Als ze het vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is zou het me niks verbazen als iemand anders, of een instantie, ook even op de hoogte wordt gebracht. Het zou niet de eerste keer zijn dat informatie wordt doorgespeeld om een dergelijke reden en dat fraude op zo'n 'stomme' manier aan het licht komt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:34 schreef Piger het volgende:
[..]
Want de gemeente gaat contact opnemen met de eigenaar of wbv?
Omdat hij zich op dat adres ingeschreven heeft neem ik aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:43 schreef shomila het volgende:
Hoe kan jij die aanslag krijgen dan als je de woning niet huurt?
Maar de aanslag gaat toch naar de huurder.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:44 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Omdat hij zich op dat adres ingeschreven heeft neem ik aan.
Naar degene die als hoofdbewoner geregistreerd staat op het adres. Normaal gesproken is dat ook de persoon op wiens naam het huurcontract staat.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:48 schreef shomila het volgende:
[..]
Maar de aanslag gaat toch naar de huurder.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:48 schreef shomila het volgende:
[..]
Maar de aanslag gaat toch naar de huurder.
Bron: verschillende gemeentewebsites.quote:"De gemeente wijst degene aan die binnen het huishouden belastingplichtig is, over het algemeen is dat de oudste bewoner."
Maar ik huur alleen een kamer, hoezo moet ik dan voor een meerpersoons huishouden betalenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Jij woont er en betaalt huur dus huur en een mondelinge afspraak is ook een overeenkomst.
Gefeliciteerd, je kunt de verhuurder om een huurspecificatie vragen.
Die toestemming is erquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:33 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Heeft de huurder (vriend van TS) ook toestemming gevraagd om te mogen onderverhuren aan de verhuurder (WBV of eigenaar van de woning bijv.)? Zo niet, dan ga je wellicht slapende honden wakker maken met het aanvragen van de kwijtschelding en zit je straks nog met het probleem van illegaal onder(ver)huren ook.
Ik ben de oudste die daar staat ingeschreven.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:43 schreef shomila het volgende:
Hoe kan jij die aanslag krijgen dan als je de woning niet huurt?
Ok dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
[..]
Bron: verschillende gemeentewebsites.
Hij staat er ook nog ingeschreven. En die kosten deel je dan met z'n tweeen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:54 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Maar ik huur alleen een kamer, hoezo moet ik dan voor een meerpersoons huishouden betalen
Omdat je kamer geen aparte wooneenheid is volgens de gemeente. Je woont in een woning samen met één of meer medebewoners.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:54 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Maar ik huur alleen een kamer, hoezo moet ik dan voor een meerpersoons huishouden betalen
Doet er niet toe wie de oudste is. Het gaat er om wie geregistreerd staat als de hoofdhuurder bij de gemeente.quote:[..]
Die toestemming is er
[..]
Ik ben de oudste die daar staat ingeschreven.
Ik zal het vanavond eens met mijn vriend er over hebben. Komt vast wel goed
Blijkbaar niet. Heb net met het GBLT gebeld, die zeiden dat de oudste de belasting moet betalen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:57 schreef Ivo1985 het volgende:
Doet er niet toe wie de oudste is. Het gaat er om wie geregistreerd staat als de hoofdhuurder bij de gemeente.
Ik heb gewoon recht op kwijtscheldingquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[..]
Betaal nou maar gewoon je belasting!
Wat zij zegt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij staat er ook nog ingeschreven. En die kosten deel je dan met z'n tweeen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |