Die kosten zijn tegenwoordig verwaarloosbaar. Het is niet meer 6 euro per enkele reis per persoon zoals 'vroeger'quote:Op maandag 25 mei 2015 12:59 schreef tomatenrood het volgende:
Ik zie dat een prepaid mastercard tegenwoordig niet meer helpt om de cc-kosten te omzeilen. Welke kaart moet je tegenwoordig hebben?
quote:Op maandag 25 mei 2015 13:13 schreef Piger het volgende:
[..]
Die kosten zijn tegenwoordig verwaarloosbaar. Het is niet meer 6 euro per enkele reis per persoon zoals 'vroeger'
paar euro in totaal volgens mij (2oid) voor de gehele boekingquote:Op maandag 25 mei 2015 13:22 schreef tomatenrood het volgende:
[..]Dus je betaalt die fees gewoon? Hoeveel is dat dan nu? (Sorry, heb echt al jaren niet meer met Ryanair gevlogen
![]()
)
op tijd inchecken en je zit gewoon naast elkaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Essiejj het volgende:
Eerste keer met ryanair vliegen ! Heb voor 44 euro 2 retourtickets naar Turijn weten te vinden.
Maar, omdat ik toch een klein beetje zenuwachtig wordt bij het vliegen, wil ik wel graag dat mijn vriend naast me zit. Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
Precies inchecken vanaf wanneer het kan, dan zit je wel naast elkaar, is mijn ervaring. Eerder was het nog wat willekeurig, maar het lijkt aangepast, omdat wel heel veel mensen in het vliegtuig nog van plaats gingen ruilen...quote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Essiejj het volgende:
Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
Huh? Hebben ze tegenwoordig vaste plaatsen? Bij Ryanair?!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Precies inchecken vanaf wanneer het kan, dan zit je wel naast elkaar, is mijn ervaring. Eerder was het nog wat willekeurig, maar het lijkt aangepast, omdat wel heel veel mensen in het vliegtuig nog van plaats gingen ruilen...
ja, die je dus vier weken van tevoren tegen betaling kan reserveren, of 7 dagen van tevoren gratis krijgt toegewezen. Daar gaat dit over.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef tomatenrood het volgende:
Huh? Hebben ze tegenwoordig vaste plaatsen? Bij Ryanair?!
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?quote:Op maandag 25 mei 2015 18:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ja, die je dus vier weken van tevoren tegen betaling kan reserveren, of 7 dagen van tevoren gratis krijgt toegewezen. Daar gaat dit over.
Nee, kan bij bijna geen enkele low cost airline meerquote:Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef tomatenrood het volgende:
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
quote:Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, kan bij bijna geen enkele low cost airline meer
Meteen achter de priority-groep aangaan zodra dat mocht en dan door de ingang achterin het vliegtuig instappen, zodat je alsnog eerder binnen was dan de mensen van de priority groepquote:Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is.
Het inchecken zal voor menig reiziger nog wel gaan, maar je moet ook nu net weer een boarding pass hebben, en niet elke Ryanair vlucht kan je met met een mobiele boarding pass boarden, en niet elke vakantie reiziger heeft een smartphone, waardoor je dus ergens een printer moet gaan zoeken om de boarding pass uit te draaien. Dat is niet voor iedereen even makkelijk nee.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stress omdat je ergens op je vakantie even 3 minuten online moet om in te checken? Terwijl je op ruim 99% van de Ryanair bestemmingen openbare wifi hebt? Wow...
dat mis ik dus echt niet he.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is.
Ik weet niet wat voor tent je wil, maar wellicht is het goedkoper (en handiger) om online alvast een campingwinkel te zoeken op je bestemming (of een grote sportwinkel als Decathlon) en daar een tent te kopen. Vervolgens laat je die daar gewoon staan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:26 schreef Essiejj het volgende:
Dankjullie wel, ik denk dat ik dan maar wacht tot die 7 dagen. Maar ik begrijp dus dat zodra je kan inchecken (7 dagen van te voren) je gratis stoelen kan kiezen? Net zoals bij KLM ofzo? Of worden ze dan toegewezen en moet je hopen dat je naast elkaar zit?
En dan nog een vraag, iemand ervaring met een tent meenemen? Wij zitten te twijfelen om te gaan kamperen of met AIRBNB te gaan. Kamperen is veel goedkoper, maar je betaalt bij ryanair wel 60 euro heen en terug om die tent mee te nemen. Maar valt een tent onder speciale bagage? Of onder gewone ruimbagage?
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor tent je wil, maar wellicht is het goedkoper (en handiger) om online alvast een campingwinkel te zoeken op je bestemming (of een grote sportwinkel als Decathlon) en daar een tent te kopen. Vervolgens laat je die daar gewoon staan.
Ja, zoiets bedoelde ik ook. Wij hebben een keer op diverse plekken in California gekampeerd. Daarvoor hadden we daar een kleine gasbrander gekocht. Na afloop aan een zwerver in San Francisco gegeven. Die was er erg blij mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
Goedzo, zo hoort het.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, zoiets bedoelde ik ook. Wij hebben een keer op diverse plekken in California gekampeerd. Daarvoor hadden we daar een kleine gasbrander gekocht. Na afloop aan een zwerver in San Francisco gegeven. Die was er erg blij mee.
En de baas van de camping maar denken dat zijn hele camping vol staatquote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
Zal denk ik ook net aan het vliegveld liggen, of het zijn allemaal oude ervaringen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:26 schreef NaturalScience het volgende:
Twee weken geleden met Ryanair gevlogen naar Mallorca en terug. Zowel op de heen als de terugreis keken ze niet eens naar de handbagage....
Voor de reis had ik een extra koffer bijgeboekt en kwam ik precies uit met gewicht en met grootte van de handbaggage. Maar het viel me op dat het niemand een biet intreseerde hoe groot/zwaar je handbagage was en ik zag op de heenreis mensen met enorme tassen het vliegtuig in gaan. Op de terugreis had ik (door aankopen etc.) een veel te grote rugtas naast mijn gewone koffer en mijn handbagage koffer (zou nooit in het meetbakje passen), maar ze hebben er geen seconde naar gekeken en ik kon het gewoon het vliegtuig innemen.
Hierdoor vraag ik me toch af waar alle horror verhalen vandaan komen dat ze bij Ryanair enorm moeilijk doen over een halve kilo teveel of een iets te grote tas. Een erg fijne ervaring in ieder geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |