abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140463149
Hallo FOK!kers,

Mijn naam is Michael Takes, masterstudent aan de Universiteit Utrecht. In het kader van mijn masteropleiding Geo-Communicatie doe ik onderzoek naar de natuurbeleving en acceptatie van de jacht onder Nederlandse burgers.

Het doel van mijn onderzoek is om te achterhalen welke beleving van de natuur Nederlanders hebben en in hoeverre deze van invloed is op de acceptatie van de jacht in algemene en specifieke zin. In het onderzoek zal ook gekeken worden of ruimtelijke patronen te herkennen zijn in de beleving van de natuur en acceptatie van de jacht. Dit kan resulteren in nieuw verkregen indicaties, interessante kaarten, grafieken en tabellen rondom het thema natuurbeleving in Nederland.

Ik benader jullie omdat ik in mijn onderzoek graag mensen met verschillende persoonskenmerken wil betrekken om zo een betrouwbaar mogelijke steekproef te krijgen. Ik vroeg mij af of jullie deel zouden willen nemen aan mijn onderzoek door een vragenlijst in te vullen. De vragenlijst neemt niet meer dan 10 minuten van jullie tijd in beslag.

Deelname wordt ten zeerste op prijs gesteld!

De vragenlijst is te bekijken en in te vullen door het volgen van de volgende link: http://www.thesistools.com/web/?id=415140

Alle ingevulde data zal strikt anoniem behandeld worden.

Indien er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Hartelijk dank, jullie medewerking wordt bijzonder op prijs gesteld!

Met vriendelijke Groet,
Michael Takes
Masterstudent Geo-Communicatie aan de Universiteit Utrecht
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:55:29 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140463319
Ga je hier reageren op vragen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_140463396
Goedemorgen Kanovinnie,

Mochten er inhoudelijke vragen zijn dan beantwoord ik die graag!

Ik kan niet beloven dat ik overal een duidelijk/gewenst antwoord op zal hebben maar licht graag toe daar waar nodig.

Gr,
Michael
pi_140463769
Ingevuld. Ik zou als ik jou was iets meer nadruk leggen op het feit dat de persoonsgegevens in de laatste pagina alleen voor het onderzoek worden gebruikt.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_140467812
Ingevuld, succes!
pi_140500155
Goedemorgen Hoplahopla,

Ik zie inderdaad dat er niet specifiek staat aangegeven dat het om de persoonsgegevens gaat. Goed punt.

Gr,
pi_140500336
De context van het onderzoek wordt niet echt duidelijk. Jagen midden in een stad is iets anders dan de populatie wilde zwijnen onder controle houden... Die nuance mis ik in de enquête. Ik weet dat zwart wit denken populair is, zeker mbt jagen en natuur. Maar de werkelijkheid is dit niet, ik zou van iemand met een dergelijke studie meer nuance verwachten.
Whatever...
pi_140500803
Goedemorgen Spanky78,

Ik ben het met je eens. Je bent niet de enige met dit commentaar. Zeker een punt om mee te nemen naar het discussie gedeelte van het onderzoek.

Stellingen in de vragenlijst zijn soms wat aan de extreme kant en missen nuance. Soms is dit gedaan met een zekere opzet. Het kan zijn dat dat bij sommige vragen iets minder goed is uitgepakt. Het onderzoek is voor een groot deel gebaseerd op gevalideerde vragenlijsten. De vragenlijst is voor publicatie getest op consistentie (wellicht niet goed/uitgebreid genoeg).

Dit resultaten van dit onderzoek kunnen alleen een indicatie geven over het thema. Om dieper in te gaan op motieven is kwalitatief onderzoek nodig.

Wel kan ik melden dat de voorlopige resultaten wel verbanden laten zien tussen natuurbeleving en acceptatie/houding t.o.v. van de jacht die gesteund worden door conceptueel onderzoek dat al is gepubliceerd de afgelopen 20 jaar. Ook is uit de voorlopige resultaten op te merken dat wanneer met een negatieve houding heeft ten opzichte van de jacht, dat niet per se betekend dat men bepaalde soorten jacht niet steunt.

Gr,
pi_140537646
Heb 'm ingevuld! En bedankt voor het invullen van die van mij!
pi_140562732
Hey HSooter,

Thanks!

Gr,
pi_140703625
BUMP
pi_140827619
BUMP
pi_140947566
BUMP
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:09:58 #14
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_141024030
puntje van aandacht (ik weet niet of het tot de scope van je onderzoek behoort): je moet wel een paar vragen beantwoorden of je lid bent van organisaties die iets met milieu/natuur doen, maar niet of je zelf werkzaam bent met iets als milieu/natuurbeleid... Dat kan je beeld namelijk wel behoorlijk beïnvloeden (kuch kuch, Goverman heeft wellicht zelf een verknipt beeld inmiddels...)

Verder, op een enkele methodologische 'glitch' na een prima enquête!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_141288724
Ingevuld.
pi_141289292
Ik neem hem mee naar SES, heeft niet zoveel met FHF te maken
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:55:37 #17
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_141291176
Ingevuld. Succes verder!
Er zat WEL genoeg koriander in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties