abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140316585

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

zaterdag 24 mei 2014 @ 17:11:46 #2
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_140316648
Complimenten voor de front- en sluitseinen!
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:07 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140316658
Op YouTube kwam ik een "Let's play Train Simulator 2014"-video tegen, de maker hiervan is een beetje creatief geweest:

zaterdag 24 mei 2014 @ 17:12:12 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140316660
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:11 schreef Anno1982 het volgende:
Complimenten voor de front- en sluitseinen!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:27:36 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140317189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:12 schreef James1988 het volgende:
Op YouTube kwam ik een "Let's play Train Simulator 2014"-video tegen, de maker hiervan is een beetje creatief geweest:

Sjezus die omroepberichten ook _O- Een Duitser die "duits met een Nederlands accent" inspreekt :D
pi_140317305
Weet iemand hoe het werkt net terug betalen van de toeslag?

De loketbediende weigerde mij terug te betalen en scheepte mij op met 3 gratis toeslagkaartjes waar ik niks aan heb.

Kan ik gewoon mijn geld terugeisen?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:35:49 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317404
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sjezus die omroepberichten ook _O- Een Duitser die "duits met een Nederlands accent" inspreekt :D
Mooi hè? :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:31 schreef icloud het volgende:

De loketbediende weigerde mij terug te betalen en scheepte mij op met 3 gratis toeslagkaartjes waar ik niks aan heb.

Ik neem maar even aan dat het om de IC Direct gaat? Dan moet je hier zijn: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Helaas is NS Hispeed wat ouderwetser dan NS Reizigers, het moet per post. En je moet er zelfs nog een postzeggel op plakken.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:36:12 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_140317413
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:31 schreef icloud het volgende:

Geen idee.
Wat wel kan bij de DB is het volgende, net uitgeprobeerd.
Heb een kaartje online gekocht, en ontdek je 3 dagen later dat het goedkoper is dan toen je het boekte, kan je het eerste gekochte kaartje laten vervallen (stornieren) en dan in hetzelfde menu het nieuwe kaartje kopen, je bent wel 15 euro kwijt aan het wisselen en eventuele reserveringen. Heb ik, toch 30 euro (terug-)verdiend in 5 minuten :)
Precies dezelfde trein en zelfde wagon alleen nu aan de andere kant :o :P .

O, ja DB boekt het geld gelijk (paypal) terug :P *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 24-05-2014 17:53:58 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_140317505
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi hè? :D

[..]

Ik neem maar even aan dat het om de IC Direct gaat? Dan moet je hier zijn: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging

Helaas is NS Hispeed wat ouderwetser dan NS Reizigers, het moet per post. En je moet er zelfs nog een postzeggel op plakken.
Ja die had ik gelezen, maar ik heb een blokkerkaart gecombineerd met een toeslag, ik had 30 minuten vertraging dus volgens hun eigen regeling mag ik de volledige toeslag terug eisen?
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:42:21 #10
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_140317538
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja die had ik gelezen, maar ik heb een blokkerkaart gecombineerd met een toeslag, ik had 30 minuten vertraging dus volgens hun eigen regeling mag ik de volledige toeslag terug eisen?
Ja, dat kun je dus bij NS Hispeed indienen met dat formulier wat je op die link vindt.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:43:20 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens mij niet alleen de toeslag, maar het hele bedrag van je kaartje. :)
pi_140317578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:42 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja, dat kun je dus bij NS Hispeed indienen met dat formulier wat je op die link vindt.
Moet ik mijn vervoersbewijs, de blokkerkaart meesturen? Dat immers wel op hun website, Daar kunnen ze toch niks mee?
pi_140317612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens mij niet alleen de toeslag, maar het hele bedrag van je kaartje. :)
Maarja het is een blokkerdagkaart dus dat lijkt me lastig, ik neem dat ze met tickets alleen enkele en retourtjes bedoelen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:45:12 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317615
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:44 schreef icloud het volgende:

[..]

Moet ik mijn vervoersbewijs, de blokkerkaart meesturen? Dat immers wel op hun website, Daar kunnen ze toch niks mee?
Dat is als bewijs. Als je bij NS een GtbV indient voor een reis die je niet met de OV-chipkaart hebt gemaakt moet je er ook een vervoerbewijs bij stoppen.
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:49:34 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140317750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is als bewijs. Als je bij NS een GtbV indient voor een reis die je niet met de OV-chipkaart hebt gemaakt moet je er ook een vervoerbewijs bij stoppen.
Ja, vervolgens hoor je er nooit meer wat van en als je gaat bellen krijg je te horen dat je de aanvraag maar opnieuw moet indienen. Alsof je 2 maanden na dato nog weet wanneer van waar naar waar en hoe laat precies. EN zonder je kaartje natuurlijk, want dat was je al kwijt na de eerste keer insturen HEUJ :s)
pi_140317751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mooi dan ga ik dat dadelijk eens proberen.

Nu eerst de ice halen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 17:51:32 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140317822
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vervolgens hoor je er nooit meer wat van en als je gaat bellen krijg je te horen dat je de aanvraag maar opnieuw moet indienen. Alsof je 2 maanden na dato nog weet wanneer van waar naar waar en hoe laat precies. EN zonder je kaartje natuurlijk, want dat was je al kwijt na de eerste keer insturen HEUJ :s)
Mijn ervaring is dat je wel antwoord krijgt, maar dat dit wel 6 tot 8 weken op zich laat wachten. Standaard. :{
  zaterdag 24 mei 2014 @ 18:00:21 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140318097
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 17:51 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je wel antwoord krijgt, maar dat dit wel 6 tot 8 weken op zich laat wachten. Standaard. :{
Zo jammer dat ze dat wiel weer opnieuw moeten uitvinden. bij NS was er in het begin ook een hoop gelazer, maar inmiddels gaat die GtbV regeling best wel smooth. Waarom moet NSTrekschuit dan weer moeilijk doen? 8)7 Om te janken is het
  zaterdag 24 mei 2014 @ 18:18:47 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140318615
Ik heb een paar keer een brief gestuurd naar NS Hispeed met daarin ongeveer het volgende: "Die Fyra van jullie is om de haverklap vertraagd en de afgelopen twee weken was hij toeslagvrij. Ik wil het geld voor m'n toeslagabonnement terug."

2 maanden later had ik het geld dan ook op m'n rekening staan. :')
pi_140318962
Ik ging laatst met een overgangskaartje naar het loket. "Hoi, ik heb een overgangskaartje gekocht maar moest alsnog op het balkon staan". Zonder verder een woord te zeggen pakte ze meteen 4 euro tevoorschijn *O*
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:01:22 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_140319665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:18 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een paar keer een brief gestuurd naar NS Hispeed met daarin ongeveer het volgende: "Die Fyra van jullie is om de haverklap vertraagd en de afgelopen twee weken was hij toeslagvrij. Ik wil het geld voor m'n toeslagabonnement terug."

2 maanden later had ik het geld dan ook op m'n rekening staan. :')
"Jullie geld terug is in overeenstemming met jullie dienstverlening OOK ernstig vertraagd. Hierbij een factuur voor de rente. Binnen een week betalen anders komt er nog eentje."
pi_140319956
fijn dat 't snel en eenvoudig kan. dat lukt mij helaas niet.

nadat ik mijn voordeeluren abonnement had opgezegd werd er voor een heel nieuw jaar afgeschreven. Er werd beloofd dat het bedrag zou worden teruggestort.
2 maanden verder en er is nog niet bijgeschreven. gebeld, excuses. 2 weken later weer gebeld, opnieuw excuses gekregen en ´t zou overgemaakt worden. echter is er tot op de dag van vandaag niets bijgeschreven.
het abonnement is al 2 maanden terug daadwerkelijk stopgezet. heb het stopzetten via de automaat geregeld zoals uitgelegd in een brief van de NS. als ik nu incheck heb ik dus geen voordeeluren-korting.

en wat komt er net op de deurmat? een brief over mijn voordeeluren-abonnement met nieuwe productvoorwaarden en begeleidende brief: "U heeft bij ons een Voordeelurenabonnement." :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 24 mei 2014 @ 19:17:15 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_140320051
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Jullie geld terug is in overeenstemming met jullie dienstverlening OOK ernstig vertraagd. Hierbij een factuur voor de rente. Binnen een week betalen anders komt er nog eentje."
_O-
pi_140320947
Net een ritje ice, valt me behoorlijk tegen dat ze geen wifi en prullenbakken hebben, maargoed samen met een vriendin een flesje rood leeg gedronken voor een godsvermogen

Het viel me trouwens op dat de ice vol ligt met informatie folders met de aansluitende treinen per station.deze sluit precies aan op de ice die ik had, vervangen ze die folders elke rit? Lijkt me nogal een werk.
pi_140321021
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 19:48 schreef icloud het volgende:
Net een ritje ice, valt me behoorlijk tegen dat ze geen wifi en prullenbakken hebben, maargoed samen met een vriendin een flesje rood leeg gedronken voor een godsvermogen

Het viel me trouwens op dat de ice vol ligt met informatie folders met de aansluitende treinen per station.deze sluit precies aan op de ice die ik had, vervangen ze die folders elke rit? Lijkt me nogal een werk.
Elke db-fernverkehr trein heeft altijd foldertjes met het reisschema van de trein ja :Y Die worden altijd aan het begin neergelegd. NS-Hispeed vergeet het alleen nog wel eens :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')