Projectontwikkelaar met dollartekens in de ogen mode aan:quote:Op donderdag 17 juli 2014 12:11 schreef drexciya het volgende:
Ik hoop dat men in ieder geval zo intelligent is om het aanbod aan minder prijzige woningen op te voeren. De tijden van woningen van 3,5-4 ton liggen inmiddels ver achter ons
Het is wel een stuk lastiger geworden om een hypotheek te krijgen, dus dat denk ik niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
Alsof er niet weer een markt gaat ontstaan van woningen in die prijsklasse. Als je maar waar voor je geld krijgt. Nederland is niet arm.
voor nieuwbouw valt het mee dan ga men nog wel naar de 100% hoor., dat is altijd zo geweestquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Het is wel een stuk lastiger geworden om een hypotheek te krijgen, dus dat denk ik niet.
het zullen net als vroeger geen starters zijn die iets dergelijks kopen. Veel mensen hebben gewoon een flinke overwaarde en een stevige leencapaciteit. Het is geen meerderheid van de woningmarkt maar overal zijn niches. Zo is er ook best een leuke markt voor woningen rond het miljoen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:32 schreef bascross het volgende:
[..]
Het is wel een stuk lastiger geworden om een hypotheek te krijgen, dus dat denk ik niet.
Helaas moett ik je hierin gelijk geven: ALS je maar waar voor je geld krijgt. En dat is dus het hele eiereneten vand e prijsdaling van de agelopen 6 jaar en de daling die nog komen gaat: je kreeg en krijgt geen waar voor je geld! Je kreeg weinig huis voor veel hypotheekgebaseerd geld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
Alsof er niet weer een markt gaat ontstaan van woningen in die prijsklasse. Als je maar waar voor je geld krijgt.
Waarop baseer je dat? Heb je cijfers?quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:11 schreef 99.999 het volgende:
Alsof er niet weer een markt gaat ontstaan van woningen in die prijsklasse. Als je maar waar voor je geld krijgt. Nederland is niet arm.
Dat wel ja.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:40 schreef Arnold_fan het volgende:
Als er niet heel veel ingrijpen was geweest door de ECB hadden we nu een euro gehad die een kwart waard was. Dan was je erg blij geweest als je geld vastzit in stenen i.p.v. op een spaarrekening. Ik heb meer vertrouwen in de huizenmarkt dan in de stabiliteit van de euro.
quote:di 22 jul 2014, 16:31 | 8 reacties
Een derde wil verdere beperking hypotheekrenteaftrek
De renteaftrek voor mensen met een hypotheek op hun huis is de laatste jaren al voorzichtig afgebouwd. Eén op de drie mensen vindt dat de hypotheekrenteaftrek best verder beperkt mag worden, zeker nu woningen veel goedkoper zijn geworden.
De andere helft ziet een volgende ingreep wel zitten, maar alleen als hier andere belastingverlaging (bijvoorbeeld van de inkomstenbelasting) tegenover staat.
33% van Nederland.... dat lijkt verdomt veel op het percentage huurpaupers in dit landquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:14 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)ekrenteaftrek__.html
[..]
quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
33% van Nederland.... dat lijkt verdomt veel op het percentage huurpaupers in dit land
En dat het ook gaat gelden voor huursubsidie... Ow wachtquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Bovendien heeft het geen zin om de HRA te verlagen (== IB verhogen) en tevens de IB te verlagen. Dan wordt de staat er nog geen cent wijzer van.
Evengoed, als men (lees: 'huidige huurders') zo graag de HRA wil afschaffen, dan zullen ze er geen problemen mee hebben om dat alleen voor nieuwe hypotheken te gaan laten gelden neem ik aan. OW, wacht, misschien toch wel.....
he beste is om alles af te schaffen wat lijkt op overheidsbemeienis met het wonen en zeker huursubsidie en HRAquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Bovendien heeft het geen zin om de HRA te verlagen (== IB verhogen) en tevens de IB te verlagen. Dan wordt de staat er nog geen cent wijzer van.
Evengoed, als men (lees: 'huidige huurders') zo graag de HRA wil afschaffen, dan zullen ze er geen problemen mee hebben om dat alleen voor nieuwe hypotheken te gaan laten gelden neem ik aan. OW, wacht, misschien toch wel.....
Waarom niet, dan kan de belastingvrije voet omhoog en profiteert iedereen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:12 schreef Blik het volgende:
[..]
En dat het ook gaat gelden voor huursubsidie... Ow wacht
Het ging in dit geval even over dat het voornamelijk de huurders zijn die zeuren over HRA, maar even vergeten dat er ook een flinke bak geld rondgaat in huursibsidies. En dat daar dan natuurlijk ook in gesneden moet gaan wordenquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom niet, dan kan de belastingvrije voet omhoog en profiteert iedereen.
Overigens zijn het juist de huidige hra-trekkers die zoveel kosten niet de nieuwe.
Die huursubsidies worden trouwens door de verhuurdersheffing weer door de huurders zelf betaald.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Het ging in dit geval even over dat het voornamelijk de huurders zijn die zeuren over HRA, maar even vergeten dat er ook een flinke bak geld rondgaat in huursibsidies. En dat daar dan natuurlijk ook in gesneden moet gaan worden
Waarvan dan ook een steeds groter percentage problemen met betalen krijgt. En als deze percentages kloppen die men geeft verbaas ik me er wel over dat de betaal problemen bij kopers niet echt veranderd zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
33% van Nederland.... dat lijkt verdomt veel op het percentage huurpaupers in dit land
quote:Steeds meer huurders in geldnood
Tussen 2002 en 2012 is het aantal huishoudens dat hun huur of hypotheeklasten niet kan betalen verdubbeld. Vooral huurders zitten door de economische crisis vaker in de knel.
Steeds meer huurders in geldnood
Foto: ANP
Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) zegt dat in 2012 circa 510.000 huishoudens een zogeheten 'betaalrisico' hadden. Die huishoudens hebben een inkomen dat niet voldoende is voor de netto woonlasten en de meest essentiële uitgaven voor levensonderhoud.
Die mensen lopen het risico dat ze op een bepaald moment de huur of hypotheek niet meer kunnen betalen. Het wil niet zeggen dat ze ook een betaalachterstand hebben.
Sommige huishoudens zullen een tekort dichten met spaargeld of nog meer bezuinigen op eerste levensbehoeften. Anderen lopen wel een betaalachterstand op voor bijvoorbeeld huur of zorgverzekering, zegt het PBL.
In 2002 had ongeveer 5 procent van alle huurders een betaalrisico. In 2012 was dat 13 procent. Onder eigenaar-bewoners is dat minder en stabiel. Daar schommelt het aandeel rond de 3 procent.
In Amsterdam, zuidvleugel Randstad, Noord-Friesland, delen van Groningen en Flevoland en Zuid-Limburg zijn veel huurders met een betaalrisico.
Woonbond
De Nederlandse Woonbond bepleit donderdag dat het huurbeleid op de schop moet, omdat er anders alleen maar meer mensen in de knel zullen komen. "De huren ziin 2013 en 2014 met ''historisch hoge percentages" verhoogd", zegt een woordvoerder.
Als het aan de Woonbond ligt, mag de huurverhoging niet hoger meer zijn dan de inflatie. Dat was de afgelopen jaren wel zo. Tegelijk moet er meer budget komen voor huurtoeslag. Die is in de door PBL onderzochte periode met bijna 30 euro per maand per huurder verlaagd.
Op zich niet heel vreemd toch? Huren gaan elk jaar omhoog, waar hypotheekbetalingen gelijk blijven als je vaste rente hebt, en alleen maar omlaag gingen de afgelopen tijd in geval van variabele rente.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:42 schreef Basp1 het volgende:
En als deze percentages kloppen die men geeft verbaas ik me er wel over dat de betaal problemen bij kopers niet echt veranderd zijn.
En als ik je een kwartje geef, kun je ze allemaal 15 minuten bellen zeker...quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:53 schreef pfaf het volgende:
Overigens zijn de meeste woningbezitters die ik ken voor afschaffing van de HRA.
Als er een collectieve belastingverlaging tegenover staat zekerquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:53 schreef pfaf het volgende:
Overigens zijn de meeste woningbezitters die ik ken voor afschaffing van de HRA. Dus het zijn niet alleen huurders..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |