de handleiding die erbij zit staat niets over de piepjesquote:Op zondag 25 mei 2014 15:47 schreef Bart het volgende:
Wat zegt de handleiding over een foutmelding met zes piepjes?
heb gewoon de tweakers best buy gids gevolgd, en inderdaad zelf nog even gecontroleerd maar het ou dus gewoon moeten werken.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:02 schreef persmaker het volgende:
Aangezien je ook de chip zelfbouw hebt geplaatst weet je zeker dat alle onderdelen op het moederbord compatibel zijn? Klinkt logisch; maar je zult versteld van staan hoe vaak dot soort fout voorkomt.
Kijk dus of je chip/chipset voor dat moederbord is gemaakt eventueel ook het geheugen, harde schijf etc.
In dat geval weet je zeker dat je de componenten juist hebt geïnstalleerd? Een chip aambrengen op een moederbord is niet voor de kat zijn kut, je hebt er koelingpasta nodig bijv en je zou ook anti-static polsbanden moeten dragen etc anders kun je het moederbord 'zappen'.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:05 schreef kievit19 het volgende:
[..]
heb gewoon de tweakers best buy gids gevolgd, en inderdaad zelf nog even gecontroleerd maar het ou dus gewoon moeten werken.
ben er bang voor dat mijn mobo gewoon f*cked is, morgen eens met de zaak bellen waar het vandaan komt
geeft ook geen beeld jaquote:Op zondag 25 mei 2014 16:08 schreef Bart het volgende:
Extra voeding op je mobo ook aangesloten? Losse 4 of 8 pins is ook vaak nodig en wordt nog wel eens vergeten.
bios reset en videokaart hebben geen succesquote:
nope, die zijn niet aanwezig op dit mobo,quote:
Kennelijk heb je een AMI BIOS (hoewel het zo'n akelig UEFI BIOS is met een grafische interface) en dan wijzen die zes piepjes op een slechte CPU of een slecht moederbord. De drie piepjes wijzen op een memory error, dus het is niet zo vreemd dat je zonder geheugen inderdaad drie piepjes krijgt. Maar het is wél vreemd dat je - met geheugen - die 6 piepjes niet consequent krijgt. Lijkt op een verkeerd of slecht gemonteerde CPU, of je moederbord is DOA.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:42 schreef kievit19 het volgende:
mijn nieuwe zelfbouwsysteem geeft geen beeld
onderdelen:
moederbord: a78m- e45
apu: amd a8-6600
geheugen : kingston hyperx
voeding: be-quiet! 350 watt
hd : crucial
ik ben ten einde raad, heb al geprobeerd met alleen het geheugen en de apu, maar alleen de fans beginnen te draaien en geen beeld, heb zelfs al een andere monitor geprobeerd maar dit geeft geen verschil.
je hoort wel de harde schijf opspinnen als deze aangesloten is en heel soms geeft het moederbord 6 piepjes (zonder geheugen 3, dus er zit wel iets van leven in ergens)
iemand een oplossing ?
heb inderdaad al met een losse videokaart getest en had geen effect,quote:Op dinsdag 27 mei 2014 03:02 schreef Riparius het volgende:
[..]
Kennelijk heb je een AMI BIOS (hoewel het zo'n akelig UEFI BIOS is met een grafische interface) en dan wijzen die zes piepjes op een slechte CPU of een slecht moederbord. De drie piepjes wijzen op een memory error, dus het is niet zo vreemd dat je zonder geheugen inderdaad drie piepjes krijgt. Maar het is wél vreemd dat je - met geheugen - die 6 piepjes niet consequent krijgt. Lijkt op een verkeerd of slecht gemonteerde CPU, of je moederbord is DOA.
Overigens staat het BIOS waarschijnlijk standaard ingesteld om de interne GPU van je CPU te gebruiken indien aanwezig (en deze is aanwezig in je CPU), zodat je dan via een losse videokaart sowieso geen beeld krijgt zolang je deze instelling in je BIOS niet hebt gewijzigd. Ergo, zolang je niet in je BIOS kunt komen heeft testen met een losse videokaart geen zin.
Je hebt je spullen in ieder geval bij een prima zaak gekocht, dus dit zullen ze zeker voor je gaan oplossen. Overigens hebben ze ook een service (tegen vergoeding, dat wel) om een CPU plus koeler op een moederbord te monteren als je dat bij ze koopt. Kennelijk gaat dat nogal eens fout bij zelfbouwers, vandaar dat ze dat aanbieden. Alleen de CPU plus koeler laten monteren is uiteraard veel goedkoper dan een compleet systeem laten assembleren.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:25 schreef kievit19 het volgende:
[..]
heb inderdaad al met een losse videokaart getest en had geen effect,
het vreemdste vind ik nog dat de melding niet consequent is, maargoed heb een rma nummer van azerty en ben nu alles aan het inpakken, ik kan hier niets afzonderlijk testen (cpu mobo geheugen), aangezien ik geen ander systeem heb.
nouja, zo moeilijk is een cpu ook weer niet, alleen nergens geweld gebruiken en lief zijn tijdens de installatie. (en zorgen dat alles goed ligt)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:37 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je hebt je spullen in ieder geval bij een prima zaak gekocht, dus dit zullen ze zeker voor je gaan oplossen. Overigens hebben ze ook een service (tegen vergoeding, dat wel) om een CPU plus koeler op een moederbord te monteren als je dat bij ze koopt. Kennelijk gaat dat nogal eens fout bij zelfbouwers, vandaar dat ze dat aanbieden. Alleen de CPU plus koeler laten monteren is uiteraard veel goedkoper dan een compleet systeem laten assembleren.
Nee dat is zo. Maar ze bieden het niet voor niets aan denk ik. Laat hier nog maar even weten hoe het verder gaat met je RMA zodra je wat hoort van ze.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:50 schreef kievit19 het volgende:
[..]
nouja, zo moeilijk is een cpu ook weer niet, alleen nergens geweld gebruiken en lief zijn tijdens de installatie. (en zorgen dat alles goed ligt)
de monitor blijft gewoon in standby, dus hij ontvangt ook helemaal niets van een signaalquote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
je ziet meteen dus geen beeld, ook geen post scherm?
dus afbeelding moederbord enzo en de mogelijkheid om in bios te gaan?
ik zal wat laten weten, als het goed is komen de spullen daar morgen tussen 9 en 11 aanquote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:58 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee dat is zo. Maar ze bieden het niet voor niets aan denk ik. Laat hier nog maar even weten hoe het verder gaat met je RMA zodra je wat hoort van ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |