om eerlijk te zijn:quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:50 schreef MouzurX het volgende:
Naja al betalen ze niet, je komt echt niet om in de schulden als je ernaast ook "wat" werkt en je sowieso al niet bij zou lenen puur om het lenen, wat 5-10% van de studenten doet.
Het hele punt van de discussie is denk ik meer: waar zal het eindigen?
Dit moet echt de laatste stap zijn. OV-kaart moet sowieso blijven en het collegeld ook niet omhoog, anders ga je de VS achterna.
Dan ben jij ook wel het meest extreme (eigenlijk ook illegale) voorbeeld. Amsterdam, ouders die niks gespaard hebben of betalen, en technische opleiding.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:52 schreef leeell het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn:
Ik woon op mezelf in Amsterdam, krijg niks van m'n ouders en drink niet . Heb geen buitensporige hobby's of dure spullen / kleding (op wat nette kleding na, waar ik voor spaar).
Ik hou bijna niets over en moet echt goed op m'n geld letten, ik leen maximaal, maar werk niet. Ik kan dit nu eenmaal niet combineren met mijn (technische !) opleiding.
Mensen moeten niet doen alsof het allemaal maar zo'n feest is en iedereen geld zat heeft om van te feesten en nog tijd over heeft om maar alles erbij te werken.
Daarom ook altijd een wat wrange smaak in mn mond als mensen weer laconiek erover doen, terwijl ik weer zit te zwoegen op water en broodquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dan ben jij ook wel het meest extreme (eigenlijk ook illegale) voorbeeld. Amsterdam, ouders die niks gespaard hebben of betalen, en technische opleiding.
Je woont op jezelf tegenwoordig? Nice man.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:52 schreef leeell het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn:
Ik woon op mezelf in Amsterdam, krijg niks van m'n ouders en drink niet . Heb geen buitensporige hobby's of dure spullen / kleding (op wat nette kleding na, waar ik voor spaar).
Ik hou bijna niets over en moet echt goed op m'n geld letten, ik leen maximaal, maar werk niet. Ik kan dit nu eenmaal niet combineren met mijn (technische !) opleiding.
Mensen moeten niet doen alsof het allemaal maar zo'n feest is en iedereen geld zat heeft om van te feesten en nog tijd over heeft om maar alles erbij te werken.
Boeken en readers kosten al ongeveer ¤100 per maand. Het is tegenwoordig ook geen overbodige luxe om een laptop te hebben voor een studie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:52 schreef leeell het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn:
anderhalf jaar nu, 3de huisquote:Op donderdag 29 mei 2014 01:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je woont op jezelf tegenwoordig? Nice man.
Meestal geen geld voor boeken, trek vaak een .pdf van het internet af.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:00 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Boeken en readers kosten al ongeveer ¤100 per maand. Het is tegenwoordig ook geen overbodige luxe om een laptop te hebben voor een studie.
Netjes hoor.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:01 schreef leeell het volgende:
[..]
anderhalf jaar nu, 3de huis
tijd gaat sneller dan je denkt
Een betere keuze kan je niet maken tijdens je studententijd.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Netjes hoor.Wil eigenlijk ook nog kamers, maar ja, duur en zo.
Ja, weet ik. Meer vrijheid, minder reistijd, meer verantwoordelijk. Klinkt allemaal goed. Maar ook, meer kosten natuurlijk. Dus ja, nog maar even kijken wanneer dat gaat gebeuren.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:04 schreef leeell het volgende:
[..]
Een betere keuze kan je niet maken tijdens je studententijd.
Daar heb je DUO voor, als je gemotiveerd ben en ambitieus moet een lening geen probleem voor je zijn. Daarnaast is het ook gewoon een stok achter de deur om een beetje je best te doen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Meer vrijheid, minder reistijd, meer verantwoordelijk. Klinkt allemaal goed. Maar ook, meer kosten natuurlijk. Dus ja, nog maar even kijken wanneer dat gaat gebeuren.
Mijn best doe ik sowieso wel. Ik wil mijn P-in-1 halen, en ook gewoon binnen drie jaar mijn bachelor halen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:06 schreef leeell het volgende:
[..]
Daar heb je DUO voor, als je gemotiveerd ben en ambitieus moet een lening geen probleem voor je zijn. Daarnaast is het ook gewoon een stok achter de deur om een beetje je best te doen.
Overhaast je studie niet, beter 2 jaar studievertraging en waardevolle stages / competenties (denk aan buitenland) dan dat je na 4 jaar slechts wat boekenkennis heb. De arbeidsmarkt moet toch nog herstellen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mijn best doe ik sowieso wel. Ik wil mijn P-in-1 halen, en ook gewoon binnen drie jaar mijn bachelor halen.Maar lenen doe ik liever niet eigenlijk.
Met alleen maar boekenkennis ga je het sowieso niet redden bij mijn studie. Buitenland lijkt me ook wel tof, zit er dus ook over na te denken om mijn master in het buitenland te gaan doen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:08 schreef leeell het volgende:
[..]
Overhaast je studie niet, beter 2 jaar studievertraging en waardevolle stages / competenties (denk aan buitenland) dan dat je na 4 jaar slechts wat boekenkennis heb. De arbeidsmarkt moet toch nog herstellen.
Ja, ik wil dus ook gewoon echt op mezelf, niet delen. Maar dan kom je vaak erg duur uit, dat is jammer.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:09 schreef leeell het volgende:
En het liefst zelfstandig, met gedeelde kamers wordt het vaak nog een soort van eeuwig durend schoolkamp-achtige bedoening.
Ik ben van plan om ergens rond december of januari weer te gaan kijken. Dan stoppen de meeste mensen, dus dan is er ook de meeste keuze denk ik zo.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:08 schreef MouzurX het volgende:
Gewoon uitwonend gaan, eventueel nadat je je P binnen hebt.
Goede keus, sinds ik in Amsterdam woon (heb natuurlijk 2 jaar verneukt in Leiden) heb ik al veel contacten gelegd, oa. met een voormalig CFO van Shell en een andere topman in het bedrijfsleven. dat heb je in sassem niet, denk daar ook over na. Immers veranderd je levensstijl en referentiekader ook als je alleen woont.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met alleen maar boekenkennis ga je het sowieso niet redden bij mijn studie. Buitenland lijkt me ook wel tof, zit er dus ook over na te denken om mijn master in het buitenland te gaan doen.
Het is meestal ook handig om werkervaring op te doen bij een studentenvereniging door deel te nemen aan het bestuur of een commissie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:08 schreef leeell het volgende:
[..]
Overhaast je studie niet, beter 2 jaar studievertraging en waardevolle stages / competenties (denk aan buitenland) dan dat je na 4 jaar slechts wat boekenkennis heb. De arbeidsmarkt moet toch nog herstellen.
In Delft heb je de keuze om je minor of master in het buitenland te doen. Alleen moet je wel echt een hele goede motivatie hebben om een minor in het buitenland te mogen doen, uiteindelijk zijn het altijd maar een handjevol studenten die het echt doen. Dus ik reken er niet zo op, kans is groter dat ik mijn master in het buitenland ga doen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:10 schreef MouzurX het volgende:
Buitenland gaan ze zelfs verplicht maken op de TUe in de nabije toekomst.
Klopt, zeker een penningmeester functie doet het goed op je CV (in heel veel disciplines)quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:11 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Het is meestal ook handig om werkervaring op te doen bij een studentenvereniging door deel te nemen aan het bestuur of een commissie.
Netwerken is ook belangrijk ja, weet ik. Daarom ben ook actief bij de studentenvereniging, via via kom je ook al een heel eind. Gaat wel wat lastig vanuit Sassem, daarom dus ook snel uit huis.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:11 schreef leeell het volgende:
[..]
Goede keus, sinds ik in Amsterdam woon (heb natuurlijk 2 jaar verneukt in Leiden) heb ik al veel contacten gelegd, oa. met een voormalig CFO van Shell en een andere topman in het bedrijfsleven. dat heb je in sassem niet, denk daar ook over na. Immers veranderd je levensstijl en referentiekader ook als je alleen woont.
Ik snap dat nooit zo. Dat er zo veel waarde wordt gehecht aan commissies en besturen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:11 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Het is meestal ook handig om werkervaring op te doen bij een studentenvereniging door deel te nemen aan het bestuur of een commissie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |