quote:
Op zaterdag 24 mei 2014 10:36 schreef Bubble-Urp het volgende:[..]
Persoon kan gewoon de foute indruk hebben dat jij hem aardig vindt; zeker als jij altijd aardig doet zelfs tegen mensen die je niet eens aardig vindt. Ik zou eerst maar eens naar je eigen gedrag gaan kijken i.p.v. de minder sociaal-vaardige te veroordelen op "lastig vallen". Die persoon heeft het kennelijk gewoon niet door. Dat kan. Niet iedereen is even sociaal-vaardig; dat maakt zo'n persoon nog niet slecht. Hooguit vervelend voor jou als je er ècht niets mee te maken wilt hebben. De volgende keer wanneer hij jou ongewenst aanspreekt, zeg hem dan gewoon vriendelijk dat je niet wilt dat hij contact met je zoekt. We hoeven niet met zijn allen door een deur te kunnen weet je. Denk je nu echt dat hij zo graag zijn tijd verspilt aan jou als hij zou beseffen dat het geen enkel nut heeft? Wat een lastigvallende eikel is het toch zeg.
p.s.: No offense, maar gelet op jouw 'altijd aardige'-gedrag (lees: dikwijls onoprechte aardigheid en dus ... vul zelf maar in

) is die gozer niet de enige die niet heel sociaal-vaardig is.
Jij studeert volgens mij psychologie? Haha

Je hebt wel gelijk, ik zal inderdaad wat duidelijker moeten zijn, mannen hebben meer moeite met hints en snappen het niet zo snel wanneer iemand echt niet geïnteresseerd is.
Het probleem is alleen dat ik niet bitchy kan doen en dus niet in zijn gezicht kan zeggen dat hij ermee moet ophouden, vooral ook omdat de kans groot is dat ik weer met hem in een projectgroep zal zitten..
Ik ben juist wel sociaal vaardig en praat gewoon met iedereen gezellig, ik heb alleen niet de hollandse mentaliteit, dat ik het kan maken direct tegen iemand te zeggen. Is mij aangeleerd om goed voor de medemens te zijn en niemand zomaar te kwetsen. Lastige issues