan.
Maar die etappe valt met die van morgen niet echt te vergelijken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bij die wissels vorig jaar in de Tour was het nog circa 11 kilometer tot de finish en toen maakte bijna iedereen er wel gebruik van.
Wel mooi om te zien wie het beste klimt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:36 schreef Jason22 het volgende:
Dat eerste meetpunt zegt dus eigenlijk niets na 7 km.
Dat is niet relevant, het gaat er om dat er toch zo'n 10 minuten op vlakke lange wegen gefietst wordt. Net als vorig jaar in de slotfase van die tijdrit in de Tour.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar die etappe valt met die van morgen niet echt te vergelijken.
Dat is waar, maar de verschillen zullen bij de toppers zo rond de halve minuut liggen op dat punt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wel mooi om te zien wie het beste klimt.
Belletti verloor vorig jaar meer dan 14 minuten bij een tijdrit waar Nibali nog geen 3 kwartier over deed (Belkov verloor nog meer, maar die zal vast niet fit geweest zijn). Kan best nog een probleem worden voor sprinters die geen goede dag hebben. Al verwacht ik het ook niet inderdaad.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tijdslimiet schijnt 30% te zijn...als we ervan uit gaan dat de winnaar hier 1.05 over doet, dan mag je dus 20 minuten verliezen. Dat zou geen probleem mogen zijn.
ze mogen blij zijn met die vlakke aanloop.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Belletti verloor vorig jaar meer dan 14 minuten bij een tijdrit waar Nibali nog geen 3 kwartier over deed (Belkov verloor nog meer, maar die zal vast niet fit geweest zijn). Kan best nog een probleem worden voor een sprinters die geen goede dag hebben. Al verwacht ik het ook niet inderdaad.
Denk dat dat idd niet rendabel is.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Fietswissel kost 20 seconden...betwijfel echt of je met een tijdritfiets dat kunt compenseren...
Ik denk dat hij ook volgend jaar beter de giro-vuelta kan rijden. Het iets lagere niveau in combinatie met het zwaardere terrein is ideaal voor jongere renners.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
volgend jaar Tour staat volgens mij al redelijk vast voor Kelderman.
Na twee jaar Giro is het wel een keer tijd voor de Tour. Die koers moet hem eigenlijk ook beter liggen, op het nerveuze gedoe in het peloton na.quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ook volgend jaar beter de giro-vuelta kan rijden. Het iets lagere niveau in combinatie met het zwaardere terrein is ideaal voor jongere renners.
Twee keer podiumkans of een keer top 10 kans.quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Na twee jaar Giro is het wel een keer tijd voor de Tour. Die koers moet hem eigenlijk ook beter liggen, op het nerveuze gedoe in het peloton na.
Tenzij hij de sterren van de hemel rijdt in de Vuelta ben ik geneigd om dat ook te zeggen, dus Gesink Giro en Mollema/Kelderman de Tour.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Denk dan eerder dat Gesink de Tour voorlopig maar moet laten voor wat het is.
Dat vroeg ik me al af. Alle 3 dus einde contract.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens lopen de contracten van Gesink, Mollema én Kelderman bij Belkin af. Het kan dus ook zomaar zijn dat een of meer van die drie volgend jaar bij een andere ploeg fietsen.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:12 schreef Slobeend het volgende:
Heb het helaas moeten missen. Zat Wellens in de kopgroep? Is voor Wilco geeindigd, dat moet niet kunnen.
Dat denk ik eigenlijk ook al jaren. Lijkt me echt goed, sowieso voor meerdere Nederlanders. Dan denk ik vooral nog aan een Lars Boom. Wel bij een ploeg waar hij als kopman aangetrokken wordt want die kwaliteiten heeft hij ondanks alles wel. Garmin lijkt me wel een mooie voor hem. Al maakt dat me eigenlijk niet zo veel uit.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me al af. Alle 3 dus einde contract.
Ik zou Gesink graag zien bij Garmin of Orica, sowieso een andere ploeg. Lijkt me wel goed een keer.
Boom zou ik ook graag bij een andere ploeg zien.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:02 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook al jaren. Lijkt me echt goed, sowieso voor meerdere Nederlanders. Dan denk ik vooral nog aan een Lars Boom. Wel bij een ploeg waar hij als kopman aangetrokken wordt want die kwaliteiten heeft hij ondanks alles wel. Garmin lijkt me wel een mooie voor hem. Al maakt dat me eigenlijk niet zo veel uit.
Zelfde met het verhaal dat Mollema en Gesink altijd vol voor de Tour gaan. Nu snap ik dat het de belangrijkste wedstrijd is etc. Maar waarom niet een seizoen Giro/Vuelta waar beide podium moeten kunnen rijden en mee moeten kunnen doen om de winst. Zou ik veel mooier vinden dan een 5e plek in de Tour achter Froome/Contador/Nibali en de verrassing van de week.
Klopt en daar ging het eigenlijk super. Stond 2e een flink eind inde ronde voor hij een offday had door vermoedelijk ziekte. Daarna goed herpakt en de beslissende demaraage geforceerd waarna hij weer wat pech kende:quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:11 schreef Marcoss het volgende:
Gesink heeft vorig jaar al voor de Giro gekozen natuurlijk (al was achteraf gezien daarna de Vuelta beter geweest dan de Tour, maar toch)
Klopt en dat vind ik ook jammer. Zo een VDB is het hele jaar onzichtbaar, in de Tour onzichtbaar en poef 5e. Dan heb ik altijd zo iets van ga eens voor een kleine ronde waar je kan winnen of een andere grote ronde waar je podium kan rijden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Boom zou ik ook graag bij een andere ploeg zien.
Nu de ploeg minder budget heeft vergeleken met de Rabo jaren komt dat moment misschien dichter bij.
Kiezen voor de Tour doen veel kopmannen, zie b.v. ook VDB. De Tour is voor ploegen en hun klassementsrenners nou eenmaal het belangrijkste. Voor Italianen en Spanjaarden ligt dat misschien wat anders.
VDB eindigt in andere koersen ook gewoon rond de 5e plek, die heeft de wapens niet om te winnen, die kan alleen maar regelmatig zijn. Dan kan je 't beter in de Tour doen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Sjiznit het volgende:
Klopt en dat vind ik ook jammer. Zo een VDB is het hele jaar onzichtbaar, in de Tour onzichtbaar en poef 5e. Dan heb ik altijd zo iets van ga eens voor een kleine ronde waar je kan winnen of een andere grote ronde waar je podium kan rijden.
De Giro is niks voor Gesink met elk jaar weer veel regen, kou enzovoort. In deze periode moet Gesink gewoon in Californië rijden. Er zijn genoeg renners die één grote ronde rijden in een seizoen, dat kan best de Vuelta zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:11 schreef Marcoss het volgende:
Gesink heeft vorig jaar al voor de Giro gekozen natuurlijk (al was achteraf gezien daarna de Vuelta beter geweest dan de Tour, maar toch)
Dat kan hij in principe niet. Hij heeft al vaak genoeg aangegeven dat hij vaak gewoon op goed niveau is Catalonië, Baskenland, Romandië en dat soort rondjes. Maar als je niet uitblinkt in afmaken, niet in tijdrijden, niet explosief bent dan houdt het vaak al op bij top 10. Zijn kwaliteiten zijn lange klimmen en vooral zijn recuperatie, dan houdt het buiten de grote rondes al snel op. Hetzelfde geldt voor renners als Rolland en Basso.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:31 schreef Sjiznit het volgende:
Klopt en dat vind ik ook jammer. Zo een VDB is het hele jaar onzichtbaar, in de Tour onzichtbaar en poef 5e. Dan heb ik altijd zo iets van ga eens voor een kleine ronde waar je kan winnen of een andere grote ronde waar je podium kan rijden.
dat mag ik ook wel bij Kelderman. Zie hem liever 2x proberen te demarreren en uiteindelijk een half minuutje verliezen dan alleen maar aanklampen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:55 schreef Sheepcidus het volgende:
Dan heb ik toch liever een Rolland, die lekker aanvallend rijdt.
top 15?? hij gaat gewoon winnen morgenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
dat mag ik ook wel bij Kelderman. Zie hem liever 2x proberen te demarreren en uiteindelijk een half minuutje verliezen dan alleen maar aanklampen.
Overigens lijkt de top 10 een zekerheidje voor hem, met de nr 11 al 11 minuten achter hem. Morgen top 15 rijden en consolideren?
optimist :-)quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
top 15?? hij gaat gewoon winnen morgen
Hij was vorig jaar al 14de, dit jaar zeker top10quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
top 15?? hij gaat gewoon winnen morgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door Mykonos op 30-05-2014 10:07:53 ]Demain, on roule
Ja, met wat 'hulp' kunnen de sprinters nog wel eens een betere klimtijd neerzetten op de Zoncolan dan Quintanaquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:41 schreef Marcoss het volgende:
Is ook niet zo heel raar, dat gebeurt bij zowat elke bergrit. Zaterdag zullen er ook wel weer veel renners net binnen tijd komen door wat "hulp"..
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:00 schreef Mykonos het volgende:
Op Cyclingnews heeft iemand de moeite genomen een aantal klimtijdritten uit de recente geschiedenis op te zoeken. De verschillen tussen de nummer 1 en 10 in al die etappes is enorm![]()
Zie hier
Klassement kan vandaag echt enorm op z'n kop gaan dus.
+ Goed interview van Wielerflits met Wilco in de spoilerDe namen van die MTT winnaars: Santi Perez, Iban Mayo, Lance Armstrong en Piotr UgrumovSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
1 Iban Mayo (Spa) Euskaltel-Euskadi 55.51.49 (23.202 km/h)quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:09 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
De namen van die MTT winnaars: Santi Perez, Iban Mayo, Lance Armstrong en Piotr Ugrumov![]()
Keldermans bijnaam is verzonnen door Lars van der Haar, die kennen elkaar van de jeugd. Bijnaam van Van der Haar is dan weer Otter. Samen vormen ze dus het duo Otter en Beverquote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:49 schreef Evertjan het volgende:
de Bever van Barneveld?dan klinkt de Condor van Varsseveld toch beter
Kelderman gaat volgens dat interview dus niet wisselen en de hele tijdrit op een gewone fiets rijden maar bij Trek kiezen ze er voor om Kiserlovski wel te laten wisselen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Fietswissel kost 20 seconden...betwijfel echt of je met een tijdritfiets dat kunt compenseren...
twitter:hetiskoers twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 13:29:46Snelste tijd @jetsebol bij eerste meetpunt. reageer retweet
Na de tiebreak zullen ze wel naar het fietsen gaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:37 schreef kibo het volgende:
Hoe lang gaat dat gare tennisop eurosport nog duren?
Het grote tennistoernooi op Eurosport zullen ze nog wel even uit blijven zenden tot het uitzenden van de tijdrit boeiend gaat worden. Het is een klimtijdrit, lekker boeiend of de nummer 98 van het klassement vandaag toevallig 73e of 138e wordt..quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:37 schreef kibo het volgende:
Hoe lang gaat dat gare tennisop eurosport nog duren?
quote:14:35 - 26 km
Team Belkin komt met prachtig nieuws. Tijdens de tijdrit is Jos van Emden afgestapt en heeft hijn vriendin ten huwelijk gevraagd. Na het ja-woord heeft hij zijn tijdrit weer hervat. Gefeliciteerd!
twitter:TeamBelkin twitterde op vrijdag 30-05-2014 om 14:32:33Guess what!? @josvanemden just pauzed his @giroditalia TT to ask his girlfriend @kherpelinck to marry him! She said yes! Congratulations! reageer retweet
Wel extra adrenalinequote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:43 schreef Karelnoord het volgende:
Zou kut zijn als ze nee had gezegd. Moest die nog een pleuris eind een berg op fietsen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |