Ik heb in de douche een thermostaatkraan. Deze werkte goed tot ik op het briljante idee kwam om de thermostaat af te gaan stellen (ik kon er als deze tegen de 50 graden aan stond nog gewoon onder staan).
Ik heb de handleiding niet meer dus ben begonnen met een inbussleutel de thermostaat eruit te halen. Helaas niet eraan gedacht om de hoofdkraan dicht te draaien.

Toen de inbusbout eruit was sprong de thermostaat er dus uit door de druk en viel op de grond.
Snel de hoofdkraan dichtgedraaid
Al snel kwam ik erachter dat de thermostaat er helemaal niet uit had gehoeven.
Alleen een klepje eraf wippen en een kruiskopschroefje eruit draaien was genoeg geweest...
Toen ik de kraan er weer op plaatste en de hoofdkraan weer open gedraaid had, merkte ik dat als ik ergens anders in huis de koude kraan openzette, er warm water uit kwam. Na een klein onderzoekje zag ik dat de koudwaterbuis van de thermostaatkraan warm was. Hoofdkraan maar weer dicht en kraan van de muur af geschroefd. Toen ik in de kraan keek bij de wartels, zag ik dat er een steentje (?) in de terugslagklep aan de koude kant zat. Deze er dus maar even uitgewipt.
Ik ging er van uit dat dit het probleem op zou lossen, maar niks bleek minder waar. Als ik nu onder de douche ga staan, komt er heet water uit de kraan. Draaien aan de thermostaatknop heeft geen effect.
Het enige dat helpt is de toevoerknop verder open draaien waardoor er een heel harde straal uit komt. Doucht wel lekker

maar een beetje slecht voor het milieu
(en m'n portemonnee
).
Heb ik nu door de val van de thermostaat deze gesloopt? Er is optisch niks aan te zien. Of is het misschien iets heel anders? Heeft iemand een idee?

Ps. Het gaat trouwens om deze kraan:
![plieger-comfort-douchekraan-thermostatisch-12cm-hartafstand-chroom-4332000_1.jpg]()
Plieger Comfort
[ Bericht 4% gewijzigd door blaat123 op 26-05-2014 23:35:08 ]