quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:40 schreef ElderPledge het volgende:
Hoewel ik een allochtoon ben, voel ik me honderd procent Nederlands. Maar er is een ding wat ik gewoon nooit heb begrepen: de Nederlandse obsessie met seks. Sinds de ontzuiling is seks het belangrijkste onderwerp geworden in de Nederlandse film. We hebben het Red Light District en Kim Holland. De Nederlandse vrouw kent geen schaamte en gaat gerust met 13 graden in hotpants en crop top de straat op. Seks is van iets speciaals tussen twee partners (of meer...) verworden tot iets wat overal te krijgen is. Voor mij is die openlijke tentoonstelling van vlees net zo verwerpelijk als mensen die wildplassen of in het openbaar in hun neus peuteren. Iets dierlijks wat in mijn opinie niet zo thuis hoort in een beschaafde samenleving waar openbaar en prive gescheiden horen te zijn. Een vrouw die halfnaakt op straat dartelt heeft in mijn ogen haar waarde op de datingmarkt verspeeld. Het zelfde geldt voor mannen, al zijn halfnaakte mannen bijna alleen maar te vinden in Jersey Shore.
Ik ben niet gelovig en ook niet opgevoed in een gezin dat extreem preuts was. Toch is het met de jaren zo gegroeid.
Poepen is lekker?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:45 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Poepen ook, doe je dat ook zo op straat?
Destijds was dat nieuw en taboedoorbrekend enzo.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik denk dat het een beetje ligt aan de toch wel vrije, liberale cultuur in Nederland. Er zijn maar weinig onderwerpen waar taboes op liggen en daarnaast verkoopt seks altijd goed. Nederland staat daar inderdaad wel bekend om, neem Turks Fruit bijv. maar, dat typeert Nederland wel een beetje. Ik kan mij er verder niet aan storen overigens.
Ik vind dat je enorm overdrijft en ik vind dat je vrouwen seksualiseert door er vanuit te gaan dat zij 'openlijk vlees tentoonstellen'. Die zijn er wel, maar de meerderheid van de dames trekt vooral als het heel erg warm is weinig kleren aan en dat doen ze niet om als lustobject gezien te worden. Dat jij dat niet vindt passen in een beschaafde samenleving vind ik opmerkelijk en meer zeggen over jouw misplaatste perceptie dan over hoe die vrouwen gezien willen worden.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:40 schreef ElderPledge het volgende:
Hoewel ik een allochtoon ben, voel ik me honderd procent Nederlands. Maar er is een ding wat ik gewoon nooit heb begrepen: de Nederlandse obsessie met seks. Sinds de ontzuiling is seks het belangrijkste onderwerp geworden in de Nederlandse film. We hebben het Red Light District en Kim Holland. De Nederlandse vrouw kent geen schaamte en gaat gerust met 13 graden in hotpants en crop top de straat op. Seks is van iets speciaals tussen twee partners (of meer...) verworden tot iets wat overal te krijgen is. Voor mij is die openlijke tentoonstelling van vlees net zo verwerpelijk als mensen die wildplassen of in het openbaar in hun neus peuteren. Iets dierlijks wat in mijn opinie niet zo thuis hoort in een beschaafde samenleving waar openbaar en prive gescheiden horen te zijn. Een vrouw die halfnaakt op straat dartelt heeft in mijn ogen haar waarde op de datingmarkt verspeeld. Het zelfde geldt voor mannen, al zijn halfnaakte mannen bijna alleen maar te vinden in Jersey Shore.
Ik ben niet gelovig en ook niet opgevoed in een gezin dat extreem preuts was. Toch is het met de jaren zo gegroeid.
Waarom trekken ze dan niet zo'n gewaad aan zoals ze die in de Sahara o.i.d. dragen, als het dan toch allemaal om de temperatuur te doen is?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:41 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik vind dat je enorm overdrijft en ik vind dat je vrouwen seksualiseert door er vanuit te gaan dat zij 'openlijk vlees tentoonstellen'. Die zijn er wel, maar de meerderheid van de dames trekt vooral als het heel erg warm is weinig kleren aan en dat doen ze niet om als lustobject gezien te worden. Dat jij dat niet vindt passen in een beschaafde samenleving vind ik opmerkelijk en meer zeggen over jouw misplaatste perceptie dan over hoe die vrouwen gezien willen worden.
Dat is denk ik typisch iets Nederlands, Nederland is een vrij plat en banaal land. En expliciete seks is plat en banaal.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Destijds was dat nieuw en taboedoorbrekend enzo.
Maar tegenwoordig lijkt het wel alsof het niet meer zonder kan. In een film als 'Komt een vrouw bij de dokter' moet er ook zo per se seks inzitten van lekker onromantisch neuken op de koude betonnen vloer van het tuinhuisje. Moet dat nou zo nodig? Het is na 40 jaar echt niet vernieuwend meer en voor het plot hoeft het verder ook niet.
Het is onderdeel van de format denk ik. In een Engelse films moet hoe dan ook een skinhead of een keurige nationalist zitten, in een Nederlandse film de borsten van Carice van Houten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is denk ik typisch iets Nederlands, Nederland is een vrij plat en banaal land. En expliciete seks is plat en banaal.
Dat is gewoon haar eigenschap volgens mij. Ik vermoed dat Carice, voordat ze aan een film begint, maar een echte eis heeft en dat is dat ze mag rond paraderen met haar blote borsten in de film, minimaal een volledige scene.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:48 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de format denk ik. In een Engelse films moet hoe dan ook een skinhead of een keurige nationalist zitten, in een Nederlandse film de borsten van Carice van Houten.
Hehe, vast gesteld in een contract en alles? Ik vind van Houten wel oké, die debut cd van d'r is ook lang zo slecht niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is gewoon haar eigenschap volgens mij. Ik vermoed dat Carice, voordat ze aan een film begint, maar een echte eis heeft en dat is dat ze mag rond paraderen met haar blote borsten in de film, minimaal een volledige scene.
Bedoel je dat vrouwen die met warm weer geen gewaad aantrekken gezien moeten worden als lustobject? Of dat dames die met warm weer een leuk jurkje dragen erom vragen dat ze opmerkingen naar hun hoofd krijgen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:42 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom trekken ze dan niet zo'n gewaad aan zoals ze die in de Sahara o.i.d. dragen, als het dan toch allemaal om de temperatuur te doen is?
Zo is ze ook bekend geworden. Ze is de enige vrouw in filmgeschiedenis die haar bh al had uitgetrokken nog voor ze op de welbekende zwarte castingbank zat.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hehe, vast gesteld in een contract en alles? Ik vind van Houten wel oké, die debut cd van d'r is ook lang zo slecht niet.
Nee, dat het dragen van kleding ook een deel het begeerd willen worden is. Niks mis mee, maar zo is wel hoe de vork in de steel zit.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:52 schreef Ruif het volgende:
[..]
Bedoel je dat vrouwen die met warm weer geen gewaad aantrekken gezien moeten worden als lustobject? Of dat dames die met warm weer een leuk jurkje dragen erom vragen dat ze opmerkingen naar hun hoofd krijgen?
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Zo is ze ook bekend geworden. Ze is de enige vrouw in filmgeschiedenis die haar bh al had uitgetrokken nog voor ze op de welbekende zwarte castingbank zat.
Ik heb dat nooit gehoord eigenlijk.
Ik vind haar borsten beter dan haar zangkunsten om eerlijk te zijn.quote:
Voor een deel van de dames geldt dit. Voor een groot deel is het gewoon dat ze er leuk uit willen zien zonder dat ze mannelijke begering zoeken. Het feit dat je er blijkbaar niet enigszins aantrekkelijk uit mag zien in de zomer omdat mannen dan seksistisch denken is best triest eigenlijk. Ik kijk ook graag naar dames, begrijp me niet verkeerd. Ik vind alleen dat erg veel mannen nogal onnozele redenaties maken wanneer een vrouw een jurkje draagt en grote borsten heeft.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, dat het dragen van kleding ook een deel het begeerd willen worden is. Niks mis mee, maar zo is wel hoe de vork in de steel zit.
[..]
Dat was vast een misverstand van haar, ze zat op de verkeerde zwarte bank die dag.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Zo is ze ook bekend geworden. Ze is de enige vrouw in filmgeschiedenis die haar bh al had uitgetrokken nog voor ze op de welbekende zwarte castingbank zat.
Ik heb dat nooit gehoord eigenlijk.
Dat is inderdaad behoorlijk onnozel, wat kun je er nou aan doen als je van nature grote borsten hebt?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:11 schreef Ruif het volgende:
[..]
Voor een deel van de dames geldt dit. Voor een groot deel is het gewoon dat ze er leuk uit willen zien zonder dat ze mannelijke begering zoeken. Het feit dat je er blijkbaar niet enigszins aantrekkelijk uit mag zien in de zomer omdat mannen dan seksistisch denken is best triest eigenlijk. Ik kijk ook graag naar dames, begrijp me niet verkeerd. Ik vind alleen dat erg veel mannen nogal onnozele redenaties maken wanneer een vrouw een jurkje draagt en grote borsten heeft.
Als het warm is kan je als vrouw ook een net jurkje tot de knie aan doen. Die hotpants zijn belachelijk. Alsof het hier ooit warmer is dan 30 graden.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:41 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik vind dat je enorm overdrijft en ik vind dat je vrouwen seksualiseert door er vanuit te gaan dat zij 'openlijk vlees tentoonstellen'. Die zijn er wel, maar de meerderheid van de dames trekt vooral als het heel erg warm is weinig kleren aan en dat doen ze niet om als lustobject gezien te worden. Dat jij dat niet vindt passen in een beschaafde samenleving vind ik opmerkelijk en meer zeggen over jouw misplaatste perceptie dan over hoe die vrouwen gezien willen worden.
Wat betreft films heb je wel gelijk. Nederlandse films hebben bijna altijd wel ergens ruimte ingepland voor seks. Ik denk dat dat vooral gedaan wordt om de waardeloze acteerprestaties te maskeren.
Die kan je ook prima bedekken.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:17 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat is inderdaad behoorlijk onnozel, wat kun je er nou aan doen als je van nature grote borsten hebt?
Vind ik ook. Overdreven is het.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:50 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Als het warm is kan je als vrouw ook een net jurkje tot de knie aan doen. Die hotpants zijn belachelijk. Alsof het hier ooit warmer is dan 30 graden.
Mijn moeder kocht tot ze haar eigen baantje had op haar 17 de kleding van mijn zusje en reken maar dat enige inkijk, korte rokjes etc. streng verboden waren. Mijn zusje protesteerde maar tegenwoordig loopt ze er altijd netjes bedekt bij.quote:
Ga lekker in Afghanistan tussen je geestverwanten wonen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:50 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Als het warm is kan je als vrouw ook een net jurkje tot de knie aan doen. Die hotpants zijn belachelijk. Alsof het hier ooit warmer is dan 30 graden.
Waarom? Ik ben niet voor vrouwenonderdrukking. Ik vind het alleen obsceen als vrouwen en mannen er zo bloot bij lopen. Aangezien de meeste mannen zichzelf bedekken, richt ik me nu vooral op vrouwen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:29 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ga lekker in Afghanistan tussen je geestverwanten wonen.
Kijk dan pipo de clownquote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:45 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele Nederlandse film gezien waar seks niet voortkwam. Zelfs in die film over slavernij werd het expliciet in beeld gebracht. Niet alleen de verkrachting van de slavinnen (wat nog wel wat had bijgedragen) maar ook de seksscenes met het rijke, verwende meisje.
Niet alleen waardeloze acteerprestaties, maar ook waardeloze scripts. Het is net als bij reclames. Als je als reclamebureau niks kunt bedenken, gewoon wat seks erin gooien en het verkoopt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:41 schreef Ruif het volgende:
Wat betreft films heb je wel gelijk. Nederlandse films hebben bijna altijd wel ergens ruimte ingepland voor seks. Ik denk dat dat vooral gedaan wordt om de waardeloze acteerprestaties te maskeren.
Je hebt gewoon een middeleeuws wereldbeeld als je dat 'obsceen' vindquote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:36 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben niet voor vrouwenonderdrukking. Ik vind het alleen obsceen als vrouwen en mannen er zo bloot bij lopen. Aangezien de meeste mannen zichzelf bedekken, richt ik me nu vooral op vrouwen.
Ja, dat is het. Ik denk dat ik ook maar een shooting ga beramen.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:34 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
TS kan er blijkbaar niet tegen dat hij af en toe wordt geconfronteerd met het vrouwelijke schoon. Hij krijgt dan een boner, maar weet dat hij zo'n randdebiel is, dat hij z'n pener nooit van z'n leven in een vrouw kan deponeren.
Ja, maar je zegt dat mannen bepaalde dingen denken als ze een vrouw met grote borsten in een jurkje zien lopen. Mag een vrouw met grote borsten geen jurkjes dragen?quote:
Wuuuut???quote:Op zondag 25 mei 2014 01:17 schreef faf het volgende:
ElderPledge jij zegt "Nederlandse cultuur". Ik kan je zo een lijst geven, met waar het erger is als in Nederland. (Nederland is vrij "phlegmatic" vergeleken met Australie, UK, Amerika, Canada etc.)
Ook in Zuid-Amerika wordt er weer op een andere manier naar seksualiteit gekeken.
TS je bent wereldvreemd, je weet niet wat in andere westerse landen gebeurt. In USA en UK gaan meisjes in kortje jurkjes uit en hakken van 12cm waar de meeste Hollandse meisjes te verlegen voor zijn.
Jij kent alleen de cultuur welke je omschrijft en Nederland, klaar. Ga kijken in andere landen, en je ziet dat het helaas met de wereld erger gesteld is, dan alleen dit mini landje.
Maar snap je denkwijze wel dat een meisje beschermd moet worden, waarbij haar lichaam maar voor 1 persoon bestemd is. Daarom heb ikzelf een zwaar christelijke vriendin.
Je bent een hoertje.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:30 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Wuuuut???
Mijn lichaam hoeft niet beschermd te worden door middel van bedekte kleding, ik ga mijn kledingkeuze niet aanpassen aan vieze mannetjes. En verder bepaal ík voor wie mijn lichaam bestemd is.
Als ook hotpants al 'openlijke tentoonspreiding van vlees' is en de vrouw daarmee 'halfnaakt' is ben je in mijn ogen gigantisch preuts. Het zijn benen, manquote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:50 schreef ElderPledge het volgende:
[..]
Bekrompen ventjequote:
Hotpants showen billen.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ook hotpants al 'openlijke tentoonspreiding van vlees' is en de vrouw daarmee 'halfnaakt' is ben je in mijn ogen gigantisch preuts. Het zijn benen, man
Ik val niet op Aziaten.quote:Op zondag 25 mei 2014 01:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Bekrompen ventje
Maar als je nette mensen om je heen wil: wordt bankier en omring je met conservatieve VVDers die "chips!" uitroepen als ze net hun whiskysaus morsen
Je bent trouwens inderdaad wereldvreemd, ga eens op reis man, en dan echt op rondreis door Europa, Midden-Oosten, Azie, Noord- en Zuid Amerika.
Dan zul je zien, wie er "hoerig" zijn. In sommige culturen geven ze geen neuk om kledingEn misschien donderstraal je dan uiteindelijk lekker op naar Singapore. Daar is zoenen in het openbaar verboden en kauwgom op straat uitspugen ook. Wellicht jouw conservatieve hemel.
Kortom, lekker makkelijk roepen achter je PCtje, maar spaar eens wat euro's bij elkaar en kijk verder dan je zolder.
Dat wetenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |